mitä tehdä

miehelle

joka on suurimman osan ajasta luotettava ja rakastettava, mutta joka väh.kerran kahdessa viikossa ryyppää ja rällää holtittomasti(esim.niin ettei tiedä tuleeko yhteiselle työmaalle seuraavana päivänä, onko juonut firman tiliin eikä vastaa puhelimeensa?) antaakko aina anteeksi vai...

4

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuosien kokemuksella

      Niin,meillä ja minulla on ollut jo toistakymmentä vuotta aikaa pohtia tuota "antaako anteeksi,vai ei".Kyllä siinä rentussa jotakin täytyy olla,joka aina kallistaa vaakaa anteeksiannon puolelle.Toisaalta myös minussa on selkeästi hoivaaja ja myös marttyyri ainesta.Täytyy myöntää,että oma sädekehä kiillottuu aina,kun "taas kerran"hoidan asiat kuntoon mieheni jäljiltä.Mutta siihen asiaan onko suhteemme enää kuin kahden aikuisen liitto,siihen on paha mennä vastaamaan.On ilmiselvää,että minä tuen kumppanini juopottelua,kun hoidan tilanteet kuntoon.On helppo olla vastuuton,kun toinen kantaa sen.Meitä on paljon,jotka(syystä tai toisesta)elämme elämäämme juopon rinnalla.Valinta on sinun,mutta muista,että jos jatkat...niitä anteeksiantoja tulee ja tulee ja tulee... Jaksamista sinulle,se on taas tilipäivä ja perjantai.

      • Nuorinainen

        Harvoin saa lukea näin aikuisen ja tietoisen ihmisen tekstiä. Harva meistä uskaltaa tunnustaa omankin osansa parisuhdeongelmiin. Tässä kirjoittaja teki juuri sen.
        Nostan hattua ja otan opikseni.
        Kiitos!


      • kiitän

        rehellisestä palautteesta. aamulla tuohduksissa kirjoitin kysymyksen. nyt on sika paikallistettu. ehdinkin vain sulkea pankkikortin, soitin (ensimmäistä kertaa) sairaalat, poliisit ja perheen&tutut läpi. kun töistä pääsen saan miettiä annanko anteeksi, miten jatkossa jne. olihan pienempiä rälläämisiä jo aiemmin ollut, tällä en tarkoita sitä etteikö saa käydä ulkona tai biliksessä vaan sitä ylenpalttista törttöilyä, joka todella hankaloittaa yhteistä elämää...


    • oli paras ohje, jonka minä sain vaikeassa, vähän samantapaisessa elämäntilanteessa.

      Kun viiden vuoden yrittämisen jälkeen luovutin, jatkoin huolehtimista vielä pitkään. Ajan myötä opin olemaan vähemmän huolissani ja jätin miehelle itselleen vastuun omasta elämästään. Ei hän sairaudestaan parantunut, mutta muu perhe vapautui elämään normaalia elämää.
      Jälkikäteen minulle selvisi, etten olisi kyennyt häntä auttamaan vaikka olisin tehnyt mitä. Olimme hyviä ystäviä häneen elämänsä loppuun asti ja keskustelimme asiasta välillä, kun sopimuksen mukaisesti kohtasimme vain silloin kun hän oli selvin päin.

      Nykyisin ajattelen, että olisi hyvä laittaa alkoholisoituva kumppani heti seinää vasten kun huomaa ensimmäiset oireet. Silloin voisi olla paremmat mahdollisuudet saada asia hallintaan. - Ei ymmärtämistä ja juopottelun mahdollistamista, vaan uhkavaatimus ja vaikka tilapäinen ero. Itse en ole kokonaan onnistunut välttämään ajatusta: olisiko käynyt toisin, ellen olisi ollut liian kiltti ja ... Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että aikanaan yritin parhaani mukaan ja toimin sen mukaan mikä minusta tuntui oikealta.

      Tee sinä samoin, mutta älä unohda, että sinulla on oikeus myös omaan elämääsi.

      Toivotan sinulle voimia ja hyvää jatkoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe