Itämurre pilaa selostuksen

Ylellepalautetta

Talviajan riesa ainakin hiihtoselostuksien kuuntelijalle on se, kun Ylen pestaamat kommentaattorit vääntävät itä- ja pohjoissuomalaista murretta koko kansan kuultavaksi. Meneillään olevissa olympialaisissa maastohiihdon kommentaattori ei edes yritä puhua korrektia suomea, vaan pitää kiinni omista viännöksistään.
Ihmettelen erityisesti sitä, miksei itäsuomalainen ihminen suostu lausumaan d-kirjainta. Em. kommentaattori on mielestäni kuin pikkulapsi, joka ei ole vielä oppinut lausumaan kaikkia kirjaimia oikein.

7

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhuhggygytgtfdddd

"Ihmettelen erityisesti sitä, miksei itäsuomalainen ihminen suostu lausumaan d-kirjainta."

Ihmettele välillä sitä, miksi länsimurteissa suurella alueella d kehdataan sanoa ärräksi. Paljon enemmän se ärsyttää, kuin vaikkapa itäsuomalainen t-muodon käyttö.

Onhan näitä ärrää suosiviakain kommentaattoreita Ylellä ollut.

Ja jos tarkoitat kritiikilläsi tätä Sami Jauhojärven puhetapaa, itäsuomalaisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

• Minnääe
      • taksomykket

Parhautta!

• ei hyväksytty minun vastausta

• ei muu haittaa kun hoetaan kokoajan että niiku niiku!!!!!!

• ei muu haittaa kun hoetaan kokoajan että niiku niiku!!!!!!

• Lmlmlmlm

Kun fudisstudiossa on isäntänä Riku Salminen, on ääni kytkettävä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      82
      2928
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1696
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      77
      1501
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1418
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      132
      1377
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1266
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1231
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      97
      1174
    9. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      82
      1158
    10. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      80
      1155
    Aihe