Totuus raamatusta

Ihan.miten.haluatte

Ramatun kirjoitusten todenperäisyyttä ei voida todeta, ainoastaan olettaa.

57

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjakääröt

Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole. Job.7:8 Biblia (1776). Ja ei yksikään silmä, joka minut näkee, pidä minua enempi näkevän. Sinun silmäs katsokoon minua, sitte minä hukun. Näin se Jumala hävisi.

• Kaskass

Raamatussa on kyse uskonnollisesta fantasiakirjallisuudesta. Uskonto jo käsitteenä sulkee tiedon ja totuuden pois ajattelusta.

• vastaustaodottava

Fantasiakirjallisuudesta olen samaa mieltä, ja onhan se tiedossa, että esimerkiksi evankeliumit eivät ole historiankirjoituksia, vaan ne on tarkoituksella kirjoitettu korostamaan ja todistamaan Jeesus Jumalan pojaksi.

Ja jos ajattelu perustuukin vain ahneuteen - eli omaan pelastukseen Jeesuksen veren kautta niin se todella sulkee kaiken tiedon ja totuuden pois.

Mutta ei tämä uskonnossakaan mikään välttämättömyys ole jos lukee Raamattua, eikä se poista Jeesuksen opetuksia ja filosofiaa mihinkään. Saa tätä järjelläkin ajatella minun mielestäni.

Ja tähän järkeen ja totuuteen olenkin koittanut pureutua ja vastaukset pitäisi löytyä uskovaisilta, koska heidän mielestään Raamattu on Jumalan sanaa ja täyttä totuutta.

Siksi kysyn edelleen ja uudelleen - miksi Jumala laittoi Elämänpuun tien vartioiduksi, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja paha?

Tämähän on koko uskontoidean perusta, kun ihminen karkoitettin Paratiisiin ja sinnehän uskovaiset ovat pyrkimässä takaisin - jos ei tiedä vastausta, niin miten sinne voi pyrkiäkään?

Toinen kysymys on Jeesuksen sanoista, kun hän sanoo, ettei paluuta ole kuin niillä, jotka tekevät hänen Isän tahdon, että mistä tietää tehdä tuon tahdon, kun elämä on valintoja täynnä?

Nämä ovat Raamatun totuuden mukaan ne peruskohdat, joilla pelastutaan.

Eivätkö uskovaiset tiedä vastauksia, vai miksi on näiden kysymysten osalta niin hiljaista?!

• 12____13

Raamatussa on asioita, jotka on mahdollista havaita todeksi. Kuten esim. tieto mitä Juutalaisille käy ja:

”Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.”
      Joh. 7:16-17

• Samantekevää joka tapauksessa. Raamattu on suureellista fantasiaa. Voisin itse kirjoittaa jotakin samantasoista:

Sinä päivänä jona minä sanon IHAA-IHAA, Kaikkien mopedit tulevat vikuroimaaan kuin hevoset Amazonasin joen kukkuloilla ja kaikilla maapallon kukkuloilla. Minä olen sen päättänyt, että myös tulee Jorgen heimon ja suvun jääkaapit sammumaan ennen kuin tuo päivä saapuu. Pakastetut makkarat eivät teitä auta eikä Jorgen tarvitse enää koskaan sen jälkeen lainata teille makkaroitaan.

• Kannatetaan

Kirjoitappa tosiaan uusi Raamattu, tämä entinen on jo niin loppuun kaluttu.
        Siinä olisi tuleville sukupolville taas tulkitsemista tuhansiksi vuosiksi 😇

• kiitos-Herrani-Jeesus

Niin Jeesus vielä sanoi heille:
      "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      minä olen lammasten ovi.
      Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua,
      ovat varkaita
      ja ryöväreitä;
      mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

Minä olen ovi;
      jos joku minun kauttani menee sisälle,
      niin hän pelastuu,
      ja hän on käyvä sisälle
      ja käyvä ulos
      ja löytävä laitumen.
      Varas ei tule muuta kuin varastamaan
      ja tappamaan
      ja tuhoamaan.

Minä olen tullut,
      että heillä olisi elämä
      ja olisi yltäkylläisyys.
      Minä olen se hyvä paimen.
      Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. (= Jeesus)

Mutta palkkalainen, (kirkko)
      joka ei ole paimen
      ja jonka omia lampaat eivät ole,
      kun hän näkee suden tulevan,
      niin hän jättää lampaat
      ja pakenee;
      ja susi ryöstää
      ja hajottaa ne.
      Hän pakenee,
      sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

Minä olen se hyvä paimen,
      ja minä tunnen omani,
      ja minun omani tuntevat minut,
      niinkuin Isä tuntee minut
      ja minä tunnen Isän;
      ja minä annan henkeni lammasten edestä. Joh 10

Ja sitten islamilaisen baal-allahin vaihtoehto:
      Epäusko on rikos Allahia vastaan
      ja siitä tullaan rankaisemaan...
      Brittiläisen mullahin Anjum Chaudrin haastattelu suomeksi tekstitettynä. https://www.youtube.com/watch?v=ky57zbSM_YY

• Tuo hyvä paimen kohta aktualisoituu ehkä eniten vasta 2400 jKr jälkeen jolloin Narada eli Elia käsitykseni mukaan yrittää sitoa perheet ja suvut laumaksi. Myös alkaa silloin olla Profeetta Jeesuksella jo omaa sukua kun hän viimeistään 2100 jKr mennee naimisiin ja perustaa oman dynastian. Hyvä Paimen sana konkretisoituu siis oikein perusteellisesti tulevaisuudessa mikäli vihollinen ei vain estä tämän vuosituhannen ennalta säädettyjä asioita.

Mutta ennen kuin Jeesus saa oman perheen ja dynastian hän itse oli maitoa ja hunajaa syövä Immanuel joka ei tiennyt hyvää ja pahaa. Myös oli hän jossain määrin itse susi joka hajotti perheitä sekä jopa hullu paimen profeetta Sakarjan mukaan.

Tulevaisuus on hienoa seurattavaa siitä lähtien kun Profeetta Jeesus saa omat vesselinsä putkeen ja dynastiansa pystyyn.

• Kirjakääröt

Jes.7:14 Biblia (1776). Sentähden antaa itse Herra teille merkin: katso, neitsy siittää ja synnyttää pojan, ja sen nimi pitää kutsuman Immanuel. Matt.1:23 "mikä käännettynä on. Jumala meidän kanssamme." Siis Jumala, synnytti itsensä.

• Tylsä.kirja

Uskoville raamattu voi olla totuus, kiihottavaa luettavaa.
      Tavallinen uskonnoton ei pidä raamattua edes kertoma kirjana, ei opetus ohjeena.

• uskontofaktoja

Raamattu perustuu eri aikakausilla eri populaatioiden/uskontokuntien kirjoittamiin kirjoituksiin. Niitä on kirjoitettu ja uudelleenkirjoitettu useiden tuhansien vuosien ajan hajallaan eri maissa. Esim. VT:n ja UT:n välillä pelkästään on n. 1000 vuotta eroa, ja raamatussa mainittuja tapahtumia löytyy jopa yli 5000 vuotta vanhoista kirjoituksista. Ts. raamattu on kokoelma eri kulttuureissa tuhansia vuosia vaikuttaneita uskomuksia ja perinteitä, jotka ovat siis kristinuskoon aiemmin kuulumattomia asioita, mutta ne ovat omittu osaksi "uniikkia" kristinuskoa. Kristinusko, kuten judaismi ja islam ovat kaikki kopiouskontoja ja tavallaan väärennöksiä, jotka ovat syntyneet enemmän tai vähemmän ajatuksella "hei, taidanpa perustaa uuden ja paremman uskonnon tämän uskonnon päälle!"

• Kaskass

Juuri näin. Samaan tapaa voi miettiä onko Kalevala tai Sinuhe egyptiläinen absoluuttista totuutta.

• kirjakirjana

Mutta mehän emme jätä lukematta ja tutustumatta silti Kalevalaan tai Sinhuhe egyptiläiseen, vaan voimme pohtia Sinuhen elämää tai hänen filosofiaansa ja keskustella siitä - sama on Kalevalan suhteen, mutta Raamattu on niin asenteellisesti lyöty 2000 vuoden aikana kirkon toimesta geeneihin, ettei siitä edes voi keskustella kuin Sinuhesta tai Kalevalasta,ja se harmittaa. Jos keskustelet - olet uskovainen ja jos keskustelet niin, ettei se käy uskovaisille, oletkin vähintäin saatanasta. Koko Raamattu on luonut asenneongelman ja tietysti paljon muitakin ongelmia.

• Tottakait

Nöyrä ihminen on ylpeälle kauhistus,

vähävarainen vaurautta keränneelle.

Kun rikas horjuu, hän saa ystävät tuekseen,

kun köyhä kompastuu, ystävätkin torjuvat hänet luotaan.

Kun rikas horjuu, monet ovat hänen puolellaan,

ja puhuipa hän kuinka karkeasti tahansa,

hänen katsotaan olevan oikeassa.

Kun köyhä horjuu, häntä vain soimataan,

ja vaikka hän puhuisi viisaasti,

hänelle ei anneta sanan sijaa.

Kun rikas puhuu, kaikki ovat vaiti,

ja hänen sanansa kohotetaan pilviin asti.

Kun köyhä puhuu, kysytään: »Kuka hän on?»,

ja jos hän kompastuu, häntä vielä tyrkätään.

• Näin-on

Tuo on niin tuttua, varsinkin meidän "ainoiden oikeiden" uskonlahkossa.

• 123-321

Raamattu (omistakoon sen kuka hyvänsä) ohjeellinen kirja. Minä vahhana ukkona olen saanut siitä fyysisiä voimia.

• Todella.mielenkiintoista

Kerropa tarkemmin?

• Vai.fyysisiä.voimia
        Todella.mielenkiintoista kirjoitti:

Kerropa tarkemmin?

Turhaan kyselet, tuollaiset jutut voi jättää omaan arvoonsasa.
        Saattaa "paappa" myös sekoittaa fyysisen ja psyykkisen:)

• Uskoa.saa

Kukaan viisas ei edes oleta, jos on pölähtänyt uskoon niin todellisuuden taju hämärtyy mutta usko on vain uskoa joukko hysteriaa.

• Olisi ihme, jos raamattu ei olisi hengellinen (tietoa tulevaisuudesta etukäteen sisältävä) teos. Onhan niin, että jopa Nostradamuksen ja monen muun profeetan teokset ovat tietoa tulevasta hyvin suuria määriä sisältäviä. Nostradamus tiesi Napoleonin, Hitlerin ja Mabusin nimet edeltäsin.

Voidaan rehellisesti todeta, että raamattu ja monet muutkin kirjat ovat hengellisiä tai henkeytettyjä sekä ovat tietäneet ennalta lukemattomia asioita.

• nähdänäkyjä

Ennaltatietäminen ei ole tieteen valossa mikään merkillinen asia edes - päinvastoin, on merkillistä, että emme näe eteemme ajassa! Tieteen mukaan aikaa ei edes ole, vaan mittaamme sitä aineenhajoamisen, eli entropian mukaan, mutta tieteellisesti kyseessä ei ole se oikea aika. Atominytimissä, joista koostumme jopa seuraus voi olla ennen syytä. Miksi siis kuljemme tulevaisuuteen selkä edellä; näemme menneisyyden, mutta emme pysty näkemään tulevaisuutta? Se on enemmän mysterio kuin tietäminen itsessään.

Jo kauan sitten edes noralainen tiedemies kirjoitti tutkimuksistaan kirjan, ja totesi, että ihmisen aivoissa virtaa kaksi ajatuksen virtaa - toinen tulee tulevaisuudesta menneisyyden suuntaan ja taaempana kuin edessä oleva ajatuksen virta, joka tulee menneisyydestä tulevaisuuteen.

Toinen tieteellinen tutkimus vastaavasti kertoo, että tietäjä ei voi tietää tietävänsä, tavallaan ei voi ennustaa, vaan hänellä oleva tieto on hänelle faktaa. Tämä on vaikeampi selittää - siis hän voi totuutena puhua tulevan tiedon, mutta ei edes tunnista sitä ennustamiseksi.

Voisiko esimerkkinä mainita vaikkapa erään dekkarikirjailijan, joka teoksensa julkaisun jälkeen joutui lisäämään turvajärjestelmiä ja hankkimaan käsiaseen - hän menikin kirjoittamaan liian läheltä totuutta, mutta vakuutti, ettei hänellä todellakaan ollut kyseisestä asiasta mitään oikeaa tietoa.

Itselleni tapahtui joitakin vuosia sitten kummallinen juttu, joka laittoi omassa päässäni aivojen prosessoinnin aistien varassa kyllä ihan uuteen arvioon - tilanne oli kammottavakin, koska siitä jäi epävarmuus , että milloin me koskaan voimme tietää, että se tieto, jonka aistit meidän aivoille välittää olisi oikea?!

Oli hoitamaton ryteikköalue, jonne kulkukissa oli tehnyt pennut, ja se oli niin tiivis, että sinne ei pystynyt ilman apuvälineitä kahlaamaan. Sieltä pelastettiin muutama pentu, mutta varmuutta siitä oliko kaikki saatu turvaan, jäi vaivaamaan. Seuraavana päivänä, kun osuin paikalle - seisoin siinä pitkään - näin että alue oli siivottu ja kunnostettu ja paikalle oli istutettu kukkia. Katsoin sitä pitkään ja tuntui tosi hyvältä, että asiaan oli tullut varmuus. Kerroin asiasta ilahtuneen muille, että nyt alue onkin siivottu.

Ei mennyt montaa tuntia, kun ystäväni tuli luokseni ja kysyi, että mitä minä hourin - alue on täysin samanlainen ryteikkö kuin se on ollutkin. En uskonut hänen puheitaan, vaan lähdin katsomaan - toden totta - sille ei ollutkaan tapahtunut mitään. Olin järkyttynyt!

Viikon päästä se oli siivottu, ja kukat oli istutettu kuten olin kuvannut näkemääni. En tänä päivänä käsitä, että miksi tällainen merkillisyys pitä nähdä. Ei ollut mitään vihjettä edes, että kuva ei olisi ollut oikea - se vastasi silloin aivan täysin todellisuutta, mutta en koskenut mihinkään - se vähän harmittaa. Mitähän olisi tapahtunut, jos vaikka olisin koskenut yhteenkään kukkaan, jonka näin?

On sanonta, että en usko ennenkuin näen - meni vähän uusiksi tämäkin sanonta.... Miten voit varmasti tämän jälkeen enää uskoa siihen mitä näet?!

• sepointtioli

No, joka tapauksessa - se toteutui, jonka näin, vaikka en tiennytkään näkeväni näkyjä.

• Jesaja 7 ennustettu lapsi syntyy luvussa 8.

• Kun joku henkeytetään, se koristellaan sanoilla, kuin kuusi, joka on vain kuusi, ilman blik' blik' koristeita.

Jos minä sanon, että ' ulkona tuulee, ' se on perusasia. jos lisään 'ulvoo ja raivoaa' , se on koristelua ja kertoo tuulen laadusta ja vaistomaisesti vetää kaulukset pystyyn. Melkein hytisee.

Ulkona tuulee keväisen 'leudosti ja suloisesti' , siitä syntyy erilainen mielikuva, kaunis kevään tuoksu.. aurinko paistaa ja räystäät tippuu, hymy tulee naamalle Meilkein villatakki lentää nurkkaan.

Henkeyttämällä vedotaan tunteisiin.

• osuukokoskaanyhteen

Kyllä näinkin on, mutta tässä on toinenkin puolikin - ihmisen oma mielikuva. Esimerkkinä vaikkapa ystäväsi kertoo nähneensä ison koiran. Minkä kokoinen sinun mielikuvassasi on ISO koira. Se voi olla täysin erikokoinen kuin kertojan näkemä koira. Eli se mielikuva, joka jokaisesta sanasta ihmisen sisällä syntyy, on viime kädessä ihmisen oma mielikuva.

• osuukokoskaanyhteen kirjoitti:

Kyllä näinkin on, mutta tässä on toinenkin puolikin - ihmisen oma mielikuva. Esimerkkinä vaikkapa ystäväsi kertoo nähneensä ison koiran. Minkä kokoinen sinun mielikuvassasi on ISO koira. Se voi olla täysin erikokoinen kuin kertojan näkemä koira. Eli se mielikuva, joka jokaisesta sanasta ihmisen sisällä syntyy, on viime kädessä ihmisen oma mielikuva.

Joo tottakai, olen samaa mieltä.

Jos toisen sanonta kiinnostaa, niin yleensä kysytään lisää kuten, kuinka iso, korkea, tai mkä rotu ym. Näin päästään eteenpäin. Tietysti toinen voi sanoa, Ei tuo nyt vielä mikään iso ole, jos isompiakin on olemassa.

• joseinäekohdetta

Niin voi sanoa, jos näkee kertojan kohteen, mutta entä jos ei näe; niin joutuu vain luomaan mielikuvan päässään:

• ihonväriemerkki

Tarkoitan, että aina ei ole rotua, määrää, mittaa johon verrata. Siksi kuvissakin laitetaan vaikkapa vertailuksi tulitikkuaski. Puheessa ei voi näin tehdä. Mutta sekin on eriasia, että mitä kukakin käyttää vertailuun. Eräs äiti kertoi poikansa kertoneen kaverista, jolla oli punainen pipo... hän oli ryhmän ainoa tummaihoinen, mutta lapsi ei käyttänyt tuntomerkkinä ihonväriä. Tuo oli aika mielenkiintoihen juttu.

• On myös luotuja mielikuvia, joiden rikkominen saa ihmiset raivoihinsa.

Jos minä sanon, että olen Juudaksen puolella, koska kaikki puhuvat hänestä pahaa, niin uskovaiset tulevat hysteerisiksi.

Jos sanon, että Jeesus oli likainen takkutukkainen mies, ei peseytynyt koskaan koska vihasi perinnäissääntöjä. Hän söi ja joi syntisten kanssa likaisin käsin, vaati fariseusta suutelemaan itseään, hoippui humalassa, kiroili ja haukkui ihmisiä ja sanoi, että hänellä se on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Tämä sävy jeesuksesta ei vain sovi kuvaan vaikka näinkin sen voi nähdä, ihan evankeliumia lukemalla.

• mielikuvavaraus

Tarkoitat tässä varmaan luodulla mielikuvalla sitä, että miten annamme sitten vielä näille mielikuville sisäisenmerkitys varauksen. Totta! Mutta sen ei tarvitse edes olla tunenpitoinen. Tätä muuten käytetään myös havainto-opetuksessa verrattaessa aistein nähtäviä havaintoja - on helppo reagoida, jos edessä tiellä on hirvi, mutta entä jos siinä olisikin kameli? T

Eli nämä mielikuvien varaukset toimivat aivojen tiedonkäsittelyä ohjaavina prosesseina - nopeuttavat tiedonkäsittelyä aivoissa, mutta niistä voi olla myös haittaa, jos ne lukkiutuvat asenteiksi, jotka eivät muutu tiedonkaaan lisääntyessä, ja näillä asenteilla sitten hahmotetaan uutta tietoa.

• niinpäseon

Kyllä älykkyyden eräänä edellytyksenä voidaankin pitää mielikuvien justavia sisäisiä varauksia - on sitten kyse Jeesuksesta tai Juudaksesta.

• aivokaappaus

Siis joustavia sisäisiä varauksia - voi näitä kirjoitusvirheitä! Tässä mielessä tulet juuri asianytimeen, että millä tavalla uskonto on jopa vahingoksi aivojen kehitykselle, koska siinä pelkän uskon varassa luodaan asenteellisesti mielikuvien sisäisiä varauksia lukkoon., ja koko maailma muuttuu mustavalkoiseksi.

• Kirjakääröt

Jes.5:26 Biblia (1776). Sillä hän nostaa lipun ylös kaukana pakanain seassa, ja viheltää niille maan ääristä, ja katso, he tulevat äkisti ja nopiasti.

• Toinen Jeesus mielikuva voisi mennä vaikka näin... ei tämäkään vihellä...mutta sopisi paremmin pyhälle miehelle.

Jeesus oli kaunis nuorukainen. Hänen vaaleanruskeat, aaltoilevat hiuksensa sädehtivät kuin kulta auringonvalon osuessa sopivasta kulmasta. Hänen valkoinen vaippansa oli puhdas kuin lumi ja kätensä valkoiset, kuin vasta pestyt.

Hän asteli rauhallisin askelin sandaaleissaan, eikä koskaan ryhtynyt joutaviin väittelyihin kenenkään kanssa.
      Hän tuntui ymmärtävän sanoittakin mitä ihmiset ajattelivat, eikä hän moittinut ketään koska tiesi, että jokaisella on omat ongelmansa. Hänen jalomielinen luonteensa puhui hiljaisuudessa ja syvässä ymmärryksessä, joka heijastui hänen silmistään ja lämpimästä katseestaan.

Olut-tupia hän kaihtoi, eikä antanut viinipikarin saastuttaa huuliaan, vaan joi raikásta vettä purosta, istui kivelle mietiskelemään maailman menoa antaen linnunlaulun hivellä sieluaan.

Hän tutki pyhiä kirjoituksia löytääkseen niistä tietoa parantavista yrteistä, auttaakseen ja hoitaakseen ihmisiä erilaisissa sairauksissa. Hän halusi kehittyä ja opiskella alaa.

Hygienia, puhtaus yleensä, oli hänelle tärkeä perinnäissääntö, koska puhtaus on puoli ruokaa, ja myös sairauksia ehkäisevää toimintaa. Sitä hän opetti kansalaisille kulkiessaan ja hoitaessaan ihmisten ruumista ja sielua.

• kumpaanlaitetaan

Todella hyvin koristeltua! Juuri näin! Ja hän varmasti kääns toisenkinposkensa,jos siihen joku läväytti kämmenellä toiselle poskelle!

Kumpaan kuvaan Jeesuksesta tulee se tarina, kun hän heitteli rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja kielsi tekemästä Isänsä huoneesta markkinatoria?

• Tässä olisi kolmas kuva Jeesuksesta..,

Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti,

Hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama

Hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi.

Hänen silmänsä paloivat kuin tulikekäleet ja olivat kuin soihdut.

Häne suustaan pisti esiin kaksiteräinen terävä miekka ja hänen äänensä oli kuin paljojen kansojen pauhu.

Tämä muistuttaa metallisine koristeluineen enemmän robottihirviötä, kuin ketään taivaalliseen viejää. En lähtisi matkaan jos pyytäisi.

krysoliitti, salama, pronssi, tulikekäleet, miekka suussa, ja ääni aivan kauhea.

• olenihmetellyt

Tämä on tietysti Ilmestyskirjan Jeesus-kuvausta!

Minkähän vuoksi ne 144.000 maasta ostettua, jotka soittivat samaa soitinta ja lauloivat samaa laulua, jota muut eivät voineet kuulla eivätkä oppia, siirrettiin kristallisen meren päältä uudessa 90-luvun käännöksessä rannalle?.

• kummallinenluku

Mitähän tuo, että on maasta ostettu tarkoittaa?! Lopunaikahan alkaa siitä, kun heidän lukumääränsä tulee täyteen. Tuo 144.000 on muuten myös maya-intiaanin kalenterijakso, joista viimeinen eli 13. baktun päättyi 21.12.21. Tulikohan heidän lukumääränsä silloin täyteen? Ai niin ja lopunajan kaupunginmuureihin on kirjoitettu Jeesuksen 12 opetuslapsen 12 nimeä, ja se on 144.

• tarinatarinassa

Otsake on aika mielenkiintoinen - Totuus Raamatusta. Jospa siellä onkin totuus, jota emme ole hoksanneet, koska se on peitelty tuolla koristelulla....

Ilmestyskirjan luku 13

13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Toinen aikakirja, luku 9:

13. Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,

galataliskirje, Paavali, luku 3

13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Ensimmäinen kuningastenkirja luku 13

2. Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."

13 baktun,13 ilmestyskirjan luku, 13 saa tulenkin laskeutumaan taivaasta,13 kullan paino 666, 13 Jeesuksen kiroaminen , kuningastenkirja luku 13

Tuon ensimmäisen kuningastenkirjan 13 luvussa kerrotaan Baal-jumalan palvonnasta, jossa verenroiskimisesta on suora yhteys maya-intiaanien uhrimenoihin.

Tiedättekö, että maya-intiaanien eepoksen mukaan maailman tulee Linnunradan kautta pelastamaan kaksospojat? Heidän eepoksensa Popol Vuh päähenkilönä pidetään apostoli Tuomasta, ja itse tarina kertoo siitä, että miten piru pääsi vaikuttamaan Raamatun kirjoittamiseen.

Tuomas - papyruskääröjen mukaan, jotka löytyivät vuonna 1945 autiomaasta - oli Jeesuksen kaksoisveli.

• maailmanmayayhteys

Hitlerin Thule-seuralla on alajärjestö Yhdysvalloissa, sen nimi on Skull and Bones - luumiesten järjestö, jonka tunnus on pääkallo ja ristissä olevat sääriluut. Se toimii Yalen yliopistolla.

Sen jäseninä ovat myös presidentit Bush nuorempi sekä vanhempi. Heistä vanhempi varasti intiaanipäällikö Geronimon pääkallon viedäkseen sen heidän Yalen yliopistossa olevaan - sananmukaiseen - pääkallopaikkaan. Geronimo oli Chiricahua-intiaanien merkittävä johtaja.

Tästä pääkallon viemisestä on käyty oikeutta Yhdysvalloissa. Maya-intiaanien pyramiidia kiemurtelee varjomainen käärmekuvioa 3 tuntia 22 minuuttia seon sama luku kuin luumiesten tunnuksen - pääkallon ja ristilssä olevien sääriluiden - alla oleva luku 322.

Maailman pienimmän koirarodun - chihuahuan - sanotaan kasvattaneenMaya-intiaanit , ja tulleen Eurooppaan Meksikosta tietysti vasta Kolumbuksen löydettyä Amerikan, mutta Vatikaanissa on Sikstuksen kappelissa kuvattuna Mooses jo ennen Amerikan löytymistä pienen, ilmielävän chihuahua-koiran kanssa - kerrotaan.

Ainakin mormoonit ovat sitä mieltä, että intiaanit ovat Israelin kadonnut kansa, ja tästä kertoo myös maya-intiaanien eepos Popol Vuh.

• jopasjotakintaas

Nythän nämä Israelin perustamiskuviot menevät entistä mutkikkaammiksi, jos Israelin kadonnut kansa ei olekaan juutalaiset, vaan intiaanit?!

• heitäntuhkaapäälleni

Totta - seemiläisiä ei tieteellisestikään pidetä varmuudella Israelin kadonneena heimona! Tätä en tiennytkään!

Wiki tietää kertoa:

"Käsityksiä heimojen nykyisistä jälkeläisistä pidetään spekulatiivisina. Israelin kymmenen heimon vaiheista karkotuksen jälkeiseltä ajalta ei ole suoria mainintoja historiankirjoituksessa, eivätkä geenitutkimuksetkaan ole osoittaneet minkään nykyisen kansan suoraa sukulaisuutta kadonneisiin heimoihin, vaikka viitteitä seemiläisestä perimästä onkin joiltain ryhmiltä löydetty. Arkeologiassa myös koko kuvaus heimoista on kyseenalaistettu epähistoriallisena ja jälkikäteen tuotettuna.[2"]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin_kadonneet_heimot

Siis Raamattu on myös väärennetty tätä yhtä ja samaa tarkoitusta varten?!

• Eikö Maya intiaaneilla ole oma luvattu maansa jonne he uskovat palaavansa, se on heidän oma maansa.
      Heillä kuitenkin on tällainen odotus, se on totta.

• seemiläisetkadoksissa

En tiedä, en ole kuullut/lukenut, mutta ryhdyin katsomaan mayojen korkeakulttuurisa wikisivulta - siellä on Eurooppaan myös mielenkiintoinen yhteys Steeloista. Etiopia taitaa olla vanhin kristinuskon keskus, jossa on näitä steeloja paljon.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mayojen_korkeakulttuuri

Onhan tämä nyt merkillistä, kun maailmassa ei ole enää kuin vain pari samaa numeroa:

" Luomispäivämääräksi kirjoituksissa on annettu 13. elokuuta 3114 eaa. Mayojen jumalat asustivat Maan yllä taivaassa, ja Maan alapuolella oli pelottava manala Xibalba. Taivas oli joidenkin lähteiden mukaan 13-kerroksinen ja manala 9-kerroksinen.

Mayoilla oli useita jumalia, eri alueilla omiansa. Mayat pitivät myös hallitsijoitaan jumalina, mitä käsitystä vahvistettiin veristen uhriseremonioiden ja monumentaalirakentamisen avulla. Mayahallitsija oli maailman keskipiste, josta elämän jatkuminen riippui. Tärkempiä jumalia olivat auringon ja maissin jumala Itzamna (päivisin auringonjumala Kinich Ahauna), joka toi kansalle maanviljelyn ja keksi kirjoitusjärjestelmän ja kalenterin. Mesoamerikassa laajastikin palvottu Quetzalcoatl eli Kukulkan oli yhdistelmä käärmeestä ja linnusta.[32] Mayojen vanhin jumala oli sateen ja ukkosen jumala Chac, joka antoi sadolle tärkeää vettä, mutta saattoi myös tuhota sen. Chac kuvattiin taiteessa yleensä sinisenä ja viiksekkäänä.[33] Jumaliaan mayat lepyttivät ihmisuhreilla, joita hankittiin sotaretkillä.[34]"

Tuli mieleeni piispa Huovisen sanat...

Baal-jumalan nimi Rooman vallanaikana oli Sol Invictus, mutta Sol Invictus on myös auringonjumala:

"Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus. "
        http://www.helsinginhiippakunta.evl.fi/piispa/helsingin_hiippakunnan_piispat/eero_huovinen/puheenvuoroja/?x20117=1379280

Jos löydät tietoa mayojen maasta, niin laita tänne, mielenkiintoista kuulla, tai muutakin, jos huomaat yhtäläisyyksiä.

• yksipari

No, ei siellä ollut 9 ja 13 pari Raamatusta kuin tämä:

Toinen aikakirja, luku 9:

13. Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa.

• Kristinuskon levitys yritti uskotella, että kirkko on uusi Israel ja että kaikki tulevat sinne lopun ajalla, mutta tämä on ohiampuminen.
      Muslimit sanovat, että kaikki ovat lähteneet islamista ja tulevat sinne palaamaan. Sekin on ohiampuminen.

Jos kysymys on hengellisestä maailmasta, voisimme sanoa, että kaikki sielut ovat Siionista ja tulevat sinne palaamaan, aivan kuin Israelin kansa on palannut Sioniin, näkyvästi.

Sionin maa. Et Zion......... voisi sanoa Etsii ON. Hän joka On.... etsii.

• mithralaisuus

Niinpä - voitonvuori - virsi 105, johon piispa Huovinenkin viittaa.

http://arnokotro.puheenvuoro.uusisuomi.fi/puheenaihe-vv/mithralaisuus

• mikäitsenäisyys

Siion sanan etymologia on wikipedian mukaan epäselvää, mutta mainitaan myös, että nimen arvellaan olevan vanhempiaa peruakuin muinaisten israelilaisten tuloajalta.

Toisen Samuelinkirjan mukaan kyseessä on paikka, jonka Daavid valloitti, mutta Salomon temppelin rakentamisen jälkeen Siionin­vuorella tarkoitettiinkin Jerusalemin Temppeli­vuorta, joka mainitaan Jesajan kirjassa.

On siis kaksi kukkulaa, joista toinen enemmän Jerusalemin ulkopuolella, jonne rakennettiin tunneli Israelin itsenäistymissodan aikana vuonna 1948.Mikä tällainen sota on?

Minä olen ollut käsityksessä, että Israel vain perustettiin YK:n mandaatilla - ei sen kummempaa itsenäisyyttä. Alunperin suunniteltiin paljon muitakin alueita kuin tuota Palestiinan aluetta juutalaisille - esimerkiksi Afrikasta ja Etelä-Amerikasta.

• sillisalaattitääon

Laitan nippelitietoa.... Harvoin Etiopiaa mainitaan kristinuskon syntysijaksi, joten laitan siitäkin vähän tietoa. Eli koko maailmassa Etiopia otti kristinuskon toisena maana valtionuskonnokseen - ilmeisesti vain Rooman valtakunta oli ennen tätä.

"Ensimmäinen voimakas etiopialainen kuningaskunta oli noin 1000 eaa. alkunsa saanut Aksum, joka kävi laajalti ulkomaankauppaa. Aksumilaisilla oli teknistä taitoa, jota he käyttivät patojen ja kaivojen rakentamiseen viljelymaiden kastelua varten. Valtakunta oli myös taiteellisesti ja taloudellisesti vauras ja se laskettiin aikansa kolmen merkittävän valtakunnan; Babylonin, Persian ja Rooman veroiseksi.[9] Aksumin valtakunta otti kristinuskon valtionuskonnoksi 300-luvulla, toisena maana koko maailmassa"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Etiopia

Ohon - nyt minä en pääse kuningas Salomonista eroon! - Aksumin kuningaskunnan hallitsijat väittivät olleensa Salomonin ja Saban kuningattaren jälkeläisiä, ja etiopialaisen tarinan mukaan Saban kuningatar rakastui Salomoniin, kääntyi juutalaiseksi ja heille syntyi poika nimeltä Menelik I, josta tuli maan kuninga!.

Hyvänen aika - tarina siitä, että Saban kuningatar olisi tavannut kuningas Salomon Israelissa, ei voi pitää paikkaansa. Oliko Salomo koskaan edes Israelin kuningas?! Tai miten ylipäätään Israelin kuningas, kun tuollaista valtiota ei ole koskaan edes ollut - eikö se ollut joku Kaanainmaa ja vasta 1948 jälkeen Israel?

Israelin heimot tulevat Israel-nimisen miehen poikien mukaan ja heidän jälkeläisistään.

• kummallinentarina

Tämä on nyt pakko tutkia:

"Israelin valtio[8] eli Israel (hepr. ‏מדינת ישראל‎, Medinat Jisra'el, arab. دولة إسرائيل‎, Daulat Isrā'īl) on valtio Välimeren ja Jordanjoen välissä Lähi-idässä. Israel perustettiin Palestiinan alueelle vuonna 1948. Nimi "Israel" on tavanomaisessa ja liturgisessa käytössä merkinnyt kolmentuhannen vuoden ajan sekä Israelia maana että koko juutalaista kansaa asuivatpa he sitten Israelissa tai diasporassa.

Nimi on peräisin Raamatusta, 1. Mooseksen kirjasta 32:28, jossa Jaakob SAA UUDEN NIMEN ISRAEL (ehkä śara el eli kamppailu Jumalan kanssa) kamppailtuaan enkelin kanssa.Nimestä on erilaisia käsityksiä. Joidenkin mukaan nimi juontuu verbistä śarar ("hallita, olla vahva, määrätä"), jolloin nimi merkitsisi ”Jumala hallitsee” tai ”Jumala tuomitsee”. Muita mahdollisia merkityksiä ovat "Jumalan ruhtinas" tai "Ēl taistelee". Tarkasta merkityksestä riippumatta Jaakobin kahdestatoista pojasta polveutui ”Israelin 12 heimoa.Ensimmäinen historiallinen sanan "Israel" maininta on egyptiläisestä Merenptahin steelassa, jossa kerrotaan Kanaaninmaan sotilasleireistä. Tämä paasi mainitsee Israelin kansana, joka ei ollut muodostanut valtiota, ja se on ajoitettu 1200-luvulle eaa.[14] Nykyvaltiolle annettiin nimeksi "Medinat Jisrael" eli Israelin valtio ja sen kansalaiset ovat israelilaisia. Muita nimiehdotuksia olivat Eretz Israel, Zion ja Juudea.[15] "

Eli Israelin - miehen nimi - 12 heimoa - tuo luku 12 on myös merkillinen, kun se on joka paikassa.

Eli Israel maana tarkoittaa vain samanlaista utopiamaata tarinoissa kuin mistä oli puhetta maya-intiaanien kohdalla, tai sitten sitä ei ole edes koskaan ollut tuossa muodossa - Israel maana on vain tehty Raamattuun tarkoitushakuisesti, jos kyseessä on alunperinkin ollut maaton kansa edellä puhutun Steelan mukaan. Nyt ymmärrän miksi paikkaa ajateltiin myös Afrikasta tai Etelä-Amerikasta. Onko mitään syytä, että se paikantuisi juuri Palestiinan alueelle, eikä esim. Etiopiaan, jos sitä ei ole koskaan ollutkaan?!

Tuota nykyistä Israelin aluettahan kutsuttiin joko Kaanainmaaksi tai Juudeaksi, eikö?

• mikämikämaatää

Ja tuosta ns. itsenäisyyssodasta - metkaa, mutta se alkoi juuri tällä päivämäärällä eli 9.4. vuonna 1947:

" Israelilaisten aseellisten järjestöjen onnistui vallata koko YK:n Israelille myöntämä alue ja osa palestiinalaisille määrättyä aluetta ennen brittihallinnon päättymistä. Palestiinalaiset syyttivät näitä useista siviilien joukkomurhista, kuten yli sadan ihmisen surmaamisesta Deir Yassinin verilöylyssä 9.-11. huhtikuuta 1948.[18] Taistelujen seurauksena sadat tuhannet palestiinalaiset joutuivat lähtemään pakolaisiksi. Oli puhjennut avoin sota (kts. Israelin itsenäisyyssota).

Vuonna 1948 Suomesta lähti vapaaehtoisia juutalaisia sotilaiksi Israeliin, ja myös Suomen valtio avusti Israelia aselahjoituksin.

Nämä suomenjuutalaiset vapaaehtoiset muodostivat juutalaisen yhteisönsä jäsenmäärään nähden maailman suurimman vapaaehtoisten joukon verrattuna muuhun juutalaiseen diasporaan.

Noin puolet Israelin saamista taloudellisista ja sotilaallisista lainatakauksista ja muusta avusta tulee Yhdysvalloilta ja loput enimmäkseen Euroopan unionilta."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Israel

Miksi juuri Suomi? Eikö Suomella ollut muuta rahanmenoa ja tekemistä jo toisen maailmansodan jälkeisten sotakorvaustenkin kanssa?! Sitähän oli vielä 50-luvullekin asti ruoka osittain kortilla?! Ja nyt sitten EU:n kautta jäsenmaksujen keruuna, niinkö?

Nyt en kyllä ymmärrä tätä menoa... täytyy miettiä.

• Henki tarkoittaa mielen tilaa, missä on sinun mielesi, siellä on sinun kotisi.

Mieli on myös sitä, mitä sanotaan ylhäällä olevaksi paikaksi.

Suvivirressä puhutaan Sionin kasteesta. 'Suo armos lahjat mulle ja kaste Sionin.'

• mitänepuuhaa

Tuli mieleeni tästä Etiopiasta eräs lukemani asia, joka yhdistyy Raamattuun ja Raamatun kirjoittamiseen.

Edellä wikipediasta:

"Ensimmäinen voimakas etiopialainen kuningaskunta oli noin 1000 eaa. alkunsa saanut Aksum, joka kävi laajalti ulkomaankauppaa. Aksumilaisilla oli teknistä taitoa, jota he käyttivät patojen ja kaivojen rakentamiseen viljelymaiden kastelua varten. Valtakunta oli myös taiteellisesti ja taloudellisesti vauras ja se laskettiin aikansa kolmen merkittävän valtakunnan; Babylonin, Persian ja Rooman veroiseksi.[9] Aksumin valtakunta otti kristinuskon valtionuskonnoksi 300-luvulla, toisena maana koko maailmassa"

Raamatussa olevan oppinormiston sanotaan tehneen kirkonoppineen Tuomas Akvinolaisen.

Wikilinkistä hänestä:

"Tuomas Akvinolainen (lat. Thomas Aquinas; 1225 Roccasecca – 7. maaliskuuta 1274 Fossanova) oli italialainen katolinen filosofi, teologi ja pappi, joka edusti skolastista koulukuntaa. Katolinen kirkko itse pitää aristoteelista perinnettä ja kristinuskoa yhdistänyttä ajattelijaa suurimpana teologinaan, ja hän onkin yksi kirkonopettajista latinankielisillä kutsumanimillä Doctor angelicus eli "enkelimäinen tohtori" ja Doctor communis eli "yleinen tohtori". Hänen ajattelunsa on tomismin nimellä edelleen katolisen kirkon teologian ja etiikan perustana."

Baijerilaisesta luostarista on löytynyt alkemistikirjoitus, joka on tehty 1200-luvun loppupuolella, ja se on merkitty Tuomas Akvinolaisen nimiini. Kyse on Aurora Consurgens -kirjoiteuksesta. Siinä valmistetaan viisasten kiveä mädättämällä ruumista, ja eräässä vaiheessa kärsimykseen liittyy etiopialaisen näkeminen. Miksi Etiopialainen, miksi Etiopia?

" Oleellista tässä on materian ruumiin kuoleminen, sen kärsiminen. Esoteerisesta näkökulmasta katsottuna sama kärsimys kohdistui myös alkemistiin itseensä. Mustan vaiheen tavanomaisiin tuntomerkkeihin kuului Etiopialaisen vertauskuvallinen
      ilmestyminen."

http://www.sleepwalker.fi/julkaisut/auroraconsurgens.pdf

Löytyy sivulta 6 kappaleesta Kärsimyksen puhdistava voima. ja sivun reunassa on kuva tummaihoisesta naisesta, joka kaksinkäsin repii vatsaansa auki. Kenen/keiden kärsimyksistä siellä luostarissa valmistettiin viisasten kiveä?

Tosin - katolinen kirkko on itse tunnustanut (tuominnut) alkemian saatananpalvonnaksi.

• alttarillapoltetut

Hän puhuu ruumiiden mädättämisestä - Tuomas Akvinolainen siis - ja kärsimyksestä. Ja silloinhan on kyse ihmisestä ja ihmisen kärsimyksestä. Mainitaan häntä kutsutun lempinimellä "Doctor angelicus eli "enkelimäinen tohtori"

Historia tuntee toisenkin enkelitohtorin Saksasta - hän oli kuolemanenkeli Josef Mengele, joka liittyi juutalaisiin ja holokaustiin. Mielenkiintoista, että Mengelen äidin nimi oli Walburga - uskomaton sattuma! - koska kyseisen luostarin johtaja oli pyhä Walburga, josta kyseinen alkemistikirjoitus on löytynyt.

Tämän Pyhän Walburgan mukaan on saanut nimensä Vappu, joka on noitien pakanallinen juhla siellä päin, koska tuolloin kuulemma elävien ja kuolleiden välinen raja on ohuimmillaan - kaikelle ne pyhät nimensä antaakin, ja syystä että?!

Mengele näkyy kuolleen luonnollisen kuoleman vasta 70-luvun lopussa Brasiliassa. Oliko sama paikka, jossa Hitler asui loppuelmänsä? Tietohan on CIA:n aukaistuista arkistoista. Hitler pakeni sukellusveneellä (autettiin siis karkuun) ja eli loppuelämänsä kaikessa rauhassa Etelä-Amerikassa - Argentiina tai Brasilia.

Ja jos kenellä oli enkeleitä, niin heillä - kyllä niin hyvin oli järjestetty suojelu, vaikka CIA:nkin arkistoissa oli kuvat ja kaikki -ja tiedettiin jopa Hitlerin kuolinsyykin ja oli kuvia hänen maatilaltaan.

Kuka/ketkä suojeli heitä? Saanko arvata kenellä on niin paljon vaikutusvaltaa maailmassa?

wikitietää:

"Vuonna 1999 uhrinsa käynnistämän oikeusjutun mukaan Mengele olisi työskennellyt ihmiskokeita ja lääkekokeita suorittaessaan saksalaiselle lääkeyritys Bayerille."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele

Bayer on hyvin tunnettu juutalainensukunimi - kuten myös Auer, joka on johdettu Bayerista.

Olen huono näissä, mutta liittyyköhän tämä nyt jotenkin tähän Ensimmäisen kuningastenkirjan lukuun 13?

"Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."

• löytyykötietoa

Mikä on se Hitlerin Thule-seura, jonka alajärjärjestö on Yalen yliopiston Skull and Bones, eli Luumiesten seura? Tietääkö kukaan?

• viikonpäivä

Ai niin - tuosta luvusta 13 vielä - tällä viikolla onkin perjantai 13. päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      127
      2790
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      244
      2455
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1658
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      189
      1538
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1482
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      75
      1163
    7. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1138
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      39
      1119
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1002
    10. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      288
      970
    Aihe