Narsisti muuttaa sinua ja aivojasi

DrWhois

Nobel palkittu aivotutkija E. Kandel sanoi että ihmisen aivot kokevat muutoksen jokaisen katsotun elokuvan jälkeen. Kuinka paljon, se riippuu siitä kuinka syvä kokemus elokuva katsojalle on ollut.
Jos ajatellaan narsistia ja hänen järjestämiä teatteriesityksiä ja näyteltyjä rooleja, jotka hän dramatisoi vahvasti, on kyllä selvää että myös uhrien aivot kokevat muutoksen niissäkin esityksissä. Siksi narsistin seura on vahingollista, hän vioittaa uhriensa aivoja.

Välttäkää narsistia kaikin tavoin!

112

2253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JamppeK

Vahingoittaa aivoja varsinkin jos kyse on läheisestä ihmisestä tai rakkaus suhteesta.
      Eli jos uhri laskeutuu samalle värähtelytasolle kuin narsisti, voi olla varma että vahingoittuu.
      Se tarkoittaa että myötäelää tai jopa kokee itse syyllisyyttä. Kaikki negatiivisuus tarttuu vain jos
      lähdet narsistin peesiin. Siksi on tärkeä liikkua selvillä vesillä omien ja selkeinen ajatusten kanssa.

• DrWhois

Niin juuri, uhrit ovat läheisiä 100%.

• pinnallistaporukkaa

viddu ootte pinnallisia.

• Syvältä

Eigä olla.

• etteisyyllisyyspaista

puhukaa mieluummi narsistista oikealla nimellä, eli syntipukki. se on tietenki oman maailmankuvanne säilymisen kannalta tärkeää ylläpitää illuusiota syntipukin kaikkivoimaisesta pahuudesta, jotta oma toiminta ja kuvittelu saadaan perusteltua itselle mielikuvallisella tasolla.

• voilla_paistettua
        etteisyyllisyyspaista kirjoitti:

puhukaa mieluummi narsistista oikealla nimellä, eli syntipukki. se on tietenki oman maailmankuvanne säilymisen kannalta tärkeää ylläpitää illuusiota syntipukin kaikkivoimaisesta pahuudesta, jotta oma toiminta ja kuvittelu saadaan perusteltua itselle mielikuvallisella tasolla.

No, no no no no no no no...syntypukki joulupukki olkipukki sahapukki ihan mikä vaan, yhyemmin ja tuttavallisesti narsisti vaan.

• s123s1231s23

entä jos sinä oot narsisti, joka koittaa peilata omia narsistisia ominaisuuksia muihin jotta tuntis olonsa tasapainoisemmaksi

• Jotenkin

Jotenkin... paljon oot miettinyt, mutta koskaan et ole narsistia kokenut.

• pukkipivossa

Onkohan syntipukin määritelmä ihan hallussa?

• pastamikapasta

hahhhaaaaaa! sinä okki mikä lökki! narsisti nimittäin tekee muista "syntipukkeja" omille teoilleen manipuloimalla (ja se syntinen itserakas läjä/t ei ikinä ota vastuuta mistään) muita eivät ihmiset ole "hyväuskoisia" vaan ihmisiä jotka luulivat voivansa LUOTTAA ihmiseen joka paljastuukin lopulta narsistiksi/narsisteihin! Kyllä se on aika kamala järkytys kun huomaa!!!!!!

• nyt-on-asiaa-tämä

Tuossa aloituksessa on asiaa enemmän kun arvaattekaan. Onhan kaikki media ja muu aivoja muokkaavia.
      Jos esim. pakkosyötetään homoutta tai matuja, tulee negatiivinen reaktio.
      Median olisi hyvä tämä ymmärtää. Mutta ymmärtävätkö ja tekevät sitä tahallaan?
      Lisää samaa "harmaata aluetta" on esim. kun näet kolarin jossa vaikka kuollut ihminen.
      Et saa sitä enää koskaan päästäsi pois. Hetkellisesti kyllä mutta siellä se on sun päässä lopun elämääsi.
      Näin myös narsistiset kokemukset.
      Onkin sanonta että sairas ihminen sairastuttaa ympäristönsä.
      Ennen näitä laitettiin hoitoon, pois yhteiskunnasta - sivuun koska haluttiin suojella yhteiskuntaa. Nykyään ei. Tai ainakin sellaisen kuvan saa.

Mutta aloitus on asiaa ja rautaista asiaa.
      Monessa asiassa ihminen voi itse päättää, haluaako vahingoittaa aivojaan.
      Usein ihmisen uteliaisuus tuhoaa ihmistä ( ehkä tyhmiä ihmisiä), kun esim. onnettomuuden kohdalla " kaikki haluavat nähdä". Se mitä näkevät, tuhoavat heitä siltä osin.
      Narsisti tekee samaa. Pettäjät samaa. Varkaat osaltaan jne jne.

Harvinaisen painavahenkinen aloitus ja kunnioitan sitä.

• poiuytrsdfg

Olen aloituksen kirjoittajan kannalla. Myöskin puhelinauttajien olisi hyvä huomioida että jokainen puhelu heille muokkaa soittajan aivoja, jotka ovat erilaiset puhelun jälkeen riippuen siitä kuinka syvästi soittaja on puhelun kokenut.

• poiuytrdscvb

Mutta mä pohdiskelin vielä tämmöistä asiaa eilen, kun luin peilisoluista, ne siis auttaa suoraan ymmärtämään ihmisen näkemän toiminnan merkityksen ja aiheuttanee myös sen että ihminen kuvittelee mitä se merkitsisi jos itse tekisi kyseisenlaista toimintaa, ja että täten ihmiset yleisesti projisoivat omia mentaalisia toimintojaan toisiin.

Mutta nyt oma kriittinen mielipiteeni tästä. Nähdäkseni tuollainen ajattelu voi myös johtaa täysin valheellisiin päätelmiin, koska joku voi myös toimia sellaisilla harvinaisilla motiiveilla mitkä eivät tule tarkkailijan mieleen ja hänen omien mentaalisten toimintojensa projisoiminen tuohon henkilöön on valheellista ja epäoikeudenmukaista-.

• poiuytrdsxcv

Esimerkki itsestäni. Olen aina ollut hyvin filosofioista kiinnostunut henkilö, niin minä olen voinut tehdä jotain esim. siitä syystä että olen halunnut kokeilla jotain harvinaista filosofista teoriaa käytännössä, ja jos sitten joku yrittää keksiä tuolle toiminnalle jotain yleistä motiivia jollaisia ihmisillä yleensä on, niin pieleen menee. (Psykopaattini tietää tämän minusta ja on voinut sitä hyödyntää harhaanjohtamsessa .)

• poiuytfdvgb

Mutta niinkuin parempi varmaan tehdä noita kokeiluja lähinnä vain taiteessa.

• poiuytfdfgb

Ja sen testin mä olen nyt tehnyt viimeisen päälle, että mä voin paremmin kun en kauheesti keskustele muiden ihmisten kanssa,

• taide_eheyttää_narsu_ei
        poiuytfdvgb kirjoitti:

Mutta niinkuin parempi varmaan tehdä noita kokeiluja lähinnä vain taiteessa.

Juu ihmisillä ei kannata tehdä niit kokeiluja..varsinkaan psykopaatin kanssa..tuut jäämään kakkoseksi. ;)
        Psykopaatti iskee aina uhrin heikoimpaan kohtaan..mikä se kaikilla sitten lieneekään..

• poiuytrdsdfg

Auttavassa puhelimessa ei juurikaan ymmärretty ajatusta, että olisi hyvä puhua pelkästään asiaa paikkansapitävästi ja pysyä asiassa. Mä koin että minut yritettiin eksyttää kertakaikkisesti.
        Mutta mä pidän mielipiteeni: Mun mielestä on parempi kun puhuu vain asiaa ja pysyä asiassa ja siihen haluan pyrkiä takaisin. En mä tarvii mitään muuta puhetta.

• poiuytrdsdfg

Se on tietenkin jotenkin hassua että se että turha hölöttely ei oikeasti kiinnosta on syndrooman oire.

• poiuytrdvg

Mutta jos ihmiset nauttii hölöttelystä niin se todellakin tuottaa minulle aika suuriakin tuskia, koska minun aivot ikäänkuin käsittelee sitä samalla vakavuudella kuin se olisi tiedettä- ..

• poiuytrdsxcvb

Olen edelleen siitä hieman pahoilla mielin, että auttavassa puhelimessa useammankin kerran minua kehoitettiin lukemaan kevyempää kirjallisuutta kuin mitä luen.

• poiuytdsxcvb

Eikös parempi ole ukea mahdollisimman kehittynyttä kirjallisuutta ennemminkin ?
        Mutta tän päivän Hesarissa oli mielenkiintoinen mulle uutta näkökulmaa tuova juttu:
        Kalevalasta löytyy vaimon kuritusohjeet.
        Käsitykseni mukaan rankemmat kuin esimerkiksi Koraanista.

• Alfa_et_Omega
        poiuytdsxcvb kirjoitti:

Mutta tän päivän Hesarissa oli mielenkiintoinen mulle uutta näkökulmaa tuova juttu:

Jos luet kehittynyttä kirjallisuutta ja koraani kuuluu siihen niin vaihda Raamattuun. Koraani on nuorempi painos joka on kirjoitettu ihmisvoimalla. Raamattu on Pyhässä Hengessä kirjoitettu Jumalan Hengen henkeyttämänä. Siihen sisältyy Jumalan Sanan voimaa. Huom. maailma luotiin Jumalan Sanalla. "Alussa oli Sana..."
        Koraani on ihmisen sanaa.. ;)

• Kyllä joo, aloituksessa on asiaa, ei mitään uuttaa kuitenkaan jos ja kun on tutustunut Vaknin teksteihin

"Narsisti on oman häiriintyneisyytensä lailla kaikkialle läpitunkeva. Narsistin uhrina oleminen on yhtä turmiollinen olotila kuin narsistina oleminen. Narsistin jättämiseksi vaaditaan valtavia mentaalisia ponnistuksia, ja fyysinen erottautuminen on niistä vain ensimmäinen (ja vähiten tärkeä) askel.

Narsisti voidaan hylätä - mutta narsisti on hidas hylkäämään uhrejaan. Hän on läsnä, joka hetki esiin astuen, tehden olemassaolon epärealistiseksi, kieroutuneeksi ja vääristyneeksi, ilman hengähdystaukoa, sisäisenä herpaantumattomana äänenä, joka ei anna hetkenkään rauhaa, ja josta puuttuu myötätunto ja empatia uhria kohtaan.

Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

Mutta joo, lähinnä ny lähdin vastaamaan tuon nimimerkin "Nyt on asiaa tämä" kommentiin, kun hänelläkin oli jotain hyvinkin oikeaan osuvaa asiaa kommentissaan, nimittäin tämä

"Monessa asiassa ihminen voi itse päättää, haluaako vahingoittaa aivojaan.
        Usein ihmisen uteliaisuus tuhoaa ihmistä ( ehkä tyhmiä ihmisiä)"

Että joo, kyllä useimmat narsisti suhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen/ omiin valintoihin. Ainoastaan lapsilla ei ole ollut sitä valinnan mahdollisuutta.

Mutta on noilla lapsilla sitten toki jo aikuisena mahdollisuus valita jos ja kun eivät ole edelleen täysin riippuvaisia vanhemmistaan.

Vielä tuos kun vilkaisin noita poiu:n juttuja , niin hänelläkin toki on valinnan mahdollisuuksia omassa elämässään esim. noihin auttaviin tahoihin liittyen.

Jotenkin käsittämättömältä kuullostaa sekin, että hän soitellut jatkuvasti noihin auttaviin puhelimiin ja tuhlannut siihen rahojaan, vaikka tietää ettei ne auta häntä yhtään. Että liekö sitä tyhmyyttä hänellläkin taustalla.

• poiuytrdsdv

Noh, tutkin kaikenlaisia mahdollisuuksien mukaan.. Olen Bhagavadgitankin nuorena lukenu.
        Mutta kauheaa oli hermostovamman aiheuttama henkinen alamäki.
        Aivovamma selvästi heikentää myös hengellisiä kykyjä, mikä on hirveintä maailmassa.
        Ja oli kauheaa päätyä hermostovammassa maksamaan siitä, että menin ja menisin vielä alemmaksi. ja kirjallisuudenkin vaihtaisin humpuukiin.
        Auttava puhelin oli isäni kannalla ettei köyhänä minun pitäisi tuhlata rahaa filosofian kirjaan.
        Ahdisti tuo maailma todella ja sitten mulle alettiin tarjota ahdistushäiriötä tai jotain semmosta.

• poiuytfdfgh

Mä sitten täristen salaa hiljaa hiipien hankin filosofian kirjan vastoin ympäristöni tahtoa parilla kympillä. Noin köyhiä ja sairaita henkisesti alistetaan !

• Alfa_et_Omega
        poiuytrdsdv kirjoitti:

Noh, tutkin kaikenlaisia mahdollisuuksien mukaan.. Olen Bhagavadgitankin nuorena lukenu.
        Mutta kauheaa oli hermostovamman aiheuttama henkinen alamäki.
        Aivovamma selvästi heikentää myös hengellisiä kykyjä, mikä on hirveintä maailmassa.
        Ja oli kauheaa päätyä hermostovammassa maksamaan siitä, että menin ja menisin vielä alemmaksi. ja kirjallisuudenkin vaihtaisin humpuukiin.
        Auttava puhelin oli isäni kannalla ettei köyhänä minun pitäisi tuhlata rahaa filosofian kirjaan.
        Ahdisti tuo maailma todella ja sitten mulle alettiin tarjota ahdistushäiriötä tai jotain semmosta.

Ymmärrän. Ja ihan vinkkinä Raamatun lukeminen auttaa. Aloita Joh. evankeliumista ja Psalmeista. Koraani on vihan hengessä kirjoitettu. Oon ollu elävässä uskossa about 30 vuotta. Kuulumatta mihinkään lahkoon. Ja kohdannut myös narsisteja elämässäni..en ole siltä säästynyt. Mutta siis jos tykkäät lukea niin älä pelkää lukea Raamattua. Niissä Sanoissa on Jumalan voima. Olet etsijätyyppi. En ole täällä evankelioimassa..tuli nyt vaan kehoitus sanoa tämä.

• poiuytdsdfg
        poiuytfdfgh kirjoitti:

Mä sitten täristen salaa hiljaa hiipien hankin filosofian kirjan vastoin ympäristöni tahtoa parilla kympillä. Noin köyhiä ja sairaita henkisesti alistetaan !

Mun oli suorastaan pakko hankkia se jo ihan pelkästään periaatteen vuoksi ja etten ole alistunut tuollaisen älylliseen alistamiseen vaikka sitten rangaistuksen uhkana oli pakkopaasto. .

• poiuytrdsdfg
        Alfa_et_Omega kirjoitti:

Ymmärrän. Ja ihan vinkkinä Raamatun lukeminen auttaa. Aloita Joh. evankeliumista ja Psalmeista. Koraani on vihan hengessä kirjoitettu. Oon ollu elävässä uskossa about 30 vuotta. Kuulumatta mihinkään lahkoon. Ja kohdannut myös narsisteja elämässäni..en ole siltä säästynyt. Mutta siis jos tykkäät lukea niin älä pelkää lukea Raamattua. Niissä Sanoissa on Jumalan voima. Olet etsijätyyppi. En ole täällä evankelioimassa..tuli nyt vaan kehoitus sanoa tämä.

Oletko lukenut Koraanin kuitenkin ?

• Alfa_et_Omega
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Kyllä joo, aloituksessa on asiaa, ei mitään uuttaa kuitenkaan jos ja kun on tutustunut Vaknin teksteihin

"Narsisti on oman häiriintyneisyytensä lailla kaikkialle läpitunkeva. Narsistin uhrina oleminen on yhtä turmiollinen olotila kuin narsistina oleminen. Narsistin jättämiseksi vaaditaan valtavia mentaalisia ponnistuksia, ja fyysinen erottautuminen on niistä vain ensimmäinen (ja vähiten tärkeä) askel.

Narsisti voidaan hylätä - mutta narsisti on hidas hylkäämään uhrejaan. Hän on läsnä, joka hetki esiin astuen, tehden olemassaolon epärealistiseksi, kieroutuneeksi ja vääristyneeksi, ilman hengähdystaukoa, sisäisenä herpaantumattomana äänenä, joka ei anna hetkenkään rauhaa, ja josta puuttuu myötätunto ja empatia uhria kohtaan.

Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."

Mutta joo, lähinnä ny lähdin vastaamaan tuon nimimerkin "Nyt on asiaa tämä" kommentiin, kun hänelläkin oli jotain hyvinkin oikeaan osuvaa asiaa kommentissaan, nimittäin tämä

Että joo, kyllä useimmat narsisti suhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen/ omiin valintoihin. Ainoastaan lapsilla ei ole ollut sitä valinnan mahdollisuutta.

Mutta on noilla lapsilla sitten toki jo aikuisena mahdollisuus valita jos ja kun eivät ole edelleen täysin riippuvaisia vanhemmistaan.

Vielä tuos kun vilkaisin noita poiu:n juttuja , niin hänelläkin toki on valinnan mahdollisuuksia omassa elämässään esim. noihin auttaviin tahoihin liittyen.

Jotenkin käsittämättömältä kuullostaa sekin, että hän soitellut jatkuvasti noihin auttaviin puhelimiin ja tuhlannut siihen rahojaan, vaikka tietää ettei ne auta häntä yhtään. Että liekö sitä tyhmyyttä hänellläkin taustalla.

Kommentoit näin:
        "Usein ihmisen uteliaisuus tuhoaa ihmistä ( ehkä tyhmiä ihmisiä)"
        TOTTA
        Jo Raamatussa Eeva söi sen kielletyn omenan. Ja mitä tapahtui? niinpä....
        Meillä on tässäkin ajassa mahdollisuus valita tahdommeko ottaa tietoa / kokemuksia hyvän vai pahan tiedon puusta.

• koettuon

Kyllä joo, aloituksessa on asiaa, ei mitään uuttaa kuitenkaan jos ja kun on tutustunut Vaknin teksteihin

On mahdoton ennustaa miten joku ihminen vaikuttaa sinuun. Jälkikäteen voidaan ajatella miksi tein noin.
        Narsistin otteessa oleva henkilö ei mitenkään voi aina tietää toinen on vahingoksi, koska henki tempaa mukaansa. Luulisi että tukijoukot ovat avuksi, mutta eivät aina.
        Usein alkaa sillä että uskoo tekevänsä hyvin.
        Itsekäs ihminen käyttää surutta hyväkseen.

• poiuytdfvgb

Et tiedä millainen on vakava hermostovamma. Siinä ei kykyne käyttämään aivojaankaan vammattoman tavoin eikä ole samanlaista henkistä itsepuolstuskykyä kuin vammattomana. Kirjoituksesi osoittaa silkkaa tietämättömyyttä. -

• poiuytfdvgbh
        koettuon kirjoitti:

On mahdoton ennustaa miten joku ihminen vaikuttaa sinuun. Jälkikäteen voidaan ajatella miksi tein noin.
        Narsistin otteessa oleva henkilö ei mitenkään voi aina tietää toinen on vahingoksi, koska henki tempaa mukaansa. Luulisi että tukijoukot ovat avuksi, mutta eivät aina.
        Usein alkaa sillä että uskoo tekevänsä hyvin.
        Itsekäs ihminen käyttää surutta hyväkseen.

Olet oikeassa, ei voi etukäteen tietää että sellaisia ihmisiä on edes olemassa jotka ovat valmiita tekemään henkisellä tasolla sillä tavoin toista vahingoittavia tekoja kuin narsistit voi tehdä ja kun vielä kaikki ympärillä kuorassa väittää että narsisti varmasti tarkoittaa vain hyvää ja epäilet turhaa,

• Alfa_et_Omega
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Oletko lukenut Koraanin kuitenkin ?

Olen tutustunut..en lukenut kokonaan. Hengessäni koin valtavaa ahdistusta siitä.
        Olen keskustellut paljon muslimien kanssa ja monien jotka ovat olleet muslimeja ja kääntyneet Jumalan Sanan puoleen (Raamattu) tajutessaan kuinka Koraani on vihan ja tuhon kirja ja tuhoaa ihmisen lopulta. On paljon eksytystä ja myöskin hengellisissä kristillisissä piireissä. Pitää olla tarkka mitä kuuntelee ja mitä lukee.
        Ihmiset menee kaikkeen mukaan tänä päivänä joogasta meditaatioon.
        Etsivät etsivät ja tahtovat mielenrauhaa.
        Kävin nuo etsimiset läpi joskus 80 luvulla jo...piti elää Nepalissa olla budhalaisuudessa mukana..tutustua hinduismiin jne..on käyty läpi new age ja kaikki maholliset energiahoidot jne.
        En olisi selvinnyt narsujen tuhoavasta pimeyden voimasta ilman uskoa. Näin lyhykäisesti kerrottuna...

• poiuytrdsxfv

Okei. Kuten mainitsin koen Raamatusta löytyvän viitoitusta ulos narsistien tieltä, mutta minä en koe Koraania ja joogaa noin negetiivisesti.
        Melkein kaiken voi ymmärtää pimeästi ja valoisasti.
        Lahkoissa on manipulointia. Mutta mielelläni ottaisin joogasta oppia vaikka tästä hermostovammasta paranemiseen . Varmasti auttaa enemmän kuin keskusteluterapia.

• poiuytrdfgh
        poiuytdfvgb kirjoitti:

Et tiedä millainen on vakava hermostovamma. Siinä ei kykyne käyttämään aivojaankaan vammattoman tavoin eikä ole samanlaista henkistä itsepuolstuskykyä kuin vammattomana. Kirjoituksesi osoittaa silkkaa tietämättömyyttä. -

Enhän mä edes olis soittanu minnekään jos mun hermosto olis toiminu moitteettomasti. Sitähän minä just selitin ettei toimi.

• poiuytrdsdfg

Ja nythän mä vasta sen tiedän että mitään semmosta on olemassakaan mitä mä siellä kuulin. Kaikki oli mulle ihan uutta. Ihan uusi maailma. Koin samalla eräänlaisen kulttuurishokin

• Alfa_et_Omega kirjoitti:

Kommentoit näin:
        "Usein ihmisen uteliaisuus tuhoaa ihmistä ( ehkä tyhmiä ihmisiä)"
        TOTTA
        Jo Raamatussa Eeva söi sen kielletyn omenan. Ja mitä tapahtui? niinpä....
        Meillä on tässäkin ajassa mahdollisuus valita tahdommeko ottaa tietoa / kokemuksia hyvän vai pahan tiedon puusta.

No tuo kommenntti uteliaisuudesta ja (tyhmyydestä) oli tuon "Nyt on asiaa tämä" nimimerkillä kirjoittaneen, ei minun. Minä vain lainasin sen/liitin kirjoitukseeni, että tiedetään mitä asiaa kommentoin.

Mutta joo, useimmiten kyllä meillä kaikilla on se valinnan mahdollisuus ja virheitä tule tehtyä itsekunkin . Sanotaanhan siellä sanassakin, että kuka meistä on synnitön, niin heittäköön ensimmäisen kiven.

• poiuygfdcvb

Uteliaisuus varmaan voi olla tyhmyyttä tai älykkyyttä tilanteesta riippuen. Uteliaisuus sinällään ei varmaan ole nimenomaisesti älykästä tai tyhmää.

• poiuytdsxvg

Riippuu varmaan aika paljon siitä mitä utelee.

• poiuytdfvgb kirjoitti:

Oletan, että tuo soittelurumba on tapahtunut hiljattain, kun siitä niin aktiivisesti puhut ja tuot esille turhautumisesi noihin siellä vastaanneisiin henkilöihin liittyen kun ei ne ymmärrä, eikä osaa auttaa sinua.

Sitä en toki tiedä, millainen hermostovamma aiheuttaa tuollaista käytöstä, että soittelee vaan jatkuvasti kaikenlaisiin auttaviin puhelimeen ja uhraa niihin vähät rahansa(tuhat euroa lukee jossain) vaikka tietää/kokee ettei niistä ole apua.

Näin tavan ihmisestä tuollainen toiminta kyllä kuullostaa ihan pähkähullulta, suo anteeksi, syystä kun ei tiedä millainen vamma tuollaista aiheuttaa. Oli ny se pointtini tuohon asiaan.

• poiuytfdfg

Vakavimmasta rumbasta on jo aikaa, mutta kokemus oli rankka ja purkautuu hiljalleen...helpommin sitten kun siitä on kulunut jo aikaa...

• poiuytfdvgb

Oletan, että tuo soittelurumba on tapahtunut hiljattain, kun siitä niin aktiivisesti puhut ja tuot esille turhautumisesi noihin siellä vastaanneisiin henkilöihin liittyen kun ei ne ymmärrä, eikä osaa auttaa sinua.

Sitä en toki tiedä, millainen hermostovamma aiheuttaa tuollaista käytöstä, että soittelee vaan jatkuvasti kaikenlaisiin auttaviin puhelimeen ja uhraa niihin vähät rahansa(tuhat euroa lukee jossain) vaikka tietää/kokee ettei niistä ole apua.

Näin tavan ihmisestä tuollainen toiminta kyllä kuullostaa ihan pähkähullulta, suo anteeksi, syystä kun ei tiedä millainen vamma tuollaista aiheuttaa. Oli ny se pointtini tuohon asiaan.

Mutta minä tiedän.

• poiuygfdsxcv

Se olikin pähkähullua, ei pelkästään kuulosta.

• poiuytrdsxcv

Siis keskustelujen sisältö kokonaisuudessaan oli pähkähullua ja siksi piti soittaa aina uudelleen selvittääkseen mistä on kysymys. .

• poiuytrdsxcv

Mutta muiden ilmaisukanavien kehittyminen sitten vapautti siitä kierteestä.

• poiuytdsdvgb

Ja mikä siinä kierteessä piti kiinni, niin näin nyt analysoiden juuri se, että niissä keskusteluissa ei juuri sallittu kriittistä ajattelua, niin se piti typeryydessä jumissa. Nyt mä olen tosi kriittinen taiteilija niin voin siinä mielessä paremmin.
        Typeryydessä jumittaminen lievenee pikkuhiljaa.

• poiuytfdcvb

Ja ilmiön pähkähulluus varmaan just oli psykopaattini hupia.

• poiuytrdcvb

Siis kun eihän siellä puhelimissa saanut puhua esim. mitään tämmöistä mitä olen täällä palstoilla kirjoitellut, niin mut tavallaan kokemukseni mukaan henkisesti painostettiin siellä niinkuin kokonaan eri ihmiseksi.

• poiuytdvb

Kun eihän siellä oikein hyväksytä sitäkään että maallikko esim. lukee tieteellisiä artikkeleja. Mutta tosiasia on että mä olen aina lukenu.

• poiuytrdsdfg

Ihan oikeesti multa kysyttiin siellä mm. että miten mä olisin voinu oikeesti lukea ja ymmärtää lääketieteellisiä artikkeleja, että löytyykö niitä selkokielisinä ?
        Niin kyllä mulle tuli hullu olo että missä ihmeen universumissa minulta tommosta kysytään ja kuka mä edes olen ?

• poiuytresdfg

Tämä on ehkä sitä Aspergeria, että mun on paljon helpompaa vaikka lukea ja ymmärtää lääketieteellisiä artikkeleja kuin sitä että on olemassa tätejä jotka kysyy tuollaista.

• poiuytrdsdfg

Ja tulee sellanen olo että joudun kovasti puolustelemaan olemassaoloani.
        Että tarttis sanoa vaikka että: "Noh voitteko järjestää mut jonnei yliopistolle luetunymmärtämiskokeeseen mutta niin että lukeminen toteutetaan kotona ?"

• harvinaiset.olosuhteet
        poiuytrdscvb kirjoitti:

Mutta mä pohdiskelin vielä tämmöistä asiaa eilen, kun luin peilisoluista, ne siis auttaa suoraan ymmärtämään ihmisen näkemän toiminnan merkityksen ja aiheuttanee myös sen että ihminen kuvittelee mitä se merkitsisi jos itse tekisi kyseisenlaista toimintaa, ja että täten ihmiset yleisesti projisoivat omia mentaalisia toimintojaan toisiin.

Mutta nyt oma kriittinen mielipiteeni tästä. Nähdäkseni tuollainen ajattelu voi myös johtaa täysin valheellisiin päätelmiin, koska joku voi myös toimia sellaisilla harvinaisilla motiiveilla mitkä eivät tule tarkkailijan mieleen ja hänen omien mentaalisten toimintojensa projisoiminen tuohon henkilöön on valheellista ja epäoikeudenmukaista-.

Myös voisi kuvitella että vähän harvinaisemmassa asemassa, tai ei niin tunnistetussa, ei myöskään usein tunnisteta toimia, valintoja ja reaktioita oikein, kun ei edes tunnisteta henkilön tilannetta/suhteita, niiden laatuja ja mahdollisuuksia niissä.

• poiuytrdfg

joo, aivan, eikä itseä hyödytä keskustella jonkun toisen olosuhteista...

• jokufunktio

No ei ainakaan avuntarvitsijana. Tietysti muuten ihmissuhteissa olisi hyvä kartoittaa toisen paikkaa molemminpuolin, jos aikoo tulla henkilönä tunnetuksi ja tunnistetuksi oikein. Tosin juuri siihen ei monella näytä olevan mitään erityisiä haluja ja intressejä, jopa hylkimistä tältä osin, niin ei sitten varmaan haluta suhdettakaan..?

• Kivileipää
        poiuytdsxcvb kirjoitti:

Kalevalassahan on myös tajua lapsen kaltoinkohtelusta ja pahoinpitelystä Kullervon kohdalla; älä lasta tuhmin tuudittele, ei tule älyämähän, ei miehen mieltä ottamahan... tai jotenkin niin. Näin vaan tähän lapsen asemaa taas korostaakseni... kun nyt on taas Muhammed ja Jeesuskin vedetty taas näköjään mukaan.

• poiuytfdcvb

Joo ei oikeastaan ollut tarkoitus.

• poiuytfdsxf

En viitsi enää kovasti sanoa mitään toiskulttuurisia sanoja suomalaisessa keskustelussa, kun ne aina jotakuta suututtaa ihan yksittäisenä sanakin vaan.

• poiuytrdsxcv

Mutta mun oma henkinen ympäristö on nyt äärimmäisen monikulttuurinen. En ole ikinä nähnyt monikulttuurisempaa maailmaa kuin kansainvälinen nykytaidemaailma.

• poiuytrdsdfg

Siellä on jotenkin ihan kuin oltaisiin siirtymässä johonkin uuteen ulottuvuuteen.

• poiuytrdxcvb

Eikä siellä nyt ainakaan sopisi kenenkään uskonnollista tai kulttuuriperintöä alkaa haukkumaan. Sitten saisi kyllä unohtaa sen tien.

• itkiskövaisylkäiskö
        poiuytfdsxf kirjoitti:

En viitsi enää kovasti sanoa mitään toiskulttuurisia sanoja suomalaisessa keskustelussa, kun ne aina jotakuta suututtaa ihan yksittäisenä sanakin vaan.

Minua ainakin lähinnä vaan ärsyttää nykytaide ja monikulttuuriset taiteilijat. Suorastaan raivostuttaa kaikessa halveksittavuudessaan. Tehdään teoksia joistain pakolaismatkalla olleista hukkuneista lapsista samaan aikaan kun 12 palkallista virkamiestä ovat tappaneet lapsen kotopuolessa.

• poiuygfdsxcvbn

Vähän yksipuolinen näkökulma, koska kansainväliseen nykytaiteeseen kuuluu todellakin melkein kaikkea maan ja taivaan välillä. Itsellänikin oli nykytaiteesta väärä käsitys ennenkuin tulin itse yllätyksekseni määritellykksi nykytaiteilijaksi. En itse tiennyt että jopa minunlaiseni on sellainen.
        Siis kun siellä jokainen tekee suunnilleen mitä haluaa. Voihan joku tehdä jotain moraalitonta äklötaidettakin, mutta ei se kehenkään toiseen taiteilijaan liity. Jokainen on aivan yksilö ja vastaa yksin omasta taiteestaan. Siitä minä siinä juuri pidän. Kukaan muu ei sanele tai määrittele mitä sun taiteen tulee olla. Voit todellakin luoda itse mitä haluat, oikeastaan ihan mitä vain.

• poiuytrdvgb

En mä tule enää tänne kun täällä joutuu tollasia älkötekstejä lukemaan . Olen nimenomaan etiikasta kiinnostunut, eikä nykytaide estä sitäkään. .

• poiuytfdcvb

Siis nykyajan taide on nykytaidetta vaikka maalaisit vanhanaikaisia latoja.

• poiuytrdcvb

Siis et sä nykytaiteilijana joudu tekemnään yhtään mitään epäeettistä, sehän se siinä just hyvä onkin, voit olla sillä asialla millä haluat olla. Voit vaikka ajaa oikeudenmukaisuutta, jos haluat.

• poiuytrsdcvb

Tekija siinä paljastaa vain oman sisimpänsä ei kenenkään toisen. Ei nykytaiteilijat ole mikään yksi yhtenäinen joukkio. Vaan suurin osan on itsenäisiä yksittäisiä toimijoita.

• poiuytfdvbnb

Mulle tuli tosi loukkaantunut olo kun mä teen just semmosta taidetta jota vois esitellä vaikka jossain savimajojen pihalla niin että kyläläiset ihan tykkäisi.

• VaihdaLevyä

Jaksat vieläkin paasata tuosta Valmista. Hohhoijaa...

• Korjaan
        VaihdaLevyä kirjoitti:

Korjaan: Vakninista

• VaihdaLevyä kirjoitti:

Hohhoijaa vaan itselles, kun jaksat reagoida noihin mun lähes puolen vuoden takaisiinkin kommentteihini, et täytynee sit vaivanpalkkana ne huomioida.

Ikäävähän se on jos joutuis ihan yssikseen huuteleen

• hohhooojaaa
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Se on tietenkin jotenkin hassua että se että turha hölöttely ei oikeasti kiinnosta on syndrooman oire.

no ne oli suomenruotsalaisia puhumassa tankero ruotsia?

• onkosikalaanmenijöitä
        Alfa_et_Omega kirjoitti:

Olen tutustunut..en lukenut kokonaan. Hengessäni koin valtavaa ahdistusta siitä.
        Olen keskustellut paljon muslimien kanssa ja monien jotka ovat olleet muslimeja ja kääntyneet Jumalan Sanan puoleen (Raamattu) tajutessaan kuinka Koraani on vihan ja tuhon kirja ja tuhoaa ihmisen lopulta. On paljon eksytystä ja myöskin hengellisissä kristillisissä piireissä. Pitää olla tarkka mitä kuuntelee ja mitä lukee.
        Ihmiset menee kaikkeen mukaan tänä päivänä joogasta meditaatioon.
        Etsivät etsivät ja tahtovat mielenrauhaa.
        Kävin nuo etsimiset läpi joskus 80 luvulla jo...piti elää Nepalissa olla budhalaisuudessa mukana..tutustua hinduismiin jne..on käyty läpi new age ja kaikki maholliset energiahoidot jne.
        En olisi selvinnyt narsujen tuhoavasta pimeyden voimasta ilman uskoa. Näin lyhykäisesti kerrottuna...

ai jaa te olette juha sipilän ja sairaan keskustapuolueen kannattajia?

• poiuytfdfvgb

Alfa et Omegalle, että joo olen löytänyt Raamatusta monia hyviä kohtia viittaamaan ulos narsistien manipuloinnin tieltä, kunhan ei keskitytä pelkkään anteeksiantokohtaan yksiipuolisen fanaattisesti.

• ÄlkääMorkatkoKoraania

Ne suomennetut tekstit jota olen Koraanista lukenut, eivät olleet vihassa vaan uskossa Ju.alan kunniaan kirjoitettu
      On kunnia saada uskoa.

• poiuytrdfg

Mulla ei ole tapana ollenkaan arvostella kenenkään pyhiä kirjoja vaikka olen muutoin aika teräväkielinen kriitikko.

• Alfa_et_Omega
        poiuytrdfg kirjoitti:

Mulla ei ole tapana ollenkaan arvostella kenenkään pyhiä kirjoja vaikka olen muutoin aika teräväkielinen kriitikko.

Koraani ei ole pyhä kirja. Se on ihmisvoinalla kirjoitettu.
        Koraani on pumeydestä kumpuavaa vihaa ylläpitävä ja kasvattava Jumalan kieltävä kirja. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden kieltää Jumalan. Ja niin eespäin.

• poiuytrdfgh

Minä EN sano noin.

• poiuytrdsvgb

Ja en ylipäätään puhu uskontoaiheesta niin että menisin kommentoimaan kenenkään pyhiä kirjoja. Ainoastaan luen niitä ja voin sanoa mitä missäkin lukee niinkuin siellä lukee ja toivon mukaan vääristelemättä.

• poiuytrdv

Mitään omiani en mihinkään lisäile enkä sieltä poista. Siellä lukee mitä sillä lukee ja voin tutkia asiaa mitä missäkin lukee.

• poiuytfdfg

Kiitän Yhteenlaskutoimitusta, minulla on hänen inspiroimanaan ateriaksi rusinasämpylöitä !!!

• DrWhois

Kun kokemus on riittävän voimakas se jää pysyvästi aivoihin. Se on aivoissa kiinteänä osana, pienenä pisteenä, kyhmynä, joka on siis osa aivoja. Samoin kuin sormi, nenä tai käsi, ihminen kantaa sitä aina mukanaan, se ei katoa koska se on oikeasti olemassa. Se ei ole siis pelkkä sähköinen ilmiö, vilkastunut aivosähkötoiminta. joka tulee vähemmän voimakkaasta kokemuksesta. Muistikyhmyyn talentunut muista ei juuri muutu. Jos voimakkaan muiston, jos se vielä on traumaattinen, aikaansaama kyhmy voitaisiin poistaa, se muisto häviäisi. Mutta etsipä oikea kyhmy , siinä haaste tulevaisuudelle. Ja olisiko henkilö enää sama jos häneltä tuhotaan muistoja? Ehkä muistot tekevät meistä juuri sen joka olemme?

• poiuytrdsdfg

Ja tästä syystä minun mielestäni ei ole järkevää kertoa traumaattisia kokemuksia yhä uudestaan ja uudestaan, mitä he siellä auttavassa puhelimessa ei ymmärtäneet. En halua kamalista sähkökäyristä oikein kyhmyjä aivoihini.
        Kun minut siis kyseenalaistettiin mm. koska sanon äitiä psykopaatiksi mutta en halua kertoa toistuvasti esimerkkejä miksi

• poiuytrdsdfg

Samasta syystä en halua kokemuksiini terapiaa. Olen aina kokenut että keskustelusta olisi haittaa. Kuitenkin minut houkuteltiin puhumaan. Olen siitä pahoilla mielin. Nyt minulla on mahdollisesti kyhmyjä aivoissa.

• poiuytdsxv

Mun psykopaatti oli luvannut että ne olis pelkkiä aivosähkökäyriä...

• rättipääpaskaa

Suoli24 on aivotoimintaan haitallisesti vaikuttavaa. Jos ei ole ennestään hullu, niin näitä sivustoja ja näille aivopierujaan suoltavia nettikriminaaleja jos erehtyy aikansa seuraamaan ja lueskelemaan ni todennäköisyys sille et on itteki vähän ajan päästä hullu, se moninkertaistuu.

Ja MUHAMMED IS A BIG JOKE.

• Kyllä joo olet oikeassa rpp, vaikka nimmaristasi en pidäkkään. Tosiaan liika on liikaa tässäkin lajissa jos elämä on pelkästään tämmösillä nettipalstoilla

• poiuytfdcvb

Joo alko muakin ahistaa tää palsta, ehkä nyt vois tehä elämänmuutoksen...ettei kirjoittais enää tänne

• poiuytrdfgh

Joka tapauksessa kaiken auttamistyönhän kuuluu olla täysin neutraalia riippumatta esim. uskonnollisista mieltymyksistä. Mutta niinhän ei käytännössä ole.

• mielitietyt

Niin. Eiköhän siinä ole yksilön kyvyllä arvostella toimia objektiivisesti reflektoiden jatkuvasti omaa subjektiivisuuttaan aika iso merkitys. Kitenkin kyse on usein ns. yksilösuorituksesta suhteessa potilaaseen/autettavaan. Asinatuntijuutta ja vastuullisuutta ainakin kovasti painotetaan professiorajojen vetämiseksi ja palkannostamisten ym. resurssien myöntämisissä. Mutta varmasti joissain auttajayhteisössä tätä mainostettua ominaisuutta ja potentiaalia voi syödä yleinen ilmapiiri mieltymyksineen ja painotuksineen. Siinä voi olla kirkaskin "näkijä" olla aika puristuksissa, jos oikein mieltymyksellinen työyhteisölahko sattuu kohdalle.

• STARidler

Monesti luulakseni nk. narsisti-suhde on sellainen viha-rakkaus-suhde, jossa välillä on mukavaa ja välillä raivostuttaa vaikkei tiedä miksi. Joku päivä se narsistikin on maan mutaa, kuten itsekin, joten on aivan turha vihata maan mutaa... Parempi kehittää omia vahvuuksiaan ja keskittyä omiin asioihin joista saa iloa ja kehitystä elämään.

• Onetonta

Ööö..tässä taas jonkun onnettoman kommentti jonka narsu koukuttanut. No kehitteleppä omia vahvuuksiasi jota toinen sitten rikkoo. Kivaa elämää vaan sulle 😆

• poiuytrdsxcvb

Narsisti mahdollisesti aiheuttaa aktiivisesto tuhoa jollain tasolla.
        Siksi minustakin on kummallista että puhutaan vihasta narsistia kohtaan,, eikö parempi nimike olisi halu pysäyttää tuhoaminen. Siinä ei ole mitään aggressiivista vaikka siinä on vastarintaa.

• poiuytrdsxcvb

Koen että kun tuon vastarinnan ilmaisijaa syytellään valheellisesti vihasta, häntä painostetaan alistumaan tuhon tielle.

• icchuhc
        poiuytrdsxcvb kirjoitti:

Narsisti mahdollisesti aiheuttaa aktiivisesto tuhoa jollain tasolla.
        Siksi minustakin on kummallista että puhutaan vihasta narsistia kohtaan,, eikö parempi nimike olisi halu pysäyttää tuhoaminen. Siinä ei ole mitään aggressiivista vaikka siinä on vastarintaa.

Mutta näillä vihasta syyttelijöillä on oikeus jopa aggressiivisesti syytellä vihasta ja milloin mistäkin, ja nimenomaan uhria, joka koettaa nimenomaan pelastaa sekä itseään että viittoittaa tuhon teitä.

• poiuytrdsdfg

Niin he juuri tekevät. Sanoin tuossa psykopaatilleni että eihän tuossa ihmisten ajattelussa ole mitään etiikkaa. Psykopaattini vastasi: "No vihdoinkin sinä huomaat !!!"

Olisiko tuossa jotain ? (ei ihan kirjaimellisesti)
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Väkivallaton_vastarinta

Mulla on ollut tosi vaikeaa. Olen paljon ollut tekemisissä psykopaattini kanssa. Ajattelen ettei täysi välttelykään auta. Kun sittenhän sitä tottumattomana aivan järkyttyisi hänen kohtaamisestaan. Jotenkin näiden hirviöiden olemassaoloon pitäisi tottuakin. Mutta liika koville on ottanut.

• poiuytrdsdfg
        icchuhc kirjoitti:

Mutta näillä vihasta syyttelijöillä on oikeus jopa aggressiivisesti syytellä vihasta ja milloin mistäkin, ja nimenomaan uhria, joka koettaa nimenomaan pelastaa sekä itseään että viittoittaa tuhon teitä.

Siksi heistä ei olekaan mitään muuta kuin vahinkoa kun ovat niin aggressiivisiakin.
        Ja vielä kuvittelevat tehneensä jotain hyvää vaikka etiikka on aivan kadoksissa.
        Ja niin sokeita itselleen etteivät huomaa levittävänsä omia aggressiivisia tunteitaan.

• hfihihgff
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Niin he juuri tekevät. Sanoin tuossa psykopaatilleni että eihän tuossa ihmisten ajattelussa ole mitään etiikkaa. Psykopaattini vastasi: "No vihdoinkin sinä huomaat !!!"

Olisiko tuossa jotain ? (ei ihan kirjaimellisesti)
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Väkivallaton_vastarinta

Mulla on ollut tosi vaikeaa. Olen paljon ollut tekemisissä psykopaattini kanssa. Ajattelen ettei täysi välttelykään auta. Kun sittenhän sitä tottumattomana aivan järkyttyisi hänen kohtaamisestaan. Jotenkin näiden hirviöiden olemassaoloon pitäisi tottuakin. Mutta liika koville on ottanut.

Tuollainen omatuntoon väkivallaton vetoaminen varmaan edellyttäisi että ihmisillä olisi sellainen. En ole ollenkaan varma että se kummoinenkaan on, ja jos onkin niin helposti lakaistavissa maton alle. Edelleen se edellyttäisi kykyä merkityksellistää asia suht arvostelukykyisesti samoin kuin asian esittelijä.... tuoss onkin pelottavan paljon eriäväisyyttä siis ihan tolkussä, älyssä, arvoissa....

• poiuytrdsdfg

Näin on ja olenkin tullut siihen johtopäätökseen että keskustelemisesta on yleensä pelkkää haittaa ainakin kovin henkilökohtaisesta keskustelusta jossa toinen kommentoi toisen asioita. Tai siis kummallisesti ottaa kantaa vaikuttaen manipulatiivisesti toisen mieleen kuitenkaan ottamatta kunnolla kantaa ja vastuuta kannastaan.

• poiuytrdsdfg

Vaikeinta mulle on ollut elämässä tajuta että kullakin ihmisellä on suunnilleen mitä sattuu täytettä päässään ja hyvin rajallisesti. Joten keskusteluista on useimmiten turha odottaakaan mitä tolkkua. Viiskyt vuotta odotin tolkkua turhaan.

• poiuytrdsdfg

Muka toisten ihmisten kanssa keskustelu hepottaisi järjen pysymistä päässä. Mun mielestä asia on juuri päinvastoin. Se on varmin tapa menettää järkensä-

Ihmiset vaan huijataan sosialisoimaan keskenään kovasti sosiaalisen kontrollin tarkoituksessa jotta intellektuellit toisenajattelijat ei lisääntyisi.

• kjuguto
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Muka toisten ihmisten kanssa keskustelu hepottaisi järjen pysymistä päässä. Mun mielestä asia on juuri päinvastoin. Se on varmin tapa menettää järkensä-

Ihmiset vaan huijataan sosialisoimaan keskenään kovasti sosiaalisen kontrollin tarkoituksessa jotta intellektuellit toisenajattelijat ei lisääntyisi.

Tuosta ekasta osuudesta olen suht samaa mieltä. Toisesta tulkinnasta taas en ole niin varma. Itse pidän itseäni tietyissä asioissa lähinnä edelläkävijän epäkiitollisen, raskaan ja masentavan osan haltijana, johon heijastellaan vaikka mitä aika vanhanaikaiselta tuntuvaa ja jopa jo kuolleeksi luulemaani normistoa ihan kuin olisin asetettu keskelle kaikkein jälkeenjääneintä väestöä jolla ei kertakaikkisesti ole mitään mahdollisuutta kuvitella missä mennään.

Vai tarkoititko nimenomaan tois-e-najattelijoita, siis ei toisinajattelijoita. Voi olla, että nimenomaan egoistit lisääntyvät ja altruistisimmat nakitetaan hoitamaan sitten niiden kasvustoa johtaen altruistisemman väestön vähenemiseen.

• poiuytrssdfgh

No toisenajattelijoitahan olemme ainakin olleet tähän asti, mutta jos yrittäisimme joiltain osin ajatella toisin ja vähän unohtaa ne normistot.
        Mitä järkeä minun esim. on kuunnella joidenkin toisten normistoja esim. liittyen psykopaattiini, jos ne psykopaattiani ei kiinnosta pätkääkään. Mun psykopaatti juuri tuossa minulle selitti että mun pitäis ymmärtää etten ole "tavis". No koitin kovasti kysellä millainen on "tavis", kun minulla ei ole käsitystä. No mun psykopaatti hoki ensin että tavis on tavis. No sanoin sitten että ei hyödytä sanoa vaikka tuhat kertaa jos sanan sisältöä ei kukaan mulle avaa. Psykopaattini siihen: "Että no sä et tiedä kun et sä ole paljoa tavannut taviksia kun sä olet tottunut tämmösiin kuin minä ja isäsi". No psykopaattini selitti että tavikset on semmosia kun jos heitä kohtaa niin he keskustelee että: "Jaaa, totanoin, juu, öööö" eikä oikein ymmärrä mistään mitään.

• erikoisentavis
        poiuytrssdfgh kirjoitti:

No toisenajattelijoitahan olemme ainakin olleet tähän asti, mutta jos yrittäisimme joiltain osin ajatella toisin ja vähän unohtaa ne normistot.
        Mitä järkeä minun esim. on kuunnella joidenkin toisten normistoja esim. liittyen psykopaattiini, jos ne psykopaattiani ei kiinnosta pätkääkään. Mun psykopaatti juuri tuossa minulle selitti että mun pitäis ymmärtää etten ole "tavis". No koitin kovasti kysellä millainen on "tavis", kun minulla ei ole käsitystä. No mun psykopaatti hoki ensin että tavis on tavis. No sanoin sitten että ei hyödytä sanoa vaikka tuhat kertaa jos sanan sisältöä ei kukaan mulle avaa. Psykopaattini siihen: "Että no sä et tiedä kun et sä ole paljoa tavannut taviksia kun sä olet tottunut tämmösiin kuin minä ja isäsi". No psykopaattini selitti että tavikset on semmosia kun jos heitä kohtaa niin he keskustelee että: "Jaaa, totanoin, juu, öööö" eikä oikein ymmärrä mistään mitään.

"Jaaa, totanoin, juu, öööö" kuulostaa minusta jo varsin miellyttävältä ja henkevältä niihin verrattuna joilta tulee asiaan kuin asiaan jokin arvostelma ehkäpä usein vielä jossain folklorun muodossa ilman lisäkysymyksiä, vailla eläytymistä ja aatoksen alkiota. Hermeettisen ja valmiin maailman apteekinhyllyltä.

En kyllä itsekään oikein tiedä millainen olisi tavis. Eri elämäntapapiirit merkityksellistävät sen varmaan eri tavoin. Itselle tulee mieleen seura, apu, 7päivää, klo 17 päivällinen, Ruottinristeily huvitus- ja matkailumerkityksessä, tv-nojatuoli, salatut elämät, avioliitto, avioero, viikkosiivous, niukka ja merkitysmaailmaltaan köyhä ja kapea keskustelukulttuuri, viinimarjamehu... noin pikaisesti.

• erikoisentavis
        erikoisentavis kirjoitti:

"Jaaa, totanoin, juu, öööö" kuulostaa minusta jo varsin miellyttävältä ja henkevältä niihin verrattuna joilta tulee asiaan kuin asiaan jokin arvostelma ehkäpä usein vielä jossain folklorun muodossa ilman lisäkysymyksiä, vailla eläytymistä ja aatoksen alkiota. Hermeettisen ja valmiin maailman apteekinhyllyltä.

En kyllä itsekään oikein tiedä millainen olisi tavis. Eri elämäntapapiirit merkityksellistävät sen varmaan eri tavoin. Itselle tulee mieleen seura, apu, 7päivää, klo 17 päivällinen, Ruottinristeily huvitus- ja matkailumerkityksessä, tv-nojatuoli, salatut elämät, avioliitto, avioero, viikkosiivous, niukka ja merkitysmaailmaltaan köyhä ja kapea keskustelukulttuuri, viinimarjamehu... noin pikaisesti.

Selvennettäköön vielä että en välttämättä arvota huonoiksi kaikkia edellä luettelemiani ja tavikseen liittämini mielikuvia.

• poiuytrdsdfg

Viinimarjamehu ainakin on hyvää. Joo en minäkään tavista huonoksi määritä kun ei siitä edes oikein tiedä vieläkään mitä se edes on.
        Joo minä kanssa aina ihmettelin että mitä järkeä on käydä keskusteluja joiden vastaukset tietää kaikki etukäteen ja osaa jo ulkoa.

• Kyliänarsisminkourissa

Täällä puhutaan tai näissä keskusteluissa puhutaan aina yksilötason narsismista,mutta täällä missä minä asun tällä hetkellä Itäsuomessa ,minusta tuntuu että täällä on kokonaisia kyliä missä ihmiset on enemmän tai vähemmän empatiakyvyttömiä narsistihäiriöisiä yksilöitä ja se on empatiakykyiselle henkilölle joskus ongelma,kun ei aina tahdo pystyä kommunikoimaan tuollaisten yksilöiden kanssa esim.asioidessa jossain julkisesti tai että täällä ei paljon käydä kylässä jne.

Puhun nyt kokemuksesta koska olen asunut monilla paikkakunnilla ja tiedän millaisia ihmisiä muuallakin asuu mutta täällä ongelma on välillä käsin kosketeltava.
      Noille ihmisille on ongelma jopa normaali tervehdys ja kaikki empatia vieraampaa tai vähän enemmän tuntemaansakin ihmistä kohtaan.

Itse kärsin tilanteesta ajoittain ja olenkin suunnitellut muuttavani johonkin toiselle paikkakunnalle missä on enemmän empatiakykyisiä,ja positiivisia tunteita näyttämään kykeneviä ihmisiä.
      Onko tällä palstalla muita kenellä olisi samanlaisia tuntemuksia/kokemuksia aiheesta? Missäpäin Suomea asuisi kaikkein empatiakyvykkäimmät ihmiset?
      Tai onkohan tuo narsismi kuin joku rutto joka voi alkaa levitä aivosta toiseen aikojen kuluessa,jonkinlainen kansantauti tai jotain?
      Ja uskon että ei varmaan ole pelkästään Suomen ongelma.
      Tai onkohan olemassa mitään karttoja joista näkisi missä valtioissa ja missäpäin niissä asuu empatiakykyisiä ihmisiä ja missä ei?
      Uskon että asialla on merkitystä empatiakykyosten keskuudessa,ei ehkä niinkään noiden narsistimielisten.
      Ottakaa kantaa ja kertokaa mielipiteenne ,empatiakykyiset ihmiset.

• poiuytrdsdfg

Ja muutenkin minunkin mielestäni narsismi on laaja mm. valtaranketeissa mukana vaikuttava tekijä,, mutta aiheesta on poliittisesti helpompaa keskustella piiperötasolla analysoiden mm. vaikkapa vanhempiensa narsistisuutta.
        Isäni on sen verran kirjanoppinut piiperönarsisti että hänkin tämän varmasti ymmärtää.

• happiloppuu

Minunkin mielestä sen on oltava laajempi jaettu vähintäin perspektiivi- ja ihanneharha, koska muuten tuo varsinaisten paholaisten toiminta ei oisi ollut mahdollista. Eli ihanteista, normeista ja arvoista lähdetään käsittelemään todellisuutta, joka näissä tapauksissa ei voi missään tapauksessa aiheuttaa muuta kuin lisätuhoa uhrille." Aikuisten" roolit ja lasten roolit on etukäteen annettuja ties minkä satukirjallisuuden perusteella. Ei ainakaan lumikin, tuhkimon, hannun ja kertun, jotka on varmaan jo sensuroitu vähntään poliittisesti epäkorrekteina. Näillekin myyteille ja saduille ollaan tuottamassa mitä kekseliäämmin ties mitä psykoanalyyttista potaskatulkintaa, jotka sitten jää uhrien kykyjen mukaan purettaviksi ylimääräistä energiaa vieviksi projekteiksi varsinaisen ongelman saadessa sillä välin hengitellen rauhassa tehden tuhojaan.

• poiuytrdsdfg

Noinhan juuri tekevät. Siihen ei nähdäkseni ole muuta ratkaisua kuin olla osallistumatta niihin niiden uudenaikaisiin satujuttihin.
        Mielenkiintoisesti oikeista vanhanaikaisista saduista noita noita-akkoja ja pahoja äitipuolia ynnä muuta löytyy aika paljon. Altistuin itse tunti sitten ilmeisesti taas mustalle magialle. Tosi kumma ilmiö-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      401
      8721
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3091
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1514
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      74
      1056
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1048
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1005
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      63
      958
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      943
    9. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      894
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      890
    Aihe