Kun katson kuvia kuun etelänavasta ja pohjoisnavasta, niissä on selvästi enemmän kraattereita.
Googlatkaa sanoilla moon pole, jos haluatte nähdä kuvia.
Yleensäkin navat näyttää aina kummalliselta. Maapallon etelänapa näyttää myös kummalliselta google earthissa, ja etelänavasta ei vaikuta juuri olevan mitään aitoja satelliittikuvia.
Miksi kuun navat näyttää niin kummalliselta?
1
75
Vastaukset
- Kuupappa
Kummallisuus on katsojan silmässä. Kraattereiden suuri tiheys Kuun navoilla johtunee kuvankäsittelystä. Flättärinä tiedät kuinka valokuvia pitää venyttää, vanuttaa ja paikoin tiivistää että saadaan lätty näyttämään pallolta. Kraatterit on vaan kuvateknisistä syistä jouduttu kasaamaan navoilla pikkasen tiiviimmin, siinä koko vitsi.
Tieteeseen uskovilla (hah hah) on tietenkin ihan erilaisia selityksiä Kuun ja muidenkin taivaankappaleiden ominaisuuksista ja historiasta, joita ei flättäri tietenkään ota todesta, koska ne eivät perustu omasta ikkunasta tiirailuun, salaliittoteorioihin ja vankkumattomaan mystiikkaan. En kerro niistä, koska et ole niistä kuitenkaan kiinnostunut - ja jos kuitenkin sattumalta olet (vaikkapa vain kumotaksesi ne yksinkertaisella logiikalla), löydät ne varmaan itsekin valmiiksi naurettuina FE-versioina netistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617660- 1334404
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313675- 213028
- 232582
- 272553
- 472130
- 252130
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3842080- 322028