Vaalit ja muutos

Lähestyin äänestyspaikkaa lähes juosten. Pakkasta oli reilusti ja hengitykseni höyrysi pilvinä ympärilläni. Unenpuute tuntui raskaalta, mitä aamun hiljainen hämäryys vahvisti entisestään. Olin pyörinyt unetta ja levotta koko yön, sillä olin odottanut tätä tilaisuutta jo kuusi vuotta.

Halusin olla vaalihuoneella ensimmäisenä, etten jänistäisi ylimääräisen yleisön läsnäollessa. Paikalle ehtiessäni ovia avattiin juuri. Olin ensimmäisenä paikalla, eikä muita ollut lähelläkään.

Astuin päättäväisesti sisään monitoimitalon aulaan. Heti vasemmalla olivat lahjoitusten kerääjät ja oikealla puolellani olivat äänioikeuden ja henkilöyden tarkistajat. Pidemmällä vasemmalla olivat vaaliuurnat ja suoraan edessä äänestyskoppi. Niitä ei ollut kuin yksi, mistä ei olisi haittaa, koska olin yksin paikalla.

Kaivoin ajokortin esiin ja sain sitä näytettyäni äänestyslipun. Nyt minun oli enää käveltävä rauhallisesti äänestyskoppiin ja voisin vihdoin saattaa päätökseen minua vuosia vaivanneen asian. Sydämeni pamppaili jännityksestä ja pelkäsin laukeamisen tapahtuvan ennenaikaisesti. Pääsin kaikesta huolimatta koppiin asti ja suljin verhon huolellisesti takanani.

Laitoin äänestyslipun kopissa olevalle pöydälle, tarkistin ehdokkaan numeron seinällä olleesta julisteesta ja raapustin kynällä samaisen numeron äänestyslippuun. Tehtäväni ensimmäinen vaihe oli suoritettu.

Olen aina ihaillut naisia vallan kahvassa. Minulla ei tietenkään ole ollut mitään mahdollisuutta olla sellaisten naisten kanssa missään tekemisissä, mutta vuosien mittaan unelmat ovat kasvaneet kasvamistaan.

Kukaan nainen ei tarttuisi minun kahvaani, mutta halusin ikäänkuin sinetöidä haluni vallassa olevaan naiseen sinetöimällä äänestyslipun eritteellä, jonka tuottaisin omasta vallan kahvastani.

Niinpä suoritettuani tehtäväni ensimmäisen vaiheen, oli edessä vaihe numero kaksi.

Pudotin enempiä aikailematta toppahousuni nilkkoihin, eikä minulla pakkasesta huolimatta muita housuja ollutkaan. Otin miehekkään ja tukevan otteen vallankahvastani ja aloin vatkata sitä edustuskuntoon.

Etukäteen tapahtumaa suunnitellessani kuvittelin kaiken sujuvan yhtä nopeasti kuin kotona. Tilanteen aiheuttama jännitys ja ulkona kutistumista aiheuttanut pakkanen kuitenkin vaikuttivat suoritukseen aikaa vievällä tavalla. En voinut enää perääntyä. Tämä oli tehtävä tässä ja nyt.

Rauhoitin itseäni, annoin fantasioiden muodostua selkeiksi kuviksi mielessäni, ja se auttoi. Tunsin paisuvani, kovenevani enemmän kuin koskaan aiemmin. Jännitin kaikki lihakseni ja pidätin hengitystäni. Kiihko ja paine tuntuivat kasvavan äärettömiin asti, mutta lopulta pääsin nautinnon huipulle.

Vuosien ajan patoutunut halu, himo ja kiihko purkautuivat muutamalla lihassupistuksella. En voinut enää pidättää hengitystäni vaan haukoin henkeäni kuin pintaan palannut sukeltaja. Hapenpuute sai minut näkemään tähtiä ja olin pyörtyä. Nautinto sai minut uikuttamaan, mutta hillitsin itseäni parhaimpani mukaan.

Eritteeni oli roiskunut sekä äänestyslipulle että pitkin kopin seiniä, mutta tuskin sitä kukaan edes huomaisi. Painoin äänestyslippuni kiinni ja odotin hetken, että puoliskot tarttuisivat toisiinsa kunnolla. Sen jälkeen nostin toppahousut nilkoistani, sidoin ne kiinni ja lähdin jättämään äänestyslippuni ääniuurnaan.

Tullessani äänestyskopin takaa esiin, katsoivat vaalivirkailijat minua vihaisesti. Jonoa oli kertynyt sillä aikaa, kun "tein valintaani kopissa". Tunnistin suurimman osan jonossa seisovista ja tympääntyneen näköisistä äänestäjistä. He olivat asiakkaitani, sillä tässä pienessä kylässä ei juuri muita asunutkaan.

Vaalivirkailija painoi leiman paheksuneen oloisesti äänestyslippuuni ja pudotin sen uurnaan. Poistuin sivuilleni vilkuilematta, mutta oville päästyäni katsoin taakseni. Ihmiset supattivat keskenään ja osoittelivat sormillaan äänestyskoppia kohti. Kauhukseni huomasin, että kopin alaosa oli avoin. En ollut sitä itse huomannut koko aikana.

No, ainakin nämä vaalit tulevat saamaan aikaiseksi jotain muutosta minun elämässäni.

5

269

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 💋👏🏻 mietinkin miksi et tajunnut heti sitä alaosaa.
      Olit todella hyvä kirjoittaja, kuin olisi näin oikeasti tapahtunut.

• Monta kovaa päätöstä on tehty ilman housuja.

• Teknodonna

Proosa

Proosa on siitä hauska asia, että proosa on käsittääkseni asiateksti, runomitaton ja älyllisesti verhoamaton, yksinkertainen kyhäelmä.

Proosa on hieman kuin äänestyskoppi.

Jollain oudolla tavalla tulen ymmärtäneeksi, että hyvässä proosassa ei ole mainitsemiasi verhoja vedeltävänä. Proosa on parhammillaan yhdeltä neljännekseltään avoin, selkeä ja totuudenmukainen kokemus yksityisestä äänestämisestä tilanteessa elämän, käännetty sopivaan kulmaan suhteessa olevan.

(Hirn)

• Teknodonna

• Ei hittolainen...(naurua)

https://www.youtube.com/watch?v=E0Fty0-AwE0

Aika hyvin muokattua settiä.
      Tosin nyt loppu koppiäänestämiset. Lähden ulkomaille, että vastaukset saa lähettää mahdollisimman kaukaa kirjekuoressa. Koskematta mihinkään.

Aiheesta en lähde vannomaan (naurua), mutta hyvin sä kirjoitat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      142
      1395
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      97
      1115
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      254
      1008
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      817
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      774
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      35
      750
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      697
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      47
      685
    9. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      651
    10. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      164
      630
    11. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      34
      628
    12. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      197
      613
    13. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      597
    14. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      100
      546
    15. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      534
    16. Jasmin Vähäkangas

Jasminin poika on tänään jo puolitoistavuotias.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      493
    17. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      18
      482
    18. Ottaisit yhteyttä!

🙄
      Ikävä
      35
      481
    19. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      59
      476
    20. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      468
    Aihe