Islam ymmärtää Jeesuksen oikein

otetaan.oppia

Islamin näkemys Jeesuksesta on parempi ja lähempänä oikeaa kuin kristinuskon ymmärrys noin perinteisesti käsitettynä. Jeesus kun ei ole Jumala, Jumala on yksi.

"
Myös jakeissa 19:34-35 Jumala antaa selvän vastauksen kysymykseen Jeesuksen asemasta: Tällainen on Jeesus, Marian poika. Tämä on tosi sanoma, josta he kuitenkin kiistelevät. Jumalan ei ole soveliasta hankkia itselleen poikaa; kunnia olkoon Hänelle! Kun Hän päättää jonkin asian, Hänen tarvitsee vain sanoa: "Tapahtukoon!" ja se tapahtuu."

Koraani vahvistaa, että Jeesuksella ei ole maallista isää, mutta että tämä ei tee hänestä jumalaa tai jumalan poikaa. Sitä paitsi on ilmeistä, että Aadam olisi lähempänä tätä asemaa, koska hänellä ei ollut isää eikä äitiäkään. Koraani muistuttaa meitä heidän molempien ihmeellisestä luomisesta jakeessa 3:58: "Katso, Jeesus on Jumalan edessä samankaltainen kuin Aadam: Hän loi hänet (Aadamin) maan tomusta, sitten Hän sanoi hänelle: "Ole!" ja hän oli (elävä sielu)."

Koraani kiistää kolminaisuuden ja ajatuksenkin siitä, että Jumalalla olisi poika tai "oheisjumala" Hänen rinnallaan. Jumala tietää, että ihmiset joskus luovat omia ajatusrakennelmiaan ja mielipiteitään Jumalasta "
http://www.islamopas.com/jesus.html

23

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä tuosta tosiaan jotkut palstalaiset voisivat ottaa oppia.

    • Niin missäs palstan Koraani tietäjät nyt luuraavat kun loistavat poissa-olollaan. Täytyy sanoa, että vaikka ehkä kultturisista tavoista aika paljon tiedänkin, niin Koraanista en niinkään.

      Se tietty kuva mikä ehkä annetaan kristinuskoisille tiettyjen medioitten kautta on nimenomaan sitä konservatiivista ja ehdotonta islaminhaaraa. Asiaa voisi karkeasti verrata siihen, etten mentäisiin helluntailaisten hengillä puhumisten tilaisuuksiin , joissa "umpihetero" viinanpieksämät keski-iän ylittäneet miehet ovat löytäneet, vielä jotakin itseään "alempaa" jota on helppo potkia, ihan no (pahoittelut) koska pillu vaan kiinnostaa enemmän. Tuosta sitten joku "Islam News" tulisi ja vetäisi verkkosivunsa täyteen "Infoa" tällaisia ovat suomalaiset kristityt, niin ja on ne varmaan muuallakin ihan samanlaisia.

      • No ketkäs ovat tämänkin sarjan asiantuntijoita?


      • Lähdekritiikki
        nähty.on kirjoitti:

        No ketkäs ovat tämänkin sarjan asiantuntijoita?

        Kristinuskon asiantuntijoita ovat tietenkin kristityt. Sinäkö mieluummin pidät totuutena islamin väärennöstä Jeesuksesta?


    • Kolminaisuus kuvastaa sitä, että Jumala on rakkaus ja rakkaus on relaatio.

      • Monille.vieras

        Uskoakseni monikaan luterilainen ei tunne kirkkonsa virallisia tunnustuskirjoja. Tällaiseen käsitykseen olen tullut keskustelujen myötä. Olisiko aika korjata tuo puute, ja tehdä ainakin yksi tunnustuskirja ilmeiseksi ja tarkastelun alle?

        Ev.lut virallisilta www-verkkosivulta lainaus:

        "Taustaa

        Athanasioksen uskontunnustus on läntistä alkuperää, latinankielinen ja kolmesta vanhasta tunnustuksesta myöhäisin, syntynyt todennäköisesti 500-luvun alussa Espanjassa. Se puolustaa Jumalan kolmiyhteyttä ja oppia Kristuksesta tosi Jumalana ja ihmisenä.

        Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan

        Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

        Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

        Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

        Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. "

        Miltä tämä lukijasta vaikuttaa? Oliko tämä jo selvää, ennen tämän lukemista? Uskotko kolminaisuudesta tällä tavoin?


      • niin.väsynnyt
        Monille.vieras kirjoitti:

        Uskoakseni monikaan luterilainen ei tunne kirkkonsa virallisia tunnustuskirjoja. Tällaiseen käsitykseen olen tullut keskustelujen myötä. Olisiko aika korjata tuo puute, ja tehdä ainakin yksi tunnustuskirja ilmeiseksi ja tarkastelun alle?

        Ev.lut virallisilta www-verkkosivulta lainaus:

        "Taustaa

        Athanasioksen uskontunnustus on läntistä alkuperää, latinankielinen ja kolmesta vanhasta tunnustuksesta myöhäisin, syntynyt todennäköisesti 500-luvun alussa Espanjassa. Se puolustaa Jumalan kolmiyhteyttä ja oppia Kristuksesta tosi Jumalana ja ihmisenä.

        Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan

        Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

        Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

        Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

        Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. "

        Miltä tämä lukijasta vaikuttaa? Oliko tämä jo selvää, ennen tämän lukemista? Uskotko kolminaisuudesta tällä tavoin?

        Paitsi et jankkaat vaan kuten uskikset tekee, ei ne vastaa oikeisiin kysymyksiin.


      • Monille.vieras
        Monille.vieras kirjoitti:

        Uskoakseni monikaan luterilainen ei tunne kirkkonsa virallisia tunnustuskirjoja. Tällaiseen käsitykseen olen tullut keskustelujen myötä. Olisiko aika korjata tuo puute, ja tehdä ainakin yksi tunnustuskirja ilmeiseksi ja tarkastelun alle?

        Ev.lut virallisilta www-verkkosivulta lainaus:

        "Taustaa

        Athanasioksen uskontunnustus on läntistä alkuperää, latinankielinen ja kolmesta vanhasta tunnustuksesta myöhäisin, syntynyt todennäköisesti 500-luvun alussa Espanjassa. Se puolustaa Jumalan kolmiyhteyttä ja oppia Kristuksesta tosi Jumalana ja ihmisenä.

        Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan

        Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

        Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

        Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

        Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. "

        Miltä tämä lukijasta vaikuttaa? Oliko tämä jo selvää, ennen tämän lukemista? Uskotko kolminaisuudesta tällä tavoin?

        Athanasioksen tunnustus on siis ilmeisesti väärässä väittäessään, että Isä ja Poika ovat täysin yhdenvertaisia. Miten niin? Se selviää pian.

        On olemassa selvä vastakohtaisuus: Isä Jumalaan liittyy aina läheisesti hänen oma tahtonsa, Jumalan tahto. Jeesus sen sijaan painotti aina tekevänsä Isän tahdon, eikä yksikään Raamatun jae sano Isän tekevän niin kuin Poika tahtoo. Jeesus ei Matteuksen 13:32 mukaan ole myöskään kaikkitietävä, kuten Isä.

        Matt. 6:10 "Tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.."
        Matt. 20:23 "...minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".
        Matt. 13:32 "Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä."

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee".
        Joh. 5:30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
        Joh. 6:38. "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt".
        Joh. 12:49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman".


      • Olkoon.niin
        Monille.vieras kirjoitti:

        Athanasioksen tunnustus on siis ilmeisesti väärässä väittäessään, että Isä ja Poika ovat täysin yhdenvertaisia. Miten niin? Se selviää pian.

        On olemassa selvä vastakohtaisuus: Isä Jumalaan liittyy aina läheisesti hänen oma tahtonsa, Jumalan tahto. Jeesus sen sijaan painotti aina tekevänsä Isän tahdon, eikä yksikään Raamatun jae sano Isän tekevän niin kuin Poika tahtoo. Jeesus ei Matteuksen 13:32 mukaan ole myöskään kaikkitietävä, kuten Isä.

        Matt. 6:10 "Tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.."
        Matt. 20:23 "...minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".
        Matt. 13:32 "Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä."

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee".
        Joh. 5:30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
        Joh. 6:38. "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt".
        Joh. 12:49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman".

        Myös Paavali puhui paljon Jumalasta, mutta hän käytti toistuvasti lauseita, joissa Jumala ja Jeesus Kristus mainitaan erikseen, ja joissa Jeesus esitetään arvoltaan nimenomaan Jumalaa alempana.

        Apt 5:30. "Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte."
        Apt 5:31. "Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta."
        Apt 10:42. "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi."
        Apt 13:23. "Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi.."
        Apt 13:30. "Mutta Jumala herätti hänet kuolleista."

        1. Ko. 15:22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. 28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
        2.Ko.1:3. "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala"


      • Takapenkkiläinen
        Monille.vieras kirjoitti:

        Uskoakseni monikaan luterilainen ei tunne kirkkonsa virallisia tunnustuskirjoja. Tällaiseen käsitykseen olen tullut keskustelujen myötä. Olisiko aika korjata tuo puute, ja tehdä ainakin yksi tunnustuskirja ilmeiseksi ja tarkastelun alle?

        Ev.lut virallisilta www-verkkosivulta lainaus:

        "Taustaa

        Athanasioksen uskontunnustus on läntistä alkuperää, latinankielinen ja kolmesta vanhasta tunnustuksesta myöhäisin, syntynyt todennäköisesti 500-luvun alussa Espanjassa. Se puolustaa Jumalan kolmiyhteyttä ja oppia Kristuksesta tosi Jumalana ja ihmisenä.

        Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan

        Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

        Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

        Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

        Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. "

        Miltä tämä lukijasta vaikuttaa? Oliko tämä jo selvää, ennen tämän lukemista? Uskotko kolminaisuudesta tällä tavoin?

        Me pyrimme rukouksessa yhteyteen Jumalan tai Hänen Poikansa kanssa, mutta onko olemassa jokin rukous, jolla lähestytään Pyhää Henkeä?
        Tavalliselle kirkkouskovalle ja rivikristitylle ei Pyhä Henki ole kirkastunut. Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Onko P.H. persoonallinen HÄN vai SE?


      • PHonpersoona
        Takapenkkiläinen kirjoitti:

        Me pyrimme rukouksessa yhteyteen Jumalan tai Hänen Poikansa kanssa, mutta onko olemassa jokin rukous, jolla lähestytään Pyhää Henkeä?
        Tavalliselle kirkkouskovalle ja rivikristitylle ei Pyhä Henki ole kirkastunut. Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Onko P.H. persoonallinen HÄN vai SE?

        Joh 14
        24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.


    • Vap.aa

      Kolminaisuuden alkulähteiltä:

      Nouveau Dictionnaire Universel sanoo: ”Platonin kolminaisuus, joka on itsekin vain muinaisilta kansoilta peräisin olevien vanhempien kolminaisuuksien uudelleenjärjestelyn tulos, näyttää olevan se järkiperäinen ja filosofinen ominaisuuksien kolminaisuus, josta saivat alkunsa kristillisten kirkkojen opettamat kolme hypostaasiaa eli jumalallista persoonaa. – – Tämän kreikkalaisen filosofin [300-luvulla eaa. eläneen Platonin] käsitys Jumalan kolminaisuudesta – – voidaan löytää kaikista muinaisista [pakana] uskonnoista.” (Toim. M. Lachâtre, Pariisi 1865–1870, 2. osa, s. 1467.) - Wikipedia.

      https://beltsassar.files.wordpress.com/2014/11/kolminaisuus-2.jpg
      KUVASSA: Kolminaisuus pakanauskonnoissa, lähtien ylhäältä vasemmalta missä kuvattuna Nimrod, Tammus sekä Semiramis lintuna.

      Ihmiset ovat tosiaankin sekä tapojensa että perinteittensä orjia.

      • Vastako nyt tämän kuvan löysit, kuinka joku voi elää noin "tupessa" No alkuverryttelyksi suosittelen aina Mahlerin dokkaria uskonnoista ;)


    • jooooooooooooo

      Näin uskonnottoman näkökulmasta islam todellakin noin yleisellä tasolla paljon "järkevämpi" kuin kristinusko. On vain yksi jumala Allah(=Jumala), ja sitten näitä pelkkiä profeettoja. Kristinusko uskomatonta sähläystä kolminaisuuksineen, sijaiskuoleminenne ym. ym.

      • Uskonto.simppeleille

        Islamista löytyy vastaus yksinkertaisille miehille. Naisillehan islamilla ei ole mitään tarjottavaa, mutta silti feministit kiittävät ja näkevät patriarkaalisuuden siellä missä haluavat: kristinuskossa. Kristinuskon kolminaisuuden käsittäminen vaatii hiukan enemmän älyllistä ponnistelua.


      • kerroesimerkkejä
        Uskonto.simppeleille kirjoitti:

        Islamista löytyy vastaus yksinkertaisille miehille. Naisillehan islamilla ei ole mitään tarjottavaa, mutta silti feministit kiittävät ja näkevät patriarkaalisuuden siellä missä haluavat: kristinuskossa. Kristinuskon kolminaisuuden käsittäminen vaatii hiukan enemmän älyllistä ponnistelua.

        Mitä tarjottavaa kristinuskolla on naisille?


      • suurinonrakkaus

        Ef. 5:25

        Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,


      • tässäpänääitä
        suurinonrakkaus kirjoitti:

        Ef. 5:25

        Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,

        "Miehiset perijät saakoot osan siitä, mitä vanhemmat ja lähimmät omaiset ovat jälkeensä jättäneet, ja naispuolisetkin perilliset saakoot osan siitä, mitä vanhemmat ja lähimmät omaiset ovat jälkeensä jättäneet, olkoon perintö vähäinen tai suuri – laki määrää siitä kullekin hänen osuutensa."

        "Uskovaiset, miehet ja naiset, ovat toinen toistensa liittolaisia; he rohkaisevat hyvän tekemiseen ja kieltävät tekemästä pahaa; ja he harjoittavat hartautta sekä antavat säädettyjä almuja, ja he tottelevat Jumalaa ja Hänen lähettilästään. He ovat niitä, joille Jumala osoittaa laupeutensa. Katso, Jumala on väkevä, viisas."


      • Esimerkiksi.katso
        kerroesimerkkejä kirjoitti:

        Mitä tarjottavaa kristinuskolla on naisille?

        Raamatun mukaan Kristuksessa ei ole miestä eikä naista. Tämä edustaa sitä yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa joka on läntisissä kristinuskon kulttuurisen dominanssin piirissä olevissa maissa havaittavissa. Vika on sitten katsojan silmässä, jos eroa naisen asemassa ei havaitse islamia ja länttä keskenään verratessaan. Katumuodissa tuo on aika ilmeistä, koska islam alistaa naisen kaapuun pukemalla. Puheet siitä että kaapu, huivi tai naaman peittävä huppu olisivat vapaaehtoisia ovat puppua, koska väärästä pukeutumisesta rankaistaan.


    • maaimanmeno

      No tuo juttu alustuksessa on vain samaa tyyliä kuin Ruotsin luterilaisen kirkon opetus nykyään Jeesuksesta, että Jeesus on vain Muhamedin kaltainen profeetta eikä Jeesusta tulisi enää kutsua Herraksi eikä Kristukseksi.

      Uskon, että myös Suomen luterilainen kirkko seuraa tässä suhteessa Ruotsin kirkkoa ennenpitkää ja samalla myös tehdään Jumalasta sukupuolineutraali tai pahimmassa tapauksessa transseksuaali?

    • jeesusfani1

      Islamin perustaja oli monijumalaisessa arabi-kaupunki Mekassa asunut köyhän ylhäisösuvun poika, nimeltään Muhammed (570 – 632), joka alkoi vuodesta 610 – lähtien saada ilmestyksiä yhdeltä heidän jumalistaan, kuunjumala Allahilta, enkeli Gabrielin ilmestyksien kautta.

      Voihan olla niinkin, että kuunjumala Allahin ei ole soveliasta hankkia itselleen poikaa.
      Aadamain ja Eevan, Aabrahamin, Isakin, Jaakobin ja hänen jälkeläistensä Jumala ei kuitenkaan ole arabi-kuunjumala Allah.

      Siinä kun muhamettilaiset odottavat omaa ”messiastaan” Mahdia, niin juutalaiset odottavat Messiasta, jonka kristityt, Jeesus-nimisenä, tunnistivat juutalaisten odottamaksi Messiaaksi liki.2000-vuotta sitten.

      Islamilaisen eskatologian mukaan heidän profeettansa Isa (Jeesus) palaa takaisin maan päälle lopun aikoina tehtävänään taistella yhdessä heidän Mahdi - ”messiaansa” kanssa Antikristusta ja kaikkea maassa rehottavaa pahuutta vastaan, johon kuuluu myös kaikki ei-islamilaisuus, koskien siis juutalaisia, kristittyjä, ateisteja, shamanisteja, jne,, jne.,
      Mahdi tarjoaa Isalle rukousten johtajan paikkaa, mutta tämä kieltäytyy kunniasta sanoen sen tehtävän kuuluvan muslimeille. Islamin opin mukaan Jeesus tunnustaa siis Islamin oppia.
      Islamin mukaan Mahdin aikakausi yhdessä Isan kanssa kestää 7 – 9 vuotta.

      Eli kun kirjoitit: ”Islamin näkemys Jeesuksesta on parempi ja lähempänä oikeaa kuin kristinuskon ymmärrys noin perinteisesti käsitettynä. Jeesus kun ei ole Jumala, Jumala on yksi”, niin voihan toki joku Jumala-opin Raamatustakin tunteva yhtyä 600-luvulla syntyneen Islam-opin käsityksiin.

    • niiiinpä

      Siksipä Eurooppa Suomi mukaanlukien on kohta islamilainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      135
      2292
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      1944
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      102
      1886
    4. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1585
    5. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      91
      1523
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      314
      1242
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      98
      1242
    8. 297
      1069
    9. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      899
    10. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      60
      870
    Aihe