Mies, ajattelitko osallistua aviolottoon?

51

630

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole osallistunut, enkä aio osallistua.

• Totuus-

Naiset menee sänkyyn liian nopeasti , rakastuvat ja sitten miehen jännäluonne tulee yllätyksenä.

• Eikö olekin omituista että aina ne vaan nuo palstalla(kin) todetut asiat tulee myös tutkitustitodetuiksi kun sensijaan naisten argumentoimat jutut, kuten mm. menneisyydellä ei ole väliä, toistuvasti kumoutuvat.

• Totuus-
        Harmaaritari kirjoitti:

Eikö olekin omituista että aina ne vaan nuo palstalla(kin) todetut asiat tulee myös tutkitustitodetuiksi kun sensijaan naisten argumentoimat jutut, kuten mm. menneisyydellä ei ole väliä, toistuvasti kumoutuvat.

Palsta on aina oikeassa.

• Tutkittutieto
        Harmaaritari kirjoitti:

Eikö olekin omituista että aina ne vaan nuo palstalla(kin) todetut asiat tulee myös tutkitustitodetuiksi kun sensijaan naisten argumentoimat jutut, kuten mm. menneisyydellä ei ole väliä, toistuvasti kumoutuvat.

Palstalla todetaan että miehet on jännämiehiä. Palsta on pelastanut minutkin jännämieheltä. Eli miestä ei kannata haluta.

• enrakastu.naidessa

Kenen kanssa naiset menee sänkyyn liian nopeasti? Naisen vai?

• Seksionosaelämää

Ei vastuuta voi sysätä vain toiselle.
        Olet vastuunpakoilija, täysi luuseri siis kuten nimesikin kertoo.

• Kyllä tuo artikkeli kannattaisi lukea, ennenkuin avioliittoon tai suhteeseen toisen ihmisen kanssa lähtee.

Kun suhteen on saanut, ei se ole valmis ja pysyvä tila, vaan sitä pitäisi vaaliakin puolintoisin.

Kyllä epäröijien kannattaa pysyä sinkkuna...

• Riittääkö edes se vaaliminen? riittänee kun naisella on voimaantunut naiskaveri:

"Monien havainto siitä, että lähipiirin erot tuntuvat usein leviävän, saa tukea San Diegon, Brownin ja Harvardin yliopistojen yhteistutkimuksesta. Sen mukaan erot toimivat virusten tavoin. Henkilöt, joilla oli eronnut ystävä, ottivat itsekin eron 147 prosenttia suuremmalla todennäköisyydellä kuin ne, joiden ystävät olivat onnellisesti naimisissa. Sama vaikutus oli tutkimuksen mukaan eronneilla työkavereilla ja sisaruksilla, joskin vaikutus oli vähäisempi. Vaaranen tunnistaa ilmiön."
        "

• Harmaaritari kirjoitti:

Riittääkö edes se vaaliminen? riittänee kun naisella on voimaantunut naiskaveri:

"Monien havainto siitä, että lähipiirin erot tuntuvat usein leviävän, saa tukea San Diegon, Brownin ja Harvardin yliopistojen yhteistutkimuksesta. Sen mukaan erot toimivat virusten tavoin. Henkilöt, joilla oli eronnut ystävä, ottivat itsekin eron 147 prosenttia suuremmalla todennäköisyydellä kuin ne, joiden ystävät olivat onnellisesti naimisissa. Sama vaikutus oli tutkimuksen mukaan eronneilla työkavereilla ja sisaruksilla, joskin vaikutus oli vähäisempi. Vaaranen tunnistaa ilmiön."
        "

No itsellä on sellainen...ehkä lapsenomainenkin ajatus, että jos suhteen aloittaakin avoimelle pohjalle ja lähtee tasavertaisena rakentamaan yhteistä ja pitää sen yhteisenä, se kestää kyllä 147%:nkin kaverierot.

Mutta avoimuus on oltava molemminpuolista. Olen kyllä itse yllättynyt, että minua vastaantulleet naiset ei olekaan kovin avoimia. Mutta osoittaa vaan senkin, että ei parisuhdekoukeroiden pulmat johdu vaan miehistä.

Mutta elämä on...niinkuin dna-mainoksessa sanottiin. Elä tai pelkää.

• Itse en kyllä nää, et toi Avioliitto olis enää nykypäivää...Mun mielestä toi on menneen maailman juttuja. Osa porukkaa yrittää vielä elää menneessä, mutta näkisin tuon tulevaisuudessa olevan pienten uskovaisten piirien juttu.
      Naiset tuosta yrittää pitää kiinni lähinnä taloudellisten syiden vuoksi...Etenkin lapsiperheissä.

• Totuus-

Ennen suhteet solmittiin luonteen perusteella, nykyään ulkonäön ja statuksen perusteella että mitä mies voi tarjota naiselle. Ihan vääristynyt on naisten mieli nykyään ja siksi nykyään liitot ei kestä kovin kauan kun naiset ei tutustu mieheen. Avioliittoero tilastoissa suomi on kärkikahinoissa, no miksi naiset voi varmaan kertoa siitä meille? Jos ei ole tyytyväinen kumppaniinsa niin sitten pitääkin erota mutta ero voi tulla vaikka sen takia että mies ei ostanut synttäri korttia naiselleen. Eroa ei tule jos mies hakkaa naisen silmän mustaksi.

• elämäää_nähnyt

Sulla on varmaan tutkimustuloksia mistä erot johtuu koska tiedät että kortin ostamatta jättäminen on suuri syy. Itse erosin koska mies meni vieraisiin. Tämä jännyys ilmeni vasta 30 yhteisen vuoden jälkeen.

Miehen mieli ei ole vääristynyt ollenkaan vaikka mies hakkaa ja juoksee vieraissa. Vain naisen mieli on. Meillä ei kylläkään hakattu, vieraissa käynti riitti.

Mieskin valitsee naisen ulkonäön perusteella. Tämä on nähty niin monesti. Ei kemiaa tavisnaisen kanssa. Nimenomaan nykymiehet tekee näin. Nainen on näyttelyesine miehelle.

• Totuus-
        elämäää_nähnyt kirjoitti:

Sulla on varmaan tutkimustuloksia mistä erot johtuu koska tiedät että kortin ostamatta jättäminen on suuri syy. Itse erosin koska mies meni vieraisiin. Tämä jännyys ilmeni vasta 30 yhteisen vuoden jälkeen.

Miehen mieli ei ole vääristynyt ollenkaan vaikka mies hakkaa ja juoksee vieraissa. Vain naisen mieli on. Meillä ei kylläkään hakattu, vieraissa käynti riitti.

Mieskin valitsee naisen ulkonäön perusteella. Tämä on nähty niin monesti. Ei kemiaa tavisnaisen kanssa. Nimenomaan nykymiehet tekee näin. Nainen on näyttelyesine miehelle.

Ikävää että miehes petti mutta mies ei valitse naista vaan nainen valitsee aina miehen. Muuten olisin jo saanut ainakin yhden kerran seurustella. Pettäjä jännämiehellä ei ole mieltä eikä tunteita. Komeat miehet valitsee ulkonäön perusteella koska komea mies saa tavis naisen ja sen missin helposti. Tavis nainen ei halua tavis ätmiä koska on mahdollisuus saada se komea mies kuten axl smith. Tavis nainen on mielummin yksin ellei saa sitä top 10 miestä.

• elämäää_nähnyt
        Totuus- kirjoitti:

Ikävää että miehes petti mutta mies ei valitse naista vaan nainen valitsee aina miehen. Muuten olisin jo saanut ainakin yhden kerran seurustella. Pettäjä jännämiehellä ei ole mieltä eikä tunteita. Komeat miehet valitsee ulkonäön perusteella koska komea mies saa tavis naisen ja sen missin helposti. Tavis nainen ei halua tavis ätmiä koska on mahdollisuus saada se komea mies kuten axl smith. Tavis nainen on mielummin yksin ellei saa sitä top 10 miestä.

Siinähän sen näkee että jännyys voi tulla esiin vasta vuosikymmenien jälkeen. Hyvin osasi peitellä todellisen minänsä jossa ei ole mieltä eikä tunteita. 30 vuotta on pitkä aika teeskennellä.

Olen elänyt toisaalta parhaat vuoteni sinkkuna eron jälkeen. Enää en valitse ketään. Naisen on helppoa olla valitsematta ketään.

Sinusta näkyy jännyys selvästi. Siksi et ole saanut ketään.

• Raha-on-kemia

Avio on lotto. Et tiedä menetätkö rahat vai saatko pitää rahasi. Useimmiten menettää rahat ja sitten vituttaa. Tehkää se avioehto jos olette rikkaita.

• aivanoikeinn

Koskee molempia sukupuolia.

• aivanoikeinn kirjoitti:

Koskee molempia sukupuolia.

Tietysti naistenkin kannattaa tehdä avioiehto 0,00001% avioliitoista. Niin usein naisella on enemmän omaisuutta ja suuremmat tulot. Eikä se johdu mistään valheellisista "naisen euro on 80 senttiä" väitteistä, vaan naisten hypergamiasta ja siitä että heidän mielestään miehen tulee parisuhteessa olla parempituloinen ja maksaa naisesta. Melkoisessa ristiriidassa feministien tasa-arvovaatimusten kanssa ja siihen nähden miten nykynaiset kehuvat itseään vahvoiksi.

Usea mies ei uskalla vaatia avioehtoa, koska silloi nainen väittää ettei mies rakasta naista vaan ajattelee pelkkää rahaa. Sitten alkaa mykkäkoulu tai raivoaminen sekä seksin pihtaaminen. Onhan avioliitto ja perhe sentään yhteinen projekti, jossa miehen pitää maksaa naisesta ja elättää lapset. Jos mies ei maksa naisesta, niin mies on naisten mielestä ilkeä ja kylmäsydäminen sika.

• sinkkuska
        super-atm kirjoitti:

Tietysti naistenkin kannattaa tehdä avioiehto 0,00001% avioliitoista. Niin usein naisella on enemmän omaisuutta ja suuremmat tulot. Eikä se johdu mistään valheellisista "naisen euro on 80 senttiä" väitteistä, vaan naisten hypergamiasta ja siitä että heidän mielestään miehen tulee parisuhteessa olla parempituloinen ja maksaa naisesta. Melkoisessa ristiriidassa feministien tasa-arvovaatimusten kanssa ja siihen nähden miten nykynaiset kehuvat itseään vahvoiksi.

Usea mies ei uskalla vaatia avioehtoa, koska silloi nainen väittää ettei mies rakasta naista vaan ajattelee pelkkää rahaa. Sitten alkaa mykkäkoulu tai raivoaminen sekä seksin pihtaaminen. Onhan avioliitto ja perhe sentään yhteinen projekti, jossa miehen pitää maksaa naisesta ja elättää lapset. Jos mies ei maksa naisesta, niin mies on naisten mielestä ilkeä ja kylmäsydäminen sika.

Avioehto koskee ennen avioliittoa ollutta omaisuutta. On mullakin perittyä omaisuutta ja palkka työstä.
        Ei ole kylläkään ongelmia koska ukkoa en ota. En edes avioehdon kanssa. Aika suuri syy on miehen asenteet jotka näkyy kommentistasikin.

• sinkkuska kirjoitti:

Avioehto koskee ennen avioliittoa ollutta omaisuutta. On mullakin perittyä omaisuutta ja palkka työstä.
        Ei ole kylläkään ongelmia koska ukkoa en ota. En edes avioehdon kanssa. Aika suuri syy on miehen asenteet jotka näkyy kommentistasikin.

Ei kiinnosta.

• Raha-on-kemia

Avio on lotto. Et tiedä menetätkö rahat vai saatko pitää rahasi. Useimmiten menettää rahat ja sitten vituttaa. Tehkää se avioehto jos olette rikkaita.

• Eikelpaatavis

Ei kannata. Kaveri meni avioon ja kertoi miten joutuu tekee pitkää päivää että voi maksaa elareita naiselle joka pudotti kaverin lapsen ikkunasta ulos. Juoppo akka sai lapsen huoltajuuden ja työtä tekevä kaveri joutuu makamaan. Suomessa oikeus on aina naisen puolella. Kaveri maksaa vielä 50 tonnin oikeudenkäynti kuluja.

• Naisasialooser11

Halvemmaksi olisi tullut jos olisi palkannut ammattilaisen tappamaan naisen tai uhkaamaan tappamisella jos nainen ei allekirjoita paperia jossä hän luopuu kaikista oikeuksista sekä luovuttaa lapsen huoltajuuden isälleen. Väkivaltaa tai sen uhkaa se nainen tottelee

• sellaisiamiehiä
        Naisasialooser11 kirjoitti:

Halvemmaksi olisi tullut jos olisi palkannut ammattilaisen tappamaan naisen tai uhkaamaan tappamisella jos nainen ei allekirjoita paperia jossä hän luopuu kaikista oikeuksista sekä luovuttaa lapsen huoltajuuden isälleen. Väkivaltaa tai sen uhkaa se nainen tottelee

Kiltti ja kunnollinen?

• .. Olette varmaan kuulleet, kun "jotkut" puhuvat "AikuistenRakkaudesta"?.. ;D

.. Noh, Sellasta se on, jos/kun ei ole ollut ikinä edes ominaisuuksia/kykyä mihinkään SenSuurempaan ja Aidompaan tai, jos/kun on.. Pantu ne Ominaisuudet/Kyvyt Peiskaks, kun on ns. PantuMenemään jne.. ;P

• Se "aikuisten rakkaus" on mitä sitten muistella kiikkustuolissa, miten vedettiin popcprnia elokuvissa yhteisestä kiposta....ei kun miten käytiin yhdessä seksimessuilla hesassa ja vaihdettiin pareja saariselällä jne. , joo, kyllä siitä varmaan mahtavia muistoja jää joita sitten lämmöllä muistelee vuosienkin päästä.

Se "aikuisten rakkaus" on mitä sitten muistella kiikkustuolissa, miten vedettiin popcprnia elokuvissa yhteisestä kiposta....ei kun miten käytiin yhdessä seksimessuilla hesassa ja vaihdettiin pareja saariselällä jne. , joo, kyllä siitä varmaan mahtavia muistoja jää joita sitten lämmöllä muistelee vuosienkin päästä.

.. Siitä "AikuistenRakkaudesta" puhuu Just ne, jotka eivät sen Kummoisempaan kykene/pysty.. Syystä, jos toisesta.. ;P

.. Ja tää on Totuus.. Jos/kun tän kuulee ja/tai huomaa tavalla tai toisella, että toisella on tälläisiä ajatuksia, niin.. ;D

.. Mut joo.. Jos ei itsekään sen kummoisempaan kykene/pysty, niin se(kin) pitäisi toiselle tuoda ilmi, eikä uskotella jollekin SiipiOtukselle pystyvänsä/kykenevänsä ja tarjoavansa samaa, kuin se SiipiOtuskin.. ;P

RakkausHuijareita ja/tai jopa ManiPulaattoreita on kyllä aikast pal.. Kuuluvat NarsuMarsujen AlimpaanKastiin.. :D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Siitä "AikuistenRakkaudesta" puhuu Just ne, jotka eivät sen Kummoisempaan kykene/pysty.. Syystä, jos toisesta.. ;P

.. Ja tää on Totuus.. Jos/kun tän kuulee ja/tai huomaa tavalla tai toisella, että toisella on tälläisiä ajatuksia, niin.. ;D

.. Mut joo.. Jos ei itsekään sen kummoisempaan kykene/pysty, niin se(kin) pitäisi toiselle tuoda ilmi, eikä uskotella jollekin SiipiOtukselle pystyvänsä/kykenevänsä ja tarjoavansa samaa, kuin se SiipiOtuskin.. ;P

RakkausHuijareita ja/tai jopa ManiPulaattoreita on kyllä aikast pal.. Kuuluvat NarsuMarsujen AlimpaanKastiin.. :D

Joo samaa mieltä. Itse en tuota aikuisten rakkautta terminä ole oikeastaan missään nähnyt mutta tuohon ylemmäs arvasin millaista se lienee. Sen toki olen merkille laittanut miten palstalla(kin) erityisesti naisten toimesta käytetään termiä "teinirakkaus" aina kun halutaan ikäänkuin osoittaa ettei se ole enää tätä päivää jos ei ympäriinsä kumpainenkin ole historioineen paneskellut.

Joo samaa mieltä. Itse en tuota aikuisten rakkautta terminä ole oikeastaan missään nähnyt mutta tuohon ylemmäs arvasin millaista se lienee. Sen toki olen merkille laittanut miten palstalla(kin) erityisesti naisten toimesta käytetään termiä "teinirakkaus" aina kun halutaan ikäänkuin osoittaa ettei se ole enää tätä päivää jos ei ympäriinsä kumpainenkin ole historioineen paneskellut.

.. Jeps.. Ilmenee myös muilla JaotteluTermeillä.. Mut kyllä täällä(kin) ovat jotkut käyttäneet tuota sanaa suoraan ja/tai SamanKaltaisin viittauksin jne.. Ihan samalla tavalla, kuin jotkut IRL:kin.. ;P

Oletko sä ikinä ollut parisuhteessa?

• Wwuwuw kirjoitti:

.. Jeps.. OlenOlen.. Odotinkin, koska ensimmäinen PalkoKasviTapaus ilmestyy.. ;D

• Wwuwuw kirjoitti:

Joo olen, miten niin? Määrittääkö se että olenko vaiko enkö ole ollut tietämiseni tason tässä asiassa? Minä kun ainakin näkisin että juurikin se viaton "teinirakkaus" on rakkauden puhtain muoto jota kannattaa tavoitella, eihän se välttämättä onnistu mutta jos onnistuu on se huikeaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Kuuluuko muuten sun parisuhteen "aikuisten rakkauteen" se että kutsut miestäsi lerpuksi känkkäränkkäpäivinä?

.. Jeps.. OlenOlen.. Odotinkin, koska ensimmäinen PalkoKasviTapaus ilmestyy.. ;D

.. Tsori.. Se olikin Harmikselle.. Pitäis näemmä katsoo tarkemmin, eikä vastailla miten sattuu ViestiLaatikon Viesteihin.. ;D

Kuuluuko muuten sun parisuhteen "aikuisten rakkauteen" se että kutsut miestäsi lerpuksi känkkäränkkäpäivinä?

Oho, oliko jotenkin arka aihe? En mä tiedä mitä kukakin on ennestään itsestään täällä esille tuonut. Jotenkin sun juttus vaan vaan vaikuttaa siltä, ettet olis parisuhteissa juuri ollut...
        Enkä mä tätä ketjua lukenut kuin muutaman viestin, enkä siten tiedä mitä tarkoittaa "aikuisten rakkaus".

.. Tsori.. Se olikin Harmikselle.. Pitäis näemmä katsoo tarkemmin, eikä vastailla miten sattuu ViestiLaatikon Viesteihin.. ;D

Susta taas oon saanut kuvan, että oot pettynyt johonkin elämäs rakkauteen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Oho, oliko jotenkin arka aihe? En mä tiedä mitä kukakin on ennestään itsestään täällä esille tuonut. Jotenkin sun juttus vaan vaan vaikuttaa siltä, ettet olis parisuhteissa juuri ollut...
        Enkä mä tätä ketjua lukenut kuin muutaman viestin, enkä siten tiedä mitä tarkoittaa "aikuisten rakkaus".

Akuisten rakkaus..

"Neljänkympin iästä eteenpäin rakastuminen ja rakkaus ovat toisenlaisia. Kumppania ymmärtää paremmin ja rajuimmat riidatkin välttää luonnostaan, koska osaa valita sanansa. Kolme paria kertoo rakkaustarinansa."
        https://www.idealista.fi/viisas-aikuinen-rakkaus/

Kyllä mä,tuon allekirjoitan.

• Wwuwuw kirjoitti:

No ei. Sorry olihan toi vähän hjalpa heitto mutta kun täällä palstalla lerppua olet viljellyt niin arvelin että lerputtelu voisi olla aikuista rakkautta, sen päälle sitten sovintoseksiä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Akuisten rakkaus..

"Neljänkympin iästä eteenpäin rakastuminen ja rakkaus ovat toisenlaisia. Kumppania ymmärtää paremmin ja rajuimmat riidatkin välttää luonnostaan, koska osaa valita sanansa. Kolme paria kertoo rakkaustarinansa."
        https://www.idealista.fi/viisas-aikuinen-rakkaus/

Kyllä mä,tuon allekirjoitan.

En tarkkaan lukenut kun oleellinen löytyi heti:

"”Minun piti käydä läpi elämääni ja itseäni: kuka olen ja mitä haluan? Pasi joutui alussa kannattelemaan minua. Hänen kanssaan olen kasvanut aikuiseksi naiseksi, jonka ei tarvitse miellyttää ketään”, Kristiina sanoo."

Vähiten varmaan tarvitsee Pasia miellyttää , siis Aikuinen rakkaus = Aisurointi,

Joo, ei kiitos mulle sovellu.

No ei. Sorry olihan toi vähän hjalpa heitto mutta kun täällä palstalla lerppua olet viljellyt niin arvelin että lerputtelu voisi olla aikuista rakkautta, sen päälle sitten sovintoseksiä.

Mä lerputtelen vaan tällä palstalla. Tuskin säkään äitiäs kurpittelet.

• Wwuwuw kirjoitti:

Susta taas oon saanut kuvan, että oot pettynyt johonkin elämäs rakkauteen.

.. Pettynyt joo.. Mutta ihan yleisesti ottaen NarsuMarsuihin ja niiren touhuihin.. ;P

.. Mut joo.. Sellasta se voi teettää, jos/kun oma persoona/luonne ja siihen vaikuttavat ominaisuudet poikkeaa heistä "liikaa".. SiniSilmäisyyttään (=ViisaudenPuutteen johdosta) sitä IhmisApina voi luulla suurimman osan olevan edes SinnePäin, kuin itsekin on.. Ja Vääristymänhän aiheuttaa Just Se, jos/kun ei tajua tyhmyyttään, että katselee/näkee/kokee asiat sen oman Persoonan/Luonteen läpi.. ;P

.. Olis kyllä oikeesti hyvä käsitellä Persoona/LuonneOppia jne. jo PerusKoulussa.. Mut sehän ei varmastikaan sopisi tiettyjen tahojen intresseihin.. Varsinkaan TässäAjassa ja Maailmassa.. ;P

• Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo olen, miten niin? Määrittääkö se että olenko vaiko enkö ole ollut tietämiseni tason tässä asiassa? Minä kun ainakin näkisin että juurikin se viaton "teinirakkaus" on rakkauden puhtain muoto jota kannattaa tavoitella, eihän se välttämättä onnistu mutta jos onnistuu on se huikeaa.

"Minä kun ainakin näkisin että juurikin se viaton "teinirakkaus" on rakkauden puhtain muoto jota kannattaa tavoitella, eihän se välttämättä onnistu mutta jos onnistuu on se huikeaa. "

Millaista se viaton teinirakkaus sinun mielestäsi sitten on? Jos se kerran on sinusta tavoittelemisen arvoinen olotila aikuisenakin.

Minusta teinit ovat tunne-elämältään ja ihmissuhdetaidoiltaan vielä aika keskeneräisiä. Usein teinirakkauteen liittyy enemmän uteliaisuus, rakastuminen rakastumiseen, enemmän se seurustelun viehätys sinänsä kuin kahden ihmisen vahva yhteyden kokemus ja se, että oikeasti osaisi ottaa vastaan toisen rakkautta ja myös itse osaisi rakastaa toista arvostaen ja kunnioittaen. No, eiväthän toki kaikki aikuisetkaan osaa, ja joku teini voi osata. Mutta yleensä ihmiset käyvät murrosiässä läpi sellaista kehitysvaihetta ja ovat tunne-elämässään jonkinlaisessa etsikkovaiheessa, että olisi todella outoa, jos murrosikäisenä olisi ihmissuhdetaitojensa huipulla ja myöhemmin kokisi mielettömän mahalaskun. Harvemmin esim. murrosikäinen osaa ratkoa ristiriitoja ja riitoja niin rakentavasti, mitä parhaimmillaan osaa aikuisena (toki tähän täytyy huomauttaa, että valitettavasti jotkut jäävät juuri tällaisissa asioissa murrosikäisen tasolle ja se näkyy sitten teinimäisinä draamoina vielä aikuisiällä, sen sijaan että osaisi oikeasti keskustella, katsoa asioita toisen näkökulmasta ja nähdä asiat oikeassa suhteessa).

Minusta nimenomaan kypsän ja tasapainoisen aikuisen ihmisen rakkaus on rakkauden syvin, tavoiteltavin ja oivaltavin muoto. Ja oikeastaan puhuisinkin varsinaisesti RAKKAUDESTA vasta aikuisena kohdalla. Teini voi olla ihastunut ja rakastunutkin, mutta en usko, että teinin ihastus vielä syvenisi rakkaudeksi - se ei muutenkaan tapahdu kovin nopeasti, mutta nimenomaan rakkaus on se kaikkein syvin, voimakkain ja kantavin tunne. Siis mikäli siihen asti päästään. Kaikki eivät pääse - joidenkin kohdalla ihastus ja rakastuminen laantuu, ja sitten sitä seuraavaa kyllästymistä ja väärässä suhteessa olemisen kokemusta yritetään selittää niin, että se kuuluukin asiaan. Mutta ei kuulu. Rakkauteen kuuluu nimenomaan varmuus siitä, että toinen on itselle oikea, ja myös voimakas halu olla hänen kanssaan.

• Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

Se "aikuisten rakkaus" on mitä sitten muistella kiikkustuolissa, miten vedettiin popcprnia elokuvissa yhteisestä kiposta....ei kun miten käytiin yhdessä seksimessuilla hesassa ja vaihdettiin pareja saariselällä jne. , joo, kyllä siitä varmaan mahtavia muistoja jää joita sitten lämmöllä muistelee vuosienkin päästä.

"Se "aikuisten rakkaus" on mitä sitten muistella kiikkustuolissa, miten vedettiin popcprnia elokuvissa yhteisestä kiposta....ei kun miten käytiin yhdessä seksimessuilla hesassa ja vaihdettiin pareja saariselällä jne. , joo, kyllä siitä varmaan mahtavia muistoja jää joita sitten lämmöllä muistelee vuosienkin päästä"

Ei rakkaus olekään mitään popcornia tai seksimessuja. Rakkaus ja sen kokeminen ovat pikkuisen syvempiä asioita.

Toki kumppanin kanssa voi tehdä erilaisia asioita, enkä näe että popcornit tai seksimessut olisivat toisiaan pois sulkevia asioita. Mutta veikkaan, että jos kyselisit vanhoilta, ikänsä yhdessä olevilta pareilta heidän yhteisiä muistojaan, eivät he muistelisi eniten jotain leffojen popcorn-kippoja. Kyllähän arkiset, kivat muistotkin ovat mukavia, mutta enemmän varmaan merkitsevät sellaiset isommat ja suhteen kannalta tärkeämmät asiat tai sitten jotkut yhteiset jutut. Varmaan vanhat parit muistelisivat yhteisten lasten syntymää ja perhe-elämää tms. Se on aika kaukana teinivuosien leffojen katselusta.

• Nainen39vee kirjoitti:

"Minä kun ainakin näkisin että juurikin se viaton "teinirakkaus" on rakkauden puhtain muoto jota kannattaa tavoitella, eihän se välttämättä onnistu mutta jos onnistuu on se huikeaa. "

Millaista se viaton teinirakkaus sinun mielestäsi sitten on? Jos se kerran on sinusta tavoittelemisen arvoinen olotila aikuisenakin.

Minusta teinit ovat tunne-elämältään ja ihmissuhdetaidoiltaan vielä aika keskeneräisiä. Usein teinirakkauteen liittyy enemmän uteliaisuus, rakastuminen rakastumiseen, enemmän se seurustelun viehätys sinänsä kuin kahden ihmisen vahva yhteyden kokemus ja se, että oikeasti osaisi ottaa vastaan toisen rakkautta ja myös itse osaisi rakastaa toista arvostaen ja kunnioittaen. No, eiväthän toki kaikki aikuisetkaan osaa, ja joku teini voi osata. Mutta yleensä ihmiset käyvät murrosiässä läpi sellaista kehitysvaihetta ja ovat tunne-elämässään jonkinlaisessa etsikkovaiheessa, että olisi todella outoa, jos murrosikäisenä olisi ihmissuhdetaitojensa huipulla ja myöhemmin kokisi mielettömän mahalaskun. Harvemmin esim. murrosikäinen osaa ratkoa ristiriitoja ja riitoja niin rakentavasti, mitä parhaimmillaan osaa aikuisena (toki tähän täytyy huomauttaa, että valitettavasti jotkut jäävät juuri tällaisissa asioissa murrosikäisen tasolle ja se näkyy sitten teinimäisinä draamoina vielä aikuisiällä, sen sijaan että osaisi oikeasti keskustella, katsoa asioita toisen näkökulmasta ja nähdä asiat oikeassa suhteessa).

Minusta nimenomaan kypsän ja tasapainoisen aikuisen ihmisen rakkaus on rakkauden syvin, tavoiteltavin ja oivaltavin muoto. Ja oikeastaan puhuisinkin varsinaisesti RAKKAUDESTA vasta aikuisena kohdalla. Teini voi olla ihastunut ja rakastunutkin, mutta en usko, että teinin ihastus vielä syvenisi rakkaudeksi - se ei muutenkaan tapahdu kovin nopeasti, mutta nimenomaan rakkaus on se kaikkein syvin, voimakkain ja kantavin tunne. Siis mikäli siihen asti päästään. Kaikki eivät pääse - joidenkin kohdalla ihastus ja rakastuminen laantuu, ja sitten sitä seuraavaa kyllästymistä ja väärässä suhteessa olemisen kokemusta yritetään selittää niin, että se kuuluukin asiaan. Mutta ei kuulu. Rakkauteen kuuluu nimenomaan varmuus siitä, että toinen on itselle oikea, ja myös voimakas halu olla hänen kanssaan.

"Usein teinirakkauteen liittyy enemmän uteliaisuus, rakastuminen rakastumiseen, enemmän se seurustelun viehätys sinänsä kuin kahden ihmisen vahva yhteyden kokemus ja se, että oikeasti osaisi ottaa vastaan toisen rakkautta ja myös itse osaisi rakastaa toista arvostaen ja kunnioittaen. "

"Rakkauteen kuuluu nimenomaan varmuus siitä, että toinen on itselle oikea, ja myös voimakas halu olla hänen kanssaan."

Nimenomaan teinirakkaudessa tulee se vahva tunne siitä että toinen on juuri se "oikea" ja haluat olla just sen kanssa, et kenenkään muun.

• Nainen39vee kirjoitti:

"Se "aikuisten rakkaus" on mitä sitten muistella kiikkustuolissa, miten vedettiin popcprnia elokuvissa yhteisestä kiposta....ei kun miten käytiin yhdessä seksimessuilla hesassa ja vaihdettiin pareja saariselällä jne. , joo, kyllä siitä varmaan mahtavia muistoja jää joita sitten lämmöllä muistelee vuosienkin päästä"

Ei rakkaus olekään mitään popcornia tai seksimessuja. Rakkaus ja sen kokeminen ovat pikkuisen syvempiä asioita.

Toki kumppanin kanssa voi tehdä erilaisia asioita, enkä näe että popcornit tai seksimessut olisivat toisiaan pois sulkevia asioita. Mutta veikkaan, että jos kyselisit vanhoilta, ikänsä yhdessä olevilta pareilta heidän yhteisiä muistojaan, eivät he muistelisi eniten jotain leffojen popcorn-kippoja. Kyllähän arkiset, kivat muistotkin ovat mukavia, mutta enemmän varmaan merkitsevät sellaiset isommat ja suhteen kannalta tärkeämmät asiat tai sitten jotkut yhteiset jutut. Varmaan vanhat parit muistelisivat yhteisten lasten syntymää ja perhe-elämää tms. Se on aika kaukana teinivuosien leffojen katselusta.

"Ei rakkaus olekään mitään popcornia tai seksimessuja. Rakkaus ja sen kokeminen ovat pikkuisen syvempiä asioita."

Onpas. Sehän on juurikin niitä yhdessä koettuja juttuja ja kyllä minä seurustelun alussa ainakin mieluummin leffan lähden katsomaan kuin jonnekin seksimessuille hortoilemaan.

"Mutta veikkaan, että jos kyselisit vanhoilta, ikänsä yhdessä olevilta pareilta heidän yhteisiä muistojaan, eivät he muistelisi eniten jotain leffojen popcorn-kippoja."

Se on heidän häpeänsä.

" Kyllähän arkiset, kivat muistotkin ovat mukavia, mutta enemmän varmaan merkitsevät sellaiset isommat ja suhteen kannalta tärkeämmät asiat tai sitten jotkut yhteiset jutut. Varmaan vanhat parit muistelisivat yhteisten lasten syntymää ja perhe-elämää tms. Se on aika kaukana teinivuosien leffojen katselusta."

Sinäpä sen sanoit, "varmaan vanhat parit muistelisi yhteisen lapsen syntymää". Mitäs meille 2000-luvun kilteille & kunnollisille miehille jää kun lutka teki sen lapsen jo jännämiehelle? Sitä jännämiestähän se sitten vanhanakin muistelee eikä sille kiltin & kunnollisen arkinen rakkaus merkitse mitään. Työntäkööt käytetyt ex-jännämiesten morsiamet aikuisen rakkautensa hanuriinsa ja hoitakoot itse jännämiesten lapset, me kiltit & kunnolliset halutaan syödä popcornia, viettää leffailtoja ja muuta mukavaa puuhastella ilman että jännälapsikatras pyörii jo valmiiksi jaloissa.

• Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

"Ei rakkaus olekään mitään popcornia tai seksimessuja. Rakkaus ja sen kokeminen ovat pikkuisen syvempiä asioita."

Onpas. Sehän on juurikin niitä yhdessä koettuja juttuja ja kyllä minä seurustelun alussa ainakin mieluummin leffan lähden katsomaan kuin jonnekin seksimessuille hortoilemaan.

"Mutta veikkaan, että jos kyselisit vanhoilta, ikänsä yhdessä olevilta pareilta heidän yhteisiä muistojaan, eivät he muistelisi eniten jotain leffojen popcorn-kippoja."

Se on heidän häpeänsä.

" Kyllähän arkiset, kivat muistotkin ovat mukavia, mutta enemmän varmaan merkitsevät sellaiset isommat ja suhteen kannalta tärkeämmät asiat tai sitten jotkut yhteiset jutut. Varmaan vanhat parit muistelisivat yhteisten lasten syntymää ja perhe-elämää tms. Se on aika kaukana teinivuosien leffojen katselusta."

Sinäpä sen sanoit, "varmaan vanhat parit muistelisi yhteisen lapsen syntymää". Mitäs meille 2000-luvun kilteille & kunnollisille miehille jää kun lutka teki sen lapsen jo jännämiehelle? Sitä jännämiestähän se sitten vanhanakin muistelee eikä sille kiltin & kunnollisen arkinen rakkaus merkitse mitään. Työntäkööt käytetyt ex-jännämiesten morsiamet aikuisen rakkautensa hanuriinsa ja hoitakoot itse jännämiesten lapset, me kiltit & kunnolliset halutaan syödä popcornia, viettää leffailtoja ja muuta mukavaa puuhastella ilman että jännälapsikatras pyörii jo valmiiksi jaloissa.

"Onpas. Sehän on juurikin niitä yhdessä koettuja juttuja ja kyllä minä seurustelun alussa ainakin mieluummin leffan lähden katsomaan kuin jonnekin seksimessuille hortoilemaan."

No, siinä mielessä toki, että yhdessä koetut jutut ovat tärkeitä. Olet vaan tosi monessa ketjussa fiilistellyt teinien seurustelua popcorn-kipon kanssa, niin se alkaa jo pistää silmään ;) Sinänsähän elokuvan katsominen on ihan kivaa, ei siinä mitään - mutta ei seksimessuissakaan mitään vikaa ole. Jotkut tykkäävät molemmista, jotkut eivät kummastakaan ja jotkut jommasta kummasta. Treffipaikkana kumpi vaan on ok silloin, kun se on molempien osapuolien mielestä kivaa.

"Sinäpä sen sanoit, "varmaan vanhat parit muistelisi yhteisen lapsen syntymää". Mitäs meille 2000-luvun kilteille & kunnollisille miehille jää kun lutka teki sen lapsen jo jännämiehelle? Sitä jännämiestähän se sitten vanhanakin muistelee eikä sille kiltin & kunnollisen arkinen rakkaus merkitse mitään. Työntäkööt käytetyt ex-jännämiesten morsiamet aikuisen rakkautensa hanuriinsa ja hoitakoot itse jännämiesten lapset, me kiltit & kunnolliset halutaan syödä popcornia, viettää leffailtoja ja muuta mukavaa puuhastella ilman että jännälapsikatras pyörii jo valmiiksi jaloissa. "

Mikäs purkaus se tämä oli? Pointtini oli se, että usein ne rakkaimmat muistot ovat niitä, mitkä suhteessa kokee tärkeäksi ja merkitykselliseksi. Lapset ovat yksi esimerkki. Mutta eipä lapsia kaikille edes tule, vaikka haluaisikin - ja kyllä parisuhteessa varmasti muutakin merkittävää on.

Tämähän ei ole kenellekään mikään ongelma, jos sinä tai joku muu ei halua suhdetta naisen kanssa, jolla on lapsia. Sekin on ihan ok, että syöt popcornia - joko yksin tai yhdessä jonkun kanssa. Mutta varoitan sua jo etukäteen, että jos satut joskus löytämään arvomaailmaasi sopivan naisen ja perustamaan perheen, ei noita teinileffailtoja ehkä tule siinä vauva-arjessa niin kauheasti järjestettyä. Sitten on ihan pakko opetella siihen aikuisempaan rakkauteen. Mutta ehkä se ei haittaa - moni löytää siitä enemmän merkityksellisyyttä kuin loputtomasta leffojen katselusta ;)

• Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

"Usein teinirakkauteen liittyy enemmän uteliaisuus, rakastuminen rakastumiseen, enemmän se seurustelun viehätys sinänsä kuin kahden ihmisen vahva yhteyden kokemus ja se, että oikeasti osaisi ottaa vastaan toisen rakkautta ja myös itse osaisi rakastaa toista arvostaen ja kunnioittaen. "

"Rakkauteen kuuluu nimenomaan varmuus siitä, että toinen on itselle oikea, ja myös voimakas halu olla hänen kanssaan."

Nimenomaan teinirakkaudessa tulee se vahva tunne siitä että toinen on juuri se "oikea" ja haluat olla just sen kanssa, et kenenkään muun.

"Nimenomaan teinirakkaudessa tulee se vahva tunne siitä että toinen on juuri se "oikea" ja haluat olla just sen kanssa, et kenenkään muun. "

Aijaa. Uskotko sinä oikeasti, että teinien seukkailu on syvällisempää niin ihmisten, jotka ovat olleet useita vuosia yhdessä ja suunnittelevat vaikka perheen perustamista? Uskotko, että 6 kuukautta seurustelleen teinin "tunne" siitä että toinen on "oikea" on vahvempi kuin esimerkiksi pariskunnalla, jotka ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä, kokeneet yhdessä kaikenlaista hyvää ja huonoa (huonolla tarkoitan esim. läheisten menetyksiä, sairauksia, yms, en siis mitään parisuhdekriisejä)?

Yleensä teinit näyttävät toipuvan aika nopeasti seurusteluiden päättymisestä tai siitä, että eivät saaneetkaan ihastuksen kohdetta. Heille löytyy nopeammin uusi kohde. Teini voi kyllä julistaa "rakkauttaan" dramaattisemmin ja kaikenlaisin ylisanoin, mutta eivät ne käytetyt sanat siinä ratkaise, vaan oikeasti sisältö. Ja pahimmillaanhan teinit jopa jättävät toisensa kaverin välityksellä, kun eivät edes voi kasvokkain puhua. Tosi viatonta ja puhdasta ja aitoa... Toisaalta teinirakkauden syvyydestä ja aitoudesta kertoo jotain ehkä sekin, että suurin osa teinisuhteista päättyy.

• Eiköhän se ole ensin tutustumista.
      Ei sitä ihan heti naimisiin kannata rynnätä.

• Saa muuten olla sitten aikamoiset itsepuolustus kurssit käytynä, lunnon suojausväritys ja sekä aikamoiset panssarit, että selviää ryntäyksestä.

• Oli niin pitkä kirjoitus linkissä etten jaksanut ajatuksella lueskella.

Eiköhän avoliitot ole pian entisajan "avioliittoja". Aina vaan useammin tapaa vanhempiakin ihmisiä, jotka ovat avoliitossa edes harkitsematta avioliittoa.

Moni sitten menee elämän ehtoopuolella vielä avioon taatakseen jonkinlaisen " perinnön" toiselle kuoltuaan.

• trophywife

Mulle kyl kelpais vanhanaikainen kunnon avioliitto. Mieluiten jonkun hautaanpainkäybän kanssa, jolla ees pikkasen omaisuutta, joka tiestysti siirretään nimiini ennen kopsahdusta, ettei tuo ilkeämielinen ja ahne jälkikasvu vaan pääse osingoille, ovat meinaa kytänneet jo vuoskausia ukkoparan omaisuutta. Omat mahikset vie äitipuoli aikoinaan, joten pistetäänhän vahinko kiertämään ;)

Kyllä mä pidän lopunajan emotionaaliseista avioliiton funktioista hualen, nouhätä...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      100
      687
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      675
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      609
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      588
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      557
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      516
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      515
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63