Totta näyttää olevan

phärkkeleminkäteki

mitä joku kirjoitti tuosta Tk,n toiminnasta, mulla on selkäranka paskana on kolmesta kohden murtunut ja vieläpä rappeumaa lisäksi, on pääkallossakin murtumia, minulla on ollut jo parikymmentä vuotta sopiva kipu ja hermostolääkitys jolla olen hyvin tullut toimeen , nyt se joku runkkainen puolitti kipu ja hermolääkityksen ilman mitään syytä, en siis ole ollut edes vastaanotolla, olen täys raitis ihminen joten senkään vuoksi ei pitäisi olla syytä muutoksiin, nyt ei kyllä pärjää mitenkään kun olkapääkin on leikattu kun se murtui kolarissa ja lohkesi olkanivel niin ei voi nukkua oikealla kyljellä on niin kipeä, aamuisin on kaikkein vaikeinta kun on niska, selkä sekä hartiat ihan tönkissä ja kova kipu, lääkitys auttoi siihen siten että relaksant lääke rentoutti hermostovaurion vuoksi kireytviä lihaksia, nyt on ainut keino asiassa varata aika Terveystalolle siellä ei ole noita köpöjä.

65

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti_helpotti

      Toivottavasti helpotti sairauskertomuksen kirjoittaminen meille kaikille iltaluettavaksi. Kyllä tämä mielestäni todistaa taas paljon monesta asiasta. Moni asiahan on enemmän kuin vähemmän asiaa ja raskas on painava kantaa.

      • huonojakokemuksia

        Ymmärrän sinun tunteesi sillä tyhmyyden taakka on varmaan raskas kantaa, et ymmärtänyt taaskaan lainkaan mistä tämä ihminen kirjoitti, se oli sinulle ainoastaan jotain akuankan kaltaista lukemista, mutta ne jotka asioista osaavat keskustella ja joilla on tietoa/kokemusta tapaturmista ja niiden vammojen hoidosta osaavat asian käsitellä toisin, tässähän aloittaja kirjoittaa hoitosuhteestaan tk,n lääkäreiden kanssa ja ilmeisesti juurikin Ronkaista tarkoittaa sillä itselläni on samoja kokemuksia kyseisestä kandiittorista.


    • kylläsaasulkeatk

      Ei kykene nukkuun ko on niin kova pään särky ja niska on kovin kipeä, tässä olen koettanu pyöriä sängyssä ja otin nuita tavallisia päänsärkylääkkeitä mutta eihän ne auta selkäydin vaurio särkyyn vaikka ronkainen muka oli mulle Panadoolia kirjoittanut, hullua hommaa se ei ole edes viitsiny lukea minun potilastietoja,

      • enempiponnistusta

        "pään särky" on yhdyssana. Koita ponnistella oikeinkirjoituksen kanssa.


      • Viisuri

        Voi sinua, yksinkertainen toope; oikeinkirjoituksellako ne vaivat paranee???????

        Ilmeisesti olet täysin terve, me joilla itselläkin kipuja, vammoja sekä särkyjä osaamme ajatella, että hyvin raskasta on elää jos mistään ei saa asiantuntevaa apua tai hoitoa. Monesti nämä raskaat kivut ovat jonkin tapaturman tuomia riesoja ja elämä helpottuu, jos saa edes muutaman helpomman hetken vaivoihin.

        Ihmettelen mistä näitä tunteettomia ihmisiä sikiää? Silkkaa ilkeyttä huomauttaa kärsivälle ihmiselle jostain yhdyssanasta, kun kertomuksen pointti on, että apua tarvitseva joutuu tekemään paljon töitä ja maksamaan maltaita jotta saa edes jonkinlaista helpotusta kurjaan tilaanteeseen.

        Kun asioista keskustellaan vaikka täällä, joltain voi löytyä ihan oikeanlainen vihje, mistä apua kannattaa hakea. Tk-lääkäreissä on eritasoisia osaajia, hoitavan lääkärin saa vaihtaa jne.
        Ei haittaa, jos saa vihjeen hyvästä, potilaan tilanteeseen paneutuvasta lääkäristä.


      • kiitosmyösedelliselle

        Tosi asiallinen kirjoitus kerrankin, on tosiaan helppo kytätä kirjoitus virheitä jos ei itsellä ole mitään huolta tai vammaa siellä vaan mamin puuropadan äärellä nauraa sairaita jotka eivät saa kaipaamaansa hoitoa, tämä esimerkiksi joka on yöllä kirjoittanut asiaa ei ole kyennyt nukkumaan kivun vuoksi niin ei varmaan ole kovinkaan valveilla kirjoituksen suhteen, on vaan jonnekkin koettanut jakaa pahaa oloaan ja ehkäpä hakea vihjeitä asian hoitamisesta joiltain jotka tietää miten tulisi toimia, tällä henkilöllähän on sellainen lääkäri hoitamassa reseptejä joka ei tunne potilaan sairas historiaa lainkaan, sen ymmärtää aloituksesta, toivon osaltani että hän löytää jostain apua asian hoitoon, kun ihminen on todella kipeä ei hän itse jaksa hakea noita reittejä helpotukseen.


      • järkyttävääOpetelkaa
        kiitosmyösedelliselle kirjoitti:

        Tosi asiallinen kirjoitus kerrankin, on tosiaan helppo kytätä kirjoitus virheitä jos ei itsellä ole mitään huolta tai vammaa siellä vaan mamin puuropadan äärellä nauraa sairaita jotka eivät saa kaipaamaansa hoitoa, tämä esimerkiksi joka on yöllä kirjoittanut asiaa ei ole kyennyt nukkumaan kivun vuoksi niin ei varmaan ole kovinkaan valveilla kirjoituksen suhteen, on vaan jonnekkin koettanut jakaa pahaa oloaan ja ehkäpä hakea vihjeitä asian hoitamisesta joiltain jotka tietää miten tulisi toimia, tällä henkilöllähän on sellainen lääkäri hoitamassa reseptejä joka ei tunne potilaan sairas historiaa lainkaan, sen ymmärtää aloituksesta, toivon osaltani että hän löytää jostain apua asian hoitoon, kun ihminen on todella kipeä ei hän itse jaksa hakea noita reittejä helpotukseen.

        "kirjoitus virhe" on yhdyssana, kirjoitetaan siis, kirjoitusvirhe.
        Kurja lukea tekstiä, jossa ei edes yhdyssanojen käyttö ole hallussa.


      • Besserwisseroletaimulkku
        järkyttävääOpetelkaa kirjoitti:

        "kirjoitus virhe" on yhdyssana, kirjoitetaan siis, kirjoitusvirhe.
        Kurja lukea tekstiä, jossa ei edes yhdyssanojen käyttö ole hallussa.

        "aloitan aina kommentoinnin lainausmerkeillä"


      • Epikriisi

        Sanonpa sen nyt mikä monelta meiltä unohtuu. Kaikkea ei voi yhteiskunta maksaa. Jos on tuollainen "epikriisi", hae hoitoa muualta kuin terveyskeskuksesta ja maksa siitä.

        Se, mitä tulee yhdyssanoihin, ei se haittaa, vaikka asian esittää niin, että toisille tarkoitettu teksti on "räkäisemisen" sijaan edes yritetty kirjoittaa ymmärrettävästi.


      • Paskahousulle
        Epikriisi kirjoitti:

        Sanonpa sen nyt mikä monelta meiltä unohtuu. Kaikkea ei voi yhteiskunta maksaa. Jos on tuollainen "epikriisi", hae hoitoa muualta kuin terveyskeskuksesta ja maksa siitä.

        Se, mitä tulee yhdyssanoihin, ei se haittaa, vaikka asian esittää niin, että toisille tarkoitettu teksti on "räkäisemisen" sijaan edes yritetty kirjoittaa ymmärrettävästi.

        Asiassa on sellainen suuri vaikeus kun joillain kuten sinulla on erittäin vaikeaa ymmärtää luettua tekstiä, katsos kun nykyään ei yleensä juuri käytetä välimrkkejä ja sanat kirjoitetaan erikseen juuri siksi että sinäkin jotain ymmärtäisit, ajatellaan esim. Kun kirjoittaa kaverille "tulen ma tai ke ha tai link ei.vafma vie.


    • OpeOpeOpe

      ".... yhdyssana, kirjoitetaan siis, kirjoitusvirhe ...."
      Pilkkutus virhe

      • alaluokkaistaporukkaa

        On tosi alaluokkaista tekstiä sinulta, kertoo tasosta, jolla elämääsi suoritat.


      • pölhökustaalle
        alaluokkaistaporukkaa kirjoitti:

        On tosi alaluokkaista tekstiä sinulta, kertoo tasosta, jolla elämääsi suoritat.

        Lainasin sinun tapaasi keskustella elämän polttavista asioista, katsos kun sinä et ymmärrä mitään mistään normaaliasiasta mutta jopas ymmärsit kun kirjoitin sinun ajatuksenjuoksulla juttua.


      • OpeOpeOpe

        "...normaaliasiasta mutta jopas ymmärsit kun kirjoitin .."

        Pilkut puuttuu mutta ja kun sanojen edestä.


      • Oletkobesserwisser
        OpeOpeOpe kirjoitti:

        "...normaaliasiasta mutta jopas ymmärsit kun kirjoitin .."

        Pilkut puuttuu mutta ja kun sanojen edestä.

        "Aloitan kommentoinnin aina lainausmerkeillä"


      • pikkuvirhe
        OpeOpeOpe kirjoitti:

        "...normaaliasiasta mutta jopas ymmärsit kun kirjoitin .."

        Pilkut puuttuu mutta ja kun sanojen edestä.

        Pöljä sie vain olet vaikka ilman pilkkuja se on tuo autismi semmosta tiäks mikä on pisin yhdys.sana mie tiän......siinä välimerkkiä se on.


    • rehellinenteko

      Kyllä on selkärankaa tukea sairastunutta. Älä välitä pilkunnussijoista vaan parantavia ajatuksia sinulle syytön sairastaja.

      • naapurinisso

        Joo tuo on sama köppänä mikä koettaa tukkia kärsänsä joka rakoon,,,,,hällä ei ole mistään mitään ymmärrystä tutkii googlesta yhdys-sanoja ja ,,,pilkun,,,paikkoja paskat housuissa..,,.(-#.'^*~


      • Adjghklliresdvn

        ?Olis se, jos. ^Se, oppis .ajatteleen..,&@


    • antakeearmoa

      Nämä pääsairaattohtorit vain pahentaa aiheuttamalla sinulle lisää vitutusta johon Paavo Väyrynen oli kuolla, mikä menetys se olisi. Terveystalolla Saukkoriipi ja Koponen antavat armoa.

      • åmhnnamm

        Em. henkilöt tekevät potilaista vain entistä huonovointisempia. Ehkä he osaavat hoitaa balettimummuja läskeineen. Pitäisi sentään mahtua autonkotteroihinsa.


    • kurjaelämäjoillakin

      Koulupudokkaat täällä mesoo, sairaseläkkeellä koko elämä, siinä se aihepiiri kapenee, ja oikeinkirjoitus unohtuu.

      • töitäolentehnytsilti

        Vittu että olipa taas köö kirjoitus jostain mistä kirjoittajalla ei ole hajuakaan, olen ajanut koneita siitä alkaen kun opin käveleen, siis urakoitsijan pojan kohtalo, onnettomuuksia olen opetellut jo 15 v. kun pimeällä mopolla ajettiin täysillä nokat yhteen vljen kanssa, sitten velipojan kyydissä kun meillä oli ollut vauhti n.150 ja toinen oli kääntänyt pihatieltä suoraan keulaan, leikottiin meidät kuulemma ulos autoista, siksi kuulemma kun minulta oli pari viikoa muisti pois, siinä tuli jo vaurioita selkärankaan kuten plokkinikama niskaan, sen jälkeen kolareita sekä metsään ajoja on kertynyt 20 kpl. itse olen ollut matkustajana, kyydissä olen niistä ollut 19.sta, itsellä meni cevy katollaan metsään kun taka-akseli katkesi suoralla tiellä, siinä meni sitten olkanivel sekä lapa jasolisluu, onhan nuita tullut, kaikissa onnettomuuksissa auto on mennyt lunastukseen ja jätkiä leikottu romusta ulos, että on luita mennyt poikki ja murtunut.


      • äläajaetosaa
        töitäolentehnytsilti kirjoitti:

        Vittu että olipa taas köö kirjoitus jostain mistä kirjoittajalla ei ole hajuakaan, olen ajanut koneita siitä alkaen kun opin käveleen, siis urakoitsijan pojan kohtalo, onnettomuuksia olen opetellut jo 15 v. kun pimeällä mopolla ajettiin täysillä nokat yhteen vljen kanssa, sitten velipojan kyydissä kun meillä oli ollut vauhti n.150 ja toinen oli kääntänyt pihatieltä suoraan keulaan, leikottiin meidät kuulemma ulos autoista, siksi kuulemma kun minulta oli pari viikoa muisti pois, siinä tuli jo vaurioita selkärankaan kuten plokkinikama niskaan, sen jälkeen kolareita sekä metsään ajoja on kertynyt 20 kpl. itse olen ollut matkustajana, kyydissä olen niistä ollut 19.sta, itsellä meni cevy katollaan metsään kun taka-akseli katkesi suoralla tiellä, siinä meni sitten olkanivel sekä lapa jasolisluu, onhan nuita tullut, kaikissa onnettomuuksissa auto on mennyt lunastukseen ja jätkiä leikottu romusta ulos, että on luita mennyt poikki ja murtunut.

        Ooot kyllä ollu paska kuski ko et tiellä pysy.


      • naapurinisso
        äläajaetosaa kirjoitti:

        Ooot kyllä ollu paska kuski ko et tiellä pysy.

        Kuten näemme et taaskaan ymmärtänyt kirjoitettua, siinä lukee että itse ei ole ollut kuljettajana kun kerran, koetappas lukea hitaasti, tavaamalla.


      • täysiturhaketyyppi
        töitäolentehnytsilti kirjoitti:

        Vittu että olipa taas köö kirjoitus jostain mistä kirjoittajalla ei ole hajuakaan, olen ajanut koneita siitä alkaen kun opin käveleen, siis urakoitsijan pojan kohtalo, onnettomuuksia olen opetellut jo 15 v. kun pimeällä mopolla ajettiin täysillä nokat yhteen vljen kanssa, sitten velipojan kyydissä kun meillä oli ollut vauhti n.150 ja toinen oli kääntänyt pihatieltä suoraan keulaan, leikottiin meidät kuulemma ulos autoista, siksi kuulemma kun minulta oli pari viikoa muisti pois, siinä tuli jo vaurioita selkärankaan kuten plokkinikama niskaan, sen jälkeen kolareita sekä metsään ajoja on kertynyt 20 kpl. itse olen ollut matkustajana, kyydissä olen niistä ollut 19.sta, itsellä meni cevy katollaan metsään kun taka-akseli katkesi suoralla tiellä, siinä meni sitten olkanivel sekä lapa jasolisluu, onhan nuita tullut, kaikissa onnettomuuksissa auto on mennyt lunastukseen ja jätkiä leikottu romusta ulos, että on luita mennyt poikki ja murtunut.

        Nähtävästi kännätty ja ajeltu sitten miten sattuu, esim. 150km nopeutta ei saa ajaa edes moottoritiellä.
        Yhteiskunnan kannalta tuollaisten vätysten hoitaminen tulee kalliiksi.


      • eskop
        töitäolentehnytsilti kirjoitti:

        Vittu että olipa taas köö kirjoitus jostain mistä kirjoittajalla ei ole hajuakaan, olen ajanut koneita siitä alkaen kun opin käveleen, siis urakoitsijan pojan kohtalo, onnettomuuksia olen opetellut jo 15 v. kun pimeällä mopolla ajettiin täysillä nokat yhteen vljen kanssa, sitten velipojan kyydissä kun meillä oli ollut vauhti n.150 ja toinen oli kääntänyt pihatieltä suoraan keulaan, leikottiin meidät kuulemma ulos autoista, siksi kuulemma kun minulta oli pari viikoa muisti pois, siinä tuli jo vaurioita selkärankaan kuten plokkinikama niskaan, sen jälkeen kolareita sekä metsään ajoja on kertynyt 20 kpl. itse olen ollut matkustajana, kyydissä olen niistä ollut 19.sta, itsellä meni cevy katollaan metsään kun taka-akseli katkesi suoralla tiellä, siinä meni sitten olkanivel sekä lapa jasolisluu, onhan nuita tullut, kaikissa onnettomuuksissa auto on mennyt lunastukseen ja jätkiä leikottu romusta ulos, että on luita mennyt poikki ja murtunut.

        Ai että vauhtia 150km ja joku kääntyi pihatieltä keulaan. Jutustasi päätellen olet täysin sopimaton autoa kuljettamaan, koska vaarannat yleisen turvallisuuden, etkä kykene oppimaan virheistäsi. Vaikka olet sanojesi mukaan ollut vain kyytiläinen, niin se ei muuta käsitystäni asiasta. Selvästi hyväksyt vastuuttoman käytöksen, se näkyy olevan päivän selvä asia.


    • Depresso

      Täysin selkärangaton, mahdotonta hoitaa tuommoista "potilasta".

      • EheEhe

        "...tuommoista "potilasta"....

        taitaa olla trollaus - toinen vaihtoehto huonompi, täys kusipää.


      • raskaantyönraatajalta

        Jopa vaarit innostu kriinaamaan, 150km oli suljetulla tieosuudella kartoituksessa, ja minusta tuntuu että teidän varoistanne ei makseta edes sitä keskikaljaa mitä litkitte päivät, me niitä maksetaan, sen näkee kaikesta mitä te koetatte tänne pukata, menkää pöntölle, niin no kaljat tulee varmaan aika ruiskuna sielläkin että ei tarvi pukata, ja kun on niin monessa mukana kuten minä sitä ehtii sattua kaikenlaista, toisin kun teille jotka vanhan äitinne suojissa kyyläätte. Ja sitten tälle paskakuskille tiedoksi uudelleen, auton taka-akseli katkesi ja vasen takarengas vääntyi alle, auto pyörähti tiellä ympäri ja samalla katolleen ja lensi oikea kylki edellä näköesteeksi tehtyyn kivivalliin. STOP


      • VTS.1990

        "150km oli suljetulla tieosuudella"

        muista kertoa tämä vakuutusyhtiölle.


    • pääkusi

      Sehän on siisti ja valoisa paikka istua. Mie sielä käyn sekuvain istumassa ja katon telkkua ei oma kulu niin ja vessassa prööt paperi säästyy jos pyhki kädellä. Vettäki saa juua mahantäyeltä. Silmäilyruokaa kävelee ohuissa vaatteissa takaposket keikkuen. Jos olen oikein kipeä päästä tai suusta menen ihmislääkärille.

      • Aloitintämän

        No jopa on ollut kiinnostusta minun lääkeasiaan, tulikohan tuo nyt oikein, laitanpa nuo lainausmerkit vielä "lääkeasiaan" jokhaan se olis, no jotenki taitaa asian viesrestä olla suurin oasa kommenteista, jos niitä voi sellaiseksi sanoa, siellä on kaikenkarvaista kengän kuluttajaa, voi voi mithään se vanha ope nyt taas kirjottaa jos tuo oliki yhdys sana, näe mie kirjotin tuonki erillis sanana ja tuoki, se varmasti tuopi vaikeuksia näsäviisaille taasen.


      • itsehölmöillyt
        Aloitintämän kirjoitti:

        No jopa on ollut kiinnostusta minun lääkeasiaan, tulikohan tuo nyt oikein, laitanpa nuo lainausmerkit vielä "lääkeasiaan" jokhaan se olis, no jotenki taitaa asian viesrestä olla suurin oasa kommenteista, jos niitä voi sellaiseksi sanoa, siellä on kaikenkarvaista kengän kuluttajaa, voi voi mithään se vanha ope nyt taas kirjottaa jos tuo oliki yhdys sana, näe mie kirjotin tuonki erillis sanana ja tuoki, se varmasti tuopi vaikeuksia näsäviisaille taasen.

        Itse olet tyhmyyttäsi vammasi aiheuttanut, ei pitäisi yhteiskunnan piikkiin tuollaiset itseään hoitaa. Mene yksityiseen hoitoon.


      • häppiendi

        thai hieroja immaisee kivun poijes.


      • Miesevaintiänitte

        Voi voi kun tuo mamman pikku pirpana antaa minulle ohjeita mennä yksityihoitoon, katsos kun maailmassa on monta ihmeellistä kummallista asiaa, se olisi vaikeaa sulle kertoa, jos lukemisen ymmärtäisit, työterveyslääkäri on lääkkeet alunperin määrännyt uusiminen meni perseelleen julkisissa, siitä vitutus, olen sinunkin edestä painanut pitkää päivää töissä ja kuku se siitä vakuutusyhtiöstä höpisi, ei sillä ole maksuja vaikka suljetulla alueella ei nopeusrajoituksia olekkaan, jos ymmärrät, paljonko jääfadalla on nopeusrajoitus esim.


      • naapurinisso

        Pisin yhtys'.sana on z""Epäjärjestelmättömyydellänsäkkään"^*


      • Besserwissermolo
        naapurinisso kirjoitti:

        Pisin yhtys'.sana on z""Epäjärjestelmättömyydellänsäkkään"^*

        lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas


      • höpitämitähöpithörhö
        Miesevaintiänitte kirjoitti:

        Voi voi kun tuo mamman pikku pirpana antaa minulle ohjeita mennä yksityihoitoon, katsos kun maailmassa on monta ihmeellistä kummallista asiaa, se olisi vaikeaa sulle kertoa, jos lukemisen ymmärtäisit, työterveyslääkäri on lääkkeet alunperin määrännyt uusiminen meni perseelleen julkisissa, siitä vitutus, olen sinunkin edestä painanut pitkää päivää töissä ja kuku se siitä vakuutusyhtiöstä höpisi, ei sillä ole maksuja vaikka suljetulla alueella ei nopeusrajoituksia olekkaan, jos ymmärrät, paljonko jääfadalla on nopeusrajoitus esim.

        Paskanjauhanta vain jatkuu, pitkät päivät on kuluneet autotallissa ja autonromujen kyydissä istuen. Ei tuollainen ole voinut väliajoilla tehdä muuta kuin jotain duunarin hommia, siinä se sitten on ollutkin.
        Yksityiselle ei ole nähtävästi varaa mennä, ja yhteiskunnan pitäisi maksaa tuollaisesta tyhmyydestä vielä hoidot ja lääkkeet. Hyvä kun lääkäriltä löytyi rotia vähän vähentää lääkitystä. Ilmiselvästi kyseessä on lääketokkuraan addiktoitunut potilas, jota pitää hieman vieroittaa mömmöustä.


      • armotonautolilja
        höpitämitähöpithörhö kirjoitti:

        Paskanjauhanta vain jatkuu, pitkät päivät on kuluneet autotallissa ja autonromujen kyydissä istuen. Ei tuollainen ole voinut väliajoilla tehdä muuta kuin jotain duunarin hommia, siinä se sitten on ollutkin.
        Yksityiselle ei ole nähtävästi varaa mennä, ja yhteiskunnan pitäisi maksaa tuollaisesta tyhmyydestä vielä hoidot ja lääkkeet. Hyvä kun lääkäriltä löytyi rotia vähän vähentää lääkitystä. Ilmiselvästi kyseessä on lääketokkuraan addiktoitunut potilas, jota pitää hieman vieroittaa mömmöustä.

        Kato ko paskahousuki heräs aamupuurolle, no mites ne yhtys-sanat on nyt onnistunu, älä sie ala sekkaintuun tuone lääkärijuthuun ko olet tuomonen pöljä pysy vain näissä tavuissa, se on muuten autistiselle hyvää harjoitusta, met kirjottelema aina seku ko jääpi vähän aikaa töistä, nyt olen vähän etuajassa syömähommista, mutta sille sama tekkee ko ajelee täälä Norjan lähelä, pitäs käyvä tuola Hammerfestissa nyt hakheen kuorma.


    • pääkusi

      Sulla on selkäranka paskena olet siis selkärangaton ja syypää onnettomuksile. Kokolailla melko vamastikin aikalailla pösilökin.

      • onseräkänokka

        Sivusta seurannut keskustelua. Sinulla se sairaus näyttää olevan eikä edes yksityinen lääkäri pysty auttamaan. Sossuntuilla räkytetään ja haukutaan ihmisiä sinunlaisella luuserilla on helppo kun on varma maksaja


    • Näppisautopruumpruum

      Keroputtaalla ne vois saaha lääkityksen kohalleen niin ei tarttis hammervesteissä pörrätä pörrönä.

      • oletuuno

        Ei ne vain sullekhaan ole saahneet


      • olenuunonveli

        net sano että velimies tänne kans niin sitte onnistuu


      • Piispanmerkki

        Tuo päänaukoja tulee kokemaan kovia aikoja yhdys sanoineen.


      • löytymalmiaaaaah

        kovia aikoja sano eno poratessaan vai kulta?


    • turhaamölinääkokoketju

      Tämän kun selailee läpi, niin voi sanoa aloittajalle. Niin makaa, kuin petaa. Sitä saa mitä tilaa.
      Fiksut oppii lukemalla, tyhmemmät virheistää, jotkut ei niistäkään. Kohteliaisuudesta muutin hieman viimeistä lausetta.
      Neuvoksi voi vielä sanoa, mene sinne Terveystalolle.

      • pikkuvirhe

        Joo ainahan se on kyydissäolijan vika. Ihan kuin konginkankaan nuorilla jotka kuoli ja moni joutui tykyvyttömyys eläkkeelle.


      • omavikahantuolla
        pikkuvirhe kirjoitti:

        Joo ainahan se on kyydissäolijan vika. Ihan kuin konginkankaan nuorilla jotka kuoli ja moni joutui tykyvyttömyys eläkkeelle.

        Tuo tollo näkyy ahtautuneen jokaisen rattijuopon, tai romuralli-pöljän kyytiin, joten vertaus on aivan aiheeton.


      • Pöljäjevaikeaa
        omavikahantuolla kirjoitti:

        Tuo tollo näkyy ahtautuneen jokaisen rattijuopon, tai romuralli-pöljän kyytiin, joten vertaus on aivan aiheeton.

        Oli vertaus tuolle tollolle joka kirjoitti että oma syy kun on sattunut olemaan kyydissä onnettomuus autossa.


    • sekosekompijorma

      On viihtysä terveyskeskus taas aamusta istuin ja katoin Iivon hiihtoa nyt mulla oli eväät matkassa olin 4 tuntia.

    • Inhimillisyys

      Juu käytäntö on muuallakin sama eli kunnon särkylääkkeet pois.. Jostain ovat saaneet noottia.. itsellä ollut toimivat särkylääkkeet 8 vuotta ja nyt en kuulemma enään tarvi ja kaikki pois.. eli liikkuva ihminen hoidetaan sängynpohjalle ja toisista riippuvaiseksi täällä Kemissä.. Hyvään suuntaan menee tämä terveydenhoito.

      • eitarkoitettujatkuvaksi

        Särkylääkkeet on tarkoitettu tilapäiseen kivun helpotukseen, pitkän päälle ne eivät edes toimi kunnolla, vaan teho heikkenee jatkuvassa käytössä. Ihminen kyllä jää koukkuun niihinkin, joten jonkinlainen vierotushoito olisi paikallaan, ja sen jälkeen lumelääkitys, niin hyvä tulee.


      • Inhimillisyys
        eitarkoitettujatkuvaksi kirjoitti:

        Särkylääkkeet on tarkoitettu tilapäiseen kivun helpotukseen, pitkän päälle ne eivät edes toimi kunnolla, vaan teho heikkenee jatkuvassa käytössä. Ihminen kyllä jää koukkuun niihinkin, joten jonkinlainen vierotushoito olisi paikallaan, ja sen jälkeen lumelääkitys, niin hyvä tulee.

        Juu kyllä varmasti jää koukkuun jos kävely ei onnistu kivun takia ilman. Näitä vähennyksiä tehty myös vanhuksille kertomatta heille ja ovat hädissään kipujensa kanssa. Samoin nukakahtamislääkkeitä otetaan pois yli 90 vuotiaalta ettei tule riippuvaiseksi. Eikö tärkeämpää olisi kivuton ja nukuttu yö kuin tämä älytön touhu mikä on meneillään ja sitten ihmetellään kun ihmiset ajautuu epätoivoisiin tekoihin...


      • tietoaasiasta
        Inhimillisyys kirjoitti:

        Juu kyllä varmasti jää koukkuun jos kävely ei onnistu kivun takia ilman. Näitä vähennyksiä tehty myös vanhuksille kertomatta heille ja ovat hädissään kipujensa kanssa. Samoin nukakahtamislääkkeitä otetaan pois yli 90 vuotiaalta ettei tule riippuvaiseksi. Eikö tärkeämpää olisi kivuton ja nukuttu yö kuin tämä älytön touhu mikä on meneillään ja sitten ihmetellään kun ihmiset ajautuu epätoivoisiin tekoihin...

        Lääkeriippuvuus on hoidollisesti tarpeettoman tai tarpeettomaksi jääneen lääkkeen jatkuvaa tai pakonomaista käyttämistä riippumatta terveydellisistä tai sosiaalisista haitoista. Väärinkäytöstä seuraa usein psykologinen tai fysiologinen riippuvuus.

        Lääkeriippuvuus kehittyy todennäköisimmin niihin lääkkeisiin, jotka tuottavat nopeasti hyvän olon, ja joilla on taipumus aiheuttaa fysiologisia eli kehossa tuntuvia vierotusoireita, kuten ahdistusta ja päänsärkyä. Useimiten riippuvuus syntyy ahdistuneisuuden tai unettomuuden hoidossa käytettyihin lääkkeisiin, sekä kivun hoitoon tarkoitettuihin lääkkeisiin.
        Lääkkeiden käytön lopettamisen yhteydessä syntyvät vieroitusoireet voivat muistuttaa niitä oireita, joihin lääke alunperin määrättiin. Tämä saattaa olla syy jatkaa lääkkeen käyttöä lääkärin päinvastaisesta ohjeesta huolimatta.

        Lääkeriippuvuuden kehittymisen estämiseksi lääkkeitä on käytettävä aina lääkärin ohjeiden mukaisesti. Mikäli lääkkeitä on käytetty pidempään, lääkäri yleensä ohjeistaa vähentämään annosta vähän kerrassaan vieroitusoireiden ehkäisemiseksi. Omin päin ei annostusta kannata muuttaa, etenkään jos on käyttänyt lääkettä pitkään.

        Jos lääkeriippuvuus on ehtinyt kehittyä, apua on siihen voi lähteä hakemaan esimerkiksi terveyskekskuksen, A-klinikan tai kipupolin kautta.


      • pikkuvirhe
        Inhimillisyys kirjoitti:

        Juu kyllä varmasti jää koukkuun jos kävely ei onnistu kivun takia ilman. Näitä vähennyksiä tehty myös vanhuksille kertomatta heille ja ovat hädissään kipujensa kanssa. Samoin nukakahtamislääkkeitä otetaan pois yli 90 vuotiaalta ettei tule riippuvaiseksi. Eikö tärkeämpää olisi kivuton ja nukuttu yö kuin tämä älytön touhu mikä on meneillään ja sitten ihmetellään kun ihmiset ajautuu epätoivoisiin tekoihin...

        Sillä on ilmeisesti kokemusta riippuvuudesta ilman mitään sairauksia kun noi pöljiä kirjoittelee, mutta mitä on kelleen hyötyä ikäihmisten laitostamisesta poistamalla kipulääkkeet joiden avulla pärjäisi kotona.


      • pöljiämoneenjunaan
        pikkuvirhe kirjoitti:

        Sillä on ilmeisesti kokemusta riippuvuudesta ilman mitään sairauksia kun noi pöljiä kirjoittelee, mutta mitä on kelleen hyötyä ikäihmisten laitostamisesta poistamalla kipulääkkeet joiden avulla pärjäisi kotona.

        Noin ne riippuvaiset aina väittää, se on hieman samanlaista kuin alkoholismikin, ei pysty myöntämään kun asia koskee itseä.
        Kirjoitus riippuvuudesta on hyvä, sitä sietää itse kunkin miettiä, jos on pitkään kipulääkkeitä käyttänyt.
        Pitäisi myös ymmärtää se, että lääkkeet ovat aina m yös myrkkyjä, kolikolla on kaksi puolta. Lääkkeet rasittavat jatkuvasti käytettynä aina sisäelimiä, maksaa, tai munuaisia.


      • Inhimillisyys
        tietoaasiasta kirjoitti:

        Lääkeriippuvuus on hoidollisesti tarpeettoman tai tarpeettomaksi jääneen lääkkeen jatkuvaa tai pakonomaista käyttämistä riippumatta terveydellisistä tai sosiaalisista haitoista. Väärinkäytöstä seuraa usein psykologinen tai fysiologinen riippuvuus.

        Lääkeriippuvuus kehittyy todennäköisimmin niihin lääkkeisiin, jotka tuottavat nopeasti hyvän olon, ja joilla on taipumus aiheuttaa fysiologisia eli kehossa tuntuvia vierotusoireita, kuten ahdistusta ja päänsärkyä. Useimiten riippuvuus syntyy ahdistuneisuuden tai unettomuuden hoidossa käytettyihin lääkkeisiin, sekä kivun hoitoon tarkoitettuihin lääkkeisiin.
        Lääkkeiden käytön lopettamisen yhteydessä syntyvät vieroitusoireet voivat muistuttaa niitä oireita, joihin lääke alunperin määrättiin. Tämä saattaa olla syy jatkaa lääkkeen käyttöä lääkärin päinvastaisesta ohjeesta huolimatta.

        Lääkeriippuvuuden kehittymisen estämiseksi lääkkeitä on käytettävä aina lääkärin ohjeiden mukaisesti. Mikäli lääkkeitä on käytetty pidempään, lääkäri yleensä ohjeistaa vähentämään annosta vähän kerrassaan vieroitusoireiden ehkäisemiseksi. Omin päin ei annostusta kannata muuttaa, etenkään jos on käyttänyt lääkettä pitkään.

        Jos lääkeriippuvuus on ehtinyt kehittyä, apua on siihen voi lähteä hakemaan esimerkiksi terveyskekskuksen, A-klinikan tai kipupolin kautta.

        Juu ei ohjeistanu vähentämään vaan otti kerralla pois nyt ei edes Buranaa eikä Panadolia saa reseptillä. Tiedän et saa ilmankin mutta tulee kalliimmaksi. Olen käyttänyt selkääni vahvempiakin lääkkeitä joista itse vieroitin vähentämällä pois joten nämä kaikki viisaudet ja vaarat on tiedossa. Ja sama se mihin kuolee kunhan sais muutaman kivuttoman päivän ja pääsis kotoa liikkeelle ihmisten ilmoille..


    • Kipupoli

      Kannattaa yrittää päästä Kemiin kipupolille.
      Olin itse 3 vuotta kipupolin asiakas ja puhelinsoitolla sai kipulaastarireseptit uusittua.
      Tosin jotkut valittavat että lääkkeitä vähennetään mutta mulla jopa lisättiin.
      Tosin annoin signaalin että pyrin pienimpään mahdolliseen annokseen, eli kokeilin välillä taukoja sekä miedompia.
      Asiakkuus kipupolille päättyi kun pahin ongelma poistettiin leikkauksessa tosin yksityisellä mutta kuitenkin.
      Muuten en ole tk:ssa käynyt vuosikausiin, 14v sitten yritin saada apua lapseni korvatulehdukseen mutta 5 tunnin odottelun jälkeen luovutin.
      Mulle sopisi vaikka lopettaisivat koko paikan.

      • soontosi

        Joutais lopettaa, on ihan turha maksaa vastaanottomaksu tk, kun siitä ei ole mitään apua, sitä en ymmärrä kun tuo yks kirjoittelee ilmaisesta vastaanotosta, varmaan käy mielenterveys toimistossa.


      • sekosekompijorma

        Ilmaiseksi minä siellä istun ja viihdyn. Voin suunnitella palstakirjoituksia isoilla kirjaimilla.


      • Ei.Hyvältä.Näytä

        "Voin suunnitella palstakirjoituksia "

        onkos se palsta toiletin seinällä sinun tekosia? kuvat ainakin heikkoja, niin kuin ei olis oikeeta nähnytkään.


      • ilmanlääkitystä

        Se on tuo jorma riepu mennyt nyt ihan sekaisin, oli jotain toivoa syksyllä kun kävi vc,ssä jo yksin, tosin oli hiukan korjattava pyyhkimisjälkeä, minä olen nyt ollut ilman kipulääkkeitä lähes kuukauden kun se ronkainen ne vei, pirullista aamuisin nousta ylös kun ei ole relaksant lääkitystä on selkä ja hartiat ihan tönkissä ja pirun kipeä, olisin käynyt siellä terveystalolla mutta kun tk ei ole laittanut mitään potilastietoja Kanta.fi sivulle niin olisi jostain saatava tietoa sinne Terveystalolle, aikasta repimistä on että saa paikat liikkumaan.


      • Jospääsenliikkeelle
        ilmanlääkitystä kirjoitti:

        Se on tuo jorma riepu mennyt nyt ihan sekaisin, oli jotain toivoa syksyllä kun kävi vc,ssä jo yksin, tosin oli hiukan korjattava pyyhkimisjälkeä, minä olen nyt ollut ilman kipulääkkeitä lähes kuukauden kun se ronkainen ne vei, pirullista aamuisin nousta ylös kun ei ole relaksant lääkitystä on selkä ja hartiat ihan tönkissä ja pirun kipeä, olisin käynyt siellä terveystalolla mutta kun tk ei ole laittanut mitään potilastietoja Kanta.fi sivulle niin olisi jostain saatava tietoa sinne Terveystalolle, aikasta repimistä on että saa paikat liikkumaan.

        Kipupolile olen pyytäny lähetettä mutta ei nämä tahvot sitä ymmärä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe