työvälitysfirmat muuttumassa yötyövälityksiksi ?

yölläkötöihin

Olenko ainoa joka on viime aikoina törmännyt sellaiseen yksityiskohtaan koskien avoimia työpaikkoja, niin ne paikat jotka on työvälitysfirmojen kautta, osoittautuvat "yötöiksi" ? Suuri osa odottaa varautumista 2-vuorotöihin jo ilmoituksessa. Sitten kun menee haastatteluun niin käy ilmi että siellä ollaankin iltavuorossa keskiyöhön asti joka ilta. Onko tämä joku uusi trendi työnantajilla, ulkoistaa työt jotka alkavat ,kun muut menevät vaimon ja lapsen kanssa viettämään vapaa-aikaa ja nukkumaan ? Jos tämä ei ole kastijakoa työntekijöiden keskuudessa niin mikä sitten.

Onko tarkoitus että perheen kanssa ollaan vain viikonloppuisin, lapset vieraantuu isästään ja vaimonk kanssa ei harrasteta mitään kuin viikonloppuiltaisin ?

Toinen ilmiö on tämä, että haastattelun päätteeksi kerrotaan, että paikkaan on valittu jo porukka, mutta ilmoitellaan jos tarvitaan lisätyövoimaa.

kolmas ilmiö jonka tuon esille on että työterveyshuolto koskee työpaikalla vain talon omia työntekijöitä, kun tsaas välitysfirman ihmiset saavat joko koittaa onnea saadessaan julkisessa terveyshuollossa lääkäriaikaa 2 viikon sisään tai maksamalla 70 e yksityisellä. Syrjintää työsyrjinnän perään.

Kaksi yllä ensin mainitsemaani tekijää olisivat jo alunperinkin olleet syy olla hakematta koko paikkaan, ja ensikerralla jo haastattelua sovittaessa aion kysyä nämä etten turhaan mene koko haastatteluun.

2

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PieniPiruVasempaan

Jos kiteyttää kysymyksesi, niin ihmettelet miksi ilta- ja yötöissä on työvoimapula ja paheksut sitä, että niihin yritetään palkata työntekijöitä.

Mikä siinä on paheksuttavaa tai ihmeellistä?

• normaalityöaikaonpäivä

Jos kitetyttää kommenttisi, niin mielestäsi päivätöihin ei ole oikeutettu kenelläkään joka jää jossain vaiheessa työttömäksi. Paheksut sitä ettei yötyö kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe