Letut on ätmi ruokaa. Ostin myös mansikkahilloa.
Paistan lettuja
26
530
Vastaukset
- Kaisanoasaa
Sain letut just valmiiksi ja kohta katson snookeria netistä. Ronnie o sullivan pelaa.
Ei käy!
Missä hel*tissä on burgundinpata?
Teet ihan väärää settiä.Sitä paitsi
vain mummot osaavat tehdä lettuja. Aidot oikeat mummot.
Muu on feikkiä.
Mies tekemässä lettuja;
vain H.C. Andersenin satukirjassa."Mies tekemässä lettuja;
vain H.C. Andersenin satukirjassa."
Aika moni mies hoitaa perheensä ruokahuollon.A.Palstamäki kirjoitti:
"Mies tekemässä lettuja;
Aika moni mies hoitaa perheensä ruokahuollon.No millon ois sellaset 100 kappaletta karjalanpiirakoita valmiina.
misspönttöuuni kirjoitti:
No millon ois sellaset 100 kappaletta karjalanpiirakoita valmiina.
Opettelin nypyttämään karjalanpiirakoita 30 vuotta sitten, mutta ei se ollut mun juttu.
Teen mieluummin Vuoksen piirakoita.- Mansikkakakkua
A.Palstamäki kirjoitti:
"Mies tekemässä lettuja;
Aika moni mies hoitaa perheensä ruokahuollon.Joo, lenkkimakkaraa ja HK:maksalaatikkoa ehkä vielä Jalostajan hernekeittoakin iso purkki.
Keiju markariinia näkkäriä sekä sinappituubi, ketsuppia, puolukka hillopurkki, 2litraa maitoa.
Tuo eka rivin muona on helppo lämmittää vaikka mikrossa ja kertakäyttö lautaset mukit pöytään, siinähän sitä valinnan vapautta... Syömään, iskä jäkkäs ruokaa!
Ja pizzaa voi aina tilata CocaColaa... ihan kotiin asti kannettuna, kun herkutellaan. =))
No, ehkä hoituu sulta... mutt yleensä ottaen, aika avutonta on, jos ei noita eineksen lämmityksiä lasketa mukaan... tai pitzatilauksia. Mansikkakakkua kirjoitti:
Joo, lenkkimakkaraa ja HK:maksalaatikkoa ehkä vielä Jalostajan hernekeittoakin iso purkki.
Keiju markariinia näkkäriä sekä sinappituubi, ketsuppia, puolukka hillopurkki, 2litraa maitoa.
Tuo eka rivin muona on helppo lämmittää vaikka mikrossa ja kertakäyttö lautaset mukit pöytään, siinähän sitä valinnan vapautta... Syömään, iskä jäkkäs ruokaa!
Ja pizzaa voi aina tilata CocaColaa... ihan kotiin asti kannettuna, kun herkutellaan. =))
No, ehkä hoituu sulta... mutt yleensä ottaen, aika avutonta on, jos ei noita eineksen lämmityksiä lasketa mukaan... tai pitzatilauksia.Tiedän paljon perheitä joissa mies on se pääkokki, nainen korkeintaan lämmittää miehen tekemää ruokaa lapsille.
On tosi että iso osa miehistä ei edes tiedä mitä on terveellinen ja ravitseva ruoka, puhumattakaan että osaisi sellaista valmistaa. Sama valitettavasti pätee naisiinkin.Mansikkakakkua kirjoitti:
Joo, lenkkimakkaraa ja HK:maksalaatikkoa ehkä vielä Jalostajan hernekeittoakin iso purkki.
No, ehkä hoituu sulta... mutt yleensä ottaen, aika avutonta on, jos ei noita eineksen lämmityksiä lasketa mukaan... tai pitzatilauksia.Käsittääkseni Pertti on aika hyvä kokki, uskon kyllä oppineen homman perheellisaikoina.Vähän kyllä epäilen tuota sinun arviota kun en oikeastaan tunne ketään perheellistä miestä joka ei osaisi myös"oikeaa" ruokaa laittaa, nykyään kun se ruokahuolto aika usein kuuluu myös miehelle. Eikä noissa eineksissäkään isoa vikaa toki ole toisinaan syötynä, maksallatikon pitää olla saarioista, pitäiskin pitkästä aikaa maistaa, lenkkimakkarasta pitää tarkistaa onko laadukasta ja hernekeittoon pitää laittaa lisuketta. Mullapa sitä onkin muuten pekoni-hernaria vielä jääkaapissa tämän päivän ruuaksi, nam.
- mansikkakakkua
Harmaaritari kirjoitti:
Käsittääkseni Pertti on aika hyvä kokki, uskon kyllä oppineen homman perheellisaikoina.Vähän kyllä epäilen tuota sinun arviota kun en oikeastaan tunne ketään perheellistä miestä joka ei osaisi myös"oikeaa" ruokaa laittaa, nykyään kun se ruokahuolto aika usein kuuluu myös miehelle. Eikä noissa eineksissäkään isoa vikaa toki ole toisinaan syötynä, maksallatikon pitää olla saarioista, pitäiskin pitkästä aikaa maistaa, lenkkimakkarasta pitää tarkistaa onko laadukasta ja hernekeittoon pitää laittaa lisuketta. Mullapa sitä onkin muuten pekoni-hernaria vielä jääkaapissa tämän päivän ruuaksi, nam.
Moi! Otin ainoastaan kantaa tuohon... "Aika moni mies hoitaa perheensä ruokahuollon."
Joo, mutt yleensä ottaen kyllä naiset useammin kuitenkin. Kyllä mun broiditkin saa ruokaa pöytään jos on ihan pakko rako... mutt yleensä jättävät sen puolen vaimojensa huoleksi.
Samoin on monessa mun tuntemassani perheessä asia... tai äijän joutuessa huolehtimaan ruokailusta... hän soittaa pizzataxin tai äidilleen, siskolleen... jopa anopille!
Tai käy kaupassa ostaen juuri mainitsemani tuotteet... ja lämmittää ainakin osan niistä mikrossa.
Ei siinä mitään... porukka on syönyt, eikä pelkoa nälkään nääntymisestä ole ja onhan niitä uusavuttomia kokonaisia perhekuntiakin nykyään olemassa... kaikki ruoka ostetaan eineksinä. Salaattiaineksetkin valmiiksi pussitettuna ja salaattikastikkeet purkitettuna/pullotettuna. Pizzat metritavarana pakkauksessa ja juustoraaste pussitettuna... voi lisätä sen valmiin pitsan päälle... sitt kun sen mikrossa lämmittää!
Siistiä, ei tarvitse osata kuin mikron käytön... syödään kertakäyttö astiosta ja kannetaan pitsalaatikot sekä kertakäyttöastiat roskikseen-> eipä tarvitse tiskatakkaan kuin aterimet.
Nämä samat uusavuttomat tyypit valittavat ruuan kalliudesta... kun rahat ei riitä ruokaan!
Metsät täynnä sieniä ja marjoja, joita toistaiseksi saa poimia jokamiehen oikeudella ilmaiseksi.
Siitä puheen ollen: tein tänään kotona lounaaksi: sieni/parsakaali freesattu ryvässipuli lasagnea... ison laatikollisen. Oli aivan loistavan hyvän makuista, kelpuuttaisin sen ravintolaankin lounasruokana... ja halvempaa kuin supisuomalainen lihamakaroonolaatikko!
Loput lasagnesta panen annos kokoisina pakasteeseen, saa tarpeen tullen sulattaa ja syödä.
Ja muuten NE lihamakaroonilaatikot eineksenä... ovat kammottavan makuisiakin, olen maistanut ja tiedän mistä puhun!
Joku kokkikartano ehkä on syötävää; vanhukset ovat kehuneet! Mä en ole maistanut, vielä.
Missään kohtaa en epäillyt ettei Pertsa hoitaisi muonista... mulla kun on epäillys ett saattaisi hoitaa sen jopa paremmin mitä mä teen. Mulla on vielä pitkä matka kuljettavana... ammattimaiseen kokkiin verrattuna... mutt päivä päivältä tietous ja taidot kehittyy.
Saarioisten perinteisen maksalaatikon minäkin ostan valmiina itselleni.. ja ruokalassakin sitä meillä tarjoillaan; vain uunissa lämmitettynä. Sen maku ja laatu; kun ovat tasasempia kuin itsetehdyssä!
Makkaroista Tapolan musta makkara ja puolukkasurvos maistuu mullekin ja iso annos, kiitos! mansikkakakkua kirjoitti:
Moi! Otin ainoastaan kantaa tuohon... "Aika moni mies hoitaa perheensä ruokahuollon."
Joo, mutt yleensä ottaen kyllä naiset useammin kuitenkin. Kyllä mun broiditkin saa ruokaa pöytään jos on ihan pakko rako... mutt yleensä jättävät sen puolen vaimojensa huoleksi.
Samoin on monessa mun tuntemassani perheessä asia... tai äijän joutuessa huolehtimaan ruokailusta... hän soittaa pizzataxin tai äidilleen, siskolleen... jopa anopille!
Tai käy kaupassa ostaen juuri mainitsemani tuotteet... ja lämmittää ainakin osan niistä mikrossa.
Ei siinä mitään... porukka on syönyt, eikä pelkoa nälkään nääntymisestä ole ja onhan niitä uusavuttomia kokonaisia perhekuntiakin nykyään olemassa... kaikki ruoka ostetaan eineksinä. Salaattiaineksetkin valmiiksi pussitettuna ja salaattikastikkeet purkitettuna/pullotettuna. Pizzat metritavarana pakkauksessa ja juustoraaste pussitettuna... voi lisätä sen valmiin pitsan päälle... sitt kun sen mikrossa lämmittää!
Siistiä, ei tarvitse osata kuin mikron käytön... syödään kertakäyttö astiosta ja kannetaan pitsalaatikot sekä kertakäyttöastiat roskikseen-> eipä tarvitse tiskatakkaan kuin aterimet.
Nämä samat uusavuttomat tyypit valittavat ruuan kalliudesta... kun rahat ei riitä ruokaan!
Metsät täynnä sieniä ja marjoja, joita toistaiseksi saa poimia jokamiehen oikeudella ilmaiseksi.
Siitä puheen ollen: tein tänään kotona lounaaksi: sieni/parsakaali freesattu ryvässipuli lasagnea... ison laatikollisen. Oli aivan loistavan hyvän makuista, kelpuuttaisin sen ravintolaankin lounasruokana... ja halvempaa kuin supisuomalainen lihamakaroonolaatikko!
Loput lasagnesta panen annos kokoisina pakasteeseen, saa tarpeen tullen sulattaa ja syödä.
Ja muuten NE lihamakaroonilaatikot eineksenä... ovat kammottavan makuisiakin, olen maistanut ja tiedän mistä puhun!
Joku kokkikartano ehkä on syötävää; vanhukset ovat kehuneet! Mä en ole maistanut, vielä.
Missään kohtaa en epäillyt ettei Pertsa hoitaisi muonista... mulla kun on epäillys ett saattaisi hoitaa sen jopa paremmin mitä mä teen. Mulla on vielä pitkä matka kuljettavana... ammattimaiseen kokkiin verrattuna... mutt päivä päivältä tietous ja taidot kehittyy.
Saarioisten perinteisen maksalaatikon minäkin ostan valmiina itselleni.. ja ruokalassakin sitä meillä tarjoillaan; vain uunissa lämmitettynä. Sen maku ja laatu; kun ovat tasasempia kuin itsetehdyssä!
Makkaroista Tapolan musta makkara ja puolukkasurvos maistuu mullekin ja iso annos, kiitos!Nyt kun tarkemmin kuvailit niin uskon kyllä että noita sun kuvauksen kaltaisia miehiä (joilla on hyvät vaimot ja jotka tottuneet siihen ettei tarvii tehjdä itse juri keittiössä mitään) on myös paljon ja jotka on sitten vähän hukassa jos tuleekin tilanne päälle.
Minua joskus vähän ärsyttää roskakatoksessa nähdä pitsalaatikoita, tulee ajatus millaista tuhlausta kun hirveät määrät jää pahvia yhdestä pizzasta.
No varmaan on hyvää kun olet isse tehnyt, Minä muuten huomenna ajattelin laittaa juurikin tuota lihamakroonilaatikkoa kunnon satsin:D Joskus muistaakseni olen päksin tuota kokkikartanon makaroonilaatikkoa ottanut, ei siitä kyllä mitään mielikuvaa ole jäänyt että olisi huippuhyvää, veikkaan että ihan syötävää mutta sinäkin varmaan teet itse parempaa.
Joo, kyllä Pertsa varmaan osaa ja aikka sinäkin vaatimattomasti kerrot olevasi matkan alussa vähän lluulen että sulla saattais olla kykyjä johonkin kokkikilpailuohjelmaankin, sen verran monipuolisia juttuja olet täällä palstalla kertonut tehneesi.
'
Joo, se on jännä että kaikki muut maksalaatrikot jo ajatuksenakin vähän oksettaa. Ehkä johtuu siitä että joskus kun erehtynyt jonkun atrian vahingossa ottamaan ja se sitten ollut raa'an näköistä niin jäänyt mulle ainaki mielikuva että jos maksalaatikkoa niin se on sitten saarioista ja jos se mikrossa lämmitetään sitä pidetään niin kauan että on taatusti kypsää, siihen päälle puolukkahilloa niin eipä voi valittaa. Itse3 en ihan hirveästi tapolaa fanita vaikka on ihan ok, useammin varmaankin tulee jotain kivikylän palvarin ryynimakkaraa otettua jotta tulee antamat puolukkahillot syödyksi.- mansikkakakkua
Harmaaritari kirjoitti:
Nyt kun tarkemmin kuvailit niin uskon kyllä että noita sun kuvauksen kaltaisia miehiä (joilla on hyvät vaimot ja jotka tottuneet siihen ettei tarvii tehjdä itse juri keittiössä mitään) on myös paljon ja jotka on sitten vähän hukassa jos tuleekin tilanne päälle.
Minua joskus vähän ärsyttää roskakatoksessa nähdä pitsalaatikoita, tulee ajatus millaista tuhlausta kun hirveät määrät jää pahvia yhdestä pizzasta.
No varmaan on hyvää kun olet isse tehnyt, Minä muuten huomenna ajattelin laittaa juurikin tuota lihamakroonilaatikkoa kunnon satsin:D Joskus muistaakseni olen päksin tuota kokkikartanon makaroonilaatikkoa ottanut, ei siitä kyllä mitään mielikuvaa ole jäänyt että olisi huippuhyvää, veikkaan että ihan syötävää mutta sinäkin varmaan teet itse parempaa.
Joo, kyllä Pertsa varmaan osaa ja aikka sinäkin vaatimattomasti kerrot olevasi matkan alussa vähän lluulen että sulla saattais olla kykyjä johonkin kokkikilpailuohjelmaankin, sen verran monipuolisia juttuja olet täällä palstalla kertonut tehneesi.
'
Joo, se on jännä että kaikki muut maksalaatrikot jo ajatuksenakin vähän oksettaa. Ehkä johtuu siitä että joskus kun erehtynyt jonkun atrian vahingossa ottamaan ja se sitten ollut raa'an näköistä niin jäänyt mulle ainaki mielikuva että jos maksalaatikkoa niin se on sitten saarioista ja jos se mikrossa lämmitetään sitä pidetään niin kauan että on taatusti kypsää, siihen päälle puolukkahilloa niin eipä voi valittaa. Itse3 en ihan hirveästi tapolaa fanita vaikka on ihan ok, useammin varmaankin tulee jotain kivikylän palvarin ryynimakkaraa otettua jotta tulee antamat puolukkahillot syödyksi.Mä olenkin turkulainen ja Tapolan musta makkara on mulle exotiikkaa... joka ainut kerta kun olen Tampereella käynyt; olen syönyt sitä... tai ainakin ostanut sitä kotiin tuomiseksi.
Kyllä sitä täältäkin saa ostaa kaupan hyllystä muovipakettiin pakattuna ... ties miten kauan sitten tehtyä ja hyllyssä seisonutta.
Ei maistu ollenkaan samalle mitä tuore irtomyynnissä "nakkikipsalta" iltamyöhällä ostettu!
"...sulla saattais olla kykyjä johonkin kokkikilpailuohjelmaankin..."
-Joo-o, johonkin hupi ohjelmaan varmaan! Ja tämä neiti on paistanut tiiliskiviä... ei, kun eikös näiden pitänyt olla pitkiä sekaleipiä? Ei kai ne vaan ole palaneet... ja koko uunillinen. Hyi, hitto mikä käry koko keittiössä... ikkuna ja takaovi auki HETI!
Ilmastointi jo menikin päälle täysille; ja sekos niistä avoimista ovista ja ikkunoista... nuoh!
Kävi ne palokunnankin miehet meillä sitten viineri kahvilla, siinä töittensä lomassa.
Automaatti hälytys kun on... eikä mua naurattanut yhtään! Vaikka ne äijät vain virnistelivät ett parempi ja nautinnollisempaa näin, kuin traijata mummoja turvaan!
En mä niistä pahimmista mokistani keittiössä täällä ole ennen kertonut... tekevälle sattuu.
Meilläkin oli lettuja ja mansikkahilloa, tietysti kermavaahtoakin. Hyviä oli. Mies teki ja paistoikin.
Kiukuttaako minua?
- Kiltti-ja-Kunnollinen
Onks jännämiehet paistaneet naisille lettuja koskaan. No ei varmaan ole.
- syönharvoin
Niin saattaa olla jos niihin käyttää vehnäjauhoja ja makeaa hilloa. Terveellisempää saa kun käyttää kaurajauhoja.
On hyvää , kannattaa kokeilla joskus vaan pelkän sokerinkin kanssa....punaista maitoa päälle ainakin litra :D
Tiedä tuosta ätmiruoasta.
Näin perjantain kunniaksi ketun luolassakin on nautiskeltu lettusia. Mansikkahillolla ja kermalla tietenkin.- alemmankeskitasonmies
Normaaleille se on jälkiruokaa. Taidat olla AKTM kun osaat lettuja paistaa. Lettujen paistaminen on ätmeille niin ylitsepääsemättömän vaikeaa, siksi tekevätkin ainoastaan pannukakkua.
Pannarkin on hyvää kyllä ja helppo tehdä niin siksi suosin sitä, juuri join kahvin pannarilla, oikein mainiuota oli. Letuissa on vähän sekin että saattaa alkaa paistosavuista hälytin huutamaan ja kun on kiinteä sähkönsyöttö huutaa aika pitkään niin ei viitsi riskeerata kovinkaan usein.
- mansikkakakua
Minäpä paistoinkin blinejä, 11kpl ja 2kpl on vielä lautasella ja kelmulla peitettynä jääkaapissa.
Semetanaa ja savulohta, muikunmätiä, ja norjalaisia kuorittuja pieniä katkaravun pyrstöjä, niitä kaikken halvempia mitä pakastealtaasta löytyi.
Muikun mäti on Faijan syksyllä perkaamaa ja pakastamaa 1-1½dl rasioihin... oli vain 3 rasiallista ja nyt meni viimeinenkin.
Faija söi blinin mansikkahillolla; kahvin kanssa nyt illalla... !!! Makunsa kullakin.- iloluontoinenmies
Sinä se tunnut ymmärtävän ruuan sekä luonnon päälle ja muutenkin olet fiksuimpia naisia mitä täällä on sönkön ohessa. Mukava lukea aina vastauksiasi:) Aurinkoista ja ihanaa talvipäivää sinulle!!
- pitkätukka-68
Tyttäreni 13v tykkää paistamistani letuista. Onko hän ätmi?
- lyhyttukka-77
Ei, mutta voin kuvitella pohjattoman häpeäsi, kun hän aikanaan avioituu nököhampaisen ja sössöttävän, läpi peruskoulun ja lukion kintuille kuseskellun, vakosamettihousuja käyttävän kynäniskaisen ätmin kanssa, jolla on universumin kokoinen aataminomena ja joka paistaa teille kaikille lättyjä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tyttäret viehättyvät isiensä kaltaisista miehistä.
- Anonyymi
Kokeilu maksoi sahan ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot773646Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe332989- 782721
- 282654
- 192455
- 522292
- 571927
- 151792
- 581776
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola111673