Seksi ystävien kesken lujittaa ystvävyys suhdetta.

Parisuhdemies-

Sitä ikäänkuin alkaa välittämään siitä toisesta ja sitten haluaa olla yhteydessä useinkin. Yhden yön jutussa juttu loppuu aamulla eikä sitten välitä siitä toisesta vaikka se jäisi auton alle.

81

1545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistäs sellaisia ystäviä löytyy?

• pitkätukka-68

Niitä on harvassa.

Tuollaisessa tapauksessa mieluummin sit naispuolinen ystävä.

Kerran mulla oli sellanen, mutta homma loppu tietenkin sitten kun hän alkoi seurustelemaan.

• Eiks sitä voi sitten tehdä siitä ystävästä yhtäkyytiä elämänkumppanin? Mitä sitä napsimaan vaa rusinoita pullasta, kaikki tai ei mitään.

• Niimpä, paitsi jos sellaista vapaata suhdetta toinen sitten hakee.

• jkln kirjoitti:

Niimpä, paitsi jos sellaista vapaata suhdetta toinen sitten hakee.

Noniin, sehän se varmaan onkin. Rusinat pullasta. Mä olen niin vanhanaikainen näitten suhteen...ei naida, jos ei olla pari ja kumppanit. Jos lakataan olemasta pari ja kumppanit lakataan myös naimasta keskenään. Ja jos ollaa ystäviä, ollaan vaan ystäviä ei naida taaskaan keskenään, vaan jotain muita jotka on meidän kumppanit.

• Niin olen minäkin juuri samoilla linjoilla ja alan tulla siihen tulokseen että ei taida löytyä kumppania eikä kumpparia täältä. Hyvässä lykyssä pitkität omaa tilannetta jutskaamalla ihan kenen tahansa kanssa.

• Mä haen vapaata miestä mutta niin taitaa tämäkin ilta mennä koneen ääressä kommentoidessa.

• gfhgjhkl

tottakai voi ystävyyteen kuulua myös seksi

• gfhgjhkl kirjoitti:

tottakai voi ystävyyteen kuulua myös seksi

Niin voi kuulua.

• Sukulaisia tai exiä hah!

• Aitosinkkumies-

Toisinaan oon exää pannut ja enemmän sen aloitteesta mutta oon minäkin tehnyt aloitteen.. Seksi on hyvää kun ei ole paineita parisuhteesta eli pitää homman simppelinä juttuna.

• Entäs jos toisella kytee tunteita, eikä ookkaan enää niin simppeliä? Tai pamahtaa raskaaksi? Yksinhuoltaja kiintiö kasvaa vai sittenkö ystävä mies ottaa osaa perheen perustamiseen ja toukan kasvattamiseen?

Ryhtyy iskäksi. Ja jos ei niitä tunteita ystäväänsä, lapsen äitiä kohtaan synnykään. Niin kärvistelee tunteettomassa suhteessa lapsen vuoksi?

• Hetkinen,

no aika kumma ajatus.

Joo, että mä tuun iltateelle ja samalla voidaan sutasta. Kattoo siinä yhdessä iltauutiset, täytellä ristikot ja ottaa vielä uusinta kierros. Ja sit kotia.

Ja jatketaan elämää niin kuin ei mitään? Kunnes taas seuraavalla viikolla uudestaan kun vähän kutittaa...

Juu ei.

• Kaikysyäsaa

Miten niin miksi ei. Kai olet puutteessa ja voit hoitaa puutteen pois siinä ilta uutisia ennen. Eikö se nyt ole parempi tutun ystävän kanssa kun jonkun tuntemattoman kanssa.

• Kaikysyäsaa kirjoitti:

Miten niin miksi ei. Kai olet puutteessa ja voit hoitaa puutteen pois siinä ilta uutisia ennen. Eikö se nyt ole parempi tutun ystävän kanssa kun jonkun tuntemattoman kanssa.

Niin, mutta sittenhän se on jo mun MIES. Siitähän tulee parisuhde jos niin ideaalitilanne on.

Ei enää ystävä.

Ystävän kanssa...no ei ainakaan sänkyyn. Ystävän kanssa voi käydä elokuvissa, lenkillä, keilaamassa, kahvittelemassa. Jotenkin jäätävää, että tehtäis näiden lisäksi vielä vähän muutakin.

(naurua)

Ei mulla vaan enää pokka pitäis. Kävisin tallilla ratsastamassa ja vähän ystävän luona hah.
        Kuka näitä alotuksia keksii.

Jos mulla on mies suhteessa, meillä on yhteinen jääkaappi, yhteinen avain ja yhteinen sänky, sen sukat lojuu mun persialaisella matolla, ja sen kanssa tapellaan joka aamu lehdestä kumpi sen lukee ensin. Se on se parisuhde, jossa ei pelata sitten pelkkää pasianssia.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Niin, mutta sittenhän se on jo mun MIES. Siitähän tulee parisuhde jos niin ideaalitilanne on.

Ei enää ystävä.

Ystävän kanssa...no ei ainakaan sänkyyn. Ystävän kanssa voi käydä elokuvissa, lenkillä, keilaamassa, kahvittelemassa. Jotenkin jäätävää, että tehtäis näiden lisäksi vielä vähän muutakin.

(naurua)

Ei mulla vaan enää pokka pitäis. Kävisin tallilla ratsastamassa ja vähän ystävän luona hah.

Jos mulla on mies suhteessa, meillä on yhteinen jääkaappi, yhteinen avain ja yhteinen sänky, sen sukat lojuu mun persialaisella matolla, ja sen kanssa tapellaan joka aamu lehdestä kumpi sen lukee ensin. Se on se parisuhde, jossa ei pelata sitten pelkkää pasianssia.

Usein näillä palstoilla ihminen ottaa omat halut ja mieltymykset ohjeeksi myös muille. Näin sinäkin nyt teit. Eri ihmisille kuitenkin sopii erilainen. Miksi emme voisi hyväksyä erilaisuutta?

Jos ystävykset yhdessä ryhtyvät harrastamaan seksiä ja se heitä miellyttää, mikä toinen on sanomaan, että ei se käy, jos ei toteuta avioliiton tai avoliiton koko repertoaaria? Anna ihmeessä kaikkien kukkien kukkia.

Ei enää ystävä.

(naurua)

Milläs ajattelit estää pasianssin peluun?

• pitkätukka-68

Jos nyt ei vaikka halua parisuhdetta, mutta on silti seksuaalinen olento, niin eikös tuo nyt ole paljon parempi vaihtoehto ku puute tai jotkut irtonumerot.

• rennostiM kirjoitti:

Usein näillä palstoilla ihminen ottaa omat halut ja mieltymykset ohjeeksi myös muille. Näin sinäkin nyt teit. Eri ihmisille kuitenkin sopii erilainen. Miksi emme voisi hyväksyä erilaisuutta?

Jos ystävykset yhdessä ryhtyvät harrastamaan seksiä ja se heitä miellyttää, mikä toinen on sanomaan, että ei se käy, jos ei toteuta avioliiton tai avoliiton koko repertoaaria? Anna ihmeessä kaikkien kukkien kukkia.

Totta kai.

Jos minä sanon ettei se käy,
        niin ei se tietenkään sovi kenellekään muulle eikä sitä sopine edes yrittää. Siis kutitella kaveriaan.

Täällä ei kuki kaktuskaan, teen tyviharvennuksen jotenkin väärin. Mutta yleensä handlaan nämä jutut aika hyvin, että kannattanee vain luottaa Pöntön ajatusmaailmaan.

(naurua)

Miettikääpä nyt uudestaan ja tarkkaan: Seksi naapurin kanssa lujittaa naapuruussuhdetta?

• A.Palstamäki kirjoitti:

Milläs ajattelit estää pasianssin peluun?

Lämmittämällä saunan.

Oho.

Hitto, oon väärässä ketjussa.
        Kuka se puhui siitä lauantai-saunasta.

• pitkätukka-68 kirjoitti:

Jos nyt ei vaikka halua parisuhdetta, mutta on silti seksuaalinen olento, niin eikös tuo nyt ole paljon parempi vaihtoehto ku puute tai jotkut irtonumerot.

No tavallaan on ja tavallaan ei.

Irto ei koskaan oo hyvä, mut kaveri? Ei...ei se kyllä vieläkään kuulosta, no ei hel*tti...

Ihmisen on parempi olla puutteessa.
        Pysyy virkeämpänä.
        Voi keskittyä vaikka perunanviljelyyn.

Lämmittämällä saunan.

Oho.

Hitto, oon väärässä ketjussa.
        Kuka se puhui siitä lauantai-saunasta.

Vai saunaa..

No onhan sielläkin kuumaa.

Totta kai.

Jos minä sanon ettei se käy,
        niin ei se tietenkään sovi kenellekään muulle eikä sitä sopine edes yrittää. Siis kutitella kaveriaan.

Täällä ei kuki kaktuskaan, teen tyviharvennuksen jotenkin väärin. Mutta yleensä handlaan nämä jutut aika hyvin, että kannattanee vain luottaa Pöntön ajatusmaailmaan.

(naurua)

Miettikääpä nyt uudestaan ja tarkkaan: Seksi naapurin kanssa lujittaa naapuruussuhdetta?

Tarkoittanet siis, että naapuruussuhde olisi samankaltainen kuin ystävyyssuhde. Minusta ei.

Kyllä naapuruussuhdettakin voi lujittaa seksillä, jos molemmat haluavat. Tavallisesti eivät kuitenkaan halua. Luulen taas, että eri sukupuolta olevat ystävykset sangen usein vähitellen rupeavat harrastamaan seksiä ilman, että menevät saman katon alle.

• rennostiM kirjoitti:

Tarkoittanet siis, että naapuruussuhde olisi samankaltainen kuin ystävyyssuhde. Minusta ei.

Kyllä naapuruussuhdettakin voi lujittaa seksillä, jos molemmat haluavat. Tavallisesti eivät kuitenkaan halua. Luulen taas, että eri sukupuolta olevat ystävykset sangen usein vähitellen rupeavat harrastamaan seksiä ilman, että menevät saman katon alle.

Tarkoitin, että pysy nyt loitolla siitä naapuristakin
        taivaan tähden.

Tarkoitin, että pysy nyt loitolla siitä naapuristakin
        taivaan tähden.

<<Ihmisen on parempi olla puutteessa.
        Pysyy virkeämpänä.
        Voi keskittyä vaikka perunanviljelyyn. >>

<<Tarkoitin, että pysy nyt loitolla siitä naapuristakin
        taivaan tähden.>>

Onkohan se taivaan ohje. Sieltä on kuulemma lähetetty kirja, jossa sanotaan, että "parempi on naida kuin palaa".

• rennostiM kirjoitti:

Pano on lähellä, simppeliä.

• jkln kirjoitti:

Pano on lähellä, simppeliä.

Voi naapurin kanssa olla seksiväritteistäkin kanssakäymistä ilman että olisi yhdyntää. Kun kerroin naapurin rouvalle, että olen hyvin ihastunut nähdesäni kauniin naisen sukupuolielimet, hän lähetti minulle kuvan suloisesta vitustaan. Kauniit sisemmät häpyhuulet ovat erittäin suuret ja muodostavat kukkakuvion, niinkuin hän itse sitä nimitti.

Hän myös ehdotti, että voisi tulla luoksemme näteissä stay-upeissa ja voisin ottaa hänestä kuvia. Otin kuvan jossa sekä hän että vaimoni levittävät sohvalla istuen vittua ja muutaman kuvan takaa päin, joissa hän oli sohvan istuinta vasten nojallaan ja levitti niinikään käsin vittuaan. Lopuksi hän ehdotti, että voisi istua tuolilla jalat levitettynä tuolin molemmille puolille ja vielä käsin levittää sukupuolielimensä aivan auki. Kaikki kuvat tulivat erinomaisia, todella kauniita, mutta tuolikuva erityisen kaunis.

Kuitenkaan en ole edes koskenut viehättävään naapuriini. Kun kysyin häneltä jälkeenpäin, oliko kuvaussessio kiihottanut häntä, vastasi kuten arvelinkin, että ei. Hän oli toiminut vain ystävällisyyden takia minua ilahduttaakseen. Kaunista, hyvin miellyttävää.

Samoinhan toimi myös vaimoni aikaisemmin, kun hän avasi saunassa useammalla kerralla ihan pelkästä ystävyydesta posliinivittuaan miehelle, vaikka ei itse tuntenut muuta, kuin iloa siitä, että oli ilostuttanut toista. Mies nimittäin oli ollut hyvin otettu ja jutellut koko ajan peittelemättä kyrpä on pystyssä. Näin toimivat fiksut ja suloiset naiset. Eivätkä he suinkaan ole ainoat. Monet muutkin siskot kuuntelevat ja miettivät tarkasti, miten voi ilostuttaa toista. Se kun ei edes mitään maksa.

Voi, että naiset osaavat olla ihania!

• pitkätukka-68

Voihan se naapurinkin olla ystävä, tai ainakin kaveri, jonka kanssa voi pelehtiäkin silloin tällöin.
        Itse käyn naapurin rouvan (eronnut) kanssa välillä saunassa ja muutenkin vietetään aikaa
        välillä oluen ja viinin kanssa. Kattoo jos tosta vähän sais ystävyyttä vielä syvennettyä.

• rennostiM kirjoitti:

Voi naapurin kanssa olla seksiväritteistäkin kanssakäymistä ilman että olisi yhdyntää. Kun kerroin naapurin rouvalle, että olen hyvin ihastunut nähdesäni kauniin naisen sukupuolielimet, hän lähetti minulle kuvan suloisesta vitustaan. Kauniit sisemmät häpyhuulet ovat erittäin suuret ja muodostavat kukkakuvion, niinkuin hän itse sitä nimitti.

Hän myös ehdotti, että voisi tulla luoksemme näteissä stay-upeissa ja voisin ottaa hänestä kuvia. Otin kuvan jossa sekä hän että vaimoni levittävät sohvalla istuen vittua ja muutaman kuvan takaa päin, joissa hän oli sohvan istuinta vasten nojallaan ja levitti niinikään käsin vittuaan. Lopuksi hän ehdotti, että voisi istua tuolilla jalat levitettynä tuolin molemmille puolille ja vielä käsin levittää sukupuolielimensä aivan auki. Kaikki kuvat tulivat erinomaisia, todella kauniita, mutta tuolikuva erityisen kaunis.

Kuitenkaan en ole edes koskenut viehättävään naapuriini. Kun kysyin häneltä jälkeenpäin, oliko kuvaussessio kiihottanut häntä, vastasi kuten arvelinkin, että ei. Hän oli toiminut vain ystävällisyyden takia minua ilahduttaakseen. Kaunista, hyvin miellyttävää.

Samoinhan toimi myös vaimoni aikaisemmin, kun hän avasi saunassa useammalla kerralla ihan pelkästä ystävyydesta posliinivittuaan miehelle, vaikka ei itse tuntenut muuta, kuin iloa siitä, että oli ilostuttanut toista. Mies nimittäin oli ollut hyvin otettu ja jutellut koko ajan peittelemättä kyrpä on pystyssä. Näin toimivat fiksut ja suloiset naiset. Eivätkä he suinkaan ole ainoat. Monet muutkin siskot kuuntelevat ja miettivät tarkasti, miten voi ilostuttaa toista. Se kun ei edes mitään maksa.

Kommenttini tarkoitti sarkastisesti että nää asiat on kaikkea muuta kuin simppeleitä. Sehän se joskus ärsyttääkin. Seksiä voi myös käyttää lyömäaseena, varsinkin kun luonteenpiirteeseen kuuluu mustasukkaisuus, kuten mulla. Rakkaalleen haluaa hyvää ja ystävyys on rakkautta minun mielestä. Kun alkaa eron jälkeen kiinnostamaan toiset kuviot, kummasti ne ystävät rakkaat exät ilmestyy jostain juuri silloin, kun ei tarvitse ilmestyä.

En todellakaan ole mikään pyhyydenperikuva kyllä itsekään!

• jkln kirjoitti:

Kommenttini tarkoitti sarkastisesti että nää asiat on kaikkea muuta kuin simppeleitä. Sehän se joskus ärsyttääkin. Seksiä voi myös käyttää lyömäaseena, varsinkin kun luonteenpiirteeseen kuuluu mustasukkaisuus, kuten mulla. Rakkaalleen haluaa hyvää ja ystävyys on rakkautta minun mielestä. Kun alkaa eron jälkeen kiinnostamaan toiset kuviot, kummasti ne ystävät rakkaat exät ilmestyy jostain juuri silloin, kun ei tarvitse ilmestyä.

Ja jos se naapuri ei yksinkertaisesti kiinosta vaan väkisin tuppaa sun elämään, kun huomaa että tuo on yksin, eikä ymmärrä jättää rauhaan, on sekin hieman outoa! Ei ymmärrä hellävaraista vihjailua että voitko poistua, siltä osa-alueelta mun elämästä. Kamuja voidaan olla.

• everet-
        rennostiM kirjoitti:

Oletko sinä se entinen ( herttailia mies?)

• everet- kirjoitti:

Oletko sinä se entinen ( herttailia mies?)

En tiedä, tarkoititko minua. En ole ainakaan nikillä herttailijamies kirjoittanut, mutta olen käyttänyt sanaa herttailla. Minusta se kuvaa parhaiten toisiaan rakastavien puolisoiden kanssakäymistä, mutta myös suhtautumista muihin ihmisiin.

Aikaisemmin käyttämistäni nikeistä tulee mieleen selaaja, rennosti.m, rennosti.mies, kvas, kuivilla, alkoholisti.kuivilla, puter, Schlumpf, firdawsi, al_jabr ja niiku.sillee. Eiköhän tuossa, kaikkia ei muista.

Kiinnostukseni pääkohteet ovat luonnontieteet, kosmologia, kvanttifysiikka, fysiikka, kemia, biologia, evoluutiopsykologia ja sosiobiologia. Kannatan mahdollisimman suurta tasa-arvoisuutta ja vapautta, myös seksuaalialalla.

Kertonet itsekin jotakin itsestäsi. Mitkä ovat kiinnostuksesi pääkohteet?

• jkln kirjoitti:

Huomasinpa jo viikon vanhat kommenttisi. Eivät todellakaan ole yksinkertaisia asioita.

<< Seksiä voi myös käyttää lyömäaseena, varsinkin kun luonteenpiirteeseen kuuluu mustasukkaisuus, kuten mulla.>>

Perusristiriita ihmisillä syntyy juuri tarpeesta olla kolmannen henkilön ystävä tai seksikumppani sekä tarpeesta rajoittaa puolison/seurustelukumppanin samaa tarvetta. Mustasukkaisuus on evoluution mukana syntynyt tarve rajoittaa toisen kanssakäymistä.

Populaation, koko ihmiskunnan, tasolla mustasukkaisuutta aiheuttavat geenimuodot ovat tasapainossa rentoutta aiheuttavien kanssa, mutta yksilötasolla on aivan toisin. Koska geenit valikoituvat sattumalta, joku on hyvin rento, suuri joukko lievästi ja pieni joukko erittäin mustasukkaisia. Suuri mustasukkaisuus on vaikea taakka. Onnellisimpia ovat nykymaailmassa ne, jotka eivät ole ollenkaan mustasukkaisia.

Minulla on se onni, että olen saanut samanhenkisen vaimon. En ole ollenkaan mustasukkainen siitä, että hän avaa suloista vittuaan toisten miesten iloksi. Samoin hän ei ole lainkaan mustasukkainen, että nautin suuresti toisten naisten vitun näkemisestä. Jos olisimme aikoinaan löytäneet parin, jolla olisi ollut kiinteät keskinäiset välit ja olisimme viihtyneet heidän kanssaan, pidämme molemmat luonnollisena että runsas kanssakäymisemme olisi luonnolisesti ja ilman kynnystä siirtynyt seksinkin alueelle.

Olisimme ilman muuta olleet halukkaita olla myös toisen puolison kanssa suloisessa yhdynnässä, kuten omammekin. Ja samalla tavalla kuin avioliitossa. Ei mitään erikoisuuksia tai vaihtelua etsien, seksinkin määrän ja laadun muuttuessa aivan samalla tavalla kuin omassa liitossa.

Mutta hyvä näinkin. Olen suuresti iloinnut hyväntahtoisesta vaimostani, joka on ilostuttanut miehiä näyttämällä vittuaan tarkoituksellisesti, ilman että toinen olisi jäänyt miettimään, oliko tuo tahallista. Samoin olen hyvin kiitollinen, että hänen kauttaan olen saanut sauna- ja uimaseuraa, jossa olen voinut iloita naisten vitun näkemisestä.

Hän on suloinen ja ihana, varmaan sinäkin. Hyvää Pääsiäistä sinulle! :)

• ihmejuttujateillä

Seksi ei kuulu ystävyyteen koskaan, koska silloin se on muunlainen kuin ystävyyssuhde.

• "ihmejuttujateillä"

Keksi sille uusi oma nimi, jos ystävyyssuhde ei kelpaa. Irtoseksiä se ei ole, koska seksi toistuu ja ystävyyden takia tavataan useammin kuin muita ihmisiä, mutta kevyempi muoto se on kuin avoliitto. Yhdessäolon muotona se on yhtä oikea kuin mikä muu tahansa. Ystävykset itse ratkaisevat omat asiansa.

• olemmerilaisia
        rennostiM kirjoitti:

"ihmejuttujateillä"

Keksi sille uusi oma nimi, jos ystävyyssuhde ei kelpaa. Irtoseksiä se ei ole, koska seksi toistuu ja ystävyyden takia tavataan useammin kuin muita ihmisiä, mutta kevyempi muoto se on kuin avoliitto. Yhdessäolon muotona se on yhtä oikea kuin mikä muu tahansa. Ystävykset itse ratkaisevat omat asiansa.

Ymmärrän sen että muilla on eri käsitys tästä asiasta kuin minulla ja niin saa ollakin.

• pitkätukka-68

Kyllähän kaikki nyt on kuullut YYA-sopimuksesta.
        YYA = Ystävä Ymmärtää Antaa. Hyvät ystävät tukevat aina toisiaan, ja ystävää autetaan aina puutteessa.

• :D Paha ystävä ei ymmärrä antaa :D

• rennostiM kirjoitti:

"ihmejuttujateillä"

Me vaimon kanssa ollaan otettu etupäässä minun kavereita kolmen kimppaan vaimoani naimaan. On kiihoittavaa panna vaimoa ystävien kanssa kimpassa.

• Mvu kirjoitti:

Me vaimon kanssa ollaan otettu etupäässä minun kavereita kolmen kimppaan vaimoani naimaan. On kiihoittavaa panna vaimoa ystävien kanssa kimpassa.

Onneksi olkoon. Olet saanut suloisen vaimon.

• Parisuhdemies-

Olen kanssasi samaa mieltä. Keskinäinen toistuva seksi lujittaa ystävyyttä. Jotkut ovat jopa esittäneet niin kummallisia, että se pilaisi ystävyyden. Vain ystävät itse voivat valita, mikä on heistä kivaa tai luontevaa.

• Kyllä se silti seurustelulta kuulostaa, etäsuhde tyyppiseltä. Ehkäpä kaikilla ei vaan homma toimi noin. Tulee rakkaudentunteet mukaan, jota taas ystäviä kohtaan ei samanlaisesti tunne.

Musta on selkeetä pitää ystävät ystävinä ja rakastettu rakastettuna. Mäkin olen mielummin ilman seksiä, kun harrastan sitä ystävän tai kenen kanssa tahansa.

Just kun ne tunteet on siellä sysäämässä...

• Nicitönnä kirjoitti:

Kyllä se silti seurustelulta kuulostaa, etäsuhde tyyppiseltä. Ehkäpä kaikilla ei vaan homma toimi noin. Tulee rakkaudentunteet mukaan, jota taas ystäviä kohtaan ei samanlaisesti tunne.

Musta on selkeetä pitää ystävät ystävinä ja rakastettu rakastettuna. Mäkin olen mielummin ilman seksiä, kun harrastan sitä ystävän tai kenen kanssa tahansa.

Just kun ne tunteet on siellä sysäämässä...

Mut en suinkaan kiellä sitä muilta, jotka kokee kuvionsa toimivaksi. Kunhan nyt kerroin vaan oman näkemykseni,mikä ei suinkaan ikinä koskaan tarkoita, että ajattelisin sen olevan ainoa oikea näkemys.

Niin nihilisti en ole. 😃

• Nicitönnä kirjoitti:

Mut en suinkaan kiellä sitä muilta, jotka kokee kuvionsa toimivaksi. Kunhan nyt kerroin vaan oman näkemykseni,mikä ei suinkaan ikinä koskaan tarkoita, että ajattelisin sen olevan ainoa oikea näkemys.

Niin nihilisti en ole. 😃

Jos se on tämä Fwb-suhde...

Tavallaan tuossa on omat hyvät puolensa. Jos kumpikaan ei varsinaisesti pidä toisesta ihan parisuhdemielessä, niin seksi ja ystävyyssuhteeseen voi olla mahkut.

Se on ihmistyypistä kiinni. Moni suhde alkaa ystävyydestä ja seksistä..

• Nicitönnä kirjoitti:

Niin nihilisti en ole. 😃

Jouduin miettimään asiaa jo muutama vuosi sitten, kun keskustelussa erään naisen kanssa edustin kantaa, että henkilö voi milloin tahansa harrastaa vapaaehtoista seksiä kenen kanssa tahansa, siis myös ystävän. Muistaakseni oli kyse kahden heteroparin ristikkäisestä seksistä, siis yhtymisestä toisen puolison kanssa, mikä mielestäni on täysin ok ja tasapuolista.

Keskustelukumppanini vastasi, että ENTÄS JOS RAKASTUU TOISEEN. Muutenkin olen havainnut, että useat naiset ovat juuri esittäneet argumentin, että henkilöön, johon ei muuten olisi rakastunut, saattaa seksin takia rakastua. Miesten en ole koskaan havainnut käyttävän tätä argumenttia, mutta kyllä todenneen, että seksi syventää ystävyyttä.

Onko kyse naisilla patriarkaalisesta jäämästä, jonka mukaan A) rakkaus on aina sidottu seksiin, eikä nainen saisi harjoittaa seksiä muuten, siis vain mieliteon tyydyttämiseksi, vai B) naisen luontaisesta käsityksestä, että rakkaus ja seksi kuuluvat aina yhteen? Miten olisi silloin päinvastainen: on rakastunut, mutta näyttelee vaikeasti tavoiteltavaa. Patriarkaalisesti ajattelevat miehethän pitävät sitä todisteena naisen korkeasta siveellisestä laadusta, nykykyaikaisesti ajattelevia miehiä, kuten minua, se taas saattaa inhottaa.

Oma käsitykseni on, että jos heteroseksuaalisella pariskunnalla on erittäin hyvät välit toisen parin kanssa ja vietetään aikaa paljon yhdessä ja viihdytään, kanssakäyminen voi hyvin luonnollisesti ilman kynnystä siirtyä myös seksin alueelle.

Jos kaksi naimatonta ystävystä harrastaa keskenään seksiä se on mielestäni vain heidän asiansa, mutta jos toinen tai molemmat ryhtyvät seurustelemaan, myös seurustelukumppanin mielipidettä tulee kuulla. Ehkä voi jatkaa seksiä ystävän kanssa, ehkä ei.

x x x

Muuten pidän keskustelusta kanssasi. Se ei ole miltään osin inttämistä. Se ei ole tahallista tai tahatonta toisen väärinymmärrystä, yritystä solmia toista sanoistaan. Saa tilaisuuden esittää omat argumenttinsa ilman, että joutuu koko ajan kumoamaan toisen tekemiä päätelmiä ja arvauksia, joita ei ole esittänyt. :)

• Dissident kirjoitti:

Tavallaan tuossa on omat hyvät puolensa. Jos kumpikaan ei varsinaisesti pidä toisesta ihan parisuhdemielessä, niin seksi ja ystävyyssuhteeseen voi olla mahkut.

Toihan siinä just hämmästyttääkin, että jos ei pidä toisesta parisuhdemielessä niin pystyy silti harrastamaan seksiä, jonkun niin " vastenmielisen" kanssa.

Kun ite taas tykkään ihmisestä parisuhdemielessä, jotta ylipäänsä pystyn haluamaan seksiä ko.ihmisen kanssa. Jos ihminen osoittautuu ei parisuhdekelpoiseksi, mielenkiinto seksiinkin katoaa.

Olen minäkin ystävääni joskus rakastunut ja alettiin seurustella, hän vaan teki tuota pitkin ja poikin...fwb. minäkin taisin olla hänelle fwb..kihlauksesta huolimatta. Vaikka asuttiin avoliitossa monta vuotta.

Kun jätin hänet jatkuvan pettämisen ja kieroilun vuoksi, hän kehtasi vielä tarjoutua seksipartneriksi ilman suhdetta.

Näytin ovea..ala vetää pillujes luokse. Alkoi itsari yms rallatus. Kiristys, kun ei ois halunnut luopua mukavuuksista ylläpidolla.

Jälkeenpäin on pyytänyt anteeksi ja puhuttu homma läpi. Ja todettiin, ettei olis kannattanut pilata ystävyyttä ryhtymällä intiimiinsuhteeseen. Nykyisin ollaa puheväleissä, mutta ei meillä ole tarvetta toisillemme puhua. Moikataan kun tavataan..

Joten pidän ystävät erillään jatkossa AINA.🙂

• Dissident kirjoitti:

Ihan samaa mieltä olen kanssasi, se riippuu kunkin luonteenlaadusta. Olemme erilaisia.

• rennostiM kirjoitti:

Jouduin miettimään asiaa jo muutama vuosi sitten, kun keskustelussa erään naisen kanssa edustin kantaa, että henkilö voi milloin tahansa harrastaa vapaaehtoista seksiä kenen kanssa tahansa, siis myös ystävän. Muistaakseni oli kyse kahden heteroparin ristikkäisestä seksistä, siis yhtymisestä toisen puolison kanssa, mikä mielestäni on täysin ok ja tasapuolista.

Keskustelukumppanini vastasi, että ENTÄS JOS RAKASTUU TOISEEN. Muutenkin olen havainnut, että useat naiset ovat juuri esittäneet argumentin, että henkilöön, johon ei muuten olisi rakastunut, saattaa seksin takia rakastua. Miesten en ole koskaan havainnut käyttävän tätä argumenttia, mutta kyllä todenneen, että seksi syventää ystävyyttä.

Onko kyse naisilla patriarkaalisesta jäämästä, jonka mukaan A) rakkaus on aina sidottu seksiin, eikä nainen saisi harjoittaa seksiä muuten, siis vain mieliteon tyydyttämiseksi, vai B) naisen luontaisesta käsityksestä, että rakkaus ja seksi kuuluvat aina yhteen? Miten olisi silloin päinvastainen: on rakastunut, mutta näyttelee vaikeasti tavoiteltavaa. Patriarkaalisesti ajattelevat miehethän pitävät sitä todisteena naisen korkeasta siveellisestä laadusta, nykykyaikaisesti ajattelevia miehiä, kuten minua, se taas saattaa inhottaa.

Oma käsitykseni on, että jos heteroseksuaalisella pariskunnalla on erittäin hyvät välit toisen parin kanssa ja vietetään aikaa paljon yhdessä ja viihdytään, kanssakäyminen voi hyvin luonnollisesti ilman kynnystä siirtyä myös seksin alueelle.

Jos kaksi naimatonta ystävystä harrastaa keskenään seksiä se on mielestäni vain heidän asiansa, mutta jos toinen tai molemmat ryhtyvät seurustelemaan, myös seurustelukumppanin mielipidettä tulee kuulla. Ehkä voi jatkaa seksiä ystävän kanssa, ehkä ei.

x x x

Muuten pidän keskustelusta kanssasi. Se ei ole miltään osin inttämistä. Se ei ole tahallista tai tahatonta toisen väärinymmärrystä, yritystä solmia toista sanoistaan. Saa tilaisuuden esittää omat argumenttinsa ilman, että joutuu koko ajan kumoamaan toisen tekemiä päätelmiä ja arvauksia, joita ei ole esittänyt. :)

Hyviä kysymyksiä, joissa varmasti voi olla kussakin perää. Nimenomaan A ja B. Mutta jos taas mietin itseäni, ihmistä jonka tunnen parhaiten.

Niin mulla se on kohta C. En vain oikeasti tunne seksuaalista vetovoimaa tai halua ihmistä kohtaan, jota en koe kelvolliseksi olemaan mulle enemmän kuin ystävä. Eli kai mulle rakastettu on korkeimmalla jalustalla ja kaiken himoni ja haluni kohde, mitä ihminen voi toiselle olla?

Ja ystävä on sitten ihminen, josta voin pitää mutten näe hänessä aineksia kumppaniksi, joten en myöskään syty hänestä. En tunne vetoa seksiin.

Kai minä jaottelen sitten ominaisuuksia potentiaalisen kumppanin ja potentiaalisen ystävän välillä?

Kuka tahansa mukava mies voi olla mun ystävä, mutta kuka tahansa mies ei voi olla mun rakastettuni. Koska se olisi mun kaikkeni, jolle annan kaikkeni. Ei siksi, että niin kuuluu olla vaan siksi, että niin minulla menee.

Ystävälle en anna kaikkeani. Ts.ystävä on aina rakastetun jälkeen vasta seuraava. Voi olla tärkeä ja korvaamaton ystävänä, muttei mun rakkauteni kohde. Tai jos, niin ystävyys ei enää ole vain ystävyyttä. Mun puoleltani se on rakkautta ja hän on mun kaikkeni.

Ja mä satuttaisin itseäni suhteessa Fwb, koska se ei riitä. Onko ymmärrettävää?😃

Ihmiset jotka pystyy Fwb suhteisiin on jotenkin vapaamielisempiä, lokerottomampia ja avoimempia kun minä. Mä olen aika estynyt, jos en rakasta intiimisuhteessa.

Enkä pysty itseäni muuttamaan. Olen leikkinyt erilaisilla ajatuksilla, mutta päätynyt aina samaan. Kaikki tai ei mitään. 🤣

No pyrin keskustelemaan liikaa jyräämättä toisia, koska haluan kunnioittaa jokaisen aatoksia heidän näkökulmistaan katsoen ja mikä minusta tekisi toista paremman puheineni, ei mikään. Jokaisella on oma arvomaailmansa ja arvonsa ja oikeutensa mielipiteeseen, valita oman elämänsä sisältö. En koe tarvetta manipuloida muita mieleisekseni, he saavat kelvata sellaisena mitä ovat. Pidätänhän itsellänikin saman oikeuden. ☺️

Olen mimmonen olen ja se saa kelvata tai sitten sitten vaan kiertää mut kaukaa, jos pahaa tekee lähemmäs tulla ja sietää.

• rennostiM kirjoitti:

Ihan samaa mieltä olen kanssasi, se riippuu kunkin luonteenlaadusta. Olemme erilaisia.

Nimenomaan siksi, vaikka itse ei jostain pidä tai käsitä. Jokainen toimii oman persoonansa ja sisäisen ohjeensa mukaan. Erilaista ihmistä voi silti kunnioittaa itsenään.

Hän elää itselleen oikein, aivan kun itsekin elää itselleen oikein. Reilu peli. 👍

• Nicitönnä kirjoitti:

Toihan siinä just hämmästyttääkin, että jos ei pidä toisesta parisuhdemielessä niin pystyy silti harrastamaan seksiä, jonkun niin " vastenmielisen" kanssa.

Kun ite taas tykkään ihmisestä parisuhdemielessä, jotta ylipäänsä pystyn haluamaan seksiä ko.ihmisen kanssa. Jos ihminen osoittautuu ei parisuhdekelpoiseksi, mielenkiinto seksiinkin katoaa.

Olen minäkin ystävääni joskus rakastunut ja alettiin seurustella, hän vaan teki tuota pitkin ja poikin...fwb. minäkin taisin olla hänelle fwb..kihlauksesta huolimatta. Vaikka asuttiin avoliitossa monta vuotta.

Kun jätin hänet jatkuvan pettämisen ja kieroilun vuoksi, hän kehtasi vielä tarjoutua seksipartneriksi ilman suhdetta.

Näytin ovea..ala vetää pillujes luokse. Alkoi itsari yms rallatus. Kiristys, kun ei ois halunnut luopua mukavuuksista ylläpidolla.

Jälkeenpäin on pyytänyt anteeksi ja puhuttu homma läpi. Ja todettiin, ettei olis kannattanut pilata ystävyyttä ryhtymällä intiimiinsuhteeseen. Nykyisin ollaa puheväleissä, mutta ei meillä ole tarvetta toisillemme puhua. Moikataan kun tavataan..

Ja hän elää edelleen tavallaan. Minä tavallani, me ei oltu samalla taajuudella asian suhteen. Eihän siitä silloin tuu kun paha mieli.

• Nicitönnä kirjoitti:

Ja hän elää edelleen tavallaan. Minä tavallani, me ei oltu samalla taajuudella asian suhteen. Eihän siitä silloin tuu kun paha mieli.

Olen samaa mieltä kanssasi, toista ei pidä painostaa eikä pakottaa mihinkään sellaiseen, mitä hän ei itse halua. Luonteenlaatumme aina määrää, mitkä asiat sopivat yhteen, mitkä eivät.

• Niimpä, mitä sellaista suhdetta jatkamaan.

• rennostiM kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, toista ei pidä painostaa eikä pakottaa mihinkään sellaiseen, mitä hän ei itse halua. Luonteenlaatumme aina määrää, mitkä asiat sopivat yhteen, mitkä eivät.

Niinhän se on, että täytyy kyetä hyväksymään toisen arvomaailma ja elämänkatsomus. Eikä semmoisista suhteista tahdo tulla mitään hyvää, joissa toista painostetaan ja koitetaan muovata mieleiseksi.

Seksuaalisuuskin on iso asia. Huono juttu, jos sen suhteenkin on ihan erilaiset tarpeet ja käsitykset. Mun mielestä rakasta ei halua satuttaa, päinvastoin. Siksi hyvä jos pystyy jakamaan näkemykset mm.seksin suhteen.

• Nicitönnä kirjoitti:

No minä oken parikin kertaa touhunnut ystävän kanssa. Yksi kerta oikein sovittiin, että jos menee seksiin, niin antaa mennä, mutta ei suunnitella mitään suhdetta.

Toisen kanssa on ollut jotain yritystä suhteeseen, mutta lähinnä välimatka ja perhesuhteet ei käy yksiin. Eli kyse ei ole niinkään henkilöstä johtuvasta seksuaalisesta haluuttomuudesta.

Ja mitä kerroit tuosta pitkinpoikin paneskelijasta, niin hänellä ei ole ollut oikein minuus paketissa. Että hänestä ei ole tuollaiseen suhteeseen....

Mutta itse voisin vaikka sen toisen ystävän kanssa pitää fwb-suhteen. Se olis periaatteessa aika hyvä vaihtoehto, kun kummatkin on vielä lapsissaan niin kiinni. Mutta siihen voisi vielä jommallekummalle ilmaantua vaikka joku sopivampi väliin...silloin luonnollisesti pitäisi palata vain ystävyyteen.

Mutta tälläinen fwb-suhde pitäisi olla tosiaan oikealla tavalla tunteellinen ja luottamus olla kohdallaan. Itse en ainakaan haluaisi menettää ystävyyttä...ennemmin sitten olisin ilman seksiäkin...se ei saa pilata ystävyyttä, vaan päinvastoin.

Minusta fwb-suhde ei ole sama kuin vapaa suhde, vaikka vapautta tuossakin on.. mutta siihen kuuluu vastuu tekemisistään, ihan kuin tavallisessa suhteessakin. Ehkä tuo on vaan käsite-ero ihmisten välillä....kuka ymmärtää mitenkin asian...

• Nicitönnä kirjoitti:

Joo. Totta. Joillekin naisille on esimerkiksi vaikea sulattaa naisystäviä ystäväksi, joiden kanssa olen harrastanut seksiä. Ja entisestä elämästä ei saisi puhua mitään..

Eihän menneisyyttä tarvitsekaan alituiseen myllätä, mutta suhteet pitää rakentua puhtaalle pöydälle ja avoimesti. Jokainen ihminen on uniikki yksilö, eikä ketään pidä verrata toisiinsa.

Itsensä hyväksyvä ihminen minun mielestä pystyy luottamaan itseensä niin, että voi harrastaa seksiä ystävänkin kanssa, hajoittamatta ystävyyttä...vaikka siihen tulisi joku kolmas väliin ja seksi loppuisi.

Pitää sallia toiselle se, minkä sallii itselleenkin. Se on arvostusta se...

• Nicitönnä kirjoitti:

Niinhän se on, että täytyy kyetä hyväksymään toisen arvomaailma ja elämänkatsomus. Eikä semmoisista suhteista tahdo tulla mitään hyvää, joissa toista painostetaan ja koitetaan muovata mieleiseksi.

Seksuaalisuuskin on iso asia. Huono juttu, jos sen suhteenkin on ihan erilaiset tarpeet ja käsitykset. Mun mielestä rakasta ei halua satuttaa, päinvastoin. Siksi hyvä jos pystyy jakamaan näkemykset mm.seksin suhteen.

Täytyy tietysti tehdä kompromissejakin, mutta joissakin täytyy mennä matalimman mukaan. Jos nainen esimerkiksi kieltäytyy peppuseksistä tai kipua tuottavasta ynnä kimppaseksistä, se on sitten ei. Mutta jos kieltäytyy jostakin tavallisesta, kuten seksistä valoisassa, vitun nuolemisesta, kokonaan riisuutumisesta vartaloaan häpeillen tai pitäen sitä sopimattomana, käsittääkseni hänen tulisi joustaa. Neuvotteluja tulee, mutta niistä selvitään rakastamalla toista.

• Nicitönnä kirjoitti:

Tuosta vielä keskustelutavasta.

Tälläkin palstalla muuaalle yliopistososiologian ja -biologian vastaiselle henkilölle ei riitä, että palsta on pullollaan hänen oppejaan kannattavia ja vastustavia kommentteja. Hän vielä tekee aloitteita provosoidakseen väittelyjä.

Jos erehtyy vastaamaan hänelle, keskustelu muuttuu heti väittelyksi, jonka pääsisältönä joutuu selittämään, ettei ole sanonut eikä tarkoittanut sellaista, mitä hän väittää toisen sanoneen. Erittäin raskas keskustelija. On kuin olisi joutunut tekemisiin takertuvan maanikon kanssa. Vähemmässä määrin näitä piirteitä on muissakin.

On erittäin rauhoittavaa saada oikeasti keskustella fiksun ihmisen kanssa. :)

• Dissident kirjoitti:

Joo. Totta. Joillekin naisille on esimerkiksi vaikea sulattaa naisystäviä ystäväksi, joiden kanssa olen harrastanut seksiä. Ja entisestä elämästä ei saisi puhua mitään..

Eihän menneisyyttä tarvitsekaan alituiseen myllätä, mutta suhteet pitää rakentua puhtaalle pöydälle ja avoimesti. Jokainen ihminen on uniikki yksilö, eikä ketään pidä verrata toisiinsa.

Itsensä hyväksyvä ihminen minun mielestä pystyy luottamaan itseensä niin, että voi harrastaa seksiä ystävänkin kanssa, hajoittamatta ystävyyttä...vaikka siihen tulisi joku kolmas väliin ja seksi loppuisi.

Pitää sallia toiselle se, minkä sallii itselleenkin. Se on arvostusta se...

Hmm, kyllä mä hyväksynitseni. Mutta juuri tällaisena monimutkaisena ja kuitenkin sittenkin yksinkertaisena.

Mutta en silti pystyisi harrastamaan seksiä ystäväni kanssa ystävyydestä. Jeesaamis mielessäkään. Ei se vaan onnistu. Kokisin tekeväni itselleni väärin olemalla masturbaattorina, jota käytetään vaikkei rakasteta puolin eikä toisin.

Halu seksiin vaatii tunteen rakastamisesta. En mä riko itteäni yhdenkään ihmisen takia, edes ystävän. Jos joku ei sovi se ei sovi puhumallakaan. ☺️

• Nicitönnä kirjoitti:

Hmm, kyllä mä hyväksynitseni. Mutta juuri tällaisena monimutkaisena ja kuitenkin sittenkin yksinkertaisena.

Mutta en silti pystyisi harrastamaan seksiä ystäväni kanssa ystävyydestä. Jeesaamis mielessäkään. Ei se vaan onnistu. Kokisin tekeväni itselleni väärin olemalla masturbaattorina, jota käytetään vaikkei rakasteta puolin eikä toisin.

Halu seksiin vaatii tunteen rakastamisesta. En mä riko itteäni yhdenkään ihmisen takia, edes ystävän. Jos joku ei sovi se ei sovi puhumallakaan. ☺️

Sen taas hyväksyn helposti, että toisella on ollut elämää ennen muakin tai joku exä on jäänyt ystäväksi.

Seksi nyt vaan on sitten asia, jota ei harrasteta muiden kun nykyisen kumppanin kanssa. Siinä menee raja.

Rakasta yhtä, rakasta toista, rakasta vaikka yhtätoista mutta yhtä kerrallaan.

• rennostiM kirjoitti:

Täytyy tietysti tehdä kompromissejakin, mutta joissakin täytyy mennä matalimman mukaan. Jos nainen esimerkiksi kieltäytyy peppuseksistä tai kipua tuottavasta ynnä kimppaseksistä, se on sitten ei. Mutta jos kieltäytyy jostakin tavallisesta, kuten seksistä valoisassa, vitun nuolemisesta, kokonaan riisuutumisesta vartaloaan häpeillen tai pitäen sitä sopimattomana, käsittääkseni hänen tulisi joustaa. Neuvotteluja tulee, mutta niistä selvitään rakastamalla toista.

Joustaa voi tiettyyn rajaan asti kumppanin hyväksi. Mutta sekään ei saa olla sellaista, että se ajaa toisen tilanteeseen että kokee olevansa pakotettu johonkin vasten tahtoaan.

Niitä on miehiäkin, jotka harrastaa seksiä piilossa peiton alla ja ei ikimaailmassa antaisi naiselle suuseksiä. Oksentaa ajatuksestakin. Se on sitten hyväksyttävä tai erottava, jos mieltymykset menee pahoin ristiin.

• Nicitönnä kirjoitti:

Sen taas hyväksyn helposti, että toisella on ollut elämää ennen muakin tai joku exä on jäänyt ystäväksi.

Seksi nyt vaan on sitten asia, jota ei harrasteta muiden kun nykyisen kumppanin kanssa. Siinä menee raja.

Rakasta yhtä, rakasta toista, rakasta vaikka yhtätoista mutta yhtä kerrallaan.

Joo. On selkeää, kun on saanut elämänsä siihen malliin, että tuo ajatus sopii kuin nenä päähän..

Mutta itse olen huomannut, että sitä kun ihan koko elämä muuttuu vaikka eron jälkeen, muuttuu käsityksetkin.

Ne sinun sinkkuajat olivat lapsettomia silloin. Ja olet sanonut, että jos nyt eroaisit, et ottaisi enää kaksilahkeista. Mutta tarkkaan ei voi tietää, miten elämä vie.

Itsestä tuntuu, että nyt on paljon aikuisempi kuin ikinä. Tunteet ja järki sopii samaan kuuppaan.

• Dissident kirjoitti:

No minä oken parikin kertaa touhunnut ystävän kanssa. Yksi kerta oikein sovittiin, että jos menee seksiin, niin antaa mennä, mutta ei suunnitella mitään suhdetta.

Toisen kanssa on ollut jotain yritystä suhteeseen, mutta lähinnä välimatka ja perhesuhteet ei käy yksiin. Eli kyse ei ole niinkään henkilöstä johtuvasta seksuaalisesta haluuttomuudesta.

Ja mitä kerroit tuosta pitkinpoikin paneskelijasta, niin hänellä ei ole ollut oikein minuus paketissa. Että hänestä ei ole tuollaiseen suhteeseen....

Mutta itse voisin vaikka sen toisen ystävän kanssa pitää fwb-suhteen. Se olis periaatteessa aika hyvä vaihtoehto, kun kummatkin on vielä lapsissaan niin kiinni. Mutta siihen voisi vielä jommallekummalle ilmaantua vaikka joku sopivampi väliin...silloin luonnollisesti pitäisi palata vain ystävyyteen.

Mutta tälläinen fwb-suhde pitäisi olla tosiaan oikealla tavalla tunteellinen ja luottamus olla kohdallaan. Itse en ainakaan haluaisi menettää ystävyyttä...ennemmin sitten olisin ilman seksiäkin...se ei saa pilata ystävyyttä, vaan päinvastoin.

Minusta fwb-suhde ei ole sama kuin vapaa suhde, vaikka vapautta tuossakin on.. mutta siihen kuuluu vastuu tekemisistään, ihan kuin tavallisessa suhteessakin. Ehkä tuo on vaan käsite-ero ihmisten välillä....kuka ymmärtää mitenkin asian...

Jännää miten meitä immeisiä on niin erilaisia. Ihan mielenkiintoista lukea sun ja muiden kirjoittajien näkemyksiä ja kokemuksia.

Samalla huomaa ne eroavaisuudet itse vrs.muut mm. tässä asiassa. Enkä tarkoita, että pitäisin itseäni teitä muita jotka kykenette vaikkapa Fwb huonompana, vain todella erilaisina siinä asiassa. ☺️

Jälleen kerran tajuan olevani ihka aito romantikko. 🤣

• Dissident kirjoitti:

Joo. On selkeää, kun on saanut elämänsä siihen malliin, että tuo ajatus sopii kuin nenä päähän..

Mutta itse olen huomannut, että sitä kun ihan koko elämä muuttuu vaikka eron jälkeen, muuttuu käsityksetkin.

Ne sinun sinkkuajat olivat lapsettomia silloin. Ja olet sanonut, että jos nyt eroaisit, et ottaisi enää kaksilahkeista. Mutta tarkkaan ei voi tietää, miten elämä vie.

Itsestä tuntuu, että nyt on paljon aikuisempi kuin ikinä. Tunteet ja järki sopii samaan kuuppaan.

Juu muuttuu, on mullakin muuttunut avarammaksi monet käsitykset. Mutta jotkut asiat entistäkin pyhemmäksi, mitä enemmän olen eronnut sen selvempää on ollut, että ne aidot rakkaat ja rakastetut on harvassa. Ja niitä tarvii löytäessään vaalia.

Pintaliitäjiä löytyy helposti, jotka vaihtaa tyyliä tuulesuunnan mukaan. Ne on rasittavia kumppaneina, huopaa soutaa.

Enkä mä halua mitään hetken huumaa, en ole koskaan halunnut. Mä olen mielummin ilman kokonaan. ☺️

Niin, kyllä mä pystyn sanomaan ja tarkoittamaan, kun sanon etten ottais enää uutta miestä. Siinä painaa järkisyyt ja tunnesyyt. Mieluiten pidän nykyisen mieheni, jota rakastan koko sielullani ja sydämelläni. Se on mun kaunis aarteeni, jota vaalin.

Mutta jos hän ei halua sitä olla, hän saa mennä. Sen jälkeen on vain meidän lapset. Ja minä keskityn sitten vaikka hyväntekeväisyyteen tms. Auttamaan ihmisiä rakentamaan elämää...löytämään kodin, työtä tms.

Rakkautta voi purkaa niinkin. Auttamalla muita. ☺️

• Nicitönnä kirjoitti:

Juu muuttuu, on mullakin muuttunut avarammaksi monet käsitykset. Mutta jotkut asiat entistäkin pyhemmäksi, mitä enemmän olen eronnut sen selvempää on ollut, että ne aidot rakkaat ja rakastetut on harvassa. Ja niitä tarvii löytäessään vaalia.

Pintaliitäjiä löytyy helposti, jotka vaihtaa tyyliä tuulesuunnan mukaan. Ne on rasittavia kumppaneina, huopaa soutaa.

Enkä mä halua mitään hetken huumaa, en ole koskaan halunnut. Mä olen mielummin ilman kokonaan. ☺️

Niin, kyllä mä pystyn sanomaan ja tarkoittamaan, kun sanon etten ottais enää uutta miestä. Siinä painaa järkisyyt ja tunnesyyt. Mieluiten pidän nykyisen mieheni, jota rakastan koko sielullani ja sydämelläni. Se on mun kaunis aarteeni, jota vaalin.

Mutta jos hän ei halua sitä olla, hän saa mennä. Sen jälkeen on vain meidän lapset. Ja minä keskityn sitten vaikka hyväntekeväisyyteen tms. Auttamaan ihmisiä rakentamaan elämää...löytämään kodin, työtä tms.

Rakkautta voi purkaa niinkin. Auttamalla muita. ☺️

Tai ehkä mä teenkin takin käännön ja otankin naisen kumppanikseni!😃

Jonkun kauniin rehevän ja naisellisen plussakoon mimmin. Tai gasellimaisen sorjan sinisilmäisen. 😋

Ois aika raju muutos kyseessä. Miehiin pettyneet, kyllästyneet voi senkin tehdä. Nojoo, hupihupi...

• pitkätukka-68
        Nicitönnä kirjoitti:

Jonkun kauniin rehevän ja naisellisen plussakoon mimmin. Tai gasellimaisen sorjan sinisilmäisen. 😋

Ois aika raju muutos kyseessä. Miehiin pettyneet, kyllästyneet voi senkin tehdä. Nojoo, hupihupi...

Minä en taida niin suurta elämänmuutosta tehdä, että samaan sukupuoleen siirtyisin, mutta kukin tekee kuten parhaaksi näkee.

• Nicitönnä kirjoitti:

No vastaampa tähän kirjoitukseen kaikkiin kolmeen kirjoitukseen..

Joo, täällä löytää itsekin saman ajatuksen eri näkökulmasta ja ehkä syvempää. Omat käsitykset ja tiedostaminen saa uudet sfäärit, vaikka varsinaisrsti mikään ei oleellisesti muutu.

Ja romantikko olen itsekin. Minulla on vaan tullut siihen myös järki ja syy/seuraus-suhde lisäksi. Rakkaus ja suuret sitoutumisen tunteet tulee jostain yhteenkuuluvaisuuden tunteesta, jonka saa kun sovittaa elämät yhteen ja haluaa toiselle parasta. Siihen tarvitaan kaksi ihmistä, jotka eivät odota ja vaadi mitään toiselta, mutta saa kun on toisen rakas...
        Tasapaino...jing ja jung...hih..

No mua hirvittää ihmiset, jotka suunnittelee kaiken ehdottomasti, kun ei voi aina tietää mitä se elo on vaikka 5 vuoden päästä... tiedä vaikka oikeesti innostut naisista...hähä!

No ei oikeasti... Harmis saa slaagin jos lukee nää...

Mutta lähdetään nyt siitä, että pidät sen ukonrutjakkeen ja kasvatatte ne lapset eläjiks. Sitten vaikka alatte kesäsuomalaisiksi...talvet Epsanjassa sit.

Kyllä muuten alkais tou lumi riittämään... piti tehdä kotonakin yli tunti lumihommia, ennenkuin pääs edes sisään...

• tpuujalka

seksi särkee ystävyyden, siihen tulee särö.

• Huiska58

Mä vanhempi eronnut nainen itäsuomessa.
      Mies valikoima vähissä mut kaksi miestä ystäviä kumpikin aviossa. Ollaan ystäviä siihen kuuluu silloin tällöin seksi ja nautin siitä. Plussaa saa silloin kun mieli on ei tartte etsiä..ei tauti vaaraa varattuja kun on. Rusinat pullasta 🌻 tiesti olen kivan näköinen vaalea lapsekas koulutettu rouva..

• tautivaaraon

Onko toinen miehistä Helge.

• Treffimies-

Ensin luodaan luottamus ystävyyssuhde ja siten vonkataan pillua.

• seksitäysinturhaa

Juuri siksi ei kiinnosta enää tutustua keneenkään.

• Sinkkumies---

Naiset ei uskalla sitoutua. Kyllä naiset lapsia tekee paskojen miesten kanssa mielellään mutta ero tuleekin samantien.

• Kaverit pyytää usein päästä mukaan vaimoa panemaan.
      Pääsevät toki useimmiten mukaan.

• Hmmph

Miksei mullaole tuollaisia kavereita jotka ottavat mukaan.

• mansikkakakkua

No sekstailkoot ne keskenään kenelle se sopii... ei ole multa pois mitenkään ulkopuolisten seksi elämä, en ota kantaa siihen.
      Itselleni se ei kuitenkaan sovi... sen asian mä tiedän varmasti. Minä olen niin itsekäs paskiainen ett haluan kaikki tai en mitään. Ja siinä onkin kaikki valinnan vapaudet, johtuen siitä ett mulla kun on aina pelissä mukana ne täydet tunteet sitä vastakappaletta kohtaan, myös ääretön mustasukkaisuus; jos on aihetta siihen! Itseäni en ala henkisesti loukkaamaan, kerta toisensa jälkeen... jos äijä käy kalassa vierailla lammikoilla.
      Se on silloin the end, kalastus oikeudet menetetty meikäläisen maa ja vesi alueilla ja karkoitettu-> iki ajoiksi, ilman valitus oikeutta!

• pitääollapaljontunteita

Itse en ole juurikaan mustasukkainen ja olen hyvin tarkka siitä kenen kanssa voin olla läheisissä väleissä ja äärimmäisen tarkka siitä ketä voin koskettaa tai kenen voin antaa koskettaa itseäni.

• aitoriitta

Ystävyyteen ei seksi kuulu. Piste.

• jkjkhhj

Kyllä se kelpaa aina

• Sinkkumies26-

Kaveri naista saa panna jos kaveri nainen on puutteessa. Kaveri naista saa panna vaikka kaveri nainen on varattu ja puutteessa koska sen oma mies ei halua seksiä. Silloin on hyvä että naisella on kaveri mies jonka kanssa panna.

• Kyllä, näin, mutta ei ole myöskään pakko. Toisen pihtailu antaa toiselle täyden vapauden ilman eri neuvottelua.

• Se on nimeltä panosuhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3295
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3107
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2468
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      2250
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1913
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1415
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81