Suurin tuska mitä voi olla. Pettäminen

Vähäisempi tuska. Molemmat silmät hakattu niin turvoksiin että ei näe. Ruhjeita ympäri vartaloa vasen käsi poikki. Selkäranka viottunut pysyvä neliraaja halvaus. Ym.

11

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvcvcv

      Henkisesti, petetyksi tuleminen:
      - voi sokeuttaa tunnemaailmaa, ei uskalla enää "nähdä" luottamuksenarvoista muissakaan miehissä/naisissa/uudessa suhteessa
      - kipu salpaa välillä hengityksen, vaikea niellä tai syödä, ei ruokahaluakaan
      - ihmissuhteissa rampautuu, ei voimia eikä kykyä lähteä muiden pariin, irrottautua pahasta olosta

      on varmasti suurempaakin kipua, mutta toimintakyvyn voi lamauttaa yhtä pahoin kuin portaista putoaminen
      ero on siinä jos/kun pääsee vielä nousemaan

    • vanhamies60

      Muistan sen aina, kun pelkoni kävi toteen, se kipu iski rintan kuin veitsi, tunsin konkreettisesti kuinka sydän särkyi... henkeä ahdisti, ja maailma sortui. Käytännössä siihen päättyi 15v avioliitto, vaikka kitkutettiin vielä yhdessä muutama vuosi, luottamus oli mennyt, ja sen myötä kaikki.

    • 1452

      Luulenpa että tuskaa ei oikeasti aiheuta pettäminen vaan se että sinä rakastat miestä joka rakastaakin toista, tai rakastat puolisoa joka on osoittautunut siaksi.

      Kammottavinta tuskaa olen tuntenut aikoinaan kun mies jota rakastin aivan mielettömästi ei eronnutkaan vaimostaan, eikä sekään vielä mitään mutta mies osoittautuikin siaksi joka meni naisesta naiseen. Minulle on ollut aina tärkeintä se minkälainen mies on. Se tapaus opetti mitä tuska ja kipu on ja miltä tuntuu erehtyä ihmisestä. Mies oli aivan järkyttävä erehdys. Opettipa ko. tapaus myös sen mikä on tärkeintä ihmissuhteissa ja miehessä.

      • elämänperusasioidenäärel

        Tuossa voi olla perää, että petettynä rakastaa aidon oikeasti sitä pettäjää ja uskottomuuden paljastuessa se oli täydellinen shokki. Ja siksi se sattuu niin kovaa, että joutuu lähes psykoosin partaalle, eikä voi käsittää, miten puoliso voi noin kylmästi toimia. Samaan todelliseen rakastamiseen varmaan perustuu sitten sekin, kun nuoriso reagoi pettämiseen rajusti todeten, että nyt se pettävä ihminen, joka siis oli aiemmin se turvallinen vanhempi, on ikäänkuin kuollut. Nuoriso kokee, että ei enää ole sitä toista turvallista vanhempaa ja hautaa hänet ns. elävältä poistaen täydellisesti elämästään.
        Ja edellä mainitusta todellisesta rakkaudesta johtuen se perusohje, että potkaise perseeseen ja heitä pihalle, on ihan toimimaton ohje. Tuollainen salama toiminta avaimet pois ja nurtsille ei vaan sovi yhteen sen aidon rakkauden kanssa. Todennäköisesti pettäjä ei tuon jälkeen koskaan enää koe eikä näe sellaista aitoa rakkautta, jonka itse tärveli. Voi kysyä, että oliko sitä aitoa rakkautta lainkaan sellaisessa ihmisessä, joka vaihtaa puolisoa kuin sukkaa, ehkä onkin vain ihastuttu siihen alkuhuumaan, jossa ei toisessa näe minkäänlaisia virheitä.


      • 1452

        Elämä ei ole reilua ja on hyvinkin todennäköistä että se pettäjä rakastuu ja tulee rakastetuksi uudelleen. Sinun kannattaa varata se mahdollisuus myös itsellesi.


      • elämänperusasioidenäärel
        1452 kirjoitti:

        Elämä ei ole reilua ja on hyvinkin todennäköistä että se pettäjä rakastuu ja tulee rakastetuksi uudelleen. Sinun kannattaa varata se mahdollisuus myös itsellesi.

        Ei elämässä mitään tuollaisia mahdollisuuksia varailla. Melko sairasta. Minun puolesta pettäjä saa rakastua niin syvällisesti kuin haluaa. Itse olen päättänyt, että olen vain kerran vakavassa suhteessa ja toista kertaa ei tule, haluan mieluiten keskittyä mahdollisen eron jälkeen vain täydellisesti itseeni ja jälkikasvuun ja meidän kaikkien hyvinvointiin ja se riittää täydelliseen elämään. Tasapainoinen elämä hyvin henkisin ja fyysisin harrastuksin.


    • uuiioo

      Ei eronnutkaan vaimostaan. Yhelle entiselle naisystävällenikin oli käynyt näin, miehen vaimo sai asian selville ja oli soittanutkin tälle naiselle ja kysynyt onko heillä suhdetta, tämä nainen oli vastannut ettei ole ja jatkaneet samaa rataa miehen kanssa.
      Mies ei aikonutkaan erota kunhan piti vain salapanoa kuten sun 1452 kanssa ja vielä sanot että tärkeintä se millainen mies on, tärkeintä siis sulle se että käy vieraissa?

      Tämä nainenkaan ei nähnyt mitään vikaa puuhastelussa varatun miehen kanssa, sittenpä petin myös häntä ja sanoin suhteen lopuksi että miltä tuntuu kuulla tuollainen asia..joidenkin pitää saada maistaa omaa lääkettään ennenkuin tajuavat.

      • 1452

        Jos miehen vaimo olisi soittanut olisin ilman muuta tunnustanut suhteen. Tärkeintä miehessä on rehellisyys ja se että mies tietää mitä tekee ja vastaa tekemisistään ja ilman muuta miehen kuuluu kunnioittaa naista. Mies johon sotkeuduin oli oikeasti sika ja itse olin todella naiivi pidin miestä kunnollisena uskoin oikeasti että mies olisi jättänyt minut jos ei olisi halunnut olla kanssani enkä ymmärtänyt että joku oikeasti voi pitää toista ihmistä panona. Oli käsittämätöntä että minun piti jättää mies, hänen olisi kuulunut jättää minut. Tapaus opetti että on olemassa todella paskoja miehiä. Tai tokihan olin tiennyt sen aikaiseminkin, mutta en tunnistanut tuota miestä siaksi.

        Olen iloinen että jätin miehen, uskon ja haluan uskoa rakkauteen ja tuon miehen kanssa se ei olisi enää ollut mahdollista. Parin vuoden tapailun jälkeen rupesin näkemään mikä mies oikeasti oli, suomut tippuivat silmiltä, jätin hänet vaikka olin edelleen rakastunut, järki sanoi että mies on sika, mutta sydän rakasti. Ristiriita oli kammottava: toisaalta rakastin ja toisaalta järki sanoi että paska mikä paska. Järki ja se että pidän kiinni ihanteistani voitti ja rakkaus mieheen hävisi pikkuhiljaa, vaikka kauan se kestikin. Alkuperäiselle on vaikea antaa neuvoa mitä pitäisi tehdä. Itse sairastuin koska tuo ristiriita tunteen ja järjen välillä kävi liian raskaaksi. Maksoin kovan hinnan erehdyksestäni ja siitä mihin uskon. Pidä sinä alkuperäinen hyvää huolta itsestäsi ja toivottavasti näen miehesi sellaisena kuin hän on etkä sellaisena mitä haluaisit hänen olevan. Mieti tarkasti minkälaisen miehen haluat, mitä odotat mieheltä ja suhteelta, mieti sitäkin vastaako mies sitä mitä haluat.


      • pppppk
        1452 kirjoitti:

        Jos miehen vaimo olisi soittanut olisin ilman muuta tunnustanut suhteen. Tärkeintä miehessä on rehellisyys ja se että mies tietää mitä tekee ja vastaa tekemisistään ja ilman muuta miehen kuuluu kunnioittaa naista. Mies johon sotkeuduin oli oikeasti sika ja itse olin todella naiivi pidin miestä kunnollisena uskoin oikeasti että mies olisi jättänyt minut jos ei olisi halunnut olla kanssani enkä ymmärtänyt että joku oikeasti voi pitää toista ihmistä panona. Oli käsittämätöntä että minun piti jättää mies, hänen olisi kuulunut jättää minut. Tapaus opetti että on olemassa todella paskoja miehiä. Tai tokihan olin tiennyt sen aikaiseminkin, mutta en tunnistanut tuota miestä siaksi.

        Olen iloinen että jätin miehen, uskon ja haluan uskoa rakkauteen ja tuon miehen kanssa se ei olisi enää ollut mahdollista. Parin vuoden tapailun jälkeen rupesin näkemään mikä mies oikeasti oli, suomut tippuivat silmiltä, jätin hänet vaikka olin edelleen rakastunut, järki sanoi että mies on sika, mutta sydän rakasti. Ristiriita oli kammottava: toisaalta rakastin ja toisaalta järki sanoi että paska mikä paska. Järki ja se että pidän kiinni ihanteistani voitti ja rakkaus mieheen hävisi pikkuhiljaa, vaikka kauan se kestikin. Alkuperäiselle on vaikea antaa neuvoa mitä pitäisi tehdä. Itse sairastuin koska tuo ristiriita tunteen ja järjen välillä kävi liian raskaaksi. Maksoin kovan hinnan erehdyksestäni ja siitä mihin uskon. Pidä sinä alkuperäinen hyvää huolta itsestäsi ja toivottavasti näen miehesi sellaisena kuin hän on etkä sellaisena mitä haluaisit hänen olevan. Mieti tarkasti minkälaisen miehen haluat, mitä odotat mieheltä ja suhteelta, mieti sitäkin vastaako mies sitä mitä haluat.

        Sä et vaan tajua..haluat miehen olevan rehellinen blaablaablaa. Tosissaanko meinaat ettei sama mies olisi pettänyt sitten sua kun/jos olisitte yhteen päätyneet miehen eron jälkeen.
        Mies pettää, tiesit sen etkä tunnistanut siaksi. Oot siis tyhmä.


      • 1452

        No tosiaankin mietin pitkään olinko tyhmä. Luotin mieheen ja varsinkin siihen että hän olisi jättänyt minut jos ei halua olla kanssani. Ei tullut mieleenkään että hän hakee vain panoa, en olisi edes suostunut suhteeseen jos olisin tiennyt. Miksi ihmeessä se on nainen joka on tyhmä, miksi ei voi vain sanoa että mies on sika? Luotin mutta en ollut tyhmä. Vika oli miehessä. Kunnollinen mies olisi jättänyt joko minut tai vaimonsa.

        Jos tuo tapaus ei muuta opettanut niin ainakin sen että olen vain miesten kanssa jotka tietävät mitä tekevät ja vastaavat teoistaan eli ero tulisi samantien jos mies haluaisi olla/olisi jonkun toisen kanssa. Ei siksi että suuttuisin vaan kunnioituksesta miehen tunteita kohtaan. En uskoisi sekuntiakaan jos nykyinen mieheni tulisi esim. sanomaan että joku nainen oli pano, ei merkinnyt mitään. Hän ei miehenä ole sellainen. Eipä olisi tarpeen kysellä miksi petti, tietäisin heti että mies on ihastunut/rakastunut.


    • sanatonOon

      Osaanottoni kipuiluihisi. ..... :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe