Millaisia simppeleitä pelejä on olemassa lapsille joita vois luistellessa käydessä toteuttaa, olisi n. 9 lasta ja mitkään monimutkaiset pelit mailoilla ei onnistu kun ovat vilkkaita joten antakaa jotain mukavia vinkkejä, ikää lapsilla on 6 vuotta
leikkivinkkejä luistimilla
3
8343
Vastaukset
- luisteluvalmentaja
Jos lapset pysyvät luistimilla itse pystyssä, vaihtoehtoja on niin julmetusti ettei niitä jaksa tähän alkaa listaamaan :) Mutta esimerkiksi nyt muutama:
Töpselihippa: Hippa koskettaa toista lasta, ja lapsi jää seisomaan kädet lanteille, hänet voidaan pelastaa työntämällä kädet lanteilla olevien käsien välistä "töpselistä".
Patsashippa: Lapset luistelevat hippaa karkuun, hipan koskettaessa jäädään patsaaksi asentoon jossa oltiin kun hippa kosketti. Pelastaja pelastaa asettumalla "patsaan" eteen samanlaiseen asentoon kuin "patsaslapsi".
Karhu nukkuu (sama kuin ilman luistimiakin)..
Kuka pelkää jäämiestä (=kuka pelkää mustaa miestä), eli yksi huutaa keskellä ko lauseen ja muut luistelevat laidasta kentän läpi toiseen laitaan, ne ketä jäämies koskettaa jäävät myös jäämiehiksi keskelle ja eikun uutta huutoa kehiin.
Lumipallo/lumiukko hippa: Lumipallolla (tai vaikkapa tennispallolla) hippa (lumiukko) yrittää koskettaa muita lapsia, koskettaessaan kiinni jäänyt "jäätyy" paikoilleen, pelastus kun toinen lapsi koskettaa.
Mato: Lapset menevät jonoon ja ottavat toisiaan lanteilta kiinni. aikuinen ottaa jonon ensimmäistä käsistä kiinni ja lähtee (huom, taaksepäin jotta näkee mitä jonossa tapahtuu) luistelemaan välillä mutkitellen ja kiihdytellen. Tarkkana, ettei jono katkea, silloin mato pysähtyy ja kiinnittyy uudelleen. Leikissä ei periaatteessa ole mitään järkeä, mutta siitä tykätään aina kovasti.
Hanskaleikki (sopii kaiken ikäisille, varsinkin "huonompi" taitoisille ja hitaammille): Aikuinen (voi olla joku lapsistakin niin sovittaessa) kerää hanskoja kaikilta lapsilta. Lapset menevät hanskojen luovuttamisen jälkeen laidalle nenä laitaan päin silmät kiinni, ja aikuinen ripottelee sikinsokin hanskat kentälle. Kun ne on ripolteltu, lapset lähtevät hakemaan omia hanskojaan. Hanskoja voi myös piilottaa kaukalon laidoille, lumikasan taa tms. (mutta kannattaa muistaa mainita, että nyt hanskat menivät jonnekin outoon paikkaan, ettei kukaan saa paniikkikohtausta kun omat hanskat ei löydykään). Kaikki tykkäävät, varsinkin lopuksi, jos muuten on voimat jo loppumaisillaan. Voidaan tietty alkaa pipoilla, kaulaliinoilla tai vaikkapa pehmoleluillakin.
Tässäpä muutama, toivottavasti oli jotain apua!- MINÄ
Kyllä nuista oli jo paljon apua, mutta entä jos luistelutaito on kehnonlainen...ja keskittymiskyky huono, olisiko jotain jossa voisi käyttää jotain välineitä esim. hernepusseja tai jotain vanteita? Välineet lisäisi varmaan kiinnostavuutta peliin.
- kokemusta löytyy
MINÄ kirjoitti:
Kyllä nuista oli jo paljon apua, mutta entä jos luistelutaito on kehnonlainen...ja keskittymiskyky huono, olisiko jotain jossa voisi käyttää jotain välineitä esim. hernepusseja tai jotain vanteita? Välineet lisäisi varmaan kiinnostavuutta peliin.
No mä oon teettäny 5-6- vuotiaille pienille luistelijoille ns. ilmapalloleikkiä. Ei siinä kyllä niin järkeä näin aikuisen näkökulmasta paljoonkaan ole, mutta lapset tykkää aina..
Eli: Muodostetaan piiri ja kaikki ottavat toisiaan käsistä kiinni. Valitaan yksi "ampiainen", joka menee piirin ulkopuolelle ja luistelee kiertäen piiriä niin kauan kuin toiset puhaltavat ilmapallon. Piirissä olevat keksivät jonkun värin "ilmapallolle" ja "puhaltavat" pallon(käsiä venyttäen tehdään iso piiri). Ohjaaja huutaa ampiaiselle että ilmapallo on valmis. Ampiainen luistelee piirin keskelle joidenkin käsien alta ja "puhkaisee" pallon. Piiri supistuu(kaikki vetäytyät kohti keskustaa). Valitaan uusi ampiainen ja sitten alusta...
Tässä ei niin kauhean paljon liikuntaa saa, mutta usein lapset tykkää. Sopii vasinkin pienille luistelijoille, jotka vasta opettelevat pysymään pystyssä. Kehittää myös ryhmätaitoja. On trkeää muistaa että jokaisellla on oikeus olla vuorollaan ampiainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978