Kohta kaivautuu ne helteistä höpittäjät koloistaan

eläkeukkojo

Alkaa se ainainen helteiden kaipuu ja arvuuttelu. Siinä ei järjellä ole tekoa, kun helteitä toivotaan ja argumentointi niiden puolesta on huvittavaa luettavaa tyyliin, "nyt tulee koko kesän helteet. koska on ollut niin monta sadekesää".
Hetken noita on hauska hekotella, mutta kun huomaa osan olevan pakkomielteistä vapinaa, kun helteitä ei ala kuulua, niin siinä jo alkaa säälittääkin.

Ei täällä kirjoittelua kannata kovin tosissaan ottaa, ei oikeasti kenenkään kesä voi olla ilmoista kiinni, kesä on aina kesää, oli se sitten sateista ja kylmää, tai ei. Liika kuumuus on toki valtaosalle ihmisistä pitkään jatkuessaan hyvinkin epämiellyttävää koska sitä ei voi vaatetuksella juuri säädellä, toisin kun mitä kylmyyttä.

Kohta se kesä taas tulee, niitä on ihmiselle keskimääräisesti suotu jotain 70-80 kappaletta. Suomen oloissa, miesmuistiin turvautuen, voin sanoa omalta kohdalta noita hellekesiä olleen keskimääräisesti yksi tai kaksi vuosikymmentä kohden. Miesmuisti tosin ei ole se luotettavin tietolähde pitkällä aikajänteellä. Minun kohdalla kesää tuleekin olemaan jo 63 kaikkiaan. Eli vasta pääsin eläkkeelle.

7

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaatimaton36

      Käyn joka kesä Rodoksella. Viikko siellä, niin kesä on pelastettu. Takaisin kun palaa kotisuomeen, niin ei kiinnosta pätkääkään sataako vai paistaako. Ihan sama. Minulle riittää arkikeliksi mikä tahansa keli. Kaikki käy, kun kesästä nauttii Välimeren lämmössä sen viikon verran.

      • mikäsäätahansa

        Samoin minulle kelpaa minkälainen kesäsää tahansa, kun talviturkki pudotettiin jo Teneriffalla.


    • keskenkasvuiset

      Varmaan ne pakkomielteisesti helteitä haluavat ovat jotain koululaisia, heillä ei ole varaa matkustaa helteitä hakemaan. Helteitä kaipaavat, koska jäätelö maistuu paremmalta kuumassa.

    • huhhellettä

      Kun koulut loppuu, alkaa palstalla helteistä höpinä aina, eli ne murkku-ikäiset niitä kaipailee.

    • helteenrakastaja

      Mä olen läpeensä kyllästynyt tähän ikuiseen kylmyyteen ja pitkiin talviin. Kun työuraakin on vielä pitkälti yli puolet jäljellä olen vakavasti ruvennut miettimään pois muuttamista. Mulle e ei riitä se viikon etelänreissu vaan se tuo vain entistä ankaramman vitutuksen. Minkä takia tuhlata elämänsä maassa mikä on suurimman osan vuodesta ihmiselämälle sietämätön. Sen lisäksi että käy töissä on ilmastokin vielä inhottava. Semmoiset kolmisen tuhatta kilometriä etelää kohti niin ollaan jo siedettävämmällä alueella. Toinen on että Suomen heikko palkkataso yhdistettynä korkeaan veroasteeseen alkaa tuntua taloudelliselta itsemurhalta.

      • hyväämatkaa

        Noin ajattelevalta on fiksu ratkaisu muuttaa muualle. Anna hieman vinkkiä mikä maa mahtaa olla, jossa palkkataso korkea, pieni verotus ja 3000 kilometriä alempana. Ei taida olla tullut tunnetuksi ainakaan demokraattisesta hallitusmuodosta. Mitäpä sillä väliä, jos kerta itse viihtyy kyseisissä olosuhteissa.


      • makunsakullakinsano
        hyväämatkaa kirjoitti:

        Noin ajattelevalta on fiksu ratkaisu muuttaa muualle. Anna hieman vinkkiä mikä maa mahtaa olla, jossa palkkataso korkea, pieni verotus ja 3000 kilometriä alempana. Ei taida olla tullut tunnetuksi ainakaan demokraattisesta hallitusmuodosta. Mitäpä sillä väliä, jos kerta itse viihtyy kyseisissä olosuhteissa.

        Karkeasti ottaen tuo on jossain Saudi Arabian tietämillä, aika harva siellä viihtyy, vaikka palkkaus on kyllä siellä hyvää, siihen se sitten jääkin, täytyy olla aika erikoinen jos sikäläisessä säässä viihtyy. Hiekka narskuu hampaissa ja aurinko on lähes tappavaa, ulkona ei viihdy kukaan, jos ei ole pakko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe