Mies piilotteli laskujani ja jätti vuokrat maksamatta

GIRLIE82

Mä en nyt tiedä mille palstalle täällä tämä asia kuuluisin, mutta tahtoisin jotain järkeviä kommentteja seuraavanlaiseen asiaan:

Olemme nyt asuneet yhdessä viisi vuotta. Parisen vuotta sitten syystä tai toisesta musta tuntui, että jotain poikakaverissani oli jotain outoa tekeillä...en muista miksi sellainen tunne tuli. Taisin kerran jos toisenkin kysellä häneltä, että onko jokin tietty lasku tullut postissa ja hän sanoi, että ei ollut.
No sitten mua oli jo kauan häirinnyt kun sillä on yksi lukollinen laatikko lipastossaan...ja kerran kun se meni töihin mä tiirikoin laatikon auki. Ettepä ikinä arvaa mitä sieltä löytyi: mulle tulleita laskuja, niiden karhulaskuja, kirjeitä ulosotosta ja muuta mukavaa...
Hän myös väitti maksaneensa esimerkiksi tietokoneen ostamisesta aiheutuneet kuukausimaksut ja siellähä nekin laskut oli maksamattomina siistissä nipussa...

en voi ymmärtää miksi hän on piilotellut niitä? MIKSI? MIKSI? Mitä hyötyä hänelle siitä oli? No minulle sitten lopulta tuli maksuhäiriömerkintä ja nimi meni.

En puhunut poikakaverille, että olin avannut laatikon, saati laskuistani, mutta uskon että ne ovat siellä vielä tänäkin päivänä...Hiljaa yritin niellä ihmetykseni ja suuttumukseni kun en voinut kysyä syytä moiseen toimintaan.

Niihin aikoihin sattui sellainenkin tapaus, että laitoin aina opintotuestani oman osuuteni vuokrasta hänen tilille jotta hän maksaisi koko vuokran sitten aina omalta tilitään. Mites sitten kävikään. Eräänä iltana joulun alla parisen vuotta sitten ovikello soi ja siellä oli vuokranantaja joka tuli sanomaan, että koska kolmen kuukauden vuokrat oli maksamatta, saisimme lähteä asunnosta. Olin kuin ällikällä lyöty. En taas tajunnut, että mistä on kysymys.

Kysyin asiasta poikakaverilta, että mihis ne palkkarahat on menneet ja hän sanoi että mä tiesin aivan hyvin että mihin. Tällä hän viittasi harrastukseensa pelata raveja ja rahapelejä.

Oli vain muutamasta hermon katkeamisesta kiinni, etten näyttänyt hänelle ovea. En kuintenkaan tehnyt niin saati vaatinut kummempia selityksiä. Olisi pitänyt samalla kysyä niistä pirun laskuista kun olin jo valmiiksi vihainen...

Nykyään saan omat laskuni ja vuokra tulee juuri ja juuri maksettua...kuitenkin asia palaa joskus mieleeni ja mietin...

Mitä mieltä olette? Mikä sitä vaivasi?

Sitten oli toinenkin asia

23

6130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vivian

      Apua, kuinka tutulta tarinasi kuulostikaan! Itse seurustelin ja oli avoliitossa miehen kanssa, joka toimi täsmälleen samoin. Hän ei ollut syntyperäinen suomalainen ja kulttuuritaustansa vuoksi vaati saada hoitaa raha-asiamme (heidän kulttuurissa mies hoitaa työt ja rahat ja naisen kodin ja lapset). Minä hölmö suostuin ja annoin hänelle vähät rahani laskujen maksuun.

      Kuinka ollakaan, löysin kerran siivotessani häänen kaapistaan muovikassillisen laskuja, perintäkirjeitä ja ulosottomiehen kutsuja. Kaikki oli jäänyt maksamatta. Sieltä löytyi myös häätöilmoitus vuokranantajalta, josta mies ei ollut kertonut minulle mitään!!! Kysyin heti asiasta, mutta mies ei osannut oikein selkeästi selittää rahojen hupenemista (mies oli tuolloin töissä, itse opiskelin). Yritimme kuitenkin vielä ja sovimme yhteiset pelisäännöt. Olisihan pitänyt tietää, ettei se toimi... Otin ison vekselin omiin nimiini äitini takauksella, jotta saatiin rästivuokrat (1/2 vuotta) ja pahimmat laskut maksettua (esim. sähkö). Kitkuteltiin siinä vielä n. 3 kk. Tuona aikana jouduin hakemaan seurakunnalta ruoka-apua, lainaamaan vanhemmiltani ja kavereiltani rahaa pakollisiin menoihin (koulumatkat, kirjat jne.), välillä istuttiin päivätolkulla ilman sähköjä ja vietiin telkkaria kaniin, että saataisiin viikonlopuksi syötävää.

      Sitten kaiken tuon kituuttelemisen jälkeen näin, että taas oli jokin vuokra jäänyt maksamatta. Kysyin reilusti mieheltä, että haluaako hän antaa minulle perusteellisen selvityksen siitä, mihin rahat olivat menneet. Mies änkytti sitä sun tätä ja kun ei kunnon vastausta kuulunut, pistin koko suhteen poikki. Eihän se noilla edellytyksillä olisi voinut jatkua... Yksi moka (isokin) on sallittavissa ja anteeksiannettavissa, mutta jos toinen ei tajua muuttaa käytöstään, vaikka tein kaikkeni pärjäämisemme eteen, on parempi viheltää peli poikki.

      Makselin tuosta suhteesta aiheutuneita laskuja ihan viime päiviin asti, vaikka suhteesta on aikaa jo vuosia. Nyt olen vihdoin kuivilla ja odottelen luottotietojen palautumista. Sen opin, että en enää ikinä anna raha-asioitani kenenkään toisen hoidettavaksi. Kalliit oppirahat tuli maksettua, mutta nyt onneksi kaikki on hyvin.

      Luultavasti tämä ex-mieheni käytti rahat joko uhkapeleihin tai toisiin naisiin. Luultavasti molempiin. Meidän tavatessammekin hänellä oli tapana "leveillä" rahoillaan ja voin vain kuvitella, kuinka hän jatkoi sitä samaa jonkun toisen kanssa minun opiskellessani ja yrittäessäni järjestää asioitamme kuntoon... Pettämisestä oli nimittäin näin jälkikäteen ajateltuna hyvin selkeät merkit.

      Toivottavasti kuvailemasi poikaystävä on jo entinen? Valehtelevan ja epäluotettavan ihmisen kanssa ei voi rakentaa tulevaisuutta. Paska ei muuksi muutu, vaikka mitä tekisi.

      • Anonyymi

        Ja naimisiin ei kannata mennä,eroaminen maksaa noin 300€!


    • mutta mutta

      Ottamatta kantaa itse ongelmaan, ihmettelen kahta lähes identtistä kertomusta, jossa nainen on täysin sokeasti luottanut mieheen raha-asioissa.

      On todella hälyttävää, jos et vuosikausiin ole vilkaissutkaan vuokrakuitteja tai muita laskuja, että onko ne todella maksettu vai ei?

      On myös todella ihmeellistä, miten miehesi on onnistunut piilottamaan jokaikisen karhukirjeen ja laskun niin, että et ole niitä vahingossa nähnyt? Etkö ikinä selaa postia ensimmäisenä?

      Ihminen on ihmiselle susi. Vaikka elät onnellisessa parisuhteessa, se ei tarkoita sitä, että aivot voi ripustaa narikkaan. Huolellisuutta raha-asioissa vaaditaan aina, sillä tilaisuus tekee varkaan melkeinpä kenestä tahansa.

      Jos jotkin laskut puolitetaan, molempien osapuolten tulee pitää huoli siitä, että kumpikin todella hoitaa osuutensa. Se ei ole mitään epäilemistä tai epäluottamusta, vaan fiksu tapa.

      Tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään mieltä, mutta aika huolimatonta raha-asioiden hoitoa, tai hoitamattomuutta tuo näyttäisi olevan ihan molempien osapuolien puolesta.

      • Vivian

        Olen syytellyt itseäni ihan tarpeeksi asian osalta, joten turha sitä on sinun enää tehdä. Asiassa on monta monessa, joten ihan yhden tekstin perusteella ei kannattaisi ilmoittaa, että syy on tuossa tai tuossa, jos et tiedä kaikkia tilanteeseen vaikuttavia seikkoja.

        Meillä raha-asioiden hoito lankesi miehelle, sillä opiskelin viikot toisella paikkakunnalla, eikä minulla ollut mahdollisuutta (ei nettiyhteyksiä, lähin maksuautomaatti 20 km:n päässä) hoitaa laskuja yhtä helposti kuin miehellä. Lisäksi posti tuli tuohon vakituiseen osoitteeseen, jossa kuitenkin olin vain viikonloput. Kun tulin perjantai-iltaisin kotiin, tottakai kysyin, että onko se ja se asia hoidettu, onko tullut postia jne.? Mies vastasi aina, että on hoidettu ja posti on siinä eteisen pöydällä (laskut piilotettu tietenkin). Kun lähtökohtaisesti luottaa toiseen ihmiseen ja on suhteessa, niin eipä sitä osaa rehelliseksi luulemastaan henkilöstä muuta uskoa. Kuinka moni epäilee kumppaninsa tekevän vastaavaa tai tarkistaa joka kerta, että onko se ja se lasku maksettu, jos toinen sanoo, että on???!! Varmaan yhtä harva penää kuitteja, etenkin kun nettipankit ovat yleistyneet.

        Piilottaminen onnistuu helposti, jos tuntee toisen. Minulla ei ollut yleensä mitään syytä mennä mieheni kaapille, kunnes vasta suursiivouksen yhteydessä.

        Olin kyllä turhan luottavainen, mutta olen joskus hassusti kuvitellut, että henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan. Eli siis minun ei tarvitse jokaista läheistäni kytätä ja vahtia, vaan voin luottaa heidän sanaansa. Tässä tapauksessa henkilö ei ollut luottamukseni arvoinen.

        Logiikkasi on varsin omituista. Ehkä selität tarkemmin?


      • mutta mutta
        Vivian kirjoitti:

        Olen syytellyt itseäni ihan tarpeeksi asian osalta, joten turha sitä on sinun enää tehdä. Asiassa on monta monessa, joten ihan yhden tekstin perusteella ei kannattaisi ilmoittaa, että syy on tuossa tai tuossa, jos et tiedä kaikkia tilanteeseen vaikuttavia seikkoja.

        Meillä raha-asioiden hoito lankesi miehelle, sillä opiskelin viikot toisella paikkakunnalla, eikä minulla ollut mahdollisuutta (ei nettiyhteyksiä, lähin maksuautomaatti 20 km:n päässä) hoitaa laskuja yhtä helposti kuin miehellä. Lisäksi posti tuli tuohon vakituiseen osoitteeseen, jossa kuitenkin olin vain viikonloput. Kun tulin perjantai-iltaisin kotiin, tottakai kysyin, että onko se ja se asia hoidettu, onko tullut postia jne.? Mies vastasi aina, että on hoidettu ja posti on siinä eteisen pöydällä (laskut piilotettu tietenkin). Kun lähtökohtaisesti luottaa toiseen ihmiseen ja on suhteessa, niin eipä sitä osaa rehelliseksi luulemastaan henkilöstä muuta uskoa. Kuinka moni epäilee kumppaninsa tekevän vastaavaa tai tarkistaa joka kerta, että onko se ja se lasku maksettu, jos toinen sanoo, että on???!! Varmaan yhtä harva penää kuitteja, etenkin kun nettipankit ovat yleistyneet.

        Piilottaminen onnistuu helposti, jos tuntee toisen. Minulla ei ollut yleensä mitään syytä mennä mieheni kaapille, kunnes vasta suursiivouksen yhteydessä.

        Olin kyllä turhan luottavainen, mutta olen joskus hassusti kuvitellut, että henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan. Eli siis minun ei tarvitse jokaista läheistäni kytätä ja vahtia, vaan voin luottaa heidän sanaansa. Tässä tapauksessa henkilö ei ollut luottamukseni arvoinen.

        Logiikkasi on varsin omituista. Ehkä selität tarkemmin?

        Johan minä sanoin, että tarkoitus ei ole ketään loukata. Enkä tietääkseni kyllä syyllistänyt ketään, enkä "ilmoittanut" että "syy on tuossa ja tuossa". Ihmettelin vain ääneen täydellistä huolimattomuutta, joka molemmista kirjoituksista kuulsi.

        "Kuinka moni epäilee kumppaninsa tekevän vastaavaa tai tarkistaa joka kerta, että onko se ja se lasku maksettu, jos toinen sanoo, että on???!!"

        Ei tarvite epäillä mitään. Riittää, että kerran kuukaudessa tarkistaa tiliotteelta, mitä tapahtumia siellä todellisuudessa on, vai onko mitään.

        "Varmaan yhtä harva penää kuitteja, etenkin kun nettipankit ovat yleistyneet."

        Väärin. Jos sulla on tunnukset nettipankkiin, voit helposti tarkistaa ajantasaisen tiliotteen vaikka joka päivä.

        "Olin kyllä turhan luottavainen, mutta olen joskus hassusti kuvitellut, että henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan. "

        Suomalaisessa oikeusjärjestelmässä homma menee noin, ei elävässä elämässä. Ketään ei tarvitse epäillä, ei vahtia, ei kytätä, siitä ei ole kysymys.

        Kysymys on siitä, että raha-asioissa pitää olla huolellinen ja tarkka. Tämä tarkoittaa sitä, että kenenkään muistiin, kunniasanaan tai tapoihin ei raha-asioiden hoitoa perusteta. Raha-asiat hoidetaan kuiteilla ja tiliotteilla, aina. Jos et huolehdi raha-asioistasi, voit syyttää vain itseäsi.

        Onko niin, että naisille kuittien tarkistaminen merkitsisi epäluottamuslausetta parisuhteessa, ja sitä ei haluta antaa?

        "Logiikkasi on varsin omituista. Ehkä selität tarkemmin?"

        Kerro toki mikä tässä on omituista, niin selitän tarkemmin.


      • GIRLIE82

        Tämä minun mies on ihan suomalainen ja melkein samanikäisiä ollaan. Mä lähdin aina aamulla töihin, itse hän kävi tuolloin iltaisin töissä joten oli aina kotona postin tulemisen aikaan.

        Joo onhan se typerää luottaa toisen sanaan, olisi pitänyt vaatia nähdä kuitit tms. mutta ajattelin typerästi että sanaan pitää luottaa.

        Kysymyksessä oli yhteiset laskut, kuten juuri vuokra, kännykkäliittymä joka oli minun hänelle avaama, sitten tietokoneen ostamisen osamaksulaskut...oletin että se mies ne maksaa kun niin sanoo ja kun kysyin, että onko maksanut niin hyvillä mielin se sanoi maksaneensa...


      • mutta mutta
        GIRLIE82 kirjoitti:

        Tämä minun mies on ihan suomalainen ja melkein samanikäisiä ollaan. Mä lähdin aina aamulla töihin, itse hän kävi tuolloin iltaisin töissä joten oli aina kotona postin tulemisen aikaan.

        Joo onhan se typerää luottaa toisen sanaan, olisi pitänyt vaatia nähdä kuitit tms. mutta ajattelin typerästi että sanaan pitää luottaa.

        Kysymyksessä oli yhteiset laskut, kuten juuri vuokra, kännykkäliittymä joka oli minun hänelle avaama, sitten tietokoneen ostamisen osamaksulaskut...oletin että se mies ne maksaa kun niin sanoo ja kun kysyin, että onko maksanut niin hyvillä mielin se sanoi maksaneensa...

        Ymmärrän tilanteen kyllä ihan täysin, ja se on varmasti kurja.

        Jokainen meistä joutuu maksamaan oppirahoja elämässään, kuka mistäkin. Olet nyt varmasti oppinut sen, että raha-asioissa kannattaa olla tarkkana kuin porkkana. Vaikka miehesihän se tietenkin oli, joka törttöili.

        No, luottamus kun menee, niin se menee yleensä lopullisesti. Toivottavati olette jotenkin asiasta selvinneet. Mikä se toinen asia oli?


      • Tyttö
        mutta mutta kirjoitti:

        Johan minä sanoin, että tarkoitus ei ole ketään loukata. Enkä tietääkseni kyllä syyllistänyt ketään, enkä "ilmoittanut" että "syy on tuossa ja tuossa". Ihmettelin vain ääneen täydellistä huolimattomuutta, joka molemmista kirjoituksista kuulsi.

        "Kuinka moni epäilee kumppaninsa tekevän vastaavaa tai tarkistaa joka kerta, että onko se ja se lasku maksettu, jos toinen sanoo, että on???!!"

        Ei tarvite epäillä mitään. Riittää, että kerran kuukaudessa tarkistaa tiliotteelta, mitä tapahtumia siellä todellisuudessa on, vai onko mitään.

        "Varmaan yhtä harva penää kuitteja, etenkin kun nettipankit ovat yleistyneet."

        Väärin. Jos sulla on tunnukset nettipankkiin, voit helposti tarkistaa ajantasaisen tiliotteen vaikka joka päivä.

        "Olin kyllä turhan luottavainen, mutta olen joskus hassusti kuvitellut, että henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan. "

        Suomalaisessa oikeusjärjestelmässä homma menee noin, ei elävässä elämässä. Ketään ei tarvitse epäillä, ei vahtia, ei kytätä, siitä ei ole kysymys.

        Kysymys on siitä, että raha-asioissa pitää olla huolellinen ja tarkka. Tämä tarkoittaa sitä, että kenenkään muistiin, kunniasanaan tai tapoihin ei raha-asioiden hoitoa perusteta. Raha-asiat hoidetaan kuiteilla ja tiliotteilla, aina. Jos et huolehdi raha-asioistasi, voit syyttää vain itseäsi.

        Onko niin, että naisille kuittien tarkistaminen merkitsisi epäluottamuslausetta parisuhteessa, ja sitä ei haluta antaa?

        "Logiikkasi on varsin omituista. Ehkä selität tarkemmin?"

        Kerro toki mikä tässä on omituista, niin selitän tarkemmin.

        Ei kait tyttöystävällä ollut miehensä pankkikorttia ja tunnuksia? Eikö jokainen voi tarkastaa vain omat tilitapahtumansa? Vai oliko miehellä tyttöystävän pankkikortti/tunnukset käytössään?


      • niinmakaakuinpetaa
        Vivian kirjoitti:

        Olen syytellyt itseäni ihan tarpeeksi asian osalta, joten turha sitä on sinun enää tehdä. Asiassa on monta monessa, joten ihan yhden tekstin perusteella ei kannattaisi ilmoittaa, että syy on tuossa tai tuossa, jos et tiedä kaikkia tilanteeseen vaikuttavia seikkoja.

        Meillä raha-asioiden hoito lankesi miehelle, sillä opiskelin viikot toisella paikkakunnalla, eikä minulla ollut mahdollisuutta (ei nettiyhteyksiä, lähin maksuautomaatti 20 km:n päässä) hoitaa laskuja yhtä helposti kuin miehellä. Lisäksi posti tuli tuohon vakituiseen osoitteeseen, jossa kuitenkin olin vain viikonloput. Kun tulin perjantai-iltaisin kotiin, tottakai kysyin, että onko se ja se asia hoidettu, onko tullut postia jne.? Mies vastasi aina, että on hoidettu ja posti on siinä eteisen pöydällä (laskut piilotettu tietenkin). Kun lähtökohtaisesti luottaa toiseen ihmiseen ja on suhteessa, niin eipä sitä osaa rehelliseksi luulemastaan henkilöstä muuta uskoa. Kuinka moni epäilee kumppaninsa tekevän vastaavaa tai tarkistaa joka kerta, että onko se ja se lasku maksettu, jos toinen sanoo, että on???!! Varmaan yhtä harva penää kuitteja, etenkin kun nettipankit ovat yleistyneet.

        Piilottaminen onnistuu helposti, jos tuntee toisen. Minulla ei ollut yleensä mitään syytä mennä mieheni kaapille, kunnes vasta suursiivouksen yhteydessä.

        Olin kyllä turhan luottavainen, mutta olen joskus hassusti kuvitellut, että henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan. Eli siis minun ei tarvitse jokaista läheistäni kytätä ja vahtia, vaan voin luottaa heidän sanaansa. Tässä tapauksessa henkilö ei ollut luottamukseni arvoinen.

        Logiikkasi on varsin omituista. Ehkä selität tarkemmin?

        Kyllä aina pitää saada maksettujen laskujen kuitit talteen kummallekin puolisolle erikseen. kyllä olet tosi tyhmä ollut kun et yhtään kuittia ole tarkastanut.


    • Miina

      En tiedä miksi miehesi teki kuten teki. Ilmeisesti hän on peliriippuvainen, ehkä riippuvainen muistakin asioista, eikä pysty hallitsemaan rahankäyttönsä.

      Ihmettelen, onko teillä ollut yhteinen talous tai yhteinen tili? Minua ihmetyttää, miten et ole huomannut, että laskuja on tullut/jäänyt maksamatta. Puhut sinusta tulleista laskuista, oletan, että nämä ovat puhelinlaskuja, lehtitilauslaskuja, postimyyntilaskuja, terveyskeskuslaskuja ja ehkäpä luottokorttilaskuja. Olet varmasti tiennyt kuluttavasi ja osanut odottaa laskuja, miten siis et ole hoksannut, että näitä ei ole kuulunut. Miksi olet olettanut miehesi maksavan niitä? Oletko sinä maksanut laskujen summan hänelle, vai onko hänen täytynyt käyttää omia rahojaan laskujen maksamiseen?

      Itse en sietäisi tuollaista, jos kävisi ilmi, että mies on kavaltanut minun rahojani (sitähän miehesi teki) näyttäisin hänelle ihan varmasti oven ja vaatisin rahojani takaisin. Kaiken lisäksi sinulle on merkintä luottotietoihin. Et siis voi saada opintolainaa, asuntolainaa, luottokorttia etkä edes voi tilata tavaraa postimyynnistä ilman postiennakkoa.

      Rakkaus on sokeaa, mutta silti ihmetyttää, miten olet voinut olla noin sokea. Ja vieläpä tieten tahtoen olet sulkenut silmäsi ja antanut miehesi tehdä mitä haluaa...

      • GIRLIE82

        Kuten mä tossa aikaisemminkin jo vastasin, niin kysymys oli tämänkaltaisista laskuista: mä avasin miehelle kännykkäliittymän, joten olettaisin toki maksavan omat puhelinlaskunsa omalta tililtään. Siis meillä kummallakin on omat tilit. Sitten kysymyksessä oli tietokoneen ostamisesta aiheutuneet kuukausierälaskut, jotka mieheni sanoi hoitavansa sekä vuokrat. Laitoin oman osani vuokrasta hänen tililleen ja hänen piti hoitaa vuokranmaksu, mutta näin ei käynyt ja kolme kuukautta ainakin jäi maksamatta ja jouduimme pois asunnosta.

        Hän kävi iltaisin töissä, minä taas päivisin, joten hän oli kotona silloin kun laskut tulivat ja minä olin pois.

        En osannut epäillä mitään, olin toki sinisilmäinen sen myönnän. Uskoin toisen sanaan, mutta en enää. Raha-asioissa luottamus on mennyt ikuisiksi ajoiksi ja nykyään kyttään miten hän rahojaan käyttää. Joskus tulee katsottua hänen tiliotteitaankin, että saisin edes hiukan tolkkua mihin hän rahojaan käyttää.


    • elli

      No sieltähän se tuli! Olen pahoillani mutta miehesi on peliriippuvainen. Hän ei maksa laskuja koska hän pelaa niihin tarkoitetut rahat! Salailu ym. johtuu tietysti siitä. Aika paha juttu, sillä miehesi on saatava hoitoon. Jos ymmärtää itse lopettaa pelaamisen niin ok, mutta kokemuksesta tiedän että siihen tarvitaan useimmiten apua. Olen joskus kuullut sanottavan, että alkoholisti voi juoda oman talonsa, niin voi peliriippuvainenkin tehdä!

    • mielipide

      Siis APUA!!! Mua suututtaa SUN PUOLESTA!
      Ei tuollaista tarvitse katsella eika kestaa!!!

      Sen lisaksi, etta tuollainen heppu saa lahtea (niinkuin kai lahtikin?), niin LAKKAAT AINAKIN SYYTTELEMASTA itseasi ja OTAT OPIKSESI!

      Nyt tiedat, kehen luotat ja kehen ET - vai luotatko keheenkaan! Maailma on kusettajia taynna!

      Lisaksi minun mielestani sinulla olisi oikeus "maineesi puhdistamiseen", koska sinahan olit ennenkaikkea UHRI tassa tilanteessa..!

      En ole aivan varma, miten se kaytannossa onnistuu, mutta kaikkeahan voi ainakin yrittaa!

    • mä...

      mun exä oli alkoholisti ja peliriippuvainen....
      totta se ei puhunut ollenkaan ja salaili kaikki asiat koska tiesi että olis tullu kauheet riidat....sama tilanne hänellä tänä päivänä hoidot ei auttanut koska omasta mielestä ei ollut mikään vikana....onneks on ex...
      toivottavasti oot tehnyt saman ratkaisun,se helvetti ei lopu ennen...onnee

    • täällä myös

      Muuten samantapainen tilanne, mutta meillä on eri rahat. Maksettu suurinpiirtein tasan asioita 25 vuotta, kumpikin kuitenkin on sitä mieltä, että on maksanut enemmän kuin toinen. Minä näkisin niin, että miehellä ei ole muita kodin juoksevia kuluja maksettavanaan kuin sähkö (vuokraa ei ole). Nyt näyttäisi, että siitä on maksimikarhut sisällä, mahtaako kohta mennä poikki. Kauan sitten otin pankkilainan hoitaakseni kertyneet maksamattomat sähkölaskut ja sanoin silloin, että en tule tekemään sitä toiste.

      Minä hiukan ihmettelin, että miten voi olla noin vaikeaa hoitaa tätä yhtä asiaa ja tein tuon saman tempun kuin alkuperäinen kirjoittaja: kävin laatikot läpi. Selvisihän se sieltä mihin rahat on menneet. Paitsi että hän on pelannut rahapelejä suunnilleen kolmellasadalla mummolla viikossa kaikki nämä vuodet, minkä tiesinkin, niin uutuutena hän on käyttänyt puolet nettotuloistaan kumppanin hakemiseen netistä. Vanha äijä. Ei siis ole katsellut ja lataillut pornoa - tai varmaan sitäkin, mutta se loukkaa minua vähemmän - vaan maksamalla noita treffisivustojen käyttömaksuja ja käyttämällä nettiliikenteeseensä todella kallista matkapuhelinyhteyttä. Siellä on mapillinen tyttöjen sivuja tulostettuna, kirjeenvaihtokoodeja ja muuta.

      Piruuttani kirjauduin kahdelle käyttämälleen sivustolle itsekin, tosin maksamatta niitä sellaisia yhteydenotto-oikeusmaksuja. Ja ihan trollina, sen myönnän oitis. Halusin nähdä, minkälaisen kuvan hän itsestään siellä antaa ja mitä etsii. No, olemme lähestymässä kuuttakymmentä kumpikin ja tämä herra hakee naista ikähaarukasta maksimi 42 ja alaraja olikohan se 25 vai 30, olen tyrmistykseltäni unohtanut. Noin vertailun vuoksi kerrottakoon, että tytär on 33. Näyttää olevan sellainen puolirehellinen kuvaus hänestä itsestään, paitsi että ikää on tietysti tiputettu muutama vuosi. Epärealistisen hyvä itsetunto sillä on, tukan väri on jotakin muuta kuin ne harmaat haituvat kaljun ympärillä ja kroppa on sporttinen kuulemma. Ei ollut edes silloin 30 vuotta sitten kun tavattiin.

      Hän siis todella hakee uutta kumppania, ei salaseuraa tai päiväkahviseksiä. Kun tunteet on kuolleet vuosia sitten ja halveksunta astunut tilalle ja kun mies ei ole väkivaltainen, olen ajatellut katsoa tilannetta vielä jonkin aikaa. Asiaan kuuluu, että tämän liiton purkaminen tuottaisi/tuottaa aikalailla käytännön hankaluuksia niin että ihan äkkiä en halua siihen souviin hypätä.
      Tässä muuten syy siihen, miten me naiset rakastutaan renttuihin, mitä joku tässä ketjussa ihmetteli - ei ne ole aina olleet renttuja. Tämäkään ei ole sama mies kuin 30 vuotta sitten, ei sinne päinkään.
      Kyllä naurattaisi jos ei itkettäisi. Tai oikeastaan jo enempi naurattaakin.
      En minä täysin syytön uhriparka ole kuitenkaan, pois se minusta että sellaista ajattelisin. Väittäisin silti, että yritin kovasti 20 ekaa vuotta, kynsin hampain, mutta jos toisena osapuolena on puhumaton jäärä, niin ei sitä jaksa. Ehkä luovutin liian aikaisin, nyt en enää tippaakaan välitä.

      • GIRLIE82

        Joo siis meilläkin on kummallakin omat rahat ja omat tilit käytössä. Selostin tossa jo yhdelle kirjoittajalle, että millaisista laskuista ja tilanteesta on ollut kysymys.

        Meiltä laitettiin sähköt poikki viime kesänä kun ei ukko ollut maksanut sähkölaskuja saati niiden karhuja. Jouduin itse tietysti maksamaan lainarahoilla sähkölaskut...että semmosta.

        Mulle tulee vähän syyllinen fiilis kun joskus tongin mieheni tavaroita, vaikka sieltä joskus löytyykin jotain sellaista mitä minun kuuluisi tietääkin... Mun mies on kanssa sellanen, ettei sen kanssa oikein voi keskustella asioista, se suuttuu ja kohta ollaankin siinä pisteessä, että kaikki on mun syytä.

        Nykyään se on jo saanut laskunsa maksettua ja raha-asiat sujuu paremmin. Ottiko kenties opikseen, kun meinasin näyttää sille ovea. Sanoin, että se saa mahdollisuuden, koska kyse kuitenkin oli vain rahasta, ei pettämisestä tai sen sellaisesta. Vaikka ties mitä muuta noin hyvä valehtelija vielä piilottelee multa. Se on inhottavaa kun luottamuksen menettää toiseen missä tahansa asiassa niin se vaikuttaa niin moneen muuhunkin juttuun.

        Kuulostaa aika ikävältä tuo sun tilanne miehesi kanssa. Voimia sulle! Hyvä, että olet kuitenkin saanut asian selville.


      • täällä myös
        GIRLIE82 kirjoitti:

        Joo siis meilläkin on kummallakin omat rahat ja omat tilit käytössä. Selostin tossa jo yhdelle kirjoittajalle, että millaisista laskuista ja tilanteesta on ollut kysymys.

        Meiltä laitettiin sähköt poikki viime kesänä kun ei ukko ollut maksanut sähkölaskuja saati niiden karhuja. Jouduin itse tietysti maksamaan lainarahoilla sähkölaskut...että semmosta.

        Mulle tulee vähän syyllinen fiilis kun joskus tongin mieheni tavaroita, vaikka sieltä joskus löytyykin jotain sellaista mitä minun kuuluisi tietääkin... Mun mies on kanssa sellanen, ettei sen kanssa oikein voi keskustella asioista, se suuttuu ja kohta ollaankin siinä pisteessä, että kaikki on mun syytä.

        Nykyään se on jo saanut laskunsa maksettua ja raha-asiat sujuu paremmin. Ottiko kenties opikseen, kun meinasin näyttää sille ovea. Sanoin, että se saa mahdollisuuden, koska kyse kuitenkin oli vain rahasta, ei pettämisestä tai sen sellaisesta. Vaikka ties mitä muuta noin hyvä valehtelija vielä piilottelee multa. Se on inhottavaa kun luottamuksen menettää toiseen missä tahansa asiassa niin se vaikuttaa niin moneen muuhunkin juttuun.

        Kuulostaa aika ikävältä tuo sun tilanne miehesi kanssa. Voimia sulle! Hyvä, että olet kuitenkin saanut asian selville.

        Olen myös sitä mieltä, että parempi tietää. Kun tietää niin voi ruveta asiaa työstämään mielessään ja ehkä löytää jonkinlaisia ratkaisumalleja. Jos ei tiedä, saattaa tulla pahoja äkkiyllätyksiä jossakin vaiheessa.

        Sääli tietysti, että suhde on mennyt siihen malliin, ettei puhua voi. Sehän se paras hoitokeino tällaisiin olisi eikä sitten tarvitsisi mennä urkkimaan. Minä koen urkkimisen vääräksi, mutta omalla kohdallani katsoin, että pakko on mennä penkomaan kun muuten vain sai ihmetellä, että mikä nyt oikein on.

        On vain niin, että luottamus voi olla menetetty sekunnissa, mutta sen palauttaminen vie tsiljoona kertaa kauemmin, jos onnistuu ollenkaan.

        Jatkoja sinullekin, kyllä me näistä selvitään, molemmat!


      • Sisi75
        täällä myös kirjoitti:

        Olen myös sitä mieltä, että parempi tietää. Kun tietää niin voi ruveta asiaa työstämään mielessään ja ehkä löytää jonkinlaisia ratkaisumalleja. Jos ei tiedä, saattaa tulla pahoja äkkiyllätyksiä jossakin vaiheessa.

        Sääli tietysti, että suhde on mennyt siihen malliin, ettei puhua voi. Sehän se paras hoitokeino tällaisiin olisi eikä sitten tarvitsisi mennä urkkimaan. Minä koen urkkimisen vääräksi, mutta omalla kohdallani katsoin, että pakko on mennä penkomaan kun muuten vain sai ihmetellä, että mikä nyt oikein on.

        On vain niin, että luottamus voi olla menetetty sekunnissa, mutta sen palauttaminen vie tsiljoona kertaa kauemmin, jos onnistuu ollenkaan.

        Jatkoja sinullekin, kyllä me näistä selvitään, molemmat!

        Toivon ettei teille käy kuten minulle,nyt ulosotossa niin suuri summa,etten Suomessa tule asumaan vuosiin,tässä kiva sitten miettiä,missä vaiheessa olisi pitänyt ymmärtää kuinka paha ihminen voi olla toiselle.
        Minä tyhmä allekirjoitin nimeni..Jättäkää kaikki kusettajat,pettää ne seksissä tai rahassa.


    • Velkoja-x

      Joopa joo. Oot siis kuvitellu, ettei posti kanna laskuja ollenkaan?

    • nykyisinvihreäsilmäinen

      Mulla on ollut samanlainen tilanne vuosia sitten, kun aviomieheni ei oikein hallinnut noita raha-asoita. Luottotiedot siinä meni multakin, mutta nyt taas elämä mallillaan, joitain asioita ei ilmeisesti opi kun kantapään kautta. Ero siitä tuli, mutta sitä ennen ehti hoitaa muutaman 10-tonnin velat, jotka jäivät mulle. Kaikki on hoidettu ja elämä mallillaan, mutta tiedän ihan tasan tarkkaan, että noin voi käydä, vaikka ei ihan sinisilmäinen olisikaan. Ihminen kun on sen lisäksi, että susi toiselleen, myös kekseliäs. Ja ihminen, joka ei pysty tai halua hoitaa raha-asioita, hänelle on ihan sama, vaikka niiden hoitamattomuudesta tietty jää ennen pitkää kiinni, mutta sitten on taas ihan eri selitykset. Oma exäni teki itsensä vaikka kuinka tyhmäksi yrittäessään selitellä ja selitellä, kunnes lopulta mun pitkäkin pinna katkesi. Näitä häntäheikkejä tuntuu aina vaan riittävän eli tuottoisaa hommaa tuntuu olevan.

    • wewewewerer

      voi vitun kusipäät otatte siis jonkun musun eli matun asumaan ja annatte ilmaiseksi pillua niille
      niin makaatte kuin petaatte, ei voi sanoa kuin että oi vittu miten tyhmiä akkoja on mistä minä saisin yhtä tyhmän akan joka antaisi sekä rahansa mulle ,pillua, imisi mällit ja vielä antaisi kairata perseeseen kuten teille on tehty ah mistä löydän sen
      kerro vielä montako kertaa viikossa piti antaa sen panna sua kakkoseen

    • palokka

      Etkö osaa moista paskahousua heittää elämästäsi? Jumalauta, niitä kunnon tyyppejä on tarjolla, leskiä ja sinkkuja, et tule pettymään. Itse leskimies olen.

    • Anonyymi

      Halusi pahuuttaan viedä sun luottotiedot kun omansa on kussut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2334
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      355
      2052
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe