Syke korkealla lyhyessä ajassa

Sykkeettapissa

Hei

Olen 30 vuotias mies, salilla käyntiä reilu vuosi takana noin 3-4x viikossa. Olen treenini jakanut pääosin siten että 20-25min aerobista liikuntaa ja noin tunti lihaskuntoharjoitteita, pääasiallisena tavoitteena painonpudotus ja kiinteytyminen.
Näin vuoden jälkeenkin sykkeeni nousee aerobisessa osuudessa 170-180 välille ja tämä tapahtuu jo noin kymmenen minuutin jälkeen esim juostessa tai crosstrainerillä. Sairastan diabetestä ja minulla on aina ollut korkea leposyke (80-90), verenpaineet myös aina olleet koholla. En kuitenkaan ole treenien jälkeen kärsinyt mistään oireista ja siksi kysynkin onko minun turvallista jatkaa tällä tähän saakka toimineella kaavalla vai voiko pumppu sanoa itsensä irti näillä arvoilla? Painoa minulla on 89kg (ennen 102kg) ja pituutta 178cm.

9

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • woimalajit

      Olet opettannut kroppasi korkeaan syke tasoon.
      Nyt tiedät syyn miksi peruskuntoa rakennetaan 65%-75% maks sykkeestä.
      Elikkä tästä eteen päin pidä huoli että aerobinen liikunta on viitteen sisällä vaikka joutuisit kävelemään.
      Puntin sitten vedät niin kovaa kun pystyt.

    • Perustus

      Kestävyyharjoittelu vaatii vähintään puolen tunnin harjoituksia. mieluummin enemmän. Peruskuntoa rakennetaan melko matalalla sykkeellä.

    • mattoilija

      Ehkä kannattaisi tehdä voimailu ja kestävyysharjoittelu eri päivinä, niin saat tehtyä pidemmän aerobisen. Jos haluat saada sykkeen matalammaksi tuossa aerobisessa, niin sitten pitää sitä kestävyyskuntoa parantaa. Pelkkää pk:ta ei kannata tehdä, vaan silloin tällöin laittaa itsensä koville juoksumatolla. Sykereservi laajenee, kun välillä kokeilee lähennellä maksimisykkeitä.

      • Perustus

        Kovia intervalleja vasta sitten kun on ensin saatu jonkunlainen peruskunto. Jos on pitkään opettanut sykkeensä kovaksi vääränlaisella harjoittelulla kuten kysyjä, niin kannattaa keskittyä kunnolla matalasykkeiseen peruskuntoharjoitteluun. Suorituskykyä pitää nostaa pikkuhiljaa sykettä nostamatta.


    • harha

      Kävelyä kevääseen.

      • perillä_

        Nyt on kevät


    • 123d213d13d123

      En osaa antaa vastausta sinulle, jokaisen keho on yksilöllinen. Kannattaa diebeetikolla olla aina semmoinen pelivara ettei vedä niin maksimiin että sokeritasot menis nolliin ja pyörtyy kesken tai urheilusuorituksen jälkeen. Pitä huoli omasta jaksamisesta. Myöskään urheilu tai urheilussa menestyminen ei ole mikään maailman tärkein asia.

      • 123d12321d3123d

        Tuo nopeasti korkea syke tai korkea syke lepovaiheessa kielii siitä että olet ylikunnossa. googleta lisää "ylikunto" sanalla. elimistö on tavallaa vedetty niin tappiin ettei liikunnasta ole enää lihaskehityksen kannalta mitään hyötyä (tai kestävyyden parantamisen suhteen)


      • oireesta

        Joo, ja se ylikunto ei tarkoita hyvää kuntoa, vaan se on tila joka on seurausta vääränlaisesta harjoittelusta ja se estää kunnon parantamisen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1757
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1230
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      976
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      827
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      668
    Aihe