Liian yksinkertaistako?

terveysensin

Kyseessä on mieheni joka ei suostu syömään ulkomailta tuotua. Kirjoitin jo eilen tästä mutta ei näy tällä sivulla joten tiivistän.
Syö vain kaksi tai kolme kertaa päivässä.

Eläinperäsisistä syö kananmunia ja lihaa. Kalaa syö jos paikallisessa kalaliikkeessä on hyvää järvikalaa. Juustoa ja voita syö leivän päällä.

Puuroa ja ruisleipää menee paljon.

Kasviksista, hedelmistä ja marjoista syö pääosin perunaa, kaalia, lanttua, naurista, sipulia ja porkkanaa, pääosin kun tekee soppaa. Kasviksia tulee silloin paljon ja suuria paloja, suhteessa vähän lihaa.
Vadelmia, omenaa ja päärynää syö, näitä kun kasvaa meillä.

Juomana olut tai vesi. Olut vain ruuan kanssa, korkeintaan yksi päivässä. Tekee sitä itse.

Ei koske riisiin, pastaan, ulkomaisiin hedelmiin tai kasviksiin, makkaroihin, kanaan, maitoon, margariiniin, leivoksiin eikä makeisiin. Kaikkea muutakin tulee mieleen mutta lista olisi loputon.

Meillä on omat ruuat koska en jaksa syödä noin yksinkertaisesti.

Juhliin kun mennään joissa on tarjolla ruokaa, ei koske "hienouksiin" kuten graaviloheen tai voileipäkakkuun.

Tuli vain mieleen että tuleeko jotain puutoksia kun syö noin? Entä tuo yksi olut? Ei ole koskaan meidän aikana ollut kännissä, koska ei pidä siitä, mutta ei välitä siitä että alkoholi on epäterveellistä.
Mutta jotain se tekee oikein. Ukko on 40 mutta näyttää 10 vuotta nuoremmalta.

4

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Absii

      Itse olen paljon nirsompi! Tuossa vielä valinnanvaraa!

    • simppeliiseonniin

      Pastakin voi olla kotimaista suomalaisesta vehnästä tehtyä - ei sen ole pakko olla barillaa, jotta sitä voisi kutsua pastaksi kuten https://www.myllynparas.fi/tuotteet/tumma-makaroni-1-kg ja https://www.myllynparas.fi/yritys.

      Noin muuten - miehesi on harvinaisen älykäs immeinen eikä turhaan ulkomaan kotkotusten perässä juokse, sillä kotimaiset ainekset ovat kyllä niitä parhaita ja niistä elimistö saa oikeastaan kaiken tarvitsemansa - tosin tuorepuolta voisi kehittää vielä.

      Itse teen tuoresalaatin kotimaisista vihanneksista eli valkokaalia hyvin ohueksi slaissattuna (mandoliiniakin voi käyttää), domskuu viipaleina, kurkkua paloina, suomalaista kevätsipulia hienonnettuna tai punasipulia ohuina siivuina marinoituna, päälle valkoista viinietikkaa (kotimaista tottakai) ja neitsytrypsiöljyä.

      Kotimaisuuden puolesta vielä niin naiseni saa ruoansulatusvaivoja usein ulkomaisesta paprikasta (varsinkin, jos on valkoista osaa mukana) vaan ei kotimaisesta ja ulkomainen luomu-paprikakin yleensä sopii ruoansulatukseen ilman turvotuksen oloa.

    • terveellisyys

      Eiks tuo ole tosi terveellistä mitä se syö? Ja monipuolista, ainut mikä pisti silmään et ei kasviksia. Juureksissa samaa hyvää ku kasviksista ja salaateissa, ehkä energiaa enemmän mut tuohan riippuu elintavoista. Suomalainen on turvallisempaa ja luotettavampaa. Kasvatettu kala on melkeinpä myrkyllistä jo nykyisin, et tuo järvilohi on luksusta.

      Pitää syödä kun on nälkä, jos on nälkä kahdesti päivässä niin kai se on hyvä jos ei ole heikotuskohtauksia välii. Syömisen kontrollointi, ihmeelliset nykyajan määritelmät ja uskomukset vaan heikentää omaa kehotietoisuutta ruuan suhteen. Kananmunat on kai terveellisintä proteiinia ja rasvaa mitä voi nykyisin syödä paitsi jos metsästää itse, eikös elämä synny munista.

      Ei kai pastaan, margariiniin, makkaraan, riisiin tai maitotuotteisiin kannatakkaan koskea. Aika vähän ravinteita suhteessa energiaan ja noissa on aineita joita ihmiskeho ei pysty sulattamaan ja ne aiheuttaa sitten ongelmia. Noiden tuotannossa käytetään myös aika paljon tuholaisaineita ja hormoneja ja tiesmitä, GMO. En tiedä kuinka pitää paikkaansa mut olisiko juurekset terveellisiä just siks et ne on suojassa maan alla.

    • etiseymmärrämitään

      Miehen ruokavalio on terveellinen ja järkevä. Joten ongelma on sinun omassa syömisessäsi.
      Liha ja eläinproteiineja tarvitaan kehon hyvinvointiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe