"Saunavuoro" 1

Tässä ketjussa on seuraavat säännöt:

1.) Mikäli haluat kirjoittaa tänne, sinun tulee olla täysin oma itsesi - olla vääristelemättä totuuksia ja/tai olla teeskentelemättä. Sinun tulee olla aito itsesi. Mikäli et tähän kykene, älä myöskään kirjoita. Sillä ei ole mitään merkitystä, millainen profiili sinulla on. Kunhan olet täysin rehellinen sekä itsellesi että muille.
Mikäli et ymmärrä, mitä tällä tarkoitan, älä osallistu, ennen kuin ymmärrät.

2.) Mikä tahansa aihepiiri käy.

3.) Mä luulin että keksin kolmannekin säännön, mutta pää lyö nyt vaan tyhjää. Ehkä join vähän liikaa. Joten mennään näillä ja katsotaan mitä tuleman pitää.

53

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä kolmas sääntö liittyy saunojien sukupuoleen? Onko kyse miesten vuorosta, naisten vuorosta vai sekavuorosta?

      Tuo linjaus vaikuttaa paljon näkökulmaan.

      • Mitä mieltä itse olet?


      • Kaikki nää kuitenkin täällä näkee joten mitä vitun väliä sun sukupuolella on(?)


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mitä mieltä itse olet?

        Sukupuolettomana aikana voidaan unohtaa fyysinen sukupuoli, ollaan kaikki vain ihmisiä.

        Sukupuoliroolit on kuitenkin enemmän kuin fyysinen sukupuoli, tuo roolihan ohjaa oikeastaan kaikkea ajatteluamme ja käytöstämme.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Sukupuolettomana aikana voidaan unohtaa fyysinen sukupuoli, ollaan kaikki vain ihmisiä.

        Sukupuoliroolit on kuitenkin enemmän kuin fyysinen sukupuoli, tuo roolihan ohjaa oikeastaan kaikkea ajatteluamme ja käytöstämme.

        Niin. Mutta nythän onkin ideana olla ainoastaan rehellinen. Termi saunavuoro on silkka vertauskuva. Saunassa olet rehellinen. Näytät, millainen oikeasti olet.


      • A.Palstamäki
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Niin. Mutta nythän onkin ideana olla ainoastaan rehellinen. Termi saunavuoro on silkka vertauskuva. Saunassa olet rehellinen. Näytät, millainen oikeasti olet.

        Tällä palstalla sukupuolella on enemmän merkitystä kuin saunassa.

        Mikäli keskustelu menee ätmialueelle, täältä kaikkoavat sekä miehet että naiset.


    • No, mä nyt sit varmaan aloitan.

      Näkökulma 1: Olen teeskennellyt ala-asteelta saakka olevani vässykkä vuoteen 2011. Olen syntynyt 80-luvun alkupuolella. Syy toimintaani? Pitkä tarina.

      Näkökulma 2: Joskus 2000-luvun vaihteessa tapasin erään naisen, johon myöhemmin rakastuin joskus vuonna 06-07. Rakastuin häneen ajan myötä niin palavasti, ettei siitä ollut enää paluuta. Mutta koska olin esittänyt kaikille vässykää (varsinkin tämän naisen näkökulmasta) erittäin vakuuttavasti runsaat 10 vuotta, (etenkään) tällä naisella eikä kellään muullakaan ollut harmainta aavistustakaan, millainen oikeasti olen.
      Välikysymys; miksi luulette, että jaksan toitottaa itsenäolemisen tärkeyttä kaikille kuulijoille?

      Näkökulma 3: Joskus vuonna 2011 tilanne muuttui minun tulkintani mukaan siinä määrin, että saatoin vihdoin kerätä rohkeutta lopettaa teeskentelyni - ja lähestyä omana itsenäni aidosti rakastamaani naista.

      Näkökulma 4: Vuonna 2013 tilanne räjähti kirjaimellisesti käsiin, koska (kaikille) muille oli ilmeisesti aivan liian iso rasti hyväksyä minut sellaisena kuin oikeasti olen aina sisimmissäni ollut.

      Näkökulma 5: Nyt eletään vuotta 2018.

      Että näin. Miltäs kuulostaa tähän saakka?

      • Alkaa todella vaikuttaa siltä että tarvit neuvoja ihmisenä kasvamiseen.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Alkaa todella vaikuttaa siltä että tarvit neuvoja ihmisenä kasvamiseen.

        Tätä levyähän mulle nimenomaan toitotettiinkin nimenomaan vuosina 2011-2013.


      • Ensimmäinen pointti, mikä tulisi tässä kohtaa tajuta on, että kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Tätä levyähän mulle nimenomaan toitotettiinkin nimenomaan vuosina 2011-2013.

        Oletko sitä mieltä, että olet pohjimmiltasi paskiainen joka teeskenteli kivaa nössöä?


      • mklbgflrt

        Kirjoituksesi toisesta ketjusta:
        "Vässykkämiehen määritelmä = Mies, joka ei osaa käsitellä naisia. Usein tämä ilmenee liiallisena kiltteytenä. Matala itsevarmuus ja heikko itsetuntemus ovat tietenkin myös omiaan aiheuttamaan kaikenlaista epämiehistä käytöstä."

        Sinä siis teeskentelit liiallisen kilttiä, itsevarmuuden ja itsetuntemuksen puutteesta kärsivää epämiehistä miestä? Kun olit jotain ihan muuta?

        Tämän jälkeen kaikki mitä sanot, on naurettavaa ja epäuskottavaa.

        Olet sanonut, että vässykkämiehet eivät saa naisia. Palstaätmit juurikin ovat noita edellä kuvaamiasi vässykkämiehiä. Silti sinä sait naisen, TEESKENTELEMÄLLÄ vässykkämiestä mitä et oikeasti ollut, kun taas palstaätmit ovat oikeasti kuvaamiasi vässykkämiehiä, mutta eivät silti saa naista. Heitä siis omana itsenä oleminen ole auttanut, koska omana itsenään he eivät pääse edes lähtöruutuun.

        Tästä nyt ei ole tehtävissä mitään muuta johtopäätöstä kun se että joko a) naiset näkivät vässykkämies-bluffisi läpi todellisen minäsi tai b) sinussa on jotain sellaista mitä palstaätmeissä ei, eli joko olet paremman näköinen kun palstaätmit, sosiaalisesti taitavampi tms.

        Kummassakin tapauksessa olet itse torpedoinut oman missiosi siitä kuinka omana itsenä oleminen on tärkeää.

        Todellinen opetus: teeskentelmällä pääset paljon lähemmäksi tavoitettasi kun olemalla oma itsesi. Jos et siinä vaiheessa kykene kääntämään tilannetta eduksesi, olet joka tapauksessa hävinnyt pelin.


    • raipe-

      Vittu sä olet jätkä sekaisin!

      • Pyydäppä Raipe anteeksi aapeelta.


      • raipe-
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Pyydäppä Raipe anteeksi aapeelta.

        Miksi? Tässä ketjussahan piti olla täysin rehellinen ja olla vääristelemättä totuuksia.


      • raipe- kirjoitti:

        Miksi? Tässä ketjussahan piti olla täysin rehellinen ja olla vääristelemättä totuuksia.

        Ätmiyden ydin lienee juuri tuota "totuudellista" vittuilua.


      • ddfsfgfdg45tg
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Ätmiyden ydin lienee juuri tuota "totuudellista" vittuilua.

        Miten sinä poikkeat tässä asiassa ätmeistä?


      • ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Miten sinä poikkeat tässä asiassa ätmeistä?

        Minä en aloita vittuilua.


      • ddfsfgfdg45tg
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Minä en aloita vittuilua.

        Etpä et... vasta sitten kun joku haastaa sinun näkemyksesi asiasta. Vaikka sen tekisi asiallisesti.


      • ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Etpä et... vasta sitten kun joku haastaa sinun näkemyksesi asiasta. Vaikka sen tekisi asiallisesti.

        Ellei toinen mene mauttomuuksiin, en minäkään sellaiseen yleensä sorru.


      • ddfsfgfdg45tg
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Ellei toinen mene mauttomuuksiin, en minäkään sellaiseen yleensä sorru.

        Just joo ja uskotaan...


    • Mä en kirjoita tähän ketjuun enää sanaakaan ilman Nuuskan hyväksyntää.

      • Nuuska on pelkkä trolli jonka ainoa tehtävä on sotkea keskustelu. Tuo päätöksesi tarkoittaa sitä että Nuuska voitti sinut.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Nuuska on pelkkä trolli jonka ainoa tehtävä on sotkea keskustelu. Tuo päätöksesi tarkoittaa sitä että Nuuska voitti sinut.

        .. Katos.. Palstan Ykkös ManiaTrolli Projisoi taas omia juttujaan muihin.. ;D


    • KylläHuvittaa

      Onko palstan lukijalle laadittu vaatimuksia ? Pitääkö esim osata lukea sujuvasti jne ? mistähän ip-numerosta tähän saisi vastauksen ?

    • Voi.jumalauta

      Mistä näitä tyyppejä riittää jotka kuvittelevat voivansa päättää mitä ketjussa puhutaan ja mitä ei? Aloitettu ketju on kun nettiin ladattu kuva: sen jälkeen se alkaa elää omaa elämäänsä ilman että sen laittajalla on mitään mahdollisuutta kontrolloida miten ja missä sitä käytetään.

      Voit kiukutella ja seistä vaikka päälläsi mutta sinulla ei ole mitään mahdollisuutta kontrolloida sitä mitä siihen kirjoitetaan, eikä mitään takeita siitä että toiveitasi ketjun sisällöstä kunnioitetaan.

      • 2664

        Relaa. Ei tää oo niin vakavaa.


      • Mutta ymmärtääpähä sitte ne, jotka haluaa vastata ketjuun sen vaatimalla tavalla, vastata niin. Tälläne mä oon, tautologioiden toitottaja.


    • 444-

      Aloittajan kirjoituksista näillä s.24 sivuilla voi hyvin päätellä ettei ole terve, mitä lääkitystä käytät? En yhtään ihmettele että nainen jätti sut ja nyt kuvittelet että muissa oli vika, ei sussa.
      Entäs Palstamäki, tuollaisen hourun kanssa lähdit keskustelemaan, varför det?

      • ci329cs

        Palstamäen tavoitteleman "Palstan kovin kukko" -tittelin saavuttaminen vaatii Palstamäen mielestä sitä että jokainen vakavasti otettava kilpailija on lyötävä jokaisessa keskustelussa.


      • Tyyppihän on itse ryhtynyt opastamaan minua kuinka miehellä tulee olla yhteys omiin tunteisiinsa.

        Ehkä hän sitten osaa avata asiaa.


      • trollinkainen

        Aloittaja on trolli. Jos lukee sen juttuja niin huomaa selvästi että sehän pitää teidän kustannuksella hauskaa.


      • trollinkainen kirjoitti:

        Aloittaja on trolli. Jos lukee sen juttuja niin huomaa selvästi että sehän pitää teidän kustannuksella hauskaa.

        Aloittaja lienee kuvitellut jossain vaiheessa olevansa "asialla", mutta se asia on kyllä hieman kateissa.


      • ddfsfgfdg45tg
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Aloittaja lienee kuvitellut jossain vaiheessa olevansa "asialla", mutta se asia on kyllä hieman kateissa.

        Tuli tänne uskoen olevansa suuri profeetta, mutta on nyt taantunut eräänlaiseksi kellokosken prinsessaksi.


      • ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Tuli tänne uskoen olevansa suuri profeetta, mutta on nyt taantunut eräänlaiseksi kellokosken prinsessaksi.

        Herättää kuitenkin keskustelua, joten selkeästi positiivinen tapahtuma palstalle.

        Tämän palstan aloituksista 90 prosenttia on ätminäkökulmaa, ja minä en periaatteellisista syistä kirjoittele niihin kommenttejani. Siinä mielessä "kellokosken prinsessa" on hyvä lisä palstalle.

        En ole asioista täysin samaa mieltä, mutta kaveri kirjoittaa piristävästä näkökulmasta. Mielestäni lisää palstan monimuotoisuutta ja tekee tästä paremman palstan.

        Ätmejä meillä on yli omien tarpeidemme, joten sille puolelle ei tarvita miesvahvuuden lisäystä.


      • trollikellothälyttää
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Aloittaja lienee kuvitellut jossain vaiheessa olevansa "asialla", mutta se asia on kyllä hieman kateissa.

        Haloo? Kukaan täysjärkinen ei tälle palstalle tule omalla naamallaan. Ja jos kuva on jonkun toisen naamasta niin siinäkään ei mitään järkeä ole. Entä toi nimimerkki?? Nuo jutut on kaiken lisäksi sellaisia, ja koko kirjoitustyyli, että selvä trolli alusta asti. Olette te outoja jos ette tunnista.


      • trollikellothälyttää kirjoitti:

        Haloo? Kukaan täysjärkinen ei tälle palstalle tule omalla naamallaan. Ja jos kuva on jonkun toisen naamasta niin siinäkään ei mitään järkeä ole. Entä toi nimimerkki?? Nuo jutut on kaiken lisäksi sellaisia, ja koko kirjoitustyyli, että selvä trolli alusta asti. Olette te outoja jos ette tunnista.

        Kaikki keskustelua aikaansaavat nikit trollaavat jossain määrin. Sitä vain sanotaan provosoinniksi.


      • trolliseon
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Kaikki keskustelua aikaansaavat nikit trollaavat jossain määrin. Sitä vain sanotaan provosoinniksi.

        Mutta aloittaja ei ole sitä mitä väittää, on keksinyt päästään nuo elämäntarinansa.


      • trolliseon kirjoitti:

        Mutta aloittaja ei ole sitä mitä väittää, on keksinyt päästään nuo elämäntarinansa.

        Hyvin paljon mahdollista.

        Ei liene täällä myöskään ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, hallitsee temput joilla saa jengin kommentoimaan.


    • flowersreally

      Olen hieman huolissani sun mielen tasapainosta.

      • sitäodotellessa

        Sillä on päällä mania, mutta hauskin vaihe on vielä tulossa, kun siihen iskee syvä masennus.


    • Totuus-

      Minähän olen oma itseni ja kerron aina totuuden. Tuskin kovin moni täällä uskaltaa kertoa että on ätmi joka eiole koskaa naista pannut. Dark fearkin valehtelee niin että tukka harmaantuu.

    • iso_käsi

      Gyl tei on iso käsi ja mulgu niin piäni.

    • siivublöö

      "..enää sanaakaan ilman Nuuskan hyväksyntää"
      Älä suotta tee tuollaisia kytkentöjä eli samaa mieltä Palstamäen kanssa: hänellä ei ole kirjaimellisestikin muutaman 'vakioklausuulinsa' (lue:sotkun) ohella juurikaan omakohtaista sanottavaa :p:P
      Nähty on.

    • .. Esittäisin Pyynnön.. Hoida itsesi kuntoon.. ;P

      .. Meinasin ehdottaa myös, että etsi itselles joku toinen kohde Psykoosisi keskelle, mutta se ei olisi hyvä, eikä oikea lääke vaivaasi.. Eikä se tuntuisi itsestänikään hyvältä, jos/kun joku muu joutuisi uhriksi minun tilalleni.. Vaikka en sitten itse olisikaan enää Psykoosisi kohteena.. ;P

    • vooitelukopilta

      aloittajan naamasta jo näkee että kyseessä ei ole mikään penaalin terävin kynä. Aloittajan paikka olisi umpisolmuun kietaistun kortongin sisällä , jossain jätekatoksessa jo aikaa sitten , eikä' täällä aiheuttamassa sekaannusta kuin salaa sateella sisään livahtamaan päässyt pihakoiran............

      t: ahonen , Imatran hiihtäjät

    • Pilluasaanutmies

      Naapuris on kaunis sinkkuneito. Meniskös pyytämään sitä saunaan omalla vuorolla. Se on muutaman kerran hymyillyt ja sanonut moi joten se on varmaan kiinnostunut.

    • pitkätukka-68

      Keksitkö jonkun syyn miksi tähän ketjuun ylipäätään kannattaisi kirjoittaa?
      Minä en keksinyt, mutta kirjoitin silti.

    • Olen aina itseni

    • No otetaanhan sitten löylyt!

      Oon huomannut, että aloittaja on näppässyt tulla palstalle kovan mölyn saattelemana. Kovaa uhoa ja ajoittain rumaakin tekstiä. Mikäpä ajaa miehen noin uhoilemaan yleisellä palstalla? Itsekin olen uhoillut ja kyse on ollut hämmentämisestä. Ja oikeastaan on ihan kiva, että joku hämmentää myös pataa, eikä vaan yhdet ja samat ja samaan suuntaan...muuten ei tule hyvä soppa.

      Meinasitko ap kirjoitella pitkäänkin? Mitkä on fiilikset palstasta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe