Auttakaa laskemaan amk fysiikan tehtävä pikaisesti

runeeja

Miten tämä lasketaan:

Kaksi pientä palloa, joiden varaukset ovat –8,0 nC ja 2,0 nC, sijaitsevat koordinaatistossa pisteissä (0 cm, 20 cm) ja (10 cm, 0 cm). Määritä sähkökentän voimakkuuden suuruus ja suunta origossa.

V: 2,5 kV/m ja 45q

8

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäenlaskija

Minä laskin tuon tehtävän heti, kun se tänne ilmestyi. Niin, että se on nyt laskettu. Have nice weekend!

• Ohman

Varaus Q(1) = - 8,0 nC on pisteessä R(1) = 0,2 j

Q(2) = 2,0 nC on pisteessä R(2) = 0,1 i

Varauksen Q(k) aiheuttama sähkökenttä pisteessä R =

E(k,R) = 1/(4*pii*epsilon(0)) * Q(k) * ((R - R(k))/ l R - R(k)l^3), k = 1,2)

Tässä R = 0 i 0 j (eli origo)

Koko sähkökenttä pisteessä R on E(R) = E(1,R) E(2,R)

E(0) = E(1,0) E(2,0) = 10^(-9)/(4*pii*epsilon(0)) ( -8,0/0,2^3 * (-0,2 j) 2,0 /0,1^3 * (- 0,1 i) =

10^(-9)/(4 *pii*epsilon(0)) * (200 j - 200 i) = 10^(-9) * (50*sqrt(2))/(pii*epsilon(0))( - 1/sqrt(2) i 1/sqrt(2) j)

epsilon(0) = 8,854 * 10^(- 12) C/(Vm)

joten E(0) = (50*sqrt(2))/(3,14159 * 8,854) * 10^12 * 10^(-9) = 2,542 * 10 ^3 = 2,5 (kV/m)

Suunta on ykkösvektorin - 1/sqrt(2) i 1/sqrt(2) j suunta.

Ohmanl

• Ääliöt

Miksi vtussa autatte laiskureita lunttamaan? Meinaatteko seurailla koko työelämänsä ajan rinnallaan neuvomassa kun eivät itse opi koska vastaukset annetaan valmiina?

• Ohman

Tuossa viimeisessä yhtälössä piti olla l E(0) l = ...

Ohman

• Ääliöt kirjoitti:

Miksi vtussa autatte laiskureita lunttamaan? Meinaatteko seurailla koko työelämänsä ajan rinnallaan neuvomassa kun eivät itse opi koska vastaukset annetaan valmiina?

Ei auta puheet eikä neuvot täällä, näemmä..

• Orwell-1984
        tractor kirjoitti:

Ei auta puheet eikä neuvot täällä, näemmä..

Sinähän varsinainen ylipappi olet! Sinulla on syvä viisaus ja vakaa tieto siitä, mitä tänne saa kirjoittaa ja mitä ei.

Minua ainakaan eivät selkeät kunnolliset esitykset haittaa. Jospa joku niistä jotain oppisikin.

Joillakin kirjoittajilla näyttää olevan jonkinlainen ilkeyskompleksi.

• fysiikka.rules

Ohmanilla on pätemiskompleksi.

• Orwell-1984

Mitä minä sanoin!Siinäpä hyvä esimerkki!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      69
      1537
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      114
      1004
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      834
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      811
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      750
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      746
    7. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      737
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      72
      724
    9. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      719
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      697
    Aihe