Mikähän siinä eilen tulleessa A-studiossa oli niin pielessä , että piti sitisaamelaisenkin kommentoida oddasateissa
voi hyvää päivää vaan
11
2419
Vastaukset
- Suokl
Mikä oli että piti poistaa vìesti koskiko se latinalaisia vai tekosaamelaisia
- jvoiefwjng9invim
Siinä on se asia että saamelaiset ei halua ottaa huomioon 1500 luvulla ja aikaisemmin asuneita kun he itse on tulleet myöhemmin tänne harrastamaan poronhoitoa. Jos otettais vanhat tasiat huomioon joutuisivat tunnustamaan että ei he olekkaan alkuperäiskansaa
- Purka
Kyllä kaikki jokka on syntyneet kovassa ovat alkuperäisiä.
- Monnethelvettiin
Oli kyllä epäreilusti tehty ohjelma ko peltovuoman monnelaisia vain haastateltiin
- aidallaollut
On se kumma kun saa valeita selittää haastattelussa,itse se poika haastoi riitaa aidalla eikä ollut missään porohommissa.Nähty tilanne.Enkä ole poromiehiä ettei voi syyttää puolueellisuudesta.
- voiressukkaa
miten väkivalta rikollinen voi tehä yhtyskunta palvelua koulun alueella
- onkostietoa
Kuka se puukottaja oli mistä oli puheohjelmassa oli jota oli puuukotettu poromiestä alkuperäistä saamelaista
- Rahoitusriita
Koko Suomen maassa on Saamelaisten lisäksi hyvinkin monta, eri vastaavia kulttuuri järjestöjä jaetaanko tasapuolisesti järjestöille avustus rahoitusta. Suomessa ei saa rahoittaa rahallisessa tukemisessa aiheettomasti eräiden rikastumisessa. Ovatko lappalaiset, jotka eivät ole kirjautuneina Saamelaisiksi ja eräitä järjestöjä on Saamalaisia vastaavia. Valtion rahoitus tukemisessa, eikä saa loukata rahanjaossa yhtään järjestöä. Tai muutoin on järjestöjen itse rahoitettava toimintansa. Voi syntyä epäselvyyttä, sekä mihin voi johtaa. Aiheutuuko nyt julkista riitaa Suomen kansalaisten asettamisessa eri asemaan.
- Paaavopesusta
Ei jumalauta oikeasti. Saamelaiset ovat koko ajan valittamassa jotain. Koko ajan pitäisi olla saamassa kaikkea. Eikö mikään riitä? Eikö riitä että heidän kulttuurista toimintaa jo tuetaan? Palvelut saamen kielellä mahdollisuuksien mukaan. Eikö riitä? Entäpä sitten jos yhteiskunta ei enää anna rahaa?
Miksi yrittää tehdä toisten ihmisten elämästä vaikeaa?
Miksi tuommoisia perättömiä tarinoita levittää?
Miksi suomen valtio ei tee tälle loppua? Tekisi selvät rajat. Tai sitten dna testein selvitä ketkä ne on niitä oikeita. - Erivirkojenammattilainen
Huom; Suomi 24 keskustelua ylläpitäjä, ei saa olla puolueellinen kirjoitusten poistamisessa. Sinne kirjoitin Saamelaisista tietoineen, jolla on hallussa hyvin monia sukutietoja ja mennään tuonne 1500 luvulle. Varmasti ei ole sääntöjen vastaista kirjoitus, ketkä todellisuudessa ovat kaikista todellisesti ensimmäisiä asukkaita Enontekiöllä ja Muoniossa ja miten sinne saapuneet. Minä, en varmasti kieroile, että kutsuisin jatkuvasti Suomen korkeimmassa asemissa olevia, saadakseni sepittää huomattavasti perätöntä tietoa todelliseksi. Yleisesti ilmoitan hyvin tuntevani lähes kaikki ikäiseni saamelaisiksi rekisteröityjä ja kunnioitan, sekä ihailen heitä. Suurin osa on minulle hyviä tuttuja, mutta en hyväksy meidän taustoista puhuen suvuista, joita ei ole oikein.
- tukhui
Aivan uskomaton tämä enontekiön palsta. Kirjoitus poistetaan heti kun kirjoittaa totuuksia.
Se totuus on se että itseään saamelaisiksi kutsuvien kaikki erityistuet pitää lopettaa heti. Minä veronmaksajana en halua olla niitä tukemassa. Nyt eletään itsenäisessä Suomessa ja täällä tulee vallita suomen lait jotka koskevat kaikkia. Yksikään ei elä esim porohommalla vaan se on lähinnä harrastustoimintaa ja tämän voivat kustantaa itse. Sama koskee niitä kaikkia pöljyyksiä mitä keksivät ja joita rahoitetaan. Maksakoon itse humpuuki hommansa, Saameparlamenttiä myöten.
Verotukseen tulee laittaa heti ruksi mitä haluaa tukea eli maksaa erityisveroja. Tällaisia ruksi kohtia ovat esim. juuri saamelaisten tuet, ... Näin nähdään todella moniko tätä haluaa tukea ja millä summalla. Suomen lait tarjoavat tänä päivänä kaikelle kansalle jonkunlaisen perusturvan.
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845