Tuossa katsoin yleuutisten jutun leipäjonosta. Se on osittain vertaistukipaikka monelle syrjääntyneelle.
Bandojen kulujakin siellä vaadittiin ennemmin syrjäytyneiden käyttöön... ymmärrän idean kyllä, mutta mihin sen suuntaa?
Auttaako syrjäytyneiden tukeminen ruualla, rahalla vai ehkä oikealla tuella?
Minusta monien ongelmat johtuvat vääristyneillä omakuvilla...metsää ei nähdä puilta. Sairaudet ja työttömyys....vaikeudet kasaantuu ja ei jakseta etsiäkään selvyyttä parantaa elämää.
Ruokajonossa...
34
456
Vastaukset
- Raitis-ätmi
Jonosta ei pääse pois ennen kun ne viinamiehet lopettaa viinan juomisen. Työttömyysrahalla kyllä pärjää jos lopettaa viinan ja tupakoinnin. Aina myös voi muuttaa halvempaan asuntoon jonnekkin keski-suomeen. Miksi pitää asua hesassa koska eihän ne töihinkään ole menossa ketkä siellä leipäjonossa seisoo.
No siinä ylen jutussa sanottiin, että ei siellä ole enää vaan juoppoja.
Ja monet sosiaaliset ongelmat ajaa leipäjonoon. Joskus ei vaan jaksa mennä edes kauppaan, kuulemma.
Oon mäkin kontannut....mulla on ollut vastuu lapsista...ja ehkä oon vahvempi henkisesti? Entä jos en olisi noussut itse?
Ja ätmikshän itsekin itseäs tituleeraat...et taida voida itsekään hyvin? Entäpä jos joku auttas sua? Se ei ois sitä mitä odotit, mutta sun elämäs muuttuis? Antaisitko mahdollisuuden? Se ei ois lahjanaruun koristeltu nainen, vaan psykologi...
Mua ottaa joskus päähän tuo ihmisten harrastama asioiden vääristely.
Suomessa on oikeasti hyvin kattava sosiaaluturva, täytyy vain ymmärtää kuinka se toimii ja hakea tukia. Sillä kyllä pitäisi pärjää hyvin. Oikeastaan monelle ongelma on se, ettei ymmärretä ehtoja jotka täytyy täyttää saadakseen toimeentulotukea.
Järjestelmä edellyttää ettei ihmisellä ole varallisuutta kun tukea myönnetään, sillä varallisuus estää tuet. Ihmisten oikeustaju kyllä ymmärtää sen ettei tukea saa jos on säästöjä pankissa tai joissain rahastoissa/osakkeissa, mutta logiikka ontuu kun asutaan puolen miljoonan euron lukaalissa.
Ihmisillä voi olla isoja rahoja kiinni kiinteässä varallisuudessa, silti ollaan tukia vailla eikä ymmärretä ettei se pankkitili ole ainoa mitä seurataan kun tukipäätöksiä tehdään.Oletko koskaan tavannut ketään joka elää tiukasti?
Minä seukkasin naisen kanssa joka sairasti epilepsiaa ja kärsi mielenterveysongelmista. Hyvä ihminen, mutta parisuhteessa oleva ei tälläistä voi auttaa...
Se pitäis tulla ulkopuolelta instanssilta.
Oli muuten karseaa katseltavaa sivusta..kun se mitä sanot, ymmärretään väärin. Oot säkin ymmärtänyt väärin monesti mua ja mä sua, mutta entäs kun näet oikeesti ongelman...ja toinen huutaa apua...
Aina pitää nähdä värit...Dissident kirjoitti:
Oletko koskaan tavannut ketään joka elää tiukasti?
Minä seukkasin naisen kanssa joka sairasti epilepsiaa ja kärsi mielenterveysongelmista. Hyvä ihminen, mutta parisuhteessa oleva ei tälläistä voi auttaa...
Se pitäis tulla ulkopuolelta instanssilta.
Oli muuten karseaa katseltavaa sivusta..kun se mitä sanot, ymmärretään väärin. Oot säkin ymmärtänyt väärin monesti mua ja mä sua, mutta entäs kun näet oikeesti ongelman...ja toinen huutaa apua...
Aina pitää nähdä värit...Jos ihminen tarvii laitoshoitoa, niin hänellä pitäisi olla mahdollisuus saada sitä.
A.Palstamäki kirjoitti:
Jos ihminen tarvii laitoshoitoa, niin hänellä pitäisi olla mahdollisuus saada sitä.
Joo. No tämäkin koki jo kuormittavansa yhteiskuntaa liikaa jo nyt.
Ongelma on, että jokainen on yksilö.
Sinäkin...Dissident kirjoitti:
Joo. No tämäkin koki jo kuormittavansa yhteiskuntaa liikaa jo nyt.
Ongelma on, että jokainen on yksilö.
Sinäkin...En koe olevani mikään ongelma.
No, ehkä Gnukille ja Niiskumuikkuselle, mutta niitä ei voi laskea.A.Palstamäki kirjoitti:
En koe olevani mikään ongelma.
No, ehkä Gnukille ja Niiskumuikkuselle, mutta niitä ei voi laskea.Ei kun tarkoitin että olet yksilö..
Mutta sinullakin voi olla ongelma..
Minusta ainakin minulla on aina ongelma, jos en jonkun kanssa tule toimeen ja minun pitäisi...ei minun täällä tarvitse tulla kenenkään kanssa toimeen. Eikä ole ongelmia siksi ollenkaan. Siksi täällä viihdyn.Dissident kirjoitti:
Ei kun tarkoitin että olet yksilö..
Mutta sinullakin voi olla ongelma..
Minusta ainakin minulla on aina ongelma, jos en jonkun kanssa tule toimeen ja minun pitäisi...ei minun täällä tarvitse tulla kenenkään kanssa toimeen. Eikä ole ongelmia siksi ollenkaan. Siksi täällä viihdyn.Ongelmia on monenlaisia, iso osa on henkilökohtaisia eikä ole edes kohtuullista että niillä vaivataan muita. Ne ehkä lähipiiriä..
Se mikä minusta on ärsyttävää, niin ihmiset ruikuttavat siitä ettei valtio auta heitä rahallisesti, kun oikeasti heillä ei ole vain oikeutta saada tukea sääntöjen mukaan.
Voi esimerkiksi lapset kupata vanhempansa kuiviin, ja vanhemmat itkevät ettei valtio auta. Oikeasti, valtio auttaa kun tekee rikosilmoituksen.
"Minusta monien ongelmat johtuvat vääristyneillä omakuvilla...metsää ei nähdä puilta. Sairaudet ja työttömyys....vaikeudet kasaantuu ja ei jakseta etsiäkään selvyyttä parantaa elämää."
"Oon mäkin kontannut....mulla on ollut vastuu lapsista...ja ehkä oon vahvempi henkisesti? Entä jos en olisi noussut itse? "
Paistaakohan tuosta taas besserwisseröinti? sun mielestä siis suomalaisten leipäjonolaisten ongelmat on niiden oma syy eikä niitä tarvitse auttaa (ei paljon autetakaan, leipäjonot siivotaan sillä ettei anneta enää hurstille tiloja) mutta on ok syytää kymmeniä, satoja miljardeja muualta tulleille, tarjota niille kolmet lämpåimät ruuat päivässä ja hotellimajoitus, mikset niille mene sanomaan että niiden oma vika vaan rahoitat mielelläsi oman kansan kustannuksella?En mä ole apua pois viemässä. Vaan se, että millä autetaan. Se housuun kuseminen lämmittää hetken... mä haluisin kaivaa suoraan syyn, enkä keskittyä oireisiin.
Intin kouluttaja oli fiksu. Se kysyi vemppaäijältä, että mikä veeuupeen syy on? Tämä vastas kuume. Kouluttaja huusi naama punaisena, että se ei oo syy, vaan se on oire. Vemppaäijä vastas naama myös punaisena, että eipä tup lääkärinmulukku muuta löytänyt. Ja kouluttaja sanoi selvä.
Pitäisi nostaa selkä pystyynkin ja sanoa, että en pysty...osaatkos sinä sen?
- tämäjäimietityttämään
Mikä on banda? Koskaan kuullut.
.. Tää Aloitus kertoo Susta Just Kaiken.. Tyypillinen Yksinkertainen OmanNavan Ympäryksen Äärellä Pyörivä Itsekäs.. JoustavanEmpatianKyvyn Omaava.. TuuriHaukka, joka Näsäilee ja Viisastelee LajiTyypilliseen tapaansa.. Phyi Helvati.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Niin.. Siis ei mitään Uutta Tiroa Susta.. Tällä(kään) Rintamalla.. ;D
.. Tiroa.. Tai Tietoa.. Ihan Sama.. ;D
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Tiroa.. Tai Tietoa.. Ihan Sama.. ;D
Joo. Kiva että HePsANkEIkkuliKin eDes paHAstuI!
Dissident kirjoitti:
Joo. Kiva että HePsANkEIkkuliKin eDes paHAstuI!
"metsää ei nähdä puilta."
.. Sä et TouDellakaan Nää.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
"metsää ei nähdä puilta."
.. Sä et TouDellakaan Nää.. ;DNiin. Oletkos tavannut ihmisiä, joilla menee huonosti? Kun tunnut tietävän taas kaikesta kaikki?
Joku alkoholistikin on joku BoNoBonSku tai NarSuMarsUiLiJa? Yh-äiti myös...Dissident kirjoitti:
Niin. Oletkos tavannut ihmisiä, joilla menee huonosti? Kun tunnut tietävän taas kaikesta kaikki?
Joku alkoholistikin on joku BoNoBonSku tai NarSuMarsUiLiJa? Yh-äiti myös..... Toki.. Monia erillaisia Ihmisiä ihan LaidastaLaitaan.. Lapsuudesta tähän Päivään.. Olen myös Nähnyt, Kokenut jne. Sitä sun Tätä.. Ja Persoonan/Luonteen piirteetkin "avittaa" Näkemään/Tuntemaan jne. paremmin/syvemmin.. Yms.. ;P
"Joku alkoholistikin on joku BoNoBonSku tai NarSuMarsUiLiJa? Yh-äiti myös... "
Sähän (En siis Mä.. ;D) siinä Taas Oletit & Niputit/Yleistit.. Ja näyttelet tietäväsi, vaikka et loppujen lopuksi tiedä/tajua PalMittään näistä(kään) asioista.. ;P
"Minusta monien ongelmat johtuvat vääristyneillä omakuvilla... ei jakseta etsiäkään selvyyttä parantaa elämää."
.. Älä siis Oleta liiaksi, jos et tiedä/tajua ja/tai ole kykeneväinen näkemään paremmin.. ;P
Ja mitä tulee siihen, miksi harvemmin jaksan enää alkaa vänkäämään ja/tai "avaamaan" asioita johtuu ihan siitä, että olen jo oppinut, että pääsääntöisesti siitä seuraa vain IkiVänkä ja/tai samalle Yksilölle joutuu selittämään asian yhä uudestaan ja uudestaan.. Ja jos niin harvinaisesti käy, että ei tarvitse, niin sitten "tarvitsee" hetken päästä jollekin toiselle jne..jne.. ;P
.. Totuus on myös, että mitä lähempänä Yksilöiden Persoona/Luonne, arvot, ajatusmaailma jne. on toisiaan, niin sitä paremmin he ymmärtävät toisiaan Luontaisesti jne.. Ja ToisPäin.. Tämän asian unohdin itsekin monesti, kun palstailun aloitin, joka sitten johti Just tuohon ihan turhaan Energian&Ajan tuhlaamiseen edellä mainittujen syiden johdosta.. Ja sitten siihen päälle vielä TrolliPersoonat, jotka nauttivat just siitä, että saavat tuhlattua toisten energiaa&aikaa noilla Vänkäämisillä tjmv. jutuilla.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Toki.. Monia erillaisia Ihmisiä ihan LaidastaLaitaan.. Lapsuudesta tähän Päivään.. Olen myös Nähnyt, Kokenut jne. Sitä sun Tätä.. Ja Persoonan/Luonteen piirteetkin "avittaa" Näkemään/Tuntemaan jne. paremmin/syvemmin.. Yms.. ;P
"Joku alkoholistikin on joku BoNoBonSku tai NarSuMarsUiLiJa? Yh-äiti myös... "
Sähän (En siis Mä.. ;D) siinä Taas Oletit & Niputit/Yleistit.. Ja näyttelet tietäväsi, vaikka et loppujen lopuksi tiedä/tajua PalMittään näistä(kään) asioista.. ;P
"Minusta monien ongelmat johtuvat vääristyneillä omakuvilla... ei jakseta etsiäkään selvyyttä parantaa elämää."
.. Älä siis Oleta liiaksi, jos et tiedä/tajua ja/tai ole kykeneväinen näkemään paremmin.. ;P
Ja mitä tulee siihen, miksi harvemmin jaksan enää alkaa vänkäämään ja/tai "avaamaan" asioita johtuu ihan siitä, että olen jo oppinut, että pääsääntöisesti siitä seuraa vain IkiVänkä ja/tai samalle Yksilölle joutuu selittämään asian yhä uudestaan ja uudestaan.. Ja jos niin harvinaisesti käy, että ei tarvitse, niin sitten "tarvitsee" hetken päästä jollekin toiselle jne..jne.. ;P
.. Totuus on myös, että mitä lähempänä Yksilöiden Persoona/Luonne, arvot, ajatusmaailma jne. on toisiaan, niin sitä paremmin he ymmärtävät toisiaan Luontaisesti jne.. Ja ToisPäin.. Tämän asian unohdin itsekin monesti, kun palstailun aloitin, joka sitten johti Just tuohon ihan turhaan Energian&Ajan tuhlaamiseen edellä mainittujen syiden johdosta.. Ja sitten siihen päälle vielä TrolliPersoonat, jotka nauttivat just siitä, että saavat tuhlattua toisten energiaa&aikaa noilla Vänkäämisillä tjmv. jutuilla.. ;PNiin. Siis eihän tuosta enokaan ota selvää, mutta en minä noita leipäjonossa olebia mistään syytä. Ja varmasti on kova elämä takana, mutta minusta vaan olis hyvä, kun ei tarjottaisi vaan ruokaa, ehkä pitäisi saada tarjottua apua pääsemään elämästä kiinni.
Alkoholistilla on vielä mahdollisuuksia, mutta joku yh-äippä ei välttämättä saakaan kun sitä apua taloudellisesti, tai entäs vanhus?
Ei siis tartte olla mikään mt-potilaskaan että syrjäytyy...
Mutta en mä sun kaa saa mitään yhteistä säveltä yleensä, niin miksi se mihkään muuttus?Dissident kirjoitti:
Niin. Siis eihän tuosta enokaan ota selvää, mutta en minä noita leipäjonossa olebia mistään syytä. Ja varmasti on kova elämä takana, mutta minusta vaan olis hyvä, kun ei tarjottaisi vaan ruokaa, ehkä pitäisi saada tarjottua apua pääsemään elämästä kiinni.
Alkoholistilla on vielä mahdollisuuksia, mutta joku yh-äippä ei välttämättä saakaan kun sitä apua taloudellisesti, tai entäs vanhus?
Ei siis tartte olla mikään mt-potilaskaan että syrjäytyy...
Mutta en mä sun kaa saa mitään yhteistä säveltä yleensä, niin miksi se mihkään muuttus?.. Sä olet kyllä yks Huopaaja.. Ja jonkin näköinen AmatööriPoliitikko.. Juttu vaihtuu lennossa toisenlaiseksi, kuin alussa ja/tai yritetään selittää aikaisemmat sanomiset toiseksi ja/tai.. JaNiinPoisPäin.. ;D
Sä Niputit.. Ja pyrit Yksinkertaistamaan jutun jne.. UusLiberalistiseen ja NarsuMarsumaiseen Tapaan.. ;P
.. Jos me nyt lähdettäis purkamaan tätä asiaa, niin uskoisin, että olemme hetken päästä samojen asioiden ja/tai samantapaisten asioiden äärellä.. Toistamassa Samoja Asioita.. Samoin lähtö ajatuksin jne.. JuuEi.. ;P
.. Mä en muutenkaan Pysty käsittämään oikein kunnolla, että mikä näissä asioissa on niin vaikea käsittää?.. Tai Noh en Oikeastaan.. Vastaus on T&Y, sekä I&I.. Noi asiat on monesti enemmän tai vähemmän limittyneinä keskenään.. ;P
.. Näihinkin juttuihin liittyy (Aikast Paljonkin) esim. näiden Ketjujen AloitusAiheet.. ;P
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15164663/kohti-minijenkkilaa-ja-sen-yli---p
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15098115/myrkylliset-unelmat---p
.. Ja KultaLusikkaisuudella ja/tai Tuurilla/Onnella on monesti paljon Enemmän vaikutusta moniin juttuihin, kuin "jotkut" haluaisivat myöntääkään.. Mut se(kin) selittyy Vain T&Y, sekä I&I.. ;D
- Totuus-
Leipäjonossa on naisten jättämiä miehiä. Mies joutuu työttömäksi ja nainen jättää ja siitä alkaa miehen alamäki. Sitten elämänhallinta on huono, tekevät huonoa ratkaisuja, alkavat juopotella ja sellaista. Eivät osaa käyttää rahaa oikein eiväkä osaa säästää vaikka monella varmaan ollutkin paljon rahaa mutta tuhlaavat säälimättä eivätkä mieti miten käyttäisi rahaa että sitä jää kuukauden joka päivälle. Toisaalta rahaa voi säästää mutta ei pidä rahaa pankissa koska muuten ei saa tukia kuten toimeentulotukea. Minäkin säästin rahaa kotona kymmeniä tuhansia.
Niin. No pitäisikö tälläisten miesten miettiä mihin elämässään nojaa? Naisen mukanaoloon vai omiin valintoihin? Kertooko sinulle jotain mikä taakka sellainen mies ehkä on naiselle ollut?
Talous on vaan yksi osa-alue ihmisellä...
- 33423fefwfwf2ewf
Itse olen sitä mieltä että ruokajonojen sijaan pitäisi olla yhteisiä ruokailupaikkoja jossa voisivat maksaa ne jotka kykenevät. Kyllähän ihmisille olisi parempi ruokailla yhdessä kuin jonottaa jotain jauhopakettia.
No siinä ylen jutussa kyllä tekivätkin niin osittain.. kai sieltä sai sitten mukaankin jotain..
Oon ollu leipäjonossa..
Ja ihan omilla päätöksilläni sain rahat loppumaan monta viikkoa ennen kuun loppua.
Noissa paikoissa saa aina kuulla kuinka joku muu on syypää kaikkeen paskaan.Niin. Siis olen minä itsekin syyttänyt muita paljon enemmän mun olotilasta, mutta se on sellaista tuulimyllyjä vastaan sodan käyntiä.
Esimerkiksi vaikka joskus töissä. Tuntui että mun piti tehdä kaikki työt, mutta itepähän tein. Oisin vaan tehnyt oman osani.
Aikapitkälti mulle aukes mahdollisuus miettiä elämää itse ja perustarpeet sain hoideltua, mutta itse sen työn joutuu kuitenkin pään sisällä tekemään.. jotkut ei saa siitä kiinni vaan itse.
- Gnuk
Jos haluat asiaan tyhjentävän vastauksen, mieti tilanne omalle kohdallesi. Miksi syrjäytyisit ja mitä sinä oikeasti tarvitsisit siitä nousemiseen.
Ja sitten toinenkin juttu. On yks asia katsoa uutisia ja tehdä sen perusteella johtopäätöksiä, ja sitten toinen asia, että menee itse sinne ruokajonoon yhtenä muiden joukossa. Mitä luulet, kummalla tavalla näet senkin todellisuuden paremmin ja totuudenmukaisemmin?Luultavasti nyt pitäis jo käydä ihmeitä, että syrjäytyisin.
Mutta viime keväänä ois ollut edellytyksiä sille. Ja kävin mä kuuntelee hätäpäissänyt erään Aa-kokouksenkin. Sielläkin voi muuten käydä kuka vaan. Ei tarvitse kertoa mitään jos ei halua.
No avukdi tarvitsee tukea. Vertaistuki on hyvä, mutta veikkaan, että ihan perusasioitten hoitoon vois tarvita silleen apua, että alkais vaan älytä niitä tehdä. Sitä flekmatisoituu helposti. Niinkuin tossa uutisten jutussa se nainen sanoi...ei jaksa lähteä kauppaan...saati varmaan miettiä mitä sieltä edes ostaa.
Uutiset nyt antaa pintapuolen ja pienen yksittäistapauksen tietty, että kokonaiskuvan saa leipäjonossa oleviin tutustumalla heihin kunnolla. Eipä riittäis pelkkä jonossa jutustelu.
Ihmiset vaan välittää toisistaan pirun vähän...lumipalloilmiö?- Gnuk
Dissident kirjoitti:
Luultavasti nyt pitäis jo käydä ihmeitä, että syrjäytyisin.
Mutta viime keväänä ois ollut edellytyksiä sille. Ja kävin mä kuuntelee hätäpäissänyt erään Aa-kokouksenkin. Sielläkin voi muuten käydä kuka vaan. Ei tarvitse kertoa mitään jos ei halua.
No avukdi tarvitsee tukea. Vertaistuki on hyvä, mutta veikkaan, että ihan perusasioitten hoitoon vois tarvita silleen apua, että alkais vaan älytä niitä tehdä. Sitä flekmatisoituu helposti. Niinkuin tossa uutisten jutussa se nainen sanoi...ei jaksa lähteä kauppaan...saati varmaan miettiä mitä sieltä edes ostaa.
Uutiset nyt antaa pintapuolen ja pienen yksittäistapauksen tietty, että kokonaiskuvan saa leipäjonossa oleviin tutustumalla heihin kunnolla. Eipä riittäis pelkkä jonossa jutustelu.
Ihmiset vaan välittää toisistaan pirun vähän...lumipalloilmiö?Niinno... Ainahan on sinkkupalsta ja kaikkea... :D
Mut tosissaan. Ei ihmiset kerro kysyttäessä ikinä rehellisiä vastauksia. Keskustelemalla ne selviää, jos osaa kuunnella ja nähdäsanojen taakse. Sinne ruokajonoon mahtuu niin kuin moneen muuhunkin porukkaan monenlaista sukankuluttujaa. Ei se todellisuus välttis avaudu mediaa seuraamalla. Liittymällä niihin eri porukoihin vpi taas ajan kanssa näyttää mistä on oikeasti kyse.
Mutta nopeasti hyvin yleinen syrjäytymisen syy tavallisella pulliaisella. Menee duunipaikka , uutta ei ole, laskut raksuttaa, apua siihen ei ole heti tulossa, velkaa tulee, ulosotot yms. Eli menee pohja normi arjesta. Kyllähän siinä helposti nostaa kädet pystyyn kun kaikki tulee lyhyessä ajassa. Menee luottotiedot, jos saisikin töitä on ulosottomies heti kärppänä palkan kimpussa ja elämiseen jää vähemmän rahaa mitä työttömänä.
Eäh... mä jaksa mitään romaania aiheesta kirjoittaa. Tekstiä tulis nimittäin aika helvetisti. Ongelma on pähkinäkuoressa se eräänlainen rankaisumentaliteetti. Tarkoitan sillä nimenomaan niitä ulosottoja yms. Tänäpäivänä on nuorten vielä helpompaa pilata elämä vuosiksi eteenpäin kun on niitä kaikenmaaiöman pikavippejä sellaisia. Se on vähän samaa kun antaisi alkoholismiin taipuvaiselle ilmaista brenkkua ja sen jälkeen kun vahinko on tapahtunut voi syyttää, et mitäs läksi dokaamaan ja pilaamaan elämäänsä. Gnuk kirjoitti:
Niinno... Ainahan on sinkkupalsta ja kaikkea... :D
Mut tosissaan. Ei ihmiset kerro kysyttäessä ikinä rehellisiä vastauksia. Keskustelemalla ne selviää, jos osaa kuunnella ja nähdäsanojen taakse. Sinne ruokajonoon mahtuu niin kuin moneen muuhunkin porukkaan monenlaista sukankuluttujaa. Ei se todellisuus välttis avaudu mediaa seuraamalla. Liittymällä niihin eri porukoihin vpi taas ajan kanssa näyttää mistä on oikeasti kyse.
Mutta nopeasti hyvin yleinen syrjäytymisen syy tavallisella pulliaisella. Menee duunipaikka , uutta ei ole, laskut raksuttaa, apua siihen ei ole heti tulossa, velkaa tulee, ulosotot yms. Eli menee pohja normi arjesta. Kyllähän siinä helposti nostaa kädet pystyyn kun kaikki tulee lyhyessä ajassa. Menee luottotiedot, jos saisikin töitä on ulosottomies heti kärppänä palkan kimpussa ja elämiseen jää vähemmän rahaa mitä työttömänä.
Eäh... mä jaksa mitään romaania aiheesta kirjoittaa. Tekstiä tulis nimittäin aika helvetisti. Ongelma on pähkinäkuoressa se eräänlainen rankaisumentaliteetti. Tarkoitan sillä nimenomaan niitä ulosottoja yms. Tänäpäivänä on nuorten vielä helpompaa pilata elämä vuosiksi eteenpäin kun on niitä kaikenmaaiöman pikavippejä sellaisia. Se on vähän samaa kun antaisi alkoholismiin taipuvaiselle ilmaista brenkkua ja sen jälkeen kun vahinko on tapahtunut voi syyttää, et mitäs läksi dokaamaan ja pilaamaan elämäänsä.Joo. Mä oon samoilla linjoilla. Ei siis tarvitse mitään erityistä psykiatrista apua, ei välttämättä rahaakaan sen enempää, kuin järjestellä sen syrjäytyneen elämä edes perushyvin...
Sitten on helpompi lähtee sitä muuta itse tekee...mutta onhan niitä, jotka pistäs läskiks silti ja nostas kädet...
Mietin vaan tuota suurta määrää...
Mut pitää mennä...- Gnuk
Dissident kirjoitti:
Joo. Mä oon samoilla linjoilla. Ei siis tarvitse mitään erityistä psykiatrista apua, ei välttämättä rahaakaan sen enempää, kuin järjestellä sen syrjäytyneen elämä edes perushyvin...
Sitten on helpompi lähtee sitä muuta itse tekee...mutta onhan niitä, jotka pistäs läskiks silti ja nostas kädet...
Mietin vaan tuota suurta määrää...
Mut pitää mennä...Jos ajaudut tilanteeseen, missä vaihtoehtona on joko vuokran maksaminen ja katon pään päällä pitäminen tai ruoan osto, niin kumman teet?
Eikä viisastelijoiden tarvi tulla syyllistämään ketään. Kaikkien kohtaloita ja syitä siihen tilanteeseen ei voi tietää. Jos tulee lyödyksi joka suunnalta, ei siinä aina ne vahvimmitkaan selviä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641032Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81979- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15899Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33792- 71787