Kohti valvontayhteiskuntaa, kuka hyötyy?

Minulle kommentoitiin tuolla toisessa ketjussa näin:

""Tiedustelulaissa on eittämättä ongelmia mutta ei se sentään ole mihinkään Stasi-yhteiskuntaan johtamassa tai ihmisiä joukoittain vankilaan viemässä. Joku raja nyt sentään kauhukuvien maalaamisellakin."

Joop, no katsotaanpas ensin tuo video tuosta, näyttää olevan kaikenlaisia haaveita joillakin:

https://www.youtube.com/watch?v=mS_I7AJwqsw

Luetaanpas sitten seuraava oikein ajatuksella:

https://www.uusimaa.fi/artikkeli/607208-todeksi-tullut-painajainen-mielissamme-ovat-alkaneet-samaistua-lapsemme-surmaaja-ja

Huutakoon hep ketä ei vituta yhtään tuo uhrien kohtelu.

Sitten voidaan alkaa miettimään ketä ne tiedutelulain muutokset oikeasti haittaa ja ketä ne hyödyttää? Muuttuisiko maailma ykskaks oikeasti niin että oikeat rikolliset ja p..at ihmiset joutuisivat niiden vuoksi kärsimään, että tehtäisiin täyskäännös ja tässä maassa alettaisiinkin rikollisten sijaan suojelemaan tavallisia ihmisiä, ja viattomia uhreja. Minä en valitettavasti kykene uskomaan siihen, ennemmin uskon että kyttäilyä käytetään tavallisten ihmisten rehellisten mielipiteiden suitsemiseen.

18

312

Äänestä

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koettakaapa pojat muotoilla asianne omin sanoin, kertokaa missä on mielestänne se pihvi.

Vaikka olen pikkukakkosen kanssa joistain asioista eri mieltä, arvostan silti sitä että hän aina kertoo pointin tekstissään, ja laittaa linkin varmuudeksi jos lukija haluaa perehtyä siinä esitettyyn aineistoon itsekin.

• Kyllä sen pihvin jo tuosta pitäisi selväksi tulla, en jaksa jaaritella asiasta sen enempää kun kaikki kyllä jo noista linkeistä ymmärtää asian.

• Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä sen pihvin jo tuosta pitäisi selväksi tulla, en jaksa jaaritella asiasta sen enempää kun kaikki kyllä jo noista linkeistä ymmärtää asian.

Minä olen sen verran tyhmä etten tiedä mitä minun pitäisi ajatella noista.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Minä olen sen verran tyhmä etten tiedä mitä minun pitäisi ajatella noista.

Sille asiallehan minä en voi oikein mitään, pitää nostaa kädet pystyyn :D Yhteisön viihtyvyyden kannalta ei olisi reilua että yhdelle aletaan vääntämään rautalangasta ja kaikki muut ikävystyisivät sen vuoksi kuoliaaksi. Katsos minä muissakin asioissa kuin mamutuksessa uskon siihen ettei pienen marginaaliryhmän vuoksi pitäisi kaikkien joutua kärsimään.

• Harmaaritari kirjoitti:

Sille asiallehan minä en voi oikein mitään, pitää nostaa kädet pystyyn :D Yhteisön viihtyvyyden kannalta ei olisi reilua että yhdelle aletaan vääntämään rautalangasta ja kaikki muut ikävystyisivät sen vuoksi kuoliaaksi. Katsos minä muissakin asioissa kuin mamutuksessa uskon siihen ettei pienen marginaaliryhmän vuoksi pitäisi kaikkien joutua kärsimään.

Olen nähnyt samantyylisiä juttuja Suomen Uutiset-nettilehdessä.

Olen ymmärtänyt että tuo on Matias Turkkilan tapa tehdä lehteä. Uutisessa ei oikeastaan kerrota kuin löyhästi jostakin "polttavasta" uutisaiheesta, ja jokainen maalaa itse jutun mieleisillään väreillä.

• EdesUnissa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Olen nähnyt samantyylisiä juttuja Suomen Uutiset-nettilehdessä.

Olen ymmärtänyt että tuo on Matias Turkkilan tapa tehdä lehteä. Uutisessa ei oikeastaan kerrota kuin löyhästi jostakin "polttavasta" uutisaiheesta, ja jokainen maalaa itse jutun mieleisillään väreillä.

Tämä uutisointi tapa on yleensäkin hyvin yleinen. YLE on vielä huonompi uutisoija sikäli että se "maalaa jutun mieleisillään väreillä", mutta ei vaivaudu kertomaan syytä värien valinnalle.

Joskus harvoin YLE-nettisuutisissa on asiallisesti koottu kokonaisuus, jossa yksityiskohdat ja niiden loogiset päätelmät ovat esitetty. Laitan silloin aina palautteena kiitoksen YLElle, että sellaistakin vielä jaksetaan julkaista.

• EdesUnissa kirjoitti:

Tämä uutisointi tapa on yleensäkin hyvin yleinen. YLE on vielä huonompi uutisoija sikäli että se "maalaa jutun mieleisillään väreillä", mutta ei vaivaudu kertomaan syytä värien valinnalle.

Joskus harvoin YLE-nettisuutisissa on asiallisesti koottu kokonaisuus, jossa yksityiskohdat ja niiden loogiset päätelmät ovat esitetty. Laitan silloin aina palautteena kiitoksen YLElle, että sellaistakin vielä jaksetaan julkaista.

Kyllä Suomen Uutiset on vienyt homman pisimmälle.

Lehti on ikäänkuin ehdollistanut lukijansa ajattelemaan että toimituksen esille nostamat aiheet liittyvät NWO-tavoitteisiin. Sinänsä harmittomat aiheetkin kääntyvät persukansan päissä salaliitoiksi jonka taatusti huomaat kun lueskelet kommentointikenttää.

• EdesUnissa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Kyllä Suomen Uutiset on vienyt homman pisimmälle.

Lehti on ikäänkuin ehdollistanut lukijansa ajattelemaan että toimituksen esille nostamat aiheet liittyvät NWO-tavoitteisiin. Sinänsä harmittomat aiheetkin kääntyvät persukansan päissä salaliitoiksi jonka taatusti huomaat kun lueskelet kommentointikenttää.

Voi olla, en tunne tuota Suomen Uutisia ollenkaan. Ei kuulu lukemistooni. Olen vain huomioinut selkeän uutisoinnin tason laskun perinteisessä mediassa, mikä on sitten avannut tien myös hyvin kyseenalaisille "uutis-sivustoille". ( Syyllinen tähän ilmiöön on ensisijaisesti YLE joka on jättänyt hoitamatta oman tehtävänsä; asiallisen ja puolueettoman tiedonvälityksen.)

Valtiollisesta tiedonvälityksestä puhuttaessa on tietysti vaikea yleensäkään puhua vapaasta tiedonvälityksestä, vaan se on aina poliittisesti väritettyä. Siitä ei päästäne eroon vaikka YLE nostaisi selkärankansa perseestään.

• jhnb

No eikös ätmit ole riemuissaan, kun taas on yksi nuori nainen väkivaltaisesti tapettu? Sehän teille aina suurta mielihyvää tuottaa.

• Viattomat sivulliset on aina ihan eri juttu kuin jännämiesten seuraan itse hakeutuneet, ensin mainitut haluaa elää rauhassa ja jkälkimmäiset kaipaakin sitä jännitystä jonka jännä elämään tuottaa.

• EdesUnissa

Valvontayhteiskunnasta hyötyy ensisijaisesti yhteiskunnan valvonta elimet. Kansalaisten kannalta niistä ei ole oleellista hyötyä, sillä hehän ovat valvonnan kohteita, eivätkä suinkaan alunperinkään ajateltuja hyötyjiä.
      Eikös Orwell jo aikoinaan kirjoittanut tarinan tästä yhteiskunnasta ? Tai Citizen Kane, joka kuvaa yksilön voimattomuutta yhteiskunnan edessä.

• Gnuk

1984 on myös kritiikki Neuvostoliitta ja Stalinia kohtaan. Pelkästään sitä, eikä lainkaan mahdollinen tulevaisuuden visio... :D

• EdesUnissa
        Gnuk kirjoitti:

1984 on myös kritiikki Neuvostoliitta ja Stalinia kohtaan. Pelkästään sitä, eikä lainkaan mahdollinen tulevaisuuden visio... :D

Ai niin. Niinhän meille todistettiin :)

• .. En oikein näe, että UrkintaLaki vastaisi juuri niihin tarpeisiin kauhean hyvin, joilla sen tarve yritetään perustella.. Ne tahot vain alkavat salaamaan jne. viestintänsä paremmin/tehokkaammin, jolloin vaikutus on heitä kohtaan hyvin marginaalinen.. ;P

.. "Väärien" mielipiteiden/ajatusten jne. kaitsintaan/valvontaan jne. Eliitti tulee tätä käyttämään enemmän tai vähemmän.. Ennemmin tai myöhemmin se on varma se.. Jos sitä ei ole Teknisesti estetty tai ainakin todella tehokkaasti estetty jollain Tehokkaalla Valvonnalla ja Tarpeeksi tarkkaan määritetyllä lailla jne.. Silloinkin "VäärinKäytösten" mahdollisuus on Suuri, jos nämä asiat voivat tulevaisuudessa "joustaa" "tarvittaessa" ja/tai "jotkut" tahot pääsevät tavalla tai toisella käyttämään "koneistoa" Omiin Tarkoituksiinsa.. ;P

.. Kaikki ovat varmaan kuulleet paljastuksia UrkintaKoneistoista.. Ja ne paljastukset ovat vasta paljastaneet JääVuorenHuipun.. ;P

• Niinistön.kipa

Mihin häipyi minun kommenttini?
      Se, missä kerrottiin miten tämä liittyy uuteen siionistiseen maailmanjärjestykseen?

• Gnuk

Assange, Manning, Snowden...

Ei mulla muuta...

• Kiltti-ja-kunnollinen

Joku nainen päästi 20 kertaa jännämiehen vapaaksi ja sitten joku kuoli. Tuollaista se on suomessa, jännämiehiä rakastetaan eikä vihata.

• 765

Ai sä tunnet sen vapaaksi päästäjän, kun kerran tiedät sen olevan nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      25
      1645
    2. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      68
      1387
    3. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      96
      1171
    4. Jämsän Paras Ravintola

Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R
      Jämsä
      77
      1114
    5. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      84
      799
    6. Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan

No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni
      Ikävä
      48
      747
    7. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      29
      746
    8. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      64
      667
    9. Kiellettyjä ajatuksia

Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,
      Ikävä
      43
      656
    10. Onko ihan pakko

olla niin hiton pitkävihainen? Sinulle nainen...
      Ikävä
      38
      639
    Aihe