Sinä Kansanlähetyksenopiston seurakuntalainen teinkö syntiä?
Kristitty.net ajoin partani.
82
846
Vastaukset
- Kysymys14
Kristitty.net tuletko kivittämään minut ja täyttämään tooran käskyn?
Missä kohtaa Tooraa käsketään kivittää ne, jotka turmelevat partansa reunan? Ei missään kohtaa, joten ole huoleti. Mutta jos sinä rikot sapatin, siitä on säädetty kuolemanrangaistus. Minä kuitenkaan en henkilökohtaisesti tapa ketään, koska en ole ammatiltani tuomari enkä pyöveli, tappaminen ei kuulu toimenkuvaani.
Raamatussa sanotaan, että älä turmele partasi reunaa (3. Moos. 19:27). Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, joten myöskään tästä käskystä ei ole kadonnut pieninkään piirto. Joten parran reunan turmeleminen on syntiä.- Kysymys14
Sinun pitää noudattaa tooraa ja kivittää sapatinrikkojat!
Uudestisyntyneet kristityt eivät kivitä ketään! Kysymys14 kirjoitti:
Sinun pitää noudattaa tooraa ja kivittää sapatinrikkojat!
Uudestisyntyneet kristityt eivät kivitä ketään!Olenko minä pyöveli tai tuomari? En ole, joten kivittäminen ei kuulu minun toimenkuvaani.
Kun siellä sanotaan, ettei pidä ajella päätään...entä jos kaljuuntuu? Onko hius se, jota ei saa katkaista tietyiltä kohtaa?
Eerikatässämoi kirjoitti:
Kun siellä sanotaan, ettei pidä ajella päätään...entä jos kaljuuntuu? Onko hius se, jota ei saa katkaista tietyiltä kohtaa?
Se ei tietenkään ole ihmisen oma vika jos kaljuuntuu.
Kristitty.net kirjoitti:
Se ei tietenkään ole ihmisen oma vika jos kaljuuntuu.
Eli pää voi olla paljas, jos tukka ei kasva? Entä jos parta on haiven siellä haiven täällä, sitäkö sitten kasvatellaan, vai mitä tarkoittaa se, ettei pidä turmella parran reunaa?
Eerikatässämoi kirjoitti:
Eli pää voi olla paljas, jos tukka ei kasva? Entä jos parta on haiven siellä haiven täällä, sitäkö sitten kasvatellaan, vai mitä tarkoittaa se, ettei pidä turmella parran reunaa?
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Parran reunaa ei saa turmella ja piste. Se on samantekevää kasvaako parta vai ei, sitä ei saa mistään kohtaa leikata.
Kristitty.net kirjoitti:
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Parran reunaa ei saa turmella ja piste. Se on samantekevää kasvaako parta vai ei, sitä ei saa mistään kohtaa leikata.
Kun minulla ei parta kosva, en ole tullut asiaa miettineeksi. Pahoittelen vaivaa, jonka kysymykseni ehkä tuottavat.
Mukavaa päivän jatkoa, näyttää tulevan kaunis päivä ja aurinko paistaa niin pahoille kuin hyvillekin :)Eerikatässämoi kirjoitti:
Kun minulla ei parta kosva, en ole tullut asiaa miettineeksi. Pahoittelen vaivaa, jonka kysymykseni ehkä tuottavat.
Mukavaa päivän jatkoa, näyttää tulevan kaunis päivä ja aurinko paistaa niin pahoille kuin hyvillekin :)Käsky on hyvin yksinkertainen, älä turmele partasi reunaa, riippumatta siitä kasvaako parta vai ei.
Kristitty.net kirjoitti:
Käsky on hyvin yksinkertainen, älä turmele partasi reunaa, riippumatta siitä kasvaako parta vai ei.
Ok. Kiitos selityksestä.
- Partaniekka
Kristitty.net kirjoitti:
Kuinka pitkä parta Kristitty.netillä on? Kun ikää tulee vaikkapa 70 v. niin miten parta kulkee mukana? Muovipussi leuan alle sidottuna partaa suojaamassa?
Kristitty.net kirjoitti:
Minusta tässä on ainakin kaksi vaikeaa asiaa. Ensiksi: mikä on parran "reuna"? Ei minun parrassani ole "reunaa", vaan se rehottaa valtoimenaan sinne tänne. Toiseksi: mitä on "turmeleminen"? Onko siistiminen turmelemista? Tuomitseeko Mooseksen laki minut näyttämään spurgulta?
Lisäkysymyksiä: Lasketaanko viiksetkin partaan kuuluvaksi? Entä pulisongit? Missä menee parran raja? Missä kohtaa parta päättyy ja tukka alkaa? Vai oliko se niin, ettei tukkaakaan saa leikata?herrens_tiggare kirjoitti:
Minusta tässä on ainakin kaksi vaikeaa asiaa. Ensiksi: mikä on parran "reuna"? Ei minun parrassani ole "reunaa", vaan se rehottaa valtoimenaan sinne tänne. Toiseksi: mitä on "turmeleminen"? Onko siistiminen turmelemista? Tuomitseeko Mooseksen laki minut näyttämään spurgulta?
Lisäkysymyksiä: Lasketaanko viiksetkin partaan kuuluvaksi? Entä pulisongit? Missä menee parran raja? Missä kohtaa parta päättyy ja tukka alkaa? Vai oliko se niin, ettei tukkaakaan saa leikata?Voimme aina viisastella ja saivarrella Jumalan sanan ääressä.
Kristitty.net kirjoitti:
Voimme aina viisastella ja saivarrella Jumalan sanan ääressä.
Nimenomaan. Tämä "älä tartu, älä maista, älä kosketa" -uskonto johtaa juuri tällaiseen viisasteluun ja saivarteluun. Jos aikoisin oikeasti noudattaa tätä partakäskyä, nämä kysymykset olisivat ihan oikeasti minulle tärkeitä. Minä en oikeasti suoralta kädeltä tiedä, mitä tuo käsky tarkoittaa. Se on epäselvä. Minun pitäisi tarkistaa, mitä sanoja hepreankielinen alkuteksti käyttää, miten ne on ymmärretty vanhimmassa käännöksessä Septuagintassa, mitä varhaiset rabbit ovat tästä käskystä sanoneet, mitä nykyaikaiset selitysteokset siitä sanovat jne. Se olisi loputon suo. Mutta kaipa sitä uskoa voi niinkin todeksi elää.
herrens_tiggare kirjoitti:
Nimenomaan. Tämä "älä tartu, älä maista, älä kosketa" -uskonto johtaa juuri tällaiseen viisasteluun ja saivarteluun. Jos aikoisin oikeasti noudattaa tätä partakäskyä, nämä kysymykset olisivat ihan oikeasti minulle tärkeitä. Minä en oikeasti suoralta kädeltä tiedä, mitä tuo käsky tarkoittaa. Se on epäselvä. Minun pitäisi tarkistaa, mitä sanoja hepreankielinen alkuteksti käyttää, miten ne on ymmärretty vanhimmassa käännöksessä Septuagintassa, mitä varhaiset rabbit ovat tästä käskystä sanoneet, mitä nykyaikaiset selitysteokset siitä sanovat jne. Se olisi loputon suo. Mutta kaipa sitä uskoa voi niinkin todeksi elää.
Kol. 2:
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Huomaa, että nämä käskyt joista tässä puhutaan ovat ihmiskäskyjä, perinnäissääntöjä. Raamatussa missään kohtaa meitä ei moitita Jumalan käskyjen noudattamisesta. Jumalan käskyt eivät ole "älä tartu, älä maista, älä koske", vaan nämä ovat askeettisten pakanoiden perinnäissääntöjä.
Sinun mielestäsi on siis parasta jättää Jumalan käskyt kokonaan noudattamatta, koska niiden noudattaminen olisi loputon suo? Ilmeisesti se koskee myös esim. kymmentä käskyä, olisi aivan loputon suo alkaa noudattaa kymmentä käskyä?
Meidän todellakin pitää tutkia mitä alkukieli sanoo, mitä rabbit ovat tästä opettaneet, mitä selitysteokset ovat sanoneet. Se on täysin normaalia raamatuntulkintaa eikä Jumala ole kutsunut meitä olemaan laiskoja, vaan meidän täytyy tutkia Jumalan sanaa päivin ja öin.
Itse en aja partaa ollenkaan, joten voin olla varma että noudatan tätä käskyä. Hyvin helppoa, eikä aiheuta minulle mitään päänvaivaa. Sinä saivartelet ja viisastelet, että koska et voi tietää mitä tuo käsky pitää sisällään, kaipa sitä voi rikkoa. Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa olla noudattamatta Jumalan käskyjä?Kristitty.net kirjoitti:
Kol. 2:
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Huomaa, että nämä käskyt joista tässä puhutaan ovat ihmiskäskyjä, perinnäissääntöjä. Raamatussa missään kohtaa meitä ei moitita Jumalan käskyjen noudattamisesta. Jumalan käskyt eivät ole "älä tartu, älä maista, älä koske", vaan nämä ovat askeettisten pakanoiden perinnäissääntöjä.
Sinun mielestäsi on siis parasta jättää Jumalan käskyt kokonaan noudattamatta, koska niiden noudattaminen olisi loputon suo? Ilmeisesti se koskee myös esim. kymmentä käskyä, olisi aivan loputon suo alkaa noudattaa kymmentä käskyä?
Meidän todellakin pitää tutkia mitä alkukieli sanoo, mitä rabbit ovat tästä opettaneet, mitä selitysteokset ovat sanoneet. Se on täysin normaalia raamatuntulkintaa eikä Jumala ole kutsunut meitä olemaan laiskoja, vaan meidän täytyy tutkia Jumalan sanaa päivin ja öin.
Itse en aja partaa ollenkaan, joten voin olla varma että noudatan tätä käskyä. Hyvin helppoa, eikä aiheuta minulle mitään päänvaivaa. Sinä saivartelet ja viisastelet, että koska et voi tietää mitä tuo käsky pitää sisällään, kaipa sitä voi rikkoa. Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa olla noudattamatta Jumalan käskyjä?En minä sen takia jätä käskyjä noudattamatta, että niiden noudattaminen on loputon suo, enkä senkään takia, etten suoralta kädeltä tiedä, mitä mikin käsky tarkalleen ottaen tarkoittaa; jätän käskyt noudattamatta sen takia, että kannattamani teologian mukaan Mooseksen lakia ei tarvitse noudattaa. Kymmentä käskyäkään ei tarvitse noudattaa. Riittää, että noudattaa luonnollista moraalilakia, joka sitoo kaikkia ihmisiä riippumatta siitä, tuntevatko he kymmenen käskyä vai eivät. Vai oletko sitä mieltä, että pakanat, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan kymmenestä käskystä tai koko Raamatusta, saavat tappaa ja varastaa?
- Kysymys15
Kristitty.net kirjoitti:
Kol. 2:
Itse en aja partaa ollenkaan, joten voin olla varma että noudatan tätä käskyä. Hyvin helppoa, eikä aiheuta minulle mitään päänvaivaa. Sinä saivartelet ja viisastelet, että koska et voi tietää mitä tuo käsky pitää sisällään, kaipa sitä voi rikkoa. Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa olla noudattamatta Jumalan käskyjä?Tämä parta-asia on kappala-uskonnon edustajan evankeliumia!
En minä sen takia jätä käskyjä noudattamatta, että niiden noudattaminen on loputon suo, enkä senkään takia, etten suoralta kädeltä tiedä, mitä mikin käsky tarkalleen ottaen tarkoittaa; jätän käskyt noudattamatta sen takia, että kannattamani teologian mukaan Mooseksen lakia ei tarvitse noudattaa. Kymmentä käskyäkään ei tarvitse noudattaa. Riittää, että noudattaa luonnollista moraalilakia, joka sitoo kaikkia ihmisiä riippumatta siitä, tuntevatko he kymmenen käskyä vai eivät. Vai oletko sitä mieltä, että pakanat, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan kymmenestä käskystä tai koko Raamatusta, saavat tappaa ja varastaa?
Jahas, ja missäs kohtaa Raamattua sanotaan, että Mooseksen lakia ei tarvitse noudattaa? Missä kohtaa sanotaan, että tulee noudattaa luonnollista moraalilakia? Opettiko Jeesus kenties näin? Jeesus sanoi vuorisaarnassa, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Joten koko Toora on edelleen voimassa eikä siitä ole kadonnut pieninkään piirto.
Pakanat jotka eivät ole kuulleet Raamatusta tekevät syntiä riippumatta siitä mitä ovat kuulleet.- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Voimme aina viisastella ja saivarrella Jumalan sanan ääressä.
Noudatatko lain tärkeintä käskyä: JHWH on ainoa jumala, on yksi, ei ole ketään toista, hänen nimensä on JHWH ja sillä nimellä Israel tulee hänet aina tuntemaan, ei siis esim.nimensä Jeesukseksi muuttaneena jonkin kolminaisuuden osana.
Kristitty.net kirjoitti:
Jahas, ja missäs kohtaa Raamattua sanotaan, että Mooseksen lakia ei tarvitse noudattaa? Missä kohtaa sanotaan, että tulee noudattaa luonnollista moraalilakia? Opettiko Jeesus kenties näin? Jeesus sanoi vuorisaarnassa, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Joten koko Toora on edelleen voimassa eikä siitä ole kadonnut pieninkään piirto.
Pakanat jotka eivät ole kuulleet Raamatusta tekevät syntiä riippumatta siitä mitä ovat kuulleet.En jaksa nyt ruveta keskusteluun Mooseksen lain hylkäämisen raamattuperusteluista. Se keskustelu olisi nimittäin loputon suo eikä minulla ole nyt viitseliäisyyttä paneutua siihen. Joka tapauksessa noudatan tässä sitä teologista perinnettä ja tulkintatapaa, jota kristikunnassa on iät ajat noudatettu. Siihen kuuluu myös sunnuntainvietto, kuten ehkä muistat taannoisesta sapattikeskustelustamme, jossa toin esille, että kristityt viettivät sunnuntaita jo ensimmäisellä vuosisadalla, siis aivan alusta asti. Mitä luonnolliseen moraalilakiin tulee, viittaan Roomalaiskirjeen ensimmäiseen lukuun, jossa asiasta puhutaan.
En jaksa nyt ruveta keskusteluun Mooseksen lain hylkäämisen raamattuperusteluista. Se keskustelu olisi nimittäin loputon suo eikä minulla ole nyt viitseliäisyyttä paneutua siihen. Joka tapauksessa noudatan tässä sitä teologista perinnettä ja tulkintatapaa, jota kristikunnassa on iät ajat noudatettu. Siihen kuuluu myös sunnuntainvietto, kuten ehkä muistat taannoisesta sapattikeskustelustamme, jossa toin esille, että kristityt viettivät sunnuntaita jo ensimmäisellä vuosisadalla, siis aivan alusta asti. Mitä luonnolliseen moraalilakiin tulee, viittaan Roomalaiskirjeen ensimmäiseen lukuun, jossa asiasta puhutaan.
Niin, et viitsi perustella, mutta luotat siihen, että tämä tapa on oikein, koska näinhän kirkko on tehnyt kaksituhatta vuotta. Senkus luotat sokeasti kirkkoon ja sen perinteeseen. Minä haastan tuon näkemyksen, missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sunnuntai on pyhäpäivä, eikä missään kohtaa Raamattua sanota, että Mooseksen laki on kumottu. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että uudessa liitossa noudatamme luonnollista moraalilakia. Raamatun tärkein profetia uudesta liitosta, Jer. 31:33, sanoo, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Uudessa liitossa siis Toora on edelleen voimassa. Kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatinpäivä, missä kohtaa Raamattua meidän käsketään pyhittää sunnuntai? Aivan, ei missään kohtaa. Sinä et noudata Raamattua vaan seuraat sokeasti kirkon omasta päästään keksimiä traditioita ja perinnäissääntöjä. Se on aivan sama onko näitä perinnäissääntöjä noudatettu 2000 vuotta vai vähemmään, ne ovat silti vain perinnäissääntöjä. Ilmeisesti Raamattu ei ole sinun ylin auktoriteettisi.
- kui2
Onko Kristitty.netille uskon pääsisältö lakien ja rituaalien noudattaminen? Esim tupsut vyöllä. onko Jumali(si) paikkaan tyytyväinen koska et käytä viittaa - mitä (kiksejä)Jumala saa siitä että käytät tupsuja vyöllä ja annat partasi rehottaa valtoimenaa? - etkä sytytä tulitikkua lauantaina, ehkäpä sinä saat ne itse.
Anteeksi nyt etukäteen nämä ihmettelyt ja kysymykset mutta noi juttusi kuulostastaa niin.. no jaa. -Ehkä Sinä saat elämänsisältösi nuiden noudattamisesta -. -Ihmisen perustarve kun on kokea tekevänsä tavalla tai toisella jotain merkityksellisiä juttuja. kui2 kirjoitti:
Onko Kristitty.netille uskon pääsisältö lakien ja rituaalien noudattaminen? Esim tupsut vyöllä. onko Jumali(si) paikkaan tyytyväinen koska et käytä viittaa - mitä (kiksejä)Jumala saa siitä että käytät tupsuja vyöllä ja annat partasi rehottaa valtoimenaa? - etkä sytytä tulitikkua lauantaina, ehkäpä sinä saat ne itse.
Anteeksi nyt etukäteen nämä ihmettelyt ja kysymykset mutta noi juttusi kuulostastaa niin.. no jaa. -Ehkä Sinä saat elämänsisältösi nuiden noudattamisesta -. -Ihmisen perustarve kun on kokea tekevänsä tavalla tai toisella jotain merkityksellisiä juttuja.Ei tietenkään se ole minun uskoni pääsisältö, vaan yksin Kristus. Mutta koska tätä harhaoppia opetetaan joka tuutista, että saamme mukamas rikkoa Jumalan pyhää lakia, niin minä siihen puutun ja näistä asioista paasaan. Tupsut on merkityksellinen ja tärkeä asia, koska Raamatussa meidän käsketään käyttää tupsuja, jotta muistaisimme Jumalan käskyt. Jos ei noudata käskyjä, tekee syntiä. Mitä kiksejä te kristityt saatte siitä, että tahallaan rikotte Jumalan käskyjä?
- bnfc
Kristitty.net kirjoitti:
Ei tietenkään se ole minun uskoni pääsisältö, vaan yksin Kristus. Mutta koska tätä harhaoppia opetetaan joka tuutista, että saamme mukamas rikkoa Jumalan pyhää lakia, niin minä siihen puutun ja näistä asioista paasaan. Tupsut on merkityksellinen ja tärkeä asia, koska Raamatussa meidän käsketään käyttää tupsuja, jotta muistaisimme Jumalan käskyt. Jos ei noudata käskyjä, tekee syntiä. Mitä kiksejä te kristityt saatte siitä, että tahallaan rikotte Jumalan käskyjä?
Sinä teet syntiä vastustamalla Pyhää Henkeä ja tuomitsemalla omavaltaisesti toisia kadotukseen.
Sinä olet samanlainen lainoppinut Jumalan vastustaja, jotka Jeesuksen aikana joutuvat Pyhän Hengen pilkasta ja korvasyyhyyn opetuksesta tuomiolle.
Minä pystyn todistamaan, että sinä olet tehnyt kuolemansyntiä. Laitetaanko todisteet pöydälle? - kui2
Kristitty.net kirjoitti:
Ei tietenkään se ole minun uskoni pääsisältö, vaan yksin Kristus. Mutta koska tätä harhaoppia opetetaan joka tuutista, että saamme mukamas rikkoa Jumalan pyhää lakia, niin minä siihen puutun ja näistä asioista paasaan. Tupsut on merkityksellinen ja tärkeä asia, koska Raamatussa meidän käsketään käyttää tupsuja, jotta muistaisimme Jumalan käskyt. Jos ei noudata käskyjä, tekee syntiä. Mitä kiksejä te kristityt saatte siitä, että tahallaan rikotte Jumalan käskyjä?
niiden tupsujen pakkakin on määritelty - kaikki siis tai ei mitään siis - et kuitenkaan käytä viittaa jonka kulmiin ne tulee sijoittaa - onko sulle sitten myönnetty erilupa sijoittaa ne vyöhösi??
Ehkä seisoisit päälläsi hetken joka päivä jos sitä vaadittattaisi, sillähän ei olisi mitään merkitysta - mutta jos lukisi että pitää tehdä niin vaikka kerran päivässä niin tekisithän Sinä vain koska se jotain miellyttää eli Jos se olisi sanottu Raamatussa.. että se on tehtävä koska Jumala siitä pitää.
Tämä oli ajatustusleikki mutta verrattava kyllä vaikka tupsuihin vyöllä..miksi Jumala pitää tupsuittasi ja parrastasi.. en ymmärrä - kuullostaa vain huvin vuoksi käskyttämiseltä.. vailla todellista ideaa.. kui2 kirjoitti:
niiden tupsujen pakkakin on määritelty - kaikki siis tai ei mitään siis - et kuitenkaan käytä viittaa jonka kulmiin ne tulee sijoittaa - onko sulle sitten myönnetty erilupa sijoittaa ne vyöhösi??
Ehkä seisoisit päälläsi hetken joka päivä jos sitä vaadittattaisi, sillähän ei olisi mitään merkitysta - mutta jos lukisi että pitää tehdä niin vaikka kerran päivässä niin tekisithän Sinä vain koska se jotain miellyttää eli Jos se olisi sanottu Raamatussa.. että se on tehtävä koska Jumala siitä pitää.
Tämä oli ajatustusleikki mutta verrattava kyllä vaikka tupsuihin vyöllä..miksi Jumala pitää tupsuittasi ja parrastasi.. en ymmärrä - kuullostaa vain huvin vuoksi käskyttämiseltä.. vailla todellista ideaa..Niin, noudattaisin kyllä mielelläni mitä tahansa käskyä, jonka Jumala määrää. Mutta Jumala ei ole antanut meille mahdottomia käskyjä noudatettavaksi, vaan Raamatun mukaan Jumalan laki on kevyt taakka.
Raamatussa ei missään kohtaa käsketä sijoittaa tupsuja viittaan. Heprean sana tuossa kohtaa on beged, joka tarkoittaa mitä tahansa vaatetta. On juutalaisten perinnäissääntö, että ne pitäisi sijoittaa viitan kulmiin. Raamatussa puhutaan vaatteesta, ei viitasta.- bnfc
Kristitty.net kirjoitti:
Niin, noudattaisin kyllä mielelläni mitä tahansa käskyä, jonka Jumala määrää. Mutta Jumala ei ole antanut meille mahdottomia käskyjä noudatettavaksi, vaan Raamatun mukaan Jumalan laki on kevyt taakka.
Raamatussa ei missään kohtaa käsketä sijoittaa tupsuja viittaan. Heprean sana tuossa kohtaa on beged, joka tarkoittaa mitä tahansa vaatetta. On juutalaisten perinnäissääntö, että ne pitäisi sijoittaa viitan kulmiin. Raamatussa puhutaan vaatteesta, ei viitasta.Näitä kahta käskyä sinä olet rikkonut, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä etkä ole Jumalan profeetta.
Luuk 6:37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.
2 Moos 20:7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään. - tutkiva_journalisti
Kristitty.net kirjoitti:
Niin, noudattaisin kyllä mielelläni mitä tahansa käskyä, jonka Jumala määrää. Mutta Jumala ei ole antanut meille mahdottomia käskyjä noudatettavaksi, vaan Raamatun mukaan Jumalan laki on kevyt taakka.
Raamatussa ei missään kohtaa käsketä sijoittaa tupsuja viittaan. Heprean sana tuossa kohtaa on beged, joka tarkoittaa mitä tahansa vaatetta. On juutalaisten perinnäissääntö, että ne pitäisi sijoittaa viitan kulmiin. Raamatussa puhutaan vaatteesta, ei viitasta.Kristitty.net on julkaissut itsensä keksimän väärän profetian ja vielä väittänyt, että Pyhä Henki on antanut hänelle oikeuden tuomita toinen kadotukseen. Hän myöhemmin tunnusti, että oli vain halunnut harjoittaa sarkasmia. Kyse oli kostamisesta käyttämällä tahallaan väärin Pyhän Hengen nimeä, mitä Kristitty.net ei voi saada anteeksi. Kristitty.net on antikristuksen hengessä ja kadotuksen lapsi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245
Kristitty.net puolustaa tekoaan syyttämällä heti toista henkilöä. Hän ei selittele omaa tekoaan, koska valitettavasti sitä ei voikaan puolustaa. Hän ei tunnusta omaa syntiään, mutta syyttää sen sijaan toisia ja syyttä väärin. Kristitty.netistä saatu profetia, ettei häneen voi luottaa, piti paikkansa ja toteutui täsmällisesti, mikä on oikean profetian yksi tunnusmerkki. Tätä oikeaa profetiaa Kristitty.net herjasi mitä törkeimmillä sanoilla. - tutkiva.journalisti
tutkiva_journalisti kirjoitti:
Kristitty.net on julkaissut itsensä keksimän väärän profetian ja vielä väittänyt, että Pyhä Henki on antanut hänelle oikeuden tuomita toinen kadotukseen. Hän myöhemmin tunnusti, että oli vain halunnut harjoittaa sarkasmia. Kyse oli kostamisesta käyttämällä tahallaan väärin Pyhän Hengen nimeä, mitä Kristitty.net ei voi saada anteeksi. Kristitty.net on antikristuksen hengessä ja kadotuksen lapsi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245
Kristitty.net puolustaa tekoaan syyttämällä heti toista henkilöä. Hän ei selittele omaa tekoaan, koska valitettavasti sitä ei voikaan puolustaa. Hän ei tunnusta omaa syntiään, mutta syyttää sen sijaan toisia ja syyttä väärin. Kristitty.netistä saatu profetia, ettei häneen voi luottaa, piti paikkansa ja toteutui täsmällisesti, mikä on oikean profetian yksi tunnusmerkki. Tätä oikeaa profetiaa Kristitty.net herjasi mitä törkeimmillä sanoilla.Ainakin profetia, ettei Kristitty.nettiin voi luottaa, toteutui taas kerran. Hän jäi kiinni valehtelemisesta tai pikemminkin huijaamisesta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15247515/kristitty-net-ajoin-partani-#comment-93454889
- niinpäniiin
bnfc kirjoitti:
Näitä kahta käskyä sinä olet rikkonut, koska sinussa ei ole Pyhää Henkeä etkä ole Jumalan profeetta.
Luuk 6:37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.
2 Moos 20:7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.Ps 119:13 "Huulillani minä kerron kaikki sinun suusi tuomiot." (Raamattu Kansalle)
- kui2
Kristitty.net kirjoitti:
Raamatussa ei missään kohtaa käsketä sijoittaa tupsuja viittaan. Heprean sana tuossa kohtaa on beged, joka tarkoittaa mitä tahansa vaatetta. On juutalaisten perinnäissääntö, että ne pitäisi sijoittaa viitan kulmiin. Raamatussa puhutaan vaatteesta, ei viitasta.Olen kuitenkin lukenut että tupsut olivat tuohon aikaan viitan kulmissa ja niistä Juutalaiset ensi silmäyksellä tunnistivat toisensa kaikkialla maailmassa - ehkä se oli syy niiden käyttöön - voisiko olla, muut eivät niitä käyttäneet.
Niin ja tietysti osaat selittää pois ne kohdat jotka eivät sulle käy? - Kaikki osaavat, tiukimmatkin sääntöjen noudattajat löytävät kyllä seliselityksen sille miksi eivät kuitenkaan sitten ihan kaikke ota niin ja aamen, eli noudata ihan kaikkea-.
Noudata hyvä mies, saathan sinä mutta älä vaadi toisia kaikkeen mikä itsellesi on tärkeää, jollekin toiselle saattaa olla joku muu juttu se kaikista tärkein, mutta et kai sinä silti ala hänen juttuaan tärkeimpänä pitämään.
Onko Sulla srk jossain, joka uskoo kuten sinä eli elää noitten käskyjen mukaan, vai oletko ainut laatuasi Suomessa, maailmassa? Tunnetko jonkun tai yhteisön joka toimii samoin vai onko kaikki ihan omaasi-. kui2 kirjoitti:
Olen kuitenkin lukenut että tupsut olivat tuohon aikaan viitan kulmissa ja niistä Juutalaiset ensi silmäyksellä tunnistivat toisensa kaikkialla maailmassa - ehkä se oli syy niiden käyttöön - voisiko olla, muut eivät niitä käyttäneet.
Niin ja tietysti osaat selittää pois ne kohdat jotka eivät sulle käy? - Kaikki osaavat, tiukimmatkin sääntöjen noudattajat löytävät kyllä seliselityksen sille miksi eivät kuitenkaan sitten ihan kaikke ota niin ja aamen, eli noudata ihan kaikkea-.
Noudata hyvä mies, saathan sinä mutta älä vaadi toisia kaikkeen mikä itsellesi on tärkeää, jollekin toiselle saattaa olla joku muu juttu se kaikista tärkein, mutta et kai sinä silti ala hänen juttuaan tärkeimpänä pitämään.
Onko Sulla srk jossain, joka uskoo kuten sinä eli elää noitten käskyjen mukaan, vai oletko ainut laatuasi Suomessa, maailmassa? Tunnetko jonkun tai yhteisön joka toimii samoin vai onko kaikki ihan omaasi-.Niin, muinoin tupsut olivat viitan kulmissa, mikään laki ei estä nykyään solmimaan niitä housun vyölenkkeihin, kun kukaan enää ei käytä viittoja. Meidän tulee noudattaa koko Tooraa, minä en selitä ainuttakaan käskyä pois.
Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19). Joten koko Tooraa koskee meitä kaikkia edelleen.
Osallistun erään messiaanisen ryhmän sapattikokouksiin, meitä on muitakin tässä maassa todella paljon, jotka uskovat kuten minä.
Sanotaan vielä, että käyn toisinaan Kansanlähetyksen tilaisuuksissa, koska olen taustaltani viidesläinen ja tunnen sieltä paljon vilpittömiä uskovia, mutta sapattikokouksiin osallistun erään messiaanisen ryhmän kanssa. Heidän osoitettaan en laita tänne, ettei kukaan vihamiehistäni eksy paikalle minua kivittämään.
- Ex-viidesläinen
Minä tunnen monta vilpillistä uskovaa viidesläisyydessä. Oletko tehnyt jotain sellaista syntiä mistä Jumala käskee kivittämään hengiltä? Pelkäätkö että joku ottaa ihan tosissaan Jumalan käskyn?
Ex-viidesläinen kirjoitti:
Minä tunnen monta vilpillistä uskovaa viidesläisyydessä. Oletko tehnyt jotain sellaista syntiä mistä Jumala käskee kivittämään hengiltä? Pelkäätkö että joku ottaa ihan tosissaan Jumalan käskyn?
En pelkää että minut Mooseksen lain mukaan kivitettäisiin, mutta tällä palstalla on kaikenlaisia sekopäitä.
- prolex
Kristitty.net kirjoitti:
En pelkää että minut Mooseksen lain mukaan kivitettäisiin, mutta tällä palstalla on kaikenlaisia sekopäitä.
Kristitty.net julkaisi väärän profetia siitä, että nimimerkki "Unitaari" sairastuisi. Myöhemmin hän tunnusti, että profetia oli väärä. Tästä seurasi pitkään kestänyt heidän välinen kiistely Suomi24 foorumilla. Sanaharkka johti lopulta siihen, että Unitaari teki rikosilmoituksen Kristitty.netistä poliisille.
- viisastenkivi-
Kristitty.net kirjoitti:
Olet ihan itse heittänyt helmiä sioille ja koirille. Ei ihme, että ovat tulossa raatelemaan sinut.
- kui2
No, selkis kiitos, pitvätkö he kaikki esim. tupsuja jotka käyvät samoissa kokouksissa? - no ehkä ne messiaaniset, menepä ja tiedä..
kui2 kirjoitti:
No, selkis kiitos, pitvätkö he kaikki esim. tupsuja jotka käyvät samoissa kokouksissa? - no ehkä ne messiaaniset, menepä ja tiedä..
Siinä porukassa jossa minä käyn sapattikokouksissa osa pitää tupsuja, osa antaa partansa kasvaa, käsitykset Toorasta vaihtelevat ja kaikki eivät ole samalla tasolla Tooran tuntemisessa. Mutta hyvin tulee porukka toimeen keskenään, vaikka kaikesta ei ollakaan samaa mieltä.
- Kysymys15
Kristitty.net kirjoitti:
Siinä porukassa jossa minä käyn sapattikokouksissa osa pitää tupsuja, osa antaa partansa kasvaa, käsitykset Toorasta vaihtelevat ja kaikki eivät ole samalla tasolla Tooran tuntemisessa. Mutta hyvin tulee porukka toimeen keskenään, vaikka kaikesta ei ollakaan samaa mieltä.
Eikö teitä osaa toora neuvoa, kun teillä on toora sydämessä? Taitaa toora sekoilla!
- hupss
Kristitty.net kirjoitti:
Joku on yhdistänyt sinut erääseen anonyymiin nimimerkkiin kuvitellen sinun käyttäväsi sitä ja uhannut vetää (sinua) turpaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15247074/toora-opinkappaleet#comment-93482611
Näyttää siltä, että olet heitellyt liikaa helmiä sioille ja koirille. Ne on oikeasti tulemassa raatelemaan sinut. hupss kirjoitti:
Joku on yhdistänyt sinut erääseen anonyymiin nimimerkkiin kuvitellen sinun käyttäväsi sitä ja uhannut vetää (sinua) turpaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15247074/toora-opinkappaleet#comment-93482611
Näyttää siltä, että olet heitellyt liikaa helmiä sioille ja koirille. Ne on oikeasti tulemassa raatelemaan sinut.Hui, nyt minua pelottaa.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa turmella parran reunan?
- dikduk
Ollakseen hyvä Jeesuksen seuraaja kristityn pitää siis pitää parta ja noudattaa sha'atnes määräyksiä, varmaan myös ruokamääräyksiä ynnä naida veljen vaimo jos veli on jäänyt lapsettomaksi, haaremikin on sallittu. Onkohan Suomessa nyt shmitah- vuosi? Messiaaniset kai päättävät asian itse ja varmaa on, että päätökset eivät ole tippaakaan farisealaisia .
Sitä lain kohtaa ei tarvitse noteerata jossa JHWH ilmoittaa ettei muita jumalia saa palvella ja että hän on yksi ja ainoa tosi jumala sillä ei JHWH ollenkaan tarkoita mitä sanoo jaJeesus joka tapauksessa on poikkeus koska a) hän on JHWH valenimellä, tai, b) JHWH:n poika jonka olemassaolon JHWH valheellisesti kieltää VT:ssä.
Kyllä tämä sinun juttusi on täysin päätön.Ollakseen kunnon juutalainen sinun mukaasi ei tarvitse noudattaa mitään Jumalan käskyjä, saa ajaa parran, ei tarvitse käyttää tupsuja ja sapattinakin saa kirjoitella foorumille.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Ollakseen kunnon juutalainen sinun mukaasi ei tarvitse noudattaa mitään Jumalan käskyjä, saa ajaa parran, ei tarvitse käyttää tupsuja ja sapattinakin saa kirjoitella foorumille.
Vastaisitko kysymyksiin joita esitin sen asemesta että siirrät keskustelun toisaalle .
dikduk kirjoitti:
Vastaisitko kysymyksiin joita esitin sen asemesta että siirrät keskustelun toisaalle .
En, kosksa sinä toistat samoja juutalaisten valheita, joihin on jo vastattu. Tahdon vain osoittaa, että eikö sinua ollenkaan häiritse oma tekopyhyytesi, itse et noudata mitään käskyjä, vaikka juutalaiseksi itseäsi kutsutkin?
- kfds
Kristitty.net kirjoitti:
En, kosksa sinä toistat samoja juutalaisten valheita, joihin on jo vastattu. Tahdon vain osoittaa, että eikö sinua ollenkaan häiritse oma tekopyhyytesi, itse et noudata mitään käskyjä, vaikka juutalaiseksi itseäsi kutsutkin?
Sinä olet toistanut fariseusten valheita, pilkkaamalla Pyhää Henkeä, jota et tietenkään tunnusta. Sinä opetat luterilaista harhaoppia kasteesta, minkä voisi laskea katoliseksi perinnäissäännöksi. Sinä vääristelet muitakin kohtia Raamatusta, mutta nämä riittää nyt aluksi osoittamaan, miten harhassa olet.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Ei häiritse, olen juutalainen mutta maallistunut, enkä minä sinua mistä hurskauden puutteesta syytä vaan siitä että sekotat kaksi eri uskontoa järjettömällä tavalla. Se on fakta jonka jokainen voi itse lukea sekä UT:sta että torasta, mutta kun sen sinulle osoittaa kiukustut.
dikduk kirjoitti:
Ei häiritse, olen juutalainen mutta maallistunut, enkä minä sinua mistä hurskauden puutteesta syytä vaan siitä että sekotat kaksi eri uskontoa järjettömällä tavalla. Se on fakta jonka jokainen voi itse lukea sekä UT:sta että torasta, mutta kun sen sinulle osoittaa kiukustut.
Miten niin sekoitan kaksi eri uskontoa? Jeesus oli juutalainen ja opetti noudattamaan Tooraa. Se ei ole kahden eri uskonnon sekoittamista, että seuraa juutalaista Jeesusta.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Miten niin sekoitan kaksi eri uskontoa? Jeesus oli juutalainen ja opetti noudattamaan Tooraa. Se ei ole kahden eri uskonnon sekoittamista, että seuraa juutalaista Jeesusta.
Sinä et ole juutalainen vaikka Jeesus oli ja Jeesushan ei opettanut ei-juutalaisia, vaan ympärillään olevia juutalaisia. Opetuslapseksikin hän olisi voinut valita myös jonkun ei-juutalaisen, heitähän asui tuolloin paljon Israelin maassa, etenkin Jeesuksen kotiseudulla Galileassa - jos olisi halunnut rajat rikkoa, mutta ei halunnut ja selitti asian näin : "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Jos seuraat juutalaista Jeesusta niin eihän hän palvonut itseään, vaan JHWH:ea ja mikä onkaan lain suurin käsky, ei se koske sabattia,tupsuja eikä partaa, vaan...?
Kyllä on kahden eri uskonnon sekoittamista jos palvoo Jeesusta jumalana tupsuin varustettuna . dikduk kirjoitti:
Sinä et ole juutalainen vaikka Jeesus oli ja Jeesushan ei opettanut ei-juutalaisia, vaan ympärillään olevia juutalaisia. Opetuslapseksikin hän olisi voinut valita myös jonkun ei-juutalaisen, heitähän asui tuolloin paljon Israelin maassa, etenkin Jeesuksen kotiseudulla Galileassa - jos olisi halunnut rajat rikkoa, mutta ei halunnut ja selitti asian näin : "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Jos seuraat juutalaista Jeesusta niin eihän hän palvonut itseään, vaan JHWH:ea ja mikä onkaan lain suurin käsky, ei se koske sabattia,tupsuja eikä partaa, vaan...?
Kyllä on kahden eri uskonnon sekoittamista jos palvoo Jeesusta jumalana tupsuin varustettuna .En ole juutalainen enkä koskaan ole esiintynyt juutalaisena, mutta minun mestarini on juutalainen. Lain suurin käsky on rakastaa Jumalaa yli kaiken. Suoraan Toorasta, ja tätähän Jeesus opetti. Se ei ole kahden uskonnon sekoittamista, että toimii niin kuin Jeesus opetti.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
En ole juutalainen enkä koskaan ole esiintynyt juutalaisena, mutta minun mestarini on juutalainen. Lain suurin käsky on rakastaa Jumalaa yli kaiken. Suoraan Toorasta, ja tätähän Jeesus opetti. Se ei ole kahden uskonnon sekoittamista, että toimii niin kuin Jeesus opetti.
On se kahden uskonnon sekoittamista kun vastoin JHWH:n ilmoitusta uskot että on joku muukin jumala jota vieläpä palvot . Laki ei sitä salli joten jos vaikka Vishnun palvoja alkaisi käyttää tupsuja koska laki niin määrää, mutta "unohtaisi" mitä lain antaja sanoo itsestään, niin ymmärtäisit ettei tuossa jutussa olisi mitään järkeä . Omalla kohdallasi et ymmärrä , et halua ymmärtää koska sinulla kun jokin tarve leikkiä kaksilla säännöillä vaikka koko ajan voit käytännössä seurata vain yksiä sääntöjä , kristinuskon sääntöjä.
"En ole juutalainen enkä koskaan ole esiintynyt juutalaisena, mutta minun mestarini on juutalainen. "seuraatko Jeesusta siis koska hän oli juutalainen -mikä syy se on? dikduk kirjoitti:
On se kahden uskonnon sekoittamista kun vastoin JHWH:n ilmoitusta uskot että on joku muukin jumala jota vieläpä palvot . Laki ei sitä salli joten jos vaikka Vishnun palvoja alkaisi käyttää tupsuja koska laki niin määrää, mutta "unohtaisi" mitä lain antaja sanoo itsestään, niin ymmärtäisit ettei tuossa jutussa olisi mitään järkeä . Omalla kohdallasi et ymmärrä , et halua ymmärtää koska sinulla kun jokin tarve leikkiä kaksilla säännöillä vaikka koko ajan voit käytännössä seurata vain yksiä sääntöjä , kristinuskon sääntöjä.
"En ole juutalainen enkä koskaan ole esiintynyt juutalaisena, mutta minun mestarini on juutalainen. "seuraatko Jeesusta siis koska hän oli juutalainen -mikä syy se on?En usko että on joku muu Jumala, on vain yksi Jumala, mutta hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki, kolmiyhteinen. Jeesus on Jumala, joten se ei ole jonkin toisen Jumalan palvomista. Jos sinä palvelisit todellista Jumalaa, uskoisit Jeesukseen, jos uskoisit mitä Mooses on hänestä kirjoittanut.
En sanonut että seuraan Jeesusta koska hän on juutalainen, selvinsin vain, että minun mestarini on juutalainen, joten pakosti hänen opeissaan on jotakin samaa kuin juutalaisuudessa.
- PasiToivonen
Tooraa pitää noudattaa. Tässä on tosi kristitty.
https://yle.fi/uutiset/3-10151665 - Kysymys15
Kristitty.net sanoi n. 1,5 kuukautta sitten, että pitää mennä kasteelle. Muutama viikko sitten hän sanoi, että luterilaisten kaste on oikea.
Ke.netillä on toora sydämessä, mutta se neuvoo häntä miten sattuu.
Mies ja hänen uskontonsa on seko.Olen otettu, että minun sanomisiani on noin tarkkaan seurattu. Tietysti pitää mennä kasteelle, jos ei ole kastettu. En muista mitä olen kasteesta sanonut. Mutta jos on kastettu lapsena, se on täysin pätevä kaste, sillä kasteessa on kyse armosta, joka lahjoitetaan kastetulle, siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään.
- Kysymys15
Kristitty.net kirjoitti:
Olen otettu, että minun sanomisiani on noin tarkkaan seurattu. Tietysti pitää mennä kasteelle, jos ei ole kastettu. En muista mitä olen kasteesta sanonut. Mutta jos on kastettu lapsena, se on täysin pätevä kaste, sillä kasteessa on kyse armosta, joka lahjoitetaan kastetulle, siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään.
Kr.net katso aloitus "Kristitty.netin uskonto" ja kommenttisi ,25.11.2017 klo 15:58.
Vieläkö välität, että sinulla on toora sydämessäsi!!! Kysymys15 kirjoitti:
Kr.net katso aloitus "Kristitty.netin uskonto" ja kommenttisi ,25.11.2017 klo 15:58.
Vieläkö välität, että sinulla on toora sydämessäsi!!!Niin? Sanoin että täytyy mennä kasteelle. Tietysti jos on jo lapsena saanut armon kasteessa, ei kasteelle enää uudestaan tarvitse mennä.
- Kysymys15
Kristitty.net kirjoitti:
Niin? Sanoin että täytyy mennä kasteelle. Tietysti jos on jo lapsena saanut armon kasteessa, ei kasteelle enää uudestaan tarvitse mennä.
Sinä sitä osaat valehdella! Nyt väität, että et kertonut omasta elämästä vaikka koko aloitus koski sinua!
Tälläinen on mies, jolla toora sydämessä!!!! Kysymys15 kirjoitti:
Sinä sitä osaat valehdella! Nyt väität, että et kertonut omasta elämästä vaikka koko aloitus koski sinua!
Tälläinen on mies, jolla toora sydämessä!!!!Mitä minä olen valehdellut?
- näin.se.on
Kristitty.net kirjoitti:
Niin? Sanoin että täytyy mennä kasteelle. Tietysti jos on jo lapsena saanut armon kasteessa, ei kasteelle enää uudestaan tarvitse mennä.
Sinä et ole ottanut kastetta. Sinulle on annettu valheellinen luterilainen pirskotusrituaali, joka ei ole Raamatun tarkoittama kaste. Sen takia sinua ei ole kastettu.
näin.se.on kirjoitti:
Sinä et ole ottanut kastetta. Sinulle on annettu valheellinen luterilainen pirskotusrituaali, joka ei ole Raamatun tarkoittama kaste. Sen takia sinua ei ole kastettu.
Kaste on Jumalan armoa, siinä ei kastetulta kysytä yhtään mitään. Helluntailaisille kaste on oma suoritus, oma teko, jolla pyritään tulemaan vanhurskaaksi omien voimien kautta, kun oikein itse kivutaan kastealtaaseen. Vauvakaste on silkkaa Jumalan armoa ja täysin pätevä kaste.
- näin.se.on
Kristitty.net kirjoitti:
Kaste on Jumalan armoa, siinä ei kastetulta kysytä yhtään mitään. Helluntailaisille kaste on oma suoritus, oma teko, jolla pyritään tulemaan vanhurskaaksi omien voimien kautta, kun oikein itse kivutaan kastealtaaseen. Vauvakaste on silkkaa Jumalan armoa ja täysin pätevä kaste.
Raamatun mukaan ketään ei saa kastaa, jos hän ei ole tunnustanut uskoaan Jumalan Poikaan. Tätähän sinä et hyväksy, koska sinä olet antikristuksesta.
Apostolien teot määrää, ettei ketään saa kastaa, jos hän ei ole tunnustanut uskoaan. Uskon tunnustuksen puute on este kasteelle.
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. - E.LO
Kristitty.net kirjoitti:
Olen otettu, että minun sanomisiani on noin tarkkaan seurattu. Tietysti pitää mennä kasteelle, jos ei ole kastettu. En muista mitä olen kasteesta sanonut. Mutta jos on kastettu lapsena, se on täysin pätevä kaste, sillä kasteessa on kyse armosta, joka lahjoitetaan kastetulle, siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään.
Höpönpöpön. Sinua ei ole kastettu. Sinä rikot Jumalan Sanaa vastaan. Tätä käskyä et ole noudattanut. Lapsena saamasi kaste ei korvaa tätä käskyä.
Ap.t 2: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. näin.se.on kirjoitti:
Raamatun mukaan ketään ei saa kastaa, jos hän ei ole tunnustanut uskoaan Jumalan Poikaan. Tätähän sinä et hyväksy, koska sinä olet antikristuksesta.
Apostolien teot määrää, ettei ketään saa kastaa, jos hän ei ole tunnustanut uskoaan. Uskon tunnustuksen puute on este kasteelle.
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että ei voi kastaa ellei tunnustu uskoaan? Aivan, ei missään kohtaa.
- näin.se.on
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että ei voi kastaa ellei tunnustu uskoaan? Aivan, ei missään kohtaa.
Puhut täyttä palturia. Sinulle siteerattiin kyseinen kohta ja väität vastaan. Olet todella kiero käärme. Sinä olet valheen hengessä.
Siteeratussa kohdassa sanotaan, että jos et tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, niin se estää kastamisen.
Hoviherra kysyy, mikä estää hänen kastamisen? Filippos vastaa, että jos uskot, niin silloin ei estä mikään. Siis jos hoviherra ei olisi tunnustanut uskoaan, se olisi ollut esteenä kasteelle
Tässä on säädetty, ettei ketään saa kastaa, jos ei omalla suullaan tunnusta uskoaan. Johannes Kastaja ei edes kastanut, ellei kastettava tunnustanut syntejään.
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. näin.se.on kirjoitti:
Puhut täyttä palturia. Sinulle siteerattiin kyseinen kohta ja väität vastaan. Olet todella kiero käärme. Sinä olet valheen hengessä.
Siteeratussa kohdassa sanotaan, että jos et tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, niin se estää kastamisen.
Hoviherra kysyy, mikä estää hänen kastamisen? Filippos vastaa, että jos uskot, niin silloin ei estä mikään. Siis jos hoviherra ei olisi tunnustanut uskoaan, se olisi ollut esteenä kasteelle
Tässä on säädetty, ettei ketään saa kastaa, jos ei omalla suullaan tunnusta uskoaan. Johannes Kastaja ei edes kastanut, ellei kastettava tunnustanut syntejään.
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.Ei tietenkään aikuisia, jotka eivät usko, voi kastaa. Mutta lapsen voi kastaa aivan hyvin, yksikään Raamatun kohta ei sitä kiellä. Kaste on silkkaa Jumalan armoa, siinä lapsi otetaan pyhien perheeseen, ilman että häneltä täytyisi kysyä yhtään mitään. Mutta te helluntailaiset ette ymmärrä Jumalan armoa, vaaditte omia tekoja ja omavanhurskautta. Juutalaisetkin ympärileikataan kahdeksan päivän vanhana, eihän heiltäkään kysytä, että tahdotko liittyä Jumalan perheeseen.
- näin.se.on
Kristitty.net kirjoitti:
Ei tietenkään aikuisia, jotka eivät usko, voi kastaa. Mutta lapsen voi kastaa aivan hyvin, yksikään Raamatun kohta ei sitä kiellä. Kaste on silkkaa Jumalan armoa, siinä lapsi otetaan pyhien perheeseen, ilman että häneltä täytyisi kysyä yhtään mitään. Mutta te helluntailaiset ette ymmärrä Jumalan armoa, vaaditte omia tekoja ja omavanhurskautta. Juutalaisetkin ympärileikataan kahdeksan päivän vanhana, eihän heiltäkään kysytä, että tahdotko liittyä Jumalan perheeseen.
Valehtelet taas niin, että korvat heiluu. Lasta ei voi kastaa, koska hän ei pysty tunnustamaan syntejään eikä uskoaan. Lapsi ei tarvitse kastetta muutenkaan, koska lapset ovat viattomia. Sinä selität kasteen merkityksen kuin antikristus.
Ympärileikkauksella ja kasteella ei ole mitään tekemistä keskenään. Valehtelet taas niin että korvat heiluu. Ympärileikkaus annetaan sen merkiksi, että kuuluu Abrahamin sukuun, eikä ympärileikkaus ole edes pelastuksen edellytys pakanoille eikä naisille. Kaste annetaan kaikille niille, jotka tunnustavat syntinsä ja haluavat pestä ne pois Jeesuksen Kristuksen nimessä. Jeesus ympärileikattiin, mutta kävi sen lisäksi ottamassa aikuisena kasteen, jotta muutkin tekisivät samalla tavalla.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Kysymys15
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä minä olen valehdellut?
Kaiken! Vastauksessasi sanot , että pitää mennä kasteelle ja lopussa puhut vaippasi tupsuista! Kenellä muulla on Suomessa tupsuja!
Täytyy ihmetellä sinun valehtelun määrää vaikka sinulla on toora sydämessä. Sekin on valhetta! näin.se.on kirjoitti:
Valehtelet taas niin, että korvat heiluu. Lasta ei voi kastaa, koska hän ei pysty tunnustamaan syntejään eikä uskoaan. Lapsi ei tarvitse kastetta muutenkaan, koska lapset ovat viattomia. Sinä selität kasteen merkityksen kuin antikristus.
Ympärileikkauksella ja kasteella ei ole mitään tekemistä keskenään. Valehtelet taas niin että korvat heiluu. Ympärileikkaus annetaan sen merkiksi, että kuuluu Abrahamin sukuun, eikä ympärileikkaus ole edes pelastuksen edellytys pakanoille eikä naisille. Kaste annetaan kaikille niille, jotka tunnustavat syntinsä ja haluavat pestä ne pois Jeesuksen Kristuksen nimessä. Jeesus ympärileikattiin, mutta kävi sen lisäksi ottamassa aikuisena kasteen, jotta muutkin tekisivät samalla tavalla.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Ottaakseen kasteen ei tarvitse tunnustaa syntejään eikä uskoaan, kaste on täysin Jumalan armoa, jossa kastetulta ei kysytä yhtään mitään. Kasteessa saat lahjaksi uskon ilman mitään omia tekojasi. Helluntailaisille tämä on käsittämätöntä puhetta, sillä he vaativat omia tekoja ja omia suorituksia pelustukseksi.
Kysymys15 kirjoitti:
Kaiken! Vastauksessasi sanot , että pitää mennä kasteelle ja lopussa puhut vaippasi tupsuista! Kenellä muulla on Suomessa tupsuja!
Täytyy ihmetellä sinun valehtelun määrää vaikka sinulla on toora sydämessä. Sekin on valhetta!Niin, sanoin että täytyy mennä kasteelle, jos ei ole lapsena kastettu. Tupsuja täytyy käyttää, sillä se on Jumalan käsky. Raamatun mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, tämä on Jumalan sana.
- Huolestunut.ateisti
Kysymys n:o 15
Jos ateisti on kastettu vauvana, mutta hän pyyhkii sen Katumajärven vedellä pois, niin häviäähän tuo vauvakaste?- fdfs
Vauvana saatu kaste on mitätön rituaali. Sillä ei täytä pelastuksen ehtoa, koska vauva ei ole pyytänyt itse kastetta, eikä hän ole ollut uskossa, kun on sen saanut. Ensin tulee kuulla ja uskoa evankeliumi, jotta edes voi pyytää kastetta.
Mark 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
- PasiToivonen
Entäpä jos aikuisena kastettu pyyhkii sen Katumajärven vedellä pois?
- Ristin_varjossa
Minä tein noin, vaikka olinki lapsena kastettu enkä koskaan ole uskonut minkäänlaisiin uskonnollisiin asioihin. Tein sen kuitenkin kunnioittaakseni suomalaisten pakanoiden muistoa.
Kristinusko pyyhki pois alkuperäisen kulttuurimme ja teki meistä juurettomia. Muinaiset pyhäpäivät korvattiin kristillisillä menoilla, ja muinaiset tavat demonisoitiin.
ISIS teki Palmyrassa samanlaisia juttuja: hävitti muinaismuistoja. Samanlaisia juttuja ovat tehneet myös Al Qaeda ja Boko Haram.
- kui2
ja sitten sitä iänikuista kasteriitaa, huh,hah, hei.. Jokainen pitää just sitä ittiänsä oikeoppisimpana ja kelvollisimpana kristittynä! Just on ihan takuulla itse siihen parhaimpaan ja puhtoisimpaan joukkoon päädytty! Vaik niit ois miljoonia niin ei ku vaan kukin Itse on osannut tai johdatettu OIKEIN!
Siinä se on se , minä. minä, minä, kyllähän Minä tiedän - ei vaan voi olla niin että naapuri seurakuntalainenkin jotain tajuiais kun eihän ne tee niinku me ja niinkuin ME Raamatusta ymmärrämme , koska Jumala neuvoo Vain Meitä niin meitä pitäs kuunnella ja piste.
Tää on niin tuota, eikä tuo sotku ja kaaos ikinä mene siitä siihen, ei ikinä tuo lopu - niin kauan kuin maa seisoo, varmaan tapellaan "oikean uskovan manttelista". - Vaikka ne nokkamiehetkin koittavat joskus muistuttaa ettei pitäis niin tapella niistä eroavaisuuksista, vaan keskittää tarmonsa muuhun.Kasteriita on ikuinen. Kaikille ei kelpaa Jumalan armo, vaan vaditaan omia tekoja, sitä että itse omin voimin on kivunnut kastealtaaseen. Kaikille ei kelpaa se, että kasteessa armo lahjoitetaan kastetulle, ilman että kastetulta kysytään yhtään mitään.
- gsff
Kristitty.net kirjoitti:
Kasteriita on ikuinen. Kaikille ei kelpaa Jumalan armo, vaan vaditaan omia tekoja, sitä että itse omin voimin on kivunnut kastealtaaseen. Kaikille ei kelpaa se, että kasteessa armo lahjoitetaan kastetulle, ilman että kastetulta kysytään yhtään mitään.
Sinä puhut kieroilla sanoilla Raamattua vastaan.
gsff kirjoitti:
Sinä puhut kieroilla sanoilla Raamattua vastaan.
Mitä Raamatun sanaa vastaan minä olen puhunut? Antaa tulla luku ja jae kiitos.
- gsff
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä Raamatun sanaa vastaan minä olen puhunut? Antaa tulla luku ja jae kiitos.
Sinä puolustat lapsikastetta. Sitä ei saa lapselle antaa, koska hän ei ole omalla suulla tunnustanut uskoaan. Ap.t 8:36-38 säätää, että kaikilta on kysyttävät uskoa. Jos ei pysty tunnustamaan uskoa, se estää kastamisen. Jeesus sanoi, että kaikille kansoille on julistettava evankeliumi. Joka sen uskoo ja sen takia ottaa kasteen pelastuu. Uskominen ei yksi riitä, vaan pitää mennä kasteelle. Katekaan ei yksin riitä, kun pitää uskoa elämänsä loppuun asti Mark 16:15,16. Pietari vaati ensin tekemään parannuksen ja sen jälkeen ottamaan kasteen Jeesuksen Kristuksen nimessä, jotta saisi synnit anteeksi. Jos kaste annetaan pariviikkoiselle vauvalle, niin hänellä ei ole ainoatakaan syntiä, mitä pitäisi pestä pois. Tässä pari jaetta, mitä vastaan sinä rikot.
Olet tietoinen, että olet paholaisen kätyri, joten tiedän sinun juonesi tässä asiassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974812
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1704425Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?864207Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162678Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442197
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282097Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261880- 881759
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91747