Koska Konepäällystöliitto lopetetaan?

Konepäällystöliitto on valtavien haasteiden edessä . Aiemmin varsin hyväksi arvostettu liitto , on toiminut ja toimii edelleen varsin oudolla tavalla. Jäsenistöstä vain pieni osa on saanut yhteyden liiton johtoon , lähinnä valtion palkansaajien jäsenet.
Mestareiden työttömyys kasvaa ja ulkomaisen työvoiman osuus kauppalaivastossa on jo varsin suuri , verotuesta huolimatta. Liitto ei kykene parantamaan jäsenistön työllisyyttä toisin kuin kansipäällystö- ja miehistö liitot.
Tuleeko liitosta eläkeläiskerho , varsinaissuomessa jo tätä suunnitellaan , johdon evp. johtajien johdolla?
Ilmianna
Jaa

91 Vastausta


Konemestareiden osalta työllisyysaste on erittän hyvä ja ammattitaitoisista konemestarin- ja ylikonemestarinkirjan omaavista on enemmänkin pulaa. Ammattikoulusta valmistuneilla vahtikonemestareilla saattaa sitävastoin olla vaikeuksia löytää töitä ja heitä kehottaisinkin palaamaan pikaisesti koulunpenkille jatkokouluttautumista varten.

SMU on aikaa sitten hinnoitellut itsensä ulos ja näitä työpaikkoja on pysyväti menetetty filippiniläisille. Laivapäällystöliiton tekemiä kadettisopimuksia en toivo nähtävän Konepäällystöliiton taholla.

Mihin perustat väitteesi että liiton johtoon ei saa yhteyttä kun toimiston osoite ja yhteystiedot löytyvät liiton sivuilta. Oletko tehnyt laajemmankin tutkimuksen aiheesta vai onko niin että sinun ruikutuksiin työttömyydestäsi ei ole vastattu? Konepäällystöliitolla ei tiettävästi ole evp johtoa, jollet tarkoita Turun konepäällystöyhdistystä joka ei suoranaisesti ole koko Konepäällystöliiton johto, sen toimintaan en osaa ottaa kantaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
17 VASTAUSTA:
Tosiasiassa SMU on sekamiehityksen vahva voittaja , Konepäällystö suurin häviäjä.
Liitto hyväksyi sekamiehityssopimuksessa erittäin epäedullisen sopimuksen jäsenilleen.
Väittämä sopimuksen eduista on valheellinen.
Tosiasiassa suomalaiset mestarit katoavat pikkuhiljaa kun liiton meripuoli yhdistyy "virolaisten" johtamaan laivapäällystöliiton alaosastoon.
Varustamotuki on ainut toivo pitää liitto hengissä , varustamotuen verorahat valuvat ulkomaille suuressa määrin.
Jäljelle jää pieni ryhmä virkamiesjäseniä , jotka ovat hyötyneet liiton vaihdosta merkittävästi.
Liitto paisuu toimihenkilöistä , jäsenten edut heikkenevät , kuten lisärekrytoinnit liiton työntekijöihin osoittavat , lisää väkeä toimistoon. Jäsenmaksu on jo kovin korkea vaikka väitetään työttömyyden olevan alhainen , mihin rahat menevät?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jäsenmaksunmaksaja kirjoitti:
Tosiasiassa SMU on sekamiehityksen vahva voittaja , Konepäällystö suurin häviäjä.
Liitto hyväksyi sekamiehityssopimuksessa erittäin epäedullisen sopimuksen jäsenilleen.
Väittämä sopimuksen eduista on valheellinen.
Tosiasiassa suomalaiset mestarit katoavat pikkuhiljaa kun liiton meripuoli yhdistyy "virolaisten" johtamaan laivapäällystöliiton alaosastoon.
Varustamotuki on ainut toivo pitää liitto hengissä , varustamotuen verorahat valuvat ulkomaille suuressa määrin.
Jäljelle jää pieni ryhmä virkamiesjäseniä , jotka ovat hyötyneet liiton vaihdosta merkittävästi.
Liitto paisuu toimihenkilöistä , jäsenten edut heikkenevät , kuten lisärekrytoinnit liiton työntekijöihin osoittavat , lisää väkeä toimistoon. Jäsenmaksu on jo kovin korkea vaikka väitetään työttömyyden olevan alhainen , mihin rahat menevät?
Jätä simaa vähän vapuksi:)))))))))))))))))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dmomm kirjoitti:
Jätä simaa vähän vapuksi:)))))))))))))))))
YTK jäsenmaksu 118 euroa. Sillä hoituu ansiosidonnainen.
YTK yhdistyksen jäsenmaksu 18 euroa. SIllä hoituu oikeudellinen työsuhdeneuvonta, oikeusturvavakuutus laittoman irtisanomisen varalle, tapaturmavakuutus vapaa-ajalle sekä joukko yhteistyökumppanien etuja (K1-katsastus, Holiday Club resorts jne).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jäsenmaksunmaksaja kirjoitti:
Tosiasiassa SMU on sekamiehityksen vahva voittaja , Konepäällystö suurin häviäjä.
Liitto hyväksyi sekamiehityssopimuksessa erittäin epäedullisen sopimuksen jäsenilleen.
Väittämä sopimuksen eduista on valheellinen.
Tosiasiassa suomalaiset mestarit katoavat pikkuhiljaa kun liiton meripuoli yhdistyy "virolaisten" johtamaan laivapäällystöliiton alaosastoon.
Varustamotuki on ainut toivo pitää liitto hengissä , varustamotuen verorahat valuvat ulkomaille suuressa määrin.
Jäljelle jää pieni ryhmä virkamiesjäseniä , jotka ovat hyötyneet liiton vaihdosta merkittävästi.
Liitto paisuu toimihenkilöistä , jäsenten edut heikkenevät , kuten lisärekrytoinnit liiton työntekijöihin osoittavat , lisää väkeä toimistoon. Jäsenmaksu on jo kovin korkea vaikka väitetään työttömyyden olevan alhainen , mihin rahat menevät?
:D
Millähän mittapuulla SMU voitti yhtään mitään?

Suomen Konepäällystöliitto voi hyvin, toimihenkilöiden määrä ei ole kasvanut liiton toimistolla ja jäsenmaksu on meripuolen alhaisin ja

Mihin nämä sun ”faktoina” heitetyt väittämät perustuu vai ootko muuten vain ihan pihalla?
Kovin tunnut olevan katkeroitunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
CE_ kirjoitti:
:D
Millähän mittapuulla SMU voitti yhtään mitään?

Suomen Konepäällystöliitto voi hyvin, toimihenkilöiden määrä ei ole kasvanut liiton toimistolla ja jäsenmaksu on meripuolen alhaisin ja

Mihin nämä sun ”faktoina” heitetyt väittämät perustuu vai ootko muuten vain ihan pihalla?
Kovin tunnut olevan katkeroitunut.
Tilastot kertovat paljonko ulkomaalaisia nostaa palkkaa veronmaksajien tukemista varustamoista , määrä ei ole mitätön.
Tilastot kertovat myös kustannukset , ulkomaille maksettavista palkoista.
Kenellä on pääsy tilastoihin , voi antaa tarkat euromäärät.
Liitoilla on ainakin suhteita saada tietoa , jos haluavat sen julkaista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
savonvoimaa kirjoitti:
Tilastot kertovat paljonko ulkomaalaisia nostaa palkkaa veronmaksajien tukemista varustamoista , määrä ei ole mitätön.
Tilastot kertovat myös kustannukset , ulkomaille maksettavista palkoista.
Kenellä on pääsy tilastoihin , voi antaa tarkat euromäärät.
Liitoilla on ainakin suhteita saada tietoa , jos haluavat sen julkaista.
Paikallinen mielenterveystoimisto auttaa ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Alkuperäisellä kirjoittajalla on jäänyt lääkkeet ottamatta. Itse olen aina saanut tarvitsemasi palvelut ko. liitolta, ei valittamista sen suhteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
di_di_diapami kirjoitti:
Paikallinen mielenterveystoimisto auttaa ??
Mielenkiintoinen ajatus sekamiehityksestä , kertoo varsin paljon ammattiliiton aktiivien maailmankuvasta. Tosiasiahan lienee , varsin suuri määrä verovaroilla tuetuista työpaikoista on miehitetty vierasmaalaisilla mestareilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kaikenlaistalääkettä kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus sekamiehityksestä , kertoo varsin paljon ammattiliiton aktiivien maailmankuvasta. Tosiasiahan lienee , varsin suuri määrä verovaroilla tuetuista työpaikoista on miehitetty vierasmaalaisilla mestareilla.
Tämä kertoo vain kommentoijan harhoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kaikenlaistalääkettä kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus sekamiehityksestä , kertoo varsin paljon ammattiliiton aktiivien maailmankuvasta. Tosiasiahan lienee , varsin suuri määrä verovaroilla tuetuista työpaikoista on miehitetty vierasmaalaisilla mestareilla.
Suurin osa kauppa-alus tuesta menee matkustajalaivoja operoiville varustamoille. Matkustaja-alukset eivät ole sekamiehityssopimuksen alaisia. Sekamiehityssopimuksen alaisille ei makseta
työvoimakustannustukea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ihanmielenkiintoistajoo kirjoitti:
Suurin osa kauppa-alus tuesta menee matkustajalaivoja operoiville varustamoille. Matkustaja-alukset eivät ole sekamiehityssopimuksen alaisia. Sekamiehityssopimuksen alaisille ei makseta
työvoimakustannustukea.
Miehistötukea maksetaan kaikille kauppa-alusluetteloon merkityille Suomen lipun alla seilaavil- le aluksille. Miehistötukea maksettiin yhteensä 89,2 miljoonaa euroa, josta lastialuksille kohdistui 33,9 miljoonaa euroa. Miehistötuesta osa kohdistuu huoltovarmuuden kannalta toissijaiseen matkustajaliikenteeseen. Matkustajaliikenteessä ulkolaisen työvoiman osuus on kasvussa , etenkin virolaisten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OAJ kirjoitti:
Miehistötukea maksetaan kaikille kauppa-alusluetteloon merkityille Suomen lipun alla seilaavil- le aluksille. Miehistötukea maksettiin yhteensä 89,2 miljoonaa euroa, josta lastialuksille kohdistui 33,9 miljoonaa euroa. Miehistötuesta osa kohdistuu huoltovarmuuden kannalta toissijaiseen matkustajaliikenteeseen. Matkustajaliikenteessä ulkolaisen työvoiman osuus on kasvussa , etenkin virolaisten.
Ei pidä paikkaansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
plme kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Mistä tiedät ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
taitaaollatotta kirjoitti:
Mistä tiedät ?
Sinulla on internetyhteydellä varustettu tietokone.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eläepäröienää kirjoitti:
Sinulla on internetyhteydellä varustettu tietokone.....
Valitettavasti liiton aktivistit näyttävät olevan varsin tietämättömiä tekemiensä päätösten vaikutuksista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
painettuatietoa kirjoitti:
Valitettavasti liiton aktivistit näyttävät olevan varsin tietämättömiä tekemiensä päätösten vaikutuksista.
Valitettavasti tollot näyttävät olevan varsin tietämättömiä kaikesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
varsinkinsinä kirjoitti:
Valitettavasti tollot näyttävät olevan varsin tietämättömiä kaikesta.
Kumpaan ryhmään katsot kuuluvasi ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voimalapuolella kannattaa ainakin työuran loppupuolella siirtyä Pro-liitosta Konepäällystöliittoon. Pro-liiton Senioreiden marttakerkerholta alkaa tulla herjakirjeitä jos ei heidän kerhoonsa liity, eikä se pitkän työuran jälkeen mieltä ylennnä. Antaisivat edes entisten jäsentensä olla rauhassa!
Ilmianna
Jaa
Valtio tuki viime vuonna yli 50 miljoonalla eurolla viihdebisnestä pyörittäviä matkustaja-aluksia. Perusteena on rahtilogistiikan turvaaminen.
Valtio jakoi kiisteltyä matkustaja-alustukea kymmeniä miljoonia euroja viime vuonna. Tukea sai kuusi matkustajavarustamoa yhteensä 54,9 miljoonaa euroa. Lastialustukea valtio jakoi 27 varustamolle yhteensä 34,3 miljoonaa euroa.

Tiedot käyvät ilmi Taloussanomien työ- ja elinkeinoministeriöltä tilaamista yrityskohtaisista tukitilastoista viime vuodelta.

Alustuet myöntää vuosittain Liikennevirasto valtion talousarvion määrärahoista. Perusteena on miehistökustannusten kilpailukyvyn parantaminen. Tuen saaminen edellyttää, että alus purjehtii Suomen lipun alla.
Lastialuksissa suuri osuus miehistöstä on Virosta ja Filippiineiltä , vain pieni osa Suomalaisia.
Viihdelaivoissa virolaisten osuus voimakkaassa kasvussa.
Verovarat seilaavat ulos suomesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Sä vedät ihan MV-lehden tyylillä:)) Ensin kopioit talsasta ja loppuun sävellät ihan hatusta:)))
Tai...hanurista...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jäkäjäkä kirjoitti:
Sä vedät ihan MV-lehden tyylillä:)) Ensin kopioit talsasta ja loppuun sävellät ihan hatusta:)))
Tai...hanurista...
MV -lehti tuskin osallistuu merenkulun sekamiehityksestä käytävään keskusteluun , taitaa olla lehti myös kielletty suomessa.
Voima ja Käyttö ilmestyy edelleen kertoen vanhoista konemestareista ja heidän matkoistaan maailmalla , hienoja tarinoita historiasta. Voima ja Käyttö jättää kaiken merenkulun tukipolitiikkaan liittyvän tiedon julkaisematta , syy on täysin ymmärrettävä , Filippiiniläisiä työllistävät varustamot maksavat liiton johdon suut kiinni.Päälystöliitot koneessa ja kannella vaikenevat tosiasioista , valtava määrä työpaikoista siirtyi ulkolaisille työntekijöille , koska ainoastaan SMU vaati suomalaisia laivoille sekamiehitys sopimuksessa.
On varsin ymmärrettävää jäsenten määrän lasku , miten kauan Konepäälystöliitolla on neuvotteluoikeus työehdoista tulevaisuudessa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aikakuluu kirjoitti:
MV -lehti tuskin osallistuu merenkulun sekamiehityksestä käytävään keskusteluun , taitaa olla lehti myös kielletty suomessa.
Voima ja Käyttö ilmestyy edelleen kertoen vanhoista konemestareista ja heidän matkoistaan maailmalla , hienoja tarinoita historiasta. Voima ja Käyttö jättää kaiken merenkulun tukipolitiikkaan liittyvän tiedon julkaisematta , syy on täysin ymmärrettävä , Filippiiniläisiä työllistävät varustamot maksavat liiton johdon suut kiinni.Päälystöliitot koneessa ja kannella vaikenevat tosiasioista , valtava määrä työpaikoista siirtyi ulkolaisille työntekijöille , koska ainoastaan SMU vaati suomalaisia laivoille sekamiehitys sopimuksessa.
On varsin ymmärrettävää jäsenten määrän lasku , miten kauan Konepäälystöliitolla on neuvotteluoikeus työehdoista tulevaisuudessa?
"...ainoastaan SMU vaati suomalaisia laivoille sekamiehitys ..."
Ihan vaatimalla vaatii:)))))) Jos ei suostuta, Zitting näyttää alahampaita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aikakuluu kirjoitti:
MV -lehti tuskin osallistuu merenkulun sekamiehityksestä käytävään keskusteluun , taitaa olla lehti myös kielletty suomessa.
Voima ja Käyttö ilmestyy edelleen kertoen vanhoista konemestareista ja heidän matkoistaan maailmalla , hienoja tarinoita historiasta. Voima ja Käyttö jättää kaiken merenkulun tukipolitiikkaan liittyvän tiedon julkaisematta , syy on täysin ymmärrettävä , Filippiiniläisiä työllistävät varustamot maksavat liiton johdon suut kiinni.Päälystöliitot koneessa ja kannella vaikenevat tosiasioista , valtava määrä työpaikoista siirtyi ulkolaisille työntekijöille , koska ainoastaan SMU vaati suomalaisia laivoille sekamiehitys sopimuksessa.
On varsin ymmärrettävää jäsenten määrän lasku , miten kauan Konepäälystöliitolla on neuvotteluoikeus työehdoista tulevaisuudessa?
"Voima ja Käyttö jättää kaiken merenkulun tukipolitiikkaan ..blaablaa.."
Olisit lukenut Voima ja Käyttö numeron 1/2018
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
höpiset_omiasi kirjoitti:
"Voima ja Käyttö jättää kaiken merenkulun tukipolitiikkaan ..blaablaa.."
Olisit lukenut Voima ja Käyttö numeron 1/2018
Täytyy mennä kirjastoon lukemaan kyseinen lehti. Toivottavasti siinä oleva kirjoitus ei ole blaablaata , vaan asiallinen tietopaketti sekamiehityksen vaikutuksista suomalaiseen merenkulkuun ja merenkulkijoiden työllisyyteen. Toivottavasti myös verovarojen siirtymät ulkomaille on artikkelissa kerrottu.
Vähintä olisi edes kertoa montako ulkolaista merenkulkijaa suomen verovaroilla työllistetään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hulabaloo kirjoitti:
Täytyy mennä kirjastoon lukemaan kyseinen lehti. Toivottavasti siinä oleva kirjoitus ei ole blaablaata , vaan asiallinen tietopaketti sekamiehityksen vaikutuksista suomalaiseen merenkulkuun ja merenkulkijoiden työllisyyteen. Toivottavasti myös verovarojen siirtymät ulkomaille on artikkelissa kerrottu.
Vähintä olisi edes kertoa montako ulkolaista merenkulkijaa suomen verovaroilla työllistetään.
Tarkoitatko että sinulle ei tule Voima ja Käyttö ??? No joo, sitten ymmärrän että olet pihalla kuin lintulauta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onhan se hienoa ettei Suomalaiset laivat ole enää Suomalaisia ja henkilökunta on pääasiassa Filippiiniläisiä. Ne ei suurta lompakkoa tarvitse jotta saavat palkkapussin kätkettyä lompakkoonsa.

"Mestareiden työttömyys kasvaa ja ulkomaisen työvoiman osuus kauppalaivastossa on jo varsin suuri , verotuesta huolimatta. Liitto ei kykene parantamaan jäsenistön työllisyyttä toisin kuin kansipäällystö- ja miehistö liitot."

Kansimiehistö on Filippiiniläisiä, joten Filipan taitoisia täytyy olla kansipäällystönkin. Eivät taida liittoon edes kuulua. Konehenkilökunta ja päällystö kehitysmaista Ukrainasta tai Romaniasta. Sama juttu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Vielä mukavammaksi tulee kun otat ne lääkärin määräämät lääkkeet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joka_pillerin kirjoitti:
Vielä mukavammaksi tulee kun otat ne lääkärin määräämät lääkkeet.
Kyllä SMU voitti kisassa , päällystöliitot hävisivät. Suomen suurimmassa lastivarustamossa on yksi työpaikka suomalaisille auki , YT-matruusi . Jos noin huonosti on konepäällystöliiton johto asiat hoitanut olisi jo syytä harkita jotain järjen juoksun parantamiseksi. Vai kannattaisiko mestareiden opiskella matruuseiksi , ehkä olisi hommia paremmin tarjolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos tässä on provojen taso, huonosti menee.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mutta_menköön kirjoitti:
Jos tässä on provojen taso, huonosti menee.....
Mestareilla mahdollisuus myös hakeutua töihin mukavuuslipulle , romanialaisten ja ukrainalaisten mukaan , joskin palkka on pienempi kuin suomenlipulla työskentelevillä filippiiniläisillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
palkkakilpa kirjoitti:
Mestareilla mahdollisuus myös hakeutua töihin mukavuuslipulle , romanialaisten ja ukrainalaisten mukaan , joskin palkka on pienempi kuin suomenlipulla työskentelevillä filippiiniläisillä.
Jos et parempaan pysty, unohda koko juttu....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
riman_voi_alittaa kirjoitti:
Jos et parempaan pysty, unohda koko juttu....
Lienee kuitenkin totta , ukrainalaiset työskentelevät monissa varustamoissa huonommilla työehdoilla kuin filippiiniläiset suomenlipun alla. Valitettavasti suomalaisilla ei ole pääsyä tuohon filippiiniläisten kiintiöön. Kansipäällystö tosin yrittää jotain kadettisopimuksen kaltaista , koneessa on kovin vähäistä keskustelua.
Liiton onni on että varustamot maksaa jäsenmaksut filippiiniläisten puolesta , liitolle on sama kuka työt tekee , kunhan oma työpaikka säilyy.
Veronmaksajat hoitaa loput kulut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vappusimaa oli vielä......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jarusinoita kirjoitti:
Vappusimaa oli vielä......
Maksavatko virolaiset jäsenmaksun liitolle vai maksaako varustaja heidänkin jäsenmaksunsa.
Varustajalle kyllä tulisi halvemmaksi maksaa vain tuo työttömyysturvamaksu YTK kuten Mikael Pentikäinen on ehdottanut , ja jättää liiton jäsenmaksu maksamatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ytkn kirjoitti:
Maksavatko virolaiset jäsenmaksun liitolle vai maksaako varustaja heidänkin jäsenmaksunsa.
Varustajalle kyllä tulisi halvemmaksi maksaa vain tuo työttömyysturvamaksu YTK kuten Mikael Pentikäinen on ehdottanut , ja jättää liiton jäsenmaksu maksamatta.
Varustamo ei maksa kenenkään jäsenmaksuja. Maksaa vain omansa jos on Suomen Varustamot ry:n jäsen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kmabt kirjoitti:
Varustamo ei maksa kenenkään jäsenmaksuja. Maksaa vain omansa jos on Suomen Varustamot ry:n jäsen.
On suotavaa lukea sekamiehitys sopimus ja ymmärtää lukemaansa sopimusta.Sopimus on luettavissa joidenkin liittojen julkaisuissa , konepäällystö sitä tuskin on julkaissut häpeän pelossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sopimusneuvottelut kirjoitti:
On suotavaa lukea sekamiehitys sopimus ja ymmärtää lukemaansa sopimusta.Sopimus on luettavissa joidenkin liittojen julkaisuissa , konepäällystö sitä tuskin on julkaissut häpeän pelossa.
Molemmat päällystöliitot välittävät, eivät maksa, vain ''non-eu'' porukan jäsenmaksut jos ovat jonkin suomalaisen liiton jäseniä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lisää tulossa töitä SMU:n jäsenille , mestareiden kannattaisi lähteä kansimieskoulutukseen jos suomenlipulta töitä haluavat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
Sinun kannattaisi lopettaa juominen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
heipikkuukothyppikää kirjoitti:
Sinun kannattaisi lopettaa juominen.
Katso MOL , paljonko töitä tarjolla mestareille , liian tummat aurinkolasit haittaa näkökykyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
optikkoavustaa kirjoitti:
Katso MOL , paljonko töitä tarjolla mestareille , liian tummat aurinkolasit haittaa näkökykyä.
Milloin viimeksi joku merimies on saanut jobin ''mollin'' kautta:))))))))))))))))))))))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
korkki_kiinni_nyt kirjoitti:
Milloin viimeksi joku merimies on saanut jobin ''mollin'' kautta:))))))))))))))))))))))
Ikääntyvien ihmisten Suomi tulee tarvitsemaan lisää työntekijöitä huoltosuhdetta pönkittämään, joten maahanmuuttoa voisi lisätä poistamalla työvoiman saatavuusharkinta siirtämällä iäkkäät mestarit työttömyyskortistoon , toimihenkilöiden keskusjärjestö STTK esittää.

Saatavuusharkinnan poistaminen helpottaisi työntekijöiden palkkaamista Euroopan talousalueen ulkopuolelta.

Konepäällystöliitto on ollut tienraivaaja ei EU mestareiden saamiseksi suomenlipulla seilaaviin laivoihin.

Verotuet karkaavt Manilaan ja Kiovaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pullonhenkikarkasi kirjoitti:
Ikääntyvien ihmisten Suomi tulee tarvitsemaan lisää työntekijöitä huoltosuhdetta pönkittämään, joten maahanmuuttoa voisi lisätä poistamalla työvoiman saatavuusharkinta siirtämällä iäkkäät mestarit työttömyyskortistoon , toimihenkilöiden keskusjärjestö STTK esittää.

Saatavuusharkinnan poistaminen helpottaisi työntekijöiden palkkaamista Euroopan talousalueen ulkopuolelta.

Konepäällystöliitto on ollut tienraivaaja ei EU mestareiden saamiseksi suomenlipulla seilaaviin laivoihin.

Verotuet karkaavt Manilaan ja Kiovaan.
Pullonhenki ohjasi näppejä näppäimistöllä....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pullonhenkikarkasi kirjoitti:
Ikääntyvien ihmisten Suomi tulee tarvitsemaan lisää työntekijöitä huoltosuhdetta pönkittämään, joten maahanmuuttoa voisi lisätä poistamalla työvoiman saatavuusharkinta siirtämällä iäkkäät mestarit työttömyyskortistoon , toimihenkilöiden keskusjärjestö STTK esittää.

Saatavuusharkinnan poistaminen helpottaisi työntekijöiden palkkaamista Euroopan talousalueen ulkopuolelta.

Konepäällystöliitto on ollut tienraivaaja ei EU mestareiden saamiseksi suomenlipulla seilaaviin laivoihin.

Verotuet karkaavt Manilaan ja Kiovaan.
Sekamiehitys sopimus avasi tien pullon hengen vapautumiselle suomalaisessa merenkulussa.
Sopimus mahdollisti ulkolaisen työvoiman käytön verovaroilla tuetussa elinkeinossa , jolloin palkkatulot , verotuet , siirretään ulkomaille , suomelle jää vain kaluttu luu.

Lääkäriliitto on pitänyt pullon hengen visusti pullossa , pitämällä korkin tiukasti kiinni , eikä ulkolaisia ole paljon tullut suomalaisten lääkäreiden jobeja viemään. Kun leikkaava kirurgi operoi narkoosissa olevaa potilasta suomenkielen taitoa kommunikaatiossa leikattavan potilaan kanssa ei tarvita.

Laivatyössä tilanne on hieman toinen jos aluksella on kriisitilanne , on tärkeää kaikkien ymmärtävän toisiaan käskytyksessä ja ohjeistuksessa. Monikielinen laiva on vaarallinen työympäristö hätätilanteissa , se on jo nähty monissa onnettomuuksissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lennänmieluiten kirjoitti:
Sekamiehitys sopimus avasi tien pullon hengen vapautumiselle suomalaisessa merenkulussa.
Sopimus mahdollisti ulkolaisen työvoiman käytön verovaroilla tuetussa elinkeinossa , jolloin palkkatulot , verotuet , siirretään ulkomaille , suomelle jää vain kaluttu luu.

Lääkäriliitto on pitänyt pullon hengen visusti pullossa , pitämällä korkin tiukasti kiinni , eikä ulkolaisia ole paljon tullut suomalaisten lääkäreiden jobeja viemään. Kun leikkaava kirurgi operoi narkoosissa olevaa potilasta suomenkielen taitoa kommunikaatiossa leikattavan potilaan kanssa ei tarvita.

Laivatyössä tilanne on hieman toinen jos aluksella on kriisitilanne , on tärkeää kaikkien ymmärtävän toisiaan käskytyksessä ja ohjeistuksessa. Monikielinen laiva on vaarallinen työympäristö hätätilanteissa , se on jo nähty monissa onnettomuuksissa.
Ja paskanjauhaminen vaan jatkuu:))))))))))))))))))))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lennänmieluiten kirjoitti:
Sekamiehitys sopimus avasi tien pullon hengen vapautumiselle suomalaisessa merenkulussa.
Sopimus mahdollisti ulkolaisen työvoiman käytön verovaroilla tuetussa elinkeinossa , jolloin palkkatulot , verotuet , siirretään ulkomaille , suomelle jää vain kaluttu luu.

Lääkäriliitto on pitänyt pullon hengen visusti pullossa , pitämällä korkin tiukasti kiinni , eikä ulkolaisia ole paljon tullut suomalaisten lääkäreiden jobeja viemään. Kun leikkaava kirurgi operoi narkoosissa olevaa potilasta suomenkielen taitoa kommunikaatiossa leikattavan potilaan kanssa ei tarvita.

Laivatyössä tilanne on hieman toinen jos aluksella on kriisitilanne , on tärkeää kaikkien ymmärtävän toisiaan käskytyksessä ja ohjeistuksessa. Monikielinen laiva on vaarallinen työympäristö hätätilanteissa , se on jo nähty monissa onnettomuuksissa.
Sinulla on nenän edessä internetyhteydellä varustettu tietokone ja olet aivan kuutamolla.
Miksi et ota asioista selvää ???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lennänmieluiten kirjoitti:
Sekamiehitys sopimus avasi tien pullon hengen vapautumiselle suomalaisessa merenkulussa.
Sopimus mahdollisti ulkolaisen työvoiman käytön verovaroilla tuetussa elinkeinossa , jolloin palkkatulot , verotuet , siirretään ulkomaille , suomelle jää vain kaluttu luu.

Lääkäriliitto on pitänyt pullon hengen visusti pullossa , pitämällä korkin tiukasti kiinni , eikä ulkolaisia ole paljon tullut suomalaisten lääkäreiden jobeja viemään. Kun leikkaava kirurgi operoi narkoosissa olevaa potilasta suomenkielen taitoa kommunikaatiossa leikattavan potilaan kanssa ei tarvita.

Laivatyössä tilanne on hieman toinen jos aluksella on kriisitilanne , on tärkeää kaikkien ymmärtävän toisiaan käskytyksessä ja ohjeistuksessa. Monikielinen laiva on vaarallinen työympäristö hätätilanteissa , se on jo nähty monissa onnettomuuksissa.
"...eikä ulkolaisia ole paljon tullut suomalaisten lääkäreiden jobeja viemään."
Joo ei...Suomessa on vain 1800 ulkolaista lekuria.
Tämän tiedon hakemiseen kului melkein kaksi minuuttia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
otetaan_taas kirjoitti:
"...eikä ulkolaisia ole paljon tullut suomalaisten lääkäreiden jobeja viemään."
Joo ei...Suomessa on vain 1800 ulkolaista lekuria.
Tämän tiedon hakemiseen kului melkein kaksi minuuttia.
Paljonko muita kuin suomenkansalaisia mestareita seilaa suomen kauppalaivastossa , olisi mukava tietää? Onko päällystöä enemmän kuin miehistöä ulkomaalaisten osuudessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi et ottaisi asiasta selvää ? Samalla voisit ottaa selvää siitä kuinka suomen lipun alla seilaavia ulkolaisia merimiehiä verotetaan. Kyllä, he maksavat verot suomeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
omcc2 kirjoitti:
Miksi et ottaisi asiasta selvää ? Samalla voisit ottaa selvää siitä kuinka suomen lipun alla seilaavia ulkolaisia merimiehiä verotetaan. Kyllä, he maksavat verot suomeen.
Tutkimuksen mukaan ulkolaisia lääkäreitä suomessa on hieman toista tuhatta , mikä on runsas 5% lääkäreiden kokonaismäärästä , aika pieni osuus.
Ulkolaisia mestareita on erään tutkimuksen mukaa reilusti yli 30 % , siis paljon enemmän kuin lääkäreitä suhteessa kokonaismäärään.
Lääkäriliitto onnistunut hyvin edunvalvontatyössä , toisin kuin jotkut muut liitot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tummatlasitko kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan ulkolaisia lääkäreitä suomessa on hieman toista tuhatta , mikä on runsas 5% lääkäreiden kokonaismäärästä , aika pieni osuus.
Ulkolaisia mestareita on erään tutkimuksen mukaa reilusti yli 30 % , siis paljon enemmän kuin lääkäreitä suhteessa kokonaismäärään.
Lääkäriliitto onnistunut hyvin edunvalvontatyössä , toisin kuin jotkut muut liitot.
sä oot nolo.....tutkimattakin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ppmmr kirjoitti:
sä oot nolo.....tutkimattakin...
Liitoissa näkyy isoja eroja miten jäsenistön etuja hoidetaan , tutkimattakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
AKAVA vaatii Lääkäriliiton toimesta TEHY sairaanhoitajien reseptinkirjoitus oikeuden lakkauttamista , turvatakseen lääkäreiden työpaikat.
STTK Palola vaatii lisää ulkolaisia mestareita verovaroin tuettuihin , Suomen lipulla seilaaviin laivoihin.
Kannattaisiko meri-insinöörien siirtyä AKAVA keskusjärjestön suojaan , STTK ei tue suomalaisten työllistymistä merenkulussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Insinööriliiton jäsenmaksu on alhaisempi kuin Konepäällystöliitolla.
Myös edut ovat hieman jäsenelle edullisemmat , on ymmärrettävää että virta vie kohti AKAVAA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
neuvottarpeen kirjoitti:
Insinööriliiton jäsenmaksu on alhaisempi kuin Konepäällystöliitolla.
Myös edut ovat hieman jäsenelle edullisemmat , on ymmärrettävää että virta vie kohti AKAVAA.
Oletko ollut aina vähän hölmö vai oletko käynyt jonkin kurssin ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ettiedämistäänmitään kirjoitti:
Oletko ollut aina vähän hölmö vai oletko käynyt jonkin kurssin ??
AKAVA on hyvä järjestö , saanut paljon aikaan jäsenistön edunvalvontatyössä , kaikki eivät ole onnistuneet yhtä hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
verorahaa kirjoitti:
AKAVA on hyvä järjestö , saanut paljon aikaan jäsenistön edunvalvontatyössä , kaikki eivät ole onnistuneet yhtä hyvin.
Jep jep...Akavalaisten palkat, etenkin naisten palkat, ovat ihan huippuluokkaa;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
älävaanotaselvää kirjoitti:
Jep jep...Akavalaisten palkat, etenkin naisten palkat, ovat ihan huippuluokkaa;)
Lääkäriliitto on tämänkin asian hyvin hoitanut , kuten monet muutkin AKAVA järjestöt.
Palkkatasa-arvo merenkulussa on hyvällä tolalla , ja siitä nauttivat suuressa määrin ulkolaiset merenkulkijat , veronmaksajien kustannuksella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jepulista kirjoitti:
Lääkäriliitto on tämänkin asian hyvin hoitanut , kuten monet muutkin AKAVA järjestöt.
Palkkatasa-arvo merenkulussa on hyvällä tolalla , ja siitä nauttivat suuressa määrin ulkolaiset merenkulkijat , veronmaksajien kustannuksella.
Sekamiehitysalukset/varustamot eivät saa miehitystukea.
Paljonko niitä ulkolaisia seilaa suomen lipun alla ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
smpila kirjoitti:
Sekamiehitysalukset/varustamot eivät saa miehitystukea.
Paljonko niitä ulkolaisia seilaa suomen lipun alla ??
Taulukossa 2 on esitetty esimerkkilaivan kustannukset suomalaisella miehistöllä ja käyttäen sekamiehistöä. Suomalaisella miehityksellä maksetaan palkkaa 24 henkilölle, koska vapaavuorolaisillekin maksetaan. Sekamiehitetyssä laivassa palkkaa maksetaan 18 henkilölle. Sekamiehistön tapauksessa näistä kuusi on ulkomaalaisia, taulukko 3. Suomalaisella miehistöllä laivan miehistökustannukset ovat 135 125 euroa kuukaudessa ja sekamiehityksellä 102 734 euroa. Kun miehistöjen palkoista maksetut verot ja maksut palautetaan varustamolle suomalaisilla miehitetyn aluksen nettotyövoimakustannuksiksi jää 96 236 euroa kuukaudessa ja sekamiehitetyn aluksen 75 032 euroa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sekamiehitystälisää kirjoitti:
Taulukossa 2 on esitetty esimerkkilaivan kustannukset suomalaisella miehistöllä ja käyttäen sekamiehistöä. Suomalaisella miehityksellä maksetaan palkkaa 24 henkilölle, koska vapaavuorolaisillekin maksetaan. Sekamiehitetyssä laivassa palkkaa maksetaan 18 henkilölle. Sekamiehistön tapauksessa näistä kuusi on ulkomaalaisia, taulukko 3. Suomalaisella miehistöllä laivan miehistökustannukset ovat 135 125 euroa kuukaudessa ja sekamiehityksellä 102 734 euroa. Kun miehistöjen palkoista maksetut verot ja maksut palautetaan varustamolle suomalaisilla miehitetyn aluksen nettotyövoimakustannuksiksi jää 96 236 euroa kuukaudessa ja sekamiehitetyn aluksen 75 032 euroa.
Sekavamielinen on taas vauhdissa:))))))))))))))))
Se ETLA:n selvitys vuodelta 2012 on pelkkää huumoria, esim. palkkojen osalta.
MatruusiYT netto vuonna 2010 oli sen mukaan 3159€/kk, joopajoo....2018 liksa on 1700, brutto...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oli yllätys että verovarin tuetuilla laivoilla ulkolaisten osuus on noin suuri.
On lisättävä lisäksi erittäin suuri määrä virolaisia , mitkä eivät kuulu ns. ei EU miehitykseen.
Kallista on merenkulku veronmaksajalle , kuten myös maatalous.
Työttömiä suomalaisia lienee tuplaten mitä ulkomaalaisia työllistettyjä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
28 VASTAUSTA:
Kuinka paljon niitä on ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
voimitäskeidaa kirjoitti:
Kuinka paljon niitä on ?
Tarkoitatko paljonko on työttömiä merimiehiä? Työttömien määrä on ainoastaan TE keskuksella.
Liitot saisivat todennäköisesti vastauksen jos sitä pyytäisivät , tuskin kertoisivat suurta määrää jäsenilleen häpeän pelossa , jos sitä kykenevät tuntemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
skeidaako kirjoitti:
Tarkoitatko paljonko on työttömiä merimiehiä? Työttömien määrä on ainoastaan TE keskuksella.
Liitot saisivat todennäköisesti vastauksen jos sitä pyytäisivät , tuskin kertoisivat suurta määrää jäsenilleen häpeän pelossa , jos sitä kykenevät tuntemaan.
Työttömien merimiesten määrän selvittämiseen meni n.3 minuuttia.
Paljonko ulkolaisia työskentelee suomen lipun alla seilaavissa laivoissa ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ihansitäitseään kirjoitti:
Työttömien merimiesten määrän selvittämiseen meni n.3 minuuttia.
Paljonko ulkolaisia työskentelee suomen lipun alla seilaavissa laivoissa ?
Siis paljonko niittä työttömiä on , minkä selvittämiseen meni 3 minuuttia.
Nopea tiedon löytyminen ei takaa tiedon oikeellisuutta.
Miehityssopimus antaa määrät sopimuksen tekstissä , todellisuus lienee toinen?
Mitenkähän tuo liiton tarina nyt etenee , ei taida vastausta tulla nytkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joopajootaas kirjoitti:
Siis paljonko niittä työttömiä on , minkä selvittämiseen meni 3 minuuttia.
Nopea tiedon löytyminen ei takaa tiedon oikeellisuutta.
Miehityssopimus antaa määrät sopimuksen tekstissä , todellisuus lienee toinen?
Mitenkähän tuo liiton tarina nyt etenee , ei taida vastausta tulla nytkään.
Taas on juoma maistunut:))))))))))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei_yllätä kirjoitti:
Taas on juoma maistunut:))))))))))
Lienee sopimuksentekijöille maistunut varsin paljon , ei kaiketi liene muuten surkeaa sopparia syntynyt , jäsenistön kustannuksella taas kerran.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eitodellakaan kirjoitti:
Lienee sopimuksentekijöille maistunut varsin paljon , ei kaiketi liene muuten surkeaa sopparia syntynyt , jäsenistön kustannuksella taas kerran.
Mille ammattiryhmälle syntyi huono sopimus ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tylyhymyeihyydy kirjoitti:
Mille ammattiryhmälle syntyi huono sopimus ??
Sekamiehitys sopimus oli huono molemmille päällystöliitoille , SMU pärjäsi paremmin kisassa.
Konepäällystö oli vielä suurempi häviäjä kuin kansipäällystö.
Työpaikkoja ei tullut verovaroilla tuetuista varustamoista suomalaisille mestareille.
Mielenkiintoista olisi tietää paljonko ulkomaalaisia mestareita työllistetään verovaroin.
Jokuhan kertoi tiedon olevan parin näppäimen päässä tietokoneella , numerot on vain kateissa häneltäkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuvitelmia kirjoitti:
Sekamiehitys sopimus oli huono molemmille päällystöliitoille , SMU pärjäsi paremmin kisassa.
Konepäällystö oli vielä suurempi häviäjä kuin kansipäällystö.
Työpaikkoja ei tullut verovaroilla tuetuista varustamoista suomalaisille mestareille.
Mielenkiintoista olisi tietää paljonko ulkomaalaisia mestareita työllistetään verovaroin.
Jokuhan kertoi tiedon olevan parin näppäimen päässä tietokoneella , numerot on vain kateissa häneltäkin.
Sinulta on kateissa paljonkin....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huonotoipumisennuste kirjoitti:
Sinulta on kateissa paljonkin....
Joiltain kaikki???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuvitelmia kirjoitti:
Sekamiehitys sopimus oli huono molemmille päällystöliitoille , SMU pärjäsi paremmin kisassa.
Konepäällystö oli vielä suurempi häviäjä kuin kansipäällystö.
Työpaikkoja ei tullut verovaroilla tuetuista varustamoista suomalaisille mestareille.
Mielenkiintoista olisi tietää paljonko ulkomaalaisia mestareita työllistetään verovaroin.
Jokuhan kertoi tiedon olevan parin näppäimen päässä tietokoneella , numerot on vain kateissa häneltäkin.
Kävin kirjastossa männä viikolla lukemassa liiton lehteä.
Kovasti kehuttiin työllisyyden parantuneen suomessa , liiton lehti hehkutti.
TE keskus taas kertoi työttömien konemestareiden määrän kasvaneen edelleen , ollen jo huomattavasti enemmän kuin ulkolaisten mestareiden määrä suomenlipulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
viilattuatotuutta kirjoitti:
Kävin kirjastossa männä viikolla lukemassa liiton lehteä.
Kovasti kehuttiin työllisyyden parantuneen suomessa , liiton lehti hehkutti.
TE keskus taas kertoi työttömien konemestareiden määrän kasvaneen edelleen , ollen jo huomattavasti enemmän kuin ulkolaisten mestareiden määrä suomenlipulla.
Vedät taas ihan MV-lehden tyylillä:))) Nimimerkki on taas hyvin valittu.
Voima ja Käyttö,4/2018, julkaisi TEM tilaston jossa todettiin kaikkien työttömien määrän vähentyneen eli työpaikkojen lisääntyneen, konemaistereista ei puhuttu.
Jos konemestareiden työttömyys olisi kasvussa, siitä olisi varmasti liiton lehdessä juttua.
Tosiasiassa, laivapuolen mestareista on pulaa, jobin saa heti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
här_filar kirjoitti:
Vedät taas ihan MV-lehden tyylillä:))) Nimimerkki on taas hyvin valittu.
Voima ja Käyttö,4/2018, julkaisi TEM tilaston jossa todettiin kaikkien työttömien määrän vähentyneen eli työpaikkojen lisääntyneen, konemaistereista ei puhuttu.
Jos konemestareiden työttömyys olisi kasvussa, siitä olisi varmasti liiton lehdessä juttua.
Tosiasiassa, laivapuolen mestareista on pulaa, jobin saa heti.
AKAVA liitto lastentarhan opettajat sai pääkaupunkiseudulla hyvän korotuksen ohi sopimusten.
Perusteluna oli työvoimapula. Konepäällystöliitto ratkaisi tilanteen ottamalla satoja ulkolaisia mestareita suomen lipulle , ei tarvinnut nostaa palkkaa.
Jopa työnantaja kehuu liiton päätöstä siirtää suomalaiset kortistoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kannattaisiko amkimiesten jo vaihtaa AKAVA järjestöön , tai Loimaan liittoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

”Miksi et häivy jo eläkkeelle, jos kerran kädet ovat kipeät, tai perusta omaa firmaa? Tuollaisen kanssa ei voi kyllä tehdä sopimusta! Oletko varma, että olet sovelias tähän työhön, kun olet kerran niin vanha?” Näin kommentoi esimies alaiselleen eräässä varustamossa , missä verotukea ei nautita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
työhyvinvointi kirjoitti:
”Miksi et häivy jo eläkkeelle, jos kerran kädet ovat kipeät, tai perusta omaa firmaa? Tuollaisen kanssa ei voi kyllä tehdä sopimusta! Oletko varma, että olet sovelias tähän työhön, kun olet kerran niin vanha?” Näin kommentoi esimies alaiselleen eräässä varustamossa , missä verotukea ei nautita.
Noin kommentoi suomalainen esimies virolaiselle työntekijälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rahvahääl kirjoitti:
Noin kommentoi suomalainen esimies virolaiselle työntekijälle.
Konepäällystöliitto on kuulemma tehnyt sopimuksen valtion omistamien varustamoiden kanssa että ainoastaan eläkeläisiä palkataan tuuraajiksi. Myös pätevyysvaatimuksia on kuulemma alennettu että eläkeläisille saataisiin enemmän töitä. Lienee se syynä kovaan työttömyyteen konemestareilla , kun valtion yhtiötkään ei työllistä työttömiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
verolautatmerellä kirjoitti:
Konepäällystöliitto on kuulemma tehnyt sopimuksen valtion omistamien varustamoiden kanssa että ainoastaan eläkeläisiä palkataan tuuraajiksi. Myös pätevyysvaatimuksia on kuulemma alennettu että eläkeläisille saataisiin enemmän töitä. Lienee se syynä kovaan työttömyyteen konemestareilla , kun valtion yhtiötkään ei työllistä työttömiä.
Kuulin luotettavalta taholta että sinä olet hölmö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
janiinseon kirjoitti:
Kuulin luotettavalta taholta että sinä olet hölmö.
Totta on että eläkeläisiä työskentelee kaikissa varustamoissa varsin paljon , ei ainoastaan valtio omisteisissa.
Miehittäjät käyttävät eläkeläisiä tuuraajina jolloin nuoret ei saa jobeja.
AMK koulutuksen saaneilla tilanne on hieman parempi jos ovat saaneet jonkun mestarikirjan , muuten tilanne heilläkin huono. Virolaisilla työllisyystilanne tilanne filppareiden jälkeen paras.
Hölmöjä on paljon , varsinkin liiton jäsenissä , maksavat jäsenmaksua jopa työttömyyskorvauksesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
verolautatmerellä kirjoitti:
Konepäällystöliitto on kuulemma tehnyt sopimuksen valtion omistamien varustamoiden kanssa että ainoastaan eläkeläisiä palkataan tuuraajiksi. Myös pätevyysvaatimuksia on kuulemma alennettu että eläkeläisille saataisiin enemmän töitä. Lienee se syynä kovaan työttömyyteen konemestareilla , kun valtion yhtiötkään ei työllistä työttömiä.
Konemestareista, laivasellaisista, on pula joten ei ihme jos miehittäjä soittelee eläkeläisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näinsevaanmenee kirjoitti:
Konemestareista, laivasellaisista, on pula joten ei ihme jos miehittäjä soittelee eläkeläisille.
Jobeja jos on ne , menevät nykyään virolaisille , ei suomalaisille.
Filsuilla on oma kiintiö , siihen ei suomalaisille ole tilaa , eikä virolaiset niitä hae.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
toisinvirossa kirjoitti:
Jobeja jos on ne , menevät nykyään virolaisille , ei suomalaisille.
Filsuilla on oma kiintiö , siihen ei suomalaisille ole tilaa , eikä virolaiset niitä hae.
Näinkin voi kuvitella kun on joka redari dokattu pystyyn:))))))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
äläsoitameille kirjoitti:
Näinkin voi kuvitella kun on joka redari dokattu pystyyn:))))))
Harmittaa keskustelun ala-arvoinen taso. On selvää , sekamiehitys vaikutti mestareiden työllisyyteen heikentävästi. Keskustelu kuvaa hyvin liiton päätöksen tekijöiden asennetta ja osaamista , ymmärtää tehtyjen päätösten vaikutusta.
Ei ole mikään ihme jos luottamus liittoa kohtaan laskee , jos liiton vaikuttajien osaaminen on näin huonolla tasolla.
Liitolla on tietoa saatavilla , mutta se on kätketty , epäonnistuneen päätöksen vuoksi , ulkolaisten mestareiden käytöstä verovaroilla tuetuissa suomalaislaivoissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
voiteitä kirjoitti:
Harmittaa keskustelun ala-arvoinen taso. On selvää , sekamiehitys vaikutti mestareiden työllisyyteen heikentävästi. Keskustelu kuvaa hyvin liiton päätöksen tekijöiden asennetta ja osaamista , ymmärtää tehtyjen päätösten vaikutusta.
Ei ole mikään ihme jos luottamus liittoa kohtaan laskee , jos liiton vaikuttajien osaaminen on näin huonolla tasolla.
Liitolla on tietoa saatavilla , mutta se on kätketty , epäonnistuneen päätöksen vuoksi , ulkolaisten mestareiden käytöstä verovaroilla tuetuissa suomalaislaivoissa.
Ensimmäinen lause pitää paikkansa. Loput on samaa paskaa kuin ennenkin.
Provoilu, trollaus,tms. ovat keskustelupalstojen suola. Mutta jos ei ole mitään käsitystä mistä provoilee, tuloksena on vain vaivaantunutta piereskelyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaivaantuneena kirjoitti:
Ensimmäinen lause pitää paikkansa. Loput on samaa paskaa kuin ennenkin.
Provoilu, trollaus,tms. ovat keskustelupalstojen suola. Mutta jos ei ole mitään käsitystä mistä provoilee, tuloksena on vain vaivaantunutta piereskelyä.
Tilastoista ja numeroista olisi apua , kenenkään ei tarvitsisi turhautua epäilijöiden kysymyksistä.
Liiton vaikuttajat eivät vain halua kertoa miten hommassa kävi.
Kaasunmuodostusta voisi varmaan hyödyntää , muutkin kuin liiton mahtimiehet , vähentääkseen ilmastopäästöjä suomessa.
Palkkarahathan jo lentää ulkomaille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
noxpäästöt kirjoitti:
Tilastoista ja numeroista olisi apua , kenenkään ei tarvitsisi turhautua epäilijöiden kysymyksistä.
Liiton vaikuttajat eivät vain halua kertoa miten hommassa kävi.
Kaasunmuodostusta voisi varmaan hyödyntää , muutkin kuin liiton mahtimiehet , vähentääkseen ilmastopäästöjä suomessa.
Palkkarahathan jo lentää ulkomaille.
EU:n ulkopuolinen työvoima on vahvasti tulossa suomalaiseen työelämään , muillekkin aloille kuin merenkulku.
Hassuinta on kun näiden ulolaisten palkkoja tuetaan verovaroilla , jolloin palkkatulot eivät jää suomeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tarveharkinta kirjoitti:
EU:n ulkopuolinen työvoima on vahvasti tulossa suomalaiseen työelämään , muillekkin aloille kuin merenkulku.
Hassuinta on kun näiden ulolaisten palkkoja tuetaan verovaroilla , jolloin palkkatulot eivät jää suomeen.
Sinunkin elämä maksetaan verovaroista, mutta sinä onneksi jätät niistä sossunrahoista valtaosan tänne. Osa menee Lidlin kautta Saksaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
glabcr kirjoitti:
Sinunkin elämä maksetaan verovaroista, mutta sinä onneksi jätät niistä sossunrahoista valtaosan tänne. Osa menee Lidlin kautta Saksaan.
Taidetaan olla samassa tilanteessa , verovaroilla molemmat meistä loisii , todellisten tuottavan työn tekijöiden maksaessa meidän elämisen. Toisille verovaroista tulee enemmän toisille vähemmän.
Valitettavasti enemmän menee viroon ja manilaan kuin lidliin verovaroista , lidl työllistää suomalaisia , ilman verovaroja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Koska Konepäällystöliitto lopetetaan?

Konepäällystöliitto on valtavien haasteiden edessä . Aiemmin varsin hyväksi arvostettu liitto , on toiminut ja toimii edelleen varsin oudolla tavalla. Jäsenistöstä vain pieni osa on saanut yhteyden liiton johtoon , lähinnä valtion palkansaajien jäsenet.
Mestareiden työttömyys kasvaa ja ulkomaisen työvoiman osuus kauppalaivastossa on jo varsin suuri , verotuesta huolimatta. Liitto ei kykene parantamaan jäsenistön työllisyyttä toisin kuin kansipäällystö- ja miehistö liitot.
Tuleeko liitosta eläkeläiskerho , varsinaissuomessa jo tätä suunnitellaan , johdon evp. johtajien johdolla?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta