Lupasin laittaa Lexa vastauksen kasteesta kun tulee arkistoon.
Tässä viime sunnuntain tmv
https://patmos.studio24.fi/media/mooseksen_ruumis_seka-avioliitot_juutalaisuudessa_kaste_seksuaalietiikka/3727?p1=1#ui-tabs-0
Lexa vastaa luterilaselle vauvalastetulle joka haluaisi mennä uskovien kasteelle.
Kysymys ja vastaus alkaa kohdasta 1:07:23
Vastaus kasteesta
95
793
Vastaukset
- OnkoMuitakinVaihtoehtoja
Jotenkin outo selitys Lexalta, kun antaa ymmärtää, että kastekäytäntö on ihmisen valittavissa sen mukaan mihin seurakuntaan kuuluu. Nyt jos on noin, niin silloinhan myös Raamatusta tulisi löytyä erikseen niin uskovien kaste kuin myös vauvakaste.
Mutta koska itse, eikä kukaan muukaan ole löytänyt ensimmäsitäkään vauvakasteesta kertovaa jaetta, niin silloinhan Lexan vastaus on tuolta osin väärä todistus, ja tuon selityksen voi huoletta unohtaa.Eihän Lexa niin sanonut. Mutta jos ihminen ei hakua vapaiden suuntien kasteelle vaan julistaa olevansa luterilainen niin miksi mennä uskovien kasteelle 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Eihän Lexa niin sanonut. Mutta jos ihminen ei hakua vapaiden suuntien kasteelle vaan julistaa olevansa luterilainen niin miksi mennä uskovien kasteelle 🤗
Mutta jos Lexa uskoisi mitä on kirjoitettu, niin silloinhan hän olisi kehottanut soittajaa ottamaan itse kasteen. Mutta hän kyllä antaa ymmärtää, että luterilaiselle on vauvakaste oikea ja jos kuulee esim baptisteihin, niin silloin on uskovien kaste se oikea, siis valittavissa sen mukaan mihin seurakuntaan kuluu.
OnkoMuitakinVaihtoehtoja kirjoitti:
Mutta jos Lexa uskoisi mitä on kirjoitettu, niin silloinhan hän olisi kehottanut soittajaa ottamaan itse kasteen. Mutta hän kyllä antaa ymmärtää, että luterilaiselle on vauvakaste oikea ja jos kuulee esim baptisteihin, niin silloin on uskovien kaste se oikea, siis valittavissa sen mukaan mihin seurakuntaan kuluu.
Soittajahan sanoi, ettei halua valaiden suuntien kasteelle koska on luterilainen.
Jos luterilaisuus oli soittajalle tärkempää kuin uskovien keste niin itsepä päätti 🤗- OnkoMuitakinVaihtoehtoja
usko.vainen kirjoitti:
Soittajahan sanoi, ettei halua valaiden suuntien kasteelle koska on luterilainen.
Jos luterilaisuus oli soittajalle tärkempää kuin uskovien keste niin itsepä päätti 🤗Joo, se on totta, että itse päätti. Mutta miksi antaa sellainen neuvo, joka ei perustu sanaan?
Joo, se on totta, että itse päätti. Mutta miksi antaa sellainen neuvo, joka ei perustu sanaan?
Kuunteleppas uudelleen mitä soittaja kysyi 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Kuunteleppas uudelleen mitä soittaja kysyi 🤗
Kuuntelin uudestaan ja kysymys oli "Miten minä saisin Kristuksen kasteen. Olen luterilainen.. Ja miten kastetaan Kristukseen?"
Ja Lexa vastasi, että et tarvitse uutta kastetta jos haluat pysyä luterilaisena. Mutta jos vaihdat johonkin vapaan suunnan seurakuntaan niin silloin kastetaan baptistisen käytännön mukaan, eli uskoontulleet kastetaan upotuskasteella. OnkoMuitakinVaihtoehtoja kirjoitti:
Kuuntelin uudestaan ja kysymys oli "Miten minä saisin Kristuksen kasteen. Olen luterilainen.. Ja miten kastetaan Kristukseen?"
Ja Lexa vastasi, että et tarvitse uutta kastetta jos haluat pysyä luterilaisena. Mutta jos vaihdat johonkin vapaan suunnan seurakuntaan niin silloin kastetaan baptistisen käytännön mukaan, eli uskoontulleet kastetaan upotuskasteella.Niin, mutta sanoo samaan jengenvetoon, että ei halua helluntailaisten kasteelle.
Missä luterilaiset kastavat uskovien kasteella vauvakastettuna 😳❓
Oletko sinä käynyt uskovien kasteella ❓usko.vainen kirjoitti:
Niin, mutta sanoo samaan jengenvetoon, että ei halua helluntailaisten kasteelle.
Missä luterilaiset kastavat uskovien kasteella vauvakastettuna 😳❓
Oletko sinä käynyt uskovien kasteella ❓Niin, mutta sanoo samaan hengenvetoon........
usko.vainen kirjoitti:
Niin, mutta sanoo samaan hengenvetoon........
Niin sanoo, mutta onko sitten niin, että molemmat kastetavat ovat Raamatun mukaan oikein ja päteviä?
Niin sanoo, mutta onko sitten niin, että molemmat kastetavat ovat Raamatun mukaan oikein ja päteviä?
Niin, mitä sanoo Raamattu❓Kieltääkö kastamasta lapsia, eikö Raamatussa kastettu lapsia ❓
usko.vainen kirjoitti:
Niin, mitä sanoo Raamattu❓Kieltääkö kastamasta lapsia, eikö Raamatussa kastettu lapsia ❓
Eihän Raamttu kiellä kastamasta lapsia, mutta sitten voi heittää myös, että ei Raamattu kiellä lasten tervaamistakaan. Eli tuolla perusteella, että jotain ei kielletä, niin se peruste on kestämätön, vain kunkin mielikuvitus asettaa silloin rajat.
Ja jos sinä olet löytänyt Raamatusta sellaisen jakeen joka kertoo vauvan kastemisen, niin laitappa näkyviin.
Lupaan tältä istumalta tehdä parannuksen ja kieltää uskovien kasteen jos näytät
Raamatusta vauvakasteesta kertovan jakeen! OnkoMuitakinVaihtoehtoja kirjoitti:
Eihän Raamttu kiellä kastamasta lapsia, mutta sitten voi heittää myös, että ei Raamattu kiellä lasten tervaamistakaan. Eli tuolla perusteella, että jotain ei kielletä, niin se peruste on kestämätön, vain kunkin mielikuvitus asettaa silloin rajat.
Ja jos sinä olet löytänyt Raamatusta sellaisen jakeen joka kertoo vauvan kastemisen, niin laitappa näkyviin.
Lupaan tältä istumalta tehdä parannuksen ja kieltää uskovien kasteen jos näytät
Raamatusta vauvakasteesta kertovan jakeen!Tarkoitatko, että Jesukseen uskova vauvakastettu ei pelastu ❓
usko.vainen kirjoitti:
Tarkoitatko, että Jesukseen uskova vauvakastettu ei pelastu ❓
Uskova pelastuu, mutta kunka paljon on niitä vauvana kastettuja, jotka luottavat pappien sanaan kasteen armosta, joka kuulemma kantaa kuolemankin yli. Ja käytännössä vauvana kasetut ovat vailla kastetta, uskovatkin, koska Raamattu ei sellaista tomenpidetä tunne kuin lapsikaste.
Uskova pelastuu, mutta kunka paljon on niitä vauvana kastettuja, jotka luottavat pappien sanaan kasteen armosta, joka kuulemma kantaa kuolemankin yli. Ja käytännössä vauvana kasetut ovat vailla kastetta, uskovatkin, koska Raamattu ei sellaista tomenpidetä tunne kuin lapsikaste.
Raamatussa kastetiin perhekuntia. Missään ei sanota, että lapset eivät kuuluisi perhekuntaan 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Raamatussa kastetiin perhekuntia. Missään ei sanota, että lapset eivät kuuluisi perhekuntaan 🤓
Tuo on täyttä olettamusta. Kukaan ei pysty varmasti väittämän, että perhekunnissa olisi ollut vauvoja, joten perhekunnilla perusteleminen on olettamusta.
Tuo on täyttä olettamusta. Kukaan ei pysty varmasti väittämän, että perhekunnissa olisi ollut vauvoja, joten perhekunnilla perusteleminen on olettamusta.
Jos vähänkään tunnet sen ajan perhekuntia niin olisi todella kumallista, että lapsia ei olisi ollut 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Jos vähänkään tunnet sen ajan perhekuntia niin olisi todella kumallista, että lapsia ei olisi ollut 🤓
No mistähän syystä Pyhä Henki ei ole nähnyt aiheelliseksi kirjoituttaa ylös ensimmästäkänn vauvan kastetta? Aikaa olisi kyllä ollut , kun viimeinen Raamatun kirja on kirjoitettu noin v90, eli 60v Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Mutta yhtään tapausta ei ole merkitty muistiin.
No mistähän syystä Pyhä Henki ei ole nähnyt aiheelliseksi kirjoituttaa ylös ensimmästäkänn vauvan kastetta? Aikaa olisi kyllä ollut , kun viimeinen Raamatun kirja on kirjoitettu noin v90, eli 60v Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Mutta yhtään tapausta ei ole merkitty muistiin.
Ihan samasta syystä kuin ei eritellyt minkään munkaan ikäisiä ❓
usko.vainen kirjoitti:
Ihan samasta syystä kuin ei eritellyt minkään munkaan ikäisiä ❓
Mutta näki aiheelliseksi kirjoituttaa ylös ne kasteet, joissa ihminen ensin uskoi evankeliumin, jonka jälkeen kastettiin upottamalla.
Mutta näki aiheelliseksi kirjoituttaa ylös ne kasteet, joissa ihminen ensin uskoi evankeliumin, jonka jälkeen kastettiin upottamalla.
Eikä korjoituttanut, että teini-ikäisiä tai naisia olisi kastettu, eihän 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Eikä korjoituttanut, että teini-ikäisiä tai naisia olisi kastettu, eihän 😳❓
No ei kirjoituttanut kuten ei kirjoituttanut autokouluista sun muita tämän ajan arkisista asioista. Mutta edelleen kyllä se uskoontulleitten kastaminen sieltä Raamatusta löytyy!
No ei kirjoituttanut kuten ei kirjoituttanut autokouluista sun muita tämän ajan arkisista asioista. Mutta edelleen kyllä se uskoontulleitten kastaminen sieltä Raamatusta löytyy!
MYÖS uskoon tulleiden kaste sieltä löytyy.
- TämäOnFakta
usko.vainen kirjoitti:
MYÖS uskoon tulleiden kaste sieltä löytyy.
Sieltä löytyy PELKÄSTÄÄN uskoontulleiden kaste
TämäOnFakta kirjoitti:
Sieltä löytyy PELKÄSTÄÄN uskoontulleiden kaste
Missä sanotaan, että koko perhekunta oli tullut uskoon 😳❓
- TämäOnFakta
usko.vainen kirjoitti:
Missä sanotaan, että koko perhekunta oli tullut uskoon 😳❓
Miksi tuota kysyt,?
Ja Lexa vastasi, että et tarvitse uutta kastetta jos haluat pysyä luterilaisena. Mutta jos vaihdat johonkin vapaan suunnan seurakuntaan niin silloin kastetaan baptistisen käytännön mukaan, eli uskoontulleet kastetaan upotuskasteella.3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
Room.6
Ehkä hän tarkoitti tuota kastetta Kristukseen?
- Kaste_kantaa
Olen oikeastaan, näin tukevasti luterilaisena ja lastenkastetta oikeana pitävänä samaa mieltä nimim. "onkomuitakinvaihtoehtoja" -kanssa. En siis ymmärrä että voisi olla useita, toisensa pois sulkevia kastekäsityksiä jotka olisivat kumminkin Jumalan sanan mukaisia.
Olen tietenkin iloinen siitä ettei meller kehottanut tuota asian kanssa hapuilevaa ihmistä menemään uudestaan kastettavaksi, jollain muka-"uskovien kasteella" koska hänet on luterilaisena jo kastettu kristillisellä kasteella, mutta ei kyllä ole oikein selittää siten että oikea/riittävä kaste riippuu siitä mihin seurakuntaan ollaan menossa.
Nikean uskontunnustuksessa sanotaan: "tunnustamme YHDEN kasteen syntien anteeksiantamiseksi" ja Raamartussa sanotaan: "Yksi kaste". Olisi siis tullut opettaa että jos on kerran tullut kastetuksi kristillisellä kasteella, se riittää ja lisäksi vielä sanoa ettei tule haikailla vapaitten suuntien lahkojen perään joissa turmellaan Jumalan sanaa ja kastetaan kerran jo kastettuja ihmisiä uudestaan jollain muka-"uskovien kasteella" josta Raamattu ei puhu sanaakaan.- nupit_sekaisin
usko.vainen kirjoitti:
Soittajalla ei tainnut koko kasteasia olla oikein kirkkaana.
Näin voi olla koska jäi semmoinen tuntuma että hän ehkä oli saanut päänsä sekaisin vapaitten suuntien henkikasteopeista. Ehkä hän tarkoitti "Kristuksen kasteella" jotain tämäntapaista?
Tämä on juuri näitten lahkojen hedelmää -laumoittain uskon tielle joskus päässeitä jotka on matkan varrella menneet totaalisesti sekaisin ja jääneet harhailemaan Kristuksen opin alkeissa.
Olen tavannut ja tunnen henkilökohtaisesti paljon ihmisiä jotka ovat kauhean sekaisin hengellisessä mielessä, ja aina (!) jäljet johtavat sylttytehtaale eli viidesläisyyteen, karismaattisuuteen ja vapaisiin suuntiin. nupit_sekaisin kirjoitti:
Näin voi olla koska jäi semmoinen tuntuma että hän ehkä oli saanut päänsä sekaisin vapaitten suuntien henkikasteopeista. Ehkä hän tarkoitti "Kristuksen kasteella" jotain tämäntapaista?
Tämä on juuri näitten lahkojen hedelmää -laumoittain uskon tielle joskus päässeitä jotka on matkan varrella menneet totaalisesti sekaisin ja jääneet harhailemaan Kristuksen opin alkeissa.
Olen tavannut ja tunnen henkilökohtaisesti paljon ihmisiä jotka ovat kauhean sekaisin hengellisessä mielessä, ja aina (!) jäljet johtavat sylttytehtaale eli viidesläisyyteen, karismaattisuuteen ja vapaisiin suuntiin.En minä niin sano, että olisi ollut sekaisin. Sanoisin, että PH oli antanut hänelle tarpeen mennä uskovien kasteelle 🤓
Minä taas en onneksi tunne sinun kaltaisiasi katkeria rääväsuita kuin sinä olet 🤗- tunnet.kyllä
usko.vainen kirjoitti:
En minä niin sano, että olisi ollut sekaisin. Sanoisin, että PH oli antanut hänelle tarpeen mennä uskovien kasteelle 🤓
Minä taas en onneksi tunne sinun kaltaisiasi katkeria rääväsuita kuin sinä olet 🤗Kyllä sä tämän tunnet, evl, han tuossa sulle vastailee nupit_sekaisin nimimerkillä, sekä mahdollisesti monella toisellakin nim. ; )
Minä sanon, että sekaisin on oikea määritelmä. tunnet.kyllä kirjoitti:
Kyllä sä tämän tunnet, evl, han tuossa sulle vastailee nupit_sekaisin nimimerkillä, sekä mahdollisesti monella toisellakin nim. ; )
Minä sanon, että sekaisin on oikea määritelmä.Onneki minä en hänätä tunne 🤗
Ei sitä mikään PH ollut antanut vaan hän oli epätietoinen opeista. Lexa antoi oikean neuvon. On tärkeämpääkin tekemistä kuin hötkyillä kaiken maailman lahkolaisten kastealtaissa.
- fghfhfgh
Lapsikaste on pätemätön rituaali. Jumala ei hyväksy sitä ollenkaan. Jos olet vauvana kastettu, et ole ollenkaan kastettu.
Jos vauva ei osaa tunnustaa Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, häntä ei saa kastaa. Sitä Filippus tivasi hoviherralta, joka pystyi sen tunnustamaan, joten Filippus suostui kastamaan hoviherran. Lapsikaste ei ole kaste ollenkaan. Johannes Kastaja ei suostunut kastamaan ketään, kuka ei tunnustanut syntejään. Sellaista ei pysty sylivauva tekemään. Jeesus sanoi, että Johanneksen kaste oli Jumalan määräys, jonka Jeesus itse otti.
Raamatun mukainen kaste on uskovien kaste veteen upottamalla Jeesuksen Kristuksen nimessä.Tässä on ne Raamatun kohdat, jotka kertovat riittävät ohjeet kastamista varten.
Mark 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Mark 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. 5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
Ap.t 10:46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi: 47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" 48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Kol 2: 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.
Ap.t 4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. 11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. 12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.- hgfhfghfghfg
Oot tuota viestiä nyt postannut useamman kerran useampaan ketjuun, mutta kertaakaan et ole välittänyt mainita että se yksi jae johon vetoat, eli tuo: "Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
Se puuttuu vuoden 1933 käännöksestä ja vuoden 1992 käännöksessä se on hakasulkeissa lisämaininnalla, että se puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vaikka se kiistatta on tärkeä, se ei silti kuulunut alkuperäiseen Apostolien teot-kirjaan. Sellaisen jälkeenpäin lisätyn jakeen varaan ei ehkä kuitenkaan kannata rakentaa kovin suuria oppirakennelmia. - hgfhgfhfghfg
hgfhfghfghfg kirjoitti:
Oot tuota viestiä nyt postannut useamman kerran useampaan ketjuun, mutta kertaakaan et ole välittänyt mainita että se yksi jae johon vetoat, eli tuo: "Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
Se puuttuu vuoden 1933 käännöksestä ja vuoden 1992 käännöksessä se on hakasulkeissa lisämaininnalla, että se puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vaikka se kiistatta on tärkeä, se ei silti kuulunut alkuperäiseen Apostolien teot-kirjaan. Sellaisen jälkeenpäin lisätyn jakeen varaan ei ehkä kuitenkaan kannata rakentaa kovin suuria oppirakennelmia.Ja sinänsä merkittävää on myös se, ettei Johannes kastanut Jeesuksen nimessä, kuten Pietari teki. Johanneshan kastoi myös Jeesuksen. Eli siinäkin on esitettynä kaksi erilaista kastetta.
hgfhfghfghfg kirjoitti:
Se puuttuu vuoden 1933 käännöksestä ja vuoden 1992 käännöksessä se on hakasulkeissa lisämaininnalla, että se puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vaikka se kiistatta on tärkeä, se ei silti kuulunut alkuperäiseen Apostolien teot-kirjaan. Sellaisen jälkeenpäin lisätyn jakeen varaan ei ehkä kuitenkaan kannata rakentaa kovin suuria oppirakennelmia.Niin, hoviherra kastettiin kun tuli uskoon. Mutta kukaan ei pelastu jos ei tule uskoon kastettiin tai ei. Kaste ei pätevöitä taivaaseen 🤗
Mutta minusta on tärkeää, että ihminen ON kastettu ja ymmärtää sen merkityksen.- jhkhk
usko.vainen kirjoitti:
Pätemätön rituaaali😳❓. Mihin pätemätön😳❓
Vauvakaste ei ole Jumalan määräämä kaste. Jos uskova laiminlyö uskovien upotuskasteen, hän ei pelastu taivaaseen, koska häntä ei ole kastettu. Kastekäskyn noudattaminen on pelastumisen ehto. Katolisluterilainen vauvakaste on sitä varten, ettei kukaan voisi pelastua. Kirkko on kavaltaja, kuten Raamattu opettaakin Dan 7:25.
Mk 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. jhkhk kirjoitti:
Vauvakaste ei ole Jumalan määräämä kaste. Jos uskova laiminlyö uskovien upotuskasteen, hän ei pelastu taivaaseen, koska häntä ei ole kastettu. Kastekäskyn noudattaminen on pelastumisen ehto. Katolisluterilainen vauvakaste on sitä varten, ettei kukaan voisi pelastua. Kirkko on kavaltaja, kuten Raamattu opettaakin Dan 7:25.
Mk 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Kukaan ei pelastu jos ei tule uskoon kastettiin tai ei. Kaste ei pätevöitä taivaaseen 🤗
Mutta minusta on tärkeää, että ihminen ON kastettu ja ymmärtää sen merkityksen.- Jaakobbia
usko.vainen kirjoitti:
Niin, hoviherra kastettiin kun tuli uskoon. Mutta kukaan ei pelastu jos ei tule uskoon kastettiin tai ei. Kaste ei pätevöitä taivaaseen 🤗
Mutta minusta on tärkeää, että ihminen ON kastettu ja ymmärtää sen merkityksen.Todella ovelaa eksytystä sulta. Vai ei kasteella ole merkitystä. Kaste ei kuulemma pätevöitä taivaaseen. Ilman uskovien upotuskastetta ei tee Jumalan vanhurskasta tahtoa ja sen takia ei pelastu taivaaseen. Usko ilman tekoja on kuollut. Usko ilman uskovien upotuskastetta on kuollut.
Mt 3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi. 14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!" 15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä. Jaakobbia kirjoitti:
Todella ovelaa eksytystä sulta. Vai ei kasteella ole merkitystä. Kaste ei kuulemma pätevöitä taivaaseen. Ilman uskovien upotuskastetta ei tee Jumalan vanhurskasta tahtoa ja sen takia ei pelastu taivaaseen. Usko ilman tekoja on kuollut. Usko ilman uskovien upotuskastetta on kuollut.
Mt 3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi. 14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!" 15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.Äläpäs vääritele vaan lue mitä kirjoitin 🤗
- dfgdfgdgh
hgfhfghfghfg kirjoitti:
Se puuttuu vuoden 1933 käännöksestä ja vuoden 1992 käännöksessä se on hakasulkeissa lisämaininnalla, että se puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vaikka se kiistatta on tärkeä, se ei silti kuulunut alkuperäiseen Apostolien teot-kirjaan. Sellaisen jälkeenpäin lisätyn jakeen varaan ei ehkä kuitenkaan kannata rakentaa kovin suuria oppirakennelmia.Raamatun tutkijat ovat sitä mieltä, että Filippoksen kaste on ollut alkuperäisessä Apostolien tekojen kirjassa. Asiasta on löytynyt paljon näyttöä ja tekstin sisäinen analyysi tukee asiaa vahvasti.
Raamatun ilmoitus on sen asian suhteen selvä, että kaste annetaan vain uskoville ja niille, jotka sitä itse pyytävät. - Gygygygyg
dfgdfgdgh kirjoitti:
Raamatun tutkijat ovat sitä mieltä, että Filippoksen kaste on ollut alkuperäisessä Apostolien tekojen kirjassa. Asiasta on löytynyt paljon näyttöä ja tekstin sisäinen analyysi tukee asiaa vahvasti.
Raamatun ilmoitus on sen asian suhteen selvä, että kaste annetaan vain uskoville ja niille, jotka sitä itse pyytävät.Miten sinä sitten selität perhekuntien kastamisen?
- lueSanaa
Gygygygyg kirjoitti:
Miten sinä sitten selität perhekuntien kastamisen?
Perhekuntien kastamisessakaan ei ole mainintaa, että vauvoja olisi kastettu! Kaikki on vain liberaalien arvailuja ja toiveunta.
lueSanaa kirjoitti:
Perhekuntien kastamisessakaan ei ole mainintaa, että vauvoja olisi kastettu! Kaikki on vain liberaalien arvailuja ja toiveunta.
Mainitaanko siinä, että vauvoja ei olisi kastettu siinä kuin muutkin perhekunnan jäsenet 😳❓
- Raamatun_mukaan
Gygygygyg kirjoitti:
Miten sinä sitten selität perhekuntien kastamisen?
Raamattu ei mainitse, että Lyydian perheessä olisi ollut pieniä lapsia. Raamattu ei missään mainitse lasten kastamisesta, ei opeta lasten kastamisesta eikä Jeesusta kastettu lapsena. On Raamatun ulkopuolinen väite, että Lyydialla olisi ollut perheessä pieniä lapsia, mitä ei Raamattu tue. Jeesus siunasi lapsia, ei kastanut. Siispä siunataan lapsia ja kastetaan heidän vasta sitten, kun osaavat evankeliumin. Mark 16:15,16 kertoo selvästi, että ensin kerrotaan evankeliumi ja jos joku sen uskoo, ottavat kasteen koska uskovat.
- solescriptum
usko.vainen kirjoitti:
Mainitaanko siinä, että vauvoja ei olisi kastettu siinä kuin muutkin perhekunnan jäsenet 😳❓
Vauvoista ei ole mainintaa. Ei yli sen mitä on kirjoitettu!
solescriptum kirjoitti:
Vauvoista ei ole mainintaa. Ei yli sen mitä on kirjoitettu!
Jokainen tietää, että perhekuntiin kuului niin vauvoja kuin vanhuksiakin 🤗
- fghfhf
usko.vainen kirjoitti:
Jokainen tietää, että perhekuntiin kuului niin vauvoja kuin vanhuksiakin 🤗
Ei todellakaan aina kuulu. Raamattu kertoo monista lapsettomista äideistä. Aikuiset lapset usein muuttavat pois. 12-vuotaat tytöt ja 13-vuotiaan pojat voi jo kastaa, koska he ovat saavuttaneet juutalaiskulttuurissa hengellisen aikuisuuden iän.
- solescriptum
fghfhf kirjoitti:
Ei todellakaan aina kuulu. Raamattu kertoo monista lapsettomista äideistä. Aikuiset lapset usein muuttavat pois. 12-vuotaat tytöt ja 13-vuotiaan pojat voi jo kastaa, koska he ovat saavuttaneet juutalaiskulttuurissa hengellisen aikuisuuden iän.
Jumala tosiaan halusi antaa selvän viestin kun ei kertaakaan maininnut vauvoja kasteen yhteydessä. EI yli sen mikä on kirjoitettu.
fghfhf kirjoitti:
Nuo olivat todella harvinaisia ja syynä yleensä hedelmättömyys. Lapsiluku oli melkoinen tuohon aikaan 🤗
solescriptum kirjoitti:
Jumala tosiaan halusi antaa selvän viestin kun ei kertaakaan maininnut vauvoja kasteen yhteydessä. EI yli sen mikä on kirjoitettu.
Ei mainita muitakaan ikäryhmiä, esim vanhiksia 🤗
solescriptum kirjoitti:
Ei mainita muitakaan ikäryhmiä, esim vanhuksia 🤗
- daffh
usko.vainen kirjoitti:
Ei mainita muitakaan ikäryhmiä, esim vanhuksia 🤗
Raamatun ilmoituksen perusteella on selvää, että kastettiin vain uskoon tulleita. Se oli itsestään selvä asia. Lapsia ei kastettu. Tästä on historian tutkimustakin. Lasten kastaminen tuli vastan toisen vuosisadan lopulla, kun katolinen kirkko keksi riittävät tekosyyt saada lapset heti veroluetteloihin mukaan.
daffh kirjoitti:
Raamatun ilmoituksen perusteella on selvää, että kastettiin vain uskoon tulleita. Se oli itsestään selvä asia. Lapsia ei kastettu. Tästä on historian tutkimustakin. Lasten kastaminen tuli vastan toisen vuosisadan lopulla, kun katolinen kirkko keksi riittävät tekosyyt saada lapset heti veroluetteloihin mukaan.
Ei se mitään selvää ole koska miljardit ihmiset ajattelavat toisin ❓
- RaamattuOnLuotettava
usko.vainen kirjoitti:
Ei se mitään selvää ole koska miljardit ihmiset ajattelavat toisin ❓
Eikö ennemmin kannattaisi tukeutua Raamattuun, josta ei käy ilmi, että yhtään vauvan kastetta,ei ole kuin luottaa ihmisten kertomisiin.
RaamattuOnLuotettava kirjoitti:
Eikö ennemmin kannattaisi tukeutua Raamattuun, josta ei käy ilmi, että yhtään vauvan kastetta,ei ole kuin luottaa ihmisten kertomisiin.
Kannattaa toki lukea Raamattua. Oletko sinä aikuiskastettu myös tällä nikilläsi 😳❓
- kui2
No, eihän eri kirkko- yms, suuntaukset samaan ehtoollispöytäänkään sovi vaikka saman Jeesuksen ehtoollista ottavat omissa seurakunnissaan. jokainen erikseen, En tiedä sitten miten ajatellaan ns. "loppuun asti" eli sitä että kenen ryhmän ehtoollin vietto kelpaa yläkertaan - sinnehän ne kaikki kaiketi kumminkin olettavat omat käytäntönsä kelpaavan??- Siis Jumalalle kelpaa , mutta toisilleen ei sovi olla yhteisissä pöydissä?
Kenen ryhmän kasteet kelpaa yläkertaan, kenen ehtoollisen viettäminen, kenen tyyli viettää Jumalanpalvelusta jne, -Kaik varmaan uskoo että oma kelpaa Jumalalle, no miksei kaverille (toiselle seurakunnalle) sitten kelpaa toisen käytäntö, onko kukaan koskaan miettinyt tälläisiä?
No eipä tuolla yläportaissakaan ku aina kestelu päättyy siihen että eihän me voida kun joku oppi tai joku muu on toisenlainen kuin noilla, siis haloo!?- einiin_
usko.vainen kirjoitti:
Jeesus ei perustanutkaan mitään kirkkokuntia 🤗
ei niin
- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Jeesus ei perustanutkaan mitään kirkkokuntia 🤗
No mitä tuo tähän nyt sitten kuului?? Ei tuo ollut vastaus. Jos seurakunnalla ei olekaan nimeä"kirkko" tuppaa ne juomaan ja syömään ehtoolliset mieluusti vain oman lafkansa kesken, Pitikö vetää aihe he taas hieman sivuun että voisi olla vähän vastahankaan, onko se tietynlainen uskonkappele joillain vetää aina hieman syrjään että sais näyttää jotenkin edes ettei oikeen tykkää kommentoijasta.
Sellanenkin on muuten olemassa kuin HelluntaiKIRKKO! Miten sen kohdalla suu pannaan, onko kirkko sana se ongelma.
Ja entä nyt ku Lexakin kuulu KIRKKOON josta "usko.vainen" oli ylempänä samaa mieltä ja siitä että turha kinata, vai unohtuiko Lexa nyt tyystin jo???
Onko siis se Lexa nyt kunnon uskovainen ollenkaan kun kuuluu kirkkokuntaan jota jeesus ei perustanut "usko.vasen" tekstein "Jeesus ei perustanutkaan mitään kirkkokuntia 🤗"?? Päätä jo "uskovainen".
Vai etkö vain osannut kysymykseen mitään sanua niin tuollasen letkautit, heh, MIKSI sul ei ole ajatusta päässä, miksi - etkö sinä jaksa ajatella mitään itse vai mistähän se johtuu ettei sulla ole koskaan sanottavaa jos et toista jonkun muun sanomisia-? - kui2
kui2 kirjoitti:
No mitä tuo tähän nyt sitten kuului?? Ei tuo ollut vastaus. Jos seurakunnalla ei olekaan nimeä"kirkko" tuppaa ne juomaan ja syömään ehtoolliset mieluusti vain oman lafkansa kesken, Pitikö vetää aihe he taas hieman sivuun että voisi olla vähän vastahankaan, onko se tietynlainen uskonkappele joillain vetää aina hieman syrjään että sais näyttää jotenkin edes ettei oikeen tykkää kommentoijasta.
Sellanenkin on muuten olemassa kuin HelluntaiKIRKKO! Miten sen kohdalla suu pannaan, onko kirkko sana se ongelma.
Ja entä nyt ku Lexakin kuulu KIRKKOON josta "usko.vainen" oli ylempänä samaa mieltä ja siitä että turha kinata, vai unohtuiko Lexa nyt tyystin jo???
Onko siis se Lexa nyt kunnon uskovainen ollenkaan kun kuuluu kirkkokuntaan jota jeesus ei perustanut "usko.vasen" tekstein "Jeesus ei perustanutkaan mitään kirkkokuntia 🤗"?? Päätä jo "uskovainen".
Vai etkö vain osannut kysymykseen mitään sanua niin tuollasen letkautit, heh, MIKSI sul ei ole ajatusta päässä, miksi - etkö sinä jaksa ajatella mitään itse vai mistähän se johtuu ettei sulla ole koskaan sanottavaa jos et toista jonkun muun sanomisia-?P.s. vai eikö tuollasia joita tuumailin sovi miettiä vaan karistaa mielestään kokonaan pois?
kui2 kirjoitti:
Vai etkö vain osannut kysymykseen mitään sanua niin tuollasen letkautit, heh, MIKSI sul ei ole ajatusta päässä, miksi - etkö sinä jaksa ajatella mitään itse vai mistähän se johtuu ettei sulla ole koskaan sanottavaa jos et toista jonkun muun sanomisia-?Siten kuului, että niistä puhuttiin🤗
Minusta on ihan seurakuntien oma asia keiden kanssa jakavat ehtoollisyhteyden. Lurherkin piti ehtoollista maailmassta uloskutsuttujen pyhien Jeesuksen seuraajien yhteysateriana eikä minään sekulaarien rituaalina.
Ei tietääkseni Lexalla ole mitään ongelmaa kun nauttii ehtoollista sunnuntaisin Pyhän sydämen kappelissa. Eikä minullakaan ole mitään ehtoollisongelmaa. Kannattaa katsoa missä sen nauttii ja kenen tarjoamana.
Loppu tekstistäsi olikin taas niin sekavaa, että jätän kommentoimatta ❓- MistäNytTuulee
usko.vainen kirjoitti:
Siten kuului, että niistä puhuttiin🤗
Minusta on ihan seurakuntien oma asia keiden kanssa jakavat ehtoollisyhteyden. Lurherkin piti ehtoollista maailmassta uloskutsuttujen pyhien Jeesuksen seuraajien yhteysateriana eikä minään sekulaarien rituaalina.
Ei tietääkseni Lexalla ole mitään ongelmaa kun nauttii ehtoollista sunnuntaisin Pyhän sydämen kappelissa. Eikä minullakaan ole mitään ehtoollisongelmaa. Kannattaa katsoa missä sen nauttii ja kenen tarjoamana.
Loppu tekstistäsi olikin taas niin sekavaa, että jätän kommentoimatta ❓Sanot, että; "Lurherkin piti ehtoollista maailmassta uloskutsuttujen pyhien Jeesuksen seuraajien yhteysateriana "
Nytkö ne luterilaiset ovatkin pyhiä, kun kaikissa aiemmissa viestiketjuissa luterilaiset väittävät olevansa syntisiä.
Muutenkin sinun vaahtoaminen täällä oudoksuttaa tuon vauvakasteen puolesta, jota et edes löydä Raamatusta. Niillä perhekuntakasteilla perustelu on yhtä tyhjää olettamusta, ei niissä, eikä missään muuallakaan UT:n teksteissä mainita halaistua sanaa vauvojen kastamisista. MistäNytTuulee kirjoitti:
Sanot, että; "Lurherkin piti ehtoollista maailmassta uloskutsuttujen pyhien Jeesuksen seuraajien yhteysateriana "
Nytkö ne luterilaiset ovatkin pyhiä, kun kaikissa aiemmissa viestiketjuissa luterilaiset väittävät olevansa syntisiä.
Muutenkin sinun vaahtoaminen täällä oudoksuttaa tuon vauvakasteen puolesta, jota et edes löydä Raamatusta. Niillä perhekuntakasteilla perustelu on yhtä tyhjää olettamusta, ei niissä, eikä missään muuallakaan UT:n teksteissä mainita halaistua sanaa vauvojen kastamisista.Pyhiä on kaikissa kirkko- ja seurakunnissa. Jäsen määrän nähden kuitenkin vähilten evl. kirkossa 🤓
- kasteen-lahja
Kiitos linkistä ja hyvistä kommenteista.
Onko näistä valaiden suuntien kasteista dokumentteja? Avara luontoon oma lexa ja valaat episodi? 🐳
- nedroMrM
Vapaiden suuntien dokumentit kasteesta löytyy Raamatusta, tarkemmin UT:sta. Sensijaan yhtään dokumenttia vauvan kasteesta ei löydy Raamatusta.
- lueSanaa
nedroMrM kirjoitti:
Vapaiden suuntien dokumentit kasteesta löytyy Raamatusta, tarkemmin UT:sta. Sensijaan yhtään dokumenttia vauvan kasteesta ei löydy Raamatusta.
Myöskään Raamatussa ei ole mainintaa vauvojen päälaen valelemis-operaatiosta!
lueSanaa kirjoitti:
Ortodoksit kastavat vauvat upottamalla 🤗
- solescriptum
lueSanaa kirjoitti:
Ei yli sen mitä on kirjoitettu!
- lueSanaa
Tärkeää on seurata Jeesusta - Hän siunasi lapsia, ei kastanut!
- lueSanaa
usko.vainen kirjoitti:
Jeesus ei kastanut yhtään ketään 🤓
Eli lapset tulee siunata - ei kastaa!
Ihminen on syntinen vasta sitten kun on tehnyt syntiä. Ja kun sattuu varastamaan ensimmäisen piparkakun ja horjahtaa kuolettavasti niin arvaa harmittiko...
taas yksi nelivuotias helluntalaisten helvetissä.lueSanaa kirjoitti:
Eli lapset tulee siunata - ei kastaa!
Ihminen on syntinen vasta sitten kun on tehnyt syntiä.Eikös sinun logiikallasi sitten k a i k k i tule vain siunata 😳❓
- lueSanaa
usko.vainen kirjoitti:
Eikös sinun logiikallasi sitten k a i k k i tule vain siunata 😳❓
Uskoontulleet kastetaan upottamalla! Vain tässä toteutuu kristillinen kaste minkä malli tulee uudesta Testamentista.
lueSanaa kirjoitti:
Uskoontulleet kastetaan upottamalla! Vain tässä toteutuu kristillinen kaste minkä malli tulee uudesta Testamentista.
Nyt puhutiin siitä keitä Jeesus kastoi 🤗
Osaatko sinä kertoa keitä ❓
- Tarkkaväännös
Joh.3:22 Biblia (1776). Sitte tuli Jesus ja hänen opetuslapsensa Juudean maahan, ja asui siellä heidän kanssansa, ja kasti.
Onhan tuosta olemassa nykyaikaisemmallakin kieliopilla:
Joh 3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi
- Kauspe
Siinä on varmasti eri käsitys mitä kasteessa tapahtuu luterilaiselle mitä vapaiden suuntien kannattajalle, miksi mennä kasteelle tai miksi viedä lapsi kasteelle
- Kauspe
Olen luterilainen mutta mielelllni kuulisin mitä vapaiden suuntien kasteessa tapahtuu
- Kauspe
Uudestisyntyvätkö, saavatko synnit anteeksi, saavatko pyhän hengen, liittääkö kaste Kristuksen kirkkoon?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623