Saan yleensä paljon huomiota naisilta. Viimeksi eräs nainen kuitenkin alkoi heti juteltuamme kertomaan, missä järjestyksessä hänellä "asiat" tulevat. Ensin oli oma terveys - no, onhan se tärkeä totesin itsekin. Toisena lapsi, joka hänellä oli - lapsettomana tämä aina ihmetyttää. Ja kolmantena tulisi sitten se mies!
Voi, sun h**vata, ajattelin. Olen usein kuullut noiden yksinhuoltajien pitävän lapsiaan etusijalla, joten kakkostila tuntuu heidän silmissään jo saavutukselta. Mutta nyt olin pudonnut jo kolmossijalle. En tiedä onnistuinko pitämään pokkani, vai näkyikö huvittuneisuuteni naamasta.
Kyllä, se on nyt niin, että ehdoton ehtoni on ykkösija, joten naisenkin tulee olla lapseton ja siis sellainen, ettei niitä lapsia myöskään halua myöhemminkään. Tällä mennään!
Suhteen aloittamisen ehdot?
11
1836
Vastaukset
- Sugar12
50v saat paljon huomiota naisilta tuskin,ehkä päiväunissas.Tottakait lapset menee etusijalle,se nyt on päinselvä asia,jota itse lapsettomana et tajua!!! Onneks sulla ei lapsia olekkaan..huh huh..Vaikutat aika itsekkäältä ihmiseltä,joten luultavasti sinkkuna saat pysyä...Itse kiertäisin sinut kaukaa..
- oppeliini1
Terveys on meille kaikille -sinullekin -ykkos sijalla. Sitä ei edes arvosteta ennenkuin sen menettää!
Huolellisesti hankittu lapsi menee aina kaiken muun edelle, onhan hän avuton monta vuotta ja täysin riippuvainen vanhemmistaan/vanhemmastaan. Tuo on niin itsestään selvä asia ettei sitä edes kannattaisi tavata. (paitsi yksinkertaisille)
Jos ja kun sinun edes pitää kysyä noin itsestään selviä asioita, on hyvin kyseenalaista millä henkisellä tasolla sinä seilaat! - nekesätrannoilla
Kypsä ihminen. Tietää että jollain toisella(kin) ihmisellä on arvot joiden mukaan hän toimii. Ja meillä ihmisillä on hyvin erilaisia arvoja- parisuhteen syntyminen tai oikeastaan minkä tahansa suhteen syntyminen, edellyttää, että ainakin osan arvoista voi jakaa toisen osapuolen kanssa, olipa kyse työsuhteesta, ystävyyssuhteesta, tai parisuhteesta.
Suhde kuin suhde voi myös perustua toisen osapuolen arvojen hyväksymiseen ja kunnioittamiseen, vaikka osapuolilla ei yhteisiä arvoja olisikaan- mutta se kysyy ymmärrystä siihen, että toisen arvomaailma on hänen omansa, syntynyt hänen elämänsä summana.
Naisena kirjoitan. En itse lähtisi siitä että minun pitäisi unohtaa eletty elämäni, arvoineen, ja ryhtyä pitämään jotakuta muuta ihmistä ykkössijalla elämässäni. Ainakin omalla kohdallani johtaisi elämäni kapeutumiseen. Lähiomaiseni? Työni? Aika jona harrastan omia juttujani.
Mietitkö mitä naiselle olet valmis antamaan vastineeksi, jos nyt joku nainen suostuu luopumaan elämästään?
Sehän kun on sopimusasia.
Itse kokisin myyväni itseäni, sellaisessa suhteessa jossa minun pitäisi olla jotain muuta kuin minä, liki kolmekymmentä vuotta sitten syntyneine lapsineni, ja ilman työtäni, jolla juuri elän, mutta josta pidän.
Meitäkin naisia on moneen junaan. Itse luonnehtisin niin, että pitää ihmisen etsiä, kunnes löytää vakalle kannen- ei ohramitasta saa vakan kantta kuin särkemällä ja tekemällä uudelleen kokonaan.
Itselläni on parisuhteessa ongelmia- myönnetään että osa johtuu juuri siitä itsenäisyydestäni, mutta pidän perusoikeuksistani yksinasuvana, työtäni tekevänä, minuna kiinni.
Toinen ongelma on rahankäyttöni. Omia käytän. Omiin asioihini, ja se närästää edelleen jatkuvasti miesystävää. Olen kertonut hänelle että niin kauan kun saan itse päättää omista raha-asioistani, ja en tee velkaa tai järjestä muuten mahdottomia sitoumuksia, saan hoitaa omat raha-asiani itse.
Maksan edelleen valtaosan yhteisistä kuluista, ja tätä asiaa ei ole huomaavinaankaan- mutta saa raivareita, sitten asioissa jotka olen meille hommannut. Ei se tee kuningasta hänestä. Vaan tyypin joka pilaa raivoamalla toiselta kaiken arkisen ilon siitä, että jotain saa yhdessä kivaakin tehdä- asioita, joihin minun ei tarvitse kysyä seurustelukaverilta kuin se että onko mukanani, vai eikö- Esimerkkinä taannoinen pieni lomamatka. Kaverini käytännössä pilasi iloni, lmeisimmin tarkoituksella.
Kaverini ei tiedä, että tuo loma oli se "viimeinen niittaus" sille, että suhde on loppu. Minulla ei ole voimia aikuiselle ihmiselle käydä pitämään kurssia, henkilökohtaisten rajojen kunnioituksesta, ja kontrolloinnin vahingollisuudesta. Eikä elämäni tarvitse olla toisen ihmisen osittaista elättämistä, ja sen lisäksi vielä raivarien ja veetuilun kuulemista.
Tasa-arvosta. Muinoinen avioliittonikin oli tasa-arvoisempi. Siinä kunnioitettiin toisen ihmisen työtä, ja arjessa sitä miten toinen on, ja toimii perheen eteen- vaikkei liitto kestänytkään aikaa.
En tiedä jaksoitko lukea. Mutta neuvo on, että etsit arvopohjiltaan sen ihmisen, millaista voit kunnioittaa ja rakastaa.- sinkkumies_50
Jaksoin lukea, kuten muutkin kommentit tänne.
On hyvä kuulla, että pidät arvoistasi kiinni. Niin sen pitää ollakin. Todella valitettavaa, että kohdallesi on sattunut henkilö, jolle toisen kunnioittamisesta joutuu vääntämään. Se on itselleni kaiken lähtökohta ihmissuhteessa. Kunnioituksen tulee olla tietenkin molemminpuolista.
Muut saavat tietenkin tästä lähtökohdasta maailmaa tarkasteltaessa arvottaa ihmissuhteet niin kuin katsovat parhaaksi. En tapaamalleni juttukaverillekaan ryhtynyt "opettamaan" oikeaa arvojärjestystä, vaan pidättäydyin kohteliaasti muissa puheenaiheissa. Tämä siis siitä johtuen, että arvomaailmamme eivät voisi olla kauempana toisistaan kuin oli.
Omissa arvoissani parisuhteeseen liittyen kumppani on ykkössijalla ja tosiaankin edellä sen oman terveytenikin, vaikka tokihan se tärkeää on itse kullekin. Mutta ajattelen niin romanttisesti, että vaaratilanteessa heittäytyisin luotien eteen kumppanini hengen pelastaen, kuten on tapahtunut terrori-iskuissa esim. Ranskassa. Sellaista joiden miesten arvomaailma on.
Vastavuoroisuus tarkoittaa parisuhteessa sitä, että naisen on vastaavasti asetettava minut ykkössijalle. Ei siinä ole muita vaihtoehtoja. Tämä sopimus on joko-tai. Ajatus, että nainen luopuisi silloin elämästään ei kohtaa minun arvomaailmaani. Hän on silloin yhtä vahvassa asemassa suhteessa kuin minäkin olisin.
Lapsen kanssa nainen saa tehdä omat arvovalintansa ja niistä kertoa avoimesti, mikä on hyvä asia. Mutta en voi edelleenkään olla muuta kuin huvittunut kolmannesta sijasta, johon olisin asetettu ikään kuin etukäteen. Individualistina tällainen näkymä ei luonnollisestikaan voi tulla kysymykseen ja se on itsestään selvää aivan kuten kommentoineidenkin "lapsi menee kaiken muun edelle" varmaankin on. Oma lapsettomuuteni on täysin suunniteltua, eikä se tilanne tule muuttumaan elämäni aikana. - sinkkuyksinhuoltaja
Alaikäisistä lapsista on vastuussa ja kyllä heidän hyvinvoinnin joutuu laittamaan etusijalle. Lapsilla täytyy olla aina joku johon turvautua ja joka huolehtii. Terveys on välttämätötä ja elämän onnistumisen kannalta tosi tärkeää, jos on lapsia jotka on yksin vastuulla. Toki parisuhde on tärkeä. Se on aikuissuhde ja parhaimmillaan vastavuoroinen ja elämää rikastuttava asia. Tavallaan omassa sarjassaan parisuhde on ykkönen, sen veroista suhdetta ei ole toista. Tosin silloinkin parisuhde joutuu joskus joustamaan, jos esim joutuu sairaalaan pitkäksi aikaa tai alaikäisten lasten asioita on hoidettava. Lapset voisi tuoda rikkautta sinunkin elämään ja vielä niin ettet joudu heistä iäksi vastuuseen. On miehiä, jotka arvostavat lapsia ympärillään ja roolimallina toimimista. Olen yksin lasten kanssa. Niin varmaan tulee olemaankin. Harva mies haluaa sitoutua siten miten naisen kanssa jolla on lapsia joutuu ja en kyllä ole varsinaisesti ketään etsinytkään. Niin kauan kuin lapset on alaikäisiä joudun kantamaan heistä vastuuta jokaisena päivänä. Toisaalta haluan myös olla lapsilleni se luotettava aikuinen. On hienoa nähdä miten he pääsevät elämässä eteenpäin, oppivat asioita. Sinun kannattaa etsiä sinkkunaista jolla ei ole lapsia. Yksinhuoltajalla lapset kuuluu pakettiin mukaan, jos suhde etenee vakavaksi.
- tasa-arvo
Ei tarvita mitään järjestystä. Tällainen älä astu viivalle-logiikka ei toimi parisuhteessa. Kun kerran kaikki ovat tärkeitä, niin iksi niillä pitää olla jokin järjestys? Naurettavaa ja lapsellista.
- TotuusSattuuQC
Aivan sama asia tuli mieleen. Kyllähän sitä normaalisti laitetaan aina tilanteen mukaan eri asiat ja eri henkilöt etusijalle. Lapsi on etusijalla silloin kun hän sitä oikeasti tarvitsee mutta jos lapsi ei tahdo oikein milloinkaan antaa vanhemmille kahdenkeskistä aikaa niin välillä se parisuhdekin pitää taas osata laittaa hetkeksi etusijalle. Eikä tämä tarkoita että lapsi olisi heitteillä vaan että laitetaan niitä rajoja niin että kaikilla on aikansa ja paikkansa.
- yli50Sinkku
Kyllähän itse perheettömänä hyvin ymmärrän, miksi lapset laitettava kaiken muun edelle. Uskon, et aloittajalla tarkoitus kärjistää asiaa? Oma terveys on todella tärkeä ainakin itselle. Minusta hyvin loogisia ja mainitsemisen arvoisia asioita, joita yh- nainen toi julki. Jos sillä saa toisen pahoittamaan mielensä niin hyvä alkuvaiheessa tajuta ja lähteä eriteille.
Itse arvostaisin naisen kommenttia, ehkä itsekin siinä tilanteessa punnitsisin tilannetta, olenko kuinka valmis keskustelua jatkamaan, jos toinen vaikuttaa kiinnostavalta ja mieleiseltä kaikin puolin niin joustoa antaisin ja ymmärtäisin oman asemani yhdessä ollessa tietenkin. Mut tottuneena yksineläjänä vaatisin myös omaa aikaa vastapainona, kaikki asiat minusta sovittavissa. - TheHeroin
lapset on vain lainassa. ei se ole lapsilta pois vaikka mies on ykkösenä, kunhan hoitaa ne "lainassaolevat" vastuullisesti. Ei se sitä tarkoita, että lapset jää osattomiksi, se tarkoittaa sitä, että perheen tärkein suhde on parisuhde, samoin naisen oltava miehelle ykkönen, toinen toisilleen. Se on nimittäin siten, että ennen pitkää lapset lentää pesästä ja siinäpä sitte ihmettelet että minne se ukko katosi, joka tippui aikoja sitten sijoituksiltasi. Perhe voi hyvän parisuhteen myötä paremmin
Parisuhde kunniaan!
Lässynlässyn- yli50Sinkku
Hyvin sanottu, oleellista on, ettei lapsi ole kärsivä osapuoli. Kasvuympäristö oltava turvallinen ja hyvin tuettu. Parisuhde on kaiken A ja O, jonka pohjalta lapsikin reakoi omaa tapaa toimia, hyvä esimerkki ohjaa lapsen paremmalle tielle omalla urallaan.
- jaahasta
Sinkkumies 50.. no ei minullakaan ole lapsia. Ei miestä. Minkä laittaisin etusijalle. No sen että arvostat minua tasa arvoisena. Ehkä sitten tulee rakas mies ja jos kerran rakkautta riittää niin se terveys kin hoidellaan yhdessä. Aloitus oli aika jännä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1741544Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561225puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131211- 511101
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931074- 61972
- 51752
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252737Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel33730- 37712