Virtaan Vellamon mieli

Tummantytär

Aina öisin tulee näitä ajatuksia: en enää jaksa elää. Yksin olen minä ihminen, kaiken keskellä yksin. Ystävät ovat viereltäni kaikonneet ja huudan näitä mietteitä nyt kasvottomaan bittiavaruuteen. Varmasti teitä tietysti on täällä muitakin mustan munan hautojia, tumman tuvan etsijöitä. Kesällä kaiken kadotan, tummaan pyörteeseen itseni upotan.

8

474

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Oletko miettinyt, että voisit saada helpotusta oloosi keskusteluavun kautta? Asioiden pohtiminen yksin voi olla raskasta. Usein ulkopuolinen tuki auttaa jäsentämään ajatuksia, ja se voi olla myös tärkeä voimavara.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä joitakin vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saat halutessasi itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit keskustella kahden kesken. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos haluat keskustella tilanteestasi mieluummin soittamalla, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseesi! Toivottavasti löydät itsellsi sopivan tavan hakea ja saada apua.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Hei
      Sait jo hyviä linkkejä. Tässä vielä pari: mielenterveystalo.f sekä oiva mieli -sivusto.
      Kannattaa etsiä apua ja ihmisiä. Meitä ei ole tarkoitettu olemaan täällä yksin, Sinä olet arvokas ja ainutlaatuinen ihminen, ei ole toista sinua. Pidä huolta itsestäsi, välitä itsestäsi. Ethän uppoudu tummaan pyörteeseen ja kadota kaikkea? Aina on toivoa ja elämä on ainutkertainen, se on lahja.

      Lämmöllä
      pappi Elisabet

    • luottokortiton

      Kirkosta siis turha kysyä keskusteluapua.

      • Hei
        Ilman muuta voi kirkon taholtakin kysellä apua, miksi noin sanot?
        Oman kotiseurakunnan papille tai diakonille voi rohkeasti soittaa ja pyytää keskusteluaikaa. Sitä varten me olemme, vaikken edelliseen viestiini kirkon tahoa laittanutkaan.

        Pappi Elisabet


      • vrksk
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei
        Ilman muuta voi kirkon taholtakin kysellä apua, miksi noin sanot?
        Oman kotiseurakunnan papille tai diakonille voi rohkeasti soittaa ja pyytää keskusteluaikaa. Sitä varten me olemme, vaikken edelliseen viestiini kirkon tahoa laittanutkaan.

        Pappi Elisabet

        Kirkon työntekijänä sanon, että viimeinen paikka kysyä apua ovat papit ja diakonit. Meillä on omat kissanhännänvedot ja valtataistelut, ei jaksaisi kuunnella, kun ihmiset soittaa.


    • Virtaavesivuolaana

      Onneksi on enää 52 päivää tätä elämää jäljellä ja tällä kärsimyksellä määrä. Kiitos kaikesta, myös näistä kommenteista,

      • Arrivederci

        Aiot siis mennä veteen heinäkuun ensimmäisenä päivänä? Miksi juuri silloin, jos saan kysyä?


    • eiomankädenoikeudella

      Huuda avuksesi Taivaan Jumalaa ja Jeesusta Kristusta ja saat voimaa käydä yli pimeiden hetkien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe