Niitä & näitä

Sormenpää

Pariin viikkoon en juuri liikkunut vuoteestani muualle kuin vessaan tai keittiöön. Kuukausia sitten haljennut keskisormen pää, ei juuri auttanut tylsistymisen torjunnassa, sillä en ole koskaan ollut lukijatyyppi, vaan enemmänkin kirjoittelija. Kaikki ne kirjasimet, joita vasemman käden etusormella tuli painaa, olivat pieniä hermoimpulsseja aivoille olla tekemättä niin. Oli hämmentävää olla niin monesta kohtaa rikki, ettei kokenut mielekkääksi enää kertoa siitä kenellekään. Oli oltava vain ja katseltava ympärilleen, yritettävä olla olematta avaamattomien lainakirjojen seassa, ja lueskella erilaisten chattien uutis- ja valitusvirtaa - naureskella huumorikohdissa.

Chat mediana oli minulle uutta; sain reaaliaikaisia säätiedotuksia paikoista, joiden sijaintia en tiennyt; ikkunalautakasvien itämistilanteet ja lumipeitteiden paksuus, teiden liukkaus ja muuttolintujen odottelun intensiteetti/esiintymistieheys, olivat kaikki määrällisesti runsaana esillä; toisinaan joku kusi kukkaruukkuun, mutta tällaisen performanssin saattoi ”ruksia.”
Olin vallan ihmeissäni. Sillä olihan niin, että chatin reaaliaikainen verbaliikka muistutti paljolti kirjoitusasuun pukeutunutta puhetta, jolla oli sävyjä ja ulottuvuuksia sitä mukaa, kuka sanoi ja kuka vastaanotti. Ja vaikka mitään ei mistään tajunnutkaan, niin aina saattoi nauraa, - mutta tämä vain hymiön muodossa. No, oli miten oli, niin huomiolle pantavaa tässä kuitenkin on se että chatin luonne on tavallisen keskustelun luonnetta seuraileva, ei kirjallisuuden, joka kirjoitustilanteessa oli väistämättä monologimaista, vaikka olisi dialogi, ja näin kuvaisi ihmisen sisästä näkemystä keskustelusta.

(Hirn)

8

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä sun piäisi luopua peekionismisa ja kokeilla kijoiaa eksi jäämällä asemman eusomen meki äliin. Ihan hyää palsakeskiaoa lueauus yhä olisi.

Demonsaaion uoksi olen poisanu eksisä meki , , ja .

• Missä sinä olet ollut. Kipeänä?

Olin jo huolestunut. Vähintäänkin olen ajatellut, että olet joutunut neopreenimimmien vietäväksi.

Tässä on kohta läpikäyty koko Kreikan mytologia, merten mutapohjat, rauskut ja taskuravut, että oisko välillä sinun vuorosi kirjoittaa? Joudun muutoin siirtymään seuraavaan aihepiiriin eli Toscanan kukkuloille ja viinitarhoille.

Enkä jaksa yksinäni! Luulen, että minullakin on tätä menoa jännetuppitulehdus. Pitäis tehdä päivätyötkin. Tule takaisin...paketoidaan se sormenpää.

Saisimmeko vaikka tarinan majakoista, myrskylyhdyistä, haaksirikoista, kadonneista aarteista, merestä ja laivoista?

Ihan mistä vaan. Kunhan kirjoitat. :)

• Dissident

Minä luulen, että Donskulla on meneillään joku uuden synnytysvaihe. Jännityksellä odotan mitä saadaankaan kohta.

Huomasitko muuten hirnahduksen lopussa? Selvä elon merkki!

Sieltä se Donsku putkahtaa eetteriin kunnolla, kun vähiten odotetaan.

Elä huoli...

• .. Harmi kuulla, että noin on käynyt, mutta onneksi ei sentään ole käynyt mitään tuosta pahempaa.. ;P
      .. Toivottavasti paranee mahdollisimman ripeästi ja hyvin.. ;P

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      47
      2966
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2639
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1703
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      770
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe