Mitäs jos Curiosity..

Sputnik-vodka

Laitettaisiin jonkin graaterin pohjalle maapalkolla. Vaikka Barringer-kraatteriin. Löytäisikö se sieltä jotain?

Tämä kysymys siksi kun en ymmärrä miksi piti tuollainen kallis laite pistää montun pohjalle.

6

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avuliasaatuvaan

      Voisit aloittaa opettelemalla oikeinkirjoitusta.Ehkä se ymmärrys muuhunkin lisääntyisi.

      • Oihhhh

        Oih mikä pätemisentarve. Oih.


    • Uteluus

      Kait se löytäs sieltä turisteja ja ainaskin niiden jättämiä kamoja, kaljatölkkejä, muovikasseja ja muuta roskaa - jos ennättäis ennen kuin joku sen rikkois ja kiikuttais kehikon romukauppaan. Eiks marsilaisetkin rikkoneet aika liudan noita ensimmäisiä tekeleitä ennen kuin jättivät myöhemmät kulkijat rauhaan?

    • planeetta_ei.kirj

      Kaipa se ajatus on, että kraatereiden pohjilta voisi ehkä löytyä jotain, joka liittyisi vaikka Marsin pinnalla jäljellä olevan elämän löytämiseen. Tai jonkin menneen löytämiseen.

      Curiosityn välineistö vaan ei sovellu kaikenlaisen tutkimuksen tekemiseen. Skouttihan se on... huristelee ympäriinsä, kuvailee ja merkkailee.

      Samaa se tekisi siis Maapallolla, huristelisi ympäriinsä, kuvailisi ja merkkailisi.

      • Uteluus

        Jep. Aika paljon Curiositylle asetetuista tavoitteista kertoo sen välineistökin. On kameraa, poraa ja näyteanalysaattoria.
        Ajatus lienee, ettei enää odoteta ihan minkään isomman otuksen käppäilevän moikkaamaan, vaan keskitytään mahdollisiin pienempien elämänmuotojen tai niiden jätöksien etsintään. Kun tehot ei riitä laajoihin kaivauksiin, niin kuvaillaan muinaista kuoppaa ja sen sortuneita reunoja, jotka hyvällä tuurilla paljastavat vanhojen kerrosten sisältä paljonkin jännää.

        Miksi tuollaista edes tehdään? Minkä takia pitää tunkea pirun kalliisti helkutin vaikeapääsyiseen paikkaan syynäämään jotain monttuja? Vastauksia riittää politiikasta filosofian kautta estetiikkaan ja futurologiaan, mut onhan sekin tavallaan tyhmää ettei edes käytäs katsomassa. Ihminen on utelias ja jossain vaiheissa siitä on ollut hyötyä. Jotkut tykkää tietää ihan tietämisen vuoksikin. Esimerkiks mä. :)


    • SeeioleKuuvale

      Ei Curiosity on marsissa, koska sen dtaliikenne hoituu esan mars satenliitin kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3550
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2952
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2840
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2728
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2058
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1773
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      165
      1723
    Aihe