Milloin hirvenliha on kypsää?

Hirvet

Paisti oli ollut uunissa 2h jossa possua ja vähän hirvenlihaa.. maistoin molempia lihoja, mutta jälkeen päin tuli mieleen että ei välttämättä ollut täysin kypsää.. voinko saada hirvenlihasta jonkun pöpön?

5

6245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsinkkaapeliin

Molemmista voit saada pöpön, jos kypsentäminen on puutteellista https://www.evira.fi/elaimet/zoonoosikeskus/zoonoosit/ .

Paistin koosta ja uunin lämpötilasta riippuen 2 tuntia voi tarkoittaa ylikypsää tai puoliraakaa - oikeastaan paistin sisälämpötila kertoo lihan kypsyyden eli hirvelle noin 60 astetta, mutta sian tulisi olla läpikypsää eli noin 75 asteista.

Ja tästähän sitten onkin monia mielipiteitä - tseffit nykyään söisivät sikaa jopa punertavana, joka taas mielestäni on urheilemista terveyden kannalta.

• rare.is.good

Japanissa syövät suomalaista sikaa raakana vähän sushin tyyliin. Kotimaista hirveä on tavattu syödä myöskin raakana, ns. riimilihana.

• terveellistäkö
    • Toinenpöpökammoinen

Jos saisi pöpön niin millaisiahan oireita tulee?

• bideeku

Yleensä alkaa pörpöttämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3139
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2892
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2078
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1615
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe