Tunnetko pihalinnut?

51

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 oikein... mutta syödessä tein yhdellä kädellä...pari lipsahti vika kohtaan puhelimen takia...

      Saanko mäkin keksin?

      • Sä saat parsakaalin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sä saat parsakaalin.

        Pijä kaalis! Prkle!


      • Dissident kirjoitti:

        Pijä kaalis! Prkle!

        Meillä täällä kaikki on voittajia, mutta kaikki ei saa keksejä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Meillä täällä kaikki on voittajia, mutta kaikki ei saa keksejä.

        Nooh. Mä huomenna livistän töistä, koska voin. Ja käyn veneen korjuutuksesta. Käyn tänään jo kaupoilla ja pakkaan, että pääsen pitäjille viikonlopuks....yksin...aah. Ihana rauha... vain nuo linnut visertää, puput loikkii hangella...sellainen syvä rauha luonnossa.....

        Mutta ei pitkään! Käynnistän traktorin ja täryytän lumet pois pihatienoolta. Käyn putsaa mökkitienkin niin pääsee pääsiäisenä pilkille. Ja sahaan muutaman puun nurin vielä, että voi alkaa sit puuhommiinkin...loppuu se metsänrauha prkle! Tarvia hitto niittenkään alituiseen livertää ja loikkia rauhassa....


      • Dissident kirjoitti:

        Nooh. Mä huomenna livistän töistä, koska voin. Ja käyn veneen korjuutuksesta. Käyn tänään jo kaupoilla ja pakkaan, että pääsen pitäjille viikonlopuks....yksin...aah. Ihana rauha... vain nuo linnut visertää, puput loikkii hangella...sellainen syvä rauha luonnossa.....

        Mutta ei pitkään! Käynnistän traktorin ja täryytän lumet pois pihatienoolta. Käyn putsaa mökkitienkin niin pääsee pääsiäisenä pilkille. Ja sahaan muutaman puun nurin vielä, että voi alkaa sit puuhommiinkin...loppuu se metsänrauha prkle! Tarvia hitto niittenkään alituiseen livertää ja loikkia rauhassa....

        Niin, sä oot niitä mökkinaapureita, joilla on aina joku vempele pihalla pörryyttämässä..Tai sitten ollaan pihalla puolialastomana kekkuloimassa, kaljatölkki käpälässä ja laulamassa juicen viidettä yötä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin, sä oot niitä mökkinaapureita, joilla on aina joku vempele pihalla pörryyttämässä..Tai sitten ollaan pihalla puolialastomana kekkuloimassa, kaljatölkki käpälässä ja laulamassa juicen viidettä yötä..

        Mitä?

        Ootko sä meidän mökkinaapuri?

        Mut hei! Elä säikähdä...tuu vaan peremmälle niin tarjoon sullekin oluen...ja kaippa sä nyt alastoman miehen oot aikasemminkin nähnyt?


      • Dissident kirjoitti:

        Mitä?

        Ootko sä meidän mökkinaapuri?

        Mut hei! Elä säikähdä...tuu vaan peremmälle niin tarjoon sullekin oluen...ja kaippa sä nyt alastoman miehen oot aikasemminkin nähnyt?

        Joo, näin on nyt päässy käymään..

        Ootas kun mä klompsuttelen sinne..
        Niin sä oot taas nakuna siel.. laita ees pyyhe, ettei mun simät mee rikki.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo, näin on nyt päässy käymään..

        Ootas kun mä klompsuttelen sinne..
        Niin sä oot taas nakuna siel.. laita ees pyyhe, ettei mun simät mee rikki.

        No mökille meen oikeastaan vaan piipahtamaan jos pääsen... pitää koittaa lingota tie puhtaaks, jos se vaan lähtee tuolla kalustolla aukeamaan. On meinaan ollut koko talven auraamatta... mutta yrittänyttä ei laiteta...

        Mutta jos oon nakuna, niin oon nakuna...kattele muualle jos silmät särkyy...


      • Dissident kirjoitti:

        No mökille meen oikeastaan vaan piipahtamaan jos pääsen... pitää koittaa lingota tie puhtaaks, jos se vaan lähtee tuolla kalustolla aukeamaan. On meinaan ollut koko talven auraamatta... mutta yrittänyttä ei laiteta...

        Mutta jos oon nakuna, niin oon nakuna...kattele muualle jos silmät särkyy...

        Jaa..a, ei ole tommoset aurailut mun elämää, eikä evää liikaauttanu.. Paitsi että häiritsevää ääntä niistä lähtee, eikö siihen vois jotain vaahtomuovia pistää kosketuspintaan..

        Me ollaan kaikki nakuja vaatteitten alla.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa..a, ei ole tommoset aurailut mun elämää, eikä evää liikaauttanu.. Paitsi että häiritsevää ääntä niistä lähtee, eikö siihen vois jotain vaahtomuovia pistää kosketuspintaan..

        Me ollaan kaikki nakuja vaatteitten alla.

        Sä ootkin ihan erilainen höpsö kun mä. Mutta souwat?

        Niin muuten ollaankin. Ja lapset ei tykkää vaatteista pienenä. Ne lähtee ekaks...joutavia jos tarkenee...


    • Missä olivat pulut, kottaraiset, allit, kotkat, haahkat, nokikanat, munahaukat ja kurpat? Siitä huolimatta 14/16.

      • Nehän on palstalla.. haloo, haloo..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nehän on palstalla.. haloo, haloo..

        Aina sitä oppii uutta. Olin jotenkin epäillytkin että sen yhden linnun oikea nimi ei ole paskanärhi, vaikka mummo sitä sillä nimellä kutsui. Yksi näytti kovasti Urpilaiselta.


    • eli-lähes

      Yksi väärin. Haukka oli vaikea.

    • Lintubongarii

      "Määrittäjä ässä" eli 16/16. Helppojahan nuo oli. Olisivat edes laittaneet oikeita linnun nimiä joidenkin vaihtoehdoiksi eikä mitään itse keksittyjä mustavalkorastaita.
      Onhan tuota siementä ja rasvaa kulunut kymmeniä kiloja taas talven aikana takapihalla. Omalta laudalta bongaamiani tämän talven lajeja on olleet sini tali töyhtö hömö kuusi ja pyrstötiaiset sekä punatulkku, vihervarpunen, viherpeippo, järripeippo, tilhi, mustarastas, urpiainen, närhi, käpytikka, harmaapäätikka, puukiipijä, pyy, varpushaukka jne muutamia mainitakseni. Pyy tosin ruokaili samaisessa puussa pihlajanmarjoja syöden missä syöttölaitos on ja varppari iski tiaisen muutamaan kertaan kuten joka vuosi.
      Lintu bongaus on ollut aina verissä ja mielenkiintoista vaikka ei muodikasta nyky yhteiskunnassa jossa luonnosta vieraantuminen on se juttu.

      • Mun lista: sini- ja talitiainen, pikkuvarpunen, käpytikka, varpushaukka, mustarastas, tilhi, harakka, käpytikka, sepelkyyhky..Punarintaa ja punatulkkua en ole tänä talvena nähnyt. Kesällä hömötiainen oli lentänyt päin ikkunaa ja taittanut niskansa, kuului vain kops, kun se tömähti päin.. Mä ole pihan puoleiseen ikkunaan laittanut muovisia, läpikuultavia helmiä siimaan roikkumaan ja ne on ihan hyvin nuo törmäykset estäneet, mutta yksi siima oli katkennut ja juuri siihen kohtaan oli tiainen törmännyt.


      • Lintubongarii
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mun lista: sini- ja talitiainen, pikkuvarpunen, käpytikka, varpushaukka, mustarastas, tilhi, harakka, käpytikka, sepelkyyhky..Punarintaa ja punatulkkua en ole tänä talvena nähnyt. Kesällä hömötiainen oli lentänyt päin ikkunaa ja taittanut niskansa, kuului vain kops, kun se tömähti päin.. Mä ole pihan puoleiseen ikkunaan laittanut muovisia, läpikuultavia helmiä siimaan roikkumaan ja ne on ihan hyvin nuo törmäykset estäneet, mutta yksi siima oli katkennut ja juuri siihen kohtaan oli tiainen törmännyt.

        Asutko kuinka etelässä, kun sepelin olet jo nähny? Kohta ne kyllä tulee etelätuulien mukana suurin joukoin, mutta ainoat tän talven kyyhkyt joihin olen törmännyt on olleet kesykyyhkyjä.


      • Lintubongarii kirjoitti:

        Asutko kuinka etelässä, kun sepelin olet jo nähny? Kohta ne kyllä tulee etelätuulien mukana suurin joukoin, mutta ainoat tän talven kyyhkyt joihin olen törmännyt on olleet kesykyyhkyjä.

        Helsingissä asun.. ja syksyllä olen viimeksi nähnyt, tai pikemmin kuullut.


    • 12 oikein

      • Kumma kun syntyperäinen stadilainen päihittää böndet..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kumma kun syntyperäinen stadilainen päihittää böndet..

        Ois pitäny ennen vastailua kattoa kaikki linnut, niin ainakin 2 enemmän olisin tietänyt


    • juoruilia.kurppa

      kyylä kurppa ja tinderikurppa ja korkeastikoulutettu kurppa ja ilolintu ja vanha kotka ja vanha kurppa ja jokapojan kurppa ja alkoholisoitunut kurppa ja kikkeli haukka ja muna kurppa yms

      • stadilainen60luku

        12/16
        Stadista löytyy myös: lerppujortikka, jyystötikka, atmi-joutsen, liitoPentti, kaljankeittäjä, jortikanheittäjä ym.


    • vaikkasamapatuo

      Kaikki oikein. Kerrankin jotain järkevää asiaa, Ei tässä maailmassa ole juuri muuta iloa kuin linnut ja luonto muutenkin. No, ehkä kirjat ja alkoholi vielä lisäksi. Toivon ja odotan niin että muuttolintuja alkaisi jo tulla sillä ne lievittävät pahinta yksinäisyyttä. Tietysti tämä lajiston köyhtyminen iskee pahasti myös lintuihin mutta pitää vaan ottaa ilo irti viimeisistä ilon rippeistä.

      • Kiva kun tykkäsit.


    • Kottaraiska

      Johohoo, yhel oli linsu väärinpäin, sirkun näin.

    • Tuli tästä aloituksesta mieleen, että Ranskan maaseudulla lintukannat ovat romahtaneet.

      Joidenkin lajien kohdalla on tapahtunut jopa 80% romahdus.

      Syyksi epäillään tehomaataloutta, joka myrkyttää lintujen ruokanaan käyttämät hyönteiset.

      Tuossa visassa puolestaan pärjäsin kai ihan kohtalaisesti sain 11 siivekästä oikein.

      • putkimiäs

        Sellaista seuraa kun pistetään fakki-idioottiset fyysikko-kemistit "ratkaisemaan" ongelmia.


      • putkimiäs kirjoitti:

        Sellaista seuraa kun pistetään fakki-idioottiset fyysikko-kemistit "ratkaisemaan" ongelmia.

        Selkärankaisista on kuollut sukupuuttoon vuodesta 1970 lähtien lähes 60 prosenttia..


    • onko.havaittu.jo

      piimäparta lintujakin on liikenteessä

    • Määrittäjä-ässä, 14/16.

      Ekan tökkäsin väärin vaikka tiesin vastauksen.

    • Aika helppo. Yksi, se vares, meni epähuomiossa väärin kun teksti hämäsi ja liian nopsaan klikkailin.

    • Kaisanoasaa

      Sain 8 oikein. Lintijen tietäminen eiole elämässä tärkeää.

      • Entäs oikeinkirjoitus?


      • Kaisanoasaa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Entäs oikeinkirjoitus?

        Ainoastaan pillulla(si) on merkitystä.


      • Kaisanoasaa kirjoitti:

        Ainoastaan pillulla(si) on merkitystä.

        Onneks se on sitten mulla.


    • luonto-olli

      Meidän pihassa on nähty seuraavat linnut:

      Pyryharakka
      Kurppa
      Munahaukka
      Vanha huuhkaja
      Homotiainen
      Huorapääsky

      Lisäksi kesäisin koivun alla kasvaa ryypätkääpä ja naitatti.

      • Jo ikkunan takana niitä tarkkailee yks lerppu.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jo ikkunan takana niitä tarkkailee yks lerppu.

        Jo..eikun JA.


    • nihhhhhhhhhhh

      Kaksi meni väärin. Tota pikkuvarpusta en tunnistanut ja vastasin punarinnan kohdalla punakerttu. Ala-asteella sain jossain lintujen tunnistusvisassa olikos se nyt 19 vai 20 oikein 20:sta.

      • Oletko sä nyt ylä-asteella?


      • nihhhhhhhhhhh
        Wwuwuw kirjoitti:

        Oletko sä nyt ylä-asteella?

        Emmä nyt enää, ihan kohta tulee tasan 10 vuotta, kun pääsin pois sieltä.


      • nihhhhhhhhhhh kirjoitti:

        Emmä nyt enää, ihan kohta tulee tasan 10 vuotta, kun pääsin pois sieltä.

        Sulla on sitten vaan hyvä muisti.


      • nihhhhhhhhhhh
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sulla on sitten vaan hyvä muisti.

        Joo, tämä tapahtui helmikuussa 2002, kun olin kolmannella luokalla. Olin muutenkin ihan kauhea besserwisseri silloin, mitä tuli eläinlajien tunnistamiseen.


      • muista.oikeinkirjoitus
        Wwuwuw kirjoitti:

        Oletko sä nyt ylä-asteella?

        Se kirjoitetaan yläaste.


    • 11, pitäs kyllä paremmin...

    • .. Harvoin ne on Juttelu tuulella.. Joten en niin kauhean hyvin.. ;P

      • .. Enkä kyllä osaa puhua kauhean hyvin Lintua, eikä ne IhmisApinan mongerrusta, joten täytyy yrittää tutustua sitten muilla aisteilla.. Ei kai se vaadi "kuin" SyvääYmmärrystä.. Puolin&Toisin.. ;D


      • puolin.monin
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Enkä kyllä osaa puhua kauhean hyvin Lintua, eikä ne IhmisApinan mongerrusta, joten täytyy yrittää tutustua sitten muilla aisteilla.. Ei kai se vaadi "kuin" SyvääYmmärrystä.. Puolin&Toisin.. ;D

        Ei anti kerro vastaanotto- ja käsittelykyvystä. Antikin kun on havaittavissa vain vastaanottokyvyn mukaan.


    • Tunnen ja tiedän kaikki.

      Mä mitään testiä edes rupea tekemään.

      Selvää pässin lihaa.

      Etenkin pöllöt ym sen tapaiset huuhkajat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      433
      13500
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2654
    3. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      158
      2653
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2612
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2097
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2068
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1545
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1507
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe