Helluntailaisten toinen Kristus.

totuus_voittaa

Näin toista Kristusta ja toista evankeliumia julistetaan:

Nimimerkki "evankeliuminABC" kirjoittaa ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15235335/jeesus-ei-ollut-itse-jumala!!!!!!!!!!!

"Tämä asia on ratkaiseva tekijä pelastumisen kannalta, Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden tunnustaminen, ja se että Jumala itse lihassa kuoli meidän syntiemme puolesta Ihmisen Poikana, koska meillä ihmisillä ei ollut antaa uhrilahjaa, joka olisi peittänyt syntimme ja kuolemantuomiomme.
Turhaan te kiistelette, kun raamattu on tässä asiassa täysin selvä, Jumalan nimi on 'Minä olen, se joka minä olen'. Samaa nimeä käytti Jeesus itsestään:"

(Viittaukset ovat 2 Moos 3:13-14 ja Joh 8: 23-24 ja 27-28.)

-------------------------------------------------------

Mutta "Jeesus on Jumala"- evankeliumi on väärennös!

Mikä oli apostoli Paavalin julistama evankeliumi?

Sekö että Jeesus on Jumala?

Ei takuulla ollut!

Paavali julisti evankeliumia Jumalan Pojasta (Room 1: 2-4)

Väärän, "Jeesus on Jumala" - evankeliumin julistajat vetoavat Johanneksen evankeliumiin jonka sanomaa he vääristelevät, mutta Johanneksen evankeliumissa Jeesus itse sanoo:

"minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Nämä sanovat: "ei ole, vaan on Jumala itse"!

Johanneksen evankeliumi sanoo mitä pitää uskoa jotta saa elämän.

Pitää uskoa että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. (Joh 20:31)

Väärän "Jeesus on Jumala" - evankeliumin julistajat sanovat että pitää uskoa Jeesuksen olevan Jumala jotta voisi pelastua.

He hakevat valhetellen tukea Johanneksen evankeliumista (Joh 1:1, Joh 1:18, Joh 8:24, Joh 20:28) mutta mikään Johanneksen evankeliumissa ei todista siitä että pitäisi uskoa Jeesuksen olevan Jumala koska evankeliumissa selvästi lukee näin:

"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

Älkää uskoko helluntailaisia ja muita valehtelijoita ja "kolmiyhteiseen Jumalaan" uskovia väärän evankeliumin julistajia vaan uskokaa Jeesusta Kristusta:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

Toisen evankeliumin julistajat ovat apostoli Paavalin mukaan kirottuja: "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." (Gal 1:8)

"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia." (Gal 1:7)

Näitä hämmentäjiä on valitettavan paljon.

160

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänuskossa

      18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
      19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.
      20 Te taas olette Pyhältä saaneet Hengen voitelun, ja kaikilla teillä on tieto.
      21 En minä kirjoitakaan teille sen vuoksi, ettette tuntisi totuutta, vaan siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole lähtöisin totuudesta.
      22 Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä.
      23 Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
      24 Pysyköön siis teissä se, minkä jo alussa olette kuulleet. Jos se, minkä olette kuulleet alusta asti, pysyy teissä, tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
      25 Ja tämän hän itse on meille luvannut: iankaikkisen elämän.
      26 Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan.
      27 Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä. 1 Joh. 2:

      Kun Jeesuksen jumaluus kielletään, on kysymys antikristuksesta.

      • totuus_voittaa

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin," (Room 8:3)


      • saviseutulainen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin," (Room 8:3)

        >>"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)<<

        Älä vääristele äläkä lisäile!

        sinä:
        >>>... jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)<<<

        Raamattu 33/38:
        ... jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen KRISTUKSEKSI, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)


      • näin.ymmärrän
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin," (Room 8:3)

        Jos Raamattu Sanoo Jesaja 9:5, että Jeesus on väkevä Jumala, uskon sen.
        Jeesus on väkevä Jumala.

        Jos Jeesus sanoi: "Minä olen Jumalan poika, uskon sen.
        Jeesus on Jumalan poika.

        Kukaan ei kai voi kiistää sitä, että Jeesus oli ihminen. Huom. en sano että vain ihminen.
        Mutta Jeesus oli ja on ihminen.

        Jeesus ei ole vain ihminen, eikä vain Jumalan Poika, eikä vain Jumala, vaan kaikkea niitä yhdessä ja samassa persoonassa.

        Jeesus oli ja on siis sekä IHMINEN, että JUMALAN POIKA, että JUMALA.

        Jos Raamattu kertoo meille kaiken tämän, miksi sitä on niin vaikea uskoa?


      • totuus_voittaa
        näin.ymmärrän kirjoitti:

        Jos Raamattu Sanoo Jesaja 9:5, että Jeesus on väkevä Jumala, uskon sen.
        Jeesus on väkevä Jumala.

        Jos Jeesus sanoi: "Minä olen Jumalan poika, uskon sen.
        Jeesus on Jumalan poika.

        Kukaan ei kai voi kiistää sitä, että Jeesus oli ihminen. Huom. en sano että vain ihminen.
        Mutta Jeesus oli ja on ihminen.

        Jeesus ei ole vain ihminen, eikä vain Jumalan Poika, eikä vain Jumala, vaan kaikkea niitä yhdessä ja samassa persoonassa.

        Jeesus oli ja on siis sekä IHMINEN, että JUMALAN POIKA, että JUMALA.

        Jos Raamattu kertoo meille kaiken tämän, miksi sitä on niin vaikea uskoa?

        Jeesus on omien sanojensa mukaan Jumalan Poika (Joh 10:36)

        Yksikään joka häneen uskoo ei lähde väittämään vastaan.

        Nämä jotka väittävät vastaan eivät ole Jumalan Pojan uskossa.


      • näin.ymmärrän
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)<<

        Älä vääristele äläkä lisäile!

        sinä:
        >>>... jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)<<<

        Raamattu 33/38:
        ... jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen KRISTUKSEKSI, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)

        Hyvä, että huomasit, miten meitä yritetään jälleen eksyttää.
        On tärkeää tuntea kirjoitukset sanatarkasti, että emme joudu eksytetyksi.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)<<

        Älä vääristele äläkä lisäile!

        sinä:
        >>>... jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)<<<

        Raamattu 33/38:
        ... jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen KRISTUKSEKSI, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1 Joh 4:2)

        saviseutulainen on toivoton tapaus, ei kannata sanoa mitään.


      • totuus_voittaa
        näin.ymmärrän kirjoitti:

        Hyvä, että huomasit, miten meitä yritetään jälleen eksyttää.
        On tärkeää tuntea kirjoitukset sanatarkasti, että emme joudu eksytetyksi.

        tuo kirjoittaja on toinen täysin toivoton tapaus


      • näin.ymmärrän
        totuus_voittaa kirjoitti:

        saviseutulainen on toivoton tapaus, ei kannata sanoa mitään.

        Saviseutulainen ei vääristele Jumalan Sanaa, niin kuin sinä.

        Motiiveistasi en tiedä, mutta sen tiedän, että Pyhä Henki ei ole sinua saanut totuuteen johdattaa.


      • totuus_voittaa
        näin.ymmärrän kirjoitti:

        Saviseutulainen ei vääristele Jumalan Sanaa, niin kuin sinä.

        Motiiveistasi en tiedä, mutta sen tiedän, että Pyhä Henki ei ole sinua saanut totuuteen johdattaa.

        kuten sanottu, toivoton tapaus


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        kuten sanottu, toivoton tapaus

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Näille ei Jumalan lähettämä välittäjä ihminen Kristus Jeesus kelpaa eikä riitä välimieheksi, mutta heidän kelpaa etsiä verukkeita epäuskolle.

        Yksi tämmöinen veruke on "Kristuksen lihaan tuleminen" raamatunkohdassa 1 Joh 4:2 joka heidän mukaan tarkoittaa sitä että Jeesus on Jumala koska he eivät hyväksy Jumalan lähettämää välimiestä, ihmistä Kristusta Jeesusta.

        Vaikea ymmärtää mitä tälläiset ihmiset saavat uskostaan joka heillä on itseasiassa epäuskoa.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        kuten sanottu, toivoton tapaus

        mikä hänestä tekee toivottoman?

        tämä:

        Nimimerkki näin.ymmärrän kirjoittaa toisessa ketjussa:

        "On siis ISÄ-Jumala ja Poika-Jumala Ja Pyhä Henki, joka on myös Jumala.
        Nämä kaikki yhdessä muodostavat sen Jumalan, joka on YKSI JUMALA.

        Jos Raamattu ilmoittaa meille kaiken tämän, miksi sitä on niin vaikea uskoa?"

        Raamattu ei tuota ilmoita, vaan Raamattu ilmoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Tämä kuitataan jankutukseksi samoin kuin Jumalan omat sanat ja Jeesuksen Kristuksen ja apostolien sanat jotka kaikki ovat yhdenpitäviä: on vain yksi Jumala, JHVH, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.

        Nämä järjettömät luulevat että Raamattu todistaa Jumalaa vastaan. Jumala, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole mutta "Raamattu sanoo" että on kolme persoonaa yhdessä jumaluudessa. Raamattu ei sitä sano, nämä valehtelevat Raamatun sanovan.

        Eksyneet korjaisivat tiensä kun heitä opastetaan oikealle tielle, nämä itsepäisesti valitsevat valheen joka ikinen kerta.


      • opiskelemaan.mars
        totuus_voittaa kirjoitti:

        mikä hänestä tekee toivottoman?

        tämä:

        Nimimerkki näin.ymmärrän kirjoittaa toisessa ketjussa:

        "On siis ISÄ-Jumala ja Poika-Jumala Ja Pyhä Henki, joka on myös Jumala.
        Nämä kaikki yhdessä muodostavat sen Jumalan, joka on YKSI JUMALA.

        Jos Raamattu ilmoittaa meille kaiken tämän, miksi sitä on niin vaikea uskoa?"

        Raamattu ei tuota ilmoita, vaan Raamattu ilmoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Tämä kuitataan jankutukseksi samoin kuin Jumalan omat sanat ja Jeesuksen Kristuksen ja apostolien sanat jotka kaikki ovat yhdenpitäviä: on vain yksi Jumala, JHVH, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.

        Nämä järjettömät luulevat että Raamattu todistaa Jumalaa vastaan. Jumala, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole mutta "Raamattu sanoo" että on kolme persoonaa yhdessä jumaluudessa. Raamattu ei sitä sano, nämä valehtelevat Raamatun sanovan.

        Eksyneet korjaisivat tiensä kun heitä opastetaan oikealle tielle, nämä itsepäisesti valitsevat valheen joka ikinen kerta.

        Jumalan Henki liikkui vetten päällä. ( 1 Mooses 1:2)
        Raamatun mukaan Jumala on Henki, eikö niin ( Joh. 4:24 )
        Jumlaan Pyhä Henki Lähetettiin maan päälle (Joh. 14:26)
        Isä ja Poika tulee meihin asumaan Henkensä kautta (Joh 14:23 )
        Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän ( Joh 14:9)

        Onko sinun vaikea käsittää tämä asia, ilmeisesti ???

        Jumalan Henki =Jumala
        Isä Pyhässä Hengessä = Jumala
        Jeesus Pyhässä Hengessä =Jumala

        Onko sinun vaikea käsittää???

        Ilmeisesti??

        " joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi NÄHDÄ ( = käsittää) Jumalan valtakuntaa." ( Joh. 3:3)


      • isäpoikajapyhähenki
        opiskelemaan.mars kirjoitti:

        Jumalan Henki liikkui vetten päällä. ( 1 Mooses 1:2)
        Raamatun mukaan Jumala on Henki, eikö niin ( Joh. 4:24 )
        Jumlaan Pyhä Henki Lähetettiin maan päälle (Joh. 14:26)
        Isä ja Poika tulee meihin asumaan Henkensä kautta (Joh 14:23 )
        Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän ( Joh 14:9)

        Onko sinun vaikea käsittää tämä asia, ilmeisesti ???

        Jumalan Henki =Jumala
        Isä Pyhässä Hengessä = Jumala
        Jeesus Pyhässä Hengessä =Jumala

        Onko sinun vaikea käsittää???

        Ilmeisesti??

        " joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi NÄHDÄ ( = käsittää) Jumalan valtakuntaa." ( Joh. 3:3)

        Jos totuus_voittaa uskoisi ja otaisi vastaan esille tuomasi Raamatun jakeiden Sanat, hän ymmärtäisi. Mutta koska hän ei usko niitä eikä ilmeisestikään ota vastaan, hän ei myöskään ymmärrä. Uskon kautta Jumalan Sanaan me ymmärrämme mitä Jumala sanoo ja mitä Hän ON.

        "Minä Olen"ymmärretään uskomalla ja ottamalla vastaan mitä Hän ON!
        Hän on ilmoittanut itsensä Sanassa ja Sanan kautta. Mutta jos Sanaa ei uskota
        eikä oteta vastaan, ei ymmärrys Hänestä tule.

        Sananlaskut:2:1-6 Poikani, JOS SINÄ OTAT MINUN SANANI VARTEEN JA KÄTKET NE MIELEESI minun käskyni, niin että HERKISTÄT KORVASI VIISAUDELLE ja TAIVUTAT SYDÄMESI taitoon - niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa, jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta, silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja LÖYDÄT JUMALAN TUNETEMISEN. Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

        4:1-11 Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, ÄLKÄÄ HYLJÄTKÖ MINUN OPETUSTANI. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön SYDÄMESI MINUN SANOISTANI KIINNI, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, ÄLÄ VÄISTY POIS MINUN SUUNI SANOISTA. ÄLÄ SITÄ HYLKÄÄ, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet; se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun." Kuule, poikani, ja OTA SANANI VARTEEN, niin elämäsi vuodet enentyvät. Minä neuvon sinut VIISAUDEN TIELLE, ohjaan sinut oikeille teille.

        Psalmi 119:104 Sinun asetuksistasi minä saan ymmärrystä; sentähden minä vihaan kaikkia valheen teitä. 130 Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.


    • kerttkkl

      HELLUNTALAISET HIEMAN ROM ANTTISESTI YLIKOROSTAVA JEESUKSEN JUMALUUTTA, MUTTA JULISTAVAT SAMAA EVANKELIUMIA KUIN TOISETKIN. MORMONIEN JULITUTA SENIJAAN VOI KUTSUA TOISEKSI EVANKELIUMIKSI!

      • totuus_voittaa

        kyllä näiden "Jeesus on Jumala" -harhaoppisten evankeliumi on aivan toinen kuin mitä apostoli Paavalilla oli (Room 1:2-4)

        tämän voi kuka tahansa todeta puoluettomasti pelkän tekstinymmärtämisen pohjalta.

        en todellakaan ymmärrä mikä vitsi on olla uskovainen ilman että uskotaan edes Jumalaa ja Jeesusta Kristusta.

        tämänkin asian voi kuka tahansa ulkopuolinen todeta, Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36), nämä sanovat "Jeesus on Jumala".

        näille ei riitä Jeesuksen todistus, he eivät usko Jeesusta.

        näille ei riitä Jumalankaan todistus Jeesuksesta.


    • yksilaumasta

      Nikean uskontunnustus on todella hyvä kristillisen uskon Jumalan määritelmä:

      Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, (Jumala Jumalasta), Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

      Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.

      Tässä ja vastaavissa Jeesuksen Jumaluutta vastaan nousevien aloituksien yhteinen nimittäjä lienee yritys "järkeistää" Jumala meidän aivoillemme sopiviksi. Eli kovin pieneksi ja inhimilliseksi.

      Esim kun Jeesus sanoo olevansa Jumalan Poika (niinkuin tietenkin onkin), niin Hänen Jumaluutensa kieltävä esittää, että Jumalan Poikana oleminen jotenkin sulkee Jeesuksen Jumaluudelta oven.

      Ja toiseksi koetaan, että Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen jotenkin alentaa Jumalan ainutlaatuisuutta ja johtaa ihmisen kadotukseen.

      Jeesuksen Jumaluus löytyy niin vanhan kuin uudenkin testamentin sivuilta moneen otteeseen, mutta koska tämän kieltävä, syystä tai toisesta, tulkitsee jakeet/asiayhteydet toisella tavalla, ei niiden kopioinnista tunnu olevan hyötyä.
      Asiaa voi tarkastella toisellakin tavalla ja tässä muutama näkökulma, jotka tukevat Jeesuksen Jumaluutta.

      - Läpi raamatun löytyy todella selvä linja siitä, että Jumala ei jaa kunniaansa kenenkään kanssa. Ei enkelien,ihmisten tai minkään/kenenkään muun luodun kanssa. Kunnia on Jumalan ja yksin Jumalan.
      Kuitenkin sana kehoittaa rukoilemaan ja palvomaan Jeesusta. Kiittämään Jeesuksen nimeä ja antamaan Hänelle kunnian.

      - Jeesus syntyi ihmisestä (vain Mariasta, miestä ei tässä ollut mukana) ja Pyhästä Hengestä (Jumalasta). Hän oli/on alkuperältään 100% Jumala ja 100% ihminen.

      - Kolmanneksi hankalampi asia (mulle ainakin), Jeesuksen syntien kantaminen. Ristillä ollessaan Hän kantoi syntimme, eli Herra laittoi syntivelkamme Hänen päällensä. Eli satojen miljardien (puhdas heitto)ihmisten synnit. Kuka tai mikä voi tälläisen kuorman ottaa päälleen? Jumala yksin, ei kukaan muu.

      Asianvierestä:
      Kaikki kiihko on pahasta ja uskonnollinen kiihko on pahin.
      Tämän mm tämä palsta todistaa selvästi ;) Riippumatta siitä mistä puhutaan ja millä puolela ollaan, näkyy tätä "oman oikeassa olemisen" kiihkoa valtavat määrät.
      Ja kun toisen mieli ei (yllätys yllätys) käännykkään oman mielen mukaiseksi niin pelottavan kevyesti lähdetään tuomitsemaan. Ja kun alkuun päästään niin ei pysähdytä toisen uskomuksiin, tekoihin tai sanoihin, vaan tuomitaan ihminen/ihmiset tai toisinaan kokonaiset kirkkokunnat helvettiin vailla mahdollisuutta pelastukseen. Huh huh...
      Tästä voisi päätellä, ettei ainoastaan Isä,Poika ja Pyhä Henki ole Jumala, vaan monet kirjoittajatkin ovat Jumalia ja ei millään pienellä jiillä, koska helvettiin tai pelastuksen ulottumattomiin voi tuomita vain Jumala todella isolla Jiillä.

      • totuus_voittaa

        Parempi olisi ollut uskoa sen mukaan mitä Jeesus Kristus sanoo, mutta sehän ei näille jumalattomille kelpaa, pitää olla "Nikean uskontunnustus".

        Jeesus sanoo:

        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Ainoan Jumalan tunteminen ei näille kelpaa, heille pitää olla "kolminaisuus".

        Ei kelpaa Jumalan lähettämä Jeesus Kristuskaan, heidän väärässä opissa Jumalan itsensä pitää tulla ja kuolla heidän puolestaan.

        Ovat sitten ilman sitä mitä Jeesuksella oli annettavana eli ikuista elämää.

        Itseään saavat siitä syyttää.


      • Biblia (1776) 1Kor. 11:19 Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.

        Kiitos Yksilaumasta. Älkäämme kukkoilko. Luodut on luotuja, mutta Luoja on Luoja. Hän omistaa kaiken. Hän operoi omaisuuttaan suvereenisti. Tuumin ma.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

        Biblia (1776) Ps. 139:16 Sinun silmäs näkivät minun, kuin en vielä valmistettu ollut, ja kaikki päivät sinun kirjaas olivat kirjoitetut, jotka vielä oleman piti, joista ei yksikään silloin vielä tullut ollut.

        Biblia (1776) Juud. 1:25 Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!

        Joh:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        "THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE"
        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4


    • teilleköeimerkitystä

      No mutta se pelastus.... otetaan nyt tuo Jumala asia vielä, mutta kun Jeesus sanoo, että hänen isänsä Jumala on ihminen, niin tietysti hän on sekä Jumalan poika, että ihmisen poika.

      Joh.8:

      14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
      15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
      16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
      18. Minä olen se, joka TODISTAN ITSESTÄNI, ja minusta todistaa myös ISÄ joka on minut lähettänyt."17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ.

      MInä en ymmärrä, että miksi teille on jonkun Paavalin tai kirkon tekemä pelastusoppi ainoa oikea, kun Jeesus itse sanoo siitä näin:

      Matt. 7:

      19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
      voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • huuhaaporukkaa

        Ainoastaan TAIVAALISEN ISÄN TAHDON tekevät pelastuvat ja pääsevät taivasten valtakuntaan - tässä ei ole mitään epäselvää.

        Miten tietää tehdä TAIVAALLISEN ISÄN TAHDON - elämä on täynnä valintoja, olen kysynyt ja kysyn jälleen, eikä kukaan osaa vastata, vaikka täällä monet vannoo Raamatun olevan jopa Jumalan sanaa ja olevansa Jeesuksen seuraajia.


      • huuhaaporukkaa kirjoitti:

        Ainoastaan TAIVAALISEN ISÄN TAHDON tekevät pelastuvat ja pääsevät taivasten valtakuntaan - tässä ei ole mitään epäselvää.

        Miten tietää tehdä TAIVAALLISEN ISÄN TAHDON - elämä on täynnä valintoja, olen kysynyt ja kysyn jälleen, eikä kukaan osaa vastata, vaikka täällä monet vannoo Raamatun olevan jopa Jumalan sanaa ja olevansa Jeesuksen seuraajia.

        PELASTUS

        Luuk:
        23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
        23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
        23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
        23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Room:
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


    • isäpoikajapyhähenki

      Eräs tuttavani uskoo omien sanojensa mukaan Jumalaan. Keskustelin hänen kanssaan joku päivä sitten jumaluskosta. Hän sanoi uskovansa Jumalaan. Kun kysyin häneltä asiasta tarkemmin mihin Jumalaan hän uskoo, hän tunnusti, ettei hän usko persoonalliseen Jumalaan. Hän uskoo jumaluuteen, että on joku korkeampi voima jota hän kutsuu jumalaksi. Hän ei voi täsmentää kuka tai mikä se jumala on. Hänen uskonsa ei tietystikään ole kristinuskon Jumalaan joka on persoona ja maailmankaikkeuden luoja.

      Tällä palstalla jotkut rakastavat Jeesuksen sanoja: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun".
      Näin he mielestään erottavat Jumalan ja Jeesuksen toisistaan erillisiksi olennoiksi. Mutta näillä Sanoilla Jeesus yhdistää itsensä Isään Jumalaan yhdeksi kokonaisuudeksi. Vertaa Joh 10:30, Joh 1:1,14, Room 9:5, 2 Kor 3:16-4:5

      Miksi siis Jeesus käskee ihmisiä uskomaan Jumalaan ja Häneen itseensä? Miksi Hän ei käskenyt uskoa vain Jumalaan? Miksi ei riitä, että uskoo Jumalaan? Miksi pitää uskoa myös Jeesukseen?

      On paljon ihmisiä, jotka uskovat johonkin jumalaan, Se, että joku sanoo uskovansa Jumalaan, ei tarkoita sitä, että hän uskoo Luojaan, kristinuskon Elävään Jumalaan. Tuttavani usko on hyvin epämääräiseen jumaluuteen, ei Jumalaan: Luojaan. Kuka tahansa voi sanoa uskovansa Luojaan, Korkeimpaan tai jopa Jumalaan. Kasikkien uskontojen harjoittajat uskovat johonkin Jumalaan. Mutta vain elävä uskova, jolla on yhteys Luojaan, sanoo uskovansa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

      Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä. Jumala on ilmoittanut itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi vain Jeesuksessa meillä on Jumala, Jos joku uskoo Jumalaan, mutta hän ei usko Jeesukseen Kristukseen, hän ei usko oikein, Hän ei usko Jumalaan ollenkaan. Jeesuksen kautta me uskomme Jumalaan ja tulemme Elävän Jumalan luokse.

      Raamattu todistaa, että se, jolla on Poika, sillä on Isä Jumala. Ja se, jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään. Sen tähden ei riitä, että uskoo johonkin jumalaan ja jonkunlaiseen persoonattomaan korkeimpaan voimaan. Meidän täytyy uskoa myös Jeesukseen Kristukseen. Meidän tulee ottaa Herra Jeesus Kristus sydämeemme. Silloin Jumala: Kristus, on meissä. Hän on meidän ikuisen elämämme toivo. Hän meissä on ikuinen elämämme, pelastuksemme, Pelastajamme, vanhurskautemme ja pyhityksemme.

      Usko Jeesukseen alkaa siitä, että ihminen uskoo ensin Jumalaan, aivan niin kuin Jeesus sanoikin: "Uskokaan Jumalaan". Ihmisen täytyy uskoa, että Jumala on. Sen jälkeen uskon kautta lihassa ilmoitettuun Jumalaan, Herraan Jeesukseen Kristukseen, uskotaan Elävään Jumalaan.:"Ja uskokaa minuun".

      Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen kenelläkään ei ole Elävää Jumalaa. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen uskotaan Elävään Jumalaan.

      • totuus_voittaa

        "Tällä palstalla jotkut rakastavat Jeesuksen sanoja: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun".
        Näin he mielestään erottavat Jumalan ja Jeesuksen toisistaan erillisiksi olennoiksi."

        On hyvä että eksyttäjät kuten nimimerkki "isäpoikajapyhähenki"paljastavat itsensä niin selvästi että jokainen sen huomaa.

        Se että he yrittävät eksyttää Jumala Sanaa vääristelemällä on suuri synti johon he ovat itsensä sitoneet. Nämä paatuneet Jumalan ja Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, kieltäjät eivät parannusta tee.

        Raamatussa on Jumala, joka on yksi ja ainoa, ja on Herra, Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Tälle ei kukaan eksyttäjä voi yhtään mitään. Raamatussa ei ole kahta keskenään ristiriitaista tietoa Jumalasta ellei Raamattua väärennetä tai tahallaan väärinymmärretä.

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef 4:5-6)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." ( 1 Kor 8:6)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • totuus_voittaa

        "Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen kenelläkään ei ole Elävää Jumalaa. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen uskotaan Elävään Jumalaan."

        Jeesusta Kristusta ei voi käyttää aseena Jumalaa vastaan.

        Nämä luulevat että voi kun he tekevät Jeesuksesta Jumalan Jumalan sijaan.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen kenelläkään ei ole Elävää Jumalaa. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen uskotaan Elävään Jumalaan."

        Jeesusta Kristusta ei voi käyttää aseena Jumalaa vastaan.

        Nämä luulevat että voi kun he tekevät Jeesuksesta Jumalan Jumalan sijaan.

        Sinulle on usean todistajan kautta tuotu Raamatun koko totuutta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Sinä kuitenkin näytät ummistaneen silmäsi sadoille Raamatun jakeille, jotka ovat myös Jumalan ilmoitusta sinulle. Sinä et voi hylätä Raamatusta yhtään ilmoitusta. Jos hylkäät yhdenkin ilmoituksen, yhden jakeen Sanan, sinä et usko koko totuutta. Sinä olet rakentanut Raamatun jakeista ihan oman opin ja oman totuuden johon nimimerkkisikin viittaa. Sinun totuus ei voita vaan Raamatun Totuus voittaa. Et voi pilkkoa Jumalan Sanaa omaan oppiisi ja omaan muottiisi sopivaksi. Jumala ei alistu siihen ja sinä tulet sen vielä huomaamaan.

        Meidän, sinua Sanalla neuvojien, osana on vain rukoilla puolestasi ja toivoa, että sinäkin löydät laupeuden Herran luona kun se aika tulee. Rukoilemme, että saisit näkösi nähdä Herra Jeesus Kristus kirkastettuna Messiaana ja Herrana siinä asemassa ja kirkkaudessa jossa Hän nyt on.

        Ei ole mitään niin kauheaa kuin tulla itse Herran Jeesuksen Kristuksen hylkäämäksi ja ulos heittämäksi. En toivoisi sitä kohtaloa kenellekään ihmiselle, en sinulle enkä pahimmille vihamiehillenikään, enkä yhdellekään ihmiselle, olkoon sitten ihminen tehnyt mitä tahansa, niin toivon kaikille Herran armoa pelastukseksi.

        Meidän ei kannata jatkaa enää tätä keskustelua koska se ei näytä johtavan yhtään mihinkään, ei ainakaan positiiviseen tulokseen, sinun kohdallasi. Et ole nöyrtynyt ollenkaan mitä olen tekstejäsi lukenut. Mutta sinä saat sanoa viimeiset sanat tässä ketjussa, jos tahdot. Sen ilon minä sinulle suon mielelläni. Minä en enää vastaa mitään tässä ketjussa.


    • Kasteelle.on.kiire

      Ei helluntailaisilla ole luterilaisista virheellisiä käsityksiä. Luterilaisethan OVAT kastamattomia Raamatun edessä sekä tietenkin myös kaikkien elävässä uskossa olevien mielestä. Luterilaiset eivät ole siinä uskossa, mitä Raamattu opettaa.
      Mutta armon ovi on avoinna:
      "Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi Hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." Apt. 22:16.

      • Siion90luvulla

        Äskeinen Sanan paikka lennähti eteeni, kun uskoon tulostani oli kulunut n. vuosi ja....olin ymmärtänyt vauvakasteen harhan! Lensin suorastaan upotuskasteelle, etsin vain seurakunnan jonne ei olisi vaatinus liittyä kasteen saatuaan.


      • Siion90luvulla kirjoitti:

        Äskeinen Sanan paikka lennähti eteeni, kun uskoon tulostani oli kulunut n. vuosi ja....olin ymmärtänyt vauvakasteen harhan! Lensin suorastaan upotuskasteelle, etsin vain seurakunnan jonne ei olisi vaatinus liittyä kasteen saatuaan.

        Kiitos Siion90. Jukka Tolonen soittaa nykyään Siionissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=itl8uDVBr8g

        > Jukka Tolonen ajautui huumekierteeseen, puukotti naisystäväänsä ja joutui vankilaan - usko pelasti tuhon tieltä <

        http://www.iltalehti.fi/viihde/201704122200102308_vi.shtml


    • Kolminaisuus versus yksinäisyys. Kertokaa jo vihdoin kumpi oppi ohjaa oppilaansa helvettiin? Ja miksi?

    • Varma.ja.tosi
      • Kiitos Varma.ja.tosi. Mulle on tärkeintä tietää miten pelastutaan. Mitkä Raamatun lauseet kertovat sen? Minua saa varoittaa, jos kolminaisuusoppi kadottaa. Minua saa varoittaa, jos yksinäisyysoppi kadottaa. Ennen kuin alan paneutua linkkisi sisältöön, haluaisin kuulla mitä oppia se edustaa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos Varma.ja.tosi. Mulle on tärkeintä tietää miten pelastutaan. Mitkä Raamatun lauseet kertovat sen? Minua saa varoittaa, jos kolminaisuusoppi kadottaa. Minua saa varoittaa, jos yksinäisyysoppi kadottaa. Ennen kuin alan paneutua linkkisi sisältöön, haluaisin kuulla mitä oppia se edustaa.

        TÄRKEÄ KYSYMYS

        Mikä on "Sana"?

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.


      • totuus_voittaa
        yurki1000js kirjoitti:

        TÄRKEÄ KYSYMYS

        Mikä on "Sana"?

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Lukisitte edes kerran elämässänne Johanneksen evankeliumin loppuun asti!

        Jos te näin tekisitte niin te ymmärtäisitte mitä teidän pitää uskoa jotta te saisitte elämän.

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Menkää ja uskokaa jotain muuta niin saatte syyttää itseänne jos ette ikuista elämää peri.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Lukisitte edes kerran elämässänne Johanneksen evankeliumin loppuun asti!

        Jos te näin tekisitte niin te ymmärtäisitte mitä teidän pitää uskoa jotta te saisitte elämän.

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Menkää ja uskokaa jotain muuta niin saatte syyttää itseänne jos ette ikuista elämää peri.

        YMMÄRRÄN

        Sana = Kristus/Luoja/Jumala

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        PELASTUS

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15244554/helluntailaisten-toinen-kristus-#comment-93427481

        KUTSU

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        HIS NAME IS JESUS

        https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho


    • Murey

      Kyllä ollaan vielä älylisesti lähellä apinaa, sellaista on sössötys.

    • Ymmärrän.myös.tämän.näin

      Toiselta keskustelupalstalta tallentamani raamatullinen selvitys Isästä ja Pojasta:

      "Jeesuksen jumaluus on Raamatullinen tosiasia. Mutta "Isä on minua suurempi", Hän sanoi. On olemassa NÄKYMÄTÖN Isä Jumala, "jota ei kukaan ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä". "Jumalaa ei kukaan ole milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on Hänet ilmoittanut". Joh. 1:18. Miten? Tulemalla lihaksi Jeesuksessa. "Sana (joka siis oli Jumala) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme." Joh. 1:1-3, 14. Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme. Mutta näkymätön Isä on kuitenkin edelleen, kaikissa vaiheissa, ollut ja oleva enemmän kuin Jeesus, vaikka Hän on Pojassaan ja Poika on Hänessä.. Hebr. 1. ja Kol. 1. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14. Koska Isästä ei ole olemassa mitään muuta näkyvää muotoa kuin Jeesus. "Minä olen Isässä ja Isä on minussa!" Taivaasta ei tule ulos mitään ilman Jeesusta. Isä toimii Jeesuksessa, joka on "Jumalan Sana!" "Nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana!" Ilm. 19. Hän on luonut kaiken olevaisen Sanallaan, Jeesuksella. Ei ole mitään muuta OVEA Isään tai Isästä kuin Jeesus. Mitään ei mene Isään muuten kuin Jeesuksen kautta. Mitään ei tule ulos Isästä ilman Jeesusta. Isä ei tee mitään muuten kuin Poikansa kautta. "Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen." Kol. 1. Eikä näin ollen ole kahta Jumalaa, vaan Isä on Jeesuksessa ja Jeesus Isässä, vaikka näkymätön Isä Jumala on enemmän kuin näkyvä Jumala, Poika. Hän on näkymättömän Jumalan olemuksen ainoa näkyvä osa.
      Myös "meidän elämämme on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa." Kol. 3:3.
      Isä on siis enemmän kuin Jeesus, mutta on tullut näkyväksi Jeesuksessa.
      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." 2 Kor. 5. Isä siis sovitti syntimme ristillä.
      W.L.
      "

      • totuus_voittaa

        "Ymmärrän.myös.tämän.näin", et ymmärrä yhtään mitään koska ymmärryksesi on pimentynyt.

        Pitäisi luottaa Jumalan Sanaan eikä omaan ymmärrykseen.

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "Me kaadamme kumoon järjen päätelmät" (2 Kor 10:4)

        Tuossakin on kovasti yritetty järkeillä, mutta aivan turhaan. Kirjoittaja ei tunne Jumalan Sanaa tai jos on Raamattua lukenut niin ei siihen ainakaan usko.

        Väittää että: "Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme."

        Ei tullut mihinkään.

        Raamatun mukaan hän lähetti Poikansa, mutta tätäkään eivät "kristityt" osaa lukea Raamatusta. (Gal 4:4). Tulla itse ei olisi lähettämistä. Jumalakaan ei voi lähettää itseään.

        Jumalasta Raamattu sanoo:

        "Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen." (1 Tim 6:16)

        Kuolematon ei voi sanoa olleensa kuollut.

        Jeesus sanoi olleensa kuollut:

        "Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti." (Ilm 1:18)

        Sille joka ei usko on tietysti kivaa osata "todistaa" että Jumala kuoli ristillä, häntä ei ole. Näin olisi käynyt jos tämä olisi ollut totta: "Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme."

        Kirjoittaja valehteli ja sekosi omiin sepustuksiinsa mutta paatuneena valehtelijana hän ei tietenkään lopeta vaan keksii aina uuden "todisteen".


      • pikkupuh
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Ymmärrän.myös.tämän.näin", et ymmärrä yhtään mitään koska ymmärryksesi on pimentynyt.

        Pitäisi luottaa Jumalan Sanaan eikä omaan ymmärrykseen.

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "Me kaadamme kumoon järjen päätelmät" (2 Kor 10:4)

        Tuossakin on kovasti yritetty järkeillä, mutta aivan turhaan. Kirjoittaja ei tunne Jumalan Sanaa tai jos on Raamattua lukenut niin ei siihen ainakaan usko.

        Väittää että: "Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme."

        Ei tullut mihinkään.

        Raamatun mukaan hän lähetti Poikansa, mutta tätäkään eivät "kristityt" osaa lukea Raamatusta. (Gal 4:4). Tulla itse ei olisi lähettämistä. Jumalakaan ei voi lähettää itseään.

        Jumalasta Raamattu sanoo:

        "Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen." (1 Tim 6:16)

        Kuolematon ei voi sanoa olleensa kuollut.

        Jeesus sanoi olleensa kuollut:

        "Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti." (Ilm 1:18)

        Sille joka ei usko on tietysti kivaa osata "todistaa" että Jumala kuoli ristillä, häntä ei ole. Näin olisi käynyt jos tämä olisi ollut totta: "Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme."

        Kirjoittaja valehteli ja sekosi omiin sepustuksiinsa mutta paatuneena valehtelijana hän ei tietenkään lopeta vaan keksii aina uuden "todisteen".

        nikki totuus_voittaa, Jumalan Sana voittaa sinun pimeän kulttisi opetukset


      • totuus_voittaa
        pikkupuh kirjoitti:

        nikki totuus_voittaa, Jumalan Sana voittaa sinun pimeän kulttisi opetukset

        sapettaako kun tietää olevansa väärässä?
        omalle kunnialle käy muuttaa vääriä käsityksiä joita on saattanut toitottaa vuosikausia.
        parannuksen teko voi olla vaikeaa.


      • totuus_voittaa
        pikkupuh kirjoitti:

        nikki totuus_voittaa, Jumalan Sana voittaa sinun pimeän kulttisi opetukset

        "Jumalan Sana voittaa sinun pimeän kulttisi opetukset"

        Tämä ei ole mikään "pimeä kultti", Jeesus itse sanoo:

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Tätä on yritetty tuoda esiin vastoin niitä joilla on toinen Jeesus joka ei ole Jumalan Poika vaan Jumala itse toisessa persoonassa, mikä oppi takuulla ei ole Jumalan Sanaa!


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jumalan Sana voittaa sinun pimeän kulttisi opetukset"

        Tämä ei ole mikään "pimeä kultti", Jeesus itse sanoo:

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Tätä on yritetty tuoda esiin vastoin niitä joilla on toinen Jeesus joka ei ole Jumalan Poika vaan Jumala itse toisessa persoonassa, mikä oppi takuulla ei ole Jumalan Sanaa!

        ONKO NÄIN?

        Ihminen = henki, sielu ja ruumis

        EIKÖ OLE NÄIN?

        Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki


      • yurki1000js kirjoitti:

        ONKO NÄIN?

        Ihminen = henki, sielu ja ruumis

        EIKÖ OLE NÄIN?

        Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki

        KUKA TIETÄÄ ?

        Kumpi oppi vie oppilaansa helvettiin, yksinäisyys- vai kolminaisuusoppi? Raamatulliset perustelut ilman lorinoita ja porinoita kiitos.


      • totuus_voittaa
        yurki1000js kirjoitti:

        KUKA TIETÄÄ ?

        Kumpi oppi vie oppilaansa helvettiin, yksinäisyys- vai kolminaisuusoppi? Raamatulliset perustelut ilman lorinoita ja porinoita kiitos.

        Athanasioksen (epä-)uskontunnustuksen alku sanoo näin:

        "Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
        Yhteinen kristillinen usko on tämä:
        Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta…"

        Jeesus Kristus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Athanasioksen (epä-)uskontunnustuksen alku sanoo näin:

        "Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
        Yhteinen kristillinen usko on tämä:
        Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta…"

        Jeesus Kristus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        LYHYESTI

        Viekö trinity-oppi oppilaansa helvettiin?

        https://www.google.fi/search?q=trinity in the bible

        "What is the Trinity | What does the Bible teach about the Trinity | GotQuestions.org"

        https://www.youtube.com/watch?v=yj0mE78SuWA


    • Hyvä.ja.ymmärrettävä

      Siinä sitten selittyy se, kun Jeesus sanoi: " Isä on minua suurempi." Joh. 14:28.

    • yksilaumasta

      Voi voi..
      Totuus_voittaa nickin kirjoitteluja hieman selailtuani luulen, että tässä taitaa olla hieman epätyypillisempi kaveri kyseessä. Vailla kiukku puskee kovasti rivien välistä ja toisten tallominen vaikuttaa välillä olevan tärkein asia, niin luulen että hän oikeasti (tällä hetkellä) uskoo asioiden olevan esittämällään tolalla.
      Mikä sinut sai vakuuttuneeksi Jeesuksen "jumalattomuudesta"? Oletko joskus pitänyt Jeesusta Jumalana ja päätynyt jonkin seurauksena toiseen lopputulemaan? Mikä sua ajaa käyttämään aikaasi tällä palstalla totuuttasi viljellen? Pelkäätkö ihmisten joutuvan kadotukseen,koska eivät ymmärrä/usko tavallasi? Mitä sun mielestä auttaisi, jos esim mä joka pidän jeesusta 100% Ihmisenä ja 100% Jumalana, kieltäisin Jeesuksen jumaluuden sun opastamana? Olisiko se mulle pelastuskysymys, jonka lausuttuani/omaksuttuani olisi taivas auki?

      • truth_totuus

        Se ratkaisee, mitä Raamattu selvästi osoittaa, että on vain yksi totinen kaikkivaltias, Luoja, Isä Jumala, jonka vertaiseksi ei Jeesus koskaan sanonut tulleensa, kuten mm. Filippiläiskirje 2: 5,6 osoittaa.
        Vanhassa Babylonissa palveltiin kolminaisuuksia ja pakanakuningas Konstantinus ujutti tuon opin katoliseen kirkoon, kun hän halusi yhdistää kirkon ja pakanuudesta tulleet opetukset yhteen 300-luvulla.
        Sen jälkeen on Athanasiuksen uskontunnustus on korvannut kristikunnassa ainoan tosi Jumalan. Jeesus itse sanoi, että se merkitsee iankaikkista elämää, että hankitaan tietoa juuri ainoasta tosi Jumalasta. Johannes 17:3.
        En ymmärrä miten kolminaisuusoppia ja Jeesuksen jumaluutta voidaan puolustaa, jos ottaa huomioon Jeesuksen omat lausunnot ja muun Raamatun todistuksen, siitä, että 'Jumala on Kristuksen pää ja Jeesuksen sanat, että 'Isä on minua suurempi' voidaan kääntää joksikin muuksi.


    • Totuuden.oikea.puoli
      • truth_totuus

        Katson mieluummin, mitä Raamattu sanoo. Minuun ei tee mitään vaikutusta yritys selittää kolminaisuutta oikeana oppina. Se sotii Raamatun totuutta vastaan. Se halventaa Jumalaa ja tekee Jeesuksesta tyhjänpuhujan. Jumalan sana ei soita epäselvää sävelmää, koska sen takana Jumala, se on Jumalan sana meille ihmisille, voidaksemme päästä lähelle Jumalaa. 1. Kor. 14:8
        Usein lainattu Joh. 17:3 ei sano, että se merkitsee iankaikkista elämää, että hankimme tietoa kolmiyhteisestä Jumalasta. Sensijaan siinä kehoitetaan hankkimaan tietoa ainoasta tosiJumalasta ja hänen Pojastaan. Pyhää henkeä ei edes mainita siinä yhteydessä, koska se on Jumalasta lähtevä voima hänen tahtonsa toteuttamiseen.


      • sivusta.seuraaja

        Pyhä Henki : "...se on Jumalasta lähtevä voima hänen tahtonsa toteuttamiseen."
        Hienosti ilmaistu.


      • Totuuden.Henki
        sivusta.seuraaja kirjoitti:

        Pyhä Henki : "...se on Jumalasta lähtevä voima hänen tahtonsa toteuttamiseen."
        Hienosti ilmaistu.

        Vaarallista harhaoppia.
        Pyhä Henki on Jumalan yksi kolmesta meille ilmoitetusta persoonasta.
        On Pyhää Henkeä halventavaa puhua hänestä voimana.
        Voimme siis myös saattaa Pyhän Hengen murheelliseksi.
        Pyhä Henki on lohduttajamme ja puolustajamme ja johtaa meidät kaikkeen totuuteen.
        Lisäksi Pyhä henki asuu jokaisessa ylhäältä uudestisyntyneessä Jeesukseen uskovassa.

        Ei siis ole kyse pelkästään mistään voimasta, vaan persoonasta.


      • truth_totuus

        Asuuko yksi jumaluuden osa ihmisen sisällä? Jakaantuiko yksi jumaluus ihmisten päälle helluntaina? Ei vaan Jumala lähetti oman henkensä vaikuttamaan kristillisen seurakuntansa syntymisen vahvistukseksi. Ja onko pyhä henki korkeampi kuin Jumala ja Jeesus, koska sitä vastaan tehtyä syntiä ei anneta anteeksi? Eiväthän he olisi silloinkaan saman arvoisia.
        Jatkuva tahallinen Jumalan tahtoa vastaan toimiminen saa hänen henkensä murheelliseksi, ja Jumala ei anna enää henkeään sellaiselle ihmiselle.
        Luomisessa hän käytti tuota voimakasta henkeään tahtonsa toteuttamiseen.


      • Totuuden.Henki
        truth_totuus kirjoitti:

        Asuuko yksi jumaluuden osa ihmisen sisällä? Jakaantuiko yksi jumaluus ihmisten päälle helluntaina? Ei vaan Jumala lähetti oman henkensä vaikuttamaan kristillisen seurakuntansa syntymisen vahvistukseksi. Ja onko pyhä henki korkeampi kuin Jumala ja Jeesus, koska sitä vastaan tehtyä syntiä ei anneta anteeksi? Eiväthän he olisi silloinkaan saman arvoisia.
        Jatkuva tahallinen Jumalan tahtoa vastaan toimiminen saa hänen henkensä murheelliseksi, ja Jumala ei anna enää henkeään sellaiselle ihmiselle.
        Luomisessa hän käytti tuota voimakasta henkeään tahtonsa toteuttamiseen.

        On valitettavaa, että et ymmärrä Raamatun selvää totuutta Pyhästä Hengestä.

        "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
        1. Kor. 3:16

        "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, Hänen, joka asuu teissä ja jonka olette saaneet Jumalalta? Te ette ole itsenne omat, teidät on kalliilla hinnalla ostettu. Kirkastakaa siis JUMALA RUUMIISSANNE." 1. Kor. 6:19,20

        " Hän on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen."
        2. Kor. 1:22

        Jumala siis asuu meidän ruumiissamme, mutta maailma ei voi ottaa vastaan totuuden Henkeä.
        Mutta meidän uskovien luona hän (Henki) pysyy ja on meissä.
        Joh. 14:17

        Oletko koskaan miettinyt sitä, että miten on mahdollista, että kun rukoilemme Jumalaa ajatuksissamme, Jumala kuulee meitä?
        Jumalan Pyhä Henki, joka asuu jokaisessa uskovassa, on myös aina Jumalana paikalla kun rukoilemme. Hän on sydänten ja aivoitusten tutkija. Ilm. 2:23

        Isä etsii niitä, jotka rukoilevat hengessä ja totuudessa.
        Joh. 4:24 "Jumala on Henki, ja niiden, jotka häntä palvovat, tulee palvoa hengessä ja totuudessa."

        Ei ole meidän tehtävämme panna Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä johonkin arvo- tai paremmuusjärjestykseen.
        Jeesus toki sanoi, että Isä on kaikkia muita suurempi. Mutta Jeesus sanoi myös, että Jeesus ja Isä ovat yhtä. Joh. 10:29,30
        Voimme siis ymmärtää, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

        Luomistekonsa Jumala teki poikansa Jeesuksen kautta. Ilman Jeesusta ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh. 1:3


      • truth_totuus

        Tottakai tarvitsemme Jumalan henkeä ymmärtääksemme hänen tahtonsa. Mutta se on juuri Jumalan henki , ei osa jumaluutta. Jos Jeesus ja Jumala on yhtä, ei tarkoita, että he olisivat sama olento. Avioparistakin sanotaan, että ovat yhtä, mutta eivät ole sama persoona. He ovat yhteistominnassa, niin ovat Jumala ja Jeesuskin. Juuri tuossa Johanneksen paikassa, jota lainasit sanotaan edellä, että, mainitaan, että hän on saanut kaiken Isältä. Jeesushan halusi lisätä tuohon yhteyteen myös seuraajansa, kun hän sanoi, 'että tekin olisitte yhtä.' Tarkoittaa ykseyttä uskossa ja teossa. Joh. 17:20-luku loppuun. Tässäkään ei mainita pyhää henkeä osana tuota yhteyttä.
        Pyhä henki on voima, ei persoona. Kun Jeesus kastetiin , Jumala lähetti henkensä hyväksyäkseen tuon tapahtuman. Matt.3: 16,17 ja samalla kuului Jumalan ääni, ei pyhän hengen ääntä, koska hän ei ole persoona, vaan voima.
        Psalmistakin todistaa, että Jumala lähettää henkensä luodessaan jotain Psalmit104: 30, Jumala lähettää tarpeen tullen henkensä toteuttaakseen tahtonsa. 1.Korinttilaisille 2:12- asetetaan Jumalan henki ja maailman henki vastakkain. Tarvitsemme Jumalan hengen voidaksemme vastustaa maailman henkeä. Maailman henkikään ei ole persoona, vaan siellä vaikuttava voima. Galatalaisille 5:luku kertoo lihan teoista Jumalan hengen hedelmien vastakohtana. Jakeesta 16 eteenpäin meitä kehoitetaan kulkemaan Jumalan hengen mukaan. Jae 22 luettelee Jumalan hengen hedelmät. Siis kun toteutamme noita ominaisuuksia tuotamme Jumalan hengen hedelmiä. Ei jotain erillistä osaa jumaluudesta.
        On ikävää, että nimitetään jotain asiaa harhaopiksi pystymättä todistelemaan. Raamatun ymmärtäminen hänen henkensä avulla auttaa ymmärtämään asioita oikein. Ei se, että uskonnoissa opetetaan jotain oppia, kuten kolminaisuusoppia, tee siitä oikeaa, jos se ei perustu Raamattuun
        Jos kolminaisuusoppi olisi oikea ja tärkeä opetus, se olisi varmaan kerrottu Raamatussa. Raamattu kuitenkin julistaa Kaikkivaltiaan Jumalan ylivertaisuutta.


      • totuus_voittaa
        Totuuden.Henki kirjoitti:

        On valitettavaa, että et ymmärrä Raamatun selvää totuutta Pyhästä Hengestä.

        "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
        1. Kor. 3:16

        "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, Hänen, joka asuu teissä ja jonka olette saaneet Jumalalta? Te ette ole itsenne omat, teidät on kalliilla hinnalla ostettu. Kirkastakaa siis JUMALA RUUMIISSANNE." 1. Kor. 6:19,20

        " Hän on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen."
        2. Kor. 1:22

        Jumala siis asuu meidän ruumiissamme, mutta maailma ei voi ottaa vastaan totuuden Henkeä.
        Mutta meidän uskovien luona hän (Henki) pysyy ja on meissä.
        Joh. 14:17

        Oletko koskaan miettinyt sitä, että miten on mahdollista, että kun rukoilemme Jumalaa ajatuksissamme, Jumala kuulee meitä?
        Jumalan Pyhä Henki, joka asuu jokaisessa uskovassa, on myös aina Jumalana paikalla kun rukoilemme. Hän on sydänten ja aivoitusten tutkija. Ilm. 2:23

        Isä etsii niitä, jotka rukoilevat hengessä ja totuudessa.
        Joh. 4:24 "Jumala on Henki, ja niiden, jotka häntä palvovat, tulee palvoa hengessä ja totuudessa."

        Ei ole meidän tehtävämme panna Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä johonkin arvo- tai paremmuusjärjestykseen.
        Jeesus toki sanoi, että Isä on kaikkia muita suurempi. Mutta Jeesus sanoi myös, että Jeesus ja Isä ovat yhtä. Joh. 10:29,30
        Voimme siis ymmärtää, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

        Luomistekonsa Jumala teki poikansa Jeesuksen kautta. Ilman Jeesusta ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh. 1:3

        "Ei ole meidän tehtävämme panna Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä johonkin arvo- tai paremmuusjärjestykseen.
        Jeesus toki sanoi, että Isä on kaikkia muita suurempi. Mutta Jeesus sanoi myös, että Jeesus ja Isä ovat yhtä. Joh. 10:29,30
        Voimme siis ymmärtää, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä."

        Jatkuvaa "voimme siis ymmärtää"-kieroilua Jumalan Sanaan uskomisen sijasta.

        Pitäisi ymmärtää että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" koska se lukee Raamatussa (1 Kor 8:6)

        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä!" (Ef 1:3)

        Jeesuksella on Jumala, Isä. Jumalalla ei ole Jumalaa.

        Jeesuksen Jumala oli myös opetuslasten kuten Tuomaan Jumala (Joh 20:17)

        Helluntailaisten Jumala ei ole Jeesuksen ja hänen seuraajiensa Jumala eikä alkuseurakunnan Jumala (1 Kor 8:6) vaan:

        "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Raamattu sanoo: "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Jeesus Kristus ei opettanut kolminaisuutta. Jeesuksen Kristuksen Jumala on "yksi ja ainoa Jumala" (Joh 5:44)

        Tätä eivät "kristityt" usko.


      • totuus_voittaa
        truth_totuus kirjoitti:

        Katson mieluummin, mitä Raamattu sanoo. Minuun ei tee mitään vaikutusta yritys selittää kolminaisuutta oikeana oppina. Se sotii Raamatun totuutta vastaan. Se halventaa Jumalaa ja tekee Jeesuksesta tyhjänpuhujan. Jumalan sana ei soita epäselvää sävelmää, koska sen takana Jumala, se on Jumalan sana meille ihmisille, voidaksemme päästä lähelle Jumalaa. 1. Kor. 14:8
        Usein lainattu Joh. 17:3 ei sano, että se merkitsee iankaikkista elämää, että hankimme tietoa kolmiyhteisestä Jumalasta. Sensijaan siinä kehoitetaan hankkimaan tietoa ainoasta tosiJumalasta ja hänen Pojastaan. Pyhää henkeä ei edes mainita siinä yhteydessä, koska se on Jumalasta lähtevä voima hänen tahtonsa toteuttamiseen.

        "Usein lainattu Joh. 17:3 ei sano, että se merkitsee iankaikkista elämää, että hankimme tietoa kolmiyhteisestä Jumalasta. Sensijaan siinä kehoitetaan hankkimaan tietoa ainoasta tosiJumalasta ja hänen Pojastaan. "

        Veikkaisin että tuon kirjoittajan mukaan sitä tietoa jaetaan "Valtakunnansaleista".


    • maraton

      Kyllä on melkoista maraton kirjoituskilpailua!!Minä uskomatomana en teikäläisten kautta saa minkäänlaista Jeesuksen tuntemusta,päinvastoin varon teitä!

    • kopiokone

      maraton tässä Sinulle Sanoja joiden kautta pelastut: Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
      Huomaa sanat: "menkää" ja "löytävät".
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      Huomaa sanat: "sydämen uskolla".
      Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
      Huomaa sanat: "Jumalan tykö tulee" ja "etsivät".
      nikki-totuus_voittaa, on pelkkä eksyttäjä oman kulttinsa edustaja.

    • truth_totuus

      Kuka voi väittää, että Jeesus on lunnaiden välityksellä varannut pelastuksen meille. Sitä ei kukaan väitä vastaan. Ainoastaan Jeesuksen asema Jumalaan nähden on opetuksessanne on Raamatun vastainen. Ja Raamatun opetus täytyy mennä sydämeen, muuten se ei vaikuta, eikä saa siitä kertomaan toisille. Mutta opetuksen tulee perustua Raamatun totuuteen, ei ihmisten julistuksiin, ei siihen, mikä yleistä. Juuri kaidan tien löytyminen ei ole sitä, että kuljetaan yleisen käsityksen mukaan. Silloin kuljetaan laveaa tietä. Ja vakuuttuakseen asiasta, siitä täytyy hankkia tietoa. Ei riitä, että uskoo Jumalan ja Jeesuksen olevan, koska Jumalan vastustaja Saatana demoneineenkin tietää sen. Se merkitsee tiedon hankkimista tosi Jumalasta ja hänen tahdostaan. Kysymyksessä ei ole ikään hetken humaus ja senjälkeen sanonta: 'olen pelastunut'
      Miksi kutsut toisia kultti eksyttäjäksi, vaikka opetat itse Raamatun totuudesta poiketen? Eikö se juuri ole kultin edustamista, jos väittää sellaista, mikä ei perustu Raamattuun. Se on sokeaa uskomista, ei Raamatun täsmällistä tuntemusta. Jumalaa täytyy palvoa hengessä ja TOTUUDESSA, ei ihmisten perinteiden mukaan. Johannes 4:24 8:32 osoittaa, että totuus vapauttaa vääristä opetuksista. Muita asiaa koskevia paikkoja:Joh. 17:17; Joh. 18:37; Efesolaisille 6:14 Hebrealaisille 10:26. Raamattu painottaa monessa kohtaa totuuden täsmällistä tuntemusta. Siitä pitää ottaa selvää, muuten palvontamme on turhaa.

      • kopiokone

        truth_totuus, voisitko tarkemmin selittää miten Jumalan Sana poikkeaa Jumalan Sanasta?Kirjoitit: "Miksi kutsut toisia kultti eksyttäjäksi, vaikka opetat itse Raamatun totuudesta poiketen"?
        Eihän tuossa minkä olin kopionut ollut muuta kuin Jumalan Sanaa?


    • taashämmennystä

      Turhaa hämmennystä ollaan taas aiheuttamassa. "Kolminaisuutta" ei ymmärrä kukaan täysin, mutta siitä on olemassa hyviä artikkeleita, joissa se asianmukaisesti ja helposti ymmärrettävästi selitetään. Minulla on vahva tunne, että esim. tämän ketjun aloittaja ei ole aiheeseensa perehtynyt muuten kuin valitsemalla muutamia yksittäisiä raamatunkohtia. Joka aiheeseen ei ole perehtynyt, ei mielestäni ole pätevä tänne kirjoittamaan aiheesta, mikä ei enää saisi aiheuttaa hämmennystä. Esim. Pasi Turunen teki useita kasetteja käsittävän selostuksen aiheesta, mikä sisälsi kymeniä ja kymmeniä raamatunkohtia, jotka puolustivat ja selittivät Jeesuksen Jumaluutta Isän suvereenisuutta vähääkään pienentämättä. Asiaa käsiteltiin jehovantodistajien harhoja käsittelevien asioiden yhteydessä. Jehovantodistajien tärkeimpiä oppeja on Jeesuksen Kristuksen jumaluuden kieltäminen. Perehtykää aiheeseeen ennenkuin alatte synnyttämään hämmennystä aiheessa, joka ei helppo loogisesti ymmärtää, mutta on kuitenkin isällytettynä Raamattuun. Jo tapa, miten "totuus-voittaa" kirjoittaa ja ilmaisee asiansa, kuvaa hänen ylimielistä asennetta ja selviä puutteita Raamatun tuntemuksessa. Voin erehtyä hänen suhteensa, mutta tuollainen vaikutelma itselleni syntyi. Ensin tulisi perehtyä aiheeseen huolella ja vasta sen jälkeen alkaa esittämään omituisia väitteitä, miltä aloitus vaikuttaa. Asiantuntemus näkyisi jo kirjoitustavasta, jota aloittajalla ei ole.

    • kopiokone

      Jeesus on Poika, mutta se että Jeesus on Poika ei sulje pois sitä että, Jeesus on myös Isä. Luonnollisesti kaikki isät ovat jonkun poikia ja kaikilla pojilla on isä.
      Ilman Esikoista ei ole Isää. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

    • taashämmennystä

      En sanoisi omaa raamatuntuntemustanikaan kovin erityiseksi. Enemmänkin olen hankkinut tietoa asioihin todella syvällisesti perehtyneiltä kirjoittajilta, joiden sanoma on vaikuttanut juuri Raamatusta lähteneeksi eikä vain joltakin mutu-tiedolta, jossa asioita ei uskalleta todella tutkia ja niihin perhetyä aina "alkukieliä" myöten. Epäluottamukseni "totuus-voittaa" nimimerkkiä kohtaan johtuu (mielestäni) asiavirheiden lisäksi tavasta, jolla hän asiansa ilmaisee. Minusta yliampuva tunnepitoinen kirjoitustapa on osoitus tiedon puutteesta ja jonkinasteisesta epävarmuudesta siinä, millä asialla ollaan. tietysti voi tuohtua, kun näkee, että pieleen on menty, mutta kielensä hallitsemattomuus ei herätä luottamusta.
      Ensinnäkin..kukaan ei ole tehnyt Jeesuksesta Jumalaa Jumalan (Isän) sijaan. Väitätkö, että Jeesus oli vain ihminen, Joosefin siittämä eikä syntynyt Pyhästä Hengestä neitsyt Marian kautta? Eikä Jeesus tyhjentänyt itseään jostakin suuremmasta (siitä, mitä Hän oli ollut ennen maan päälle tuloaan Isän luona)?
      lainauksia viesteistäsi:" tukkisit turpasi, tuollainen pässinpää , syytät toisia vihahuudoista, kaikkein pirullisinta paskanjauhantaa, helluntailaisten paskajengi riehuu, epärehellinen j luihu tyyppi, voi näitä urpoja, vai että lisäys???, nämä urpot ovat omien selitystensä vankeja...

      • taashämmennystä

        Tällä tavoin kirjoittavalta menee uskottavuus, kun täytyy sortua loukkauksia...vaikka olisitkin joissakin asioissa oikeassa, niin tietämättömyys paistaa tällaisena epävarmana käytöksenä, jossa täytyy käyttää kristitylle sopimattomia voimailmaisuja...en usko Sinun perehtyneen aiheeseen tavalla, jota hämmentävät aloituksesi edellyttäisivät. Sinun lisäksesi siellä on muitakin sopan keittäjiä, jotka päättelevät "tosiasiat" yksittäisistä raamatunkohdista. Todellinen asiantuntemus, asiaan perehtyminen ja opiskelu puuttuvat. Opiskelulla tarkoitan itseopiskeluakin


      • ensuhtauduvakavasti

        "hellarivihasi" tuli jo ilmeiseksi....kypsää ja asiallista keskustelua, mikä ei luottamusta herätä


      • totuus_voittaa
        taashämmennystä kirjoitti:

        Tällä tavoin kirjoittavalta menee uskottavuus, kun täytyy sortua loukkauksia...vaikka olisitkin joissakin asioissa oikeassa, niin tietämättömyys paistaa tällaisena epävarmana käytöksenä, jossa täytyy käyttää kristitylle sopimattomia voimailmaisuja...en usko Sinun perehtyneen aiheeseen tavalla, jota hämmentävät aloituksesi edellyttäisivät. Sinun lisäksesi siellä on muitakin sopan keittäjiä, jotka päättelevät "tosiasiat" yksittäisistä raamatunkohdista. Todellinen asiantuntemus, asiaan perehtyminen ja opiskelu puuttuvat. Opiskelulla tarkoitan itseopiskeluakin

        blab-blab-blaaaa.....


      • selvennystä
        ensuhtauduvakavasti kirjoitti:

        "hellarivihasi" tuli jo ilmeiseksi....kypsää ja asiallista keskustelua, mikä ei luottamusta herätä

        tulipa huono lause....tarkoitin asiallisen keskustelun ja tiedon puutteesta johtuvan riitelyn eroa


      • totuus_voittaa
        selvennystä kirjoitti:

        tulipa huono lause....tarkoitin asiallisen keskustelun ja tiedon puutteesta johtuvan riitelyn eroa

        paljon auttaisi jos edes itse tietää mitä tarkoittaa, mutta sekin tuntuu olevan liikaa vaadittu.


    • Totuuden.Henki

      Jos Jeesus ei olisi Jumala, miksi hän olisi kehottanut meitä rukoilemaan itseään?
      Niin Jeesus kuitenkin opetti, ja lupasi vielä antaa meille sen, mitä me häneltä anomme.
      Joh. 14:13,14
      Voimme siis Raamatun opetuksen mukaisesti rukoilla sekä Jeesusta, että Isää Jeesuksen nimessä.
      Se, että Isä herätti Jeesuksen ylös kuolleista, todistaa Hänen hyväksyneen Jeesuksen uhrin meidän syntiemme sovitukseksi ja myös sen, että kaikki, mitä Jeesus opetti on totta, eikä Jeesuksen opetuksissa ole mitään valhetta, eikä mitään sellaista, joka olisi ristiriidassa muiden Raamatun kirjoitusten kanssa.
      Tässä yksi perusteluni sille, että uskon Jeesuksen olevan Jumala yhdessä Isän ja Pyhän Hengen kanssa.

      Pidän harhaoppeina kaikkia sellaisia oppeja, joissa yritetään todistaa, että Jeesus ei ole Jumala.
      Jeesus on sekä ihminen, että Jumala.

    • totuus_voittaa

      1) "Pidän harhaoppeina kaikkia sellaisia oppeja, joissa yritetään todistaa, että Jeesus ei ole Jumala."

      Jeesus itse todistaa: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

      Jumala todistaa Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

      2) "Jeesus on sekä ihminen, että Jumala."

      Apostoli Paavali kirkoittaa: "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

      "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

      Kirjoittaja saattaa olla trolli joka vain haluaa tehdä kiusaa. Nämä asiat on kerrottu jo hyvin moneen kertaan. Vaikea uskoa että olisi tosissaan ellei sitten ole helluntailainen. Se on nähty että heiltä puuttuu kyky lukea Raamattua ja lukemaansa ymmärtää.

      • Totuuden.Henki

        En minä ole väittänyt, ettei Jeesus olisi Jumalan poika.
        En ole myöskään väittänyt, että Jeesus ei olisi ihminen.
        Sen mitä en voi kieltää, on Jeesuksen Jumaluus, josta Raamattu todistaa monissa kohdin.

        Menemme pahasti harhaan, jos emme ota kulloinkin kyseessä olevasta asiasta huomioon Raamatun kokonaisilmoitusta, vaan nojaamme joihinkin yksittäisiin asiaa käsitteleviin jakeisiin.
        Kannattaa muistaa, että Raamattu ei ole koskaan ristiriidassa itsensä kanssa.
        Esim. Kun Raamattu kertoo meille. että Jeesus on Jumalan Karitsa ( Joh. 1: 29,36), sinun logiikkasi ja tulkintasi mukaan Jeesus ei voi olla ihminen, vaan lammas.


        Minä tunnustan, että Jeesus on ihminen, neitsyt Mariasta syntynyt, joka oli lihansa puolesta 100% ihminen ja Pyhästä Hengestä siinnyt 100% Jumalan Poika ja Jumala.

        En ole mikään trolli, vaan pyrin tuomaan totuuden julki sen mukaan, kuin Pyhä Henki on minua siihen ohjannut.

        Sinä "totuus-voittaa" puolestasi kiellät Jeesuksen jumaluuden, vaikka Raamattu kertoo meille selvästi, että:
        " Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu. Hänen hartioilla on herruus, ja hänen nimensä on Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jesaja 9:5
        Tässä sana lapsi viittaa siihen, että Jeesus syntyi maan päälle ihmislapseksi, ja sana poika viittaa siihen, että Jumala antoi meille ainokaisen poikansa.

        Mielestäni tämä ja aiemmat kommenttini osoittavat sen mihin uskon, ja olen perustellut uskoni Raamatun sanan totuuteen perustuvaksi. Minulla ei ole tarvetta eikä halua väitellä kanssasi, koska emme ilmeisesti kuitenkaan pääsisi asiassa yhteisymmärrykseen.

        Jätänkin sinut Isän Jumalan haltuun, Hänen siunaaviin, rakastaviin, varjeleviin ja armollisiin käsiinsä. Jeesuksen nimessä. Aamen.


    • yksilaumasta

      Harhaoppeina kolminaisuutta ja Jeesuksen Jumaluutta vastaan hyökkääviä pitävät muutkin kristityt.

      totuus_voittaa kirjoitti:
      " Helluntailaisten Jumala ei ole Jeesuksen ja hänen seuraajiensa Jumala eikä alkuseurakunnan Jumala (1 Kor 8:6) vaan:

      "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

      Kolminaisuuden kieltävät mormonit,jehovan todistajat ja jotkin muut sekalaiset seurakunnat, jotka eivät yleensä kuulu yleisimpiin kirkkokuntiin.

      Eli et hyökkää vain "helluntailaisten Jumalakäsitystä" vastaan vaan yleensäkin kaikkia itseään kristittyinä pitävien uskovien Jumalakuvaa vastaan.

      Jos Jeesus ei olisi Jumala niin Jeesus olisi tehnyt syntiä Tuomaan huudahtaessa"Minun Herrani ja minun Jumalani", kun Jeesus ei nuhdellut/oikaissut Tuomasta tästä väärästä todistuksesta hänen antaessaan Tuomaan kutsua itseään Jumalaksi.

      • totuus_voittaa

        "Jos Jeesus ei olisi Jumala niin Jeesus olisi tehnyt syntiä Tuomaan huudahtaessa"Minun Herrani ja minun Jumalani", kun Jeesus ei nuhdellut/oikaissut Tuomasta tästä väärästä todistuksesta hänen antaessaan Tuomaan kutsua itseään Jumalaksi."

        1) Taas näkee sen että helluntailaiset eivät lue Raamattua, tai jos ovat lukeneet niin eivät ymmärrä lukemaansa, ei sitten millään.

        Tämäkin on kerrottu moneen kertaan: Tuomaan Jumala ei voi olla kukaan muu kuin Isä jonka Jeesus sanoo olevan: "Minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Asia on näin joten Tuomaan sanoissa ei ole mitään hämärää. Tuomas uskoi niin kuin Jeesus oli sanonut: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        2) Jos Jeesus olisi ollut itse mielestään Jumala niin miten tämä raamatunkohta olisi ymmärrettävissä?

        Jeesus tunnustaa että Israelin Jumala on yksi ainoa:

        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa (Markus 12:29)

        Tähän kirjanoppinut sanoi:

        "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän." (Markus 12:32)

        Yksi hän on eikä ketään muuta ole paitsi hän!!!!!!!

        Missä kolminaisuus?

        Missä Jeesuksen Jumaluus?

        Miksi Jeesus ei korjannut kirjanoppinutta?

        Jos hän omasta mielestään olisi ollut Jumala olisi hänen pitänyt nuhdella/oikaista kirjanoppinutta. Ei oikaissut koska kirjanoppinut ainoastaan toisti saman totuuden jonka Jeesus oli juuri sanonut itse.


      • totuus_voittaa

        "Jos Jeesus ei olisi Jumala....."

        Tätä jaksetaan toistaa loputtomiin mitään välittämättä Jeesuksesta itsestään joka sanoo:

        "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Mitään välittämättä myöskään Jumalan todistuksesta:

        "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!" (Luukas 9:35)

        Eivät kuule, ei Jeesusta Kristusta eikä Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää.

        Mitä uskoa sellainen on?

        Se on epäuskoa.


      • totuus_voittaa

        "Eli et hyökkää vain "helluntailaisten Jumalakäsitystä" vastaan vaan yleensäkin kaikkia itseään kristittyinä pitävien uskovien Jumalakuvaa vastaan."

        Nämä kaikki ovat epäjumalanpalvelijoita.

        Jumala ei ole "Kolminaisuus" joten "Kolminaisuus" on epäjumala.


    • tooott

      Jeesus ei myöskään myöntänyt olevansa Jumala. Tästä aiheesta keskusteleminen helluntailaisten kanssa on kuin tuuleen pieksämistä. Väärä opetus on niin lujalle juurtunut heidän opetuksiinsa, että vaikka enkeli taivaasta tulisi ilmoittamaan sen olevan väärin, he jatkaisivat siihen uskomiseen.
      Se, että se on niin yleinen oppi, ei tee sitä oikeaksi. Päinvastoin Raamattu osoittaa, että kaidalla tiellä on vain pieni kulkijamäärä ja lavealla tiellä paljon kulkijoita.

    • Usko.Toivonen

      Kysymys aloittajalle:

      Mikä on sinun evankeliumisi?

      Sanot, että Suomessa on vain muutamia harvoja, joilla on sama evankeliumi kuin sinulla.

      Mikä evankeliumi se sellainen on?

    • yksilaumasta

      totuus_voittaa

      1.
      "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      Tuomas siis vastasi Jeesukselle, "minun Herrani ja minun Jumalani". Hän ei huudahtanut yleisesti omg tyylisesti järkytyksestä vaan tunnusti Jeesuksen juuri tuoksi yhdeksi ja ainoaksi Jumalaksi. Hän ei myöskään puhunut Isästä vaan edessään seisovasta Jeesuksesta.

      2.
      "Jos Jeesus olisi ollut itse mielestään Jumala niin miten tämä raamatunkohta olisi ymmärrettävissä?

      Jeesus tunnustaa että Israelin Jumala on yksi ainoa:

      Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa (Markus 12:29)

      Tähän kirjanoppinut sanoi:

      "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän." (Markus 12:32)"

      Tätä edelsi tilanne, jossa lain opettaja kysyy mikä on suurin käsky.
      Ja oikein niinkuin sanoit, Jeesus tunnustaa, että Jumala on yksi ainoa. Ja tästä pääsemme jälleen kolminaisuuden olemukseen, joka aina vain karkaa ulottumattomiimme. Yksi Jumala kolmessa persoonassa.
      Jeesus oli myös täydellinen esimerkki pyhästä ihmisestä, koska oli 100% ihminen ja täytti Jumalan lain. Nöyränä Hän myös sanoi, Isä on minua suurempi Hänen lihansa olon päivinä. Hän antoi muiden löytää tuon suuren salaisuuden, osoittamalla sen sanojensa ja tekojensa kautta.
      Hän ei tullut leveilemään Jumaluudellaan vaan palvelemaan ja antamaan esimerkin.

      Juutalaiset johtajat ymmärsivät tarkalleen, mitä Jeesus tarkoitti ilmaisulla "Jumalan Poika". Jumalan Poikana oleminen tarkoitti samaa kuin olla Jumalan kaltainen. Jumalan Poika on "Jumalasta". Väite olla Jumalan kaltainen – siis itse asiassa Jumala – oli jumalanpilkkaa juutalaisille johtajille ja siksi he vaativat Jeesukselle kuolemanrangaistusta 3. Moos. 24:15 mukaisesti.
      Hebr. 1:3 ilmaisee tämän hyvin selvästi, "Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva."

      Jumala siirtää Kaikkivaltiuttaan suvereenisti mielensä mukaan omassa olemuksessaan. Sana sano, että tällä hetkellä Jeesuksella on kaikki valta siihen saakka kunnes vihollisista viimeinen on alistettu Hänen jalkojensa alle. Jonka jälkeen Hän jälleen luovuttaa (vapaaehtoisesti) vallan Isälle.

      Musta miedän pienuutemme ja taipumuksemme inhimillistää Jumala tulee myös ikävästi esiin tässä "kuka Jumaluuden persoona hallitsee" ajatuksessa joka tuntuu paljon ajatuksia herättävän.
      Ei Isällä ole halua hallita Poikaa ja Henkeä tai Pojan pitää Isää alapuolellaan. Jumala on olemukseltaan kaikkivaltias ja kuten Jeesus maanpäällisellä elämällään osoitti myös sisäisesti nöyrä.

      Mä oletan, että myös se kaikki, mitä parhaimmillamme voimme ihmissuhteista (ystävyys/lapsi-vanhempi/mies-nainen) saada on heijaste Isän ja Jeesuksen suhteesta, kuten kaikki muukin Hengen hedelmät, joita sana listaa. Suurin on rakkaus, joka on Jumalamme olemus.

      • totuus_voittaa

        Tämmöiset selittäjät kuten nimimerkki "yksilaumasta" eivät usko 1) Jumalaa 2) Jeesusta, eikä 3) apostoleja.

        1) Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Helluntailainen ei usko Jumalaa.

        2) Jeesus kutsuu Jumalaa Isäksi ja sanoo hänen olevan yksi ja ainoa Jumala (Joh 17:3, Joh 20:17, Joh 5:44, Markus 12:29)

        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. "(Joh 17:3)

        Helluntailainen ei usko Jeesusta.

        3) Apostoli Paavali kirjoittaa että "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30) ja että tuo yksi ja ainoa Jumala on Isä. Jumaluuden "kolmesta persoonasta" Paavali ei tiedä yhtään mitään.

        "meillä on vai yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntailainen ei tätä usko eikä kukaan muukaan "kristitty".

        On täysin älytöntä luulla että Jeesuksen opetuslapsi Tuomas muuttaisi kaiken tuon muuksi varsinkin kun tiedetään että Jeesuksen opetuslapsilla on sama Jumala kuin Jeesuksella itsellään. (Joh 20:17). Tuomaan Jumala on Isä, hän jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17) Kukaan muu ei tule kysymykseen jos uskotaan Jeesusta, mutta helluntailainen ei Jeesusta usko ja luulee tyhmyyksissään ettei Tuomaskaan uskonut.

        Nimimerkillä "yksilaumasta" on puurot ja vellit sekaisin. Selitykset ovat niin järjettömiä ja keskenään ristiriitaisia ettei niihin oikeastaan kannata puuttua. Hänen opissa ilmeisesti Jeesus on yhtä kuin "kolminaisuus" koska Tuomas "tunnusti Jeesuksen juuri tuoksi yhdeksi ja ainoaksi Jumalaksi", joka yksi ja ainoa Jumala on "Yksi Jumala kolmessa persoonassa." Tästä voi ainoastaan seurata se että Jeesus on "Yksi Jumala kolmessa persoonassa."

        Tälläinen oppi muuten on helluntailaisuudessa, ainakin Ameriikassa (Oneness Pentecostalism)

        Ei näitä auta mikään.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Tämmöiset selittäjät kuten nimimerkki "yksilaumasta" eivät usko 1) Jumalaa 2) Jeesusta, eikä 3) apostoleja.

        1) Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        Helluntailainen ei usko Jumalaa.

        2) Jeesus kutsuu Jumalaa Isäksi ja sanoo hänen olevan yksi ja ainoa Jumala (Joh 17:3, Joh 20:17, Joh 5:44, Markus 12:29)

        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. "(Joh 17:3)

        Helluntailainen ei usko Jeesusta.

        3) Apostoli Paavali kirjoittaa että "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30) ja että tuo yksi ja ainoa Jumala on Isä. Jumaluuden "kolmesta persoonasta" Paavali ei tiedä yhtään mitään.

        "meillä on vai yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntailainen ei tätä usko eikä kukaan muukaan "kristitty".

        On täysin älytöntä luulla että Jeesuksen opetuslapsi Tuomas muuttaisi kaiken tuon muuksi varsinkin kun tiedetään että Jeesuksen opetuslapsilla on sama Jumala kuin Jeesuksella itsellään. (Joh 20:17). Tuomaan Jumala on Isä, hän jonka Jeesus sanoo olevan "minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17) Kukaan muu ei tule kysymykseen jos uskotaan Jeesusta, mutta helluntailainen ei Jeesusta usko ja luulee tyhmyyksissään ettei Tuomaskaan uskonut.

        Nimimerkillä "yksilaumasta" on puurot ja vellit sekaisin. Selitykset ovat niin järjettömiä ja keskenään ristiriitaisia ettei niihin oikeastaan kannata puuttua. Hänen opissa ilmeisesti Jeesus on yhtä kuin "kolminaisuus" koska Tuomas "tunnusti Jeesuksen juuri tuoksi yhdeksi ja ainoaksi Jumalaksi", joka yksi ja ainoa Jumala on "Yksi Jumala kolmessa persoonassa." Tästä voi ainoastaan seurata se että Jeesus on "Yksi Jumala kolmessa persoonassa."

        Tälläinen oppi muuten on helluntailaisuudessa, ainakin Ameriikassa (Oneness Pentecostalism)

        Ei näitä auta mikään.

        >>>1) Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)<<<

        Ihmisten, jotka lukevat VT:n Kirjoituksia, sydänten päällä on peite
        niin etteivät he näe Herraa Jeesusta Krisusta.
        Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan
        pois. Silloin ihminen näkee Herran, joka on Henki. Ja me julistamme
        Jeesusta Kristusta. että Jeesus on Herra 2 Kor 3:15-4:5

        "Minun lisäkseni ei ole yhtäkään Jumalaa, ei ketään vanhurskasta Jumalaa ja pelastajaa. Ei ole muuta Jumalaa kuin minä. Minun edessäni on kaikkien polvien notkistuttava (Jes 45:21, 23). Kaikki polvet notkistuvat Jeesuksen Kristuksen edessä. Fil 2:10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman",(Room 14:11).

        "Minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä"Jes 43:11).

        Tiit 3:4-5"Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, 2:10 "etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat."

        2.Pietarin kirje:1:1 "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa"

        Joh 4:42 "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja.""

        1 Tim 4:10 "Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien."
        Tiit 1:4 "Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!"

        Gal 1:3-4 "Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!"

        Jeesus on VT:ssä salattu Jumala, Vapahtaja. Hänet kohtaamme Uudessa Testamentissä Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jesaja:43:3 "Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban. 45:15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."

        Matt :1:21 "Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.""

        Luuk :1:47 " minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;" 2:11 "teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa."

        1.Johanneksen kirje:4:14 "Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi."

        2 Piet 1:11 "sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan."


      • Usko.Toivonen

        Kysymys aloittajalle:

        Mikä on sinun evankeliumisi?

        Sanot, että Suomessa on vain muutamia harvoja, joilla on sama evankeliumi kuin sinulla.

        Mikä evankeliumi se sellainen on?


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        >>>1) Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)<<<

        Ihmisten, jotka lukevat VT:n Kirjoituksia, sydänten päällä on peite
        niin etteivät he näe Herraa Jeesusta Krisusta.
        Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan
        pois. Silloin ihminen näkee Herran, joka on Henki. Ja me julistamme
        Jeesusta Kristusta. että Jeesus on Herra 2 Kor 3:15-4:5

        "Minun lisäkseni ei ole yhtäkään Jumalaa, ei ketään vanhurskasta Jumalaa ja pelastajaa. Ei ole muuta Jumalaa kuin minä. Minun edessäni on kaikkien polvien notkistuttava (Jes 45:21, 23). Kaikki polvet notkistuvat Jeesuksen Kristuksen edessä. Fil 2:10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman",(Room 14:11).

        "Minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä"Jes 43:11).

        Tiit 3:4-5"Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, 2:10 "etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat."

        2.Pietarin kirje:1:1 "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa"

        Joh 4:42 "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja.""

        1 Tim 4:10 "Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien."
        Tiit 1:4 "Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!"

        Gal 1:3-4 "Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!"

        Jeesus on VT:ssä salattu Jumala, Vapahtaja. Hänet kohtaamme Uudessa Testamentissä Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jesaja:43:3 "Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban. 45:15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."

        Matt :1:21 "Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.""

        Luuk :1:47 " minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;" 2:11 "teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa."

        1.Johanneksen kirje:4:14 "Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi."

        2 Piet 1:11 "sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan."

        Pitää muistaa mitä tuossa yritetään todistaa.

        Tuossa yritetään Raamattu kädessä todistaa että "Jeesus on Jumala", vastoin Jeesusta Kristusta itseään joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Tuossa siis yritetään tehdä Jeesuksesta valehtelija.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Pitää muistaa mitä tuossa yritetään todistaa.

        Tuossa yritetään Raamattu kädessä todistaa että "Jeesus on Jumala", vastoin Jeesusta Kristusta itseään joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Tuossa siis yritetään tehdä Jeesuksesta valehtelija.

        >>>Tuossa siis yritetään tehdä Jeesuksesta valehtelija.<<<

        Tarkoitatko, että et usko Raamatusta muuta kuin joitakin Jeesuksen Sanoja
        ja itse valitsemiasi jakeita? Heitätkö kaikki edellä olevan Raamatun jakeet pois?
        Mitä muita jakeita et usko? Kerro! Kuinka monta sivua saat kokoon itse kokoamastasi Raamatusta ja kuinka monta sivua heität pois?


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        >>>Tuossa siis yritetään tehdä Jeesuksesta valehtelija.<<<

        Tarkoitatko, että et usko Raamatusta muuta kuin joitakin Jeesuksen Sanoja
        ja itse valitsemiasi jakeita? Heitätkö kaikki edellä olevan Raamatun jakeet pois?
        Mitä muita jakeita et usko? Kerro! Kuinka monta sivua saat kokoon itse kokoamastasi Raamatusta ja kuinka monta sivua heität pois?

        On täysin älytöntä luulla että Jeesuksen sanat voi panna puntariin niiden "muiden jakeiden" kanssa ja että ne "muut jakeet" kumoavat Jeesuksen Kristuksen todistuksen itsestään: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Näin nämä luulevat.

        Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika", mutta Raamattu muka sanookin että "Jeesus on Jumala". Ei voi olla mitään mielettömämpää, ja uskovaisiksi nämä vielä itseään luulevat!

        Raamattu sanoo niistä jotka vastustavat totuutta että he ovat menettäneet järkensä ja että heidän uskonsa on kelvoton. (2 Tim 3:8)

        Jaikal, tai nimimerkki "isäpoikajapyhähenki" jos hän on joku muu, on tästä malliesimerkki!


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        On täysin älytöntä luulla että Jeesuksen sanat voi panna puntariin niiden "muiden jakeiden" kanssa ja että ne "muut jakeet" kumoavat Jeesuksen Kristuksen todistuksen itsestään: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Näin nämä luulevat.

        Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika", mutta Raamattu muka sanookin että "Jeesus on Jumala". Ei voi olla mitään mielettömämpää, ja uskovaisiksi nämä vielä itseään luulevat!

        Raamattu sanoo niistä jotka vastustavat totuutta että he ovat menettäneet järkensä ja että heidän uskonsa on kelvoton. (2 Tim 3:8)

        Jaikal, tai nimimerkki "isäpoikajapyhähenki" jos hän on joku muu, on tästä malliesimerkki!

        Eikö uskova ole se, joka uskoo Raamatun kokonaisuutena, sen kaikki jakeet ja kaikki ilmoitukset ja selittää niitä, ei hylkää yhtään jaetta? Ja sinä näet ristiriitoja joidenkin Raamatun ilmoitusten välillä, jotka kaikki ovat totta, ja hylkäät ne ilmoitukset, jotka ovat ristiriidassa, ei toisten Raamatun Sanojen kanssa, vaan sinun oppisi kanssa. Ja sinä pidät itseäsi uskovana???

        Ramatun Sana ei koskaan riitele toisen Raamatun Sanan kanssa. Ja sinä olet todistanut, että et vielä tunne koko totuutta koska luulet Raamatun sisältävän ristiriitaisia ilmoituksia. Sinun tulisi nöyrästi istua koulun penkille eikä pyrkiä opettamaan asioista joita et käsitä.


    • kamalaaaa

      totuus_voittaa, sinä ja sinun kulttisi ovat se ainoa oikea ja pelastava ja pyhä, täydellinen, näin sinä siis uskot??? Ei ketään muuta kuin sinä ja sinun oma lahkosi, sinun oppisi on tämä???

    • eikiinnostaei

      Aloitus kuuluu hinnomin laaksoon ja kaikki muutkin tämän ikioman totuudenjulistajaopin aloitukset.

      ketään ei kiinnosta jankutuksesi tee siis johtopäätös ihan ite.

      • totuus_voittaa

        Aloituksen tarkoituksena on kertoa se että evankeliumi on sanoma Jumalan Pojasta vastoin "toista evankeliumia" jonka sanoma on se että "Jeesus on Jumala".

        "Toisen evankeliumin" julistajat sanovat kuten eräs jota lainasin: "Tämä asia on ratkaiseva tekijä pelastumisen kannalta, Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden tunnustaminen, ja se että Jumala itse lihassa kuoli meidän syntiemme puolesta Ihmisen Poikana"

        Jumala kuoli??????

        Jumalasta Raamattu sanoo: Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.  (1 Tim 6:16)

        Kuolematon ei voi sanoa olleensa kuollut niinkuin Jeesus sanoo (Ilm 1:18), mutta "Jeesus on Jumala" -hihhuleille ei yksi "Raamatusta irtireväisty jae" merkitse mitään koska "Raamatussa on muitakin jakeita".

        "Jeesus on Jumala" -evankeliumin julistajat hakevat tukea Johanneksen evankeliumista mitä heidän on täysin mahdotonta Johanneksen evankeliumista saada koska evankeliumissa lukee että:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Evankeliumia ei ole kirjoitettu siksi että te uskoisitte Jeesuksen olevan Jumala, niinkuin jotkut järkensä menettäneet luulevat, vaan siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika.


      • älä.jaksa.enää.jauhaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Aloituksen tarkoituksena on kertoa se että evankeliumi on sanoma Jumalan Pojasta vastoin "toista evankeliumia" jonka sanoma on se että "Jeesus on Jumala".

        "Toisen evankeliumin" julistajat sanovat kuten eräs jota lainasin: "Tämä asia on ratkaiseva tekijä pelastumisen kannalta, Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden tunnustaminen, ja se että Jumala itse lihassa kuoli meidän syntiemme puolesta Ihmisen Poikana"

        Jumala kuoli??????

        Jumalasta Raamattu sanoo: Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.  (1 Tim 6:16)

        Kuolematon ei voi sanoa olleensa kuollut niinkuin Jeesus sanoo (Ilm 1:18), mutta "Jeesus on Jumala" -hihhuleille ei yksi "Raamatusta irtireväisty jae" merkitse mitään koska "Raamatussa on muitakin jakeita".

        "Jeesus on Jumala" -evankeliumin julistajat hakevat tukea Johanneksen evankeliumista mitä heidän on täysin mahdotonta Johanneksen evankeliumista saada koska evankeliumissa lukee että:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Evankeliumia ei ole kirjoitettu siksi että te uskoisitte Jeesuksen olevan Jumala, niinkuin jotkut järkensä menettäneet luulevat, vaan siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika.

        Olet ymmärtänyt väärin sen, mikä on evankeliumin ilosanoma.
        Se ei ole suinkaan se, että Jeesus on Jumalan poika, mitä hän toki on, vaan se, että Jumala lähetti poikansa tänne maan päälle sovittamaan meidän syntimme Jumalalle otollisena synnittömänä, viattomana ja virheettömänä uhrikaritsana.
        Syystä, että Jeesus oli sekä ihminen, että Jumalan poika ja siis Jumala, hän kykeni täyttämään koko lain. Yksikään tavallinen ihminen ei olisi siihen kyennyt.

        Se, että uskomme Jeesuksen olevan Jumalan poika, ei yksistään riitä pelastamaan meitä.
        Meidän tulee uskoa koko Jeesuksen ristin ja veren evankeliumi ja tehtävä parannus synneistämme.
        Saatanakin uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika, mutta ei se tieto häntä pelasta.


    • Usko.Toivonen

      Aloittaja kirjoittaa:

      >> Toisen evankeliumin julistajat ovat apostoli Paavalin mukaan kirottuja: "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." (Gal 1:8)

      "Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia." (Gal 1:7) >>

      Kristuksen evankeliumissa on Jumalan voima, Sana rististä on Jumalan voima.

      Onko aloittajan evankeliumi voimallinen?
      Itse hän todistaa evankeliuminsa kannattajia olevan koko Suomessa vain ja ainoastaan muutama harva.

      Onko aloittajan evankeliumi siis juuri vastoin Paavalin julistamaa?

      Kyllä se on, koska se toinen evankeliumi ei saa ketään kääntymään Herran Jeesuksen puoleen pelastuakseen.

      9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      10. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      11. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
      ( Gal. 1. )

      Paavali julisti evankeliumia, jota hän ei ollut ihmisiltä saanut, vaan Jeesukselta Kristukselta.

      Entinen Jeesuksen pyhien vainoaja, siis niiden jotka avukasensa huutavat Herran Jeesuksen nimeä, julisti nyt Sanaa rististä, mikä on Jumalan voima ja
      saa ihmisen kääntymään Herran Jeesuksen puoleen.

      Aloittajan evankeliumi on siis "toinen evankeliumi".

      • totuus_voittaa

        Usko.Toivosen väärä evankeliumi on yhtä kuin se että "Jeesus on Jumala".

        Apostoli Paavalista kerrotaan Apostolien teoissa että:

        "Hän alkoi heti synagogissa julistaa, että Jeesus on Jumalan Poika." (Ap.t. 9:20)

        Kas kun ei julistanut että "Jeesus on Jumala".

        Paavali ei ollut helluntailainen, siinä syy.

        Sama Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa että:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Tätä ei Usko.Toivonen usko, samoin kuin sitä että "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        Jos olisi uskonut niin olisi alta aikayksikön entinen helluntailainen koska helluntailaiset eivät Jeesuksen Kristuksen Jumalaan usko vaan heillä on kolminaisuus "yksi iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa".


      • Usko.Toivonen

        Nyt keskustellaan sinun evankeliumistasi, koska se mielestäsi on se oikea evankeliumi.

        Ja kuten totesin, sinun evankeliumisi pohjalta ei kukaan käänny Jeesuksen puoleen, huuda Häntä Herranaan avukseen.

        Se tässä on pointti.

        Julistat sellaista evankeliumia, mitä Paavali kutsuu toiseksi evankeliumiksi.

        Ja otitpa vielä Paavalin todistuksen tuosta Galatalaiskirjeestä evankeliumiasi
        vastaan todistamaan. et tietenkään tietoisesti, koska tarkoituksenasi oli vain"lyödä Raamatunilmoituksella" oman toimintasi tapojen mukaisesti.

        13. Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        ( Gal. 1. )

        Paavali tuo esille, että hän ennen vainosi Jeesuksen puoleen kääntyneitä,
        Jeesuksen pyhiä, Jumalan seurakunnan jäseniä.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Siis, niitä jotka olivat saaneet kuulla aidon evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja sitten kääntyneet Herran puoleen.

        Joten, mitä yhteistä on sinun evankeliumillasi ja aidolla evankeliumilla Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta?

        Miksi evankeliumistasi puuttuu Jumalan voima, joka synnyttää uusia luomuksia Kristuksessa?

        Kuten aito Evankeliumi tekee:

        19. Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
        20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt. 11. )

        Perustele, miksi evankeliumisi ei toimi?


      • totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Nyt keskustellaan sinun evankeliumistasi, koska se mielestäsi on se oikea evankeliumi.

        Ja kuten totesin, sinun evankeliumisi pohjalta ei kukaan käänny Jeesuksen puoleen, huuda Häntä Herranaan avukseen.

        Se tässä on pointti.

        Julistat sellaista evankeliumia, mitä Paavali kutsuu toiseksi evankeliumiksi.

        Ja otitpa vielä Paavalin todistuksen tuosta Galatalaiskirjeestä evankeliumiasi
        vastaan todistamaan. et tietenkään tietoisesti, koska tarkoituksenasi oli vain"lyödä Raamatunilmoituksella" oman toimintasi tapojen mukaisesti.

        13. Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        ( Gal. 1. )

        Paavali tuo esille, että hän ennen vainosi Jeesuksen puoleen kääntyneitä,
        Jeesuksen pyhiä, Jumalan seurakunnan jäseniä.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Siis, niitä jotka olivat saaneet kuulla aidon evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja sitten kääntyneet Herran puoleen.

        Joten, mitä yhteistä on sinun evankeliumillasi ja aidolla evankeliumilla Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta?

        Miksi evankeliumistasi puuttuu Jumalan voima, joka synnyttää uusia luomuksia Kristuksessa?

        Kuten aito Evankeliumi tekee:

        19. Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
        20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt. 11. )

        Perustele, miksi evankeliumisi ei toimi?

        Ei kannata ruveta jaarittelemaan Usko.Toivosen kanssa joka ei usko ei Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta.

        Mistä evankeliumista hän voi mitään tietää?


      • Usko.Toivonen

        No, jokainenhan sen voi Raamatun ilmoituksesta löytää.

        Oikean Evankeliumin kuulleet ja Jumalan voimasta uskoon tulleet, siis uskovat joutuivat vainotuiksi uskonsa vuoksi.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Koetko, että sinua olisi vainottu uskosi tähden, kuten alkuseurakunnan uskovia
        vainottiin?

        Siis, sen vuoksi, että he huusivat Herranaan avuksensa Jeesusta kristusta?


      • saviseutulainen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Ei kannata ruveta jaarittelemaan Usko.Toivosen kanssa joka ei usko ei Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta.

        Mistä evankeliumista hän voi mitään tietää?

        >> Ei kannata ruveta jaarittelemaan Usko.Toivosen kanssa joka ei usko ei Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta.

        Mistä evankeliumista hän voi mitään tietää?<<

        Taas jälleen kerran oikein näyttämällä näytät missä hengessä sinä "totuuksiasi" lauot.
        Etkä ollenkaan - kuinka voisitkaan - huomaa sitä itse.


        Huudatko sinä Herranasi avuksesi Jeesusta Kristusta!?
        No, tämän kysymyksen olet kiertänyt tähänkin asti vastailemalla halveksien koko HUUTAMISTA.
        Sinulle Herran Jeesuksen nimen avuksi huutaminen on vastauksistasi päätellen vain HUUTAMISTA. Koska et ole uudesti ylhäältä syntyä saanut Jeesuksen Kristuksen seuraaja, Hänen opetuslapsensa, et käsitä/näe hengellisin silmin mitä Herran Jeesuksen nimen avuksi huutaminen kaikkinensa merkitsee.

        Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäjät eivät huuda Herranaan Häntä avuksi!


    • tää.on.turhuuksien.rovio

      Luovuta Totuus_voittaa... Ei kannata. Helluntalaisten silmät aukeavat vasta kun lähi-idässä jysähtää.

    • sivusta.seuraaja

      Käy sääliksi helluntalaisia.
      Kun Hengen yhteys puuttuu, Raamatusta tulee myllynkivi, jonka kanssa he tulevat vajoamaan valtameren syvimpään kohtaan.

      • voi...voi...voi

        Kun seuraat tätä palstaa huomioi, että suurin osa kirjoittajista on jotain muuta kuin hellareita. Yksi tai ehkä useampikin kultti on on ottanut tämän palstan omaksi temmelluskentäkseen. He levittelevät kulttinsa myrkkyoppeja orgsanoisoidusti kaveriporukalla.
        Tarkemmin tutkien kulttien kommentit ovat pelkkää epäuskoa ja uskovien halveksintaa ja pilkkaa.
        sivusta.seuraaja ja tää.on.turhuuksien.rovio ja totuus_voittaa-nikit kirjoittavat tuomiota ja pilkkaa. Heidän sanomansa on: he (hellarit) tulevat vajoamaan valtameren syvimpään kohtaan.
        Kirkot ja liikkeet joutuvat häviöön, mutta uskolliset Jeesuksen seuraajat pelastuvat.
        Helluntaiherätyksessä on paljon niitä Jeesuksen seuraajia, jotka ovat uskollisia kuolemaan asti.


      • totuus_voittaa
        voi...voi...voi kirjoitti:

        Kun seuraat tätä palstaa huomioi, että suurin osa kirjoittajista on jotain muuta kuin hellareita. Yksi tai ehkä useampikin kultti on on ottanut tämän palstan omaksi temmelluskentäkseen. He levittelevät kulttinsa myrkkyoppeja orgsanoisoidusti kaveriporukalla.
        Tarkemmin tutkien kulttien kommentit ovat pelkkää epäuskoa ja uskovien halveksintaa ja pilkkaa.
        sivusta.seuraaja ja tää.on.turhuuksien.rovio ja totuus_voittaa-nikit kirjoittavat tuomiota ja pilkkaa. Heidän sanomansa on: he (hellarit) tulevat vajoamaan valtameren syvimpään kohtaan.
        Kirkot ja liikkeet joutuvat häviöön, mutta uskolliset Jeesuksen seuraajat pelastuvat.
        Helluntaiherätyksessä on paljon niitä Jeesuksen seuraajia, jotka ovat uskollisia kuolemaan asti.

        voi...voi...voi:

        "He levittelevät kulttinsa myrkkyoppeja orgsanoisoidusti kaveriporukalla. "

        En kuulu mihinkään kaveriporukkaan enkä tunne täältä ketään toista kirjoittajaa.

        Myrkkyoppia helluntailaisille:

        Jeesus Kristus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        Onhan siellä Raamatussa muitakin jakeita sanoo helluntailainen.


    • unitaari-eikirj

      Uskotko sinä mysteeriin, jonka mukaan Jeesus kristus on ihminen ja Jumala yhtä aikaa olematta ihmisenä Jumalasta erillinen luotu olento? Kolmiyhteiseen jumalaan uskovat ja sitä uskoa tunnustavat ihmiset pitävät totena mysteerin, jota kukaan ei voi ymmärtää eikä selittää järkevällä ja ymmärrettävällä tavalla. Silti he yrittävät sitä tehdä, mutta eivät onnistu. Se johtuu siitä, että heidän oppinsa on sisäisesti ristiriitainen järjettömyys.

    • kopiokone

      Jeesus on Poika, mutta se että Jeesus on Poika, ei sulje pois sitä että, Jeesus on myös Isä. Luonnollisesti kaikki isät ovat jonkun poikia ja kaikilla pojilla on isä.
      Ilman Esikoista ei ole Isää. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

      • mitä_tarkoitat

        "Kopiokone", en ymmärrä mitä tarkoitat viestisi ensimmäisen rivin viimeisellä lauseella.


    • kopiokone

      Tätä tarkoitin: I and my Father are one. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
      Jeesus sanoi: Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;
      Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
      Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

      • totuus_voittaa

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei mitään, helluntailaisen Raamattu sanoo että "Jeesus on Jumala" ja paitsi Jeesusta ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Kun helluntailainen pamauttaa että "Raamattu sanoo" niin siihen ei Jumalalla ole mitään sanomista ja yhtä vähän on Jeesuksella ja apostoleilla.

        Oi te älyttömät helluntailaiset!


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei mitään, helluntailaisen Raamattu sanoo että "Jeesus on Jumala" ja paitsi Jeesusta ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Kun helluntailainen pamauttaa että "Raamattu sanoo" niin siihen ei Jumalalla ole mitään sanomista ja yhtä vähän on Jeesuksella ja apostoleilla.

        Oi te älyttömät helluntailaiset!

        Miksi sinä koko ajan todistelet Raamattua vastaan?
        Todistat, että et usko kaikkea, mitä Raamattuun on
        kirjoitettu! Miksi et usko kaikkea? Miksi valitset
        mieleisesi jakeet ja heität muut jakeet pois?

        Tekstistäsi saa sen kuvan, että sinun mielestäsi
        Raamattu on Jumalaa vastaan. Totuus on se, että
        Raamattu on Jumalan ilmoitus sinulle ja minulle
        ja jokaiselle ihmiselle. Siis KOKO Raamattu on
        Jumalan koko ilmoitus ja se tulee ottaa vastaan ja
        uskoa kokonaisuutena.

        Kuka tahansa voi rakentaa minkä tahansa opin ja
        käyttää Raamattua oppinsa tukemiseen ja perusteluun.
        Kyllä Raamatusta löytyy jakeita joka lähtöön jos ei
        KOKO Raamattu kiinnosta eikä usko KOKO Raamattua.
        Sinä halveksit Raamattua ja todistat, että et usko kaikkea
        mitä Raamattuun on kirjoitettu. Uskova uskoo KAIKEN
        Raamatussa.

        Sinun viljelemät jakeet eivät todista, ettei Jeesus ole Jumala.
        Ne todistavat, että Jeesus on Jumala. Jeesus sanoi olevansa
        Jumalasta ja Jumalan Poika. Juutalaisille väite merkitsi, että
        Hän sanoo olevansa Jumala ihmisen lihassa ihmisenä. Miksi
        sinä et näe ja ymmärrä tätä? Siksikö, että se on sinun omaaa
        oppia vastaan? Eikö sinun tule ojentaa oppisi Raamatun Sanan
        kokonaisilmoituksen mukaiseksi?

        Lopeta Raamatun halventaminen ja usko koko Raamattu
        Jumalan ilmoitukseksi sinulle. Silloin sinä alat saamaan
        opetusta Jumalalta Sanasta ja pääset tuntemaan
        Jumalaan siinä määrin kuin Hän ilmoittaa itseään sinulle.


      • kamalaaaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei mitään, helluntailaisen Raamattu sanoo että "Jeesus on Jumala" ja paitsi Jeesusta ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Kun helluntailainen pamauttaa että "Raamattu sanoo" niin siihen ei Jumalalla ole mitään sanomista ja yhtä vähän on Jeesuksella ja apostoleilla.

        Oi te älyttömät helluntailaiset!

        totuus_voittaa, sinä olet synneissäsi etkä koskaan voi oppisi mukaan saada syntejäsi anteeksi, sillä vain Jumala voi antaa synnit anteeksi.


      • totuus_voittaa
        kamalaaaa kirjoitti:

        totuus_voittaa, sinä olet synneissäsi etkä koskaan voi oppisi mukaan saada syntejäsi anteeksi, sillä vain Jumala voi antaa synnit anteeksi.

        sinä taas et tiedä mistä sinä puhut, toistat vaan jostain kuulemiasi turhia puheita.

        Jeesus antoi opetuslapsille, jotka olivat ihmisiä, tämän vallan:

        "Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:23)


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        Miksi sinä koko ajan todistelet Raamattua vastaan?
        Todistat, että et usko kaikkea, mitä Raamattuun on
        kirjoitettu! Miksi et usko kaikkea? Miksi valitset
        mieleisesi jakeet ja heität muut jakeet pois?

        Tekstistäsi saa sen kuvan, että sinun mielestäsi
        Raamattu on Jumalaa vastaan. Totuus on se, että
        Raamattu on Jumalan ilmoitus sinulle ja minulle
        ja jokaiselle ihmiselle. Siis KOKO Raamattu on
        Jumalan koko ilmoitus ja se tulee ottaa vastaan ja
        uskoa kokonaisuutena.

        Kuka tahansa voi rakentaa minkä tahansa opin ja
        käyttää Raamattua oppinsa tukemiseen ja perusteluun.
        Kyllä Raamatusta löytyy jakeita joka lähtöön jos ei
        KOKO Raamattu kiinnosta eikä usko KOKO Raamattua.
        Sinä halveksit Raamattua ja todistat, että et usko kaikkea
        mitä Raamattuun on kirjoitettu. Uskova uskoo KAIKEN
        Raamatussa.

        Sinun viljelemät jakeet eivät todista, ettei Jeesus ole Jumala.
        Ne todistavat, että Jeesus on Jumala. Jeesus sanoi olevansa
        Jumalasta ja Jumalan Poika. Juutalaisille väite merkitsi, että
        Hän sanoo olevansa Jumala ihmisen lihassa ihmisenä. Miksi
        sinä et näe ja ymmärrä tätä? Siksikö, että se on sinun omaaa
        oppia vastaan? Eikö sinun tule ojentaa oppisi Raamatun Sanan
        kokonaisilmoituksen mukaiseksi?

        Lopeta Raamatun halventaminen ja usko koko Raamattu
        Jumalan ilmoitukseksi sinulle. Silloin sinä alat saamaan
        opetusta Jumalalta Sanasta ja pääset tuntemaan
        Jumalaan siinä määrin kuin Hän ilmoittaa itseään sinulle.

        "Siis KOKO Raamattu on
        Jumalan koko ilmoitus ja se tulee ottaa vastaan ja
        uskoa kokonaisuutena. "

        Ja KOKO Raamattu siis nimimerkin "isäpoikajapyhähenki" mukaan todistaa Jeesuksen valehtelijaksi.

        Ei ole Jeesus Jumalan Poika vaikka itse niin väittää (Joh 10:36), vaan on Jumala itse toisessa persoonassa.

        KOKO Raamattu vastaan Jeesus Kristus!

        Ei ole mitään järjettömämpää!

        Järki narikkaan ja halle-lujaa, siinä on koko helluntaioppi.


      • eräs_uskova

        Uskon, että Jhwh Elohim on meidän Isämme. Uskon, että hänen Poikansa Jeesus Kristus ei ole meidän Isämme. Uskon, että Jeesus Kristus on meidän veljemme, ja että Jeesus Kristus on Elohimin Poika, ja että Jeesus Kristus on Elohim, ja että Jeesus Kristus on totinen Elohim, ja että Jeesus Kristus on herra, [kunhan sillä herra sanalla tarkoitetaan samaa kuin heprean sana adon].

        Uskon, että jakeessa Jes. 9:5 oleva ilmaus 'iankaikkisuuden isä' EI tarkoita sitä, että Jeesus olisi meidän isämme.

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä
        Ja mielestäni jae Joh. 10:30 ei tarkota sitä, että Poika olisi Isä, vaikka he ovatkin yhtä / yksi.

        Mielestäni se, että Jeesus sanoi: 'Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän', EI tarkoita sitä että Jeesus olisi Isä, huomaa seuraavassa jakeessa lause 'minä olen Isässä, ja että Isä on minussa'.

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


      • totuus_voittaa
        eräs_uskova kirjoitti:

        Uskon, että Jhwh Elohim on meidän Isämme. Uskon, että hänen Poikansa Jeesus Kristus ei ole meidän Isämme. Uskon, että Jeesus Kristus on meidän veljemme, ja että Jeesus Kristus on Elohimin Poika, ja että Jeesus Kristus on Elohim, ja että Jeesus Kristus on totinen Elohim, ja että Jeesus Kristus on herra, [kunhan sillä herra sanalla tarkoitetaan samaa kuin heprean sana adon].

        Uskon, että jakeessa Jes. 9:5 oleva ilmaus 'iankaikkisuuden isä' EI tarkoita sitä, että Jeesus olisi meidän isämme.

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä
        Ja mielestäni jae Joh. 10:30 ei tarkota sitä, että Poika olisi Isä, vaikka he ovatkin yhtä / yksi.

        Mielestäni se, että Jeesus sanoi: 'Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän', EI tarkoita sitä että Jeesus olisi Isä, huomaa seuraavassa jakeessa lause 'minä olen Isässä, ja että Isä on minussa'.

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Tämä urpo uskoo yhä vaan että sana Elohim (suomeksi Jumala) on jonkunlainen taikasana jolla Jumalan Pojasta tulee Jumala.

        Jesajan kirjassa voi lukea että Jumala, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa (Elohim, El, Eloah) ei ole. (Jesaja 43:10, 44:6, 45:5, 45:14, 45:18, 45:22, 46:9)

        Nimimerkki "eräs_uskova" vänkää että on.

        Toinen sana mitä hän ei usko on tämä: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Hänelle ei riitä se että Jeesus on Herra. (1 Kor 8:6)

        Jeesuksen pitää olla Elohim koska "eräs_uskova" on päättänyt että Jeesus on Elohim eli Jumala.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Tämä urpo uskoo yhä vaan että sana Elohim (suomeksi Jumala) on jonkunlainen taikasana jolla Jumalan Pojasta tulee Jumala.

        Jesajan kirjassa voi lukea että Jumala, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa (Elohim, El, Eloah) ei ole. (Jesaja 43:10, 44:6, 45:5, 45:14, 45:18, 45:22, 46:9)

        Nimimerkki "eräs_uskova" vänkää että on.

        Toinen sana mitä hän ei usko on tämä: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Hänelle ei riitä se että Jeesus on Herra. (1 Kor 8:6)

        Jeesuksen pitää olla Elohim koska "eräs_uskova" on päättänyt että Jeesus on Elohim eli Jumala.

        >>>Toinen sana mitä hän ei usko on tämä: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)<<<

        Jos sinä olet Jumalan lapsi, olet välttämättä syntynyt Jumalasta.
        Kertoisitko Raamatulla miten sinä olet syntynyt Jumalasta ja
        kuka on sinun Taivaallinen Isäsi. Jos olet Jumalan lapsi ja tunnet
        Raamattua, sinä kykenet osoittamaan Raamatusta Taivaallisen
        Isäsi josta sinä olet syntynyt. Minä olen osoittanut oman Isäni.

        Koska minä siis olen uudestisyntynyt uskova, olen syntynyt;

        1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).

        2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).

        3. Olet silloin syntynyt Jumalasta (Joh 1:13).

        Osoita sinä oma Isäsi jos Hän ei ole sama kuin minulla.


      • isäpoikajapyhähenki
        eräs_uskova kirjoitti:

        Uskon, että Jhwh Elohim on meidän Isämme. Uskon, että hänen Poikansa Jeesus Kristus ei ole meidän Isämme. Uskon, että Jeesus Kristus on meidän veljemme, ja että Jeesus Kristus on Elohimin Poika, ja että Jeesus Kristus on Elohim, ja että Jeesus Kristus on totinen Elohim, ja että Jeesus Kristus on herra, [kunhan sillä herra sanalla tarkoitetaan samaa kuin heprean sana adon].

        Uskon, että jakeessa Jes. 9:5 oleva ilmaus 'iankaikkisuuden isä' EI tarkoita sitä, että Jeesus olisi meidän isämme.

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä
        Ja mielestäni jae Joh. 10:30 ei tarkota sitä, että Poika olisi Isä, vaikka he ovatkin yhtä / yksi.

        Mielestäni se, että Jeesus sanoi: 'Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän', EI tarkoita sitä että Jeesus olisi Isä, huomaa seuraavassa jakeessa lause 'minä olen Isässä, ja että Isä on minussa'.

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Mitä muuta Raamattu sanoo ,mutta ei tarkoita, että asia on niin?
        Miten Raamatun Sana tulkitaan jos se ei tarkoita sitä mitä siinä lukee?
        Kerro!

        Kerro, onko uskova Jumalan lapsi syntynyt Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta.
        Jos ei ole, mistä uskova on syntynyt Jumalan lapseksi? Minä olen lukenut ja ymmärtänyt Raamatusta:

        Uudesti syntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudesti syntymiseen tarvitaan Jumala ja Jumalan siemen. Siihen tarvitaan Jumalan Sana ja Pyhä Henki. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoon tulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudesti syntynyt uskova, olet syntynyt;

        1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).
        2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).
        3. Olet silloin syntynyt Jumalasta (Joh 1:13).

        Koska sinä olet syntynyt Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Sana ja Henki on sinun Taivaallinen Isäsi (Jes 9:5, Gal 4:6). Olet Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on lihaksi ihmiseksi tullut Jumalan Sana.

        Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, josta sinä olet syntynyt, sinä olet Jumalan lapsi. Siksi Raamattu todistaa yhteenvetona, että uskova on syntynyt Jumalasta (Joh 1:13, 1 Joh 3:1-2).

        Pyhä Henki ja Jumalan Sana on siis yksi Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa. Koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on yksi Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Näin olet kolmiyhteisen Jumalan; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi.


      • ristin.juurelle.mars
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Tämä urpo uskoo yhä vaan että sana Elohim (suomeksi Jumala) on jonkunlainen taikasana jolla Jumalan Pojasta tulee Jumala.

        Jesajan kirjassa voi lukea että Jumala, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa (Elohim, El, Eloah) ei ole. (Jesaja 43:10, 44:6, 45:5, 45:14, 45:18, 45:22, 46:9)

        Nimimerkki "eräs_uskova" vänkää että on.

        Toinen sana mitä hän ei usko on tämä: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Hänelle ei riitä se että Jeesus on Herra. (1 Kor 8:6)

        Jeesuksen pitää olla Elohim koska "eräs_uskova" on päättänyt että Jeesus on Elohim eli Jumala.

        Jos täällä keskustelupalstalla joku on urpo, niin totisesti se olet juuri sinä.
        Vääristelet Raamatun sanaa, ja joudut siitä vielä vastaamaan kaikkivaltiaan Pyhän Jumalan edessä. Silloin on enää turha kiemurrella ja selitellä. Nyt on se aika, jolloin sinun on parannus tehtävä ja puhdistauduttavaJeesuksen ristin juurella hänen sovintoverellään, joka on Pyhä ja kallis.


    • totuus_voittaa

      sivusta.seuraaja:

      "Käy sääliksi helluntalaisia.
      Kun Hengen yhteys puuttuu, Raamatusta tulee myllynkivi, jonka kanssa he tulevat vajoamaan valtameren syvimpään kohtaan."

      Helluntailaisilla on oppi että "kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi".

      Tätä sovelletaan koko Raamattuun vaikka Paavali tarkoittaa kirjaimella lain kirjainta.

      Kirjoituksiin pitäytyminen on helluntailaiselle pelkkää kuollutta kirjainta, järkeisuskoa ilman "Henkeä".

      "Henki" tekee helluntailaiselle kuolleen kirjaimen eläväksi, tulkitsee sen.

      Esimerkkinä yksi näillä palstoilla kirjoittava joka kertoo että "Pyhän Hengen Raamattukoulu" opettaa hänelle kolminaisuutta (mikä on mahdotonta koska se on vastoin Jumalan Sanaa)

      Sillä ei ole väliä vaikka sanoma muuttuu toiseksi kuin mitä Raamatussa lukee kunhan vaan "Henki" sen helluntailaiselle ilmoittaa.

      Pyhät kirjoitukset ovat syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta, se "Henki" joka todistaa Jumalan Sanaa vastaan ei takuulla ole Totuuden Henki.

      • isäpoikajapyhähenki

        >>>Pyhät kirjoitukset ovat syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta, se "Henki" joka todistaa Jumalan Sanaa vastaan ei takuulla ole Totuuden Henki.<<<

        Sinä todistat Jumalan Sanaa vastaan. Et usko niitä jakeita joissa Jeesus itse ilmoittaa olevansa "Minä Olen" ja yksi Isän kanssa. Et usko Room 9:5 jakeen ilmoitusta etkä Joh 1:1,14 jakeen todistusta. Et usko Heb 1. luvun todistusta Jeesuksesta. Et usko 2 Kor 3:16- 4:5 jakeiden Sanaa.

        Näin ollen olet itse todistanut, että sinussa vaikuttava henki ei ole Totuuden Henki. Totuuden Henki todistaa kaikista Raamatun jakeista yhtäpitävästi kumoamatta yhtään Raamatun ilmoitusta. Sinä kumoat Raamatulla ne Raamatun jakeiden ilmoitukset, jotka eivät sovi sinun itse rakentamaasi oppiin. Ymmärrät, että niin ei Pyhä Henki tee. Hän ei koskaan kumoa Raamattua Raamatulla.

        Harva ihminen todistaa itseään vastaan ettei hän ole Jumalasta. Sinä kuitenkin teit sen. Se on joko nöyryyttä tai tyhmyyttä sinun puoletasi. Jos se on nöyryyttä, sinä vaikenet ja ryhdyt nyt tutkimaan Raamattua mitä se ilmoittaa näissä sinulle niin vaikeissa ja vastenmielisissä jakeissa. Ymmärrät, että myös ne ovat Raamatussa, johon sinäkin vetoat, ja Jumalan ilmoitusta.

        Jos se on tyhmyyttä, sinä jatkat oppisi levittämistä välittämättä ollenkaan niiden Raamatun jakeiden todistuksista, jotka todistavat Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän on Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16).


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        >>>Pyhät kirjoitukset ovat syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta, se "Henki" joka todistaa Jumalan Sanaa vastaan ei takuulla ole Totuuden Henki.<<<

        Sinä todistat Jumalan Sanaa vastaan. Et usko niitä jakeita joissa Jeesus itse ilmoittaa olevansa "Minä Olen" ja yksi Isän kanssa. Et usko Room 9:5 jakeen ilmoitusta etkä Joh 1:1,14 jakeen todistusta. Et usko Heb 1. luvun todistusta Jeesuksesta. Et usko 2 Kor 3:16- 4:5 jakeiden Sanaa.

        Näin ollen olet itse todistanut, että sinussa vaikuttava henki ei ole Totuuden Henki. Totuuden Henki todistaa kaikista Raamatun jakeista yhtäpitävästi kumoamatta yhtään Raamatun ilmoitusta. Sinä kumoat Raamatulla ne Raamatun jakeiden ilmoitukset, jotka eivät sovi sinun itse rakentamaasi oppiin. Ymmärrät, että niin ei Pyhä Henki tee. Hän ei koskaan kumoa Raamattua Raamatulla.

        Harva ihminen todistaa itseään vastaan ettei hän ole Jumalasta. Sinä kuitenkin teit sen. Se on joko nöyryyttä tai tyhmyyttä sinun puoletasi. Jos se on nöyryyttä, sinä vaikenet ja ryhdyt nyt tutkimaan Raamattua mitä se ilmoittaa näissä sinulle niin vaikeissa ja vastenmielisissä jakeissa. Ymmärrät, että myös ne ovat Raamatussa, johon sinäkin vetoat, ja Jumalan ilmoitusta.

        Jos se on tyhmyyttä, sinä jatkat oppisi levittämistä välittämättä ollenkaan niiden Raamatun jakeiden todistuksista, jotka todistavat Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän on Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16).

        Raamattua ei voi kääntää Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä väärennetä ja vääristellä.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Kukaan häneen uskova ei lähde Jeesuksen sanaa kumoamaan Raamatun avulla!!!!


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        >>>Pyhät kirjoitukset ovat syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta, se "Henki" joka todistaa Jumalan Sanaa vastaan ei takuulla ole Totuuden Henki.<<<

        Sinä todistat Jumalan Sanaa vastaan. Et usko niitä jakeita joissa Jeesus itse ilmoittaa olevansa "Minä Olen" ja yksi Isän kanssa. Et usko Room 9:5 jakeen ilmoitusta etkä Joh 1:1,14 jakeen todistusta. Et usko Heb 1. luvun todistusta Jeesuksesta. Et usko 2 Kor 3:16- 4:5 jakeiden Sanaa.

        Näin ollen olet itse todistanut, että sinussa vaikuttava henki ei ole Totuuden Henki. Totuuden Henki todistaa kaikista Raamatun jakeista yhtäpitävästi kumoamatta yhtään Raamatun ilmoitusta. Sinä kumoat Raamatulla ne Raamatun jakeiden ilmoitukset, jotka eivät sovi sinun itse rakentamaasi oppiin. Ymmärrät, että niin ei Pyhä Henki tee. Hän ei koskaan kumoa Raamattua Raamatulla.

        Harva ihminen todistaa itseään vastaan ettei hän ole Jumalasta. Sinä kuitenkin teit sen. Se on joko nöyryyttä tai tyhmyyttä sinun puoletasi. Jos se on nöyryyttä, sinä vaikenet ja ryhdyt nyt tutkimaan Raamattua mitä se ilmoittaa näissä sinulle niin vaikeissa ja vastenmielisissä jakeissa. Ymmärrät, että myös ne ovat Raamatussa, johon sinäkin vetoat, ja Jumalan ilmoitusta.

        Jos se on tyhmyyttä, sinä jatkat oppisi levittämistä välittämättä ollenkaan niiden Raamatun jakeiden todistuksista, jotka todistavat Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän on Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16).

        Jokainen järjissään oleva raamatunlukija tietää että Jeesus ei ole "Herra Jumala Kaikkivaltias" vaan Messias, Jumalan Poika.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Raamattua ei voi kääntää Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä väärennetä ja vääristellä.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Kukaan häneen uskova ei lähde Jeesuksen sanaa kumoamaan Raamatun avulla!!!!

        >>>Raamattua ei voi kääntää Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä väärennetä ja vääristellä.<<<

        Sinun TÄYTYY USKOA kaikki Raamatun ilmoitukset sellaisena kuin ne on kirjoitettu.
        Kun sinä uskot ne sellaisenaan, sinä et hylkää yhtäkään Raamatun ilmoitusta.
        Kun sinä et hylkää yhtäkään Raamatun ilmoitusta, sinä uskot, että Jeesus on
        Jumalan Poika koska Raamattu niin sanoo. Sinä uskot, että Hän on Jumalasta koska Raamattu niin sanoo. Sinä uskot, että Hän on Herra ja Henki koska Raamattu ilmoittaa että Hän on Herra ja Henki. Sinä uskot, että Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa koska Raamattu ilmoittaa niin.

        Uskoon ei tarvita ymmärrystä Sanasta. Uskoon riittää, että pitää totena sen,
        mitä Raamattu kertoo ja todistaa Jeesuksesta. Sinun ei siis tarvitse ymmärtää
        uskaksesi. Mutta sinun täytyy uskoa ymmärtääksesi. Uskon kautta me ymmärrämme (heb 11:3).

        Koska sinä nyt uskot kaikki Raamatun ilmoitukset, mutta et ehkä ymmärrä
        miten Jeesus voi olla ihminen, Ihmisen ja Jumalan Poika, ja samalla Jumala,
        Jumala tulee ilmoittamaan sinulle Poikansa - KOSKA SINÄ USKOT HÄNTÄ.

        Silloin kun Jumala ilmoittaa sinulle Poikansa, esittelee sinulle Jeesusta
        Kristusta, sinä opit tuntemaan Häntä. Silloin sinä löydät Jeesuksesta Kristuksesta
        kolmiyhteisen Jumalan. Sinä löydät Jeesuksesta Isän ja Pyhän Hengen, joka on
        YKSI Jumala, ilmoitettu lihassa. http://www.jaikal.se/48683134


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        >>>Raamattua ei voi kääntää Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä väärennetä ja vääristellä.<<<

        Sinun TÄYTYY USKOA kaikki Raamatun ilmoitukset sellaisena kuin ne on kirjoitettu.
        Kun sinä uskot ne sellaisenaan, sinä et hylkää yhtäkään Raamatun ilmoitusta.
        Kun sinä et hylkää yhtäkään Raamatun ilmoitusta, sinä uskot, että Jeesus on
        Jumalan Poika koska Raamattu niin sanoo. Sinä uskot, että Hän on Jumalasta koska Raamattu niin sanoo. Sinä uskot, että Hän on Herra ja Henki koska Raamattu ilmoittaa että Hän on Herra ja Henki. Sinä uskot, että Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa koska Raamattu ilmoittaa niin.

        Uskoon ei tarvita ymmärrystä Sanasta. Uskoon riittää, että pitää totena sen,
        mitä Raamattu kertoo ja todistaa Jeesuksesta. Sinun ei siis tarvitse ymmärtää
        uskaksesi. Mutta sinun täytyy uskoa ymmärtääksesi. Uskon kautta me ymmärrämme (heb 11:3).

        Koska sinä nyt uskot kaikki Raamatun ilmoitukset, mutta et ehkä ymmärrä
        miten Jeesus voi olla ihminen, Ihmisen ja Jumalan Poika, ja samalla Jumala,
        Jumala tulee ilmoittamaan sinulle Poikansa - KOSKA SINÄ USKOT HÄNTÄ.

        Silloin kun Jumala ilmoittaa sinulle Poikansa, esittelee sinulle Jeesusta
        Kristusta, sinä opit tuntemaan Häntä. Silloin sinä löydät Jeesuksesta Kristuksesta
        kolmiyhteisen Jumalan. Sinä löydät Jeesuksesta Isän ja Pyhän Hengen, joka on
        YKSI Jumala, ilmoitettu lihassa. http://www.jaikal.se/48683134

        "Silloin sinä löydät Jeesuksesta Kristuksesta
        kolmiyhteisen Jumalan. Sinä löydät Jeesuksesta Isän ja Pyhän Hengen, joka on
        YKSI Jumala, ilmoitettu lihassa."

        Tuo ei ole edes "klassista kristinuskoa".

        Voiko ihminen pahemmin seota?

        Vai että on Jeesus "Kolmiyhteinen Jumala".


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jokainen järjissään oleva raamatunlukija tietää että Jeesus ei ole "Herra Jumala Kaikkivaltias" vaan Messias, Jumalan Poika.

        Ei mitään uutta taivaan alla. Mitä on ennen ollut, sinä on edelleen.

        Joh :10:20 "Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?""

        1.Korinttolaiskirje:1:20-23, "Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailmanajan älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?

        Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta , mutta me saarnaamme ristiinnaulittua Krisusta, Hän on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus.

        HUOMAATKO? MAAILMAN MIELESTÄ HULLUTUS, SIIS JÄRJETÖN SAARNA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA, ON PELASTAVA SAARNA JA JUMALASTA.

        1 Kor 2: 1- 7 "Niinpä kun tulin luoksenne, veljet, en tullut julistamaan teille Jumalan salaisuutta suurenmoisin puhein tai viisauden keinoin. Puheeni ja julistukseni ei ollut inhimillisen viisauden suostuttelevia sanoja vaan Hengen ja voiman osoittamista, jotta teidä uskonne ei perustuisi ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan. Me puhumme Jumalan salattua, kätkettyä viisautta."

        1 Kor 2:14 "Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti."


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Silloin sinä löydät Jeesuksesta Kristuksesta
        kolmiyhteisen Jumalan. Sinä löydät Jeesuksesta Isän ja Pyhän Hengen, joka on
        YKSI Jumala, ilmoitettu lihassa."

        Tuo ei ole edes "klassista kristinuskoa".

        Voiko ihminen pahemmin seota?

        Vai että on Jeesus "Kolmiyhteinen Jumala".

        >>>Voiko ihminen pahemmin seota?
        Vai että on Jeesus "Kolmiyhteinen Jumala".<<<

        Niin, sinä se vain jatkat itsesi paljastamista. Lue edellinen viestini.

        Jos sinä uskot Raamatun ilmoituksen Jeesuksesta Kristuksesta, että Hänessä
        asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9-10), ja että meillä
        uskovilla on koko jumaluus Hänessä, sinä tiedät, että Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu koko jumaluus, ja että meillä on koko jumalauus Hänessä. Silloin sinä myös
        tiedät, että sinä voit löytää koko jumaluuden Jeesuksesta Kristuksesta.

        Jos et usko Jumalaa kun Hän ilmoittaa sinulle, että Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu koko jumaluus, ja että meillä on koko jumaluus Hänessä, sinä et tiedä, että
        Jeesuksessa asuu koko jumaluus ja että sinä voit löytää koko jumaluuden Hänessä.

        Tietämättömyytesi ei silloin perustu siihen, etteikö Jumala olisi ilmoittanut sinulle
        kuinka asia on. Tietämättömyytesi johtuu siitä, että sinä et usko Jumalaa kun Hän
        ilmoittaa sinulle kuinka asia on. Uskon kautta me ymmärrämme (Heb 11:3).

        Jeesus sanoi Isän asuvan Hänessä, ja että Hän ja Isä ovat yksi. Ja Isä on Pyhä Henki. Perustelut voit lukea http://www.jaikal.se/48683134


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        Ei mitään uutta taivaan alla. Mitä on ennen ollut, sinä on edelleen.

        Joh :10:20 "Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?""

        1.Korinttolaiskirje:1:20-23, "Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailmanajan älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?

        Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta , mutta me saarnaamme ristiinnaulittua Krisusta, Hän on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus.

        HUOMAATKO? MAAILMAN MIELESTÄ HULLUTUS, SIIS JÄRJETÖN SAARNA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA, ON PELASTAVA SAARNA JA JUMALASTA.

        1 Kor 2: 1- 7 "Niinpä kun tulin luoksenne, veljet, en tullut julistamaan teille Jumalan salaisuutta suurenmoisin puhein tai viisauden keinoin. Puheeni ja julistukseni ei ollut inhimillisen viisauden suostuttelevia sanoja vaan Hengen ja voiman osoittamista, jotta teidä uskonne ei perustuisi ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan. Me puhumme Jumalan salattua, kätkettyä viisautta."

        1 Kor 2:14 "Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti."

        "HUOMAATKO? MAAILMAN MIELESTÄ HULLUTUS, SIIS JÄRJETÖN SAARNA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA, ON PELASTAVA SAARNA JA JUMALASTA."

        Ai että mitä hullumpaa sitä autuaampaa????

        Monessa lahkossa on juuri niin.

        Ei järjen menettäminen ole mikään hyve Raamatussa.

        Jaikalilla on puurot ja vellit sekaisin, pahemmin ei voi olla.

        Paavali kirjoittaa sellaisista kuin Jaikal että: "tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton."

        Lopettaisit jo vihdoinkin.

        Äsken oli Jeesus "Kolmiyhteinen Jumala", nyt "Isä on Pyhä Henki."

        Eikö sinua hävetä?


      • totuus_voittaa
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        >>>Raamattua ei voi kääntää Jeesusta Kristusta vastaan ellei sitä väärennetä ja vääristellä.<<<

        Sinun TÄYTYY USKOA kaikki Raamatun ilmoitukset sellaisena kuin ne on kirjoitettu.
        Kun sinä uskot ne sellaisenaan, sinä et hylkää yhtäkään Raamatun ilmoitusta.
        Kun sinä et hylkää yhtäkään Raamatun ilmoitusta, sinä uskot, että Jeesus on
        Jumalan Poika koska Raamattu niin sanoo. Sinä uskot, että Hän on Jumalasta koska Raamattu niin sanoo. Sinä uskot, että Hän on Herra ja Henki koska Raamattu ilmoittaa että Hän on Herra ja Henki. Sinä uskot, että Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa koska Raamattu ilmoittaa niin.

        Uskoon ei tarvita ymmärrystä Sanasta. Uskoon riittää, että pitää totena sen,
        mitä Raamattu kertoo ja todistaa Jeesuksesta. Sinun ei siis tarvitse ymmärtää
        uskaksesi. Mutta sinun täytyy uskoa ymmärtääksesi. Uskon kautta me ymmärrämme (heb 11:3).

        Koska sinä nyt uskot kaikki Raamatun ilmoitukset, mutta et ehkä ymmärrä
        miten Jeesus voi olla ihminen, Ihmisen ja Jumalan Poika, ja samalla Jumala,
        Jumala tulee ilmoittamaan sinulle Poikansa - KOSKA SINÄ USKOT HÄNTÄ.

        Silloin kun Jumala ilmoittaa sinulle Poikansa, esittelee sinulle Jeesusta
        Kristusta, sinä opit tuntemaan Häntä. Silloin sinä löydät Jeesuksesta Kristuksesta
        kolmiyhteisen Jumalan. Sinä löydät Jeesuksesta Isän ja Pyhän Hengen, joka on
        YKSI Jumala, ilmoitettu lihassa. http://www.jaikal.se/48683134

        "Sinä uskot, että Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa koska Raamattu ilmoittaa niin."

        Raamattu ei tuota ilmoita, sinä valehtelet.

        Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Lopettaisit Jeesuksen nimen mainitsemisen koska sinä et häneen usko.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "HUOMAATKO? MAAILMAN MIELESTÄ HULLUTUS, SIIS JÄRJETÖN SAARNA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA, ON PELASTAVA SAARNA JA JUMALASTA."

        Ai että mitä hullumpaa sitä autuaampaa????

        Monessa lahkossa on juuri niin.

        Ei järjen menettäminen ole mikään hyve Raamatussa.

        Jaikalilla on puurot ja vellit sekaisin, pahemmin ei voi olla.

        Paavali kirjoittaa sellaisista kuin Jaikal että: "tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton."

        Lopettaisit jo vihdoinkin.

        Äsken oli Jeesus "Kolmiyhteinen Jumala", nyt "Isä on Pyhä Henki."

        Eikö sinua hävetä?

        Paavali todistaa, että Jumala päätti saarnauttaa (maailman mielestä) hullutusta ristiinnaulitusta Kristuksesta. Se ei ole minun ajatus eikä oppi. Se on Paavalin kirjoittama ilmoitus Raamattuun jonka hän sai Jeesukselta Kristukselta (Jumalalta). Koska Paavali sai Raamattuun kirjoittamansa tekstit Jumalalta, ne ovat Jumalan ilmoitusta.

        Jumala siis saarnauttaa maailman ihmisten mielestä hullutusta, ja sinä olet todistanut omalta osaltasi että näinhän se on. Sinä et usko Jumalan Sanaa koska se on mielestäsi järjetöntä hullutusta ja ne, jotka sitä julistavat, ovat järkensä menettäneitä. Niin sanottiin Jeesuksestakin. Ja vielä pahemmin. Niin ei mitään uutta.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Sinä uskot, että Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa koska Raamattu ilmoittaa niin."

        Raamattu ei tuota ilmoita, sinä valehtelet.

        Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Lopettaisit Jeesuksen nimen mainitsemisen koska sinä et häneen usko.

        >>>Raamattu ei tuota ilmoita, sinä valehtelet.<<

        Vai ei ilmoita? Miten päin sinä pidät Raamattua kädessä kun luet Joh 1:1,14 jakeet ja Fil 2.luvun ja Heb 1. luvun ja 1 Tim 3:16 sekä Room 9:5 ja Kol 2:9-10.

        Ymmärrä hyvä ihminen, että uskon kautta Jumalan Sanaan, me ymmärrämme Jumalaa ja mitä Hän on ilmoittanut. Ilman uskoa me emme tietenkään ymmärrä emmekä saa tietoa Jumalalta koska emme usko mitä Hän sanoo. Uskon kautta me ymmärrämme (Heb 11:3 Jumalan suuria asioita.

        Sinä voit uskoa Sanaan vaikka sinä et sitä ymmärtäisikään. Ymmärrys tulee uskon kautta.


      • noniinjopaljastuu
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Sinä uskot, että Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa koska Raamattu ilmoittaa niin."

        Raamattu ei tuota ilmoita, sinä valehtelet.

        Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Lopettaisit Jeesuksen nimen mainitsemisen koska sinä et häneen usko.

        totuus_voittaa nyt sinä kirjoitit itselle: "Lopettaisit Jeesuksen nimen mainitsemisen koska sinä et häneen usko."


      • totuus_voittaa
        noniinjopaljastuu kirjoitti:

        totuus_voittaa nyt sinä kirjoitit itselle: "Lopettaisit Jeesuksen nimen mainitsemisen koska sinä et häneen usko."

        Toivottavasti jollekin on tullut selväksi se että usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ei ole sitä että uskottaisiin hänen olevan "Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa", vaan Kristus, Jumalan Poika.

        Evankeliumissa lukee: "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Jeesus kysyi opetuslapsilta "Kuka minä teidän mielestänne olen"? (Matteus 16:15)

        Tässä yhteydessä tulee selväksi mikä on oikea vastaus kysymykseen "kuka Jeesus on?"

        Oikean vastauksen antoi Simon Pietari.

        Oikea vastaus on tämä:

        "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matteus 16:16)

        "Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa." (Matteus 16:17)

        Helluntailaisten "Jeesus on Jumala"- evankeliumin takana ei ole Jumala vaan Perkele jota nämä jaikalit ja uskotoivoset ja monet muut valheillaan palvelevat.


      • Usko.Toivonen

        No, kaikki ihmisethän ovat valehtelijoita, kun verrataan Totuuteen.

        4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija
        ( Room. 3. )

        Tämä siis koskee kaikkia, jokaista ihmistä.

        Raamatun ilmoitus kohdistaa Totuuden ainostaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

        Kehenkään toiseen ei totuutta ole kohdistettu.

        Jumala on Totinen, Totuus.

        Uskovan taas Raamattu ilmoittaa:

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat"
        ( Apt. 9. )


    • hulluntailaiset

      Hellareitten jeesus on heidän anuksensa.

      • älkää-herjatko

        näitä syvällisiä ajattelijoita riittää


      • valheuskikset
        älkää-herjatko kirjoitti:

        näitä syvällisiä ajattelijoita riittää

        Kiitos Jumalalle,että riittää.Totuus ei pala tulessakaan!


      • truth_totuus
        valheuskikset kirjoitti:

        Kiitos Jumalalle,että riittää.Totuus ei pala tulessakaan!

        Niin totuus Jumalasta tulee selvästi esiin tutkimalla hänen sanaansa Raamattua ja se ei puhu kolminaisuusopista mitään, joten se ei tule menestymään. Vaikka miten haravoi sen tekstiä, ei tuolle opetukselle ei saa tukea. Päinvastoin se tuo esiin, että Jumalan on korkein, Kristuksenkin pää. Ja Jeesus on hänen Esikois Poikansa. Miksi tuo oppi on saanut niin suuren otteen ihmisistä? Se on Jumalan Päävastustajan keino saada ihmiset epätietoisuuteen siitä, kuka on tosi Jumala. Kolminaisuusoppi on kokonaisuudessaan niin sekava ja vaikeasti ymmärrettävä, että Jumala ei varmastikkaan antaisi tällaista epäsevää kuvaa niin tärkeästä asiasta. Tuo oppi on sokaissut miljoonien ihmisten mielen, koska siitä puhutaan totena ja siksi ei siitä itse oteta selvää. Rehellisesti sanoen, miksi sitä ei kyseenalaisteta?


      • Usko.Toivonen

        >> Niin totuus Jumalasta tulee selvästi esiin tutkimalla hänen sanaansa Raamattua >>

        Niin, vt-seuran käännöksessä sanotaan, Roomalaisille 3. luku 4.jae, että
        "havaittakoon Jumala totuudelliseksi".

        Jumala on Totuus.
        Totuus Raamatun ilmoituksessa on kohdistettu vain Isään, Poikaan, Pyhään Henkeen, ei keneenkään toiseen.

        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ..
        ( Joh. 14. )

        6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        ( 1. Joh. 5. )

        Jeesus on Truth, Totuus.


    • truth_totuus

      Lueppa ajatuksella Matteuksen 4. lukua. 8. jakeesta eteenpäin kerrotaan, miten Panettelija tarjosi hänelle maailman herruutta ja pyysi Jeesusta tekemään hänelle palvontateon, kumartamaan. Mitä Jeesus vastasi Panettelijalle? Ketä tuli ainoastaan palvoa? 10. jae osoittaa tämän. Jeesus ei puhunut itsestään, vaan taivaassa olevasta Isästään ja Jumalastaan.
      On räikeää Jumalan ja Jeesuksen pilkkaa väitteessä, että he olisivat saman arvoisia.
      Kun Panettelija houkutteli Jeesusta tekemään palvontateon hänelle, hän tiesi, että kysymyksessä ei ollut Jumala, vaan hänen Poikansa. Hän yritti saada Jeesuksen rikkomaan Isäänsä vastaan. Jeesus kuitenkin oli uskollinen Isälleen. Teoriassahan Jeesus olisi voinut kääntyä Isäänsä vastaan, niinkuin Jumalan ensimmäinen ihmispoika Aadam teki, mutta hän halusi olla Isänsä ja Jumalansa puolella. Tuskinpa Saatana olisi uskaltanut haastaa Jumalaa palvomaan häntä. Jumala oli jo lausunut hänelle tuomionsa. Siksi hän yritti temppuaan Jumalan Poikaan.
      Kolminaisuusopissa vääristellään Raamatun totuutta ja siitä puuttuu myös kaikki loogisuus. Sen tarkoitus on hämärtää tosi Jumalan tuntemus.

      • Nimimerkki "truth_totuus" on vartiotorniseuralainen eksyttäjä ja harhaoppinen Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, kieltäjä.
        Nämä jehovantodistajina tunnetut Jumalan sanan vääristelijät ovat aivopestyjä kulttiuskonnon edustajia.
        Heidän viheliäiset valheensa tulee jättää omaan ala-arvoonsa.


      • jkiu87

        Mitä Vartiotorniseuran palvelija ajattelet, siitä ettäSaatanan palvoja kehuu Jehovan Todistajia ja sanoo kaikista seurakunnista ja uskonsuunnista hyväksyvänsä ainoastaan Jehovan Todistajat? Hän sanoi tämän radiohaastattelussa saatananpalvojien edustajana. Oletko siitä iloinen ja jopa ylpeä vai kauhistutko sitä? Kerro!

        En itse ole kuullut tuota haastattelua enkä olisi tiennyt tästä. Mutta luonani käynyt Jehovan Todistaja kertoi. Hän oli iloinen ja ylpeä tuosta tunnustuksesta. Miten sinä?


      • truth_totuus
        jkiu87 kirjoitti:

        Mitä Vartiotorniseuran palvelija ajattelet, siitä ettäSaatanan palvoja kehuu Jehovan Todistajia ja sanoo kaikista seurakunnista ja uskonsuunnista hyväksyvänsä ainoastaan Jehovan Todistajat? Hän sanoi tämän radiohaastattelussa saatananpalvojien edustajana. Oletko siitä iloinen ja jopa ylpeä vai kauhistutko sitä? Kerro!

        En itse ole kuullut tuota haastattelua enkä olisi tiennyt tästä. Mutta luonani käynyt Jehovan Todistaja kertoi. Hän oli iloinen ja ylpeä tuosta tunnustuksesta. Miten sinä?

        Saviseutulaiselta tyypillistä alkaa nimittelemään, kun ei pysty asiaa kumoamaan ja jku87 ei tiedä asiasta todellisesti, vaan on kuullut sen joltain muulta. Siihen on vaikeaa ottaa kantaa. Ehkä haasatateltavan mielestä todistajilla on oikea ymmärrys Raamatusta, vaikka itse ei kuulukkaan heihin. En ole kuullut tuota ohjelmaa.
        Saviseutulainen, miten niin Jeesuksen Jumalan Pojan kieltäjä? Ei pidä paikkaansa, vaikka sitkeästi yritätte pitää sitä yllä. Jeesus on lunastajamme, seurakunnan Pää ja hänellä on tärkeä rooli Jumalan suunnitelmissa ja todellakin Jumalan Poika, mutta ei Kaikkivaltias Jumala, vaan hänen Esikoispoikansa. Hän tulevan Jumalan valtakunnan Kuningas. Siihen asemaan Jumala on hänet asettanut. Hän on myöskin malli, jota tulee jäljitellä. Hän asetti mallin, miten Jumalan tahtoa tulee tehdä. Jeesus on tärkeä persoona elämässämme. Halu on kertoa totuus hänestä ja on hyvin tärkeä lähestyessämme rukouksessa Jumalaa. Rukoukset tulee esittää hänen kauttaan, koska hän on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Joh 14:13,14. 2. Korinttilaisille1:20.
        Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.


      • Usko.Toivonen

        Vt-seuran oppi, jota kaikkien järjestöön kuuluvien tulee totella, on vakava este ihmisen pelastumiselle.

        Sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, on Jumalan voima, joka saa ihmisen kääntymään Herran Jeesuksen puoleen.

        Alkuseurakunnan alusta alkoivat uskovien vainot.
        Jeesusta Herranaan avukseen huutavia alettiin vainoamaan.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskovia, Jeesuksen pyhiä, heitä jotka avukseen huutavat Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä, alettiin vainoamaan ja vainotaan yhä.

        Vt-seuran oppi ei salli opetuslastensa huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Vaikka juuri se on osoitus oikeasta uskosta.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )


      • totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Vt-seuran oppi, jota kaikkien järjestöön kuuluvien tulee totella, on vakava este ihmisen pelastumiselle.

        Sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, on Jumalan voima, joka saa ihmisen kääntymään Herran Jeesuksen puoleen.

        Alkuseurakunnan alusta alkoivat uskovien vainot.
        Jeesusta Herranaan avukseen huutavia alettiin vainoamaan.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskovia, Jeesuksen pyhiä, heitä jotka avukseen huutavat Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä, alettiin vainoamaan ja vainotaan yhä.

        Vt-seuran oppi ei salli opetuslastensa huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Vaikka juuri se on osoitus oikeasta uskosta.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Usko.Toivonen:

        "Vt-seuran oppi ei salli opetuslastensa huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Vaikka juuri se on osoitus oikeasta uskosta."

        Usko.Toivonen joka ei usko Jumalaa, Jeesusta eikä apostoleja tietää mitä on oikea usko, se että huudetaan Jeeeeeesus, Jeeeeeesus, Jeeeeesus.

        Sanooko Usko.Toivonen aamenen tälle Jumalan seurakunnan tunnustukselle: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)?

        Jos ei sano niin hänen on turha puhua Jumalan seurakunnasta yhtään mitään.

        Ei semmoisella huutamisella voi korvata uskon puutetta.

        Jokainen ymmärtää että uskossa on kysymys siitä mitä uskotaan.

        On täysin älytöntä väittää että usko on pelkkää huutamista.

        Mene ja tiedä, ehkä se on sitä Usko.Toivosen helluntaiseurakunnassa.

        Huutaminen ei ole mikään patentti jolla automaattisesti pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan vaikka Usko.Toivonen niin luulee.

        On olemassa huutajia joita Jeesus ei tunne, nämäkin huutavat Herraa mutta turhaan:

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25)

        Jeesus tuskin tuntee niitä jotka kieltävät hänen Jumalansa, Isän, hänet joka yksin on totinen Jumalan.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tällekään sanalle ei Usko.Toivoselta tule aamenta koska hän ei Jeesuksen Jumalaan usko vaikka Jeesus itse käskee: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Usko.Toivosen Jumala on Jeesus, Jeesuksesta mitään välittämättä.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Nämä väittävät että Raamattu sanoo jotain muuta, KOKO Raamattu siis, kun siellä on niitä "muitakin jakeita".


      • totuus_voittaa
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Nimimerkki "truth_totuus" on vartiotorniseuralainen eksyttäjä ja harhaoppinen Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, kieltäjä.
        Nämä jehovantodistajina tunnetut Jumalan sanan vääristelijät ovat aivopestyjä kulttiuskonnon edustajia.
        Heidän viheliäiset valheensa tulee jättää omaan ala-arvoonsa.

        Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Usko.Toivonen:

        "Vt-seuran oppi ei salli opetuslastensa huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Vaikka juuri se on osoitus oikeasta uskosta."

        Usko.Toivonen joka ei usko Jumalaa, Jeesusta eikä apostoleja tietää mitä on oikea usko, se että huudetaan Jeeeeeesus, Jeeeeeesus, Jeeeeesus.

        Sanooko Usko.Toivonen aamenen tälle Jumalan seurakunnan tunnustukselle: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)?

        Jos ei sano niin hänen on turha puhua Jumalan seurakunnasta yhtään mitään.

        Ei semmoisella huutamisella voi korvata uskon puutetta.

        Jokainen ymmärtää että uskossa on kysymys siitä mitä uskotaan.

        On täysin älytöntä väittää että usko on pelkkää huutamista.

        Mene ja tiedä, ehkä se on sitä Usko.Toivosen helluntaiseurakunnassa.

        Huutaminen ei ole mikään patentti jolla automaattisesti pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan vaikka Usko.Toivonen niin luulee.

        On olemassa huutajia joita Jeesus ei tunne, nämäkin huutavat Herraa mutta turhaan:

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25)

        Jeesus tuskin tuntee niitä jotka kieltävät hänen Jumalansa, Isän, hänet joka yksin on totinen Jumalan.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tällekään sanalle ei Usko.Toivoselta tule aamenta koska hän ei Jeesuksen Jumalaan usko vaikka Jeesus itse käskee: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Usko.Toivosen Jumala on Jeesus, Jeesuksesta mitään välittämättä.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Nämä väittävät että Raamattu sanoo jotain muuta, KOKO Raamattu siis, kun siellä on niitä "muitakin jakeita".

        korjaus: ....hänet joka yksin on totinen Jumala.


      • nytselkisyksijae
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Usko.Toivonen:

        "Vt-seuran oppi ei salli opetuslastensa huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Vaikka juuri se on osoitus oikeasta uskosta."

        Usko.Toivonen joka ei usko Jumalaa, Jeesusta eikä apostoleja tietää mitä on oikea usko, se että huudetaan Jeeeeeesus, Jeeeeeesus, Jeeeeesus.

        Sanooko Usko.Toivonen aamenen tälle Jumalan seurakunnan tunnustukselle: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)?

        Jos ei sano niin hänen on turha puhua Jumalan seurakunnasta yhtään mitään.

        Ei semmoisella huutamisella voi korvata uskon puutetta.

        Jokainen ymmärtää että uskossa on kysymys siitä mitä uskotaan.

        On täysin älytöntä väittää että usko on pelkkää huutamista.

        Mene ja tiedä, ehkä se on sitä Usko.Toivosen helluntaiseurakunnassa.

        Huutaminen ei ole mikään patentti jolla automaattisesti pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan vaikka Usko.Toivonen niin luulee.

        On olemassa huutajia joita Jeesus ei tunne, nämäkin huutavat Herraa mutta turhaan:

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25)

        Jeesus tuskin tuntee niitä jotka kieltävät hänen Jumalansa, Isän, hänet joka yksin on totinen Jumalan.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tällekään sanalle ei Usko.Toivoselta tule aamenta koska hän ei Jeesuksen Jumalaan usko vaikka Jeesus itse käskee: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Usko.Toivosen Jumala on Jeesus, Jeesuksesta mitään välittämättä.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Nämä väittävät että Raamattu sanoo jotain muuta, KOKO Raamattu siis, kun siellä on niitä "muitakin jakeita".

        >>>Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Nämä väittävät että Raamattu sanoo jotain muuta, KOKO Raamattu siis, kun siellä on niitä "muitakin jakeita".<<<

        Nyt selkis. Sinun Raamatussa on siis vain yksi jae. Kovin on ohut ja köykänen Raamattu. Mutta hyvä siinä mielessä, että sitä on helppo pitää mukana ja on helppo muistaa koko "Raamattu" ulkoa.


      • uskotkokokoraamattu
        truth_totuus kirjoitti:

        Saviseutulaiselta tyypillistä alkaa nimittelemään, kun ei pysty asiaa kumoamaan ja jku87 ei tiedä asiasta todellisesti, vaan on kuullut sen joltain muulta. Siihen on vaikeaa ottaa kantaa. Ehkä haasatateltavan mielestä todistajilla on oikea ymmärrys Raamatusta, vaikka itse ei kuulukkaan heihin. En ole kuullut tuota ohjelmaa.
        Saviseutulainen, miten niin Jeesuksen Jumalan Pojan kieltäjä? Ei pidä paikkaansa, vaikka sitkeästi yritätte pitää sitä yllä. Jeesus on lunastajamme, seurakunnan Pää ja hänellä on tärkeä rooli Jumalan suunnitelmissa ja todellakin Jumalan Poika, mutta ei Kaikkivaltias Jumala, vaan hänen Esikoispoikansa. Hän tulevan Jumalan valtakunnan Kuningas. Siihen asemaan Jumala on hänet asettanut. Hän on myöskin malli, jota tulee jäljitellä. Hän asetti mallin, miten Jumalan tahtoa tulee tehdä. Jeesus on tärkeä persoona elämässämme. Halu on kertoa totuus hänestä ja on hyvin tärkeä lähestyessämme rukouksessa Jumalaa. Rukoukset tulee esittää hänen kauttaan, koska hän on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Joh 14:13,14. 2. Korinttilaisille1:20.
        Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.

        Onko sinun ehdoton ylin auktoriteetti Raamattu, koko Raamattu, ei ainoastaan ne jakeet, jotka näyttävät tukevan oppejasi? Uskotko, että koko Raamattu ja jokainen sen jae on Jumalan ilmoitusta ihmiskunnalle?


      • kjloi89
        truth_totuus kirjoitti:

        Saviseutulaiselta tyypillistä alkaa nimittelemään, kun ei pysty asiaa kumoamaan ja jku87 ei tiedä asiasta todellisesti, vaan on kuullut sen joltain muulta. Siihen on vaikeaa ottaa kantaa. Ehkä haasatateltavan mielestä todistajilla on oikea ymmärrys Raamatusta, vaikka itse ei kuulukkaan heihin. En ole kuullut tuota ohjelmaa.
        Saviseutulainen, miten niin Jeesuksen Jumalan Pojan kieltäjä? Ei pidä paikkaansa, vaikka sitkeästi yritätte pitää sitä yllä. Jeesus on lunastajamme, seurakunnan Pää ja hänellä on tärkeä rooli Jumalan suunnitelmissa ja todellakin Jumalan Poika, mutta ei Kaikkivaltias Jumala, vaan hänen Esikoispoikansa. Hän tulevan Jumalan valtakunnan Kuningas. Siihen asemaan Jumala on hänet asettanut. Hän on myöskin malli, jota tulee jäljitellä. Hän asetti mallin, miten Jumalan tahtoa tulee tehdä. Jeesus on tärkeä persoona elämässämme. Halu on kertoa totuus hänestä ja on hyvin tärkeä lähestyessämme rukouksessa Jumalaa. Rukoukset tulee esittää hänen kauttaan, koska hän on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Joh 14:13,14. 2. Korinttilaisille1:20.
        Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.

        >>>Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.<<<

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi miljoonat ihmiset ovat itsenäisesti toisista uskovista riippumatta ja ilman, että olisivat saaneet opetusta Raamatusta löytäneet sieltä Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden. Näitä esimerkkejä on valtasti.

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi Raamattuun lujasti uskovat ihmiset eivät olen huomanneet, ettei Raamattu sano Jeesusta eikä Pyhää Henkeä Jumalaksi ja että heitä on jujutettu tässä asiassa? Miksi Raamattua lukeva, sen jokaiseen jakeeseen uskova ihminen, löytää esim. Room 9:5 jakeesta, että siinä sanotaan Jeesusta Jumalaksi? Miksi uskovat löytävät tällaisia jakeita niin paljon, että ne saavat miljoonat Raamattua lukevat ja siihen uskovat uskovat täysin vakuuttuneiksi Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta?

        Luonnollisesti ajatellen oikea nöyrä uskova hylkäisi opin, jota ei löydy Raamatusta. Mutta nyt maailmalla on pelkästään helluntailaisia n . 400 miljoonaa. Siihen sitten lisäksi kaikki muut kristilliset kirkkokunnat jotka kaikki uskovat kolminaisuuden olevan Raamatussa. Miljoonat, ja taas miljoonat uskovat kykenevät myös näyttämään Raamatusta Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden.

        Miten tämä on mahdollista jos Raamattu ei opeta Jeesusta ja Pyhää Henkeä Jumalana?Luonnollisesti ajatellen olisi vaikea perustella Raamatulla Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta jos siellä ei missään ilmaistaisi asiaa täysin kiisattomasti.

        Jos siis Raamattu ei missään ilmoita Jeesusta Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ei missään ilmoita Pyhää Henkeä Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ilmoittaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi, USKO vaikka se ei sopisi oppeihisi ja vaatisi sinut polvilleen Kaikkivaltiaan edessä tekemään parannusta! http://www.jaikal.se/48683134


      • totuus_voittaa
        uskotkokokoraamattu kirjoitti:

        Onko sinun ehdoton ylin auktoriteetti Raamattu, koko Raamattu, ei ainoastaan ne jakeet, jotka näyttävät tukevan oppejasi? Uskotko, että koko Raamattu ja jokainen sen jae on Jumalan ilmoitusta ihmiskunnalle?

        Tämä "KOKO Raamattu" väite on aivan älytön. Luullaan että kun Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) niin "KOKO Raamattu" sanookin että Jeesus on Jumala.

        Jeesus Kristus vastaan "KOKO Raamattu". Ei ole mitään mielettömämpää!

        "KOKO Raamattu" vastaan Jumala, sitäkään nämä järkensä menettäneet luopiot eivät häpeä esittää.

        Nämä vielä pääsevät raamattutuntinsa pitämään. Jumalan tuomioistuimen edessä he sen pitävät!

        "Avaappa Jeesus Raamattu. Katsotaanpas täältä Johanneksen evankeliumista, kyllähän sinä sanoit olevasi Jumalan Poika, mutta onhan täällä muitakin jakeita!"

        "Pitää Jeesus hyväksyä KAIKKI jakeet Raamatusta eikä ainoastaan niitä jotka tukevat sinun oppiasi."

        Oi te älyttömät helluntailaiset!


      • totuus_voittaa
        kjloi89 kirjoitti:

        >>>Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.<<<

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi miljoonat ihmiset ovat itsenäisesti toisista uskovista riippumatta ja ilman, että olisivat saaneet opetusta Raamatusta löytäneet sieltä Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden. Näitä esimerkkejä on valtasti.

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi Raamattuun lujasti uskovat ihmiset eivät olen huomanneet, ettei Raamattu sano Jeesusta eikä Pyhää Henkeä Jumalaksi ja että heitä on jujutettu tässä asiassa? Miksi Raamattua lukeva, sen jokaiseen jakeeseen uskova ihminen, löytää esim. Room 9:5 jakeesta, että siinä sanotaan Jeesusta Jumalaksi? Miksi uskovat löytävät tällaisia jakeita niin paljon, että ne saavat miljoonat Raamattua lukevat ja siihen uskovat uskovat täysin vakuuttuneiksi Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta?

        Luonnollisesti ajatellen oikea nöyrä uskova hylkäisi opin, jota ei löydy Raamatusta. Mutta nyt maailmalla on pelkästään helluntailaisia n . 400 miljoonaa. Siihen sitten lisäksi kaikki muut kristilliset kirkkokunnat jotka kaikki uskovat kolminaisuuden olevan Raamatussa. Miljoonat, ja taas miljoonat uskovat kykenevät myös näyttämään Raamatusta Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden.

        Miten tämä on mahdollista jos Raamattu ei opeta Jeesusta ja Pyhää Henkeä Jumalana?Luonnollisesti ajatellen olisi vaikea perustella Raamatulla Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta jos siellä ei missään ilmaistaisi asiaa täysin kiisattomasti.

        Jos siis Raamattu ei missään ilmoita Jeesusta Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ei missään ilmoita Pyhää Henkeä Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ilmoittaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi, USKO vaikka se ei sopisi oppeihisi ja vaatisi sinut polvilleen Kaikkivaltiaan edessä tekemään parannusta! http://www.jaikal.se/48683134

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        USKO vaikka se ei sopisi oppeihisi ja vaatisi sinut polvilleen Kaikkivaltiaan edessä tekemään parannusta!

        Näillä jaikaleilla, uskotoivosilla ja muilla saviseutulaisilla oli vuosikausia aikaa ruveta tekemään parannusta.

        Mitään parannusta he eivät tehneet.


      • totuus_voittaa
        uskotkokokoraamattu kirjoitti:

        Onko sinun ehdoton ylin auktoriteetti Raamattu, koko Raamattu, ei ainoastaan ne jakeet, jotka näyttävät tukevan oppejasi? Uskotko, että koko Raamattu ja jokainen sen jae on Jumalan ilmoitusta ihmiskunnalle?

        Raamatussa ei ole kahta keskenään ristiriitaista tietoa Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta ellei Raamattua väärennetä tai sen sanomaa tahallaan väärinymmärretä ja vääristellä.

        Vääristelyä ja väärentämistä harjoittavat eksyttäjät jotka ovat valheen isän Perkeleen palvelijoita.


      • totuus_voittaa
        kjloi89 kirjoitti:

        >>>Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.<<<

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi miljoonat ihmiset ovat itsenäisesti toisista uskovista riippumatta ja ilman, että olisivat saaneet opetusta Raamatusta löytäneet sieltä Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden. Näitä esimerkkejä on valtasti.

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi Raamattuun lujasti uskovat ihmiset eivät olen huomanneet, ettei Raamattu sano Jeesusta eikä Pyhää Henkeä Jumalaksi ja että heitä on jujutettu tässä asiassa? Miksi Raamattua lukeva, sen jokaiseen jakeeseen uskova ihminen, löytää esim. Room 9:5 jakeesta, että siinä sanotaan Jeesusta Jumalaksi? Miksi uskovat löytävät tällaisia jakeita niin paljon, että ne saavat miljoonat Raamattua lukevat ja siihen uskovat uskovat täysin vakuuttuneiksi Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta?

        Luonnollisesti ajatellen oikea nöyrä uskova hylkäisi opin, jota ei löydy Raamatusta. Mutta nyt maailmalla on pelkästään helluntailaisia n . 400 miljoonaa. Siihen sitten lisäksi kaikki muut kristilliset kirkkokunnat jotka kaikki uskovat kolminaisuuden olevan Raamatussa. Miljoonat, ja taas miljoonat uskovat kykenevät myös näyttämään Raamatusta Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden.

        Miten tämä on mahdollista jos Raamattu ei opeta Jeesusta ja Pyhää Henkeä Jumalana?Luonnollisesti ajatellen olisi vaikea perustella Raamatulla Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta jos siellä ei missään ilmaistaisi asiaa täysin kiisattomasti.

        Jos siis Raamattu ei missään ilmoita Jeesusta Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ei missään ilmoita Pyhää Henkeä Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ilmoittaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi, USKO vaikka se ei sopisi oppeihisi ja vaatisi sinut polvilleen Kaikkivaltiaan edessä tekemään parannusta! http://www.jaikal.se/48683134

        "Jos siis Raamattu ei missään ilmoita Jeesusta Jumalaksi, älä usko."

        Raamattu ilmoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Eikö tuo ole selvästi sanottu?

        Siitä voi maalaisjärjellä laskea että onko Poikakin Jumala kun sanotaan että VAIN Isä on Jumala.

        Järjen käyttö on helluntailaisilta kielletty epähengellisenä toimintana, mutta Raamatussa hyvänä esimerkkinä järjen käytöstä ovat Beroian juutalaiset. Beroian juutalaiset "ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa." (Ap.t. 17:11)

        Tuohon tutkimiseen on tarvittu jossain määrin järjen käyttöä, on pitänyt vertailla pitikö Paavalin julistus yhtä kirjoituksien kanssa. Vertailuun on tarvittu teksin ymmärtämistä.

        ----------------------------------------------------------------------

        Jeesus kutsuu Jumalaa Isäkseen. Isä on Jeesuksen Jumala. (Joh 20:17)

        Itsestään Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä!" (Ef 1:3)

        On vain yksi Jumala:

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jos siis Raamattu ei missään ilmoita Jeesusta Jumalaksi, älä usko."

        Raamattu ilmoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Eikö tuo ole selvästi sanottu?

        Siitä voi maalaisjärjellä laskea että onko Poikakin Jumala kun sanotaan että VAIN Isä on Jumala.

        Järjen käyttö on helluntailaisilta kielletty epähengellisenä toimintana, mutta Raamatussa hyvänä esimerkkinä järjen käytöstä ovat Beroian juutalaiset. Beroian juutalaiset "ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa." (Ap.t. 17:11)

        Tuohon tutkimiseen on tarvittu jossain määrin järjen käyttöä, on pitänyt vertailla pitikö Paavalin julistus yhtä kirjoituksien kanssa. Vertailuun on tarvittu teksin ymmärtämistä.

        ----------------------------------------------------------------------

        Jeesus kutsuu Jumalaa Isäkseen. Isä on Jeesuksen Jumala. (Joh 20:17)

        Itsestään Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä!" (Ef 1:3)

        On vain yksi Jumala:

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        korjaus: Vertailuun on tarvittu tekstin ymmärtämistä.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        korjaus: Vertailuun on tarvittu tekstin ymmärtämistä.

        Miksi sinä hermostuit niin kovasti, että hyökkäsit monta kertaa aivan holtittomasti ilmaan hosuen ?


      • uuuu5
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Minkä värinen sinun patasi kylki on?


      • totuus_voittaa
        kjloi89 kirjoitti:

        >>>Aivopesusta en tiedä mitään, mutta juuri kolminaisuusopilla on aivopesty onnistuneesti hyvin suuri osa ihmisistä, vaikka Raamattu ei sitä opeta.<<<

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi miljoonat ihmiset ovat itsenäisesti toisista uskovista riippumatta ja ilman, että olisivat saaneet opetusta Raamatusta löytäneet sieltä Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden. Näitä esimerkkejä on valtasti.

        Jos kolminaisuutta ei ole Raamatussa, miksi Raamattuun lujasti uskovat ihmiset eivät olen huomanneet, ettei Raamattu sano Jeesusta eikä Pyhää Henkeä Jumalaksi ja että heitä on jujutettu tässä asiassa? Miksi Raamattua lukeva, sen jokaiseen jakeeseen uskova ihminen, löytää esim. Room 9:5 jakeesta, että siinä sanotaan Jeesusta Jumalaksi? Miksi uskovat löytävät tällaisia jakeita niin paljon, että ne saavat miljoonat Raamattua lukevat ja siihen uskovat uskovat täysin vakuuttuneiksi Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta?

        Luonnollisesti ajatellen oikea nöyrä uskova hylkäisi opin, jota ei löydy Raamatusta. Mutta nyt maailmalla on pelkästään helluntailaisia n . 400 miljoonaa. Siihen sitten lisäksi kaikki muut kristilliset kirkkokunnat jotka kaikki uskovat kolminaisuuden olevan Raamatussa. Miljoonat, ja taas miljoonat uskovat kykenevät myös näyttämään Raamatusta Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden.

        Miten tämä on mahdollista jos Raamattu ei opeta Jeesusta ja Pyhää Henkeä Jumalana?Luonnollisesti ajatellen olisi vaikea perustella Raamatulla Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta jos siellä ei missään ilmaistaisi asiaa täysin kiisattomasti.

        Jos siis Raamattu ei missään ilmoita Jeesusta Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ei missään ilmoita Pyhää Henkeä Jumalaksi, älä usko. Jos Raamattu ilmoittaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi, USKO vaikka se ei sopisi oppeihisi ja vaatisi sinut polvilleen Kaikkivaltiaan edessä tekemään parannusta! http://www.jaikal.se/48683134

        "Luonnollisesti ajatellen oikea nöyrä uskova hylkäisi opin, jota ei löydy Raamatusta."

        Aamen!

        Verratkaa te "oikeat nöyrät uskovat" kolminaisuusoppianne tähän:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        ja tähän:

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        ja tähän:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Joka ei kolminaisuusoppia hylkää Raamattua luettuaan ei siis ole "oikea nöyrä uskova" vaan röyhkeä, itsepäinen, uskosta osaton, järkensä menettänyt luopio.


      • suurioppihulluuttaako
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Luonnollisesti ajatellen oikea nöyrä uskova hylkäisi opin, jota ei löydy Raamatusta."

        Aamen!

        Verratkaa te "oikeat nöyrät uskovat" kolminaisuusoppianne tähän:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        ja tähän:

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        ja tähän:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Joka ei kolminaisuusoppia hylkää Raamattua luettuaan ei siis ole "oikea nöyrä uskova" vaan röyhkeä, itsepäinen, uskosta osaton, järkensä menettänyt luopio.

        Jeesuksesta sanottiin, että Hän on järjiltään, eikä Häntä kannata kuunnella. Sanojat olivat Hänen perheensä jäsenet. Paavalista sanottiin, että hän on hullu, ja että suuri oppi tekee hänestä hullun. Sinussa vaikuttaa sama henki kuin Jeesuksen ja Paavalin arvostelijoissa ja tuomtsijoissa.

        Miksi Jeesusta ja Paavalia sanottiin järkensä menettäneiksi? Siksikö että he puhuivat maallisia vai siksi että he puhuivat Jumalan sanaa? Mieti tätä ja vastaa itsellesi sillä et varmaankaan voi vastata yleisesti palstalla.

        Miksi Jeesuksesta ei aikaisemmin oltu sanottu Hänen olevan järjiltään? Miksi Sauluksesta ei sanottu, että hän on hullu? Miksi vasta hänen kohtattuaan Herra Jeesus Kristus ja hänen julistaessaan Kristuksen oppia?


      • Usko.Toivonen

        "t_v" kirjoittaa:

        >> Usko.Toivonen joka ei usko Jumalaa, Jeesusta eikä apostoleja tietää mitä on oikea usko, se että huudetaan Jeeeeeesus, Jeeeeeesus, Jeeeeesus. >>

        Aivan, oikea usko on ilmoitettu Raamatussa, mm. Apostolien tekojen 9. luvussa.

        Saulus taesolainen vainosi uskovia, siis uskovia, ymmärrätkö: Uskovia, Jeesuksen pyhiä, Jumalan seurakuntaa.

        Saulukselta oli ylipapeilta saatu vangitsemiskirje Damaskon synagoogille ja vangitsemiskirjeessä oli mainittu uskovan tunniste, peruste vangita ja kuljettaa Jerusalemiin rangaistaviksi, kaikki jotka .... .

        Ja nyt kysymys sinulle "totuus_voittaa".

        Mikä oli tuo syy, vangita kaikki jotka ........ ........ ........ ......... ?

        Osaatko täydentää lauseen puuttuvat sanat?

        Sen verran apuja, että vastaus löytyy seuraavasta Raamatun tekstikohdasta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Löydätkö perusteen uskovien, Jeesuksen pyhien, Jumalan seurakunnan jäsenten vangitsemiseen ?

        Mistä Saulus siis tunnisti alkuseurakuntaan kuuluvan uskovan??


    • ÄlyOnLuojanLahja

      Tapasin aamuisella hölkkälenkilläni Jeesuksen. Kertoi menevänsä pilkille ja olevansa sen verran kiireinen, ettei itse jouda kirjoittelemaan tänne palstalle. Pyynnöstää kirjoitan HÄNEN puolestaan seuraavaa:
      1. Ottakaa järki käteen, äly on käyttöä varten
      2. Tehkää työnne älkääkä käyttäkö aikaanne sekoiluun
      3. Älkää suoltako kaikkea soopaa Jumalan nimissä
      4. Turvautukaa ammattilaisen apuun, jos 1-3 kohdan toteuttaminen tuottaa ongelmia

      Siinäpä se oli pääpiirteittäin referoituna.

      • sammaamieltä

        Just näin Jeesus minullekin sanoi tänään.Hän on todella kyllästynyt näihin sekoilijoihin.


      • totuus_voittaa
        sammaamieltä kirjoitti:

        Just näin Jeesus minullekin sanoi tänään.Hän on todella kyllästynyt näihin sekoilijoihin.

        mikä pakottaa seuraamaan tälläisiä palstoja?


      • truth_totuus

        Niin mitäpä Jeesus mahtaisi sanoa, jos hän tulisi keskuuteemme? Ihmettelisi varmasti, miksi hänen sanojaan vääristeltäisiin. Puolustaisi varmasti Jumalaansa ja korostaisi Isänsä tahdon tekemistä, niinkuin hän teki ollessaan 2000 vuotta sitten.
        Kauhistelisi varmaan sitä luopumusta oikeasta opista, jonka hän pani alulle, joka ei sisältänyt itsensä Jumalaksi ylentämistä. Hän sanoi aina olevansa alamainen Isänsä tahdolle. Ihmiset ovat senjälkeen vääristelleet hänen sanojaan. Hän sanoi, että Isä on minua suurempi, eikä sanonut, että olemme samanarvoisia.
        Hän sanoi myös,että totuus tekisi vapaaksi vääristä opetuksesta. Koko maailma ei ollut silloinkaan hänen seuraajiakaan, eivätkä he olleet erityisen suosittuja, joten suuret massat eivät ole tae oikeasta uskonnosta.
        Kolminaisuusoppia on opetettu kristikunnan kirkoissa sen jälkeen, kun se omaksuttiin apostolien kuoleman jälkeen. Paavali ennusti tämän. Apostolien teot.20: 29,30 Tutustupa, mitä tapahtui Nikean kirkolliskokouksissa, jossa omaksuttiin kolminaisuusoppi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3827
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1485
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe