Päivän hesari syntyneistä

Kirstunvartijat on heränneet syntyvyyden vähenemiseen. Hesarin mukaan kansantalouden pitkän ajan suunnitelmat menee vituiksi: tinderitytöt ja yliopistovosut ei tee lapsia, kun olisi vain luusereita tarjolla isäehdokkaiksi ja -elättäjiksi.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005634164.html

Minkälaisia avauksia ja toimenpideehdotuksia odotatte poliitikoilta? Luuletko että joku maksaa sinun eläkkeesi?

Onko jollain sisäpiirin tietoa, onko syntyneiden määrä pienetynyt yhä vuonna 2018?

185

2962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan tuohon herätty aiemminkin.

      Alavus Vauvalahja, 4x50 euron lahjakorttia syntymävuonna
      Jurva Vauvaraha, 100 euroa/jurvalainen sinä vuonna syntynyt lapsi
      Karvia Vauvaraha 100 euroa/lapsi
      Kemin kaupunki Vauvalahja 400 euroa
      Kemiö Synnytyksestä aiheutuvat sairaalassaolokustannukset (6 vrk)
      Kinnula 100 euroa/lapsi
      Kivijärvi Vauvaraha 280 euroa
      Kolari Kolarilaisen vauvan syntymä huomioidaan ns. vauvalahjalla (lampaantalja ja kortti), jonka arvo 100-120 euroa
      Kortesjärvi Vauvaraha, 500 euroa/syntynyt lapsi
      Kuhmalahti Syntymälahja 170 euroa
      Kuhmoinen Kello 100 euroa
      Kuortane Vauvarahaa 170 euroa/lapsi
      Kustavi Vauvaraha 170 euroa, kaikille syntyneille lapsille
      Lappajärvi 50 euroa/kk sen kuukauden loppuun kun lapsi täyttää 2 vuotta
      Lehtimäen kunta Vauvaraha 200,00 euroa/vauva
      Lemi Rotinaraha 100 euroa/lapsi
      Lestijärven kunta Lapsiraha 500 euroa
      Masku Kolmen vuorokauden sairaalamaksu
      Multia Vauvaraha 140 euroa maksetaan ajalla 1.1.-31.12.2008 syntyneille vauvoille
      Naantali Synnytysraha, jota maksetaan enintään neljän ensimmäisen sairaalavuorokauden ajalta 26 euroa/vrk.
      Parkanon kaupunki Vauvaraha 250 euroa
      Perhon kunta Vauvaraha 100 euroa
      Pertunmaa Vauvaraha 170 euroa
      Punkalaidun Vauvaraha 300 euroa/lapsi
      Puolanka 100 euroa ja lisäksi kuppi ja lautanen
      Puumalan kunta Vauvaraha jokaiselle syntyneelle kuntalaiselle 100 euroa.
      Pyhäjoki Haikararaha, 1000 euroa/lapsi
      Pylkönmäki Vuosittain Pylkönmäellä syntyneille lapsille kunta maksaa ns. vauvarahaa 200 euroa
      Pöytyä Maksaa laskun synnytysosastoajalta viideltä päivältä. Päivähinta on 26 euroa.
      Raisio Synnytyksestä aiheutuvat sairaalassaolokustannukset maksetaan TYKS:n laskutuksen mukaan. Korvausta ei ole sidottu sairaalassa olon pituuteen.
      Savonranta Lapsiraha 2000 euroa/vuosi, siihen asti kunnes lapsi täyttää 10 vuotta
      Soini Vauvaraha 100 euroa/perhe.
      Someron kaupunki Sairaalan hoitopäivämaksu 26 euroa/pv enintään 5 vrk
      Suomenniemi Onnitteluraha, 200 euroa
      Taivassalon kunta Synnytyksistä aiheutuvat sairaalapäivät maksetaan eli potilaan asiakasmaksut.
      Tervolan kunta Vastasyntyneiden muistaminen; 100 €
      Teuva Kunta lahjoittaa 150 euron palvelusetelin vuosina 2007 ja 2008 Teuvalla syntyneille vauvoille. Lahja annetaan vauvan synnyttyä. Kunta lahjoittaa 500 euron shekin jokaiselle vuosina 2007 ja 2008 syntyvälle teuvalaiselle lapselle seuraavan vuoden alussa.
      Toivakan kunta Lapsiraha 850 euroa
      Tuulos Vauvaraha syntyneelle lapselle 120 euroa
      Tuusniemi 100 euroa/vauva
      Töysä Kunnallinen lapsilisä 200 euroa/syntynyt töysäläinen lapsi
      Valtimo Vauvaraha 600 euroa
      Vampula Vauvaraha 100 euroa
      Vihanti Vauvaraha 170 euroa/lapsi, joka voi olla syntynyt tai adoptoitu.
      Vimpeli Vauvaraha, 100 euron lahjakortti johonkin kunnan yritykseen tai liikkeeseen
      Ylitornio Vauvaraha, 300 euroa
      Ylämaa Vauvaraha 150 euroa
      Yläne Vauvaraha 180 euroa

      Lähde: Kuntaliitto

      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/31675-nama-kunnat-maksavat-vauvasta

      Ainahan voi mennä narun jatkoksi, jos rahat loppuu eikä eläkettä saa. Eiköhän sitä jollakin konstilla selvitä.

      Eletään vielä kyseistä vuotta, kysy ensi vuonna uudelleen onko vähentynyt.

      • Jokaisen synnytyssairaalan luulisi tietävän montako vauvaa syntyi tammi-maaliskuussa. Yritysmaailmassa puhuttaisiin osavuosikatsauksesta.

        Listassasi on lähinnä muuttotappiokuntia, joissa lähinnä odotellaan kuka viimeisenä sammuttaa valot. Se on ollut trendi pitkään, että väestö muuttaa ns. kasvukeskuksiin. Nyt kasvukeskusten kasvu alkaa tulla enää ulkomailta ja jos epäkorrektia ilmausta käytän, niin lähinnä persreikämaista. Mä en laskisi mitään sen varaan, että joku kuranaama pystyy ikinä ylläpitämään mitään järjestäytynyttä yhteiskuntaa saati maksamaan kenenkään eläkkeitä.


      • scrg kirjoitti:

        Jokaisen synnytyssairaalan luulisi tietävän montako vauvaa syntyi tammi-maaliskuussa. Yritysmaailmassa puhuttaisiin osavuosikatsauksesta.

        Listassasi on lähinnä muuttotappiokuntia, joissa lähinnä odotellaan kuka viimeisenä sammuttaa valot. Se on ollut trendi pitkään, että väestö muuttaa ns. kasvukeskuksiin. Nyt kasvukeskusten kasvu alkaa tulla enää ulkomailta ja jos epäkorrektia ilmausta käytän, niin lähinnä persreikämaista. Mä en laskisi mitään sen varaan, että joku kuranaama pystyy ikinä ylläpitämään mitään järjestäytynyttä yhteiskuntaa saati maksamaan kenenkään eläkkeitä.

        Noniinpä, sinä tartuit heti siihen totuuteen mikä listasta näkyy. Tappiokuntiin. Näinhän se menee. Siellä rimpuillaan vielä kannustinrahojen kanssa, ettei tarvitse kunnalle kuoppaa kaivaa.

        Kasvukeskukset vetää ja ulkomaillekin lähtee tasaseen tahtiin ihmisiä, koska hyvät mahdollisuudet houkuttaa. Jopa paikka paikoin paremmat, kuin täällä.

        Heh, no en minäkään usko, että pakolaiset kovin riuskasti tätä maata edes ryhtyisi ylläpitämään. Tai että heillä olisi edes samanlaista tarvetta siihen, kun meillä jotka tämmönen yhteiskunta on äidinmaidossa jo opittu tuntemaan. Ja näitä asioita ylläpitämään ja arvostamaan.

        Jospa lähetäänkin finskit muille maille ja jätetään tää luminen maa uudisasuttajille?

        Kyllähän siinä vielä niin käy, että sosiaalietuudet lähtee tai vähenee merkittävästi ja jokaiselle jää itselleen enemmän kustannettavaa...terveydenhuollosta, palveluista kaikesta. Amerikan malli aika todennäköinen, ne ottaa vakuutuksia joilla on varaa ja saa palveluja. Kellä ei ole, ne päätyy minne päätyy...


      • imekööt.persettä

        Voi helevetti että joku kusinen 100€ lämmittää mieltä, kun se kersa tulee maksamaan 20 v. aikana 100.000-200.000 € vanhemmilleen, tai tarkemmin miehelle.
        Näillä palkoilla ja verotuksella sekä ämmänrutkujen oikeuksilla kakaroiden suhteen, täytyy kyllä olla melko vajakki mies joka vapaaehtoisesti tuollaisen myllynkiven ottaa kaulaansa ja lähtee dallaileen kevätjäälle. Tuohon saatana vielä kaikki helvetin MeToo# perseilyt ja nirppanokkaiset feminismin marinoimat harput, niin morjes !

        Tekee kersoja tällaiseen paskaan kuka haluaa, aika usea mies on jo niin valveutunut että ei maksajan ja hevosen rooli enään oikein jaksa nykyehdoilla napostella.


      • eikannatasun
        imekööt.persettä kirjoitti:

        Voi helevetti että joku kusinen 100€ lämmittää mieltä, kun se kersa tulee maksamaan 20 v. aikana 100.000-200.000 € vanhemmilleen, tai tarkemmin miehelle.
        Näillä palkoilla ja verotuksella sekä ämmänrutkujen oikeuksilla kakaroiden suhteen, täytyy kyllä olla melko vajakki mies joka vapaaehtoisesti tuollaisen myllynkiven ottaa kaulaansa ja lähtee dallaileen kevätjäälle. Tuohon saatana vielä kaikki helvetin MeToo# perseilyt ja nirppanokkaiset feminismin marinoimat harput, niin morjes !

        Tekee kersoja tällaiseen paskaan kuka haluaa, aika usea mies on jo niin valveutunut että ei maksajan ja hevosen rooli enään oikein jaksa nykyehdoilla napostella.

        Ei kaltaisesi ihminen isäksi voisi ryhtyäkään.Se vaatii tiettyjä ominaisuuksia, jotka sulta selvästi puuttuu.


      • jalostustatämäkin
        eikannatasun kirjoitti:

        Ei kaltaisesi ihminen isäksi voisi ryhtyäkään.Se vaatii tiettyjä ominaisuuksia, jotka sulta selvästi puuttuu.

        Oli just tulossa sanomaan sama, et parempi ettei tolla asenteella lisäänny.

        Syntyvyyden lasku on hyvä asia, jos luonnehäiriöiset jättää lisääntymättä.


      • No.ei.TOD.kannata
        eikannatasun kirjoitti:

        Ei kaltaisesi ihminen isäksi voisi ryhtyäkään.Se vaatii tiettyjä ominaisuuksia, jotka sulta selvästi puuttuu.

        Ihanko itse keksit tuon ? Ei kukaan auttanut ?
        Tyypillistä wanhojen lutkien rutkutusta tyhjän perästä. Ei sitten se luetun ymmärtäminenkään näytä olevan kovin korkealla tasolla, vai mistä sait tyhmään päähäsi että tuon tekstin perusteella olisi _minkäänlaista_ mielenkiintoa kersa-nimisiin painolasteihin ?

        Tottakai wanhat luuskat rutisee kun joku mies sanoo niin kuin asiat ovat, eli kersat ovat perseestä eikä halua alkaa kusitolpaksi ja käteisautomaatiksi eli lompakoksi tuollaisille lutkille.
        Naisilla kun ei ole mitään muuta agendaa elämässään, kuin päästä porsimaan ja sysätä siitä aiheutuvat kustannukset miesten kontoille. Kun joku asettuu poikkiteloin tätä lutkien MasterPlan :ia , niin alkaa yllä oleva "eikannatasun" länkytys. Voit olla lumppu huoletta, ei ole kuule pienintäkään halua alkaa monistua, toisin kuin eräillä.


    • Pillujen--asiantuntija

      90% naisista ja miehistä on taviksia mutta tavis naiselle ei kelpaakkaan tavis ätmi. Mies on joko liian ruma rumalle naiselle tai liian köyhäkin. Deittipalstat on täynnä yksinhuoltaja naisia ja muita tinderi naisia joille kelpaa vain top 10 mies eli axl smith tai joku muu julkkis jolta saa tarvittaessa rahaa elämiseen. Parhaassa iässä olevat miehet ei kelpaa tavis tinder naisille koska naiset pitää itseään täydellisinä. Samaan aikaa monet väkivaltaiset jännämiehet kelpaa lapsia tekemään.

      • tai.vieläenemmän

        90% miehistä on jännämiehiä.


      • tai.vielä.enemmän
        tai.vieläenemmän kirjoitti:

        90% miehistä on jännämiehiä.

        99% naisista on jännänaisia.


      • oikeessaoot
        tai.vielä.enemmän kirjoitti:

        99% naisista on jännänaisia.

        Mies itkee pillunperään mutta nainen ei mulkun perään.
        Miehellä on jännänainen useammin kun naisella jännämies. Prosentit kertoo niin.


    • Pillujen--asiantuntija

      Vauvarahaa 100 euroa naisille joka tekee lapsia jännämiesten kanssa. Sitten jännämies joutuu maksaa 18 vuoden ajan 200 - 400 euroa joka kuukausi naiselle elatusta eli 43200-86400 euroa mies köyhtyy

      • Tyhmäukko

        Mitäs jännämies erehtyi sotkeutumaan jännänaiseen.


    • karatemummu

      Japani on huippuesimerkki ikärakenteessa

      väestön kekim iikä on 65v

      • Japani kulkee edellä ja siellä väestö jo vähenee.

        Japanin keskusteluja ja mediaa olisi mielenkiintoista seurata enemmänkin, mutta ei vain kielitaito riitä. Käsittääkseni aika iso filosofinen ero on siinä, että japanilaiset uskovat alhaalta kapean väestöpyramidin hoitoon ilman mittavaa maahanmuuttoa.


      • Tokugawa

        Japanissa on varaakin hiukan vähentää väestöä, hiukan Suomea enemmän maapinta alaa (suomi 338 448, Japani 377 930 km²) mutta asukkaita jotain 126 miljoonaa. Kyllä, katsoin wikipediasta.


      • luokkaero
        Tokugawa kirjoitti:

        Japanissa on varaakin hiukan vähentää väestöä, hiukan Suomea enemmän maapinta alaa (suomi 338 448, Japani 377 930 km²) mutta asukkaita jotain 126 miljoonaa. Kyllä, katsoin wikipediasta.

        Kaikkialla länsimaissa ihmiset kuluttavat niin paljon, että ympäristön puolesta varaa on vähentää syntyvyyttä kaikkialla.


      • luokkaero kirjoitti:

        Kaikkialla länsimaissa ihmiset kuluttavat niin paljon, että ympäristön puolesta varaa on vähentää syntyvyyttä kaikkialla.

        .. KehitysMaissa se Syntyvyyden vähentäminen pitäisi olla jo täydessä vauhdissa, jos Maailma halutaan pelastaa.. Sieltähän ne lähtee Tunkeutumaan kaikkialle ja sama meno sen kuin vain jatkuu, niin siellä kuin niissäkin maissa minne ovat päässeet livahtamaan.. ;P

        .. Mitä kauemmin IlmiSelviä Ongelmia pyritään Hyssyttelemään jne, niin sitä pahemmaksi tilanne menee.. MaaPallonkin Kannalta.. ;P

        .. Ei niillä ole mitään ErityisOikeutta lisääntyä kuin Kaniinit ja/tai Vapautus KritiikistäKorttia toimilleen.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. KehitysMaissa se Syntyvyyden vähentäminen pitäisi olla jo täydessä vauhdissa, jos Maailma halutaan pelastaa.. Sieltähän ne lähtee Tunkeutumaan kaikkialle ja sama meno sen kuin vain jatkuu, niin siellä kuin niissäkin maissa minne ovat päässeet livahtamaan.. ;P

        .. Mitä kauemmin IlmiSelviä Ongelmia pyritään Hyssyttelemään jne, niin sitä pahemmaksi tilanne menee.. MaaPallonkin Kannalta.. ;P

        .. Ei niillä ole mitään ErityisOikeutta lisääntyä kuin Kaniinit ja/tai Vapautus KritiikistäKorttia toimilleen.. ;P

        Mä juuri luin sun kaikki kirjoituksesi tässä ketjussa.

        Mä tiesin että sä olet fiksu, mutta olen silti lähes sanaton. En siis voi muuta kuin osoittaa syvät kunnioitukseni sua kohtaan ja antaa peukkua.

        On mahtanut olla raskasta pitää kaikkea tuota tietoa sisälläsi, ja myöhemmin todeta, ettei sua välttämättä edes ymmärretä kun vihdoin avaat suusi.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä juuri luin sun kaikki kirjoituksesi tässä ketjussa.

        Mä tiesin että sä olet fiksu, mutta olen silti lähes sanaton. En siis voi muuta kuin osoittaa syvät kunnioitukseni sua kohtaan ja antaa peukkua.

        On mahtanut olla raskasta pitää kaikkea tuota tietoa sisälläsi, ja myöhemmin todeta, ettei sua välttämättä edes ymmärretä kun vihdoin avaat suusi.

        .. Mä totisesti toivon, että olet Trolli.. Ihan Sun, kuin kaikkien muidenkin puolesta.. ;P

        .. Ja tuo Kommenttisi on ihan yhtä TyhjänPäiväistä LiirumLaarumia.. Kyllä esim. tuokin asia on monella Tiedossa, mutta siitä ei Syystä, jos Toisesta monikaan puhu/keskustele.. Varsinkaan IRL.. Ainakaan TietynLaisten Ihmisten kuullen.. Sama pätee moneen muuhunkin juttuun.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mä totisesti toivon, että olet Trolli.. Ihan Sun, kuin kaikkien muidenkin puolesta.. ;P

        .. Ja tuo Kommenttisi on ihan yhtä TyhjänPäiväistä LiirumLaarumia.. Kyllä esim. tuokin asia on monella Tiedossa, mutta siitä ei Syystä, jos Toisesta monikaan puhu/keskustele.. Varsinkaan IRL.. Ainakaan TietynLaisten Ihmisten kuullen.. Sama pätee moneen muuhunkin juttuun.. ;P

        Minkä takia sä oot noin ilkeä mulle?


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Minkä takia sä oot noin ilkeä mulle?

        .. Miks Sä Roikut Lahkeessa.. Ja Trollaat ja/tai olet tuollainen PääPiPi Homppeli, joka ei ymmärrä, että Hetero ei ole Homppeli, eikä usko myöskään sitä, että en Sua Tunne OikeassaElämässä, enkä TodHalua Tunteakaan?.. ;D

        .. Mene Trollaamaan muualle, kuin mun lahkeeseen ja/tai etsi joku HomppeliMesta, missä kaltaises pyörii.. ;D

        .. Mä en ole tilannut Sua mun Lahkeeseen, joten Painu Jantteri sinne mistä Tulitkin tai ainakin pois mun lahkeistani.. ;P

        Prkl.. Ihme Spede.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Miks Sä Roikut Lahkeessa.. Ja Trollaat ja/tai olet tuollainen PääPiPi Homppeli, joka ei ymmärrä, että Hetero ei ole Homppeli, eikä usko myöskään sitä, että en Sua Tunne OikeassaElämässä, enkä TodHalua Tunteakaan?.. ;D

        .. Mene Trollaamaan muualle, kuin mun lahkeeseen ja/tai etsi joku HomppeliMesta, missä kaltaises pyörii.. ;D

        .. Mä en ole tilannut Sua mun Lahkeeseen, joten Painu Jantteri sinne mistä Tulitkin tai ainakin pois mun lahkeistani.. ;P

        Prkl.. Ihme Spede.. ;D

        Niin... kaipa tuo käytös on sun ainoa vaihtoehtosi.

        Mutta ei tää nyt kuitenkaan kovin kivalta tunnu.


    • Suomessa on huuuutava pula kunnollisista miehistä.

      Mitä tehdä?

      Tuodaan niitä ulkomailta ja toivotaan parasta.


      • Se oli orjakaupan aikaa, kun ihmisiä tuotiin. Nykyaikana ihmiset yrittää muuttaa sinne missä vaikuttaa houkuttelevalta. Suomessa houkuttelevaa on neljä vuodenaikaa, joista osa kylmiä ja pimeitä ja osa vain kylmiä sekä tietysti KELAn taikaseinä, josta saa rahaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei ole syrjäytyneistä pleikkarin pelaajista maksamaan näitä summia..

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000890610.html

        Koomista keskustelussa on se ilo, mitä naiset kokevat siitä kun naiset menestyvät koulussa miehiä paremmin, kouluttautuvat miehiä enemmän ja tuon seurauksena valtaavat myös työelämässä yhä suuremman osan kivoista paikoista. Syrjäytynyt pleikkarijonne on osa vihollista, joka on voitettu. Henkilökohtaisella tasolla monelle naiselle muodostuu sitten haasteeksi löytää kumppani, jonka kokisi vertaisekseen.


      • ei-toiminut
        scrg kirjoitti:

        Se oli orjakaupan aikaa, kun ihmisiä tuotiin. Nykyaikana ihmiset yrittää muuttaa sinne missä vaikuttaa houkuttelevalta. Suomessa houkuttelevaa on neljä vuodenaikaa, joista osa kylmiä ja pimeitä ja osa vain kylmiä sekä tietysti KELAn taikaseinä, josta saa rahaa.

        Kerran olen hakenut Kelasta toimeentulotukea enkä saanut. Saavat pitää rahansa.


      • Asenneongelma
        scrg kirjoitti:

        Koomista keskustelussa on se ilo, mitä naiset kokevat siitä kun naiset menestyvät koulussa miehiä paremmin, kouluttautuvat miehiä enemmän ja tuon seurauksena valtaavat myös työelämässä yhä suuremman osan kivoista paikoista. Syrjäytynyt pleikkarijonne on osa vihollista, joka on voitettu. Henkilökohtaisella tasolla monelle naiselle muodostuu sitten haasteeksi löytää kumppani, jonka kokisi vertaisekseen.

        Suomessa on mieluummin niinpäin että vähätellään omia saavutuksia. Enemmän pitäisi olla ylpeä itsestään ja iloita julkisesti mistä on selvinnyt.
        Miehet voi ottaa itseään niskasta ja raivata tiensä elämään. Miehet itkee pillun puutetta ja se viekin sitten maailman tärkeimpänä asiana mennessään. Muuta ajatusta päähän ei mahdukaan.


      • scrg kirjoitti:

        Koomista keskustelussa on se ilo, mitä naiset kokevat siitä kun naiset menestyvät koulussa miehiä paremmin, kouluttautuvat miehiä enemmän ja tuon seurauksena valtaavat myös työelämässä yhä suuremman osan kivoista paikoista. Syrjäytynyt pleikkarijonne on osa vihollista, joka on voitettu. Henkilökohtaisella tasolla monelle naiselle muodostuu sitten haasteeksi löytää kumppani, jonka kokisi vertaisekseen.

        Mitä sun mielestä pitäisi tehdä, että pleikkarijonnet kävis koulunsa loppuun?


      • Expihtarikurppa
        scrg kirjoitti:

        Koomista keskustelussa on se ilo, mitä naiset kokevat siitä kun naiset menestyvät koulussa miehiä paremmin, kouluttautuvat miehiä enemmän ja tuon seurauksena valtaavat myös työelämässä yhä suuremman osan kivoista paikoista. Syrjäytynyt pleikkarijonne on osa vihollista, joka on voitettu. Henkilökohtaisella tasolla monelle naiselle muodostuu sitten haasteeksi löytää kumppani, jonka kokisi vertaisekseen.

        Näinhän se on, mutta minkä teet. Onko ratkaisuna se, että myös naiset jäävät syrjäytyneiksi pleikkarijennoiksi vai se, että myös miehet kouluttautuvat ja raivaavat tiensä työelämään?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä sun mielestä pitäisi tehdä, että pleikkarijonnet kävis koulunsa loppuun?

        Mä en tiedä. Mulla ei ole juuri minkäänlaista kosketuspintaa nykyajan koulumaailmaan. Mun omina kouluaikoina ainakin ulkoiset motivointitekijät oli aika vähissä. Joku suuri kusetus pitäisi varmaan keksiä, jolla jonnet motivoitaisiin.

        https://www.katsomo.fi/sarja/ketonen-myllyrinne-33006063/opettaja-488959

        Palstan Timppa on vähemmän hohdokas esikuva kuin joku NHL-kiekkoilija, tubettaja tai räppäri.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä sun mielestä pitäisi tehdä, että pleikkarijonnet kävis koulunsa loppuun?

        Opettajat ja varhaiskasvatuksen ammattiihmisille sukupuolikiintiöt. Joka työyksikössä vähintää 40% molempia sukupuolia. (ja varmaan kiintiö myös niille muusukupuolisille.

        Lisäksi erossa äiti ei saa olla mikään lapsensaantiautomaatti vaan isälle pitää saada mahdollisuus olla yhtä lailla läsnä lapsen elämässä.

        Jostakin ne pojat miehisen käytöksen mallin ammentavat ja isähän se tärkein idoli on ja jos isä ei siihen pysty niin silloin tulee varhaiskasvatus ja koulu tärkeään rooliin.


      • Mietin.vaan
        M184 kirjoitti:

        Opettajat ja varhaiskasvatuksen ammattiihmisille sukupuolikiintiöt. Joka työyksikössä vähintää 40% molempia sukupuolia. (ja varmaan kiintiö myös niille muusukupuolisille.

        Lisäksi erossa äiti ei saa olla mikään lapsensaantiautomaatti vaan isälle pitää saada mahdollisuus olla yhtä lailla läsnä lapsen elämässä.

        Jostakin ne pojat miehisen käytöksen mallin ammentavat ja isähän se tärkein idoli on ja jos isä ei siihen pysty niin silloin tulee varhaiskasvatus ja koulu tärkeään rooliin.

        Luuletko että opetuksen ja varhaiskasvatuksen alalla edes on 40% miehiä? Miten heitä sinne edes saataisiin?


      • ddfsfgfdg45tg
        scrg kirjoitti:

        Mä en tiedä. Mulla ei ole juuri minkäänlaista kosketuspintaa nykyajan koulumaailmaan. Mun omina kouluaikoina ainakin ulkoiset motivointitekijät oli aika vähissä. Joku suuri kusetus pitäisi varmaan keksiä, jolla jonnet motivoitaisiin.

        https://www.katsomo.fi/sarja/ketonen-myllyrinne-33006063/opettaja-488959

        Palstan Timppa on vähemmän hohdokas esikuva kuin joku NHL-kiekkoilija, tubettaja tai räppäri.

        Mutta toisaalta poikia ja miehiä lyödään sellaisella lekalla nykyään, ettei ole tosikaan. Tuolla HS:n kommenteissa syyllistettiin nimenomaan pojat/miehet itse.


      • Mietin.vaan kirjoitti:

        Luuletko että opetuksen ja varhaiskasvatuksen alalla edes on 40% miehiä? Miten heitä sinne edes saataisiin?

        Jos osaisin tuohon suoralta käsin vastata olisin paremmin palkatuissa töissä.
        Kyllähän tuohon liittyy sitten kaikenlaisia epäterveitä asioita kuten päästä opiskelemaan alaa matalemmilla pisteillä pelkän sukupuolen perusteella. Ei hyvä sekään.

        Yksi tekijä tietysti on palkkaus ja kuten huomattua aika vaikeaa tuntuu sen kohoaminen olevan. Jos nyt kunnille ilmoitettaisiin että aikaa hoitaa nämä asiat näin 2015 mennessä jonka jälkeen alkaa sanktiot paukkua niin se varmasti hilaisi kilpailun kautta palkkoja ylös. Mutta ongelmia tietysti tulee myös sen kautta että tuleeko virkoja auki niin paljon että näitä pystytään tasapäistämään.

        Ehkä näkisin nuo luvut sellaisina että niihin pitää pyrkiä ja jos niihin ei päästä tai jopa kuilu syvenee niin joutuu antamaan selityksen että miksi näin. Vähän sama kuin rakennusteollisuudessa on monessa paikkaa 0-työtapaturmaa linja. Vaikka siihen ei päästä niin toimenpiteet joita on tehty ovat laskeneet työtapaturmien määrää. Siihen nämä luvut voisivat hyvinkin tehota.

        Sitten ehkä toimenkuvia voitaisiin tarkistaa ja miettiä voisiko olla joitakin työtehtäviä tai toimintoja joihin voisi päästä käsiksi esim. oppisopimuksen kautta. Pojathan eivät yleensä hirveästi penkeillä halua istua. (toki näitä oppisopimustöitä voi jo nyt siellä olla; en tarkistanut)


      • M184 kirjoitti:

        Opettajat ja varhaiskasvatuksen ammattiihmisille sukupuolikiintiöt. Joka työyksikössä vähintää 40% molempia sukupuolia. (ja varmaan kiintiö myös niille muusukupuolisille.

        Lisäksi erossa äiti ei saa olla mikään lapsensaantiautomaatti vaan isälle pitää saada mahdollisuus olla yhtä lailla läsnä lapsen elämässä.

        Jostakin ne pojat miehisen käytöksen mallin ammentavat ja isähän se tärkein idoli on ja jos isä ei siihen pysty niin silloin tulee varhaiskasvatus ja koulu tärkeään rooliin.

        Mjaa.. Onhan täällä useammankin miesoletetun toimesta esitetty, että kuka tahansa katujätkä nuo hommat osaa hoitaa.


      • Mietin.vaan
        M184 kirjoitti:

        Jos osaisin tuohon suoralta käsin vastata olisin paremmin palkatuissa töissä.
        Kyllähän tuohon liittyy sitten kaikenlaisia epäterveitä asioita kuten päästä opiskelemaan alaa matalemmilla pisteillä pelkän sukupuolen perusteella. Ei hyvä sekään.

        Yksi tekijä tietysti on palkkaus ja kuten huomattua aika vaikeaa tuntuu sen kohoaminen olevan. Jos nyt kunnille ilmoitettaisiin että aikaa hoitaa nämä asiat näin 2015 mennessä jonka jälkeen alkaa sanktiot paukkua niin se varmasti hilaisi kilpailun kautta palkkoja ylös. Mutta ongelmia tietysti tulee myös sen kautta että tuleeko virkoja auki niin paljon että näitä pystytään tasapäistämään.

        Ehkä näkisin nuo luvut sellaisina että niihin pitää pyrkiä ja jos niihin ei päästä tai jopa kuilu syvenee niin joutuu antamaan selityksen että miksi näin. Vähän sama kuin rakennusteollisuudessa on monessa paikkaa 0-työtapaturmaa linja. Vaikka siihen ei päästä niin toimenpiteet joita on tehty ovat laskeneet työtapaturmien määrää. Siihen nämä luvut voisivat hyvinkin tehota.

        Sitten ehkä toimenkuvia voitaisiin tarkistaa ja miettiä voisiko olla joitakin työtehtäviä tai toimintoja joihin voisi päästä käsiksi esim. oppisopimuksen kautta. Pojathan eivät yleensä hirveästi penkeillä halua istua. (toki näitä oppisopimustöitä voi jo nyt siellä olla; en tarkistanut)

        Löysin netistä ylen jutun vuodelta 2009. Siinä sanottiin, "Lastentarhanopettajaliiton mukaan koko maassa miehiä on alalla työskentelevistä vain 3-4 prosenttia. Yhtenä painavimpana syynä pidetään heikkoa palkkatasoa."

        En usko että nuo prosentit ovat tuosta radikaalisti muuttuneet.


      • Expihtarikurppa
        ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Mutta toisaalta poikia ja miehiä lyödään sellaisella lekalla nykyään, ettei ole tosikaan. Tuolla HS:n kommenteissa syyllistettiin nimenomaan pojat/miehet itse.

        Ketä siitä sitten pitäisi syyttää? Yhteiskunta ei pysty lukemaan miehelle ammattitutkintoa hänen puolestaan. Yhteiskunta ei pysty käymään töissä miehen puolesta. Yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kotona itkevälle miehelle yritysjohtajan tukia. Yhteiskunta ei pysty hankkimaan miehelle naista. Yhteiskunta ei pysty kasvattamaan miehestä vastuunkantajaa. Yhteiskunta ei pysty pakottamaan naista jäämään paskaan suhteeseen aikuislapsen kanssa, jota pitää hyysätä ja paapoa hautaan saakka.
        Jotain tarvitsis miehen itsensäkin tehdä. Mamma ei ole aina auttamassa.


      • thjyuk
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Ketä siitä sitten pitäisi syyttää? Yhteiskunta ei pysty lukemaan miehelle ammattitutkintoa hänen puolestaan. Yhteiskunta ei pysty käymään töissä miehen puolesta. Yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kotona itkevälle miehelle yritysjohtajan tukia. Yhteiskunta ei pysty hankkimaan miehelle naista. Yhteiskunta ei pysty kasvattamaan miehestä vastuunkantajaa. Yhteiskunta ei pysty pakottamaan naista jäämään paskaan suhteeseen aikuislapsen kanssa, jota pitää hyysätä ja paapoa hautaan saakka.
        Jotain tarvitsis miehen itsensäkin tehdä. Mamma ei ole aina auttamassa.

        Herää tietysti kysymys, että mihin sitä yhteiskuntaa oikeastaan edes tarvitaan. Ja kenen yhteiskunnasta puhutaan. Miksi kenenkään pitäisi sitoutua "yhteiskuntaan", joka paskat nakkaa tuon yksilön olemassaolosta.


      • Expihtarikurppa
        thjyuk kirjoitti:

        Herää tietysti kysymys, että mihin sitä yhteiskuntaa oikeastaan edes tarvitaan. Ja kenen yhteiskunnasta puhutaan. Miksi kenenkään pitäisi sitoutua "yhteiskuntaan", joka paskat nakkaa tuon yksilön olemassaolosta.

        Jos haluat elää yhteiskunnan ulkona, niin muuta napajäätikölle.
        Katsos kun tämä nyky-yhteiskunta tukee yksilöitä vain tiettyyn pisteeseen saakka ja loput on omissa käsissä. Tätä nimitetään esimerkiksi yksilön vapaudeksi. Sen kääntöpuolena on tietysti yksilön vastuu itsestään ja valinnoistaan.
        Jos haluat yhteiskunnan, joka hoitaa kaiken sinun puolestasi hautaan asti, myyt samalla kaiken oman vapautesi ja päätösvaltasi omasta elämästäsi. Yhteiskunta määräisi mitä teet, koska teet ja kenen kanssa teet. Näissä totalitäärisissä yhteiskunnissa, missä valtio hoitaa kaiken, on tunnetusti minimaalisen vähän yksilön vapautta missään asiassa ja rangaistukset yhteiskunnan holhousta vastaan pullikoiville huomattavan kovat. Noissa maissa ei nettikiukuttelu paljon rehota.
        Veikkaan, ettei tuokaan vaihtoehto lopulta näitä syrjäytyneitä paljon houkuttele.


      • Expihtarikurppa kirjoitti:

        Ketä siitä sitten pitäisi syyttää? Yhteiskunta ei pysty lukemaan miehelle ammattitutkintoa hänen puolestaan. Yhteiskunta ei pysty käymään töissä miehen puolesta. Yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kotona itkevälle miehelle yritysjohtajan tukia. Yhteiskunta ei pysty hankkimaan miehelle naista. Yhteiskunta ei pysty kasvattamaan miehestä vastuunkantajaa. Yhteiskunta ei pysty pakottamaan naista jäämään paskaan suhteeseen aikuislapsen kanssa, jota pitää hyysätä ja paapoa hautaan saakka.
        Jotain tarvitsis miehen itsensäkin tehdä. Mamma ei ole aina auttamassa.

        "Ketä siitä sitten pitäisi syyttää? "

        Miksi pitäisi syyttää, jos voi ymmärtää. Ainakin ennen koulut oli ihan hirveitä paikkoja. Ei siellä rohkaistu ainakaan poikia opiskeluun, vaan keskinkertaisuuteen.

        Jotenkin mä olen ymmärtänyt näinä vuosina, kun on hehkutettu suomalaisten Pisa-tuloksia, että tilanne olisi paljon parempi aiempaan verrattuna. Mutta onko sittenkään?


      • ddfsfgfdg45tg
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Ketä siitä sitten pitäisi syyttää? Yhteiskunta ei pysty lukemaan miehelle ammattitutkintoa hänen puolestaan. Yhteiskunta ei pysty käymään töissä miehen puolesta. Yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kotona itkevälle miehelle yritysjohtajan tukia. Yhteiskunta ei pysty hankkimaan miehelle naista. Yhteiskunta ei pysty kasvattamaan miehestä vastuunkantajaa. Yhteiskunta ei pysty pakottamaan naista jäämään paskaan suhteeseen aikuislapsen kanssa, jota pitää hyysätä ja paapoa hautaan saakka.
        Jotain tarvitsis miehen itsensäkin tehdä. Mamma ei ole aina auttamassa.

        Yleensä fiksuin tapa on etsiä syitä ja etsiä ratkaisuja niihin ennemmin kuin yksioikoisesti syyttää ketään suoraan.

        Yhdestä kommentistasi olen jyrkästi eri mieltä:
        "Yhteiskunta ei pysty kasvattamaan miehestä vastuunkantajaa."

        Se kun nimenomaan on eräs yhteiskunnan tehtävistä. Jos se epäonnistuu, ja syyksi nähdään vika pelkästään siinä miehessä, ollaan menty aika pahasti pieleen.


      • SFFreud
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Jos haluat elää yhteiskunnan ulkona, niin muuta napajäätikölle.
        Katsos kun tämä nyky-yhteiskunta tukee yksilöitä vain tiettyyn pisteeseen saakka ja loput on omissa käsissä. Tätä nimitetään esimerkiksi yksilön vapaudeksi. Sen kääntöpuolena on tietysti yksilön vastuu itsestään ja valinnoistaan.
        Jos haluat yhteiskunnan, joka hoitaa kaiken sinun puolestasi hautaan asti, myyt samalla kaiken oman vapautesi ja päätösvaltasi omasta elämästäsi. Yhteiskunta määräisi mitä teet, koska teet ja kenen kanssa teet. Näissä totalitäärisissä yhteiskunnissa, missä valtio hoitaa kaiken, on tunnetusti minimaalisen vähän yksilön vapautta missään asiassa ja rangaistukset yhteiskunnan holhousta vastaan pullikoiville huomattavan kovat. Noissa maissa ei nettikiukuttelu paljon rehota.
        Veikkaan, ettei tuokaan vaihtoehto lopulta näitä syrjäytyneitä paljon houkuttele.

        Nuorilla miehillä on liikaa vapautta. Nuoret naiset osaa käyttää sen vapautensa noin keskimäärin fiksummin kuin miehet. Onko syynä testosteroni vai kulttuuri vai molemmat?

        Pleikkarijonneilla on myös aktiivinen elämä siellä pleikkarin ääressä. Se tarjoaa kaiken, ei kaivata muuta. Vaikka naisetkin pelaa, pelit on enemmän heteromiesten makuun tehtyjä. Kun tarpeet tyydyttyy koneen ääressä, ei tartte muuten tehdä elämällään mitään.


      • Expihtarikurppa
        scrg kirjoitti:

        "Ketä siitä sitten pitäisi syyttää? "

        Miksi pitäisi syyttää, jos voi ymmärtää. Ainakin ennen koulut oli ihan hirveitä paikkoja. Ei siellä rohkaistu ainakaan poikia opiskeluun, vaan keskinkertaisuuteen.

        Jotenkin mä olen ymmärtänyt näinä vuosina, kun on hehkutettu suomalaisten Pisa-tuloksia, että tilanne olisi paljon parempi aiempaan verrattuna. Mutta onko sittenkään?

        Kyllä, koulut olivat todella kouluja, hyvässä ja pahassa. Silti ennenkin kouluista on selvinnyt läpi iso osa poikia, jotka ovat sittemmin menestyneet elämässään ihan ok. Muistan omalta kouluajaltani sen, että siellä todella piti opiskella, kokeet olivat kokeita, ruoka pahaa ja sosiaaliset selviytymistaidot hiottiin kuntoon välitunneilla viimeistään. Ei se ollut aina kivaa eikä hauskaa ja aika moni sai osakseen kiusaamista jossain vaiheessa, josta sitten toiset selvisivät ja toiset ei.
        En kaipaa vanhaan takaisin, mutta toisaalta jos lapsilta ja nuorilta ei ikinä mitään missään vaadita ja kaikki siloitellaan eteen valmiiksi, niin onko ihme, jos aikuisten maailmaan siirryttäessä elämän kovuus ja epäreiluus iskee naamaan täydellä teholla? Elämä ei ole aina kivaa eikä helppoa sen missään osa-alueilla, mutta jotenkin näiltä (nuorilta) syrjäytyneiltä miehiltä (ja naisilta) puuttuu alkeellisimmatkin eväät kohdata vaatimuksia, haasteita ja vastoinkäymisiä. Paljon helpompaa on hakata sitä pleikkaa yksiön soffalla ja käydä nostamassa tukia.


      • Expihtarikurppa
        ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Yleensä fiksuin tapa on etsiä syitä ja etsiä ratkaisuja niihin ennemmin kuin yksioikoisesti syyttää ketään suoraan.

        Yhdestä kommentistasi olen jyrkästi eri mieltä:
        "Yhteiskunta ei pysty kasvattamaan miehestä vastuunkantajaa."

        Se kun nimenomaan on eräs yhteiskunnan tehtävistä. Jos se epäonnistuu, ja syyksi nähdään vika pelkästään siinä miehessä, ollaan menty aika pahasti pieleen.

        Jos nyt keskutellaan erityisesti nuorten miesten heikentyneestä asemasta, niin ihmettelen edelleen, että missä on se miesten kollektiivi, joka tähän puuttuisi? Nais-mies -asetelmassa naiset ovat pitkän ajan kuluessa ja aikalailla yhteisrintamassa onnistuneet pikkuhiljaa parantamaan naisten asemaa ja se näkyy nyt nuorten naisten kouluttautumisessa esimerkiksi. Kuka miesten elämää ja sielunmaisemaa, kykyjä ja haluja paremmin ymmärtäisi kuin toiset miehet? Mutta silti miesten kohdalla kasvatus ja aikuisuuteen valmentaminen nähdään _edelleen_ naisten tehtävänä, miehet eivät tämmöisiin "akkojen hommiin" lähde. Ja sitten itketään, kun nykymiehistä ei ole mihinkään ja se mieheys on hävinnyt jonnekin. Kas kummaa.

        Jos oikeasti haluttaisiin parantaa miesten asemaa ja helpottaa yhteiskuntaan integroitumista, niin mielestäni avainasemassa ovat toiset miehet. Varsinkin isät.


      • Expihtarikurppa kirjoitti:

        Kyllä, koulut olivat todella kouluja, hyvässä ja pahassa. Silti ennenkin kouluista on selvinnyt läpi iso osa poikia, jotka ovat sittemmin menestyneet elämässään ihan ok. Muistan omalta kouluajaltani sen, että siellä todella piti opiskella, kokeet olivat kokeita, ruoka pahaa ja sosiaaliset selviytymistaidot hiottiin kuntoon välitunneilla viimeistään. Ei se ollut aina kivaa eikä hauskaa ja aika moni sai osakseen kiusaamista jossain vaiheessa, josta sitten toiset selvisivät ja toiset ei.
        En kaipaa vanhaan takaisin, mutta toisaalta jos lapsilta ja nuorilta ei ikinä mitään missään vaadita ja kaikki siloitellaan eteen valmiiksi, niin onko ihme, jos aikuisten maailmaan siirryttäessä elämän kovuus ja epäreiluus iskee naamaan täydellä teholla? Elämä ei ole aina kivaa eikä helppoa sen missään osa-alueilla, mutta jotenkin näiltä (nuorilta) syrjäytyneiltä miehiltä (ja naisilta) puuttuu alkeellisimmatkin eväät kohdata vaatimuksia, haasteita ja vastoinkäymisiä. Paljon helpompaa on hakata sitä pleikkaa yksiön soffalla ja käydä nostamassa tukia.

        "Muistan omalta kouluajaltani sen, että siellä todella piti opiskella, kokeet olivat kokeita, ruoka pahaa "

        Meillä ruoka oli hyvää. Ainoat vaikat asiat oli vesivärimaalaus, laulukoe ja telinevoimistelu. Ylitsepääsemättömän vaikeaa oli patalapun virkkaus.


      • Expihtarikurppa
        scrg kirjoitti:

        "Muistan omalta kouluajaltani sen, että siellä todella piti opiskella, kokeet olivat kokeita, ruoka pahaa "

        Meillä ruoka oli hyvää. Ainoat vaikat asiat oli vesivärimaalaus, laulukoe ja telinevoimistelu. Ylitsepääsemättömän vaikeaa oli patalapun virkkaus.

        Voi luoja, laulukoe. :-D Tuon olin jo onnellisesti unohtanut, mutta kiitos kun muistutit... Matikka oli hankalaa enkä pitänyt rättikässästä, vaikka tyttö olenkin. Mutta jotenkin niistä tuli selvittyä, tosin oli aika selvää, että heti kun pakollinen suoriutuminen loppui niin olen vältellyt kumpaakin kuin ruttoa. Liikunnassa kamalinta oli naisvoimistelu, siis sellainen muinaisaikainen tamburiinin tahdissa tehtävä hyppely ja nilkkojen ojentelu. :-D Oi niitä aikoja!


      • 765
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mjaa.. Onhan täällä useammankin miesoletetun toimesta esitetty, että kuka tahansa katujätkä nuo hommat osaa hoitaa.

        Niimpä! Samat tyypit ovat myöskin olleet sitä mieltä, että tuolla alalla pitäisi pikemminkin laskea-, kuin nostaa palkkoja.


      • Expihtarikurppa kirjoitti:

        Kyllä, koulut olivat todella kouluja, hyvässä ja pahassa. Silti ennenkin kouluista on selvinnyt läpi iso osa poikia, jotka ovat sittemmin menestyneet elämässään ihan ok. Muistan omalta kouluajaltani sen, että siellä todella piti opiskella, kokeet olivat kokeita, ruoka pahaa ja sosiaaliset selviytymistaidot hiottiin kuntoon välitunneilla viimeistään. Ei se ollut aina kivaa eikä hauskaa ja aika moni sai osakseen kiusaamista jossain vaiheessa, josta sitten toiset selvisivät ja toiset ei.
        En kaipaa vanhaan takaisin, mutta toisaalta jos lapsilta ja nuorilta ei ikinä mitään missään vaadita ja kaikki siloitellaan eteen valmiiksi, niin onko ihme, jos aikuisten maailmaan siirryttäessä elämän kovuus ja epäreiluus iskee naamaan täydellä teholla? Elämä ei ole aina kivaa eikä helppoa sen missään osa-alueilla, mutta jotenkin näiltä (nuorilta) syrjäytyneiltä miehiltä (ja naisilta) puuttuu alkeellisimmatkin eväät kohdata vaatimuksia, haasteita ja vastoinkäymisiä. Paljon helpompaa on hakata sitä pleikkaa yksiön soffalla ja käydä nostamassa tukia.

        "jos aikuisten maailmaan siirryttäessä elämän kovuus ja epäreiluus iskee naamaan täydellä teholla?"

        .. Nämä jutut on Pitkälti Persoona/Luonne kohtaisia.. Mitä Lämpimämpi Persoona/Luonne Yksilöllä on, sitä enemmän sellainen Yksilö tarvitsisi Onnea/Tuuria NykyAjassa Pärjäämiseen.. Ei tarvitse varmaan sanoa erikseen, että.. Miehet vielä enemmän, kuin NaisPuoliset VastinParinsa.. ;P

        .. Ja jos on vielä Lämpimän Persoonan/Luonteen lisäksi saanut syntyessään Herkkyyttä, niin Sillä KomBolla sitä tuuria/onnea vasta tarvitaankin.. Sitä enemmän mitä vahvempana nämä piirteet YksilössäOn.. ;P

        .. Toki Viisaus auttaa ainakin jonkin verran.. Jos ei muuta, niin ainakin väistelemään Karikoita&JääVuoria paremmin.. Se vaan, että monesti SiniSilmien SilmienAukenemiseen vaaditaan.. TodKuoppainen SiperianMatka.. =(.. Siis siihen, että ne Silmät aukeaa Kunnolla.. ;P

        .. Ja jos/kun ne Silmät sitten Vihdoin&Viimein aukeaa, niin juuh.. Sitten alkaa uusi TodVaikea&Kivulias matka.. MoninEriTavoin.. Kaikki ei selviä tästä(kään).. Ihan Ymmärrettävistä syistä johtuen.. Riippuu monestakin asiasta, että miten tuosta matkasta itse kukin SiniSilmä selviää.. Ikäviä Juttuja.. Mut sellasta se NarsuMarsuLandia joillekin erillaisille teettää.. =(


      • jhky
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Jos haluat elää yhteiskunnan ulkona, niin muuta napajäätikölle.
        Katsos kun tämä nyky-yhteiskunta tukee yksilöitä vain tiettyyn pisteeseen saakka ja loput on omissa käsissä. Tätä nimitetään esimerkiksi yksilön vapaudeksi. Sen kääntöpuolena on tietysti yksilön vastuu itsestään ja valinnoistaan.
        Jos haluat yhteiskunnan, joka hoitaa kaiken sinun puolestasi hautaan asti, myyt samalla kaiken oman vapautesi ja päätösvaltasi omasta elämästäsi. Yhteiskunta määräisi mitä teet, koska teet ja kenen kanssa teet. Näissä totalitäärisissä yhteiskunnissa, missä valtio hoitaa kaiken, on tunnetusti minimaalisen vähän yksilön vapautta missään asiassa ja rangaistukset yhteiskunnan holhousta vastaan pullikoiville huomattavan kovat. Noissa maissa ei nettikiukuttelu paljon rehota.
        Veikkaan, ettei tuokaan vaihtoehto lopulta näitä syrjäytyneitä paljon houkuttele.

        Olen kyllä siitä samaa mieltä, ettei sellaisella yhteiskunnalla tee mitään, joka survoo kaikki ihmiset samaan muottiin. Jos meillä oikeasti olisi valinnan vapaus, niin eihän syrjäytettyjä ihmisiä olisi lainkaan.


      • Expihtarikurppa kirjoitti:

        Voi luoja, laulukoe. :-D Tuon olin jo onnellisesti unohtanut, mutta kiitos kun muistutit... Matikka oli hankalaa enkä pitänyt rättikässästä, vaikka tyttö olenkin. Mutta jotenkin niistä tuli selvittyä, tosin oli aika selvää, että heti kun pakollinen suoriutuminen loppui niin olen vältellyt kumpaakin kuin ruttoa. Liikunnassa kamalinta oli naisvoimistelu, siis sellainen muinaisaikainen tamburiinin tahdissa tehtävä hyppely ja nilkkojen ojentelu. :-D Oi niitä aikoja!

        Kaikki kouluaikojen muistot pullahtavat pintaan. Olemme kohta terapian tarpeessa kaikki.

        Haluan puhua suhteestani kuperkeikkaan. Mä tutustuin kuperkeikkaan koulussa ja koin hänet pelottavana. Näin jälkikäteen olen nähnyt lapsia, jotka ovat kavereita kuperkeikan kanssa jo hyvin pienenä. Mutta heidän tutustumisessaan onkin ollut mukana turvallinen aikuinen ja jopa joustinpatja. Mun ja kuperkeikan kohtaamisessa oli mukana vain joku pilli suussa komenteleva vatipää ja kahden millin hieltä ja paskalta haiseva matto.


      • ddfsfgfdg45tg
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Jos nyt keskutellaan erityisesti nuorten miesten heikentyneestä asemasta, niin ihmettelen edelleen, että missä on se miesten kollektiivi, joka tähän puuttuisi? Nais-mies -asetelmassa naiset ovat pitkän ajan kuluessa ja aikalailla yhteisrintamassa onnistuneet pikkuhiljaa parantamaan naisten asemaa ja se näkyy nyt nuorten naisten kouluttautumisessa esimerkiksi. Kuka miesten elämää ja sielunmaisemaa, kykyjä ja haluja paremmin ymmärtäisi kuin toiset miehet? Mutta silti miesten kohdalla kasvatus ja aikuisuuteen valmentaminen nähdään _edelleen_ naisten tehtävänä, miehet eivät tämmöisiin "akkojen hommiin" lähde. Ja sitten itketään, kun nykymiehistä ei ole mihinkään ja se mieheys on hävinnyt jonnekin. Kas kummaa.

        Jos oikeasti haluttaisiin parantaa miesten asemaa ja helpottaa yhteiskuntaan integroitumista, niin mielestäni avainasemassa ovat toiset miehet. Varsinkin isät.

        Sanoin, että tämä sukupuolittunut, en sanonut että se on naisten syytä. Orpokin on tietääkseni mies, ja lyö miehiä tässä nimenomaisessa jutussa. Mutta tosiasia on että nyky-yhteiskunta tarjoaa miehille enimmäkseen keppiä ja naisille porkkanaa.

        Muistatko kun Antti Rinne kannusti naisia synnytystalkoisiin, ja mikä paskamyrsky siitä seurasi? Alhaisen syntyvyyden syyksi ei saanut laittaa naisten haluttomuutta, vaan syy nähtiin siinä ettei lapsiperheitä tueta riittävästi. Tässä on kyseessä edelleen sama asia (alhainen syntyvyys), mutta tässä tutkimuksessa on nyt haluttu osoittaa sillä syyttävällä sormella nimenomaan miehiä, eikä kukaan ole pahemmin älähtänyt.

        Loppupeleissä voi myös kysyä että onko naisen syyt olla hankkimatta lapsia tai edes parisuhdetta jotenkin hyväksyttävämpiä kun miehen?


      • Expihtarikurppa
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "jos aikuisten maailmaan siirryttäessä elämän kovuus ja epäreiluus iskee naamaan täydellä teholla?"

        .. Nämä jutut on Pitkälti Persoona/Luonne kohtaisia.. Mitä Lämpimämpi Persoona/Luonne Yksilöllä on, sitä enemmän sellainen Yksilö tarvitsisi Onnea/Tuuria NykyAjassa Pärjäämiseen.. Ei tarvitse varmaan sanoa erikseen, että.. Miehet vielä enemmän, kuin NaisPuoliset VastinParinsa.. ;P

        .. Ja jos on vielä Lämpimän Persoonan/Luonteen lisäksi saanut syntyessään Herkkyyttä, niin Sillä KomBolla sitä tuuria/onnea vasta tarvitaankin.. Sitä enemmän mitä vahvempana nämä piirteet YksilössäOn.. ;P

        .. Toki Viisaus auttaa ainakin jonkin verran.. Jos ei muuta, niin ainakin väistelemään Karikoita&JääVuoria paremmin.. Se vaan, että monesti SiniSilmien SilmienAukenemiseen vaaditaan.. TodKuoppainen SiperianMatka.. =(.. Siis siihen, että ne Silmät aukeaa Kunnolla.. ;P

        .. Ja jos/kun ne Silmät sitten Vihdoin&Viimein aukeaa, niin juuh.. Sitten alkaa uusi TodVaikea&Kivulias matka.. MoninEriTavoin.. Kaikki ei selviä tästä(kään).. Ihan Ymmärrettävistä syistä johtuen.. Riippuu monestakin asiasta, että miten tuosta matkasta itse kukin SiniSilmä selviää.. Ikäviä Juttuja.. Mut sellasta se NarsuMarsuLandia joillekin erillaisille teettää.. =(

        Kaikki elämän eteen heittämät vaikeudet eivät ole narsumarsulandiaa. Viittaat ilmeisesti pelkkään työelämään ja ihmissuhdevaikeuksiin, mutta ne ovat vain osa ihmiselon haasteista, jotka jokainen joutuu tavalla tai toisella kohtaamaan. Pehmeä ja herkkä luonne ei säästä ketään sairauksilta, läheisten kuolemalta, onnettomuuksilta ja ties miltä, mikä voi osua kenenkä tahansa kohdalle. Ei se ole narsismia tai yhteiskunnan herkkiä sinisilmiä polkevaa vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta.
        Siinä sitä vasta otetaan miehestä ja naisesta mittaa, kun kamppailet pyytämättä ja odottamatta eteen tulleiden, oikeasti vaikeiden ongelmien kanssa, eikä kukaan voi sinua auttaa - ei, vaikka haluaisikin. Korkeintaan sinä itse. Ja ikävä fakta on se, että tässä taistossa jotkut sortuu elon tiellä eivätkä selviydy, koska pääkoppa ei kestä.


      • Expihtarikurppa
        ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Sanoin, että tämä sukupuolittunut, en sanonut että se on naisten syytä. Orpokin on tietääkseni mies, ja lyö miehiä tässä nimenomaisessa jutussa. Mutta tosiasia on että nyky-yhteiskunta tarjoaa miehille enimmäkseen keppiä ja naisille porkkanaa.

        Muistatko kun Antti Rinne kannusti naisia synnytystalkoisiin, ja mikä paskamyrsky siitä seurasi? Alhaisen syntyvyyden syyksi ei saanut laittaa naisten haluttomuutta, vaan syy nähtiin siinä ettei lapsiperheitä tueta riittävästi. Tässä on kyseessä edelleen sama asia (alhainen syntyvyys), mutta tässä tutkimuksessa on nyt haluttu osoittaa sillä syyttävällä sormella nimenomaan miehiä, eikä kukaan ole pahemmin älähtänyt.

        Loppupeleissä voi myös kysyä että onko naisen syyt olla hankkimatta lapsia tai edes parisuhdetta jotenkin hyväksyttävämpiä kun miehen?

        Huomaatko itse ristiriitaa kirjoituksessasi? Puhuit naisten haluttomuudesta lasten hankkimiseen (totta) ja siitä, ettei lapsiperheitä tueta tarpeeksi (ehkä osittain totta). Missä on se miesten rooli tässä? Isien? Isäksi haluavien? Ehkäpä noita yhteiskunnan tukia ei tarvittaisi niin paljoa, jos miehet olisivat oikeasti valmiita lapsiperhearjen haasteisiin. Mutta kun eivät ole, ja senkös takia naiset ovat haluttomia niitä lapsia tekemään. Nuo synnytystalkoot koetaan naisten yksipuolisena urakkana yhteiskunnan hyväksi ja helppohan se on ministerimiesten huudella, kun eivät ole itse sitä kolmea vuotta kotona tukien kanssa kituuttaen, kun miehet eivät kestä lasten tuomaa vastuuta, työtä ja parisuhteen muuttumista (miesten mielestä ilmeisesti aina huonompaan suuntaan). Näillä spekseillä en ihmettele ollenkaan, että naiset ovat mielummin jalat ristisissä, kuin ottavat riskiä lisääntyä nykymiesten kanssa.

        Ja onko naisten syy olla hankkimatta lapsia ja parisuhdetta jotenkin hyväksyttävämpi kuin miesten? ON! Ihan siitä syystä, että naiset ovat niitä, jotka lasten kanssa jäävät kun miehiä ei enää huvita.


      • Expihtarikurppa
        scrg kirjoitti:

        Kaikki kouluaikojen muistot pullahtavat pintaan. Olemme kohta terapian tarpeessa kaikki.

        Haluan puhua suhteestani kuperkeikkaan. Mä tutustuin kuperkeikkaan koulussa ja koin hänet pelottavana. Näin jälkikäteen olen nähnyt lapsia, jotka ovat kavereita kuperkeikan kanssa jo hyvin pienenä. Mutta heidän tutustumisessaan onkin ollut mukana turvallinen aikuinen ja jopa joustinpatja. Mun ja kuperkeikan kohtaamisessa oli mukana vain joku pilli suussa komenteleva vatipää ja kahden millin hieltä ja paskalta haiseva matto.

        Ei se ollut lapsi eikä mikään, joka ei puulattialla pystynyt edes kuperkeikkaa tekemään. :-D. Muistan itsekin sen tärähdyksen, joka kipeytti häntäluun aina loppupäiväksi! En muuten ole sitäkään tehnyt enää vuosiin (enkä tee), paitsi joskus vahingossa ja olin sen jälkeen kipeä viikon.


      • Expihtarikurppa
        jhky kirjoitti:

        Olen kyllä siitä samaa mieltä, ettei sellaisella yhteiskunnalla tee mitään, joka survoo kaikki ihmiset samaan muottiin. Jos meillä oikeasti olisi valinnan vapaus, niin eihän syrjäytettyjä ihmisiä olisi lainkaan.

        Kyllähän meillä on valinnanvapaus. Ja valinnoista tulee seurauksia. Lapsia opetetaan siivoamaan omat lelunsa ja sotkunsa, mutta aikuinen voi elää vaikka minkälaisen paskan keskellä, jos haluaa. Mutta turha siinä vaiheessa on kiukutella, jos kukaan muu ei suostu niitä paskoja siivoamaan.


      • ddfsfgfdg45tg
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Huomaatko itse ristiriitaa kirjoituksessasi? Puhuit naisten haluttomuudesta lasten hankkimiseen (totta) ja siitä, ettei lapsiperheitä tueta tarpeeksi (ehkä osittain totta). Missä on se miesten rooli tässä? Isien? Isäksi haluavien? Ehkäpä noita yhteiskunnan tukia ei tarvittaisi niin paljoa, jos miehet olisivat oikeasti valmiita lapsiperhearjen haasteisiin. Mutta kun eivät ole, ja senkös takia naiset ovat haluttomia niitä lapsia tekemään. Nuo synnytystalkoot koetaan naisten yksipuolisena urakkana yhteiskunnan hyväksi ja helppohan se on ministerimiesten huudella, kun eivät ole itse sitä kolmea vuotta kotona tukien kanssa kituuttaen, kun miehet eivät kestä lasten tuomaa vastuuta, työtä ja parisuhteen muuttumista (miesten mielestä ilmeisesti aina huonompaan suuntaan). Näillä spekseillä en ihmettele ollenkaan, että naiset ovat mielummin jalat ristisissä, kuin ottavat riskiä lisääntyä nykymiesten kanssa.

        Ja onko naisten syy olla hankkimatta lapsia ja parisuhdetta jotenkin hyväksyttävämpi kuin miesten? ON! Ihan siitä syystä, että naiset ovat niitä, jotka lasten kanssa jäävät kun miehiä ei enää huvita.

        Ei kirjoituksessani ole mitään ristiriitaa. Sinun kirjoituksesi sen sijaan oli niin yksipuolista yleistävää paskaa, tyyliin "mies paha nainen hyvä", ettei siitä ole mitään mieltä edes jatkaa keskustelua.


      • Expihtarikurppa kirjoitti:

        Kaikki elämän eteen heittämät vaikeudet eivät ole narsumarsulandiaa. Viittaat ilmeisesti pelkkään työelämään ja ihmissuhdevaikeuksiin, mutta ne ovat vain osa ihmiselon haasteista, jotka jokainen joutuu tavalla tai toisella kohtaamaan. Pehmeä ja herkkä luonne ei säästä ketään sairauksilta, läheisten kuolemalta, onnettomuuksilta ja ties miltä, mikä voi osua kenenkä tahansa kohdalle. Ei se ole narsismia tai yhteiskunnan herkkiä sinisilmiä polkevaa vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta.
        Siinä sitä vasta otetaan miehestä ja naisesta mittaa, kun kamppailet pyytämättä ja odottamatta eteen tulleiden, oikeasti vaikeiden ongelmien kanssa, eikä kukaan voi sinua auttaa - ei, vaikka haluaisikin. Korkeintaan sinä itse. Ja ikävä fakta on se, että tässä taistossa jotkut sortuu elon tiellä eivätkä selviydy, koska pääkoppa ei kestä.

        .. Kaikki NarsuMarsustelu on NarsuMarsuLandiaa.. Muuttelet myös sanojani oman mielesi mukaan.. Sanoin Esim. Lämmin Persoona/Luonne.. Sisältää Empaattisuuden jne.. Yrität väkisin muokkailla termejä.. Koska Sun Agenda ja Intressit.. ;D

        .. Ja minä viittaan kaikkiin asioihin, missä NarsuMarsut NarsuMarsustelevat.. ;P

        .. Se nyt vain on IkäväFakta, että mitä "kovempi" NarsuMarsustelija ja Kylmempi Persoona/Luonne, niin sitä suuremmalla TodNäköisyydellä hän saa Suurtakin tuhoa Aikaisekseen ympärilleen.. En Paljon kehuis, että PääKoppa kestää Surutta KaikenMuailmon Omat Persestelyt&Outoulut Luonnollisesti, kun on niin Narsu- Tai PsykoMarsu, että OksatPois.. ;P

        .. NarsuMarsuilla on Luontainen ItseSuggestio Defenssi Mekanismi, jolla Selitetään Omat Perseilyt&Outoilut itselle ParhainPäin (ja sitten voidaankin taas jatkaa "puhtain" mielin kohti uusia Narsuiluja.. ;D).. Ja PsykoMarsut eivät tarvitse välttis edes sellaista mekanismia, kun mitä Psykompi Yksilö, niin sitä vähemmän sellaisella on Rajoja Persestelyssään&Outoilussaan.. Ja sitä vähemmän sellaista voisi TuonTaivaallista kiinnostaa mitä hänen Persestelyt&Outoilut aiheuttaa.. ;P

        .. Voithan Sä jatkaa Vänkäämistä.. Mutta IkiVänkähän tämä(kin) vain on.. IlmiSelvistä Syistä Johtuen.. ;D


      • Expihtarikurppa
        ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Ei kirjoituksessani ole mitään ristiriitaa. Sinun kirjoituksesi sen sijaan oli niin yksipuolista yleistävää paskaa, tyyliin "mies paha nainen hyvä", ettei siitä ole mitään mieltä edes jatkaa keskustelua.

        Ja sinun kirjoituksesi on yhtä yleistävää "miehet vapaamatkustajia-naiset syyllisiä" -paskaa. Minä yleistän yhtä rankasti kuin sinäkin, mutta pärjään siinä vain huomattavasti paremmin. Minulle ei kannata heitellä tuota kaikki on naisten vika -jargonia, koska pyyhin sillä perseeni ja sen jälkeen jargonin heittäjän naaman.


      • Expihtarikurppa
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kaikki NarsuMarsustelu on NarsuMarsuLandiaa.. Muuttelet myös sanojani oman mielesi mukaan.. Sanoin Esim. Lämmin Persoona/Luonne.. Sisältää Empaattisuuden jne.. Yrität väkisin muokkailla termejä.. Koska Sun Agenda ja Intressit.. ;D

        .. Ja minä viittaan kaikkiin asioihin, missä NarsuMarsut NarsuMarsustelevat.. ;P

        .. Se nyt vain on IkäväFakta, että mitä "kovempi" NarsuMarsustelija ja Kylmempi Persoona/Luonne, niin sitä suuremmalla TodNäköisyydellä hän saa Suurtakin tuhoa Aikaisekseen ympärilleen.. En Paljon kehuis, että PääKoppa kestää Surutta KaikenMuailmon Omat Persestelyt&Outoulut Luonnollisesti, kun on niin Narsu- Tai PsykoMarsu, että OksatPois.. ;P

        .. NarsuMarsuilla on Luontainen ItseSuggestio Defenssi Mekanismi, jolla Selitetään Omat Perseilyt&Outoilut itselle ParhainPäin (ja sitten voidaankin taas jatkaa "puhtain" mielin kohti uusia Narsuiluja.. ;D).. Ja PsykoMarsut eivät tarvitse välttis edes sellaista mekanismia, kun mitä Psykompi Yksilö, niin sitä vähemmän sellaisella on Rajoja Persestelyssään&Outoilussaan.. Ja sitä vähemmän sellaista voisi TuonTaivaallista kiinnostaa mitä hänen Persestelyt&Outoilut aiheuttaa.. ;P

        .. Voithan Sä jatkaa Vänkäämistä.. Mutta IkiVänkähän tämä(kin) vain on.. IlmiSelvistä Syistä Johtuen.. ;D

        Mistä ihmeen tuhosta sinä puhut? Jos kohdalle osuu vakava sairaus, niin miten se on kenenkään muun syy, jos sairastunut ei sitä itse kestä? Enkä ymmärrä noita sun perseilyjä ja outouluja, mitä niillä tarkoitat.
        Sinä tunnut olevan niitä yhden asian ihmisiä, joka typistää kaikki maailman asiat tuohon luonne- ja persoonakysymykseen, aivan kuin esimerkiksi olosuhteet ja elämän eteen tuomat tapahtumat eivät voisi tai saisi vaikuttaa kenenkään reaktioihin tai luonteeseen. Maailmaasi mahtuu vain narsistit, joiksi leimaat surutta jokaisen, joka on hiukkaakaan erilainen kuin mitä sinä hyväksyt. Olet luultavasti palstan suvaitsemattomin ja typerin asperger, joka ei ymmärrä lukemaansa eikä varsinkaan osaa _koskaan_ vastata keskuteluaiheeseen, vaan aina sen vierestä.


      • Expihtarikurppa kirjoitti:

        Mistä ihmeen tuhosta sinä puhut? Jos kohdalle osuu vakava sairaus, niin miten se on kenenkään muun syy, jos sairastunut ei sitä itse kestä? Enkä ymmärrä noita sun perseilyjä ja outouluja, mitä niillä tarkoitat.
        Sinä tunnut olevan niitä yhden asian ihmisiä, joka typistää kaikki maailman asiat tuohon luonne- ja persoonakysymykseen, aivan kuin esimerkiksi olosuhteet ja elämän eteen tuomat tapahtumat eivät voisi tai saisi vaikuttaa kenenkään reaktioihin tai luonteeseen. Maailmaasi mahtuu vain narsistit, joiksi leimaat surutta jokaisen, joka on hiukkaakaan erilainen kuin mitä sinä hyväksyt. Olet luultavasti palstan suvaitsemattomin ja typerin asperger, joka ei ymmärrä lukemaansa eikä varsinkaan osaa _koskaan_ vastata keskuteluaiheeseen, vaan aina sen vierestä.

        .. SeliSeliSelma.. Äläkä muutenkaan ProjiSoi omia AzBurger juttujas muhun.. ;D


      • ddfsfgfdg45tg
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Ja sinun kirjoituksesi on yhtä yleistävää "miehet vapaamatkustajia-naiset syyllisiä" -paskaa. Minä yleistän yhtä rankasti kuin sinäkin, mutta pärjään siinä vain huomattavasti paremmin. Minulle ei kannata heitellä tuota kaikki on naisten vika -jargonia, koska pyyhin sillä perseeni ja sen jälkeen jargonin heittäjän naaman.

        "Ja sinun kirjoituksesi on yhtä yleistävää "miehet vapaamatkustajia-naiset syyllisiä"

        Ei pidä paikkaansa. Ensimmäiseksi sanoin
        "poikia ja miehiä lyödään sellaisella lekalla nykyään, ettei ole tosikaan"

        Ja sitten kun luit rivien välistä jotain sellaista mitä siellä ei ollutkaan, tarkensin:
        "Sanoin, että tämä sukupuolittunut, en sanonut että se on naisten syytä. Orpokin on tietääkseni mies, ja lyö miehiä tässä nimenomaisessa jutussa."

        Nyt jo kolmannen kerran tunget suuhuni sanoja mitä en ole sanonut.

        Joko tuo on tarkoitushakuista tai sitten olet niin vihasi vallassa ettet kykene järkevään keskusteluun.


      • fdgr
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Kyllähän meillä on valinnanvapaus. Ja valinnoista tulee seurauksia. Lapsia opetetaan siivoamaan omat lelunsa ja sotkunsa, mutta aikuinen voi elää vaikka minkälaisen paskan keskellä, jos haluaa. Mutta turha siinä vaiheessa on kiukutella, jos kukaan muu ei suostu niitä paskoja siivoamaan.

        Vapautemme valita on monin paikoin varsin rajoittunut. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä on parempi, että yhteiskunta toimii ikään kuin vanhempi lapsensa kanssa ja pyrkii rajoittamaan tuota valinnan vapautta lähinnä oman etunsa nimissä. Enkä sano, että säännöt ovat aina pahasta, mutta niiden pilkuntarkka noudattaminen usein on. Se jos mikä rajoittaa haitallisesta meidän kaikkien vapautta valita.


    • jokumies83

      Kuten sen jo aiemmin tiedän niin syyllinen on työelämässä. Olisipa töitä samalla tapaa kuin 80-luvulla tai hyvä jos yli 10v sitten... nykyisin yhdellä on liikaa töitä eikä sitten työpäivän jälkeen enää jaksa tehdä mitään. Jos työtä jaettaisin useammalle että kuormitus laskisi niin tämäkin syntyvyys puoli nousisi.
      Tuottavuus per henki kyllä kärsii mutta ilmapiiri ym. paranisi. Johtajat ja omistajat voi tinkiä omista eduistaan, joitten rahasaalis on vaan kasvanu liikaa.

    • foplk

      Epävarma työelämä ja kallis asuminen kautta linjan ovat aika tehokkaita keinoja syntyvyyden laskemiseen. Epäilen, että kenelläkään nykyisen hallinnon edustajista on oikeaa halua korjata näitä asioita saati tahtoa lähteä ajamaan niitä poliittisella tasolla.

      • TotuusSattuuQC

        Tuossa analyysissa unoshtuu se että kautta historian on ollut vaikeita aikoja, puutetta, asuntopulaa jne. Siltikin lapsia on syntynyt enemmän, jopa nälkävuosina kun melkoinen siivu väestöstä kuoli nälkään.
        Enemmän voisi ajatella että nykyinen ajattelutapa korostaa liikaa sitä että kaikki pitää olla viimeisen päälle kunnossa ennen kuin lapsia tehdään. Ennen ajateltiin enemmän vain että "kyllä me jotenkin aina pärjätään" ja niin kyllä pärjättiinkin. Nyt lapsen saaminen ei saisi maksaa oikein mitään eikä vaikeuttaa mitään ennen kuin sitä voidaan edes ajatella.


      • fgsd
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Tuossa analyysissa unoshtuu se että kautta historian on ollut vaikeita aikoja, puutetta, asuntopulaa jne. Siltikin lapsia on syntynyt enemmän, jopa nälkävuosina kun melkoinen siivu väestöstä kuoli nälkään.
        Enemmän voisi ajatella että nykyinen ajattelutapa korostaa liikaa sitä että kaikki pitää olla viimeisen päälle kunnossa ennen kuin lapsia tehdään. Ennen ajateltiin enemmän vain että "kyllä me jotenkin aina pärjätään" ja niin kyllä pärjättiinkin. Nyt lapsen saaminen ei saisi maksaa oikein mitään eikä vaikeuttaa mitään ennen kuin sitä voidaan edes ajatella.

        Niin koska lapset olivat ennen vanhaan lähes ainoa sosiaaliturvan muoto. Vaan maailma on muuttunut. On aivan turha haikailla menneiden aikojen perään, ne eivät tule takaisin. Minusta ainakin on ihan luonnollista, ettei lapsia halua tehdä, jos kokee, ettei oman elämän edellytykset ole kunnossa. Mutta en kyllä epäile, etteikö iso osa poliitikoista näkisi asiaa juuri noin ja käyttäisi sitä keppihevosena esimerkiksi sosiaalietuuksien leikkaamiseen ja työehtojen heikentämiseen, koska "nälkä motivoi ja tekee ihmisen luovaksi" ja "näin pärjättiin ennenkin". Se on vaan hassua, että ne jotka ajattelevat niukkuuden motivoivan ihmisiä, eivät koskaan sovella tätä menetelmää omassa elämässään.


      • niin.no
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Tuossa analyysissa unoshtuu se että kautta historian on ollut vaikeita aikoja, puutetta, asuntopulaa jne. Siltikin lapsia on syntynyt enemmän, jopa nälkävuosina kun melkoinen siivu väestöstä kuoli nälkään.
        Enemmän voisi ajatella että nykyinen ajattelutapa korostaa liikaa sitä että kaikki pitää olla viimeisen päälle kunnossa ennen kuin lapsia tehdään. Ennen ajateltiin enemmän vain että "kyllä me jotenkin aina pärjätään" ja niin kyllä pärjättiinkin. Nyt lapsen saaminen ei saisi maksaa oikein mitään eikä vaikeuttaa mitään ennen kuin sitä voidaan edes ajatella.

        Suurin syy syntyvyyden laskuun nykyaikana ovat ehkäisyvälineet. Enää ei ole pakko jos ei haluu.


      • rivgmefim
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Tuossa analyysissa unoshtuu se että kautta historian on ollut vaikeita aikoja, puutetta, asuntopulaa jne. Siltikin lapsia on syntynyt enemmän, jopa nälkävuosina kun melkoinen siivu väestöstä kuoli nälkään.
        Enemmän voisi ajatella että nykyinen ajattelutapa korostaa liikaa sitä että kaikki pitää olla viimeisen päälle kunnossa ennen kuin lapsia tehdään. Ennen ajateltiin enemmän vain että "kyllä me jotenkin aina pärjätään" ja niin kyllä pärjättiinkin. Nyt lapsen saaminen ei saisi maksaa oikein mitään eikä vaikeuttaa mitään ennen kuin sitä voidaan edes ajatella.

        Ajat on vähän muuttuneet. Lapset eivät enää ole vanhuuden turva, vaan yhteiskunnan jatkuvuuden turva. Jos Suomi haluaa lisää lapsia, sen on parempi maksaa niistä ihan oikeasti. Kulut valtion piikkiin ja vaivanpalkkaa vanhemmille, niin jopa alkaa syntyvyys nousemaan.


    • Kiltti-ja-Kunnollinen

      Tässä maassa lapsia tekee ne jotka eivät halua eikä kykene niistä huolehtimaan eli jännämiehet. On aika selvää että syntyvyys on laskussa koska kunnolliset miehet ei kelpaa naisille ja jännämiehiä on kuitenkin aika vähän ettei ne ehdi kaikille naisille lapsia tekemään.

      • Höpö höpö. Joka päivä monet iskät menee ja hakee lapsensa hoidosta, menee kotiin heidän kanssaan ja huolehtii lapselle ruokaa ja ohjelmaa eteen. Älä viitti mustamaalata hyviä miehiä ja isejä katkeruudestasi huonoiksi...


      • ddfsfgfdg45tg
        Nicitönnä kirjoitti:

        Höpö höpö. Joka päivä monet iskät menee ja hakee lapsensa hoidosta, menee kotiin heidän kanssaan ja huolehtii lapselle ruokaa ja ohjelmaa eteen. Älä viitti mustamaalata hyviä miehiä ja isejä katkeruudestasi huonoiksi...

        Tätä menoa tuokin on jo muutaman kymmenen vuoden päästä yhtä paljon historiaa kun meille nykyään on 70-luku.


    • Hyvä avaus, kiitos scrg.

      Olen itsekin oivaltanut palstan yhteiskunnallisista keskusteluista sen, että "ätmit ovat vasemmistokonservatiiveja. Käytännössä tuo sakki on yhteiskuntavihaa potevia persuja ja karvapersedemareita, ja silloin kun kommunistiset puolueet ajoivat työväen asiaa, heitä löytyi sieltäkin.

      Nuo yhteiskunnalliset näkemykset viittaavat vahvasti siihen, että "ätmi" on yhteiskunnan heittopussi jolle ei löydy sijaa tästä yhteiskunnasta. Käytännössä ätmi ei pariudu varattomuutensa ja näköalattomuutensa johdosta, rumuudella ei ole asiaan juurikaan vaikutusta.

      Nuorten, lisääntymisikäisten miesten syrjäytyminen on asia johon tulisi tarttua.

      • "Nuorten, lisääntymisikäisten miesten syrjäytyminen on asia johon tulisi tarttua. "

        Mitä tarttuminen olisi konkreettisesti? Sitäpä tuossa jotkut naisetkin jo kyselivät.

        Ehkä naisten pitää vapautua siitä rajoitteesta, että lapsilla pitäisi olla isä arjessaan. Esim. Amerikan mustista lapsista yli puolella biologinen isä ei asu samassa taloudessa. Oletko sä (muistaakseni tytärten isänä?) valmistellut lapsiasi siihen, että lapsia voi hankkia muutenkin kuin ydinperheeseen?


      • scrg kirjoitti:

        "Nuorten, lisääntymisikäisten miesten syrjäytyminen on asia johon tulisi tarttua. "

        Mitä tarttuminen olisi konkreettisesti? Sitäpä tuossa jotkut naisetkin jo kyselivät.

        Ehkä naisten pitää vapautua siitä rajoitteesta, että lapsilla pitäisi olla isä arjessaan. Esim. Amerikan mustista lapsista yli puolella biologinen isä ei asu samassa taloudessa. Oletko sä (muistaakseni tytärten isänä?) valmistellut lapsiasi siihen, että lapsia voi hankkia muutenkin kuin ydinperheeseen?

        "Mitä tarttuminen olisi konkreettisesti? Sitäpä tuossa jotkut naisetkin jo kyselivät."

        -Ei siihen liene muuta keinoa kuin kehittää mieskulttuuria siihen suuntaan että miehetkin oppisivat yhteisöllisyyttä ja arvostaisivat koulutusta.



        Minä olen huoltajana nähnyt avioerolapsia lasteni päivähoitopaikoissa ja koulussa, ja mielestäni esim. avioerossa isäänsä yhteyden kadottaneet poikalapset ovat aikalailla tuuliajolla. Miehenmallia ei löydy päivähoitopaikoista tai edes koulustakaan, niissähän henkilökunta on naisvaltaista. En siis valmistele tyttöjäni parisuhteen ulkopuolisiin lapsiin ja pidän yksinhuoltajuutta äärimmäisen huonona ratkaisuna. Abortti on mielestäni parempi kuin yksinhuoltajuus, mutta sitä en tietenkään "opeta" lapsilleni.


      • käytännönesimerkkejä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        "Mitä tarttuminen olisi konkreettisesti? Sitäpä tuossa jotkut naisetkin jo kyselivät."

        -Ei siihen liene muuta keinoa kuin kehittää mieskulttuuria siihen suuntaan että miehetkin oppisivat yhteisöllisyyttä ja arvostaisivat koulutusta.



        Minä olen huoltajana nähnyt avioerolapsia lasteni päivähoitopaikoissa ja koulussa, ja mielestäni esim. avioerossa isäänsä yhteyden kadottaneet poikalapset ovat aikalailla tuuliajolla. Miehenmallia ei löydy päivähoitopaikoista tai edes koulustakaan, niissähän henkilökunta on naisvaltaista. En siis valmistele tyttöjäni parisuhteen ulkopuolisiin lapsiin ja pidän yksinhuoltajuutta äärimmäisen huonona ratkaisuna. Abortti on mielestäni parempi kuin yksinhuoltajuus, mutta sitä en tietenkään "opeta" lapsilleni.

        Miten mieskulttuuria pitäisi tai voisi kehittää siihen suuntaan, että miehetkin oppisivat yhteisöllisyyttä ja arvostaisivat koulutusta?


      • käytännönesimerkkejä kirjoitti:

        Miten mieskulttuuria pitäisi tai voisi kehittää siihen suuntaan, että miehetkin oppisivat yhteisöllisyyttä ja arvostaisivat koulutusta?

        Ihan päällimmäisenä tulee mieleen se, että päiväkoteihin ja kouluihin tulisi saada sukupuolikiintiöt. Varsinkin esi- ja alkuopetus on melkein kokonaan naisten tehtäväkenttää.

        Nyt ne linnakkeet joissa opetetaan yhteisöllisyyttä ja luodaan käsitystä koulutuksen merkityksestä, ovat naisvaltaisia. Väitän että tuo naisvaltaisuus johtaa siihen että poikalapset eivät koe noita laitoksia omikseen.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ihan päällimmäisenä tulee mieleen se, että päiväkoteihin ja kouluihin tulisi saada sukupuolikiintiöt. Varsinkin esi- ja alkuopetus on melkein kokonaan naisten tehtäväkenttää.

        Nyt ne linnakkeet joissa opetetaan yhteisöllisyyttä ja luodaan käsitystä koulutuksen merkityksestä, ovat naisvaltaisia. Väitän että tuo naisvaltaisuus johtaa siihen että poikalapset eivät koe noita laitoksia omikseen.

        .. Tuota olen pohtinut itsekin.. Peukun Arvoinen Kommentti.. ;P

        .. Tosin.. En ole nyt varma mitä tuo termisi "alkuopetus" pitää sisällään.. Mutta omasta mielestäni YläAsteIkä on sellainen ikä, että Siellä jos missä tarvittaisiin myös ns. Empiiristä Tietoa&Taitoa Poikien MurrosIkäVaiheesta yms.. Ei naiset pysty Sisäistämään ja Käsittämään kuin enintään PintaPuolisesti, mitä pojat käyvät MurrosIässä Lävitse jne.. ;P

        .. Noh joo.. Sama homma kyllä koskee aikalailla myös ToisenAsteenAikaa.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Tuota olen pohtinut itsekin.. Peukun Arvoinen Kommentti.. ;P

        .. Tosin.. En ole nyt varma mitä tuo termisi "alkuopetus" pitää sisällään.. Mutta omasta mielestäni YläAsteIkä on sellainen ikä, että Siellä jos missä tarvittaisiin myös ns. Empiiristä Tietoa&Taitoa Poikien MurrosIkäVaiheesta yms.. Ei naiset pysty Sisäistämään ja Käsittämään kuin enintään PintaPuolisesti, mitä pojat käyvät MurrosIässä Lävitse jne.. ;P

        .. Noh joo.. Sama homma kyllä koskee aikalailla myös ToisenAsteenAikaa.. ;P

        Esi- ja alkuopetus on opetus toiseen luokkaan asti.

        Tottakai miesten roolia tarvitaan nykyistä enemmän läpi koko kouluelämän, mutta epäsuhta sukupuolten edustavuuden osalta on suurimmillaan natiaisten opetuksessa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Esi- ja alkuopetus on opetus toiseen luokkaan asti.

        Tottakai miesten roolia tarvitaan nykyistä enemmän läpi koko kouluelämän, mutta epäsuhta sukupuolten edustavuuden osalta on suurimmillaan natiaisten opetuksessa.

        Lisäys: peruskoulun toiseen luokkaan asti.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Esi- ja alkuopetus on opetus toiseen luokkaan asti.

        Tottakai miesten roolia tarvitaan nykyistä enemmän läpi koko kouluelämän, mutta epäsuhta sukupuolten edustavuuden osalta on suurimmillaan natiaisten opetuksessa.

        .. MurrosIkäVaihe on niin Kriittinen vaihe, että siellä sitä Tietoa&Taitoa tarvittaisiin Myös TodPaljon.. Ja mitä tässä nyt on seurannut tätä(kin) asiaa ja kuulostellut, niin tuntuu, että huonompaan suuntaan ollaan vain kokoajan menossa.. ;P

        .. MiesOpettajien ja KandiDaattien pitäisi tavalla tai toisella pystyä myös ottamaan tarpeeksi etäisyyttä Liian FemiNistiseen AjatusMaailmaan, koska se on jo nähty, ettei se ota huomioon tarpeeksi hyvin Poikien BioLogista KehitysKaarta.. Tämä(kin) asia on varmasti helppoa näin sanoa, mutta vaikea toteuttaa, jos/kun esim. YliOpistot ja Kulttuuri on Liian FeminiSoitunut.. ;D


      • Mietin.vaan
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Ihan päällimmäisenä tulee mieleen se, että päiväkoteihin ja kouluihin tulisi saada sukupuolikiintiöt. Varsinkin esi- ja alkuopetus on melkein kokonaan naisten tehtäväkenttää.

        Nyt ne linnakkeet joissa opetetaan yhteisöllisyyttä ja luodaan käsitystä koulutuksen merkityksestä, ovat naisvaltaisia. Väitän että tuo naisvaltaisuus johtaa siihen että poikalapset eivät koe noita laitoksia omikseen.

        Kuinka monen mieshoitajan luulet edes jääneet ruikuttamaan rannalle kun nainen valittiin paikkaan? Miehet eivät edes hakeudu lastenhoitoalalle, koska palkka siellä on kehno. Ei siinä paljon kiintiöt auta, jäisi vaan enemmänkin paikkoja täyttämättä, jos pitäisi vielä kiintiöitäkin noudattaa.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. MurrosIkäVaihe on niin Kriittinen vaihe, että siellä sitä Tietoa&Taitoa tarvittaisiin Myös TodPaljon.. Ja mitä tässä nyt on seurannut tätä(kin) asiaa ja kuulostellut, niin tuntuu, että huonompaan suuntaan ollaan vain kokoajan menossa.. ;P

        .. MiesOpettajien ja KandiDaattien pitäisi tavalla tai toisella pystyä myös ottamaan tarpeeksi etäisyyttä Liian FemiNistiseen AjatusMaailmaan, koska se on jo nähty, ettei se ota huomioon tarpeeksi hyvin Poikien BioLogista KehitysKaarta.. Tämä(kin) asia on varmasti helppoa näin sanoa, mutta vaikea toteuttaa, jos/kun esim. YliOpistot ja Kulttuuri on Liian FeminiSoitunut.. ;D

        Feminismi tai feministinen ajatusmaailma ei ole ehkä se koko ongelman ydin, vaan miesnäkökulman puuttuminen siitä rinnalta.


      • Mietin.vaan kirjoitti:

        Kuinka monen mieshoitajan luulet edes jääneet ruikuttamaan rannalle kun nainen valittiin paikkaan? Miehet eivät edes hakeudu lastenhoitoalalle, koska palkka siellä on kehno. Ei siinä paljon kiintiöt auta, jäisi vaan enemmänkin paikkoja täyttämättä, jos pitäisi vielä kiintiöitäkin noudattaa.

        Tilanne on tuo näillä nykyisillä kannustimilla.

        Totuus on kuitenkin se, että poikien heikko koulumestys on seurausta siitä kun päivähoito ja peruskouluopetus on muuttunut liian naisvaltaiseksi.


      • Mietin.vaan
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tilanne on tuo näillä nykyisillä kannustimilla.

        Totuus on kuitenkin se, että poikien heikko koulumestys on seurausta siitä kun päivähoito ja peruskouluopetus on muuttunut liian naisvaltaiseksi.

        Onko sinulla minkäänlaisia todisteita siitä, että 10/20/30 vuotta sitten päivähoidossa oli enemmän mieshoitajia kun nykyään?


      • Mietin.vaan kirjoitti:

        Onko sinulla minkäänlaisia todisteita siitä, että 10/20/30 vuotta sitten päivähoidossa oli enemmän mieshoitajia kun nykyään?

        Päivähoidossa tuskin on ollut enempää miehiä, mutta peruskouluissa kyllä on ollut aiemmin enemmän miesopettajia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        "Mitä tarttuminen olisi konkreettisesti? Sitäpä tuossa jotkut naisetkin jo kyselivät."

        -Ei siihen liene muuta keinoa kuin kehittää mieskulttuuria siihen suuntaan että miehetkin oppisivat yhteisöllisyyttä ja arvostaisivat koulutusta.



        Minä olen huoltajana nähnyt avioerolapsia lasteni päivähoitopaikoissa ja koulussa, ja mielestäni esim. avioerossa isäänsä yhteyden kadottaneet poikalapset ovat aikalailla tuuliajolla. Miehenmallia ei löydy päivähoitopaikoista tai edes koulustakaan, niissähän henkilökunta on naisvaltaista. En siis valmistele tyttöjäni parisuhteen ulkopuolisiin lapsiin ja pidän yksinhuoltajuutta äärimmäisen huonona ratkaisuna. Abortti on mielestäni parempi kuin yksinhuoltajuus, mutta sitä en tietenkään "opeta" lapsilleni.

        "En siis valmistele tyttöjäni parisuhteen ulkopuolisiin lapsiin ja pidän yksinhuoltajuutta äärimmäisen huonona ratkaisuna. "

        Jos VVM:n tulkinta ja ilmiö pitää paikkansa ja ensimmäiset havainnot tehdään nyt, niin täydellä voimallaan sama ilmiö vaikuttaa vuosikymmenen ja parin päästä. Silloin "markkinatilanne" on sellainen, että naiset saa tosissaan kilpailla perheen perustamiseen soveltuvista miehistä. Siinä on vielä monet äidit ja isät ihmeissään, kun tyttäret vaan sinkkuilee.


      • Mietin.vaan
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Päivähoidossa tuskin on ollut enempää miehiä, mutta peruskouluissa kyllä on ollut aiemmin enemmän miesopettajia.

        Eikö siis päivähoidossa tilanne ole mennyt peräti päinvastaiseen suuntaan kun sinä väitit sen menneen? Ja silti toistat selitystäsi minkä mukaan ongelma on seurausta päivähoidon(kin) naisvaltaisuudesta?

        Sitä paitsi uskon peruskouluissakin tilanteen olevan enemmän se, että miesopettajia ei kerta kaikkiaan ole, joten kiintiöt eivät sielläkään auta.


      • scrg kirjoitti:

        "En siis valmistele tyttöjäni parisuhteen ulkopuolisiin lapsiin ja pidän yksinhuoltajuutta äärimmäisen huonona ratkaisuna. "

        Jos VVM:n tulkinta ja ilmiö pitää paikkansa ja ensimmäiset havainnot tehdään nyt, niin täydellä voimallaan sama ilmiö vaikuttaa vuosikymmenen ja parin päästä. Silloin "markkinatilanne" on sellainen, että naiset saa tosissaan kilpailla perheen perustamiseen soveltuvista miehistä. Siinä on vielä monet äidit ja isät ihmeissään, kun tyttäret vaan sinkkuilee.

        En jaksa murehtia lasteni puolesta.

        Jos ei kunnon miestä löydy, niin toivottavasti löytyy edes hyvä naissuhde.


      • Mietin.vaan kirjoitti:

        Eikö siis päivähoidossa tilanne ole mennyt peräti päinvastaiseen suuntaan kun sinä väitit sen menneen? Ja silti toistat selitystäsi minkä mukaan ongelma on seurausta päivähoidon(kin) naisvaltaisuudesta?

        Sitä paitsi uskon peruskouluissakin tilanteen olevan enemmän se, että miesopettajia ei kerta kaikkiaan ole, joten kiintiöt eivät sielläkään auta.

        Sanoin että esi- ja alkuopetuksessa tilanne on kaikkein pahin sukupuolten edustavuuden kannalta.

        En kuitenkaan puhunut siitä että sekä esi- ja alkuopetuksessa että muussa peruskoulutuksessa oltaisiin menty huonompaan suuntaan, vaan kokonaisuutena ollaan menty huonompaan suuntaan. Nimenomaan peruskoulujen osalta kehitys on ollut enemmän naisvaltaiseen suuntaan menemistä.

        Jos miehiä halutaan lisää kasvatusalalle, niin sitten pitää pohtia siihen keinoja. Nyt ei käsittääkseni edes tunnusteta ongelmaa, tai ainakaan sen laajuutta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Feminismi tai feministinen ajatusmaailma ei ole ehkä se koko ongelman ydin, vaan miesnäkökulman puuttuminen siitä rinnalta.

        .. No kyllä Se FeminiSoituminen on aikast paha Probleema.. Ja varmasti Yksi Suurimmista JuuriSyistä.. Malli on Varpisti Just TelaKetjuFeministien Intressien ja Agendan mukainen.. ;P

        .. Itseään kiihtyvällä tahdilla Ruokkiva Poikien SyrjäyttämisMasiina.. Joka PäiväPäivältä ohentaa&kaventaa yhä lisää PoikienPärjäämis mahdollisuuksia Tyttöjen&Naisten intressien ja agendan mukaisessa Sydeemissä.. ;P

        .. Mut joo.. On siitä sitten seurauksia loppujen lopuksi myös naisille.. Ainakin niille, jotka eivät ole, eivätkä halua olla lepakoita ja jotka haluaisivat vierelleen kumppanin ja joille ei kelpaa syystä tai toisesta, kuin tietyn statukkuuden ja resurssikkuuden ylittävät KumppaniKanditaatit jne.. Kuin myös niille poikien/miesten äideille, jotka pystyvät tuntemaan empatiaa myös poikiaan kohtaan.. Turvallisuus näkökohdatkin tulee mieleen ja vaiks mitä muuta.. ;P

        .. Menipäs taas EpäSelväks PuuRoks.. Mut saa siitä varmaan jotain selvää.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. No kyllä Se FeminiSoituminen on aikast paha Probleema.. Ja varmasti Yksi Suurimmista JuuriSyistä.. Malli on Varpisti Just TelaKetjuFeministien Intressien ja Agendan mukainen.. ;P

        .. Itseään kiihtyvällä tahdilla Ruokkiva Poikien SyrjäyttämisMasiina.. Joka PäiväPäivältä ohentaa&kaventaa yhä lisää PoikienPärjäämis mahdollisuuksia Tyttöjen&Naisten intressien ja agendan mukaisessa Sydeemissä.. ;P

        .. Mut joo.. On siitä sitten seurauksia loppujen lopuksi myös naisille.. Ainakin niille, jotka eivät ole, eivätkä halua olla lepakoita ja jotka haluaisivat vierelleen kumppanin ja joille ei kelpaa syystä tai toisesta, kuin tietyn statukkuuden ja resurssikkuuden ylittävät KumppaniKanditaatit jne.. Kuin myös niille poikien/miesten äideille, jotka pystyvät tuntemaan empatiaa myös poikiaan kohtaan.. Turvallisuus näkökohdatkin tulee mieleen ja vaiks mitä muuta.. ;P

        .. Menipäs taas EpäSelväks PuuRoks.. Mut saa siitä varmaan jotain selvää.. ;D

        Feminismi on poliittista liikehdintää, ja sen on tarkoitus vaikuttaa rakenteisiin tehden yhteiskunnasta naisille aina vain suosiollisempaa. En näe silti että olisimme vieläkään tilanteessa jossa miehillä olisi ryhmänä hätä. Yksilötasolla syrjäytyminen on tosiasia, mutta vaikuttavatko rakenteet siihen? Varmasti, mutta en usko että feminismi.

        Maailma menee suuntaan jossa koulutuksen ja sosiaalisten taitojen merkitys korostuu, ja nuo ovat joidenkin poikien heikkouksia suhteessa tyttöihin.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Feminismi on poliittista liikehdintää, ja sen on tarkoitus vaikuttaa rakenteisiin tehden yhteiskunnasta naisille aina vain suosiollisempaa. En näe silti että olisimme vieläkään tilanteessa jossa miehillä olisi ryhmänä hätä. Yksilötasolla syrjäytyminen on tosiasia, mutta vaikuttavatko rakenteet siihen? Varmasti, mutta en usko että feminismi.

        Maailma menee suuntaan jossa koulutuksen ja sosiaalisten taitojen merkitys korostuu, ja nuo ovat joidenkin poikien heikkouksia suhteessa tyttöihin.

        .. Korostuu Varsinkin, jos/kun Järjestelmät rakennetaan Tyttöjä&Naisia Suosivaksi.. ;P

        .. Mitä on Juttuja Kuunnellut&Lukenut, kuin myös mietiskellyt asioiden kehittymistä omasta(kin) lapsuudesta tähän päivään, niin kyllä Järjestelmät jne. on vain Valitettavasti mennyt KokoAjan enemmän pojille/miehille huonompaan suuntaan.. Monin EriTavoin.. ;P

        .. TyöJärjestelmä(kin) on muuttunut ihan erillaiseksi.. Ei Työpaikat kouluta niin kuin joskus aikoinaan ja EtenemisMahdollisuudetkin on ihan olemattomat vrt. aikaisempiin aikoihin.. Siis niin, ettei Sulla ole Sitä ja Tätä Tutkintoa&Todistusta ja vaikka mitä.. Ja KokoAjan vain vaaditaan enemmän ja enemmän KoulutusTasoa eri Työtehtäviin/Paikkoihin.. Ja nostetaan niiden KoulutusVaatimuksia jne.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Korostuu Varsinkin, jos/kun Järjestelmät rakennetaan Tyttöjä&Naisia Suosivaksi.. ;P

        .. Mitä on Juttuja Kuunnellut&Lukenut, kuin myös mietiskellyt asioiden kehittymistä omasta(kin) lapsuudesta tähän päivään, niin kyllä Järjestelmät jne. on vain Valitettavasti mennyt KokoAjan enemmän pojille/miehille huonompaan suuntaan.. Monin EriTavoin.. ;P

        .. TyöJärjestelmä(kin) on muuttunut ihan erillaiseksi.. Ei Työpaikat kouluta niin kuin joskus aikoinaan ja EtenemisMahdollisuudetkin on ihan olemattomat vrt. aikaisempiin aikoihin.. Siis niin, ettei Sulla ole Sitä ja Tätä Tutkintoa&Todistusta ja vaikka mitä.. Ja KokoAjan vain vaaditaan enemmän ja enemmän KoulutusTasoa eri Työtehtäviin/Paikkoihin.. Ja nostetaan niiden KoulutusVaatimuksia jne.. ;P

        Miesten asema on siinä mielessä heikentynyt, että naisten oikeuksista on alettu pitämään huolta. En näe kehitystä negatiivisena.

        Työelämän vaatimukset työntekijöille palvelevat työnantajien etua, eivät sukupuolisodan osapuolten etua.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Korostuu Varsinkin, jos/kun Järjestelmät rakennetaan Tyttöjä&Naisia Suosivaksi.. ;P

        .. Mitä on Juttuja Kuunnellut&Lukenut, kuin myös mietiskellyt asioiden kehittymistä omasta(kin) lapsuudesta tähän päivään, niin kyllä Järjestelmät jne. on vain Valitettavasti mennyt KokoAjan enemmän pojille/miehille huonompaan suuntaan.. Monin EriTavoin.. ;P

        .. TyöJärjestelmä(kin) on muuttunut ihan erillaiseksi.. Ei Työpaikat kouluta niin kuin joskus aikoinaan ja EtenemisMahdollisuudetkin on ihan olemattomat vrt. aikaisempiin aikoihin.. Siis niin, ettei Sulla ole Sitä ja Tätä Tutkintoa&Todistusta ja vaikka mitä.. Ja KokoAjan vain vaaditaan enemmän ja enemmän KoulutusTasoa eri Työtehtäviin/Paikkoihin.. Ja nostetaan niiden KoulutusVaatimuksia jne.. ;P

        .. Ns. VanhojenParrujen kertomuksia on mukava kuunnella, miten asiat on menneet heillä jne.. Ja Fiksuimmat tiedostavat millaiseksi maailma on kehittynyt ja kehittyy.. Ne osaavat vitsailla hyvin siitäkin, että pitkään aikaan ei olisi enää ollut mahdollisuuksia samanlaiseen urakehitykseen ja työhistoriaan jne. heidän koulutustasolla jne.. ;P

        .. Monet sen(kin) ajan ns. Pärjäävät olisivat enemmän tai vähemmän helposti ihan jotain muuta tässä ajassa.. Ja monet heistä tiedostaa sen itsekin.. Itsekästä LappionPuu porukka lukuunottamatta.. ;P


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Miesten asema on siinä mielessä heikentynyt, että naisten oikeuksista on alettu pitämään huolta. En näe kehitystä negatiivisena.

        Työelämän vaatimukset työntekijöille palvelevat työnantajien etua, eivät sukupuolisodan osapuolten etua.

        .. Noh, Sä et näe nyt syystä tai toisesta KokoNaisKuvaa kunnolla.. Mut joo.. En jaksa lähteä vänkäämään.. ;P

        .. Jätetään asia hetkeksi Muhimaan.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Sä et näe nyt syystä tai toisesta KokoNaisKuvaa kunnolla.. Mut joo.. En jaksa lähteä vänkäämään.. ;P

        .. Jätetään asia hetkeksi Muhimaan.. ;D

        .. Ja toki Eliitin NarsuMarsuudella on iso Rooli tässä(kin) asiassa.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ns. VanhojenParrujen kertomuksia on mukava kuunnella, miten asiat on menneet heillä jne.. Ja Fiksuimmat tiedostavat millaiseksi maailma on kehittynyt ja kehittyy.. Ne osaavat vitsailla hyvin siitäkin, että pitkään aikaan ei olisi enää ollut mahdollisuuksia samanlaiseen urakehitykseen ja työhistoriaan jne. heidän koulutustasolla jne.. ;P

        .. Monet sen(kin) ajan ns. Pärjäävät olisivat enemmän tai vähemmän helposti ihan jotain muuta tässä ajassa.. Ja monet heistä tiedostaa sen itsekin.. Itsekästä LappionPuu porukka lukuunottamatta.. ;P

        Työelämä on muuttunut. Siinä missä ennen saattoi tehdä täyden päivätyön (työuran) yhden työnantajan palveluksessa, nykyään ihmiset tekevät kahta tai kolmeakin työtä työuransa aikana.

        Ilmiä ei liity feminismiin.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Esi- ja alkuopetus on opetus toiseen luokkaan asti.

        Tottakai miesten roolia tarvitaan nykyistä enemmän läpi koko kouluelämän, mutta epäsuhta sukupuolten edustavuuden osalta on suurimmillaan natiaisten opetuksessa.

        Mä kerran heitin ilmaan kysymyksen, että onko jotain näyttöä siitä, että pojat pärjäisivät paremmin aineissa, joissa on miesopettajia. Muistaakseni peruskoulun opettajista kolmannes on kuitenkin miehiä.. Jotenkin en jaksa uskoa, että tilanne olennaisesti muuttuisi vaikka miesopettajia olisi kymmenen prosenttiyksillöä nykyistä enemmän.

        Ei sillä, etteikö työmarkkinoiden sukupuolittumisen tasaantuminen olisi hyvä asia..

        Tulee muuten tänään joku dokkari femmalta, jonka nimi on simppelisti Mies.

        "1/3. Hierarkiat ovat aina läsnä, kun miehet ovat tekemisissä keskenään. Kuka joukosta on kivunnut korkeimmalle ja kuka on jäänyt alimmaksi? Kuinka tärkeä asia ura on nykymiehille"



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä kerran heitin ilmaan kysymyksen, että onko jotain näyttöä siitä, että pojat pärjäisivät paremmin aineissa, joissa on miesopettajia. Muistaakseni peruskoulun opettajista kolmannes on kuitenkin miehiä.. Jotenkin en jaksa uskoa, että tilanne olennaisesti muuttuisi vaikka miesopettajia olisi kymmenen prosenttiyksillöä nykyistä enemmän.

        Ei sillä, etteikö työmarkkinoiden sukupuolittumisen tasaantuminen olisi hyvä asia..

        Tulee muuten tänään joku dokkari femmalta, jonka nimi on simppelisti Mies.

        "1/3. Hierarkiat ovat aina läsnä, kun miehet ovat tekemisissä keskenään. Kuka joukosta on kivunnut korkeimmalle ja kuka on jäänyt alimmaksi? Kuinka tärkeä asia ura on nykymiehille"

        Tää koulujuttu tulee kyllä omista kokemuksistani.

        Minä olin jo kouluaikaan kovapäinen tyyppi, ja se vähä mitä koulussa opin viimeisten 3 vuoden aikana, oli miespuolisen luokanvalvojani ansiota. Hän oli ainoa opettaja jota katsoin ylöspäin, kaikki muut opettajat olivat kusessa kanssani.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Miesopettajien määrät..

        http://tilastokeskus.fi/til/ope/2004/ope_2004_2006-06-30_tie_001.html

        Yliopistoissa miesopettajia onkin jo enemmistö.

        Tuossa vaiheessa pojat on tippuneet kelkasta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Työelämä on muuttunut. Siinä missä ennen saattoi tehdä täyden päivätyön (työuran) yhden työnantajan palveluksessa, nykyään ihmiset tekevät kahta tai kolmeakin työtä työuransa aikana.

        Ilmiä ei liity feminismiin.

        .. On Muuttunut Paljon Laajemmin.. Ja Niin hän Mä Sanoin, että.. ;P

        ".. Ja toki Eliitin NarsuMarsuudella on iso Rooli tässä(kin) asiassa.. ;P"

        .. Mut tais mennä ohi sulta tässä tiimellyksessä.. ;P

        #UusLiberalistiSiat

        .. ;D


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä kerran heitin ilmaan kysymyksen, että onko jotain näyttöä siitä, että pojat pärjäisivät paremmin aineissa, joissa on miesopettajia. Muistaakseni peruskoulun opettajista kolmannes on kuitenkin miehiä.. Jotenkin en jaksa uskoa, että tilanne olennaisesti muuttuisi vaikka miesopettajia olisi kymmenen prosenttiyksillöä nykyistä enemmän.

        Ei sillä, etteikö työmarkkinoiden sukupuolittumisen tasaantuminen olisi hyvä asia..

        Tulee muuten tänään joku dokkari femmalta, jonka nimi on simppelisti Mies.

        "1/3. Hierarkiat ovat aina läsnä, kun miehet ovat tekemisissä keskenään. Kuka joukosta on kivunnut korkeimmalle ja kuka on jäänyt alimmaksi? Kuinka tärkeä asia ura on nykymiehille"

        .. Miehet pärjäävät KeskiMäärin paremmin Poikien kanssa.. Niin se Vain On, mutta ei toki kaikki miehet.. Joillakin vain on Luontaisesti parempi HahmotusKyky, PeliSilmä ja tarvittavaan Auktoriteettiin vaadittavat RakennusPalikat.. ;P

        .. Opettajissa on Eroja.. Paljonkin.. Ja YläAsteIässä ne erot Oikein Korostuu.. ;P

        .. Mut.. Kyllä Sä varmaan Tän jo Tiesitkin.. Kunhan taas Näsäilit.. ;D


      • injniu
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tää koulujuttu tulee kyllä omista kokemuksistani.

        Minä olin jo kouluaikaan kovapäinen tyyppi, ja se vähä mitä koulussa opin viimeisten 3 vuoden aikana, oli miespuolisen luokanvalvojani ansiota. Hän oli ainoa opettaja jota katsoin ylöspäin, kaikki muut opettajat olivat kusessa kanssani.

        Tuossahan on kyse siitä, että pojat on sisäistäneet kulttuurin naisia vähättelevät asenteet. Että naisia nyt vaan ei tartte uskoa ja kuunnella.

        Että sikäli se varhaiskasvatusta lisää miesten harteille olis hyvä juttu. Ei ehkä eriytyisi niin paljon.


      • ennenvanhaan
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Päivähoidossa tuskin on ollut enempää miehiä, mutta peruskouluissa kyllä on ollut aiemmin enemmän miesopettajia.

        Niitä miesopettajia oli vasta ylemmillä luokilla. Varhaiskasvastus ja -opetus ovat ikiaikaisesti olleet aina naisten kontolla.

        Omassa koulussani (60-70 luvuilla) miesopettajia alkoi olla viidenneltä luokalta eteenpäin. Myös vanha äitini on joskus muistellut, että miesopettaja oli koulun ylimpien luokkien opettaja.


      • injniu kirjoitti:

        Tuossahan on kyse siitä, että pojat on sisäistäneet kulttuurin naisia vähättelevät asenteet. Että naisia nyt vaan ei tartte uskoa ja kuunnella.

        Että sikäli se varhaiskasvatusta lisää miesten harteille olis hyvä juttu. Ei ehkä eriytyisi niin paljon.

        Varmaan kyse on osittain naisten vähättelystä, mutta en minä tiedä oliko esim. minulla siitä kyse. Naiset antaa herkemmin siimaa ja minun kaltaiseni koltiaiset testaavat niitä rajoja.

        Heikoimmat miesopettajat olivat yhtälailla hätää kärsimässä.


      • ennenvanhaan kirjoitti:

        Niitä miesopettajia oli vasta ylemmillä luokilla. Varhaiskasvastus ja -opetus ovat ikiaikaisesti olleet aina naisten kontolla.

        Omassa koulussani (60-70 luvuilla) miesopettajia alkoi olla viidenneltä luokalta eteenpäin. Myös vanha äitini on joskus muistellut, että miesopettaja oli koulun ylimpien luokkien opettaja.

        Juuri noinhan se menee.


    • AamukahviaKohtaKeitän

      Osa kyvykkäimmistä naisista on tasa-arvon ja saamiensa mahdollisuuksien myötä emansipoitunut muidenkin naisten edestä, korjatakseen historialliset vääryydet korkojen kera, lähtenyt vähän tangentin suuntaan ohi...

      Enää ei militantit feministit polttele rintsikoita, nyt liittoutuvat somessa, kaivelevat koko elämän tai maailmanhistorian ajalta mahdolliset miesten taholta koetut vääryydet ja ajavat panettelulla itsemurhaan törtöiksi raatina arvioimansa miehet!

      Pysykööt puolestani nyrpeinä miestenvihaajina, mutta kun mokomat ovat sumuttaneet tavallisia tasapainoisia naisiakin "esikuvallisena" toiminnallaan ja myrkyttäneet koko seurustelukulttuurin!

      Se on ihan tavalliselle sinkkumiehelle vääryys!

      • käytännönesimerkkejä

        Miten seurustelukulttuuri on myrkyttynyt?


      • haist.wittu
        käytännönesimerkkejä kirjoitti:

        Miten seurustelukulttuuri on myrkyttynyt?

        MeToo# muu vastaava keuliva femakko paska.


      • SFFreud
        haist.wittu kirjoitti:

        MeToo# muu vastaava keuliva femakko paska.

        Ahdistelun vähentäminenhän vaan parantaa tilanneta, kun naisten ei tartte olla jatkuvasti muurit ylhäällä kaiken maailman paskalääppijöiden varalta. Kilteilläkin miehillä on saumaa, kun aggressiivinen päällekäyminen jää pois.


      • SFFreud kirjoitti:

        Ahdistelun vähentäminenhän vaan parantaa tilanneta, kun naisten ei tartte olla jatkuvasti muurit ylhäällä kaiken maailman paskalääppijöiden varalta. Kilteilläkin miehillä on saumaa, kun aggressiivinen päällekäyminen jää pois.

        Juuri näin. Seksuaalisen ahdistelun kannattajia on vaikea ymmärtää. Ilmeisesti kyseessä on puhdas ilkeys, koska oma etu ahdistelun salliminen ei todellakaan ole, ellei sitten itse kuulu ahdistelijoihin. Ahdistelijat sekä netissä että livenä pilaavat kaikkien miesten mahdollisuuksia.


      • dccd
        SFFreud kirjoitti:

        Ahdistelun vähentäminenhän vaan parantaa tilanneta, kun naisten ei tartte olla jatkuvasti muurit ylhäällä kaiken maailman paskalääppijöiden varalta. Kilteilläkin miehillä on saumaa, kun aggressiivinen päällekäyminen jää pois.

        Asia on ilman muuta hyvä, mutta ei valitettavasti paranna kilttien miesten asemaa vähääkään. Ei ne ujot ja kiltit miehet lähesty ketään sen enempää eikä naisetkaan niitä, vaikka kaikki ahdistelu loppuisi maailmasta.


    • vaikkasamapatuo

      Olen vähän skeptinen tuon korrelaation suhteen eli että syynä olisi nimenomaan miesten työttömyys. Itse painan hommia sen minkä ehdin eikä minulla tunnu olevan mahdollisuuksia löytää parisuhdetta eikä siten saada lapsiakaan. Veikkaan että aika yleinen tilanne monelle miehelle.

      Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2016 oli tilanne se että yksinasuvien miesten määrä on tuplaantunut kahdessakymmenessä vuodessa. Ennemmin sanoisin että miehet eivät vaan kelpaa enää naisille. Ja koska ulkonäkö tuntuu olevan naisille tärkein asia niin perimmäiseksi syyksi jää miesten rumuus, mikä taas on käytännössä yhtä kuin naisten nirsous.

      • Sitä oli pian Hesarin kommenttiosastossakin muistutettu, ettei kahden asian korrelaatio johdu välttämättä niiden syy-seuraussuhteesta. Nuorten miesten työllisyysaste voitaisiin korvata esim. euron korkotasolla, joka sekin korreloisi syntyvyyden kanssa.

        Mutta jos poliitikot ostavat tuon työllisyysaste-selityksen, niin siihen kenties ehdotetaan toimenpiteitä. Jotka sitten oletettavasti vaihtelevat pöhkön ja mielenkiintoisen välillä.

        "Ennemmin sanoisin että miehet eivät vaan kelpaa enää naisille. ... "

        Tästä olen samaa mieltä. Yhä enemmän voidaan yhteiskunnallisesti odottaa niitäkin kannanottoja, joissa naisia rohkaistaisiin lapsien tekoon ilman miehiä.


      • Sinun kohtalosi on yksittäistapaus, sitä ei ole syytä väittää säännönmukaisuudeksi.

        Tilasto piilottaa yksittäistapaukset, mutta osoittaa säännönmukaisuuden. Säännönmukaisuus on tärkeää kun pohditaan syitä eri ilmiöille.


      • vaikkasamapatuo
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Sinun kohtalosi on yksittäistapaus, sitä ei ole syytä väittää säännönmukaisuudeksi.

        Tilasto piilottaa yksittäistapaukset, mutta osoittaa säännönmukaisuuden. Säännönmukaisuus on tärkeää kun pohditaan syitä eri ilmiöille.

        Luulen että tämä yksittäistapaus on samassa linjassa säännönmukaisuuden kanssa.


      • vaikkasamapatuo kirjoitti:

        Luulen että tämä yksittäistapaus on samassa linjassa säännönmukaisuuden kanssa.

        Tilastot osoittavat muuta.


      • Palstamäki_on_tyhmä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tilastot osoittavat muuta.

        Minusta pitäisi pikemminkin puhua pienituloisuudesta kuin työttömyydestä. Luulen että myös köyhät varastomiehet ja taxikuskit jäävät useimmiten lapsettomiksi.


      • vaikkasamapatuo
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tilastot osoittavat muuta.

        Kuka vaan voi piirtää kaksi käyrää päällekkäin. Eihän siinä edes sanota ovatko ne työttömäksi jääneet miehet lapsettomia. Ihan hyvin poliitikotkin voisivat sanoa suoraan sen minkä jokainen näkee ja ymmärtää että naisten nirsous vaan on karannut kaikkien asteikkojen ulkopuolelle. Vaikuttaahan miehen työttömyyskin tietysti kelpaavuuteen sillä eihän miehessä vikoja saa olla eikä elämäntilanteessa ongelmia.


      • Palstamäki_on_tyhmä kirjoitti:

        Minusta pitäisi pikemminkin puhua pienituloisuudesta kuin työttömyydestä. Luulen että myös köyhät varastomiehet ja taxikuskit jäävät useimmiten lapsettomiksi.

        Minä luulen että pienituloinen, mutta aktiivinen mies, on varteenotettavampi kumppaniehdokas kuin täysin syrjäytynyt.

        Pienituloisuus on varmasti hidaste kun puhutaan pariutumisesta, mutta este se ei ole.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Tilastot osoittavat muuta.

        .. Jeps.. Totuus näiden tapausten kohdalla on usein se, että ei kelpaa saatavilla olevat syystä tai toisesta ja/tai resurssien jakaminen/antaminen naiselle on enemmän tai vähemmän samalla tasolla vrt. resurssittomampaan mieheen.. ;P

        .. Monet eivät syystä tai toisesta pysty/kykene näkemään ja tunnustamaan edes itselleen asioiden TodellistaTilaa.. Mut joo.. Sellasta ne ItseSuggestio Defenssit Yms. KommerVenkit(kin) voi Yhrelle, jos Toiselle Teettää.. ;P

        .. Itsekkyyttä&ItsePetostelua.. Siitä ne monet Sopat on Tehty.. ;D


      • vaikkasamapatuo kirjoitti:

        Kuka vaan voi piirtää kaksi käyrää päällekkäin. Eihän siinä edes sanota ovatko ne työttömäksi jääneet miehet lapsettomia. Ihan hyvin poliitikotkin voisivat sanoa suoraan sen minkä jokainen näkee ja ymmärtää että naisten nirsous vaan on karannut kaikkien asteikkojen ulkopuolelle. Vaikuttaahan miehen työttömyyskin tietysti kelpaavuuteen sillä eihän miehessä vikoja saa olla eikä elämäntilanteessa ongelmia.

        On tällä palstalla ollut linkkiä tutkimukseen jossa naiset ovat kertoneet syyksi lapsettomuuteensa sen, ettei ole hyvää kumppania jonka kanssa perustaa perheen.

        En usko että nirsous on se perimmäinen syy, kyllähän se miesten kyvyttömyys huolehtia perheestään on suurin syy.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Jeps.. Totuus näiden tapausten kohdalla on usein se, että ei kelpaa saatavilla olevat syystä tai toisesta ja/tai resurssien jakaminen/antaminen naiselle on enemmän tai vähemmän samalla tasolla vrt. resurssittomampaan mieheen.. ;P

        .. Monet eivät syystä tai toisesta pysty/kykene näkemään ja tunnustamaan edes itselleen asioiden TodellistaTilaa.. Mut joo.. Sellasta ne ItseSuggestio Defenssit Yms. KommerVenkit(kin) voi Yhrelle, jos Toiselle Teettää.. ;P

        .. Itsekkyyttä&ItsePetostelua.. Siitä ne monet Sopat on Tehty.. ;D

        Voin heittää sulle kommentin silloin tällöin jostakin täysin toisarvoisesta asiasta, mutta varsinaiseen syvälliseen keskusteluun en lähde niinkauan kun kirjoittelet trollaavaan tyyliisi.


      • vaikkasamapatuo
        A.Palstamäki kirjoitti:

        On tällä palstalla ollut linkkiä tutkimukseen jossa naiset ovat kertoneet syyksi lapsettomuuteensa sen, ettei ole hyvää kumppania jonka kanssa perustaa perheen.

        En usko että nirsous on se perimmäinen syy, kyllähän se miesten kyvyttömyys huolehtia perheestään on suurin syy.

        Hienoa että kyvyttömyys huolehtia perheestä paljastuu heti kun nainen vilkaisee miehen kuvaa Tinderissä tai naamaa baarissa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Voin heittää sulle kommentin silloin tällöin jostakin täysin toisarvoisesta asiasta, mutta varsinaiseen syvälliseen keskusteluun en lähde niinkauan kun kirjoittelet trollaavaan tyyliisi.

        .. Älä ProjiSoi omia toimiasi.. Varsinkin, kun en edes Trollannut (taaskaan).. Tekstin Värittäminen&Maalilu ei ole Trollausta, että TieräSäSe.. ;D


      • SFFreud

        Haluaisitko sitten lapsia? Eikö sekin ole elämäntapavalinta, että tekee paljon töitä eikä panosta perhekeskeisen kumppanin etsintään.

        Kiinnostaisi lukea myös tutkimusta siitä, miten paljon ihmiset oikeasti haluaisivat lapsia, mutta jostain syystä eivät tee/saa ja mitkä ne syyt ovat. Nyt kun ei ole pakko tehdä lapsia, niin käytännössä moni nauttii siitä ja moni muu asia elämässä on tärkeämpää. Missä ei toki ole mitään vikaa ja suru voi lapsettomuus olla silti, vaikka ne jälkeläiset eivät elämän tärkein asia olisikaan.

        Rehellisyys itseä kohtaan vapauttaa katkeruudesta muita kohtaan.


      • vaikkasamapatuo kirjoitti:

        Hienoa että kyvyttömyys huolehtia perheestä paljastuu heti kun nainen vilkaisee miehen kuvaa Tinderissä tai naamaa baarissa.

        Ihmiset ovat pariutuneet jo ennen Tinderiä.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Älä ProjiSoi omia toimiasi.. Varsinkin, kun en edes Trollannut (taaskaan).. Tekstin Värittäminen&Maalilu ei ole Trollausta, että TieräSäSe.. ;D

        Värittäminen ja maalailu vain lisääntyy sulla sitä mukaa mitä enemmän sulta odotetaan täsmällisiä kommentteja.

        Lopulta ajaudut aina siansaksaan ja mitään sanomattomiin kommentteihin.


      • SFFreud kirjoitti:

        Haluaisitko sitten lapsia? Eikö sekin ole elämäntapavalinta, että tekee paljon töitä eikä panosta perhekeskeisen kumppanin etsintään.

        Kiinnostaisi lukea myös tutkimusta siitä, miten paljon ihmiset oikeasti haluaisivat lapsia, mutta jostain syystä eivät tee/saa ja mitkä ne syyt ovat. Nyt kun ei ole pakko tehdä lapsia, niin käytännössä moni nauttii siitä ja moni muu asia elämässä on tärkeämpää. Missä ei toki ole mitään vikaa ja suru voi lapsettomuus olla silti, vaikka ne jälkeläiset eivät elämän tärkein asia olisikaan.

        Rehellisyys itseä kohtaan vapauttaa katkeruudesta muita kohtaan.

        Tutkimusten mukaan varsinkaan miehet eivät halua lapsia, ja allekirjoitan tuon omalta kohdaltanikin. Exäni halusi lapset, ja sovittiin että minä autan jos hän hoitaa lapset.

        En tietenkään enää pidä lapsia taakkana kun näkee kuinka ihania ne on, mutta eihän sitä etukäteen tiennyt.


      • vaikkasamapatuo
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Ihmiset ovat pariutuneet jo ennen Tinderiä.

        Mutta eivät juuri sen jälkeen. Mitäpä virkaa tavallisella miehellä olisi enää kun naiset ovat oppineet ihastelemaan siellä komeita partanaamoja ja joskus sellaisen kanssa saattaa tulla jopa osuma. Tai ainakin voi aina toivoa että se komea partanaama ei ole vielä ehtinyt tykätä...


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Värittäminen ja maalailu vain lisääntyy sulla sitä mukaa mitä enemmän sulta odotetaan täsmällisiä kommentteja.

        Lopulta ajaudut aina siansaksaan ja mitään sanomattomiin kommentteihin.

        .. Kaikki menee ihan Fiiliksellä.. Toisinaan Hirvittää Itseäkin.. Mut.. Paha mennä sanomaan, että onko maalaus Just Silloin Onnistunut vai Ei.. ;D

        .. Älä ole tuollainen MielesiPahoittaja.. Vielä näin "Suvaitsuvaisuuden" AikaKautena.. ;D


      • vaikkasamapatuo kirjoitti:

        Mutta eivät juuri sen jälkeen. Mitäpä virkaa tavallisella miehellä olisi enää kun naiset ovat oppineet ihastelemaan siellä komeita partanaamoja ja joskus sellaisen kanssa saattaa tulla jopa osuma. Tai ainakin voi aina toivoa että se komea partanaama ei ole vielä ehtinyt tykätä...

        Tinder lienee aika merkityksettömässä asemassa kun pohditaan mistä ihmiset löytävät parisuhteita.

        Joku suomalainen näyttelijätär taisi päästä jopa otsikoihin kun selvisi että hän löysi miehensä Tinderista. Että niin paljon noita suhteita sieltä syntyy.


      • vaikkasamapatuo
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tinder lienee aika merkityksettömässä asemassa kun pohditaan mistä ihmiset löytävät parisuhteita.

        Joku suomalainen näyttelijätär taisi päästä jopa otsikoihin kun selvisi että hän löysi miehensä Tinderista. Että niin paljon noita suhteita sieltä syntyy.

        Eihän siellä mitään suhteita tietenkään synny koska naisille ei enää kelpaa juuri mikään. Ihan tavallista porukkaa naisetkin siellä näyttävät olevan joten varmaan sama nirsous pätee muuallakin.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kaikki menee ihan Fiiliksellä.. Toisinaan Hirvittää Itseäkin.. Mut.. Paha mennä sanomaan, että onko maalaus Just Silloin Onnistunut vai Ei.. ;D

        .. Älä ole tuollainen MielesiPahoittaja.. Vielä näin "Suvaitsuvaisuuden" AikaKautena.. ;D

        Kyllä minä huomaan että siedätyshoito tehoaa (jossain määrin) ja olen alkanut (vähän) suvaitsemaan sinuakin, mutta tiedostan sen että konfliktien leimahtaminen on korostunutta keskustellessani sinun kanssasi. Tuo johtuu epätäsmällisestä kirjoitustyylistäsi.


      • vaikkasamapatuo kirjoitti:

        Eihän siellä mitään suhteita tietenkään synny koska naisille ei enää kelpaa juuri mikään. Ihan tavallista porukkaa naisetkin siellä näyttävät olevan joten varmaan sama nirsous pätee muuallakin.

        En tiedä miten nykyään toimitaan, mutta minun nuoruudessani pojat hakeutuivat sinne missä oli mahdollista tavata tyttöjä/naisia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllä minä huomaan että siedätyshoito tehoaa (jossain määrin) ja olen alkanut (vähän) suvaitsemaan sinuakin, mutta tiedostan sen että konfliktien leimahtaminen on korostunutta keskustellessani sinun kanssasi. Tuo johtuu epätäsmällisestä kirjoitustyylistäsi.

        .. Ilo olla Avuksi.. =)


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        On tällä palstalla ollut linkkiä tutkimukseen jossa naiset ovat kertoneet syyksi lapsettomuuteensa sen, ettei ole hyvää kumppania jonka kanssa perustaa perheen.

        En usko että nirsous on se perimmäinen syy, kyllähän se miesten kyvyttömyys huolehtia perheestään on suurin syy.

        Ei välttämättä nirsous vaan olisiko epäluottamus miehiä kohtaan siitä etteivät he pystyisi huolehtimaan perheestä esimerkiksi alemman tulotasonsa vuoksi. Miehiä kelpuutetaan yhden yön juttuihin tai pidempiinkin suhteisiin mutta kun pitäisi miettiä jälkipolvea niin epäluulo miehen kykyihin katoaa.

        Sinänsä hyvä jos miehet tiedostavat että eivät ole henkisesti tai taloudellisesti vastaanottamaan vastuuta jälkipolvesta. Olen joskus miettinyt että tuon peruskoulun teoriaopetuksen voisi katkaista jo ysiluokan jouluna ja silloin saisi päästötodistuksen. Loppu puolivuotta harjoiteltaisiin arkielämän taitoja. Martat kävisivät kertomassa kodinhoidosta, pankeista esiteltäisiin rahankäytöstä, ea-kursseja, työturvallisuuskursseja, välillä synnytyslaitokselle katselemaan vauvoja jne eli olisi valmiutta sen arjen pyörittämiseen jo nuoresta.


      • M184 kirjoitti:

        Ei välttämättä nirsous vaan olisiko epäluottamus miehiä kohtaan siitä etteivät he pystyisi huolehtimaan perheestä esimerkiksi alemman tulotasonsa vuoksi. Miehiä kelpuutetaan yhden yön juttuihin tai pidempiinkin suhteisiin mutta kun pitäisi miettiä jälkipolvea niin epäluulo miehen kykyihin katoaa.

        Sinänsä hyvä jos miehet tiedostavat että eivät ole henkisesti tai taloudellisesti vastaanottamaan vastuuta jälkipolvesta. Olen joskus miettinyt että tuon peruskoulun teoriaopetuksen voisi katkaista jo ysiluokan jouluna ja silloin saisi päästötodistuksen. Loppu puolivuotta harjoiteltaisiin arkielämän taitoja. Martat kävisivät kertomassa kodinhoidosta, pankeista esiteltäisiin rahankäytöstä, ea-kursseja, työturvallisuuskursseja, välillä synnytyslaitokselle katselemaan vauvoja jne eli olisi valmiutta sen arjen pyörittämiseen jo nuoresta.

        Tulotaso on yksi, mutta luulen että huonommin tienaavien miesten asenne naisia kohtaan tuo myös yhden esteen pariutumiseen.

        Tutkimuksissa on huomattu, että esim. peleissä heikosti pärjäävät miehet kykenevät nielemään tappionsa miehille, mutta naisia ei enää siedetäkään. Ilmiö on ihan todellinen, ja nainen tunnistaa tuon vihamielisyyden joka heikommassa sosioekonomisessa asemassa olevilla miehillä on.


      • SFFreud
        M184 kirjoitti:

        Ei välttämättä nirsous vaan olisiko epäluottamus miehiä kohtaan siitä etteivät he pystyisi huolehtimaan perheestä esimerkiksi alemman tulotasonsa vuoksi. Miehiä kelpuutetaan yhden yön juttuihin tai pidempiinkin suhteisiin mutta kun pitäisi miettiä jälkipolvea niin epäluulo miehen kykyihin katoaa.

        Sinänsä hyvä jos miehet tiedostavat että eivät ole henkisesti tai taloudellisesti vastaanottamaan vastuuta jälkipolvesta. Olen joskus miettinyt että tuon peruskoulun teoriaopetuksen voisi katkaista jo ysiluokan jouluna ja silloin saisi päästötodistuksen. Loppu puolivuotta harjoiteltaisiin arkielämän taitoja. Martat kävisivät kertomassa kodinhoidosta, pankeista esiteltäisiin rahankäytöstä, ea-kursseja, työturvallisuuskursseja, välillä synnytyslaitokselle katselemaan vauvoja jne eli olisi valmiutta sen arjen pyörittämiseen jo nuoresta.

        Koko peruskoulussa pitäisi olla enemmän myös arjen taitojen opetusta tekemisen kautta. Ei siis niin, että joku vaan käy kertomassa asioista, vaan että niitä itse opetellaan tekemään, esim. budjettia ja siinä pysymistä (nuorilla paljn maksuhäiriöitä) jne.


      • SFFreud
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tulotaso on yksi, mutta luulen että huonommin tienaavien miesten asenne naisia kohtaan tuo myös yhden esteen pariutumiseen.

        Tutkimuksissa on huomattu, että esim. peleissä heikosti pärjäävät miehet kykenevät nielemään tappionsa miehille, mutta naisia ei enää siedetäkään. Ilmiö on ihan todellinen, ja nainen tunnistaa tuon vihamielisyyden joka heikommassa sosioekonomisessa asemassa olevilla miehillä on.

        Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jossain menee vikaan monien poikien psykoseksuaalisessa kehityksessä. Onko se uskonnollinen seksikielteisyys vai vaan myöhäinen kasvu vai mikä, että ei vietti vie oikeiden naisten perään siinä ikävaiheessa kun nuoret yleensä harjoittelevat seksiä ja seurustelua. Siinä vaiheessa videot riittää, ja naisista tulee joku ihme toiselta planeetalta tullut rotu, johon sitten suhtaudutaan ristiriitaisesti (himoiten, jännitäen, halveksuen) lopun ikää ja kehitellään kaiken maailman teorioita, jotka korvaa elämänkokemuksen puutteen ja estää ihmisiin tutustumisen.


      • SFFreud kirjoitti:

        Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jossain menee vikaan monien poikien psykoseksuaalisessa kehityksessä. Onko se uskonnollinen seksikielteisyys vai vaan myöhäinen kasvu vai mikä, että ei vietti vie oikeiden naisten perään siinä ikävaiheessa kun nuoret yleensä harjoittelevat seksiä ja seurustelua. Siinä vaiheessa videot riittää, ja naisista tulee joku ihme toiselta planeetalta tullut rotu, johon sitten suhtaudutaan ristiriitaisesti (himoiten, jännitäen, halveksuen) lopun ikää ja kehitellään kaiken maailman teorioita, jotka korvaa elämänkokemuksen puutteen ja estää ihmisiin tutustumisen.

        En tunne nykyajan nuorison seurustelukulttuuria, mutta eräs yksityiskohta ihmetyttää.

        Baareissa näkee mielestäni liikaa seurueita joissa on 1-2 nuorta naista ja kourallinen poikalapsia. Minun nuoruudessani tuollainen olisi ollut luonnotonta, naisia kuuluu olla vähintään yhtä paljon, ja mieluummin enemmän.


      • SFFreud kirjoitti:

        Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jossain menee vikaan monien poikien psykoseksuaalisessa kehityksessä. Onko se uskonnollinen seksikielteisyys vai vaan myöhäinen kasvu vai mikä, että ei vietti vie oikeiden naisten perään siinä ikävaiheessa kun nuoret yleensä harjoittelevat seksiä ja seurustelua. Siinä vaiheessa videot riittää, ja naisista tulee joku ihme toiselta planeetalta tullut rotu, johon sitten suhtaudutaan ristiriitaisesti (himoiten, jännitäen, halveksuen) lopun ikää ja kehitellään kaiken maailman teorioita, jotka korvaa elämänkokemuksen puutteen ja estää ihmisiin tutustumisen.

        .. Hmmm.. Aikast BonoBomainen LeimaKirves.. Maustettuna Itsekyydellä&ItsePetoksella.. ;P

        .. Jotkut eivät AikuistenOikeasti ole Kauhean BonoBoja (jos nyt siis tarkoitit, että ihmisen "normaali" PsykoSeksuaalinen kehitys on BonoBoSeksuaalisuus.. ;D) ja sitten osa ei syystä tai toisesta oikein kelpaa Tyttelöille niihin puuhiin jne.. ;P

        .. Kyllä tuo Uskonnollissuuden vaikutus on ihan MargiNaalista.. ;P


      • nbvg
        SFFreud kirjoitti:

        Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jossain menee vikaan monien poikien psykoseksuaalisessa kehityksessä. Onko se uskonnollinen seksikielteisyys vai vaan myöhäinen kasvu vai mikä, että ei vietti vie oikeiden naisten perään siinä ikävaiheessa kun nuoret yleensä harjoittelevat seksiä ja seurustelua. Siinä vaiheessa videot riittää, ja naisista tulee joku ihme toiselta planeetalta tullut rotu, johon sitten suhtaudutaan ristiriitaisesti (himoiten, jännitäen, halveksuen) lopun ikää ja kehitellään kaiken maailman teorioita, jotka korvaa elämänkokemuksen puutteen ja estää ihmisiin tutustumisen.

        Eihän siinä mitään vikaan mene. Maailma on muuttunut ja sen ihmiset myös. Ainoastaan jääräpäisesti vanhoista yhteiskuntarakenteista kiinni pitävät taantumukselliset tahot eivät tätä ymmärrä. Aikaa myöden yhteiskuntakin tulee vielä sopeutumaan asiaan. Jää nähtäväksi paljonko kasvukipuja se tuottaa. Mitä vähemmän lisäännymme, niin sen parempi maapallolle.


      • niin.no
        SFFreud kirjoitti:

        Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jossain menee vikaan monien poikien psykoseksuaalisessa kehityksessä. Onko se uskonnollinen seksikielteisyys vai vaan myöhäinen kasvu vai mikä, että ei vietti vie oikeiden naisten perään siinä ikävaiheessa kun nuoret yleensä harjoittelevat seksiä ja seurustelua. Siinä vaiheessa videot riittää, ja naisista tulee joku ihme toiselta planeetalta tullut rotu, johon sitten suhtaudutaan ristiriitaisesti (himoiten, jännitäen, halveksuen) lopun ikää ja kehitellään kaiken maailman teorioita, jotka korvaa elämänkokemuksen puutteen ja estää ihmisiin tutustumisen.

        "Uskonnollinen seksikielteisyys" se ei nykyaikana todellakaan ole. Uskonnollisuuden harjoittaminen on äärimmäisen harvinaista nykykodeissa.

        Väittäisi, että syy tuohon on helposti saatavilla oleva porno. Kun poikalapset täyttävät mielensä pornolla jo alakouluikäisistä lähtien (kuten nykyään kuulemma tapahtuu), niin eihän heiltä mitään normaalia suhtautumista tyttöihin voi edes odottaa tai edellyttää.


      • niin.no kirjoitti:

        "Uskonnollinen seksikielteisyys" se ei nykyaikana todellakaan ole. Uskonnollisuuden harjoittaminen on äärimmäisen harvinaista nykykodeissa.

        Väittäisi, että syy tuohon on helposti saatavilla oleva porno. Kun poikalapset täyttävät mielensä pornolla jo alakouluikäisistä lähtien (kuten nykyään kuulemma tapahtuu), niin eihän heiltä mitään normaalia suhtautumista tyttöihin voi edes odottaa tai edellyttää.

        Nykyaikana kaikki mitä tytöt ja naiset tekee on normaalia. Poikien ja miesten rooliksi jää olla poikkeama normaalista.


    • eri.syystä

      Minä en ainakaan ole sopiva äidiksi vaikka haluaisinkin kovasti. Olen todella huonossa kunnossa ja kaikilla mittareilla niin syrjäytynyt kuin olla voi. Sellainenkin ainakin yksi mahtuu tähän voitokkaiden ja dynaamisten naisten joukkoon.

      • pisteetsiitä

        todella hienoa ja vastuullista jättää lapset tekemättä vaikka haluaisi, jos ei niistä kykene huolehtimaan.


    • Valtiolle optimitilanne, kun ei ole perijöitä niin valtio perii kaiken. Suomi voi porsastella näillä varoilla 20 vuotta ja sitten se vaan lakkaa olemasta. Viimeinen saa ajaa 20 cm paksuisen sepelimaton eduskuntatalon, ettei kukaan liukastu siinnä jos tänne joku vielä joskus eksysi.

    • kllk

      Tässä keskusteluketjussa hieman hämmentää se, että kaikilta on tuntunut jääneen huomaamatta se, että ehkäisyvälineet on keksitty ja aborttilainsäädäntökin on vapaa. Molemmat tapaukset ovat vähintään 40v sitten tulleet ajankohtaisiksi joten aikamoisessa luolassa olette tainneet asua.

      Kyllähän nimittäin nuo ovat pääsyy alahiseen syntyvyyteen. Mitä neuvoksi? Kielletään ne? Aivan mahtava idea! Tunnetustihan maat joissa abortti ja ehkäisy ovat kiellettyjä ovat maailman parhaimpia valtioita. Eiku...

    • lurpahta

      Ratkaisuehdotus: tanskalaisiin spermapankkeihin yksinäisille naisille valtiontakaus; jokainen synnytysikäinen saa sieltä vähintään 2 täysosumaa ja palkkion molemmista päälle, kun synnytys tapahtuu Suomessa. Kun ei kerran suomalaisista miehistä ei ole lapsia siedettävästi alulle laittamaan.

      Ätmit voidaan sitten laittaa lasten kaitsijoiksi työttymyyspäivärahaa vastaan aktiivimallin puolipakolla, sehän työ kun ei kuulemma miesten mielestä mitään koulutusta vaadi, ja syrjäytyneillä nuorilla miekkosilla sitä koulutusta ei ole eikä näin ollen ole tarvis saadakaan, kun lapsia hoitavat. Koulutetut naiset sitten painavat duunia (ja osittain luultavasti myös toisiaan - kun miehistä ei siihen(kään) taida olla). Avot, Suomi pelastuu, kun saamme lisää veronmaksajia.

      • namnamnam

        Mä voisin kaitsea 16-17-vuotiaita tyttöjä ;)


      • feminismionsaatanasta

        Tuohan on ihan suoraan kopsattu feministien oppikirjasta.


      • sullameninytnumbatsekasi
        namnamnam kirjoitti:

        Mä voisin kaitsea 16-17-vuotiaita tyttöjä ;)

        1-6-vuotiaat ne tarvitsevat kaitsemista. Siihen sinä kelpaat. Ei muuhun.


      • Asiaa voisi tosiaan auttaa jos niitä naisia, jotka haluavat hankkia babyn yksin, tuettaisiin enemmän. Tuo velvoite lastenhoitoon ei sen sijaan toimi, vaikka vitsinä sen varmaan heititkin. Kyllä sellaiseen pitää hakeutua vapaaehtoisesti.


      • vuf.vuf

        No mikäpä siinä jos tuollaiselle avot-linjalle lähdetään, mutta se toteutetaan sitten niin että naisilta leikataan ruosteisella puukolla vitut irti, kuivataan ne ja syötetään koirille (Feat. kuivatut siankorvat)
        Naarakset kun ainoastaan sopivat siihen pillun antoon, mutta kun se antaminen tuntuu niin ylivoimaiselle niin ne pitää tarpeettomana laittaa hyötykäyttöön. Tässä tapauksessa, koirille puruleluiksi.


      • Säkö antasit pentus joittenkii ätmien smegmasiin käsiin?!?!?!


    • Asiaah

      Ai täysin nuorten miesten vikako se syntyvyyden lasku onkin? Feminismillä, naisten urahakuisuudella ja nirsoudella ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa? Tai naisten bi-seksuaalisuuden lisääntymisellä? Ylipainoepidemiasta puhumattakaan, sehän alentaa hedelmällisyyttä, ja sillä on myös muita, epäsuoria vaikutusmekanismeja liittyen ihmisten pariutumiseen ja lisääntymiseen...

      Tietääkseni biologiset miehet eivät ole vielä koskaan synnyttäneet yhtään lasta. Toisaalta naimaikäisten ihmisten sukupuolijakauma on nyt naisia suosivampi kuin koskaan ennen, siis maassa on paljon "ylijäämämiehiä".

      Ja nyt se on sitten asiantuntijoiden mielestä MIESTEN VIKA, ettei tänne synny riittävästi lapsia? Oikeastiko?

      • siinäsenkummempaa

        Luuserimiehistä nyt vaan ei kukaan pidä. Se on fakta. Naiset etenevät elämässä peruskoulun jälkeenkin, hyvin moni mies taas ei. Harmi sikäli myös, että normaalipainoisetkaan naiset eivät sytytä luuserimiehiä.


      • Tämä kommentti oli Helsingin Sanomien uutisessa vanhin ja ylivoimaisesti eniten ääniä saanut vielä 9.4. iltapäivällä. Illalla kommentti oli kuitenkin poistettu. Komeaa sensurointia maan johtavalta feministipropagandakoneistolta taas.

        Itseäni ärsyttää kyllä suunnattomasti kun kaikista miehistä tehdään syrjäytyneitä ja työttömiä olivat he sitä tai eivät. Ei tosiaan tarvitse kuin mennä lähes mihin tahansa baariin käymään ja todeta se sukupuolten epäsuhta kun miehiä on moninkertainen määrä. Saati Tinderiin, jossa jokainen ei-lihava nainen saa deitin sormia napsauttamalla niin halutessaan, mutta koulutettu urheilullinen mies ei edes matcheja. Vaikka maailmalla ja yhteiskunnan muuttuessa yleinen trendi lieneekin suuntaan, jossa lapsiperheitä on vähemmän, suurin ongelma on silti se, että ihmiset eivät vain kohtaa - ja se on lähinnä nuorten naisten syy.


    • kllk

      Minä en todellakaan usko että tilanne olisi niin surullinen että lapsettomaksi jäävistä suurin osa olisi halunnut lapsia. Ihan mututuntumalla heitän tällaisen arvelun, joku voi todistaa olevani väärässä raa'alla datalla, mutta olisihan se oikeasti todella surullista että olisi enemmistö lapsettomista sitä vastentahtoisesti.

      En myöskään todellakaan usko että kukaan lapsia oikeasti halunnut olisi jättänyt lapset tekemättä koska maailmassa on liikaa ihmisiä, lasten kuormittaa ympäristöä yms. Kyllä ihminen kuitenkin sen verran itsekäs on että lasten hankinnan kaltaisessa tilanteessa mennään oman halun mukaan.

      Noilla kauniilla tekosyillä voidaan tietenkin vastata lapsettomuuden syistä kysyville. Se kuulostaa paremmalta kuin sanoa että ei ole koskaan halunnutkaan lapsia.

      • 1d23d12312d3123d

        Kyllä olisin halunnut 20v lapsen ja sitä lähdinki hakemaan mm jättämällä yliopiston kesken.
        mutta sitten jatkuva mielisairaalan laittaminen ja lääkkeiden pakkosyöttö tukahdutti lapsentekohalut. en halua itelle lasta jos psykoosilääkkeet on vahingoittanu omaa dna-tani ja lapsesta tulee heikko ja geenivammainen.


    • Pillujen--asiantuntija

      Miehet ei saa naista koska ovat rumia ja köyhiä. Työttömiä on 400 000 ja paljon mies työttömiä myös. Pienipalkkaisia miehiä on myös eikä ne kelpaa naisille. Ne kaikkein rumimmat työttömät naiset haluaa myös top 10 miehen eli vähintään 5000 egee tienaavan miehen. Täysin selvää ettei naisille kelpaa samantasoinen mies ja suurin osa miehistä on naisille liian rumia.

    • ne5gdfbg67

      Koska naiset eivät enää löydä tasoisiaan kumppaneita, pitää korkeatasoisemmille miehille sallia moniavioisuus. Ongelma ratkaistu.

    • Mikä ongelma syntyvyyden väheneminen muka on? Maailmassa on tälläkin hetkellä ihan liikaa ihmisiä ja ylikansoitus on ongelma.

      Feminismin mädättämä Helsingin Suvakkifeministisanomat tietysti jälleen syyttää miehiä ja naiset ovat syyttömiä ja puhtaita pulmusia.

      Suurin syy syntyvyyden laskuun on naisten hypergamia.

      Koska naisille ei kelpaa tasoisensa miehet, niin kostolesbous lisääntyy. Kuten myöskin moraalittomien hedelmöityshoitojen tekeminen itsellisille, eli itsekkäille naisille.

      • itku.tulee

        Hyvin kelpaa tasoiseni mies, eli komea ja treenattu. Ei mikään ätmi.


    • ehdotanseuraavaa

      Ratkaisuehdotus: Tuotetaan valtion laskuun Aasialaisia äidiksi haluavia naisia yksinäisille miehille valtiontakauksella; jokainen siementämisikäinen saa suorittaa vähintään 2 täysosumaa ja palkkion molemmista päälle, kun synnytys tapahtuu Suomessa. Kun ei kerran suomalaisista naisista ei ole sitoutuviksi kumppaneiksi ja empaattisiksi äideiksi.

      Suomalaiset naiset voidaan sitten laittaa lasten kaitsijoiksi työttymyyspäivärahaa vastaan aktiivimallin puolipakolla ja ylijäävät nirppanokat määrätään tekemään samoin ehdoin heille osoitettua hommaa. Miehet ja heidän aasialaiset kumppaninsa saavat näin laatuaikaa myös toisilleen ja duunikin maistuu kun vierellä on sitoutunut ja rakastava kumppani. Avot, Suomi pelastuu, kun saamme lisää veronmaksajia.

      • joomutei

        Täyspaska idea. Muuten hyvä.


      • Tsot tsot, ei yhteenkään lapsia kasvattavaan yksikköön ketään pakolla töihin. Siellä ei saavuteta mitään hyvää ihmisillä, jotka sinne pakotetaan. Mieti nyt vähän niiden lastenkin oloja ja tulevaisuutta, jos niitä hoitaa joku kiukkunen ja pakolla sinne jaakattu lapsia vaikka inhoava ihminen?!

        Ihanko oikeesti veisit lapses hoitoon paikkaan, missä ovella vastaan ottaa joku naama norsunvitulla sun lastas vihaava kiukkunen ja pakotettu ihminen? Niinpä...luulen kans että tulisit järkiis.


      • ddfsfgfdg45tg
        Nicitönnä kirjoitti:

        Tsot tsot, ei yhteenkään lapsia kasvattavaan yksikköön ketään pakolla töihin. Siellä ei saavuteta mitään hyvää ihmisillä, jotka sinne pakotetaan. Mieti nyt vähän niiden lastenkin oloja ja tulevaisuutta, jos niitä hoitaa joku kiukkunen ja pakolla sinne jaakattu lapsia vaikka inhoava ihminen?!

        Ihanko oikeesti veisit lapses hoitoon paikkaan, missä ovella vastaan ottaa joku naama norsunvitulla sun lastas vihaava kiukkunen ja pakotettu ihminen? Niinpä...luulen kans että tulisit järkiis.

        Kyllä lastenhoitoalalla jo nyt on tympääntyneitä ja pikkumaisia ihmisiä, johtuen ihan siitä että sillä alalla on töitä, kun monella muulla alalla ei. Sitä työtä ei siis enää tehdä kutsumuksesta vaan rahasta. Pienten lasten vanhemmat tietävät kuinka rankkaa vanhemmuus on. Kuvittele, että tekisit sitä työksesi.


      • ddfsfgfdg45tg kirjoitti:

        Kyllä lastenhoitoalalla jo nyt on tympääntyneitä ja pikkumaisia ihmisiä, johtuen ihan siitä että sillä alalla on töitä, kun monella muulla alalla ei. Sitä työtä ei siis enää tehdä kutsumuksesta vaan rahasta. Pienten lasten vanhemmat tietävät kuinka rankkaa vanhemmuus on. Kuvittele, että tekisit sitä työksesi.

        Heh, ei mun tarvi kuvitella kun tein sitä 13 vuotta työkseni. Olin lastenhoitajana ja perhepäivähoitajana ja avustajana noiden vuosien aikana. Nyt olen ammatinvaihtaja. Tiedän, että siellä on leipääntyneitä ja tiedän senkin miksi ei saisi olla. Kun se vaikuttaa niiden pikkuisten ihmisienkin elämään...se mitä aikuiset jaksaa ja kuinka aikuiset toimii heidän kanssaan.

        Jokainen meistä voi muistella aikuisia menneisyydestä ja kuinka he ovat meihin voineet vaikuttaa. Jokainen muistaa ne ikävät ja kurjat tyypit, mutta myös ne mukavat ja herttaiset. :)

        Mielummin niitä herttaisia lisää, joilla on hermoja ja sydäntä. Pakkotöitä voi mennä tekee kuolleen materiaalin kanssa, ei ihmisten. Ihmiset kärsii kun toinen ihminen ei jaksa välittää.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Heh, ei mun tarvi kuvitella kun tein sitä 13 vuotta työkseni. Olin lastenhoitajana ja perhepäivähoitajana ja avustajana noiden vuosien aikana. Nyt olen ammatinvaihtaja. Tiedän, että siellä on leipääntyneitä ja tiedän senkin miksi ei saisi olla. Kun se vaikuttaa niiden pikkuisten ihmisienkin elämään...se mitä aikuiset jaksaa ja kuinka aikuiset toimii heidän kanssaan.

        Jokainen meistä voi muistella aikuisia menneisyydestä ja kuinka he ovat meihin voineet vaikuttaa. Jokainen muistaa ne ikävät ja kurjat tyypit, mutta myös ne mukavat ja herttaiset. :)

        Mielummin niitä herttaisia lisää, joilla on hermoja ja sydäntä. Pakkotöitä voi mennä tekee kuolleen materiaalin kanssa, ei ihmisten. Ihmiset kärsii kun toinen ihminen ei jaksa välittää.

        Ja siis kyllä mäkin tein työtä rahasta, mutta myös siksi että tykkäsin niistä pikku ihmisistä ja halusin opastaa ja ohjata heitä elämässä eteenpäin. Mä ajattelin, että ehkäpä mulla on aikuisena jotakin annettavaa esimerkkinä, ohjeina ja apuna kasvumatkalla aikuiseksi. Olla sylinä, kun syliä tarvitaan ja korvana kun puhua halutaan. Mä en kyllä ole kovin suorituskeskeinen lastenhoitajana, enemmänkin juuri semmoinen sylitäti ja joka tykkää antaa lasten luoda itse asioita ja leikkejä. Minä katson perään, että ne ei ole vaarallisia.

        Miksi ei enää, siksi kun työ ei ole enää sitä mitä voisin sydämelläni tehdä. Se on liian hektistä ja suorituskeskeistä. Onneksi omilla lapsilla on muutama hyvä hoitaja joista näkee, että siellä on sydänkin mukana. Eikä pelkkä raha motivoi.


      • lurpahta

        Aijai, et sitten omaa keksinyt? Vaan piti apinoida hyvästä ideasta oma paskempi mutta vaikeammin toteutettava versio. Tyypillistä, veikkaan että olet alhaisen itsetunnon omaava ätmimies.

        Mutta kansainvälisyytesi on huippujuttu! Sua ei selvästikään häiritse, että rahtaat Suomeen runsaasti aasialaisia astinlautoja ja että tulevaisuutesi Suomessa vilistää kansana lähes pelkästään mustatukkaisia vinosilmiä. Olet selvästikin hyvin liberaali ja kansainvälinen ihminen! Suhtaudut yhtä avosylin kaikkiin matuihin ja sinusta on helvetin hienoa, että täällä on jo kaikki ne nuoret maahanmuuttajamiehet monipuolistamassa suomalaista geeniperimää, vai mitä? :)

        Mutta mitä ovat ylijäävät nirppanokat?! Ai ne koulutetut naiset, jotka nytkin painaa jo duunia koko ajan? Heitä ei aktiivimallisi valitettavasti voi mitenkään koskea. :)


    • Miten olis semmonen ratkaisu, että kaikki Suomea inhoavat ja täällä viihtymättömät ottas ja lähtis muualle. Sinne missä onni odottaa ja katottas sitten minkälaista sakkia tänne jää. Joskos ongelmat ratkeis ihan ittekseen, kun kaikki nurkuvat ja parkuvat olis poissa. :)

      Jos joku halpalentoyhtiö vaikka tekis diilin, että lennättää kaikki halukkaat kohdemaahan aina jonkun normilennon yhteydessä ja vuoden koeaika muualla. Ennen ei kotiin saa tulla. Eikä mitään tukia Suomesta tietenkään ko. maahan, vaan itse pitää pärjätä omin voimin.

      • etusormenheristys

        Pitää ottaa huomioon sekin seikka, josko se kohdemaa huolii niitä. Empä haluais aiheuttaa muille valtioille samaa ongelmaa, minkä meille on viimevuosina aiheutettu tuon matutuksen myötä.


      • inhimillisyyttä

        Kyllä minullakin on inhimillinen puoli, enkä suurin surminkaan haluaisi tuottaa maan X asukkaille sitä murhetta että niiden riesoiksi Suomalaisia FemakkoLesboja rahdattaisi lentokone tolkulla.
        Jotain rotia sentään, ne ihmisethän pääsisivät helpommalla jos sinne laitettaisi heinäsirkat ja katovuodet. Mutta muutama lentokoneellinen FemakkoLesboja ?!

        HuH HuH !!


      • etusormenheristys kirjoitti:

        Pitää ottaa huomioon sekin seikka, josko se kohdemaa huolii niitä. Empä haluais aiheuttaa muille valtioille samaa ongelmaa, minkä meille on viimevuosina aiheutettu tuon matutuksen myötä.

        Tääkin on hyvä huomio. Aivan, en itse ajatellutkaan ihan noin pitkälle. Voihan se olla, ettei muuallakaan haluta naama rullalla valittavia ihmisiä ilmaa synkistämään. Toisaalta, jos myöskään kohdemaa ei joudu kustantamaan heidän kulujaan, niin nehän on ikään kuin vaan palloilemassa siellä. ;)


      • inhimillisyyttä kirjoitti:

        Kyllä minullakin on inhimillinen puoli, enkä suurin surminkaan haluaisi tuottaa maan X asukkaille sitä murhetta että niiden riesoiksi Suomalaisia FemakkoLesboja rahdattaisi lentokone tolkulla.
        Jotain rotia sentään, ne ihmisethän pääsisivät helpommalla jos sinne laitettaisi heinäsirkat ja katovuodet. Mutta muutama lentokoneellinen FemakkoLesboja ?!

        HuH HuH !!

        Heh, sovinisti karjuja sen sijaan mielummin? ;)


    • lisää.lapsia

      Suomessa nussitaan kyllä paljon, mutta siemen ei idä, kun horot käyttää pillereitä. Taudit kyllä leviää, mutta lapsia ei synny.

      • hmmmmmmmmm

        Haluaisitko itse olla horon lapsi, vai oletko jo sellainen?


      • lisää.lapsia
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Haluaisitko itse olla horon lapsi, vai oletko jo sellainen?

        Olen jo sellainen.


    • pop98

      Lapsen elättäminen on suomessa tänä päivänä niin mielettömän kallista että siksi lapsia ei tehdä.
      Kaikki veronkorotukset iskee juuri lapsiperheisiin jotka ei juurikaan voi tinkiä pakollisista menoista, kuten sinkut ja lapsettomat parit voi.

      Sinkkuna minulla jäi säästöön helposti yli 1500e/kk(nettopalkka 2700e), 20 000eur vuodessa, 70 000eur oli tilillä kun 3v ajan säästin asuntoa varten, enkä edes elänyt kovin säästeliäästi, laitoin vain helposti yli jääneet rahat säästötilille.
      Nyt ei tili riitä, vaikka palkka parempi, parin lapsen kanssa , ja vaikka vaimo osallistuu kustannuksiin omalta osaltaan.

      Päättäjät ei tajua sitä, kun joka paikasta kiristetään, niin lapsiperheiden "selkäranka" katkeaa ensiksi.
      Lapsilisä on ostovoimaltaan puolittunut 20vuodessa, sähkö, asuminen, bensa, kiinteistöverot, alv nosto, kaikki iskee lapsiperheisiin kaikkein kovimmin.

    • hienoahienoa

      Tässä ketjussa taas miehiä syyllistetään kaikesta varsinkin Palstamäen, wuwwuwin ym. valkoritareiden ja feministien toimesta. Palstamäki vielä myönsi olevansa hankala tyyppi koulusa, eli jonkinlainen tarkkisluokkalainen tai mikälie häirikkö. Vei viimeisenkin uskottavuuden häneltä tuo fakta. Jos hänet oltaisiin pienenä pakotettu kiltiksi&kunnolliseksi, niin hän ei nyt olisi tuollainen miesvihainen valkoritari.

      Problem:
      Mutta asiaan. 3. aallon feminismi ja naisen seksuaalinen vapautus on täysin syypäänä tähän nykytilanteeseen. 18% kotitalouksista koostuu yh-äideistä ja heidän lapsistaan. Yh-äitejä on jo yli 100k. Naiset ovat seksuaalisesti vapautuneita, joten hakeutuvat siten oman preferenssinsä mukaisesti sitoutumiskyvyttömien jännämiesten kanssa yhteen ja siksi noita yh-mutseja on noin paljon kuin nykyään on. Yh-naisten taso on melko alhainen parisuhdemarkkinoilla ja kun otetaan vielä huomioon, että miehiä on aina naisia enemmän sinne 40-50 -vuotiaaksi asti, niin lapsettomia naisia ei vain tahdo riittää kaikille naisille. Yh-naisten lisäksi on näitä uraohjus-naisia, jotka kouluttautuvat niin vanhaksi, etteivät kurppina enää kelpaa oikein kenellekään ja vaikka kelpaisivatkin, niin eivät oikein kykene enää lisääntymään. Koska naisia on ylipänsä liian vähän markkinoilla, niin ketmejä ja ytmejä ei riitä heitä siittämään. Ja koska miehiä on niin paljon, niin naisilla on "varaa" (tosin yhteiskunnan varoin) olla nirsoja ja sitten on taas yhä enemmän yh-mutseja jne.

      Reaction:
      MGTOW. Yhteiskunta (ja palstan feministit ja valkoritarit) syrjii, vihaa ja syyllistää miehiä jo lähtökohtaisesti, joten miehet sanovat "fuck you" ja eivät edes yritä nirsoja akkoja selättää. Siinähän naiset sitten panevat suomalaisten, irakilaisten, somaleiden ja gambialaisten jännämiesten kanssa. Kyllä nyt jonkinlainen itsekunnioitus pitää olla miehiä vihaavassa yhteiskunnassa. Valitettavasti myös punavihervasemmistolainen lehdistö laulaa samoja lauluja, pl. Suomen Uutiset & Helsingin Uutiset yms. Vähemmästäkin alkaa vituttamaan. MGTOW on maailmanlaajuinen ilmiö, jota viralliset tahot ja feministit eivät suostu tunnustamaan.

      Solution:
      Yhteiskunnan konservatiivistuminen. Kun palaamme takaisin aikaan, jolloin miehet olivat miehiä ja naiset naisia, niin miehet ja naiset ovat molemmat tyytyväisiä. Nykynaiset eivät todellakaan ole tyytyväisiä, feminismi on tehnyt heistä onnettomia SSRI-lääkkeiden syöjiä ja muutenkin ylensyöjiä masentujia. Naiset tykkäävät konservatiivisista miehistä. Eivät soijapojista. Miksi muuten naiset valitsisivat niitä alkukantaisempia matuja suomalaisten sijaan? Naisia kiihottaa alistuminen, sanoi kuka mitä tahansa. Jos palaisimme siihen 1. aallon feminismin mukaiseen yhteiskuntaan, niin asia ajautuisivat pikku hiljaa raiteilleen. 2. ja 3. aaltoa kannattavat feministit voitaisiinkin roudata suoraan Irakiin ja Gambiaan ja tilalle voitaisiin ottaa aasialaisia naisia, jotka arvostavat perinteisiä arvoja.

      https://pastebin.com/aQJJr2B3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe