Enkeliterapiaa ja -sielunhoitoa?

enkeleitä.onko.heitä

Onko homojen eheyttäminen enkeliterapiaa? Sitähän mainostetaan nimenomaan kristillisenä terapiana tai sielunhoitona. Homoja painostetaan, syyllistetään ja demonisoidaan Jumalan tahdolla ja Jumalan sanalla, jota ainoastaan enkeliterapeutit osaavat tulkita oikein, koska nämä kuulemma uskovat Raamattuun.

Kirkon viidennessä herätysliikkeessä homojen puolesta rukoillaan Jumalaa että Hän muuttaisi heidät heteroiksi, mikä tietysti näiden mukaan on taivaaseen pääsyn ehdoton vaatimus. Elävät vedet ry (entinen Aslan ry) ja Kansan Raamattuseura ovat enkeliterapiaan ja -sielunhoitoon erikoistuneita paikkoja.

Eräs näissä piireissä käynyt ystäväni (homoseksuaali) teki itsemurhan. Hänestä tuli enkeli.

31

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi mukava, jos Raamattuun olisi saatu kirjattua ohjeet siitä mitä homoille pitää tehdä. Nyt ihmiset tekevät mitä mieleen vaan juolahtaa.

    • Kaikenlaiset terapiahommat ilman laillista pätevyyttä ja terapian liittäminen johonkin uskonnolliseen ajatukseen tulisi myös kieltää. Jos ihminen kokee tarvivansa terapiaa sitä saa terveydenhuollosta jossa vastassa oikeasti koulutettu ihminen jonka motiivi ei ole muu kuin parantaa sen ihminen oloa.

      • Täsmälleen näin.


      • Olen hieman eri mieltä. Terapia, terveydenhoidon ammattilaisen sellainen ja hengellinen elementti, jos asiakas haluaa ei ole huono asia koska joskus terapeutti voi myös ohittaa hengellisyyden terapiassa. Tai jopa vihjata, että asiakkaan ongelmat helpottuvat luopumalla uskosta tai sillä, ettei ota sitä liian vakavasti.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen hieman eri mieltä. Terapia, terveydenhoidon ammattilaisen sellainen ja hengellinen elementti, jos asiakas haluaa ei ole huono asia koska joskus terapeutti voi myös ohittaa hengellisyyden terapiassa. Tai jopa vihjata, että asiakkaan ongelmat helpottuvat luopumalla uskosta tai sillä, ettei ota sitä liian vakavasti.

        Nyt täytyy Eerikatässämoi sanoa, että onpa ihme kommentti? Tuolle sitten löytynee jotain totuuspohjaakin ?

        Hengellinen terapia, jos nyt noin halutaan puhua (koska oikeastihan se ei ole mikään terapianmuoto) voi olla korkeintaan ihmisen kuuntelemista ja yhtymistä rukoiluun. Kaikki muu , muuta kuin laillistetulta terapeutilta tai oppiarvon suorittaneelta "lääkäriltä" onkin sitten jo huuhaata. Et kait sinäkään ajattele oikeasti näin, että jos saisit sydänkohtauksen, että jokin "itseoppinut terapautti" tulisi sänkysi viereen sinua paranteleemaan. No vannoa en voi , mutta luulen, että todennäköisesti haluaisit kardiologinkin mielipiteen asiasta?

        Simppelisti asia on noin, aivan samoin kuin putkimiestä ei kutsuta umpisuolen poistoon vaan sinne kutsutaan kirurgi . Sama pätee myös "vinttiasioissa"
        Tuossa tulee jo ihan vastuu kysymys eteen. Varmasti tuo putkimies "Jussi" on ihan paikallaan kun asennetaan uusi likakaivoja mutta välttämättä hän ei ole paras tietäjä leikkelemään ihmisiä.

        Ei usko sinänsä anna sitten yhtään mitään valmiuksia tuollaisiin "uravaihdoksiin"


      • nähty.on kirjoitti:

        Nyt täytyy Eerikatässämoi sanoa, että onpa ihme kommentti? Tuolle sitten löytynee jotain totuuspohjaakin ?

        Hengellinen terapia, jos nyt noin halutaan puhua (koska oikeastihan se ei ole mikään terapianmuoto) voi olla korkeintaan ihmisen kuuntelemista ja yhtymistä rukoiluun. Kaikki muu , muuta kuin laillistetulta terapeutilta tai oppiarvon suorittaneelta "lääkäriltä" onkin sitten jo huuhaata. Et kait sinäkään ajattele oikeasti näin, että jos saisit sydänkohtauksen, että jokin "itseoppinut terapautti" tulisi sänkysi viereen sinua paranteleemaan. No vannoa en voi , mutta luulen, että todennäköisesti haluaisit kardiologinkin mielipiteen asiasta?

        Simppelisti asia on noin, aivan samoin kuin putkimiestä ei kutsuta umpisuolen poistoon vaan sinne kutsutaan kirurgi . Sama pätee myös "vinttiasioissa"
        Tuossa tulee jo ihan vastuu kysymys eteen. Varmasti tuo putkimies "Jussi" on ihan paikallaan kun asennetaan uusi likakaivoja mutta välttämättä hän ei ole paras tietäjä leikkelemään ihmisiä.

        Ei usko sinänsä anna sitten yhtään mitään valmiuksia tuollaisiin "uravaihdoksiin"

        Nyt täytyy tarkentaa hiuman. Terapeuttinimikkeen voi ottaa kuka vaan ja siksi kirjoitin kommentissasi ammattipätevyydeksi tuon terveydenhoidon...mutta mahtaako se olla sairaanhoidon ammattipätevyys. Eli itse ajattelen tässä kohtaa terapeuttia, jolla on psykiatriapuolen koulutus.
        En halua itseoppinutta sydänlääkäriä, en myöskään itseoppinutta psykiatria.
        Minulla itselläni on kokemus ( nyt annan taas aseita heille, jotka niitä haluavat käyttää) psykiatrisesta sairaanhoitajasta, joka toimi kuten tuolla kuvasin. Tosin siitä on aikaa yli kaksikymmentä vuotta. Hän myös yritti vakuuttaa minut siitä, että abortti olisi harkinnan arvoinen vaihtoehto silloiseen elämän tilanteeseeni. Aika usein hän mainitsi siitä, että se mikä kohdussani oli ei ollut muuta kuin solumöykky, vaikka kerroin kyllä ihan yhtä usein, että itse ymmärrän toisin.
        Toki tuo on yksittäistapaus.
        Kun itse kirjoitan tai puhun uskon ja terapian yhdistämisestä, en tarkoita , että keittiöpsykologi manipuloin uskonnon keinoin asiakasta. Tarkoitat ammatti-ihmistä joka on itse uskossa ja ymmärtää rajat.
        Ammatti-ihmisiä on monenlaisia ja joku on pätevämpi kuin joku toinen. Julkisen puolen terapiasta saa jonkinlaisen käsityksen kuuntelemalla ihmisiä ja seuraamalla julkista keskustelua ja itse olen tullut siihen lopputulemaan tämän päivän tilanteesta, ettei se ole kovin hyvä, syystä tai toisesta.
        Erilaisten terapioiden suhteen asia on myös sellainen, että itse toivoisin siihen valvontaa hiukan tiukemmin kuin se nykyisin on. Kuten sanoin, terapeutti-nimityksen voin ottaa vaikka minä ja kehitellä vaikka minkä terapiamuodon ja alkaa sitten markkinoimaan sitä ihmisille.

        Toki ihmisellä on itsellään vastuu siitä millaisiin terapioihin rahansa pistää.Itse en menisi enkeliterapiaan, en yksisarvisjuttuihin, en ottaisi huopasydäntä, johon on rukoiltu enkelienergioita.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt täytyy tarkentaa hiuman. Terapeuttinimikkeen voi ottaa kuka vaan ja siksi kirjoitin kommentissasi ammattipätevyydeksi tuon terveydenhoidon...mutta mahtaako se olla sairaanhoidon ammattipätevyys. Eli itse ajattelen tässä kohtaa terapeuttia, jolla on psykiatriapuolen koulutus.
        En halua itseoppinutta sydänlääkäriä, en myöskään itseoppinutta psykiatria.
        Minulla itselläni on kokemus ( nyt annan taas aseita heille, jotka niitä haluavat käyttää) psykiatrisesta sairaanhoitajasta, joka toimi kuten tuolla kuvasin. Tosin siitä on aikaa yli kaksikymmentä vuotta. Hän myös yritti vakuuttaa minut siitä, että abortti olisi harkinnan arvoinen vaihtoehto silloiseen elämän tilanteeseeni. Aika usein hän mainitsi siitä, että se mikä kohdussani oli ei ollut muuta kuin solumöykky, vaikka kerroin kyllä ihan yhtä usein, että itse ymmärrän toisin.
        Toki tuo on yksittäistapaus.
        Kun itse kirjoitan tai puhun uskon ja terapian yhdistämisestä, en tarkoita , että keittiöpsykologi manipuloin uskonnon keinoin asiakasta. Tarkoitat ammatti-ihmistä joka on itse uskossa ja ymmärtää rajat.
        Ammatti-ihmisiä on monenlaisia ja joku on pätevämpi kuin joku toinen. Julkisen puolen terapiasta saa jonkinlaisen käsityksen kuuntelemalla ihmisiä ja seuraamalla julkista keskustelua ja itse olen tullut siihen lopputulemaan tämän päivän tilanteesta, ettei se ole kovin hyvä, syystä tai toisesta.
        Erilaisten terapioiden suhteen asia on myös sellainen, että itse toivoisin siihen valvontaa hiukan tiukemmin kuin se nykyisin on. Kuten sanoin, terapeutti-nimityksen voin ottaa vaikka minä ja kehitellä vaikka minkä terapiamuodon ja alkaa sitten markkinoimaan sitä ihmisille.

        Toki ihmisellä on itsellään vastuu siitä millaisiin terapioihin rahansa pistää.Itse en menisi enkeliterapiaan, en yksisarvisjuttuihin, en ottaisi huopasydäntä, johon on rukoiltu enkelienergioita.

        No ehkäpä se olikin silloiseen elämäntilanteeseen. Tuossa juuri se ero, että ammatti.ihmiset eivät suhtautu asioihin uskon kautta tai tunteella, vaan tarjoavat mahdollisuuksia kulloiseenkiin pulmaan. Ja kuten sanoit päätös oli sinun , ei sinua kukaan siihen panostanut.

        Ja ilkeämielisille mukamiste moraalinvartioille. Yhä edelleen suurinosa aborteista tehdään siksi, että lapsen alulle laittaja, eli isä, ei halua kantaa vastuutaan. Joten siinäpä teille huomattavasti suurempi eheytettävä sakki kuin, muutamat homot ja yksin jätetyt naiset.Käykääs niitteen päälle jos uskallatte? Vai olisko niin, et pian osuu omaakiin nilkkaanne?


      • tietoa__
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt täytyy tarkentaa hiuman. Terapeuttinimikkeen voi ottaa kuka vaan ja siksi kirjoitin kommentissasi ammattipätevyydeksi tuon terveydenhoidon...mutta mahtaako se olla sairaanhoidon ammattipätevyys. Eli itse ajattelen tässä kohtaa terapeuttia, jolla on psykiatriapuolen koulutus.
        En halua itseoppinutta sydänlääkäriä, en myöskään itseoppinutta psykiatria.
        Minulla itselläni on kokemus ( nyt annan taas aseita heille, jotka niitä haluavat käyttää) psykiatrisesta sairaanhoitajasta, joka toimi kuten tuolla kuvasin. Tosin siitä on aikaa yli kaksikymmentä vuotta. Hän myös yritti vakuuttaa minut siitä, että abortti olisi harkinnan arvoinen vaihtoehto silloiseen elämän tilanteeseeni. Aika usein hän mainitsi siitä, että se mikä kohdussani oli ei ollut muuta kuin solumöykky, vaikka kerroin kyllä ihan yhtä usein, että itse ymmärrän toisin.
        Toki tuo on yksittäistapaus.
        Kun itse kirjoitan tai puhun uskon ja terapian yhdistämisestä, en tarkoita , että keittiöpsykologi manipuloin uskonnon keinoin asiakasta. Tarkoitat ammatti-ihmistä joka on itse uskossa ja ymmärtää rajat.
        Ammatti-ihmisiä on monenlaisia ja joku on pätevämpi kuin joku toinen. Julkisen puolen terapiasta saa jonkinlaisen käsityksen kuuntelemalla ihmisiä ja seuraamalla julkista keskustelua ja itse olen tullut siihen lopputulemaan tämän päivän tilanteesta, ettei se ole kovin hyvä, syystä tai toisesta.
        Erilaisten terapioiden suhteen asia on myös sellainen, että itse toivoisin siihen valvontaa hiukan tiukemmin kuin se nykyisin on. Kuten sanoin, terapeutti-nimityksen voin ottaa vaikka minä ja kehitellä vaikka minkä terapiamuodon ja alkaa sitten markkinoimaan sitä ihmisille.

        Toki ihmisellä on itsellään vastuu siitä millaisiin terapioihin rahansa pistää.Itse en menisi enkeliterapiaan, en yksisarvisjuttuihin, en ottaisi huopasydäntä, johon on rukoiltu enkelienergioita.

        Myös terveydenhuollon ammatilaiset psykoterapeutit voivat sortua monenlaiseen uskomushoito -bisnekseen, mutta heistä voi aina tehdä kantelun Valviraan. Itseoppineista uskolla parantajista voi tehdä rikosilmoituksen poliisille.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt täytyy tarkentaa hiuman. Terapeuttinimikkeen voi ottaa kuka vaan ja siksi kirjoitin kommentissasi ammattipätevyydeksi tuon terveydenhoidon...mutta mahtaako se olla sairaanhoidon ammattipätevyys. Eli itse ajattelen tässä kohtaa terapeuttia, jolla on psykiatriapuolen koulutus.
        En halua itseoppinutta sydänlääkäriä, en myöskään itseoppinutta psykiatria.
        Minulla itselläni on kokemus ( nyt annan taas aseita heille, jotka niitä haluavat käyttää) psykiatrisesta sairaanhoitajasta, joka toimi kuten tuolla kuvasin. Tosin siitä on aikaa yli kaksikymmentä vuotta. Hän myös yritti vakuuttaa minut siitä, että abortti olisi harkinnan arvoinen vaihtoehto silloiseen elämän tilanteeseeni. Aika usein hän mainitsi siitä, että se mikä kohdussani oli ei ollut muuta kuin solumöykky, vaikka kerroin kyllä ihan yhtä usein, että itse ymmärrän toisin.
        Toki tuo on yksittäistapaus.
        Kun itse kirjoitan tai puhun uskon ja terapian yhdistämisestä, en tarkoita , että keittiöpsykologi manipuloin uskonnon keinoin asiakasta. Tarkoitat ammatti-ihmistä joka on itse uskossa ja ymmärtää rajat.
        Ammatti-ihmisiä on monenlaisia ja joku on pätevämpi kuin joku toinen. Julkisen puolen terapiasta saa jonkinlaisen käsityksen kuuntelemalla ihmisiä ja seuraamalla julkista keskustelua ja itse olen tullut siihen lopputulemaan tämän päivän tilanteesta, ettei se ole kovin hyvä, syystä tai toisesta.
        Erilaisten terapioiden suhteen asia on myös sellainen, että itse toivoisin siihen valvontaa hiukan tiukemmin kuin se nykyisin on. Kuten sanoin, terapeutti-nimityksen voin ottaa vaikka minä ja kehitellä vaikka minkä terapiamuodon ja alkaa sitten markkinoimaan sitä ihmisille.

        Toki ihmisellä on itsellään vastuu siitä millaisiin terapioihin rahansa pistää.Itse en menisi enkeliterapiaan, en yksisarvisjuttuihin, en ottaisi huopasydäntä, johon on rukoiltu enkelienergioita.

        Tuota ekaa kommenttiasi minäkin ihmettelin. Nyt kaikki loksahti paikoilleen mitä tarkoitit.


      • nähty.on kirjoitti:

        No ehkäpä se olikin silloiseen elämäntilanteeseen. Tuossa juuri se ero, että ammatti.ihmiset eivät suhtautu asioihin uskon kautta tai tunteella, vaan tarjoavat mahdollisuuksia kulloiseenkiin pulmaan. Ja kuten sanoit päätös oli sinun , ei sinua kukaan siihen panostanut.

        Ja ilkeämielisille mukamiste moraalinvartioille. Yhä edelleen suurinosa aborteista tehdään siksi, että lapsen alulle laittaja, eli isä, ei halua kantaa vastuutaan. Joten siinäpä teille huomattavasti suurempi eheytettävä sakki kuin, muutamat homot ja yksin jätetyt naiset.Käykääs niitteen päälle jos uskallatte? Vai olisko niin, et pian osuu omaakiin nilkkaanne?

        Ammattitaitoinen terapeutti kuuntelee asiakasta, ei tarjoa vastauksia. Sen hetkisessä tilanteessa hänen suosittamansa ratkaisu olisi varmasti ollut jonkun mielestä viisas, ainakin hänen mielestään, mutta ammattilainen hän ei tuossa tilanteessa ollut. Jos asiakas kertoo omista arvoistaan, ammattitaitonen terapeutti ei lähde kiistämään niitä tai mitätöimään niitä ajatteli niistä itse mitä tahansa.
        Kun sanoit, ettei minua kukaan painostanut, mitätöit minun kokemukseni, joka oli juurikin se, että hän painosti. Et ollut läsnä, minä olin ja koin sen hyvin ahdistavana, koska olin moneen kertaan sanonut, että minulle lapsi on lapsi alusta lähtien, joten abortti ei ollut vaihtoehto.
        Se, että ihmisellä on ammattinimike ei välttämättä ole laadun tae. Usein on, mutta aina ei ole.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ammattitaitoinen terapeutti kuuntelee asiakasta, ei tarjoa vastauksia. Sen hetkisessä tilanteessa hänen suosittamansa ratkaisu olisi varmasti ollut jonkun mielestä viisas, ainakin hänen mielestään, mutta ammattilainen hän ei tuossa tilanteessa ollut. Jos asiakas kertoo omista arvoistaan, ammattitaitonen terapeutti ei lähde kiistämään niitä tai mitätöimään niitä ajatteli niistä itse mitä tahansa.
        Kun sanoit, ettei minua kukaan painostanut, mitätöit minun kokemukseni, joka oli juurikin se, että hän painosti. Et ollut läsnä, minä olin ja koin sen hyvin ahdistavana, koska olin moneen kertaan sanonut, että minulle lapsi on lapsi alusta lähtien, joten abortti ei ollut vaihtoehto.
        Se, että ihmisellä on ammattinimike ei välttämättä ole laadun tae. Usein on, mutta aina ei ole.

        No en todellakaan mitätöi, mutta ero näiden "itseoppineisiin" verrattuna on se, että kun Valvira valvoo . Et voi siis vaan alkaa sairaanhoitajaksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Tuota ekaa kommenttiasi minäkin ihmettelin. Nyt kaikki loksahti paikoilleen mitä tarkoitit.

        Ymmärrän, että kirjoitin liian vähillä sanoilla. Tämä aihe on sellainen, että se herättää intohimoja ja toisaalta siihen liittyy monenlaista . Toisaalta selkeästi ammatillista terapiaa, lääketieteen näkökulmasta, sitten siihen liittyy paljon suoranaista huijaamista ja sitten jotain siltä väliltä.
        On hyvä kyseenalaistaa myöskin näitä asioita. Samoin se, että ammattinimike ei aina ole tae laadusta. Siihenkään ei ole hyvä sokeasti luottaa. Terapiakenttään kuuluu nykyisin vaikka mitä ja kannattaa ottaa selvää mitä on tilaamassa.
        Myös silloin, kun on kyse julkisesta sairaanhoidosta, ei kannata tuudittautua siihen, että aina saa avun, jota etsii tai tarvitsee. Psykiatrinen kenttäkin on kirjava ja aina vika, jos apu ei tule perille, ei aina ole asiakkaan yhteistyökyvyttömyydestä.
        Silloin kun ihmisellä on ongelmia ja hänellä on vahva hengellinen vakaumus, on sen vakaumuksen ohittaminen yhden tärkeän osa-alueen ohittamista. Ja jos joutuu sensuroimaan sen osan elämästään ja ajattelutavastaan, kun menee terapiaan, jää terapia väkisin vajaaksi. Silloin kun usko on elimellinen osa elämää, ei sitä voi riisua pois tai jättää kotiin ja se vaikuttaa koko elämään ja sitä ei aina terapiassa oteta huomioon ja siihen tarpeeseen on varmasti tullut sielunhoitoterapeutteja.


      • nähty.on kirjoitti:

        No en todellakaan mitätöi, mutta ero näiden "itseoppineisiin" verrattuna on se, että kun Valvira valvoo . Et voi siis vaan alkaa sairaanhoitajaksi.

        Terapeutiksi voin alkaa. Se on käsittääkseni vapaa nimike.
        Ja kyllä sinä minun näkökulmastani mitätöit. Ei sillä sinänsä väliä ole, tähän ikään on jo oppinut yhtä ja toista.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärrän, että kirjoitin liian vähillä sanoilla. Tämä aihe on sellainen, että se herättää intohimoja ja toisaalta siihen liittyy monenlaista . Toisaalta selkeästi ammatillista terapiaa, lääketieteen näkökulmasta, sitten siihen liittyy paljon suoranaista huijaamista ja sitten jotain siltä väliltä.
        On hyvä kyseenalaistaa myöskin näitä asioita. Samoin se, että ammattinimike ei aina ole tae laadusta. Siihenkään ei ole hyvä sokeasti luottaa. Terapiakenttään kuuluu nykyisin vaikka mitä ja kannattaa ottaa selvää mitä on tilaamassa.
        Myös silloin, kun on kyse julkisesta sairaanhoidosta, ei kannata tuudittautua siihen, että aina saa avun, jota etsii tai tarvitsee. Psykiatrinen kenttäkin on kirjava ja aina vika, jos apu ei tule perille, ei aina ole asiakkaan yhteistyökyvyttömyydestä.
        Silloin kun ihmisellä on ongelmia ja hänellä on vahva hengellinen vakaumus, on sen vakaumuksen ohittaminen yhden tärkeän osa-alueen ohittamista. Ja jos joutuu sensuroimaan sen osan elämästään ja ajattelutavastaan, kun menee terapiaan, jää terapia väkisin vajaaksi. Silloin kun usko on elimellinen osa elämää, ei sitä voi riisua pois tai jättää kotiin ja se vaikuttaa koko elämään ja sitä ei aina terapiassa oteta huomioon ja siihen tarpeeseen on varmasti tullut sielunhoitoterapeutteja.

        No toisaalta niin kauan kuin usko ei ole oikea terapiamuoto myöskään, ei voida lähteä rakentamaan terapiatilanteita uskonkautta.
        Julkinen terveydenhuolto ei vaan voi alkaa ottamaan huomioon jokaisen ihmisen henkilökohtaisia uskomuksia, johan se johtaisi ihan totaali kaaokseen . Eli jossakin se ohjenuora on oltava.

        Toisekseen terapian tarkoitus ei ole antaa asiakkaalle valmiita vastauksia vaan ikäänkuin "herättää" asiakas itse päättämään mitä haluaa. Tämäkin on asia mikä eroittaa ammattimaisen terveydnhuollon avun ja sitten huuhaat , jälkimmäinen ajaa aina omia agendojaan.

        Jos kokee olevansa syvästi sidoksissa omaan uskonnolliseen ryhmään, voi sieltäkin apua saada mutta mitään ammattimaista terapiaa se ei ole vaan parhaimmillaan "henkistä kanssakulkemista"

        Jos kokee tulleensa väärinkohdelluksiterveydenhuollon ammattilaisten toimesta, niin ilmoitus Valviralle joka asian penkoo mutta jos lähtee johonkin Jalovaarojen systeemiin , niin siinä on sitten todellakin ihan yksin.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Terapeutiksi voin alkaa. Se on käsittääkseni vapaa nimike.
        Ja kyllä sinä minun näkökulmastani mitätöit. Ei sillä sinänsä väliä ole, tähän ikään on jo oppinut yhtä ja toista.

        No en yhä edelleen mitätöi. En tapaa sellaista tehdä Yhtä sun toista elämässä nähneenä, en siis ole ihan niitä herkimpiä kivittäjiä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärrän, että kirjoitin liian vähillä sanoilla. Tämä aihe on sellainen, että se herättää intohimoja ja toisaalta siihen liittyy monenlaista . Toisaalta selkeästi ammatillista terapiaa, lääketieteen näkökulmasta, sitten siihen liittyy paljon suoranaista huijaamista ja sitten jotain siltä väliltä.
        On hyvä kyseenalaistaa myöskin näitä asioita. Samoin se, että ammattinimike ei aina ole tae laadusta. Siihenkään ei ole hyvä sokeasti luottaa. Terapiakenttään kuuluu nykyisin vaikka mitä ja kannattaa ottaa selvää mitä on tilaamassa.
        Myös silloin, kun on kyse julkisesta sairaanhoidosta, ei kannata tuudittautua siihen, että aina saa avun, jota etsii tai tarvitsee. Psykiatrinen kenttäkin on kirjava ja aina vika, jos apu ei tule perille, ei aina ole asiakkaan yhteistyökyvyttömyydestä.
        Silloin kun ihmisellä on ongelmia ja hänellä on vahva hengellinen vakaumus, on sen vakaumuksen ohittaminen yhden tärkeän osa-alueen ohittamista. Ja jos joutuu sensuroimaan sen osan elämästään ja ajattelutavastaan, kun menee terapiaan, jää terapia väkisin vajaaksi. Silloin kun usko on elimellinen osa elämää, ei sitä voi riisua pois tai jättää kotiin ja se vaikuttaa koko elämään ja sitä ei aina terapiassa oteta huomioon ja siihen tarpeeseen on varmasti tullut sielunhoitoterapeutteja.

        Se, että terapiaan menevän vakaumus on huomioitava on varmaankin aika ratkaisevaa hoidon onnistumisessa. Potilaan ja hoitajan välinen luottamus toisiinsa ja yhteisymmärrys on varmaan myös välttämätön. Minä kun en ymmärrä uskonnollisesta sielunhoidosta niin en siitä sano mitään.

        Minulla on, kun on ollut vaikeaa, sattunut aina joku empaattinen tavallinen tallaaja ja saanut avun kun olen vaan puhunut ja vaikken ole aina puhunutkaan. Nämä empaattiset ihmiset ovat minusta monesti varmaankin parhaita auttajia.


      • sage8 kirjoitti:

        Se, että terapiaan menevän vakaumus on huomioitava on varmaankin aika ratkaisevaa hoidon onnistumisessa. Potilaan ja hoitajan välinen luottamus toisiinsa ja yhteisymmärrys on varmaan myös välttämätön. Minä kun en ymmärrä uskonnollisesta sielunhoidosta niin en siitä sano mitään.

        Minulla on, kun on ollut vaikeaa, sattunut aina joku empaattinen tavallinen tallaaja ja saanut avun kun olen vaan puhunut ja vaikken ole aina puhunutkaan. Nämä empaattiset ihmiset ovat minusta monesti varmaankin parhaita auttajia.

        Kyllä se empaattinen kuulija on aika monen ihmisen "pelastus" ollut. Meillä on lukuisa joukko esim.palvelevia puhelimia, joissa ne tavalliset ihmiset kuuntelevat toisia ja niihin soitetaan todellakin paljon ja monenlaisissa asioissa.


      • nähty.on kirjoitti:

        No toisaalta niin kauan kuin usko ei ole oikea terapiamuoto myöskään, ei voida lähteä rakentamaan terapiatilanteita uskonkautta.
        Julkinen terveydenhuolto ei vaan voi alkaa ottamaan huomioon jokaisen ihmisen henkilökohtaisia uskomuksia, johan se johtaisi ihan totaali kaaokseen . Eli jossakin se ohjenuora on oltava.

        Toisekseen terapian tarkoitus ei ole antaa asiakkaalle valmiita vastauksia vaan ikäänkuin "herättää" asiakas itse päättämään mitä haluaa. Tämäkin on asia mikä eroittaa ammattimaisen terveydnhuollon avun ja sitten huuhaat , jälkimmäinen ajaa aina omia agendojaan.

        Jos kokee olevansa syvästi sidoksissa omaan uskonnolliseen ryhmään, voi sieltäkin apua saada mutta mitään ammattimaista terapiaa se ei ole vaan parhaimmillaan "henkistä kanssakulkemista"

        Jos kokee tulleensa väärinkohdelluksiterveydenhuollon ammattilaisten toimesta, niin ilmoitus Valviralle joka asian penkoo mutta jos lähtee johonkin Jalovaarojen systeemiin , niin siinä on sitten todellakin ihan yksin.

        "No toisaalta niin kauan kuin usko ei ole oikea terapiamuoto myöskään, ei voida lähteä rakentamaan terapiatilanteita uskonkautta. "

        Terapiaa ei koskaan pitäisi lähteä rakentamaan jonkin aatteen kautta, vaan aina asiakkaan tarpeista, jotka asiakas määrittää itse.

        "Julkinen terveydenhuolto ei vaan voi alkaa ottamaan huomioon jokaisen ihmisen henkilökohtaisia uskomuksia, johan se johtaisi ihan totaali kaaokseen . Eli jossakin se ohjenuora on oltava. "

        Myös julkisen terveydenhuollon on otettava asiakas huomioon. Hänen elämänsä tilanne, hänen arvonsa, hänen ongelmansa. Julkinen terveydenhuolto on ihmistä varten, ihminen ei ole terveydenhuoltoa varten. Jos terapeutti ei ota huomioon jokaista asiakasta yksilönä, ei hän ole ammattilainen.

        "Toisekseen terapian tarkoitus ei ole antaa asiakkaalle valmiita vastauksia vaan ikäänkuin "herättää" asiakas itse päättämään mitä haluaa. Tämäkin on asia mikä eroittaa ammattimaisen terveydnhuollon avun ja sitten huuhaat , jälkimmäinen ajaa aina omia agendojaan. "

        Juuri noin. Minun kertomassani tapauksessa terapeutti ei herätellyt vaan tarjosi valmiita vastauksia.

        Tietenkin on hyvä tehdä kantelu, jos kokee tulleensa huonosti kohdelluksi. Tosin siinäkään ei kannata olla sinisilmäinen ja luulle, että asia ilman muuta korjaantuu.

        Tämäkin kenttä on laaja, eikä mitenkään yksiselitteinen.

        PS. mitätöinti on mielenkiintoinen asia


      • Tuli vielä mieleeni, että kivittäminen ja mitätöinti ovat eri asioita.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tuli vielä mieleeni, että kivittäminen ja mitätöinti ovat eri asioita.

        Toki, oikeastaan kumpaakaan ei minusta ylenmäärin löydy. Toki myönnän, että halutessani osaan kirjoittaa aika v- mäistä settiä mutta , jos aikaisemmin sen niin otit, niin ei ollut kyllä tarkoitus.

        Silloin kun sellaiseen sorrun ei yleensä tarvitse edes miettiä, oliko kirjoitettu siten ;) Eli rivienvälistä ei tartenne kaivella.


      • nähty.on kirjoitti:

        Toki, oikeastaan kumpaakaan ei minusta ylenmäärin löydy. Toki myönnän, että halutessani osaan kirjoittaa aika v- mäistä settiä mutta , jos aikaisemmin sen niin otit, niin ei ollut kyllä tarkoitus.

        Silloin kun sellaiseen sorrun ei yleensä tarvitse edes miettiä, oliko kirjoitettu siten ;) Eli rivienvälistä ei tartenne kaivella.

        En ole ottanut v-mäisenä settinä mitään kirjoituksiasi. Huomaan, että ajattelemme mitätöinnistä hiukan eri tavoin. Ja pyydän anteeksi mikäli loukkasin.


    • Uutispommi

      Egyptissä ainakin "eheytetään" homoja nyt kovalla kädellä.

      • yes-ö

        Kuinka monta ruumista on jo tullut?


      • yes-ö kirjoitti:

        Kuinka monta ruumista on jo tullut?

        Ei kuulemma kuolonuhreja. Egyptissä vainotaan Amnestyn mukaan nykyään kaikkia vähemmistöjä: myös kristittyjä. Siinä on tullut ruumiitakin.


      • Katolta
        yes-ö kirjoitti:

        Kuinka monta ruumista on jo tullut?

        Monta, katoille on pitkät jonot.


      • Katolta kirjoitti:

        Monta, katoille on pitkät jonot.

        Heh. Oletko ottanut ihan kuvan? Viime aikoina ei ole raportoitu muuta kuin koptikristittyjen tappamisesta,

        Minua ja miestäni ei ole yksikään muslimi edes uhannut millään lailla. Mutta kristityt sanovat olevansa vainottuja.


    • käytäntötämä

      Eheyttämishoidot ovat tarpeen jokaiselle uskoontulleelle homoseksuaalille, joka tätä haluaa. Suurimman työn tässä kuitenkin tekee Jumala, mutta sielunhoitoa voimme myös antaa uskovina ja uskovat ammattilaiset voivat myös antaa ammattiapua.

      • Edes Raamatussa Jumala ei ollenkaan työtä eheyttämishoidoissa. Ei ole muuta raportoitu, joten lopeta tuo jatkuva valehtelu, Pohjanmaan mies.


      • Kenelläkään jolla ei ole asiallista koulutusta terapeutiksi ei ole oikeus sorkkia ihmisten mieliä, ei koskaan, eikä missään.

        Homma on siis aika simppeliä jos ala kiinnostaa, niin mars kouluttautumaan. Usko , olkoon mikä hyvänsä ei yhä edelleenkään ole lainmukaan mikään terapiamuoto.

        Ja jos tuo tuntuu sinusta kohtuuttomalta niin asiaa voi tarkastella myös niin, että menetkö mielummin terveyskeskuslääkärille vai timpurille joka kokee omaavansa parantamisen voiman?


    • UUT_

      Kun ihminen on sairastunut psyykkisesti uskonyhteisössään. kannattaa ottaa yhteys Uskontojen uhrien tukeen (UUT ry. ) Monet ammattiauttajatkaan eivät ymmärrä hengellistä väkivaltaa.

    • Eheyttäjä.Sauli

      Sauli Niinistö eheyttää homotkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      248
      3609
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1372
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      40
      1132
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1086
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1041
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      1010
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      819
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      788
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      775
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      357
      771
    Aihe