kuinka pyyhkii

Oli niin vaikea valita kaikista erinomaisista aloituksista ketju johon laitan viestä, niin ajattelin tehdä ihan uuden aloituksen.

Aihe olisi aika vapaa (niinkuin palstalla aina), mutta vähän kiinnostaisi kuulla kuinka teillä pyyhkii?

62

782

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DarkFear_ei_kirjautunut

Pyyhin vanhusten pyllyjä hoitokodissa 9 euron päiväpalkalla. Pyyhkii siis kirjaimellisesti hyvin.

• No kaiken noitumisen ja ahdistuksen jälkeen taas ihan hyvin.

Lumilinko alkaa jo olla ison huollon ja remontin tarpeessa. Käynnistinnaru ja palautusjousi meni poikki. Ja muutenkin alkaa tämä lumen jatkuva maahansataminen tympästä.

Mutta kepulikonsteilla mylly pyörimään ja taas on piha puhtaana. Vielä selvittiin...

• Pieniä arjen haasteita mutta kaikesta selvitään.

Täällä ei onneksi ole lunta häiriöiksi asti, ja kerrostaloissa ei ole muutenkaan lumitöitä kun huoltoyhtiö hoitaa hommat.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Pieniä arjen haasteita mutta kaikesta selvitään.

Täällä ei onneksi ole lunta häiriöiksi asti, ja kerrostaloissa ei ole muutenkaan lumitöitä kun huoltoyhtiö hoitaa hommat.

No kaikki eskaloituu välillä ja kärpäsestä tulee härkänen..

Kyllä itsekin voisin asua kerrostalossa mielellään...mutta ei mene kaupaks tähän aikaan rintamamiestalot. Kunhan vielä saan helpotuksia rakennettua, niin kyllä tää tästä vielä helpottuu.

Kesällä on muutenkin helpompaa...

• Dissident kirjoitti:

No kaikki eskaloituu välillä ja kärpäsestä tulee härkänen..

Kyllä itsekin voisin asua kerrostalossa mielellään...mutta ei mene kaupaks tähän aikaan rintamamiestalot. Kunhan vielä saan helpotuksia rakennettua, niin kyllä tää tästä vielä helpottuu.

Kesällä on muutenkin helpompaa...

Onko sielläpäin asuntokauppa jäissä? Muistelen että puhelit jo vuosi sitten talosi myymisestä..

PK-seudulla rintamamiestalot ostetaan heti kun ne laitetaan myyntiin, tietenkin edellyttäen että pyyntö on realistinen, siellä taitaa olla toisin. Kesä tulee, ja se on parasta aikaa asuntokaupoille.

Onko sielläpäin asuntokauppa jäissä? Muistelen että puhelit jo vuosi sitten talosi myymisestä..

PK-seudulla rintamamiestalot ostetaan heti kun ne laitetaan myyntiin, tietenkin edellyttäen että pyyntö on realistinen, siellä taitaa olla toisin. Kesä tulee, ja se on parasta aikaa asuntokaupoille.

Joo. No täällä on kysyntää vähemmän kuin tarjontaa. Lähes uusia omakotitaloja kaukolämmössä tai maalämpöpumppulämmityksellä, niin ei pellettilämmitystalo oikein nappaa. Poismuuttokuntahan tää on, niin tällähetkellä pitäis vissiin maksaa jo, että joku ottas...

Olihan tää kesällä sen 4 kk myynnissä. Kun ei tullut tarjoustakaan, otin b-vaihtoehdon ja laitoin budjetit uuteen uskoon. Pikkuhiljaa karsin täältä huoltokohteita pois. Pensasaitaa jo nyppäsin juuri een 50 m pois. Pystytän keväällä siihen lauta-aidan. Sitä ei tartte leikellä. Ehkä automaattiruohonleikkaaja ois kanssa hyvä... jotain tälläsiä keksin vielä..

• Dissident kirjoitti:

Joo. No täällä on kysyntää vähemmän kuin tarjontaa. Lähes uusia omakotitaloja kaukolämmössä tai maalämpöpumppulämmityksellä, niin ei pellettilämmitystalo oikein nappaa. Poismuuttokuntahan tää on, niin tällähetkellä pitäis vissiin maksaa jo, että joku ottas...

Olihan tää kesällä sen 4 kk myynnissä. Kun ei tullut tarjoustakaan, otin b-vaihtoehdon ja laitoin budjetit uuteen uskoon. Pikkuhiljaa karsin täältä huoltokohteita pois. Pensasaitaa jo nyppäsin juuri een 50 m pois. Pystytän keväällä siihen lauta-aidan. Sitä ei tartte leikellä. Ehkä automaattiruohonleikkaaja ois kanssa hyvä... jotain tälläsiä keksin vielä..

Näinhän se on, muuttotappiokunta ja ylitarjontaa asuntomarkkinoilla, vaikea yhtälö. Käyttökustannuksiltaan edullisemmat ja muutoinkin helpommin huollettavat kohteet houkuttelevat varmasti enemmän potentiaalista ostajakuntaa.

Pitää keksiä jotakin jolla erottuu edukseen.

Näinhän se on, muuttotappiokunta ja ylitarjontaa asuntomarkkinoilla, vaikea yhtälö. Käyttökustannuksiltaan edullisemmat ja muutoinkin helpommin huollettavat kohteet houkuttelevat varmasti enemmän potentiaalista ostajakuntaa.

Pitää keksiä jotakin jolla erottuu edukseen.

No tällähetkellä lukittaudun tähän päätökseen. Tässä on kuitenkin edullisempi asua kuin pienemmässäkin kerrostalokämpässä. Ja pystyy itse vielä vaikuttamaan kuluihin.

Kyllähän tälläiset päivät välillä ahdistaa, mutta vielä tulee niitäkin hetkiä, kun huomaa, miten hyväkin tässä on asua. On oma puulämmitteinen sauna. Terasseja. Hyvät naapurit. Rauhallista. Ranta lähellä. Tilaa. Ja vielä pikkuisen panostan kodikkuuteen. Kunhan kerkeän ja budjetti antaa periksi.

• Dissident kirjoitti:

No tällähetkellä lukittaudun tähän päätökseen. Tässä on kuitenkin edullisempi asua kuin pienemmässäkin kerrostalokämpässä. Ja pystyy itse vielä vaikuttamaan kuluihin.

Kyllähän tälläiset päivät välillä ahdistaa, mutta vielä tulee niitäkin hetkiä, kun huomaa, miten hyväkin tässä on asua. On oma puulämmitteinen sauna. Terasseja. Hyvät naapurit. Rauhallista. Ranta lähellä. Tilaa. Ja vielä pikkuisen panostan kodikkuuteen. Kunhan kerkeän ja budjetti antaa periksi.

Varmaan mukavampaa asumista tuo omakotitaloasuminen jos se vain onnistuu. Kerrostalossa helpompaa, mutta ei se niin kodikasta ole.

Varmaan mukavampaa asumista tuo omakotitaloasuminen jos se vain onnistuu. Kerrostalossa helpompaa, mutta ei se niin kodikasta ole.

No jäisin kaipaamaan tätä vapautta. Mä voin alkaa lämmittämään vaikka saunaa klo 04:00 tai kuunnella musiikkia ympäri yön. Purkaa väliseinän jos huvittaa ja tökkästä pihalle vaikka luumupuu tai perunapenkki.

Mutta onhan tässä hommaa. Kun vielä vanhempien kesäpaikan isommat hommat jää mulle. Sinne pitäis tehdä puuliiteri ens kesänä.

• Dissident kirjoitti:

No jäisin kaipaamaan tätä vapautta. Mä voin alkaa lämmittämään vaikka saunaa klo 04:00 tai kuunnella musiikkia ympäri yön. Purkaa väliseinän jos huvittaa ja tökkästä pihalle vaikka luumupuu tai perunapenkki.

Mutta onhan tässä hommaa. Kun vielä vanhempien kesäpaikan isommat hommat jää mulle. Sinne pitäis tehdä puuliiteri ens kesänä.

Ei muuta kuin istuttamaan pihaan marjapensaita ja kaikkea mikä pukkaa satoa, saat muutakin kun hyvän mielen.

Sitten kun aikanaan pistät sen myyntiin, niin jokuhan voi innostua niistäkin. Asunnon ostoon vaikuttaa myös tunteet/mielikuvat.

Vai vanhempien kesäpaikkaa joudut laittelemaan..sulta ei touhut lopu kesken.

• Dissident kirjoitti:

Eh tuota, oiskohan mitään järkeä laittaa se kesäpaikka myyntiin? Sun vanhemmat varmaan kuitenkin jo ikäihmisiä ja käykö ne siellä miten paljon? Jos nyt vaikka ajattelee että muutaman yön kesässä käyvät olemassa niin aika paljon saattaa touhua teettää noin niin kuin suhteessa.

Ei muuta kuin istuttamaan pihaan marjapensaita ja kaikkea mikä pukkaa satoa, saat muutakin kun hyvän mielen.

Sitten kun aikanaan pistät sen myyntiin, niin jokuhan voi innostua niistäkin. Asunnon ostoon vaikuttaa myös tunteet/mielikuvat.

Ne on aika työläitä ne marjapensaat, itse suosittelisin asfaltointia ja marjojen hakua muiden pensaista.

No on tuolla jo marjapuskia, mutta linnuille jää marjat.

Joo. Touhua on. Mutta kunhan muksut jalkautuu omilleen, voi olls liikaakin aikaa... Kerkee tässä vielä tuumimaan. Kiire ei ole minnekään...

• Harmaaritari kirjoitti:

Eh tuota, oiskohan mitään järkeä laittaa se kesäpaikka myyntiin? Sun vanhemmat varmaan kuitenkin jo ikäihmisiä ja käykö ne siellä miten paljon? Jos nyt vaikka ajattelee että muutaman yön kesässä käyvät olemassa niin aika paljon saattaa touhua teettää noin niin kuin suhteessa.

No ne asuu kyllä kesäkuukaudet siellä, että olkoot vaan vielä kun jaksavat. Ja on siinä joskus itselle höyryjen laskupaikka.

Ne on aika työläitä ne marjapensaat, itse suosittelisin asfaltointia ja marjojen hakua muiden pensaista.

Kumpi tuo maaseudulla enemmän lisäarvoa, asfaltoitu piha vai piha josta saa marjasatoa ja ehkä jotain muutakin syötäväksi kelpaavaa?

Itse en kallistuisi asfaltin puoleen, mutta en tunne markkinoita.

Kumpi tuo maaseudulla enemmän lisäarvoa, asfaltoitu piha vai piha josta saa marjasatoa ja ehkä jotain muutakin syötäväksi kelpaavaa?

Itse en kallistuisi asfaltin puoleen, mutta en tunne markkinoita.

Se vähän riippuu. Kun maaseudulla kuitenkin aika monessa talossa on niitä marjapensaita ja aika moni kun ei välttämättä halua sitä työmäärää mitä niistä aiheutuu niin se asfalttipiha voisi mennä paremmin kaupaksi. Onhan se idyllistä toki joo ne pensaat mutta jos 30 asteen helteessä istut siellä puskassa poimimassa voi tuntua idyllin hankkiminen huonolta idealta siinä vaiheessa. Ehkä jos jotain haluaa kasvattaa niin sitten jotain hamppua, voisi löytyä ihan uusia ostajakuntia.

No ei mulla mitään marjapensaita vastaan oo mutta jos niin kuin käsittääkseni dissin talo ok-lähiössä niin ettei ihan syrjässä kuitenkaan niin siinä ei sillä tavalla kuulu asiaan ne marjapensaat.

• Dissident kirjoitti:

No ne asuu kyllä kesäkuukaudet siellä, että olkoot vaan vielä kun jaksavat. Ja on siinä joskus itselle höyryjen laskupaikka.

No joo, onhan se sileen hyvä jos siellä viihtyvät, jossain vaiheessa varmaan vaan tulee sun niskaan peinetkin hommat siellä sitten kun eivät jaksa/halua käydä niin sun kannalta ois ehkä paree jos myis.

• kahtiarjalainen

30 asteen helteessä istut siellä asfaltilla?

Se vähän riippuu. Kun maaseudulla kuitenkin aika monessa talossa on niitä marjapensaita ja aika moni kun ei välttämättä halua sitä työmäärää mitä niistä aiheutuu niin se asfalttipiha voisi mennä paremmin kaupaksi. Onhan se idyllistä toki joo ne pensaat mutta jos 30 asteen helteessä istut siellä puskassa poimimassa voi tuntua idyllin hankkiminen huonolta idealta siinä vaiheessa. Ehkä jos jotain haluaa kasvattaa niin sitten jotain hamppua, voisi löytyä ihan uusia ostajakuntia.

No ei mulla mitään marjapensaita vastaan oo mutta jos niin kuin käsittääkseni dissin talo ok-lähiössä niin ettei ihan syrjässä kuitenkaan niin siinä ei sillä tavalla kuulu asiaan ne marjapensaat.

Ei mulla ole käsitystä mikä toimisi, ehkä mitkään viljelmät (hamppua lukuunottamatta) ei toimisi. Kuhan heittelen ideoita.

Lapsille leikkisysteemit? Jos joku lapsiperhe tarttuisi koukkuun kun olisi jotakin kiipeilytelinettä..vaikka hamppuviljelmän takana...

• kahtiarjalainen kirjoitti:

30 asteen helteessä istut siellä asfaltilla?

Ei kun terassilla varjossa kun ei tarvii marjahommia touhuta ja kun nurtsikin jäi siihen asfaltin alle ei tarvii sitäkään leikata. Jos dissillä oikeen paljon ois rahaa siihen asfalttiinhan vois vetästä extrana lämmityskaapelit joilla sulattelis pihasta lumetkin talvella.

Ei mulla ole käsitystä mikä toimisi, ehkä mitkään viljelmät (hamppua lukuunottamatta) ei toimisi. Kuhan heittelen ideoita.

Lapsille leikkisysteemit? Jos joku lapsiperhe tarttuisi koukkuun kun olisi jotakin kiipeilytelinettä..vaikka hamppuviljelmän takana...

Luulen että mahdollisimman helppohoitoinen, melko avoin tila myy, ehkä jos siinä jotain siistiä leikki/varastomökkkiä pihassa ne voi olla eduksi. Kukkia yms. tietysti pitää jonkun verran olla idyllin luomiseksi mutta ne pitää näyttää siltä ettei vaadi tolkuttomasti työtä. Ehkä jotain omenapuita vois olla, ne on helppoja mutta ne marjapensaat vaikeita. Itse ainakin jos olisin ostamassa katsoisin vähän karsaasti jos piha täynnään marjapensasta sun muuta paljon aikaa vaativaa.

Luulen että mahdollisimman helppohoitoinen, melko avoin tila myy, ehkä jos siinä jotain siistiä leikki/varastomökkkiä pihassa ne voi olla eduksi. Kukkia yms. tietysti pitää jonkun verran olla idyllin luomiseksi mutta ne pitää näyttää siltä ettei vaadi tolkuttomasti työtä. Ehkä jotain omenapuita vois olla, ne on helppoja mutta ne marjapensaat vaikeita. Itse ainakin jos olisin ostamassa katsoisin vähän karsaasti jos piha täynnään marjapensasta sun muuta paljon aikaa vaativaa.

Tottahan sinä turiset, mutta ne realiteetit..

Jos tarjontaa on enemmän kuin kysyntää, niin sitten pitää löytää jotakin millä erottuu muusta tarjonnasta. Ostaako joku vanhan rintamamiestalon asfaltoidulla pihalla? Ainakaan PK-seudulla ei osta. Rintamamiestalo edustaa jotakin nostalgiaa ja idyllia.

Tottahan sinä turiset, mutta ne realiteetit..

Jos tarjontaa on enemmän kuin kysyntää, niin sitten pitää löytää jotakin millä erottuu muusta tarjonnasta. Ostaako joku vanhan rintamamiestalon asfaltoidulla pihalla? Ainakaan PK-seudulla ei osta. Rintamamiestalo edustaa jotakin nostalgiaa ja idyllia.

Kyllä minä luulken että ostaa jos mies saa valita, siihen kun tekee vielä kunnollisen rasvamontun niin menee kaupaksi. No joo, pk-seudulla idylli myy varmaan paremmin, maaseudulla useimmat on saaneet siitä idyllistä jo tarpeekseen. Tai no, minä ainakaan en missään ok-lähiössä haluais marjapensaita, ne ois mökillä tai sitten jos on ok-talo mökkimäisessä ympäristössä. Ja jos ois se mökki niin tykkäisin pihtöiden suhteen helppohoitosesta okt:sta.

Kyllä minä luulken että ostaa jos mies saa valita, siihen kun tekee vielä kunnollisen rasvamontun niin menee kaupaksi. No joo, pk-seudulla idylli myy varmaan paremmin, maaseudulla useimmat on saaneet siitä idyllistä jo tarpeekseen. Tai no, minä ainakaan en missään ok-lähiössä haluais marjapensaita, ne ois mökillä tai sitten jos on ok-talo mökkimäisessä ympäristössä. Ja jos ois se mökki niin tykkäisin pihtöiden suhteen helppohoitosesta okt:sta.

Minä olen ollut asuntokaupoilla. Sehän menee niin, että rouva kertoo mitä haluaa ja herra miettii onko heillä varaa siihen (siinäkin tapauksessa että kaikki maksetaan puoliksi).

Yhtäkään asuntokauppaa ei ole koskaan tehty ilman rouvan hyväksyntää.

Minä olen ollut asuntokaupoilla. Sehän menee niin, että rouva kertoo mitä haluaa ja herra miettii onko heillä varaa siihen (siinäkin tapauksessa että kaikki maksetaan puoliksi).

Yhtäkään asuntokauppaa ei ole koskaan tehty ilman rouvan hyväksyntää.

Noinhan se kyllä menee varmaankin useimmiten että kaupat tehdään naisen kanssa. Voihan siihen laittaa sitten jonkin nätin huvimajan ja pikkuisia hörhelöisiä tyynyjä sinne, ne ei ole vaikeita ylläpitää. Joo, tekis semmoisen söpösen rouvaluolan ennen m yyntiin laittoa.

Noinhan se kyllä menee varmaankin useimmiten että kaupat tehdään naisen kanssa. Voihan siihen laittaa sitten jonkin nätin huvimajan ja pikkuisia hörhelöisiä tyynyjä sinne, ne ei ole vaikeita ylläpitää. Joo, tekis semmoisen söpösen rouvaluolan ennen m yyntiin laittoa.

Jotain sinne päin se voisi olla. Piha on oikeasti se paikka missä asuntokauppojen alkukarsinta tehdään, ja tiedän mistä puhun.

Nätti piha saa rouvan toivomaan että sisällä olisi vastassa jotakin mistä haluaisi maksaa.

• Hauska keskustelu, että ei mieli tekis edes väliin tuumia mitään.

No tähän miljööseen kuuluu muutama puska ja omppupuu. Itseasiassa onkin tosiaan niitä. Löytyy leikkimökki ja lastenkiikku. 820 neliötä on tonttia, että ei mahdoton nurmenleikkuu ole.

Mutta kyllä mä tään itselleni laitan. En niinkään myyntiin. Tässä on monta ratkaisua tehty silmälläpitäen, että tässä asuu nelihenkinen perhe. Nyt osan aikaa vaan kolme, muuten yksi. Pitää yksinkertaistaa ratkaisua. Ja kyllä mä tässä pysyn. Voin itse vaikuttaa niin moneen asiaan asumisessa, että siksi en lähde sotaan tuulimyllyjen kanssa. Keskityn helpottamaan asumista ja lisään viihtyvyyttä.

Omppupuun vois muuten leikkoa viikonloppuna...

Jotain sinne päin se voisi olla. Piha on oikeasti se paikka missä asuntokauppojen alkukarsinta tehdään, ja tiedän mistä puhun.

Nätti piha saa rouvan toivomaan että sisällä olisi vastassa jotakin mistä haluaisi maksaa.

Tuossa dissille vinkkiä:

http://3.bp.blogspot.com/-45hE1SAAqdQ/VVJRNPHQ-8I/AAAAAAAAOfo/7ZgVlWpuz58/s1600/DSC_0111.JPG

Siinä mahdolliset vesivauriotarkastukset unohtuu kun on pihassa emäntäluola-huvimaja, sievä leikkimökki ja pari eläinfiguuria/puutarhatonttua , sisällä pitsiverhoa ja hörhelöä.

Tuossa dissille vinkkiä:

http://3.bp.blogspot.com/-45hE1SAAqdQ/VVJRNPHQ-8I/AAAAAAAAOfo/7ZgVlWpuz58/s1600/DSC_0111.JPG

Siinä mahdolliset vesivauriotarkastukset unohtuu kun on pihassa emäntäluola-huvimaja, sievä leikkimökki ja pari eläinfiguuria/puutarhatonttua , sisällä pitsiverhoa ja hörhelöä.

Niin ja tuommisen nätin pihan kun laittaa niin paikkunnan nbaiset varmaan laittaa merkille ja tulevat joukolla tyrkyttäytymään emäntäehdokkaiksi.

Tuossa dissille vinkkiä:

No huhhuh!

Koitappa tuonne järjestää jätkäporukan läskingrillauskemuja...ekalta jo tipahtaa kaljalava käsistä ja nortti tippuu huulesta kun tuon näkis...

Heh...

Niin ja tuommisen nätin pihan kun laittaa niin paikkunnan nbaiset varmaan laittaa merkille ja tulevat joukolla tyrkyttäytymään emäntäehdokkaiksi.

Ois se perhana kun tulis kotiin töistä, niin jumalaton jono eukkoja ois pyrkimässä pihaan...varmaan kiihdyttäisin ja menisin porukoille yöks.

Kyllä naisten pitää kiinnostua muusta kuin pihatontuista ja idyllisestä takapihasta.

• Dissident kirjoitti:

Ois se perhana kun tulis kotiin töistä, niin jumalaton jono eukkoja ois pyrkimässä pihaan...varmaan kiihdyttäisin ja menisin porukoille yöks.

Kyllä naisten pitää kiinnostua muusta kuin pihatontuista ja idyllisestä takapihasta.

Joo mutta jos vielä pariutua meinaat niin muista kuitenkin että idylli on kemia.

Joo mutta jos vielä pariutua meinaat niin muista kuitenkin että idylli on kemia.

No ei ole pakko. Kyllä tää elo näinkin kulkee... oikeestaan on ihan tarpeeks tekemistä ilman naistakin, sen huomioiminenhan ois kaikkien hommien päälle vielä iso rupi...

Noh. Nyt unille...kevät väsyttää..öitä.

• Dissident kirjoitti:

No ei ole pakko. Kyllä tää elo näinkin kulkee... oikeestaan on ihan tarpeeks tekemistä ilman naistakin, sen huomioiminenhan ois kaikkien hommien päälle vielä iso rupi...

Noh. Nyt unille...kevät väsyttää..öitä.

Öitä öitä, ja mieti vielä tuota naisjuttua. Naisista on iloakin.

• paskaätmi

Pyyhin yleensä sormeen, koska olen köyhä ätmi ja joudun ostamaan niin ohutta vessapaperia, että siitä menee aina sormi läpi.

• Pölyjä on pyyhitty ja löysin samalla kirjekuoren, jossa oli kaksi seteliä: yksi markan seteli vuodelta 1963 ja toinen oli kymmenen markan seteli vuodelta 1939.

Aattelin laminoida ne, kun laitekin löytyy kaapista.

• Mietin onko rahoja tapana laminoida...siis edes keräilykappaleita. En tiedä.

Nyt kun pölyjä pyyhkiessä löytyi rahaa, niin eikös se motivoi jo suursiivoukseen?

Mietin onko rahoja tapana laminoida...siis edes keräilykappaleita. En tiedä.

Nyt kun pölyjä pyyhkiessä löytyi rahaa, niin eikös se motivoi jo suursiivoukseen?

No se pölyjen pyyhkiminen on suursiivousen loppuosaa.. Joo mä tiedän, väärinpäin... Yhden kirjan väliin kirjekuoreen olin nuo setelit laittanut. En mäkään tiedä laminoidaanko, mutta olen sitten ensimmäinen. Siellähän ne hyvin säilyy..Jaa, tuo vuoden 1939 seteli on mutsin säilyttämä, kun hän on sinä vuonna syntynyt.
        Markan setelin olen muistavinani, samoin vitosen sinisen setelin.. mutta tuo vanha kympin seteli on outo, pienikin se on. Sehän on sota-aikana painettu..

• Wwuwuw kirjoitti:

No se pölyjen pyyhkiminen on suursiivousen loppuosaa.. Joo mä tiedän, väärinpäin... Yhden kirjan väliin kirjekuoreen olin nuo setelit laittanut. En mäkään tiedä laminoidaanko, mutta olen sitten ensimmäinen. Siellähän ne hyvin säilyy..Jaa, tuo vuoden 1939 seteli on mutsin säilyttämä, kun hän on sinä vuonna syntynyt.
        Markan setelin olen muistavinani, samoin vitosen sinisen setelin.. mutta tuo vanha kympin seteli on outo, pienikin se on. Sehän on sota-aikana painettu..

En tiedä tuosta rahojen keräilemisestä mitään, mutta voisiko tuo sota-ajan kympin seteli olla harvinaisuus? Vähän kai niitä harvinaisuuksia on, mutta jos....

En tiedä tuosta rahojen keräilemisestä mitään, mutta voisiko tuo sota-ajan kympin seteli olla harvinaisuus? Vähän kai niitä harvinaisuuksia on, mutta jos....

Huonossa kunnossa se on, ainakin ryppyinen, siksi aattelinkin sen läväyttää muovin väliin. Paperi hapertuu sekin..Täytyy googlettaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Arvoa sillä olis 25 euroa. Wau..mä olen kroisos.. jippii.

Ja sillä markan setelillä on arvoa 19 euroa..

Ei kun bailut pystyyn..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja sillä markan setelillä on arvoa 19 euroa..

Ei kun bailut pystyyn..

Noilla saat viinipöntön ja röökiaskin. Eikun juhlat pystyyn.

Noilla saat viinipöntön ja röökiaskin. Eikun juhlat pystyyn.

Juuh.. ..Mitä, sanoitsä röökiaskin? Kuka nuija enää edes polttaa?

Mulla on pahoja ennakkoluuloja röökistejä kohtaan. Jotain linnakundeja ja mitä lie roskasakkia..työttömiä loisia.. Haisevatkin pahalle yyy...ök.

Mun ukko on ollu nyt röökittä ehkä noin kuukauden..

• Wwuwuw kirjoitti:

Juuh.. ..Mitä, sanoitsä röökiaskin? Kuka nuija enää edes polttaa?

Mulla on pahoja ennakkoluuloja röökistejä kohtaan. Jotain linnakundeja ja mitä lie roskasakkia..työttömiä loisia.. Haisevatkin pahalle yyy...ök.

Mun ukko on ollu nyt röökittä ehkä noin kuukauden..

Pääsikö ukkosi linnasta noin kuukausi sitten?

Minä poltan jos otan alkoa, mutta ei minua enää seuraavana päivänä kiinnosta touhu. Poltin 27 vuotta ja jotenkin olen vain tottunut siihen että alkon kanssa pitää poltellä.

Pääsikö ukkosi linnasta noin kuukausi sitten?

Minä poltan jos otan alkoa, mutta ei minua enää seuraavana päivänä kiinnosta touhu. Poltin 27 vuotta ja jotenkin olen vain tottunut siihen että alkon kanssa pitää poltellä.

Ei ole eka kerta kun se lopetti. Silloin se oli ehkä vuoden tai parikin polttamatta, mutta sitten meni baariin ja siitä se taas alkoi..Mä taas olen lopettanut joskus vajaat parikytä vuotta sitten ja silloinkin polttelin vähän miten sattui. Opin jossain vaiheessa, että jos lähden viihteelle, niin otan jotain nicorettea mukaan. Enää ei ole tehnyt tupakkia mieli vuosikausiin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei ole eka kerta kun se lopetti. Silloin se oli ehkä vuoden tai parikin polttamatta, mutta sitten meni baariin ja siitä se taas alkoi..Mä taas olen lopettanut joskus vajaat parikytä vuotta sitten ja silloinkin polttelin vähän miten sattui. Opin jossain vaiheessa, että jos lähden viihteelle, niin otan jotain nicorettea mukaan. Enää ei ole tehnyt tupakkia mieli vuosikausiin..

Minun salaisuuteni on se, että polttelin viimeisen puolenkymmentä vuotta pikkusikareita.

Nyt kun olen viihteellä, poltan vain röökiä. Aamulla kun haistan sormia, minua alkaa oksettamaan. Tupakka haisee nenääni hirveältä.

• Kaisanoasaa

Onko palstamäki yksinäinen kun tänne pitää kirjoittaa. Alkaa miestä yksinäisyys vaivata. Olet siis saanut ätmitietoisuuden josta ei ole ulospääsyä.

• Kaisanoasaa

Real madrid johtaa. Isot rahat tulossa 800 euroa jos real voittaa.

• Kaisanoasaa

Hähä, ronaldo iski saksipotkumaalilla. Varma tili tulossa.

• Kohtuullisen mukavasti tuli pyyhittyä tämä päivä. Ainoastaan auton pyyhkijän sulat pitää kyllä vaihtaa.

• Jännä huomata että kaikki trollit vastaavat kuin eivät ymmärtäisi että pyyhkiä-sanalla on toinenkin merkitys.

Jännä huomata että kaikki trollit vastaavat kuin eivät ymmärtäisi että pyyhkiä-sanalla on toinenkin merkitys.

Sinun avaus oli sen verran lyhyt että oletin tuollaisen yleismalkaisentiivistyksen riittävän.
        Mutta ehkä minä sitten perustelen miksi eilinen päivä niin hyvin pyyhki.

Aamulla töissä tuli heti työkaverilta positiivista palautetta aloitteestani joka keventäisi ,muutamien ihmisten työtaakkaa ja parantaisi mutenkin työn ergonomiaa.

Kotona sitten paistoin pihvit jotka olin amtanut olla yön yli olutmarinadissa ja täytyy sanoa että resepti tulee myös käyttöön grillikauden alkaessa.

Koulussa olin päässyt kokeesta läpi ihan hyvillä pisteillä vaikka itsestä tuntui että koe ei häävisti mennyt. Lisäksi vielä sain antaa kannustusta ja kehuja tytölle joka oli saanut fysiikan kokeesta kiitettävän.

Illalla vielä soitin isälle ja sain kuulla että siskolla alkaa elämä sujua entistä paremmin. Täytyypi soittaa hänelle vielä suoraan.

Eli tuossa aloituksessa vain kohtuullinen oli vähän harhaanjohtava. Näin positiivisia tai hyvin pyyhkiviä päiviä tulee harvoin.
        Auton sulat nyt on kyllä vielä vaihtamatta.

• .. Muuten ihan Ok, mutta VäsyPainaa ja.. VesiKauhuiset Shakaalit&Hyeenat Hyökkii KiNppuun.. ;D

• .. Ai niin.. Ja sitten ne vielä Ulisee ihan Himskatisti, jos/kun niitä hieman Ojentaa.. ;D

• Voihan vi..u, noinko pääsi käymään?

Onneksi muut ei puhu kanssasi samaa kieltä.

Voihan vi..u, noinko pääsi käymään?

Onneksi muut ei puhu kanssasi samaa kieltä.

.. Katos.. Siellähän se HyeenaPappa olikin.. ;D.. Ihmettelinkin, että Luikitko sä ihan oikeesti "Saaliin" luota pois.. ;D

.. Ehkä vielä joku päivä HyeenaPapan päivä koittaa.. Mut valitettavasti se päivä ei TääPäivä.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Katos.. Siellähän se HyeenaPappa olikin.. ;D.. Ihmettelinkin, että Luikitko sä ihan oikeesti "Saaliin" luota pois.. ;D

.. Ehkä vielä joku päivä HyeenaPapan päivä koittaa.. Mut valitettavasti se päivä ei TääPäivä.. ;D

En minä ole hyeenapappa, ihan vain A.Palstamäki.

Öitä vain sullekin.

En minä ole hyeenapappa, ihan vain A.Palstamäki.

Öitä vain sullekin.

.. Olet Sä.. Patu yrittää vain Vedättää.. ;P

.. ÖitäMöitä.. Ja katokin, ettet yritä alkaa järsimään, kun tästä nyt Simahdan.. ;D

• Olen aina välttänyt niitä halpoja kellertäviä vessapapereita, joista menee sormi läpi, ja pakko myöntää, että hyvin pyyhkii! 😁

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe