Seta syyttää taas homokriittisiä

ei.hyvää.päivää

Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? On homous pakko hyväksyä?

"Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta sateenkaariperheen luona.

– Yksi luokan tytöistä ei oikein enää saanut tulla meille, koska hänen äitinsä ei pitänyt ajatuksesta, että lapsemme on syntynyt kahden äidin perheeseen ja (yksi vanhemmista) on korjannut sukupuolensa, vastaaja kertoi.

"Toinen mainitsi pitävänsä sateenkaariperheiden kiusaamisena myös sitä, miten julkista keskustelua seksuaalivähemmistöjen oikeuksista käydään.

– Sateenkaariperheiden lapset joutuvat kohtamaan melko paljon julkista kiusaamista, ääriryhmien ja poliitikkojen ja heidän pienen piirin kommenttejaan toistavan median taholta, hän kertoi.

– Myös median harrastamat "suuret homoillat", joissa ihmisoikeudet ja mielipiteet asetetaan vastakkain, ovat julkista kiusaamista. Kenenkään olemassaolo ei ole mielipidekysymys."

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkimus-kiusaaminen-huolestuttaa-sateenkaariperheiden-vanhempia-median-suuret-homoillat-ovat-kiusaamista/6835668#gs.a_hlbA0

189

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten suvaitsevaisesti sinä suhtautuisit, jos heteroseksuaalisuuteen suhtauduttaisi kriittisesti? Miten suhtautuisit siihen, jos joku ei päästä lastansa sinun lastesi kanssa leikkimään, koska sinä olet hetero?

      • Miksi muuten jollakin on oikeus suhtautua kriittisesti sateenkaariväkeen? Keihin muihin ihmisiin saa suhtautua kriittisesti?


      • HIeno esimerkki taas asiallisesta keskustelusta sellaisen kanssa jonka mielipiteet ovat erilaiset kun sinun mielipiteesi.

        :-)


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        HIeno esimerkki taas asiallisesta keskustelusta sellaisen kanssa jonka mielipiteet ovat erilaiset kun sinun mielipiteesi.

        :-)

        Räyhiksen räyhä alkaa heti kun joku esittää mielipiteen jota hän vihaa tai ei ymmärrä. Ihan heti, jos hän on hereillä.


      • KuuluuKulttuuriin

      • Kiitos vaan sanoistasi. Olisit sinä vounut tietysti sanoa jotain varsinaiseen aiheeseenkin, ehkä sinulla ei kuitenkaan ole muuta kuin tämä vakiolause , jota ahkerasti jaat. Ymmärrän kyllä, että haluat ottaa osaa ja hyväksyn, ettei sinulla ole muuta sanottavaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos vaan sanoistasi. Olisit sinä vounut tietysti sanoa jotain varsinaiseen aiheeseenkin, ehkä sinulla ei kuitenkaan ole muuta kuin tämä vakiolause , jota ahkerasti jaat. Ymmärrän kyllä, että haluat ottaa osaa ja hyväksyn, ettei sinulla ole muuta sanottavaa.

        >Ymmärrän kyllä, että haluat ottaa osaa ja hyväksyn, ettei sinulla ole muuta sanottavaa.

        Räyhiksen huomionylkytyksen jälkeen kannattaa aina pyyhkiä vaatteensa polven alapuolelta, ettei lähetys kuivu kiinni.


      • ”Miten suhtautuisit siihen, jos joku ei päästä lastansa sinun lastesi kanssa leikkimään, koska sinä olet hetero?”

        Parempi esimerkki olisi vaikka se, ettei päästä lasta leikkimään vammaisten tai sairaiden vanhempien kanssa. Tahi kielto kohdistuu siihen, kun vanhemmat ovat hyvin äänekkäitä uskovia?

        Olisko näiden uskovien asenne sama kuin esim. ”Näin.on” 28.3.2018 3:29 joka tuumailee: ”Tiedossahan oli, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan.Ei ne asenteet kerralla muutu suvaitsevammaksi. Eikä jotkut muuta kantaansa koskaan.”

        Jotenkin luen tuon siten, että nämä vanhemmat pitävät mielellään yllä kiusaamiskulttuuria kunhan se ei kohdistu heihin?


      • Kakaks
        mummomuori kirjoitti:

        ”Miten suhtautuisit siihen, jos joku ei päästä lastansa sinun lastesi kanssa leikkimään, koska sinä olet hetero?”

        Parempi esimerkki olisi vaikka se, ettei päästä lasta leikkimään vammaisten tai sairaiden vanhempien kanssa. Tahi kielto kohdistuu siihen, kun vanhemmat ovat hyvin äänekkäitä uskovia?

        Olisko näiden uskovien asenne sama kuin esim. ”Näin.on” 28.3.2018 3:29 joka tuumailee: ”Tiedossahan oli, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan.Ei ne asenteet kerralla muutu suvaitsevammaksi. Eikä jotkut muuta kantaansa koskaan.”

        Jotenkin luen tuon siten, että nämä vanhemmat pitävät mielellään yllä kiusaamiskulttuuria kunhan se ei kohdistu heihin?

        Mitä huonoa lapsi voisi oppia vammaisselta?


      • Kirjoitinihanhomona

        Itse olisin ihan sinut sen kanssa ettei sateenkaariperheen lapsia päästettäisin meille sen takia että satun olemaan miehen ja naisen perustamassa perheessä, jossa lapset ovat tulleet keskinäisen seksin tuloksena. Eli hetero. Itse en kaipaa kuitenkaan erityisesti homo- tai lesboseuraa. Tuttavissa on molempia mutta sillä ei ole minulle merkitystä.
        Toki en itse välitä vaikka mistä taustasta lapset tulevat, ihan sama.
        Mutta kunnioitan kunkin ihmisen mielipiteitä. Olkoonkin että ei olisi samaa mieltä minun kanssani.
        Jos joku on homo niin on. Tai lesbo. Tai hetero. En kuitenkaan tyrkytä omaa suuntautumista muille. Omille lapsille toimin omana itsenäni esimerkkinä. Valitkoon itse.
        On meille jätetty tulemasta muistakin syistä jotka eivät liity lapsiin. Ei ole pidetty siitä että elämä on ulkopuolisten silmissä liian hyvässä kuosissa. Se on näköjään ihan riittävä syy.

        Tuota lapsishoppailua vähän karsastan. Eli marketista saa tilattua sellaisen tuunatun lapsen kuin mitä mielikuvitus sallii. Saa valita värin, sukupuolen, silmien värin, hiusten värin ja mallin ja niin edelleen...
        Periaatteessa puolestani lapsen saa hankkia kaikki. Myös vammaiset ja epämuodostuneet ihmiset. Kunhan ovat kykeneväisiä kasvattamaan ja hoitamaan ilman eritysiä ehtoja ja tukijärjestelyjä joita ns. perusperheetkään saavat.

        Homo- ja lesboparit joutuvat lasta hankkiessaan turvautumaan kolmannen tekijän apuun. Tuolloin saattaa tulla vastaan tuo shoppailu. Mistä minä en pidä. Jomman kunnan solut ovat max. puolet lapsesta, loput ostetaan ulkopuoliselta toimijalta.
        Jotenkin tuntuu ettei se ole ihan luonnollista. Okei, se on ihmisen älyn ansiota että niin voi tehdä, mutta sama älyn painottaminen on perusteena myös älyttömyyksille jos sille tielle lähdetään.
        Riippuu siitä kummalla puolen aitaa sattuu seisomaan. Eiköhän Hitler ja Stalin ajatelleet kumpikin olevansa oikeassa kun lahtasivat porukkaa. Kumikin toteutti omia mielihalujaan. Ja kummallakin suuren kansa suuri suosio, ei toiminnassa nähty mitään vikaa. Jos sattui olemaan samalla puolen aitaa. Toiselta puolen asia näytti tietysti hiukan erilaiselta.

        Kehottaisin homo- ja lespoasiaa ajavia viemään agendaa arabimaihin voimakkaammin. Siellä kun saa asiansa menemään läpi niin muu maailma tulee kyllä perässä.
        Eli ei kannata tehdä asioita aina helpoimmalla tavalla jos haluaa tulosta.


      • Mieletöntä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Miksi muuten jollakin on oikeus suhtautua kriittisesti sateenkaariväkeen? Keihin muihin ihmisiin saa suhtautua kriittisesti?

        Suhtautua kriittisesti....hmm...
        Mielestäni minulla on oikeus suhtautua kriittisesti kaikkeen mihin haluan.
        Liikennevaloihin, toisiin ihmisiin, väkivaltaan, sotiin, rusinapullaan, homoihin, heteroihin, kirkkoon, ateistiin, autoiluun, joukkoliikenteeseen, tietulleihin kaupunkeihin ja varsinkin niistä ulos tuleville, ihan mille haluan.
        Se on minun mielipiteeni. Jos se ei jollekin käy niin voi voi.
        Kun toimin lakien mukaan ja pyrin siihen ettei tekoni aiheuta toisille vahinkoa niin voin olla mtä mieltä haluan. Vaikka maapallo onkin jenkkifutispallon muotoinen kun se kerran sellainen on.
        Jos olette eri mieltä niin puolestani saattekin olla. mutta minä olen omaa mieltä.


      • Kirjoitinihanhomona kirjoitti:

        Itse olisin ihan sinut sen kanssa ettei sateenkaariperheen lapsia päästettäisin meille sen takia että satun olemaan miehen ja naisen perustamassa perheessä, jossa lapset ovat tulleet keskinäisen seksin tuloksena. Eli hetero. Itse en kaipaa kuitenkaan erityisesti homo- tai lesboseuraa. Tuttavissa on molempia mutta sillä ei ole minulle merkitystä.
        Toki en itse välitä vaikka mistä taustasta lapset tulevat, ihan sama.
        Mutta kunnioitan kunkin ihmisen mielipiteitä. Olkoonkin että ei olisi samaa mieltä minun kanssani.
        Jos joku on homo niin on. Tai lesbo. Tai hetero. En kuitenkaan tyrkytä omaa suuntautumista muille. Omille lapsille toimin omana itsenäni esimerkkinä. Valitkoon itse.
        On meille jätetty tulemasta muistakin syistä jotka eivät liity lapsiin. Ei ole pidetty siitä että elämä on ulkopuolisten silmissä liian hyvässä kuosissa. Se on näköjään ihan riittävä syy.

        Tuota lapsishoppailua vähän karsastan. Eli marketista saa tilattua sellaisen tuunatun lapsen kuin mitä mielikuvitus sallii. Saa valita värin, sukupuolen, silmien värin, hiusten värin ja mallin ja niin edelleen...
        Periaatteessa puolestani lapsen saa hankkia kaikki. Myös vammaiset ja epämuodostuneet ihmiset. Kunhan ovat kykeneväisiä kasvattamaan ja hoitamaan ilman eritysiä ehtoja ja tukijärjestelyjä joita ns. perusperheetkään saavat.

        Homo- ja lesboparit joutuvat lasta hankkiessaan turvautumaan kolmannen tekijän apuun. Tuolloin saattaa tulla vastaan tuo shoppailu. Mistä minä en pidä. Jomman kunnan solut ovat max. puolet lapsesta, loput ostetaan ulkopuoliselta toimijalta.
        Jotenkin tuntuu ettei se ole ihan luonnollista. Okei, se on ihmisen älyn ansiota että niin voi tehdä, mutta sama älyn painottaminen on perusteena myös älyttömyyksille jos sille tielle lähdetään.
        Riippuu siitä kummalla puolen aitaa sattuu seisomaan. Eiköhän Hitler ja Stalin ajatelleet kumpikin olevansa oikeassa kun lahtasivat porukkaa. Kumikin toteutti omia mielihalujaan. Ja kummallakin suuren kansa suuri suosio, ei toiminnassa nähty mitään vikaa. Jos sattui olemaan samalla puolen aitaa. Toiselta puolen asia näytti tietysti hiukan erilaiselta.

        Kehottaisin homo- ja lespoasiaa ajavia viemään agendaa arabimaihin voimakkaammin. Siellä kun saa asiansa menemään läpi niin muu maailma tulee kyllä perässä.
        Eli ei kannata tehdä asioita aina helpoimmalla tavalla jos haluaa tulosta.

        "Homo- ja lesboparit joutuvat lasta hankkiessaan turvautumaan kolmannen tekijän apuun. Tuolloin saattaa tulla vastaan tuo shoppailu. Mistä minä en pidä. Jomman kunnan solut ovat max. puolet lapsesta, loput ostetaan ulkopuoliselta toimijalta.
        Jotenkin tuntuu ettei se ole ihan luonnollista. Okei, se on ihmisen älyn ansiota että niin voi tehdä, mutta sama älyn painottaminen on perusteena myös älyttömyyksille jos sille tielle lähdetään. "

        Tarkoitatko, ettei pitäisi käyttää luovuttajan sukusoluja, jotta raskaus alkaa? Sekö ei tunnu sinusta luonnolliselta?


      • Mieletöntä kirjoitti:

        Suhtautua kriittisesti....hmm...
        Mielestäni minulla on oikeus suhtautua kriittisesti kaikkeen mihin haluan.
        Liikennevaloihin, toisiin ihmisiin, väkivaltaan, sotiin, rusinapullaan, homoihin, heteroihin, kirkkoon, ateistiin, autoiluun, joukkoliikenteeseen, tietulleihin kaupunkeihin ja varsinkin niistä ulos tuleville, ihan mille haluan.
        Se on minun mielipiteeni. Jos se ei jollekin käy niin voi voi.
        Kun toimin lakien mukaan ja pyrin siihen ettei tekoni aiheuta toisille vahinkoa niin voin olla mtä mieltä haluan. Vaikka maapallo onkin jenkkifutispallon muotoinen kun se kerran sellainen on.
        Jos olette eri mieltä niin puolestani saattekin olla. mutta minä olen omaa mieltä.

        Toki saa suhtautua kriittisesti mihin haluaa, saa sen kertoa julkikin. Jos oma etiikka antaa luvan sanoa toiselle, ettei hänen naamansa miellytä, niin siitäpä sitten vaan sanomaan. Sehän on mielipide ja jos se ei sille toiselle sovi niin voi voi...
        Minä olen paljon sinua alempana ravintoketjussa, koska minua ottaa päähän, jos minulle sanotaan , ettei saa olla sellainen kuin on. On se mielipide, mutta ottaa se päähän silti.


      • Sairaaksi.menee
        mummomuori kirjoitti:

        ”Miten suhtautuisit siihen, jos joku ei päästä lastansa sinun lastesi kanssa leikkimään, koska sinä olet hetero?”

        Parempi esimerkki olisi vaikka se, ettei päästä lasta leikkimään vammaisten tai sairaiden vanhempien kanssa. Tahi kielto kohdistuu siihen, kun vanhemmat ovat hyvin äänekkäitä uskovia?

        Olisko näiden uskovien asenne sama kuin esim. ”Näin.on” 28.3.2018 3:29 joka tuumailee: ”Tiedossahan oli, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan.Ei ne asenteet kerralla muutu suvaitsevammaksi. Eikä jotkut muuta kantaansa koskaan.”

        Jotenkin luen tuon siten, että nämä vanhemmat pitävät mielellään yllä kiusaamiskulttuuria kunhan se ei kohdistu heihin?

        :D Hohohohoo, sinun parempi esimerkki "ettei päästä lasta leikkimään vammaisten tai sairaiden vanhempien kanssa" - sillä niin sinä todellakin kirjoitit - on jo melkoinen freudilainen lispahdus sinun pedofiliastasi. Hyi helvetti!


      • Sairaaksi.menee kirjoitti:

        :D Hohohohoo, sinun parempi esimerkki "ettei päästä lasta leikkimään vammaisten tai sairaiden vanhempien kanssa" - sillä niin sinä todellakin kirjoitit - on jo melkoinen freudilainen lispahdus sinun pedofiliastasi. Hyi helvetti!

        Aika froidilainenlipashdus tuo sinun tulkintasi mommomuorin kommentista. Useimmat varmasti ymmärsivät mitä mummomuori oikeasti tarkoitti, kun kerran puhe on lapsista.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Miksi muuten jollakin on oikeus suhtautua kriittisesti sateenkaariväkeen? Keihin muihin ihmisiin saa suhtautua kriittisesti?

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Tuo laittamasi Raamatun kohta ei anna oikeutta kohdella ihmisiä huonosti ja epäasiallisesti.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tuo laittamasi Raamatun kohta ei anna oikeutta kohdella ihmisiä huonosti ja epäasiallisesti.

        Ei ole parempaa tapaa saada heidät lopettamaan SYNTINSÄ harjoittaminen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Ei ole parempaa tapaa saada heidät lopettamaan SYNTINSÄ harjoittaminen.

        Ymmärsinköhän minä nyt oikein..tekemällä itse syntiä (olemalla epäasiallinen) saa toiset lopettamaan synnin harjoittamisen?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärsinköhän minä nyt oikein..tekemällä itse syntiä (olemalla epäasiallinen) saa toiset lopettamaan synnin harjoittamisen?

        Ei tässä asiassa pehmoilemalla saavuteta mitään ja Herran Sanaahan vain toin esiin en muuta jos se on
        epäasiallista niin en voi mitään.


      • Mieletöntä kirjoitti:

        Suhtautua kriittisesti....hmm...
        Mielestäni minulla on oikeus suhtautua kriittisesti kaikkeen mihin haluan.
        Liikennevaloihin, toisiin ihmisiin, väkivaltaan, sotiin, rusinapullaan, homoihin, heteroihin, kirkkoon, ateistiin, autoiluun, joukkoliikenteeseen, tietulleihin kaupunkeihin ja varsinkin niistä ulos tuleville, ihan mille haluan.
        Se on minun mielipiteeni. Jos se ei jollekin käy niin voi voi.
        Kun toimin lakien mukaan ja pyrin siihen ettei tekoni aiheuta toisille vahinkoa niin voin olla mtä mieltä haluan. Vaikka maapallo onkin jenkkifutispallon muotoinen kun se kerran sellainen on.
        Jos olette eri mieltä niin puolestani saattekin olla. mutta minä olen omaa mieltä.

        ”Suhtautua kriittisesti....hmm...
        Mielestäni minulla on oikeus suhtautua kriittisesti kaikkeen mihin haluan.”

        Termin oikea sisältö on Suomisanakirjan mukaan:

        1. (us. moittivassa, vikoja etsivässä mielessä) arvosteleva.
        Esimerkiksi: Kriittinen lausunto, ilme. Arvostelija oli hyvin kriittinen.
        2. tarkoin punnitseva tai punnittu, harkitseva, tieteellisen tarkka.
        Esimerkiksi: Kriittinen tutkija. Kriittinen tutkimus, lähteiden käyttö.
        3. ratkaiseva, käänteentekevä
        4. arveluttava, huolestuttava, vaarallinen.
        Esimerkiksi: Potilaan tila on kriittinen. Kriittisessä vaiheessa olevat neuvottelut.
        5. fysiikka, fysikaalinen, tekniikka, tekninen raja- tai käännekohtaa merkitsevä.

        Se on saanut uuden merkityksen mm. ilmaisussa ”maahanmuuttokriittinen”, joka tarkoittaa maahanmuutto vastaista. Samoin ”homokriittinen” on homoseksualismin vastainen.

        Kun näin käytetään tätä termiä, mm. ateisteista voisi sanoa, että he ovat ”jumalkriittisiä” tai ”uskontokriittisiä”. Tai vegetarismista ”lihasyöntikriittinen” jne.
        On siis jotenkin pehmeämpää ja poliittisesti korrektimpaa käyttää tätä uudissanaa – ”islamkriittinen”, ”juutalaiskriittinen” jne. koska siinä ei suoraan sanota, että on jonkun vastainen tai vihamielinen.

        Siitä sitten yritetään johdatella seurausta tuosta vastaisuudesta tai vihamielisyydestä, kuten aloituksessa on tehty – eihän tarvitse hyväksyä homoseksualismia? Josta taas tulee peruste niille teoille, joilla sitä omaa vihamielisyyttä ”saa” tuoda eri tavoin ilmi.

        Mutta olet oikeassa siinä, että jokainen saa suhtautua kriittisesti – jolla ymmärrän pikemminkin kyseenalaistamista. Asioita kannattaa tarkastella monelta kulmalta ja olla harkitseva.


      • kommarille
        mummomuori kirjoitti:

        ”Suhtautua kriittisesti....hmm...
        Mielestäni minulla on oikeus suhtautua kriittisesti kaikkeen mihin haluan.”

        Termin oikea sisältö on Suomisanakirjan mukaan:

        1. (us. moittivassa, vikoja etsivässä mielessä) arvosteleva.
        Esimerkiksi: Kriittinen lausunto, ilme. Arvostelija oli hyvin kriittinen.
        2. tarkoin punnitseva tai punnittu, harkitseva, tieteellisen tarkka.
        Esimerkiksi: Kriittinen tutkija. Kriittinen tutkimus, lähteiden käyttö.
        3. ratkaiseva, käänteentekevä
        4. arveluttava, huolestuttava, vaarallinen.
        Esimerkiksi: Potilaan tila on kriittinen. Kriittisessä vaiheessa olevat neuvottelut.
        5. fysiikka, fysikaalinen, tekniikka, tekninen raja- tai käännekohtaa merkitsevä.

        Se on saanut uuden merkityksen mm. ilmaisussa ”maahanmuuttokriittinen”, joka tarkoittaa maahanmuutto vastaista. Samoin ”homokriittinen” on homoseksualismin vastainen.

        Kun näin käytetään tätä termiä, mm. ateisteista voisi sanoa, että he ovat ”jumalkriittisiä” tai ”uskontokriittisiä”. Tai vegetarismista ”lihasyöntikriittinen” jne.
        On siis jotenkin pehmeämpää ja poliittisesti korrektimpaa käyttää tätä uudissanaa – ”islamkriittinen”, ”juutalaiskriittinen” jne. koska siinä ei suoraan sanota, että on jonkun vastainen tai vihamielinen.

        Siitä sitten yritetään johdatella seurausta tuosta vastaisuudesta tai vihamielisyydestä, kuten aloituksessa on tehty – eihän tarvitse hyväksyä homoseksualismia? Josta taas tulee peruste niille teoille, joilla sitä omaa vihamielisyyttä ”saa” tuoda eri tavoin ilmi.

        Mutta olet oikeassa siinä, että jokainen saa suhtautua kriittisesti – jolla ymmärrän pikemminkin kyseenalaistamista. Asioita kannattaa tarkastella monelta kulmalta ja olla harkitseva.

        Olet pimee!


      • yesyes_
        kommarille kirjoitti:

        Olet pimee!

        Yes!


    • Joo. Miksi ihmisiin pitää suhtautua negatiivisesti, jos ei ole rikollinen??

      • homojoukolle

        Kysy sitä itseltäsi miksi suhaudut uskoviin negatiivisesti.


      • homojoukolle kirjoitti:

        Kysy sitä itseltäsi miksi suhaudut uskoviin negatiivisesti.

        En ihan niinkään. Suhtaudun lukuisiin uskoviin myötämielisesti.

        On kuitenkin uskovia, joiden kirjoituksissa ei ole mitään järkeä, ja on jopa vääristelyä: niihin puutun herkästi.


      • Jos en välittäisi vääristelyistä, niin olisin henkisesti terve? Oletko ollenkaan viisas?


      • HaluatPientä
        homojoukolle kirjoitti:

        Kysy sitä itseltäsi miksi suhaudut uskoviin negatiivisesti.

        Onko Torre siis 'suhautunut' sinuun? Ja koit sen negatiivisesti? Ajattele että sinäkin usko.vainen saatoit tehdä jotain väärin. Roḿantiikka on herkkä laji.


      • Järjetöntämenoa
        torre12 kirjoitti:

        En ihan niinkään. Suhtaudun lukuisiin uskoviin myötämielisesti.

        On kuitenkin uskovia, joiden kirjoituksissa ei ole mitään järkeä, ja on jopa vääristelyä: niihin puutun herkästi.

        Moi.
        En kylläkään ole uskova mutta tuo lause ettei jossakin ole järkeä, tarkoittanee ettei ole järkeä sinun mielestäsi.
        Aika moni asia on mielestäni järjetön mutta joidenkin mielestä ok.


    • apumiehen_apuri

      Meillä jokaisella saa olla mielipiteitä, jotka perustuu hyviksi todettuihin ja koettuihin arvoihin. Suvaitsemattomat pyrkivät lanseeraamaan uusia "arvoja", joilla ei todellisuudessa ole mitään perusteita.

    • aloittaja.valehtelee

      Tutkimus on Väestöliiton tekemä, joten missä kohtaa Seta syyttää siinä homokriittisiä?

      • lslskssk

        Setan edustajan kommenteissa.


      • valehtelet
        lslskssk kirjoitti:

        Setan edustajan kommenteissa.

        Ei ollut Setan edustaja.


      • valehtelet kirjoitti:

        Ei ollut Setan edustaja.

        Räyhikselle jokainen homoista tuomitsemattoman mielipiteen esittäjä on Setan edustaja.


      • kerro.omin.sanoin

        Kerro ihan omin sanoin mikä on julkinen salaisuus?


      • kerro.omin.sanoin kirjoitti:

        Kerro ihan omin sanoin mikä on julkinen salaisuus?

        Älä vaadi Räyhikseltä mahdottomia. Tuohan edellyttäisi ajattelukykyä.


      • OleHuoleti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä vaadi Räyhikseltä mahdottomia. Tuohan edellyttäisi ajattelukykyä.

        Emme vaadi sinulta Räyhis mitään 🤗🤗🤗


      • OleTokiHuoleti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä vaadi Räyhikseltä mahdottomia. Tuohan edellyttäisi ajattelukykyä.

        Eihän suhteesi Torreen ole enää mikään salaisuus, RÄYHlS. Hómppeleita olette molwmmqt🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗


      • PuhultaellesiRäyhis
        OleTokiHuoleti kirjoitti:

        Eihän suhteesi Torreen ole enää mikään salaisuus, RÄYHlS. Hómppeleita olette molwmmqt🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

        >>molwmmqt🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗<<

        Sillanpään kaapillako sitä on käyty?😂😂😂😂😂😂😂😆😆😆😆😆


      • mitäkuuluu_
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä vaadi Räyhikseltä mahdottomia. Tuohan edellyttäisi ajattelukykyä.

        Mitä sulle 💩 kuuluu?


    • Näin.on

      Onko tuo nyt uutta. Tiedossahan oli, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan.
      Ei ne asenteet kerralla muutu suvaitsevammaksi. Eikä jotkut muuta kantaansa koskaan. Samoin käy kuin naispappeus asiassa. Kuka hyväksyy ja kuka ei.

      • Näin.on

        Syyksi sanottiin myös suuret mediatapahtumat kuten Homoillat.
        Eikö näiden vähemmistöjen oikeuksia voisi ajaa vähemmälläkin metelillä, ettei lapset joudu kärsimään. Syyttömiähän lapset on oli vanhemmat sitten mitä tahansa.
        Vaikka tuttuahan tällainen kiusaaminen on. Ainahan jotkut väestöryhmät on pyritty eristämään yhteisöstä, milloin mustalaiset, milloin kommunistit, milloin köyhät, tai tietyt uskonpiirit eristävät uskottomia jne...


      • "Tiedossahan oli, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan."

        Onko siis vaan toedettava että näin on ja annettava kiusaamisen jatkua?

        Vai tuleeko asiaan puuttua?


      • Näin.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Tiedossahan oli, että näitä lapsia tullaan kiusaamaan."

        Onko siis vaan toedettava että näin on ja annettava kiusaamisen jatkua?

        Vai tuleeko asiaan puuttua?

        Eihän se mikään yllätys ole, että näitä lapsia kiusataan. Paljonhan siitä on puhuttu että on kiusattu.
        Eihän se tietekään oikein ole. Kiusaaminen on aina väärin ja varsinkin kun se kohdistuu lapsiin.


      • Näin.on kirjoitti:

        Eihän se mikään yllätys ole, että näitä lapsia kiusataan. Paljonhan siitä on puhuttu että on kiusattu.
        Eihän se tietekään oikein ole. Kiusaaminen on aina väärin ja varsinkin kun se kohdistuu lapsiin.

        Eli sille kiusaamiselle siis pitää tehdä jotain eikös vain?

        Eikä vain todeta että se ei ole yllätys.


      • Näin.on kirjoitti:

        Eihän se mikään yllätys ole, että näitä lapsia kiusataan. Paljonhan siitä on puhuttu että on kiusattu.
        Eihän se tietekään oikein ole. Kiusaaminen on aina väärin ja varsinkin kun se kohdistuu lapsiin.

        ""Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta sateenkaariperheen luona."

        Mitä mieltä olet, toimivatko nämä kiellon antaneet vanhemmat kiusaamista ehkäisevästi?


      • Näin.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eli sille kiusaamiselle siis pitää tehdä jotain eikös vain?

        Eikä vain todeta että se ei ole yllätys.

        Kyllä, ja minusta se vaatii pitkäjänteistä, valistusta ja tiedon jakamista.
        Tällaiset mediasirkukset homoiltoineen ja pridekulkueineen on vain kuin bensaa liekkeihin kiusaamiselle.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        ""Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta sateenkaariperheen luona."

        Mitä mieltä olet, toimivatko nämä kiellon antaneet vanhemmat kiusaamista ehkäisevästi?

        Vanhemmathan de facto kannustivat kiusaamiseen ja jopa osallistuivat siihen itse.


      • Näin.on kirjoitti:

        Eihän se mikään yllätys ole, että näitä lapsia kiusataan. Paljonhan siitä on puhuttu että on kiusattu.
        Eihän se tietekään oikein ole. Kiusaaminen on aina väärin ja varsinkin kun se kohdistuu lapsiin.

        Kiusaaminen on väärin, ja se pitää kitkeä pois. Lapsen asenteet tulevat ensikädessä kotoa.


      • Näin.on kirjoitti:

        Kyllä, ja minusta se vaatii pitkäjänteistä, valistusta ja tiedon jakamista.
        Tällaiset mediasirkukset homoiltoineen ja pridekulkueineen on vain kuin bensaa liekkeihin kiusaamiselle.

        """Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta sateenkaariperheen luona."

        Mitä mieltä olet, toimivatko nämä kiellon antaneet vanhemmat kiusaamista ehkäisevästi? "

        Jätit vastaamatta.


      • 99999ij66tf4ea
        Näin.on kirjoitti:

        Eihän se mikään yllätys ole, että näitä lapsia kiusataan. Paljonhan siitä on puhuttu että on kiusattu.
        Eihän se tietekään oikein ole. Kiusaaminen on aina väärin ja varsinkin kun se kohdistuu lapsiin.

        Vaan mutta meidän Persujen mielestä pienemempien kiusaaminen on niin mageeta ja kivaa!


      • Näin.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        """Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta sateenkaariperheen luona."

        Mitä mieltä olet, toimivatko nämä kiellon antaneet vanhemmat kiusaamista ehkäisevästi? "

        Jätit vastaamatta.

        Eivät toimi. Minusta lasten pitää saada olla vapaa kaikista ennakkoluuloista kaikenlaisia ihmisiä kohtaan. Antaa lasten itse muodostaa oman kaveripiirinsä.


      • KerroToki
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        """Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta sateenkaariperheen luona."

        Mitä mieltä olet, toimivatko nämä kiellon antaneet vanhemmat kiusaamista ehkäisevästi? "

        Jätit vastaamatta.

        Miten sinä muslímina suhtaudut homoihin???

        Jätit vastaamatta?.


    • "Homokriittisiä", hahahahahah!

      • Tuo on "uskovien" keksimä uusi suosikkisana, jota mm. patmosfanit yrittävät levittää. Ei taida silti nousta vuoden uudissanojen listoile, kun suuri enemmistö ei siihen koske kuin pitkällä tikulla – kuten me nyt.


      • Juurikin.niin

        Niin, homostelu ja lesboilu ei ole normaalia seksuaalisuutta.


      • odotan.jännityksellä
        Juurikin.niin kirjoitti:

        Niin, homostelu ja lesboilu ei ole normaalia seksuaalisuutta.

        Lopeta ne sitten heti.


      • Juurikin.niin
        odotan.jännityksellä kirjoitti:

        Lopeta ne sitten heti.

        En voi lopettaa koska en ole edes aloittanut.


      • pellelle
        Juurikin.niin kirjoitti:

        En voi lopettaa koska en ole edes aloittanut.

        Kovasti ne silti kiinnostavat. Se ei ole normaalia.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuo on "uskovien" keksimä uusi suosikkisana, jota mm. patmosfanit yrittävät levittää. Ei taida silti nousta vuoden uudissanojen listoile, kun suuri enemmistö ei siihen koske kuin pitkällä tikulla – kuten me nyt.

        Onko ne ei-"uskovat" sitä homokriittisyyden kieltämistä vastaan vai puolesta?


      • OleTokiHuoleti
        minkkilaukku kirjoitti:

        Onko ne ei-"uskovat" sitä homokriittisyyden kieltämistä vastaan vai puolesta?

        'Homokriittisyyden' kanssa kannattaa olla hissukseen sillä se on hitsin kiellettyä jo nyt, tai sen julkinen revittäminen ainakin on. Ihmisten lainmukaiset ominaisuudet kun nauttii lain suojaa eikä sananvapaus koske niiden kimppuun käymistä.


    • "Seta syyttää taas homokriittisiä"

      Ja missä Seta siis syytti ja ketä?

    • voivit

      Kortongille jo uusi nimi!! Olisko peräkumi hyvä?

      • paakasulttis

        Homokortonki = peräkumi


    • NäinhänSeMenee

      Asia on niin, että ne, jotka puhuvat suurimmalla suulla suvaitsevaisuudesta, ne ovat käytännössä kaikkein suvaitsemattomimpia, ja suunnan näyttäjänä toimii seta!

      • TotuusSattuuQC

        Pitää siis suvaita syrjintä ja lapsien kiusaaminen jotta ei olisi suvaitsematon?


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Pitää siis suvaita syrjintä ja lapsien kiusaaminen jotta ei olisi suvaitsematon?

        Juuri sitähän tuo selvästi tarkoitti.🙁


      • SuperMoralisti

        Näinhän ne viherkommarit vaativat, eikö totta? Kohta ollaan tilanteessa, että hihhulia ei voi enää sanoa kriittisesti namusedäksi. Ja sen sijaan, että hihhulia voisi avoimesti väheksyä niin kohta suvakit pakottaa meidänkin lapset näiden lapsiinsekaantujien pervoperheiden pentujen kanssa pyöriskelemään. Missä ovat meidän lasten oikeudet? Missä on totuus?

        Ps. Haluan korostaa, että en vihaa uskovaisia vaan uskovaisuutta. Uskovainen saa kyllä olla, kunhan ei harrasta uskontoaan.


    • aikuisetikilapset

      Kuinkahan moni on tiedostanut sen, että esm valtakirkosta erillisten uskovien lapsia on kiusattu aina ja iäti niin lasten kuin vaikkapa opettajien taholta.

      Näistä asioista ei vaan ole mikään taho ollut koskaan kiinnostunut, se on kuulunut siihen terveeseen luterilaisuuteen ilmeisesti.

      Aikuiset olivat kuin pieniä lapsia ymmärrykseltään, ei ei mitään aikuisuutat eikä tervettä käsitystä, voi suomiparkaa sokeudessaan ja pikkumaisuudessaan.

      • >Kuinkahan moni on tiedostanut sen, että esm valtakirkosta erillisten uskovien lapsia on kiusattu aina ja iäti niin lasten kuin vaikkapa opettajien taholta.

        Tämä on kyllä osin totta, meilläkin oli luokalla jehovalainen jolla ei ollut yhtään kaveria. Ei tosin varmaan saanutkaan olla? Opettajat eivät häntä kyllä millään lailla kiusanneet tai syrjineet.

        Lestadiolaisten kakarat taas olivat varsin sosiaalisia ja kivoja, mutta hehän kuuluivatkin "valtakirkkoon".

        Uskonnolliset suuntautumiset ovat sataprosenttisesti ihmisten (eli lasten tapauksessa heidän vanhempensa) omia valintoja, mutta seksuaaliset ja sukupuoliset ominaisuudet eivät ole. Paitsi jos kysytään "uskovilta", mutta kun heiltä nyt vain ei enää kysytä.


    • ghfgjhfujk

      Voi voi kun se nyt on kamalaa, että enemmistö näkee keisarin uusien vaatteiden läpi. Ja on se niin sietämätöntä, että enemmistön pieni osa, eli kristityt, kertovat jyrkännettä kohti polkevalle, että hän on polkemassa kohti jyrkännettä. Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih.

      Tuomio on yksin Jumalan. Kristityn tehtävä on varoittaa synnissä rypeviä tekemään parannuksen ja pyytämään anteeksi Jumalalta. Kaikki me olemme syntisiä, mutta Jumala antaa anteeksi niille, jotka ottavat anteeksiannon vastaan. Kaikki muut ovat Raamatun mukaan matkalla helvettiin. Sinne on matkalla omavanhurskas tekopyhä hellari siinä missä ateistinen homoilijakin.

      • >Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih.

        Tosin tulihelvettiä ei ole olemassa. Nih.


      • totisesti_

        Aamen!


      • TotuusSattuuQC

        " Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih."

        Onko oikea tapa varoittaa helvetistä se että katkaistaan välit omaan lapseen tai kielletään omia lapsia leikkimästä homojen lasten kanssa?


      • oleaito
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        " Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih."

        Onko oikea tapa varoittaa helvetistä se että katkaistaan välit omaan lapseen tai kielletään omia lapsia leikkimästä homojen lasten kanssa?

        k"" Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih."

        Onko oikea tapa varoittaa helvetistä se että katkaistaan välit omaan lapseen tai kielletään omia lapsia leikkimästä homojen lasten kanssa?"

        Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan. Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa. Tämä koskee myös liberaaleja ja myös sinua - toiset vaan peittää taitavasti asian jonkun poliittisen agendan vuoksi.


      • TotuusSattuuQC
        oleaito kirjoitti:

        k"" Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih."

        Onko oikea tapa varoittaa helvetistä se että katkaistaan välit omaan lapseen tai kielletään omia lapsia leikkimästä homojen lasten kanssa?"

        Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan. Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa. Tämä koskee myös liberaaleja ja myös sinua - toiset vaan peittää taitavasti asian jonkun poliittisen agendan vuoksi.

        "Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan. Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa. Tämä koskee myös liberaaleja ja myös sinua - toiset vaan peittää taitavasti asian jonkun poliittisen agendan vuoksi."

        Voit toki torjua ikävät asiat omasta käytöksestäsi uskottelemalla että eivät ne muut sen parempia ole. Valitettavasti totuus on kuitenkin se että hyvin iso osa ihmisistä pystyy vallan mainiosti olemaan kiusaamatta ja syrjimättä ihmisiä jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan tai jotka ovat jotenkin hieman erilaisia.


      • RepeRuutikallo
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan. Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa. Tämä koskee myös liberaaleja ja myös sinua - toiset vaan peittää taitavasti asian jonkun poliittisen agendan vuoksi."

        Voit toki torjua ikävät asiat omasta käytöksestäsi uskottelemalla että eivät ne muut sen parempia ole. Valitettavasti totuus on kuitenkin se että hyvin iso osa ihmisistä pystyy vallan mainiosti olemaan kiusaamatta ja syrjimättä ihmisiä jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan tai jotka ovat jotenkin hieman erilaisia.

        Korkkiruuvin helluntaioppiin nyt vain kuuluu tämä että kaikki ovat pohjimmiltaan ihan samanlaisia kuin juuri hän itse. Eihän me olla, mutta hän ei voi tästä perääntyä, koska Raamattu ja Helvetti.

        >Valitettavasti totuus on kuitenkin se että hyvin iso osa ihmisistä pystyy vallan mainiosti olemaan kiusaamatta ja syrjimättä ihmisiä jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan tai jotka ovat jotenkin hieman erilaisia.

        Eikä ole edes vaikeaa. Jos tämä kuitenkin johtuu vain poliittisesta agendasta, sehän on aika mainio agenda silloin, eikö? 🙆‍♂️


      • oleaito kirjoitti:

        k"" Pitäisi ymmärtää, ja antaa rauhassa mennä helvettiin. Nih."

        Onko oikea tapa varoittaa helvetistä se että katkaistaan välit omaan lapseen tai kielletään omia lapsia leikkimästä homojen lasten kanssa?"

        Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan. Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa. Tämä koskee myös liberaaleja ja myös sinua - toiset vaan peittää taitavasti asian jonkun poliittisen agendan vuoksi.

        ”Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan.”

        Normaali on sama kuin normien mukainen – eli ihmiset luovat keskenään sääntöjä eli normeja. Normit eivät ole kaikille samat. Koska ne ovat ihmisten laatimia sääntöjä ja käytäntöjä, ne muuttuvat koko ajan.

        ”Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa.”

        Jokainen oppii kyllä ihan lapsesta saakka, että vaikka aluksi outoa torjuu, niin sen pikkuhiljaa huomaa, ettei niin kannata tehdä. Mitä monipuolisempi on lapsen kasvuympäristö, sen vähemmän luuloja, oletuksia sekä mielikuvien kautta luotuja pelkoja hänellä on.

        Myös aikuiset voivat olla avarakatseisia sekä myönteisiä elämänasenteeltaan, joten ei ole mitään tarvetta ”torjua” uutta ja erilaista. Se on erittäin tärkeä taito, koska elämme yhteisöissä ja toimimme yhteiskunnassa, jossa tarvitaan sosiaalisuutta sekä yhteistyökykyä. Ne joilla on jäänyt kehittymättä nämä taidot, ovat niitä ennakkoluuloissaan eläviä ja epäsosiaalisia yksilöitä.


      • pahalle
        mummomuori kirjoitti:

        ”Tässä tulee vastaan ihmisen normaali torjunta kaikkea hänen kannaltaan epänormaalia vastaan.”

        Normaali on sama kuin normien mukainen – eli ihmiset luovat keskenään sääntöjä eli normeja. Normit eivät ole kaikille samat. Koska ne ovat ihmisten laatimia sääntöjä ja käytäntöjä, ne muuttuvat koko ajan.

        ”Kukaan ihminen ei saa mitään sille, että torjuu luonnostaan kaikkea outoa.”

        Jokainen oppii kyllä ihan lapsesta saakka, että vaikka aluksi outoa torjuu, niin sen pikkuhiljaa huomaa, ettei niin kannata tehdä. Mitä monipuolisempi on lapsen kasvuympäristö, sen vähemmän luuloja, oletuksia sekä mielikuvien kautta luotuja pelkoja hänellä on.

        Myös aikuiset voivat olla avarakatseisia sekä myönteisiä elämänasenteeltaan, joten ei ole mitään tarvetta ”torjua” uutta ja erilaista. Se on erittäin tärkeä taito, koska elämme yhteisöissä ja toimimme yhteiskunnassa, jossa tarvitaan sosiaalisuutta sekä yhteistyökykyä. Ne joilla on jäänyt kehittymättä nämä taidot, ovat niitä ennakkoluuloissaan eläviä ja epäsosiaalisia yksilöitä.

        Olet paha ihminen.


    • Eikö Seta tuon avioliitto leikkinsä mediassa ihan itse aloittanut?

      • TotuusSattuuQC

        Eivät nuo aloituksessa kerrotut perheet käsittääkseni mitään perheitä leikkineet vaan kyllä nissä oli kyse aivan oikeista ihmisitä ja varsinkin oikeista lapsista jotka kärsivät siitä että jotkut eivät pysty suhtautumaan hieman erilaiseen perhemalliin asiallisesti.


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Eivät nuo aloituksessa kerrotut perheet käsittääkseni mitään perheitä leikkineet vaan kyllä nissä oli kyse aivan oikeista ihmisitä ja varsinkin oikeista lapsista jotka kärsivät siitä että jotkut eivät pysty suhtautumaan hieman erilaiseen perhemalliin asiallisesti.

        Kyllä Archie taitaa olla ihan tosissaan siinä että hän pitää kaikkia niin sanoakseni Setan toiminnan piiriin kuuluvia perhetyyppejä leikkimisenä. Tämähän on selvästi myös Patmoksen de facto -käsitys, jota ei tietenkään voi sanoa säätiöstä suoraan koska silloin se lafka pääsisi otsikoihin niin ettei koskaan. Mikä olisi kyllä vallan mainiota... 🦂


    • ”Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama tutkimus oli Väestöliiton ja Sateenkaariperheet ry:n yhteishanke ja ensimmäinen kerta, kun suomalaisten sateenkaariperheiden perhesuhteita ja lasten hyvinvointia on selvitetty kyselyillä.”

      Siis se mielestäsi ei ole suvaitsevaisuutta, että näitä asioita tutkitaan ja tutkimus avoimesti julkaistaan? !!!!

      Toisaalta luen tuon lauseen aina monella tavalla:

      Eikö XXX ole sen vertaa suvaitsevaisuutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti vammaisuuteen? Onko vammaisuus pakko hyväksyä?

      Eikö XXX ole sen vertaa suvaitsevaisuutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti romaneihin? Onko romanit pakko hyväksyä?

      Eikö XXX ole sen vertaa suvaitsevaisuutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti saamelaisiin? Onko saamelaisuus pakko hyväksyä?

      Eikö XXX ole sen vertaa suvaitsevaisuutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti juutalaisuuteen? Onko juutalaisuus pakko hyväksyä?

      Eikö XXX ole sen vertaa suvaitsevaisuutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti värillisiin? Onko värillisyys pakko hyväksyä?

      Ja lopuksi voisi kysyä, miksi tällainen pitää hyväksyä?

      • TotuusSattuuQC

        Osaatko toisten sanomisten vääntelyn sijaan vastata siihen että miksi toisia syrjiviä ihmisiä pitäisi jotenkin erityisesti suvaita?


      • homottajalle
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Osaatko toisten sanomisten vääntelyn sijaan vastata siihen että miksi toisia syrjiviä ihmisiä pitäisi jotenkin erityisesti suvaita?

        Kerro toki miten homoja tai transuja syrjitään sen kummemmin kuin muitakaan.


      • YritäEdes
        homottajalle kirjoitti:

        Kerro toki miten homoja tai transuja syrjitään sen kummemmin kuin muitakaan.

        Sinulla on taas vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Lue uudestaan mitä sinulta kysyttiin ja yritä vastata siihen. Yritä edes!


      • homottajale
        YritäEdes kirjoitti:

        Sinulla on taas vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Lue uudestaan mitä sinulta kysyttiin ja yritä vastata siihen. Yritä edes!

        Et maininnut mitään erityissyrjintää homoja kohtaan. Kerro nyt kun kysyn.


      • YritäEdes
        homottajale kirjoitti:

        Et maininnut mitään erityissyrjintää homoja kohtaan. Kerro nyt kun kysyn.

        Sinulta kysyttiin ensin, joten vastaa "TotuusSattuuQC":n kysymykseen ja kysele vasta sitten omia kysymyksiäsi.


      • ”Homoagendan mukaan vertaat taas homoja vammaisiin.”

        Ei, ei ole mitään agendaa. Vaan avaan sitä, miksi ei aina kaikkea tarvitse hyväksyä. Jos henkilöllä on mielipiteitä, jotka perustuvat vihaan tai vääristyneisiin kielteisiin käsityksiin, niin miksi niitä pitäisi suvaita? Tarkoitan että saa olla vaikka millainen mielipide, mutta kaikkien mielipiteet eivät vain ole arvokkaita tai missään määrin moraalisesti oikein.


      • TotuusSattuuQC
        homottajalle kirjoitti:

        Kerro toki miten homoja tai transuja syrjitään sen kummemmin kuin muitakaan.

        "Kerro toki miten homoja tai transuja syrjitään sen kummemmin kuin muitakaan."

        No eipä tarvitse kauhean kauaa näitäkään palstoja lukea kun huomaa miten monet haluavat pitää homot toisen luokan kansalaisina joilla ei tarvitse olla samoja oikeuksia vaikkapa avioliittoon tai perheeseen kuin heteroilla. Ja tämä siitä huolimatta että lainsäädäntömme kieltää selkeästi syrjinnan mm. seksuaalisen suuntautumisen perusteella ja on antanut heille ihan lakien tasolla samat oikeudet. Tästä huolimatta tietty joukko haluaa pullikoida vastaan eikä suostu tätä hyväksymään vaan kannattaa jatkuvasti sitä että oikeuksia ei pidä antaa. Ja möläyttelee miten homoperheiden lapsia on ihan ok kiusata kun heillä ei ole "oikeita vanhempia".
        Mitä muuta se sinusta on kuin syrjintää?


      • homousONvamma
        mummomuori kirjoitti:

        ”Homoagendan mukaan vertaat taas homoja vammaisiin.”

        Ei, ei ole mitään agendaa. Vaan avaan sitä, miksi ei aina kaikkea tarvitse hyväksyä. Jos henkilöllä on mielipiteitä, jotka perustuvat vihaan tai vääristyneisiin kielteisiin käsityksiin, niin miksi niitä pitäisi suvaita? Tarkoitan että saa olla vaikka millainen mielipide, mutta kaikkien mielipiteet eivät vain ole arvokkaita tai missään määrin moraalisesti oikein.

        Mutta vertasit homoja vammaisiin, se on siis sinustakin vamma.


      • TotuusSattuuQC
        homousONvamma kirjoitti:

        Mutta vertasit homoja vammaisiin, se on siis sinustakin vamma.

        Jonkinlainen luetunymmärtäminen oli paikallaan edes ajoittain. Tuossa ei verrattu homoja ja vammaisia vaan joidenkin suhtautumista homoihin tai samojen ihmisten suhtautumista esim. vammaisiin joka on tietysti täysin eri asia.


      • älävalehtele
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Kerro toki miten homoja tai transuja syrjitään sen kummemmin kuin muitakaan."

        No eipä tarvitse kauhean kauaa näitäkään palstoja lukea kun huomaa miten monet haluavat pitää homot toisen luokan kansalaisina joilla ei tarvitse olla samoja oikeuksia vaikkapa avioliittoon tai perheeseen kuin heteroilla. Ja tämä siitä huolimatta että lainsäädäntömme kieltää selkeästi syrjinnan mm. seksuaalisen suuntautumisen perusteella ja on antanut heille ihan lakien tasolla samat oikeudet. Tästä huolimatta tietty joukko haluaa pullikoida vastaan eikä suostu tätä hyväksymään vaan kannattaa jatkuvasti sitä että oikeuksia ei pidä antaa. Ja möläyttelee miten homoperheiden lapsia on ihan ok kiusata kun heillä ei ole "oikeita vanhempia".
        Mitä muuta se sinusta on kuin syrjintää?

        "No eipä tarvitse kauhean kauaa näitäkään palstoja lukea kun huomaa miten monet haluavat pitää homot toisen luokan kansalaisina joilla ...."

        No ei ainakaan uskovaiset tällaista halua! Synti sanotaan synniksi kuten kirjoitettu on ja tämä koskee KAIKKIA ihmisiä!


      • TotuusSattuuQC
        älävalehtele kirjoitti:

        "No eipä tarvitse kauhean kauaa näitäkään palstoja lukea kun huomaa miten monet haluavat pitää homot toisen luokan kansalaisina joilla ...."

        No ei ainakaan uskovaiset tällaista halua! Synti sanotaan synniksi kuten kirjoitettu on ja tämä koskee KAIKKIA ihmisiä!

        Olisiko kuitenkin aika oppia erottamaan oma käsityksensä synnistä ja se miten yhteiskunta kohtelee kansalaisiaan?
        Usko ja sen mukaan eläminen on ihmisen oma henkilökohtainen valinta, ei asia johon valtion pitäisi lakien avulla pakottaa.


      • niinpä.niin
        homousONvamma kirjoitti:

        Mutta vertasit homoja vammaisiin, se on siis sinustakin vamma.

        Siinä tapauksessa vertasi myös romaneihin, saamelaisiin, juutalaisiin ja värillisiin. Mielestäsi siis homot ovat vammaisia, romaneja, saamelaisia juutalaisia ja värillisiä.


      • hyväkehoitussinulta
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Olisiko kuitenkin aika oppia erottamaan oma käsityksensä synnistä ja se miten yhteiskunta kohtelee kansalaisiaan?
        Usko ja sen mukaan eläminen on ihmisen oma henkilökohtainen valinta, ei asia johon valtion pitäisi lakien avulla pakottaa.

        "Olisiko kuitenkin aika oppia erottamaan oma käsityksensä synnistä ja se miten yhteiskunta kohtelee kansalaisiaan?"

        Totta kai tulee erottaa oma käsitys synnistä pois. Mikä on syntiä niin se luetaan kirjoitetusta Sanasta sellaisenaan ilman tulkintoja.


      • TotuusSattuuQC
        hyväkehoitussinulta kirjoitti:

        "Olisiko kuitenkin aika oppia erottamaan oma käsityksensä synnistä ja se miten yhteiskunta kohtelee kansalaisiaan?"

        Totta kai tulee erottaa oma käsitys synnistä pois. Mikä on syntiä niin se luetaan kirjoitetusta Sanasta sellaisenaan ilman tulkintoja.

        "Totta kai tulee erottaa oma käsitys synnistä pois. Mikä on syntiä niin se luetaan kirjoitetusta Sanasta sellaisenaan ilman tulkintoja."

        Yrität jälleen kääntää puheen pois siitä mikä on sinulle kiusallista. Eli kerro nyt vain että pitääkö sinusta joku uskonnollinen syntikäsitys muuttaa myös yhteiskunnalliseksi laiksi ja oikeudeksi kohdella joitain ihmisiä huonommin?


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Osaatko toisten sanomisten vääntelyn sijaan vastata siihen että miksi toisia syrjiviä ihmisiä pitäisi jotenkin erityisesti suvaita?

        Kaikki tiedämme, ettei se osaa mitään. Siksi Räyhiksen kanssa ei kannata alkaa jankata vaan seurata, kun se alkaa jorista keskenään ja kehua itseään.


      • homousONvamma kirjoitti:

        Mutta vertasit homoja vammaisiin, se on siis sinustakin vamma.

        En enää ihmettele sitä, miksi Raamatun tulkintoja on välillä hyvinkin erikoisia, kun jo normaali suomen kieli osataan tulkita miten sattuu.

        Nimimerkki ”homousONvamma ” 28.3.2018 13:35 Penää ” Mutta vertasit homoja vammaisiin, se on siis sinustakin vamma.”
        Nimimerkki ”niinpä.niin ” 28.3.2018 14:08 tuo esiin: ”Siinä tapauksessa vertasi myös romaneihin, saamelaisiin, juutalaisiin ja värillisiin. Mielestäsi siis homot ovat vammaisia, romaneja, saamelaisia juutalaisia ja värillisiä.”

        Avaan tarkemmin vaikka tämän lauseen:
        Eikö XXX ole sen vertaa suvaitsevaisuutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti juutalaisuuteen? Onko juutalaisuus pakko hyväksyä?

        Jos joku on sitä mieltä, että juutalaiset ovat kaiken pahan alku ja juuri, ja eivät hyväksy juutalaisia eli ovat ”juutalaiskriittisiä”, niin oletko sitä mieltä, että hänen mielipiteensä on ihan hyvä ja arvokas, eikä häntä saa siitä moittia?

        En siis vertaa näitä vihan ja ihon kohteita toisiinsa, vaan tuon esiin, keitä kaikkia voidaan vihata ja kohdella huonosti vain sen vuoksi, että on ihmisiä, jotka ovat ”kriittisiä” heitä kohtaan.


    • äläolesuvaitsematon

      Seta on tyypillinen nykyajan suvaitsemattomuuden kehto. Siellä suvaitaan vain heitä, jotka tottelevat Setan käskyjä. Myös stalinismi aikoinaan perustui samaan periaatteeseen.

      • Terkkuja.Aa-yhdistykseen

        Samoin kuin Aa-yhdistys. Ei sielläkään suvaita toisin ajattelevia.


      • Erkki.ei.rek

        Eikö sinne huolita homoja ?


      • Lslslsl
        Erkki.ei.rek kirjoitti:

        Eikö sinne huolita homoja ?

        Huolitaan. Enemmistö homoista kannataa avioliittoa naisen ja miehen liittona.


      • Valejtelijaolet

        Nim lslslsl Mitä Sinä täällä valehtelet!! Esitäppäs todistukset tutkimukset ja vähävaraisten Sassin. Muuten valehtelet!!!!!!


      • äläolesuvaitsematon
        Terkkuja.Aa-yhdistykseen kirjoitti:

        Samoin kuin Aa-yhdistys. Ei sielläkään suvaita toisin ajattelevia.

        AA-liikeessä ja kristillisessä liikkeessä suvaitaan ihan kaikkia Jeesuksen ohjeiden mukaan, mutta synti tuodaan KAIKILLE esiin kuten kirjoitettu on!


      • Lslslsl
        Valejtelijaolet kirjoitti:

        Nim lslslsl Mitä Sinä täällä valehtelet!! Esitäppäs todistukset tutkimukset ja vähävaraisten Sassin. Muuten valehtelet!!!!!!

        Miksi homot eivät kannattaisi miehen ja naisen aviolittoa????
        Eivät kai he sitä ole kieltämässä ja omimassa.....


      • kysymys.taas.sinulle
        Lslslsl kirjoitti:

        Huolitaan. Enemmistö homoista kannataa avioliittoa naisen ja miehen liittona.

        Miksi sitten kysyit että eikö homo päässyt jäseneksi?


      • pien.lisäys
        Lslslsl kirjoitti:

        Huolitaan. Enemmistö homoista kannataa avioliittoa naisen ja miehen liittona.

        Ja oletko aa:n jäsen kun tämän tiedät vai mistä tiedät?


      • Terkkuja.Aa-yhdistykseen
        äläolesuvaitsematon kirjoitti:

        AA-liikeessä ja kristillisessä liikkeessä suvaitaan ihan kaikkia Jeesuksen ohjeiden mukaan, mutta synti tuodaan KAIKILLE esiin kuten kirjoitettu on!

        Ehkä AA-liikkeesä hyväksytään mutta Aa-yhdistyksessä ei.


      • TerkkujaAa-yhdistykseen
        Lslslsl kirjoitti:

        Huolitaan. Enemmistö homoista kannataa avioliittoa naisen ja miehen liittona.

        Kuten enemmistö homoista kannattaa miehen ja miehen sekä naisen ja naisen liittoja. Aa-yhdistys kannattaa vain miehen ja naisen välistä liittoa.


      • julistatotuutta
        Terkkuja.Aa-yhdistykseen kirjoitti:

        Ehkä AA-liikkeesä hyväksytään mutta Aa-yhdistyksessä ei.

        AA-yhdistyksessä suvaitaan kaikkia ihmisiä ja mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin. Jeesus on meitä opettanut että ihmisiä ei saa syrjiä, mutta KAIKILLE on julistettava evankeliumia kaikessa totuudessa.


      • Terkkuja.Aa-yhdistykseen
        julistatotuutta kirjoitti:

        AA-yhdistyksessä suvaitaan kaikkia ihmisiä ja mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin. Jeesus on meitä opettanut että ihmisiä ei saa syrjiä, mutta KAIKILLE on julistettava evankeliumia kaikessa totuudessa.

        Niin AA-yhdistyksessä, mutta ei Aa-yhdistyksessä.


      • ei.rek
        Erkki.ei.rek kirjoitti:

        Eikö sinne huolita homoja ?

        Kyllä sinun usko.vainen pitäisi tämä tietää, olethan Aa:n jäsen.


      • julistatotuutta kirjoitti:

        AA-yhdistyksessä suvaitaan kaikkia ihmisiä ja mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin. Jeesus on meitä opettanut että ihmisiä ei saa syrjiä, mutta KAIKILLE on julistettava evankeliumia kaikessa totuudessa.

        >mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin.

        Ihan oikein niille että ovat hädissään, sietävät ollakin. Helvettioppeihin ei nimittäin kannata seota vaan kiertää niiden julistajat ihan Helvetin kaukaa. Elämä on valintoja.


      • Terkkuja.Aa-yhdistykseen kirjoitti:

        Samoin kuin Aa-yhdistys. Ei sielläkään suvaita toisin ajattelevia.

        Juuri näin. Jos on pienikin epäilys että et olekaan aidosti homoliittojen vihaaja ja ehkä jopa yrittäisit kaapata yhdistyksen ystävinesi, et taatusti pääse jäseneksi. Ei vaikka jäsenmaksu tulisi huutavaan tarpeeseen persaukiselle lafkalle.


      • ei.rek kirjoitti:

        Kyllä sinun usko.vainen pitäisi tämä tietää, olethan Aa:n jäsen.

        Olikohan tuo aito Räyhis vai se joka käyttää hänen esikäytettyjä nimimerkkejään? 🤔


      • näinsiisuskovat
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin.

        Ihan oikein niille että ovat hädissään, sietävät ollakin. Helvettioppeihin ei nimittäin kannata seota vaan kiertää niiden julistajat ihan Helvetin kaukaa. Elämä on valintoja.

        ">mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin.

        Ihan oikein niille että ovat hädissään, sietävät ollakin. "

        On tärkeää ja suurta rakkautta, että myös homoseksuaaleille kerrotaan oikein Jumalan tahto. Yksikään uskova ei halua, että homoseksuaalit kadotukseen menevät, vaan rakkaus velvoittaa johdattamaan heitä taivaaseen.


      • Tappiakoneeseen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Juuri näin. Jos on pienikin epäilys että et olekaan aidosti homoliittojen vihaaja ja ehkä jopa yrittäisit kaapata yhdistyksen ystävinesi, et taatusti pääse jäseneksi. Ei vaikka jäsenmaksu tulisi huutavaan tarpeeseen persaukiselle lafkalle.

        Äkkiä tuo persaukinaisuus on korjattu.


      • kiitoshuomiostasi
        Terkkuja.Aa-yhdistykseen kirjoitti:

        Niin AA-yhdistyksessä, mutta ei Aa-yhdistyksessä.

        "Niin AA-yhdistyksessä, mutta ei Aa-yhdistyksessä."

        Hyvä huomio sinulta, että Aito avioliitto-yhdistyksessa ei sorreta homoseksuaaleja eikä muitakaan kansanryhmiä! Mutta Jumalan tahdon mukaista miehen ja naisen avioliittoa pidämme kyllä aika hyvinkin esillä :))


      • Terkkuja.Aa-yhdistykseen
        kiitoshuomiostasi kirjoitti:

        "Niin AA-yhdistyksessä, mutta ei Aa-yhdistyksessä."

        Hyvä huomio sinulta, että Aito avioliitto-yhdistyksessa ei sorreta homoseksuaaleja eikä muitakaan kansanryhmiä! Mutta Jumalan tahdon mukaista miehen ja naisen avioliittoa pidämme kyllä aika hyvinkin esillä :))

        Opettele ymmärtämään lukemaasi. Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja.
        AA:ssa ei homoseksuaaleja sorreta.


      • näinsiisuskovat kirjoitti:

        ">mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin.

        Ihan oikein niille että ovat hädissään, sietävät ollakin. "

        On tärkeää ja suurta rakkautta, että myös homoseksuaaleille kerrotaan oikein Jumalan tahto. Yksikään uskova ei halua, että homoseksuaalit kadotukseen menevät, vaan rakkaus velvoittaa johdattamaan heitä taivaaseen.

        >On tärkeää ja suurta rakkautta, että myös homoseksuaaleille kerrotaan oikein Jumalan tahto.

        Just. Suomalaiset ovat osanneet lukea lähes kaikki jo 1800-luvun lopulta ja raamattuja on huusholleissa pari miljoonaa, mullakin pari. Eiköhän ne osaa itsekin lukea mitä Raamatussa stondaa ilman homokammoisten ääriuskovaisten apuja?


      • näinsiisuskovat kirjoitti:

        ">mukahan on myös homoseksuaaleja, jotka ovat hädissään siitä, että osia homoseksuaaleista johdatellaan kadotukseen valheiden keinoin.

        Ihan oikein niille että ovat hädissään, sietävät ollakin. "

        On tärkeää ja suurta rakkautta, että myös homoseksuaaleille kerrotaan oikein Jumalan tahto. Yksikään uskova ei halua, että homoseksuaalit kadotukseen menevät, vaan rakkaus velvoittaa johdattamaan heitä taivaaseen.

        "On tärkeää ja suurta rakkautta, että myös homoseksuaaleille kerrotaan oikein Jumalan tahto."

        Tarkoitat varmaan että pidät tärkeänä että se sinun tulkintasi Raamatusta, Jumalasi tahdosta kerrotaan. Sillä tulkintaasihan se vain kuitenkin on.


      • KerroToki
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "On tärkeää ja suurta rakkautta, että myös homoseksuaaleille kerrotaan oikein Jumalan tahto."

        Tarkoitat varmaan että pidät tärkeänä että se sinun tulkintasi Raamatusta, Jumalasi tahdosta kerrotaan. Sillä tulkintaasihan se vain kuitenkin on.

        Miten sinä muslímina suhtaudut homoihin???

        Jätit vastaamatta????


      • oleviisas
        Terkkuja.Aa-yhdistykseen kirjoitti:

        Opettele ymmärtämään lukemaasi. Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja.
        AA:ssa ei homoseksuaaleja sorreta.

        " Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja. "

        Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus!


      • oleviisas kirjoitti:

        " Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja. "

        Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus!

        >Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille.

        Mitä ihmettä? USKONTONEUTRAALIKSI ilmoittautunut järjestö saarnaa maan vanhoillisinta kristinoppia?! 😲

        Joku on tainnut taas valehdella... 🤥


      • oleviisas kirjoitti:

        " Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja. "

        Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus!

        Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja. "

        Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus!

        Miksi Aitoavioliitto nyt on sitten tällaista alkanut kertomaan? Sehän oli uskontoihin sitoutumaton ainakin sen perusteella mitä se itse kertoi.

        Onko asia muuttunut?

        Onko Aitoavioliitto nyt sitten yhdistys joka kerktookin jonkin Jumalan käsitystä avioliitosta?

        Missä Aitoavioliitto ry on tämän kertonut virallisesti?


      • KerroToki
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja. "

        Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus!

        Miksi Aitoavioliitto nyt on sitten tällaista alkanut kertomaan? Sehän oli uskontoihin sitoutumaton ainakin sen perusteella mitä se itse kertoi.

        Onko asia muuttunut?

        Onko Aitoavioliitto nyt sitten yhdistys joka kerktookin jonkin Jumalan käsitystä avioliitosta?

        Missä Aitoavioliitto ry on tämän kertonut virallisesti?

        Miten sinä muslímina suhtaudut homoihin???

        Jätit vastaamatta????


      • hyvinoivalsit
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Aa eli Aito avioliitto-yhdistyksessä sorretaan homoseksuaaleja. "

        Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus!

        Miksi Aitoavioliitto nyt on sitten tällaista alkanut kertomaan? Sehän oli uskontoihin sitoutumaton ainakin sen perusteella mitä se itse kertoi.

        Onko asia muuttunut?

        Onko Aitoavioliitto nyt sitten yhdistys joka kerktookin jonkin Jumalan käsitystä avioliitosta?

        Missä Aitoavioliitto ry on tämän kertonut virallisesti?

        "Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus! "

        Näinhän se on!

        Jos asiaa ajatellaan kristinuskon kautta, niin Jumala perusti vain miehen ja naisen liiton.

        Homoliittoja ei ole olemassakaan Jumalan perustamana. Eli näillä säädöillä nyt mennään myös jatkossa.


      • hyvinoivalsit kirjoitti:

        "Ei vaan kerrotaan, että Jumala perusti vain yhdenlaisen liiton miehen ja naisen välille. Homoliittoja Jumala ei ole perustanut! Tässä se kaikkinainen viisaus! "

        Näinhän se on!

        Jos asiaa ajatellaan kristinuskon kautta, niin Jumala perusti vain miehen ja naisen liiton.

        Homoliittoja ei ole olemassakaan Jumalan perustamana. Eli näillä säädöillä nyt mennään myös jatkossa.

        Hienoa että myönnät vihdoinkin että se liitto ei ole avioliitto minkä Jumalasi perusti.

        Joten mitään Raamattuun perustuvaa kieltoa samaa sukupuolta olevien avioliitolle ei siis ole.

        Ps. Jumalasi ei perustanut nettiäkään ja siltä taidat sitä käyttää vaikka Jumalasi ei sitä perustanut.

        Sinulla eri säännöt itsellesi ja homojen liitoille?


      • hyvinoivalsit
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Hienoa että myönnät vihdoinkin että se liitto ei ole avioliitto minkä Jumalasi perusti.

        Joten mitään Raamattuun perustuvaa kieltoa samaa sukupuolta olevien avioliitolle ei siis ole.

        Ps. Jumalasi ei perustanut nettiäkään ja siltä taidat sitä käyttää vaikka Jumalasi ei sitä perustanut.

        Sinulla eri säännöt itsellesi ja homojen liitoille?

        Hienoa että olet myöntänyt olevasi muslimi😊 Nyt tiedämme miksi kirjoitat Islam-myönteistä propagandaa tälle palstalle.

        Miten sinä muslimina suhtaudut homoihin????

        Jätit vastaamatta????


      • Uskomatonta_taas
        kiitoshuomiostasi kirjoitti:

        "Niin AA-yhdistyksessä, mutta ei Aa-yhdistyksessä."

        Hyvä huomio sinulta, että Aito avioliitto-yhdistyksessa ei sorreta homoseksuaaleja eikä muitakaan kansanryhmiä! Mutta Jumalan tahdon mukaista miehen ja naisen avioliittoa pidämme kyllä aika hyvinkin esillä :))

        Juuri näinhän "uskonnollisesti sitoutumattoman" yhdistyksen tuleekin toimia...


      • näinontosi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Hienoa että myönnät vihdoinkin että se liitto ei ole avioliitto minkä Jumalasi perusti.

        Joten mitään Raamattuun perustuvaa kieltoa samaa sukupuolta olevien avioliitolle ei siis ole.

        Ps. Jumalasi ei perustanut nettiäkään ja siltä taidat sitä käyttää vaikka Jumalasi ei sitä perustanut.

        Sinulla eri säännöt itsellesi ja homojen liitoille?

        "Hienoa että myönnät vihdoinkin että se liitto ei ole avioliitto minkä Jumalasi perusti."

        Jumalan perustamaa liittoa miehen ja naisen välille on kutsuttu satoja vuosia avioliitoksi. Tiesit kyllä tämän!!

        On tärkeää tiedostaa, että Jumala ei ole perustanut homoliittoja. Ei auta ihmistekoiset toimet jos aletaan homoliittoja kutsumaan avioliitoiksi. Jumala ei siltikään ole perustanut homoliittoja.

        Näillä säädöillä mennään!


      • näinontosi kirjoitti:

        "Hienoa että myönnät vihdoinkin että se liitto ei ole avioliitto minkä Jumalasi perusti."

        Jumalan perustamaa liittoa miehen ja naisen välille on kutsuttu satoja vuosia avioliitoksi. Tiesit kyllä tämän!!

        On tärkeää tiedostaa, että Jumala ei ole perustanut homoliittoja. Ei auta ihmistekoiset toimet jos aletaan homoliittoja kutsumaan avioliitoiksi. Jumala ei siltikään ole perustanut homoliittoja.

        Näillä säädöillä mennään!

        "Jumalan perustamaa liittoa miehen ja naisen välille on kutsuttu satoja vuosia avioliitoksi. "

        Jumala sanoi sitä vain liitoksi, ihmiset voivat toki kutsua sitä miten haluvat, mutta nythän olikin kyse siitä Jumalan Sanasta eikös vaan?

        "On tärkeää tiedostaa, että Jumala ei ole perustanut homoliittoja.#

        Eikä Jumalasi ole perustanut nettiäkään ja silti sinä täällä sitä ahkerasti käytät. Vai mitä?


      • näinontosi kirjoitti:

        "Hienoa että myönnät vihdoinkin että se liitto ei ole avioliitto minkä Jumalasi perusti."

        Jumalan perustamaa liittoa miehen ja naisen välille on kutsuttu satoja vuosia avioliitoksi. Tiesit kyllä tämän!!

        On tärkeää tiedostaa, että Jumala ei ole perustanut homoliittoja. Ei auta ihmistekoiset toimet jos aletaan homoliittoja kutsumaan avioliitoiksi. Jumala ei siltikään ole perustanut homoliittoja.

        Näillä säädöillä mennään!

        "Jumalan perustamaa liittoa miehen ja naisen välille on kutsuttu satoja vuosia avioliitoksi. "

        Ja se mitä siitä liitosta Jumalasi sanoi sopii muuten erinomaisesti myös avoliittoon, joten silläkin nimellä voi sitä Jumalasi liittoa kutsua vai mitä?


      • näinontosi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Jumalan perustamaa liittoa miehen ja naisen välille on kutsuttu satoja vuosia avioliitoksi. "

        Ja se mitä siitä liitosta Jumalasi sanoi sopii muuten erinomaisesti myös avoliittoon, joten silläkin nimellä voi sitä Jumalasi liittoa kutsua vai mitä?

        Hienoa että olet myöntänyt olevasi musIimi😊 Nyt tiedämme miksi kirjoitat Islam-myönteistä propagandaa tälle palstalle.

        Miten sinä muslimina suhtaudut homoihin????

        Jätit vastaamatta????


    • herää.jo

      Ei ole pakko hyväksyä mitään mutta toisaalta se, että käytät noin olevinasi jumalan valittuna jotakin homojen hommia ja niitten perheitä, no se ei kuule ole vaan tervettä.

    • jomking

      Se on aivan väärin syyttää homokriittisiä sekä setaa, sehän on aivan normaalia nykyään, että perheessä voi olla lapsi sekä kaksi äitiä ja pieni partalapsikin hemmoteltavana. SpermaPankista kuitenkin on tämä lapsi haettu, kun taas partapienokainen on taas sotaa paennut sikäläinen evakko.

    • selittäkää

      Aika hassua tuntuu olevan, että tämä tuntuis olevan ykköshuoli jollekkin todella uskovaisille. Ei vaan oikein sovi pirtaan et joku oikein tiukkapipo uskovainen jaksaa miettiä kokoajan jotain homojen yhtymisiä ja sit se, et on ne niin saatanasta , mut silti niitä itse kokojan mielessä veivataan vaikka olevinaan ollaan itse niin pyhästi vaan heteroa. Miten siis tuo edes käytännössä onnistuu? Jos täällä on joku homo niin kertokaa nyt ihmeessä, et ajatteletteko tekin kuitenkin heteroitten hommia?

      • vienokorjaus

        Uskovat emme ole koskaan puhuneet homoudesta, mutta joka kerta kun valehdellaan Jumalan tahto, niin me korjaamme asian oikealle tolalle.


      • Vienolle
        vienokorjaus kirjoitti:

        Uskovat emme ole koskaan puhuneet homoudesta, mutta joka kerta kun valehdellaan Jumalan tahto, niin me korjaamme asian oikealle tolalle.

        "Uskovat emme ole koskaan puhuneet homoudesta,"
        Kuitenkin tämä aloitus taitaa olla uskovan tekemä ja siinä puhutaan homoudesta.


      • ihanko.liekkeihin
        Vienolle kirjoitti:

        "Uskovat emme ole koskaan puhuneet homoudesta,"
        Kuitenkin tämä aloitus taitaa olla uskovan tekemä ja siinä puhutaan homoudesta.

        Juurikin näin, homous kummasti kuumottaa.


      • näintoimimme
        Vienolle kirjoitti:

        "Uskovat emme ole koskaan puhuneet homoudesta,"
        Kuitenkin tämä aloitus taitaa olla uskovan tekemä ja siinä puhutaan homoudesta.

        Uskovat emme puhu homoudesta, mutta korjaamme kaikkinaiset valheet liittyen homoseksuaalisuuden syntiin.


      • älä.valehtele
        näintoimimme kirjoitti:

        Uskovat emme puhu homoudesta, mutta korjaamme kaikkinaiset valheet liittyen homoseksuaalisuuden syntiin.

        Koko ajan laitatte näitä homoaloituksia tänne, joten suu suppuun valehtelija.


    • Pattitilanne

      Minä saan olla mitä mieltä haluan.
      Ja ajatella kenestä tahansa mitä tahansa.
      Voin olla pitämättä jostakin ja voin pitää jostakin.
      Saan olla sitä vastaan mitä haluan ja sen puolesta mitä haluan.
      Minun ei tarvitse hyväksyä toisten näkemyksiä eikä mielipiteitä.
      Kukaan ei voi sanoa minulle miten minun pitää asioista ajatella, sen ratkaisen vain minä itse.
      Olen siis toisinajattelija monen mielestä. Ja toisten mieslestä en ole. Mutta se on minun oma asiani. Eikä kuulu kenellekään.
      Eikä minua liikuta muiden tekemiset ja tekemättä jättämiset kunhan eivät aiheuta minulle ongelmia ja kuluja eikä muutakaan päänvaivaa. Eivätkä tuputa minulle omia asioitaan muka tietäen jonkin olevan oikea tai väärä.
      On ollut aikoja kun toisten tappaminen on ollut oikein. Ja on yhä. Syyria, Sudan, Rohingat, Somalia, keskiafrikan maat kärjessä...
      Eipä näy missään ihmisiä jotka täällä neuvovat muita elämään oikein. Jos on ratkaisuja niin ei muut kuin tekemään niitä.
      Onhan niitä toisenlaisen ratkaisun tekijöitä mm. noilla alueilla. Sinne voisi mennä ja kertoa miten kuuluu asiat hoitaa.

      • odottelen.yhä

        Heti alan minäkin uskomaan eheytyshoitoihin kun kosvasti uskovaiset näyttävät vanhemman heteromiehen joka on eheytetty homoksi, eli jos se tolleen noin simppeliä olis.


    • >> Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? <<

      Aiemmin suvakit oli pilkkanimi suvaisevaisille ja nyt valitat, ettei suvakit suvaitse. No tarkkaan ottaen suvaisevaisuus tarkoittaa sietämistä, ei hyväksymistä ja siedetäänhän teitä ei-suvaisevaisia.

      >> On[ko] homous pakko hyväksyä? <<

      No ei ole ja on aivan sama vaikka hyväksyisittekin. Ei teitä uskoisi kuitenkaan kukaan.
      Onkin mielestäni parempi kun pysytte enemmistön ulkopuolella ja teette julkista pesäeroa enemmistöön kuten tähänkin asti. Siten te olette harmittomampia.

      • Erityisen ilahduttavaa on monien "homokriittisten" vastustamaton tarve dissata kaikki sanomansa vessasta alas Helvetti- ja Lopunaika-houreillaan, jotka tulevat sieltä kyllä kunhan malttaa vähänkin odottaa. Juuri tällä tavalla he pysyvät ikään kuin keskustelujen Maata kiertävällä radalla ja siinä ihanassa "uskovien" porukassa, joka sattumoisin vain hupenee hissukseen vuosi vuodelta silkkaa järjettömyyttään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Erityisen ilahduttavaa on monien "homokriittisten" vastustamaton tarve dissata kaikki sanomansa vessasta alas Helvetti- ja Lopunaika-houreillaan, jotka tulevat sieltä kyllä kunhan malttaa vähänkin odottaa. Juuri tällä tavalla he pysyvät ikään kuin keskustelujen Maata kiertävällä radalla ja siinä ihanassa "uskovien" porukassa, joka sattumoisin vain hupenee hissukseen vuosi vuodelta silkkaa järjettömyyttään.

        Ja jos joku "homokriittinen" alkaa vaikuttaa oudon asialliselta, kannattaa tietysti kysyä uskooko hän Helvettiin, pikaisiin Lopunaikoihin ja Tempaukseen. "Uskova" kun ei voi "kieltää Jeesusta", mikä on faktisesti jo tapahtunut jos sanoo ettei usko noihin.

        Tuli muuten taas kerran mieleen, että Jumalan Allah-muslimiversio on paljon käytännöllisempi ja armeliaampi kuin kristillinen versionsa, sillä Hänhän sallii itsensä tulla uskovan kieltämäksi taktisista syistä, kun taas kristittyjen Jumala heittää samasta Helvettiin ja miljoonan vuoden ilmaiset bensat perään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Erityisen ilahduttavaa on monien "homokriittisten" vastustamaton tarve dissata kaikki sanomansa vessasta alas Helvetti- ja Lopunaika-houreillaan, jotka tulevat sieltä kyllä kunhan malttaa vähänkin odottaa. Juuri tällä tavalla he pysyvät ikään kuin keskustelujen Maata kiertävällä radalla ja siinä ihanassa "uskovien" porukassa, joka sattumoisin vain hupenee hissukseen vuosi vuodelta silkkaa järjettömyyttään.

        >> joka sattumoisin vain hupenee hissukseen vuosi vuodelta <<

        Totta, tuossa joku Ristin voiton kirjoittaja ensin iloitsi, että sadat tuhannet kirkosta eronneet etsii seurakuntayhteyttä (heistä), mutta seuraavassa lauseessa myönsi, että helluntaiseurakunnan ukottuu ja akottuu.

        Kun kirkosta eroajat ovat paljolti nuoria ja keski-ikäisiä, niin eipä ne näytä hakeutuneen noin Leif Nummelan komppaamiin porukoihin. Asia minkä toki tiesimmekin.

        >> Erityisen ilahduttavaa on monien "homokriittisten" vastustamaton tarve dissata kaikki sanomansa vessasta alas Helvetti- ja Lopunaika-houreillaan <<

        Totta, siinä menee lapsen oikeuksien ajajien uskottavuus kerralla, kun joku innostuu muistuttamaan Sodomasta ja Nooan arkista ja päälle vielä ne perinteiset "Sittenpähän näette_pakanat"-tyyppinen uhkaus.

        Aa-kerhonkin sivuilla jotkut strategit koitti rauhoitella omiaan ja pysymään maallisissa perusteluissa, mutta eihän ne kaikki malttaneet.

        >> jotka tulevat sieltä kyllä kunhan malttaa vähänkin odottaa. <<

        Näin se menee, kun fudut kokee jääneensä alakynteen eli noin kolmannesta kommentistaan alkaen, niin se heikoista jäistä varoittava nyrkki alkaa heilumaan ja CAPSLOCK MENEE PÄÄLLE HUUTOMERKKIEN KERA !!!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja jos joku "homokriittinen" alkaa vaikuttaa oudon asialliselta, kannattaa tietysti kysyä uskooko hän Helvettiin, pikaisiin Lopunaikoihin ja Tempaukseen. "Uskova" kun ei voi "kieltää Jeesusta", mikä on faktisesti jo tapahtunut jos sanoo ettei usko noihin.

        Tuli muuten taas kerran mieleen, että Jumalan Allah-muslimiversio on paljon käytännöllisempi ja armeliaampi kuin kristillinen versionsa, sillä Hänhän sallii itsensä tulla uskovan kieltämäksi taktisista syistä, kun taas kristittyjen Jumala heittää samasta Helvettiin ja miljoonan vuoden ilmaiset bensat perään.

        >> kannattaa tietysti kysyä uskooko hän Helvettiin, pikaisiin Lopunaikoihin ja Tempaukseen. <<

        Totta ja myöntävä vastaus tulee yleensä kuin apteekin hyllyltä. Nooan arkkimatkan kyseenalaistaminen toimii myös ja vie monelta sen lopunkin uskottavuuden, siis jos on mitään mistä enää viedä.


      • äläselittele

        ">> Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? <<

        Aiemmin suvakit oli pilkkanimi suvaisevaisille ja nyt valitat, ettei suvakit suvaitse. "

        Eli on purevaa sarkasmia, että edes vähän oppisitte ajattelemaan analyyttisesti!

        Sietäminen on sitten taas sietämistä - suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille!

        Ei tässä kuule sananselittelyt nyt auta.


      • äläselittele kirjoitti:

        ">> Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? <<

        Aiemmin suvakit oli pilkkanimi suvaisevaisille ja nyt valitat, ettei suvakit suvaitse. "

        Eli on purevaa sarkasmia, että edes vähän oppisitte ajattelemaan analyyttisesti!

        Sietäminen on sitten taas sietämistä - suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille!

        Ei tässä kuule sananselittelyt nyt auta.

        Opettele sinä ensin ajattelemaan edes loogisesti ja yritä vasta sitten analyyttistä ajattelua.

        ps sarkasmi, jota ei sarkasmiksi tunnisteta on epäonnistunutta viestintää


      • äläselittele kirjoitti:

        ">> Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? <<

        Aiemmin suvakit oli pilkkanimi suvaisevaisille ja nyt valitat, ettei suvakit suvaitse. "

        Eli on purevaa sarkasmia, että edes vähän oppisitte ajattelemaan analyyttisesti!

        Sietäminen on sitten taas sietämistä - suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille!

        Ei tässä kuule sananselittelyt nyt auta.

        >> suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille! <<

        Itse pyysit suvaisemaan teitä eli omalla "logiikallasi" jättämään heitteille. Koita nyt opetella edes ne loogisen ajattelun alkeet, ennen kuin seuraavan kerran munaat täällä itsesi.
        Se on moro.


      • äläselittele kirjoitti:

        ">> Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? <<

        Aiemmin suvakit oli pilkkanimi suvaisevaisille ja nyt valitat, ettei suvakit suvaitse. "

        Eli on purevaa sarkasmia, että edes vähän oppisitte ajattelemaan analyyttisesti!

        Sietäminen on sitten taas sietämistä - suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille!

        Ei tässä kuule sananselittelyt nyt auta.

        >suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille!

        Ohhoh, mistäs lähtien näin on ollutkaan? 😯

        >Ei tässä kuule sananselittelyt nyt auta.

        No ei todellakaan...


      • OletHyväksytty
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille!

        Ohhoh, mistäs lähtien näin on ollutkaan? 😯

        >Ei tässä kuule sananselittelyt nyt auta.

        No ei todellakaan...

        On hienoa että olet tullut homoutesi suhteen kaapista, RÄYHlS🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗


      • VaihdoitTaas

        Mikset kirjoittanut tällä kertaa RepeRuutikaIIo-nikilläsi, RÄYHlS???????


      • ei.ollut.Repe
        VaihdoitTaas kirjoitti:

        Mikset kirjoittanut tällä kertaa RepeRuutikaIIo-nikilläsi, RÄYHlS???????

        Mitä väliä sillä on kuka viestin kirjoitti ja millä nikillä? Ethän sinäkään kirjoittanut usko.vainen-nikilläsi. Tosiasia on se, että usko.vainen kovasti halaa noilla hymiöillään.


      • huultenhöpinää
        qwertyilija kirjoitti:

        >> suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille! <<

        Itse pyysit suvaisemaan teitä eli omalla "logiikallasi" jättämään heitteille. Koita nyt opetella edes ne loogisen ajattelun alkeet, ennen kuin seuraavan kerran munaat täällä itsesi.
        Se on moro.

        ">> suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille! <<

        Itse pyysit suvaisemaan teitä eli omalla "logiikallasi" jättämään heitteille. "

        Suvaitsevaisten on sitten ihan turhaa puhua suvaitsevaisuudesta, jos ei kerran kykene suvaitsemaan niitä muita!


      • huultenhelinää
        huultenhöpinää kirjoitti:

        ">> suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille! <<

        Itse pyysit suvaisemaan teitä eli omalla "logiikallasi" jättämään heitteille. "

        Suvaitsevaisten on sitten ihan turhaa puhua suvaitsevaisuudesta, jos ei kerran kykene suvaitsemaan niitä muita!

        "">> suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille! <<

        Itse pyysit suvaisemaan teitä eli omalla "logiikallasi" jättämään heitteille. ""

        En ole pyytänyt ketään suvaitsemaan, mutta suvaitsevaisten on turhaa puhua suvaitsevaisuudesta koska kuitenkaan eivät suostu suvaitsemaan Jeesukseen uskovia ihmisiä eikä heidän pyhinä pitämiään arvoja.


      • huultenhelinää kirjoitti:

        "">> suvaitsevaisuus on hylkäämistä toisen heitteille! <<

        Itse pyysit suvaisemaan teitä eli omalla "logiikallasi" jättämään heitteille. ""

        En ole pyytänyt ketään suvaitsemaan, mutta suvaitsevaisten on turhaa puhua suvaitsevaisuudesta koska kuitenkaan eivät suostu suvaitsemaan Jeesukseen uskovia ihmisiä eikä heidän pyhinä pitämiään arvoja.

        Voi herraisä. Suvaitsevaisuus nyt ei todellakaan satu tarkoittamaan sitä ettei touhujanne julkisissa keskusteluissa kritisoitaisi ja että saisitte saarnata huuhaaoppejanne kaikkialla ilman ainuttakaan poikkipuolista arviota.

        Sen sijaan se tarkoittaa mm. sitä, ettei teitä mitenkään estetä harjoittamasta uskontoanne keskenänne, teitä ei häiritä eikä tilaisuuksiinne tulla porukalla aukomaan päätä. Saatte myös julistaa uskontoanne julkisesti, kunhan kestätte sen leikin ehdot myös itse, mikä tuntuu olevan se tosi paha rasti tässä.


      • sämeetalaspäin

        "Suvaitsevaisuus nyt ei todellakaan satu tarkoittamaan sitä ettei ..."

        Totta - suvaitsevaisuushan ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että suvaitaan samaa mieltä olevia ja sitten suvaitsevaisten käskyjen orjina olevia. Tuossahan tuot esiin, että on oltava samaa mieltä ja tämä on se suvaitsemisen ehtona.

        ".... eikä tilaisuuksiinne tulla porukalla aukomaan päätä. "

        Näkis vaan :)


        "Saatte myös julistaa uskontoanne julkisesti, kunhan kestätte sen leikin ehdot myös itse, mikä ..."

        Ja sitten vielä uhkausta kehiin!


      • "...tarkkaan ottaen suvaisevaisuus tarkoittaa sietämistä, ei hyväksymistä ja siedetäänhän teitä ei-suvaisevaisia. "

        Aivan. Mutta sietäminen ei tarkoita, että aivan kaikki pitää hyväksyä!


      • sämeetalaspäin kirjoitti:

        "Suvaitsevaisuus nyt ei todellakaan satu tarkoittamaan sitä ettei ..."

        Totta - suvaitsevaisuushan ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että suvaitaan samaa mieltä olevia ja sitten suvaitsevaisten käskyjen orjina olevia. Tuossahan tuot esiin, että on oltava samaa mieltä ja tämä on se suvaitsemisen ehtona.

        ".... eikä tilaisuuksiinne tulla porukalla aukomaan päätä. "

        Näkis vaan :)


        "Saatte myös julistaa uskontoanne julkisesti, kunhan kestätte sen leikin ehdot myös itse, mikä ..."

        Ja sitten vielä uhkausta kehiin!

        "... ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että suvaitaan samaa mieltä olevia ..."

        Väärin, tuo on sitä suvaitsemattomuutta, ettei edes siedetä eri mieltä olevia.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...tarkkaan ottaen suvaisevaisuus tarkoittaa sietämistä, ei hyväksymistä ja siedetäänhän teitä ei-suvaisevaisia. "

        Aivan. Mutta sietäminen ei tarkoita, että aivan kaikki pitää hyväksyä!

        Suvaitsemiseen eli sietämiseen ei suppeimmillaan liity toisen touhujen hyväksyminen tai ymmärtäminen, vaan ainoastaan että toisten annetaan touhuta omia juttujaan.

        Suvaitseminen on minimissään vain sitä, että annetaan muiden elää omaa elämäänsä.
        Elä ja anna elää.


      • sämeetalaspäin kirjoitti:

        "Suvaitsevaisuus nyt ei todellakaan satu tarkoittamaan sitä ettei ..."

        Totta - suvaitsevaisuushan ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että suvaitaan samaa mieltä olevia ja sitten suvaitsevaisten käskyjen orjina olevia. Tuossahan tuot esiin, että on oltava samaa mieltä ja tämä on se suvaitsemisen ehtona.

        ".... eikä tilaisuuksiinne tulla porukalla aukomaan päätä. "

        Näkis vaan :)


        "Saatte myös julistaa uskontoanne julkisesti, kunhan kestätte sen leikin ehdot myös itse, mikä ..."

        Ja sitten vielä uhkausta kehiin!

        >Tuossahan tuot esiin, että on oltava samaa mieltä ja tämä on se suvaitsemisen ehtona.

        Niin, jos on kieroilijoiden kuningas niin noinhan voi sanoa. Paskapuhetta se toki on. 💩

        >Ja sitten vielä uhkausta kehiin!

        Ehhehe. Yhdet uhkailee Helvetillä, toiset kritiikillä. On varmaan vaikea valita, kumman leirin ovenkahvaan normaalin ihmisen kätönen mieluummin tarttuu...


      • qwertyilija kirjoitti:

        Suvaitsemiseen eli sietämiseen ei suppeimmillaan liity toisen touhujen hyväksyminen tai ymmärtäminen, vaan ainoastaan että toisten annetaan touhuta omia juttujaan.

        Suvaitseminen on minimissään vain sitä, että annetaan muiden elää omaa elämäänsä.
        Elä ja anna elää.

        "Suvaitsemiseen eli sietämiseen ei suppeimmillaan liity toisen touhujen hyväksyminen tai ymmärtäminen, vaan ainoastaan että toisten annetaan touhuta omia juttujaan. "

        Juuri näin. Siitä vain yritetään vääntää jotain negativiista.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Suvaitsemiseen eli sietämiseen ei suppeimmillaan liity toisen touhujen hyväksyminen tai ymmärtäminen, vaan ainoastaan että toisten annetaan touhuta omia juttujaan. "

        Juuri näin. Siitä vain yritetään vääntää jotain negativiista.

        Just eli suvaitsevaisuudesta on tehty synonyymi allekirjoittamiselle, mitä se suinkaan ei ole.
        Jokainen iso kaupunki, jossa on kymmeniä tai jopa satoja eri tavoin uskovia ja ajattelevia ryhmiä on täynnä suvaitsevaisuutta, koska muuten siitä yhteiselosta ei olisi tullut yhtään mitään.

        Eli käsite ei ole uusi, vaan todella vanha.


    • Adarktruth

      Terve ihminen puistelee vesikauhuisen elukan irti ja lopettaa sen kärsinnän

      • Mitä tarkoittaa vesikauhuisen elukan irti puisteleminen? Tuo kyllä kuulostaa joltain juoppohullun puoliuniselta sekoilulta.


    • kiusaajakriittinen

      HOMOKRIITTISYYS? Olipa termi! Kävisikö samaan sarjaan lihavuuskriittisyys, lyhyyskriittisyys, silmälasikriittisyys, uskovaisuuskriittisyys, maalaiskriittisyys, rumuuskriittisyys...? Eli ketä vain voikin kiusata ja sortaa, kun ilmoittaa olevansa sen ominaisuuden suhteen KRIITTINEN! Loistojuttu koulukiusaajille.

      • selitystä

        Homokriittisyys on sitä, että ei niele homottajiien valheita vaan luottaa tieteeseen, biologiaan ja terveeseen järkeen.


      • selitystä kirjoitti:

        Homokriittisyys on sitä, että ei niele homottajiien valheita vaan luottaa tieteeseen, biologiaan ja terveeseen järkeen.

        Esitätkö esimerkin valheesta.

        Ihan oikean esimerkin eikä sellaista joka on mielikuvituksesti tuote.

        Ps. luotatko tieteeseen? Esim. tieteeseen joka todistaa evoluution olemassaolon? Ja tieteseen joka kertoo maapallon iäksi jotain aivan muuta kun se Raamattusi?


      • OletLesbo
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Esitätkö esimerkin valheesta.

        Ihan oikean esimerkin eikä sellaista joka on mielikuvituksesti tuote.

        Ps. luotatko tieteeseen? Esim. tieteeseen joka todistaa evoluution olemassaolon? Ja tieteseen joka kertoo maapallon iäksi jotain aivan muuta kun se Raamattusi?

        Älä jankka taas siirrä maalia.


      • OletLesbo kirjoitti:

        Älä jankka taas siirrä maalia.

        Se että kommentoi edellistä kommenttia sen aiheen mukaisesti ei ole maalin siirtoa.

        Joten:

        Esitätkö esimerkin valheesta.

        Ihan oikean esimerkin eikä sellaista joka on mielikuvituksesti tuote.

        Ps. luotatko tieteeseen? Esim. tieteeseen joka todistaa evoluution olemassaolon? Ja tieteseen joka kertoo maapallon iäksi jotain aivan muuta kun se Raamattusi?

        No?


      • "Eli ketä vain voikin kiusata ja sortaa, kun ilmoittaa olevansa sen ominaisuuden suhteen KRIITTINEN! Loistojuttu koulukiusaajille. "

        Siihen suuntaan tätä termiä nyt käytetään. Ei mikään hyvä asia.


      • selitystä kirjoitti:

        Homokriittisyys on sitä, että ei niele homottajiien valheita vaan luottaa tieteeseen, biologiaan ja terveeseen järkeen.

        Ja mikä tärkeintä hihhuloinnit In.


    • SaSilvennoinen

      Tumppaa läpees, osaaks sä LOL

      • vituttaakotaas

        Vituttaako taas?


    • Setahyökkääperäedellä

      Seta kiusaa heteroiden avioliittoja.Kiusaaminen on myös levinnyt suomenkielen sanastoon ja
      avioliitossa olevia uhataan ,jos he käyttää vaimo sanaa.Seta hyökkää kansanryhmää vastaan ja yrittää rikkoa perinteiset järjestyssäännöt.

    • ghhghghfhfjfjdkdkslslas

      On pelkästään hyvä, että paskapersehomoja ja heidän pervosakkejaan kiusataan. Maailma kuuluu heteroille, ei paskapervoille.

    • Syntyvyyslaskee

      Setalaiset ei ymmärrä kuin oman näkemyksen ja jos se on ristiriidassa muitten yhteiskunnan asioiden kanssa niin sitten itketään ja syytetään kiusaamisesta.Ei ole tulevaisuutta ,jos asioita ajetaan yhteiskunnan vähemmistön ehdoilla.

      • "Ei ole tulevaisuutta ,jos asioita ajetaan yhteiskunnan vähemmistön ehdoilla. "

        Jaa, siinä tapauksessa jonkun KD:n ajamat asiat ovat myös noita. Vain pienen konservatiivisen uskonnollisen vähemmistön ehoilla...


      • terkut.setaan

        Jos asioita aletaan ajaa seksuaalivähemmistöjen ehdoilla ihmissuku kuolee sukupuuttoon.


    • >> Eikö Setalla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhtautuvat kriittisesti homoseksuaalisuuten? <<

      Olisiko Seta kriittinen homofoobikoita kohtaan ja kai homofoobikot nyt sallii kriittisyyden muillekin kuin itselleen.

      Olenhan minäkin kriittinen fuduja eli ääripään fundamentalisteja kohtaan eli kommentoin fudujen aivopieruja sillä kunnioituksella, minkä ne ansaitsee.

      >> Onko homous pakko hyväksyä? <<

      No ei, kuten ei tarvitse hyväksyä fundamentalismia tai fundamentalistejakaan.
      Itse asiassa toivon, että fundamentalistit ja muut homofoobikot ei edes hyväksy homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja, koska kyse olisi jostain kieroilusta.

      • lopeta.kitinäsi

        Ei kukaan pakota sinua hyväksymään yhtään mitään!


      • 12123
        lopeta.kitinäsi kirjoitti:

        Ei kukaan pakota sinua hyväksymään yhtään mitään!

        Ei niin.


    • osapäivänatsi

      Juutalaiset syyttää taas antisemitismistä.

      Eikö juutalaisilla ole sen vertaa suvaitsevaisutta, että suvaitsisivat ihmiset jotka suhatutuvat kriittisesti juutalaisuuten? Onko juutalaisuus pakko hyväksyä?

      "Erään nuoren vanhempi kertoi, että lapsen mukaan tämän luokkatoveria oli kotona kielletty vierailemasta juutalaisperheen luona. Tytön äiti ei pitänyt ajatuksesta, että lapsemme on syntynyt juutalisperheeseen"

      So what?

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      170
      3400
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe