LähettiläsA:n /sanansuojassa, uudestisyntymisharha

synnittömätkö

Käsitellään nyt tämäkin harhaaoppi, jota he opettavat !

Eli he väittävät siis uskoontuloa ja uudestisyntymistä erillisiksi tapahtumiksi !

Tuo oppi on muuten suora kopio jehovantodistajilta !

Eli heidän oppinsa mukaan, ihmisestä tulee ensin uskova, mutta ei siis uudestisyntynyt !

Mutta siitä alkaa sitten Raamatun opiskelu vaihe, jonka kautta ja avulla he itseopiskelun kautta siis saavuttavat omilla teoilla eli omalla opiskelullaan ja itse itsensä parantelullaan "uudestisyntymisen", ihan samoin kuin siis jehovantodistajien opissa ja heidän käytännössään on.

Mutta mitä Raamattu sanoo uudestisyntymisestä, miten ja minkä kautta se tapahtuu ja missä vaiheessa ???

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Paavali siis sanoo synnyttäneensä nuo EVANKELIUMIN SANAN KAUTTA !

Eli uudestisyntyminen tapahtuu siis pelkästään uskomalla evankeliumin sanoma, eli siihen OIKEAAN uudestisyntymiseen riittää vaikkapa ns. "pienois evankeliumi", eli tämä Sana:

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Siis muuta ei uudestisyntymiseen tarvita, kuin vain evankeliumin Sanan avautuminen ja sen kautta siis ihminen SYNTYY UUDESTI, eli UUDESTI SYNTYY:

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Mutta tuossa ensimmäisessä Raamatunkohdassa ei siis puhuttu yhtään mitään mistään Raamatun opiskelu ajasta, joka vaadittaisiin ennen uudestisyntymistä !!!

Syntyminen Hengestä, eli syntyminen uudesti ylhäältä eli uudestisyntyminen tapahtuu ENSIN, ja siihen tarvitaan siis vain Evankeliumin Sana !

Missään Raamatussa ei sanota mitään sellaista, että uudestisyntymiseen tarvittaisiin joku ihme Raamatun opiskelujakso, se on jehovantodistajien omaa harhaoppia se sellainen oppi !

Ja ihan samoin kuten luonnollisen lapsen kohdalla on, niin:

1) Lapsi ei opi mitään ennen syntymäänsä, eikä samoin Hengestä syntyvä Jumalan lapsi, voi mitään oppia ja omaksua ENNEN SYNTYMÄÄNSÄ, se on sula mahdottomuus !

2) Jumalan lapsi ei voi millään pyhittyä eli vapautua synneistään, ennen syntymäänsä, sillä pyhitys on Jumalan teko ja sen saa aikaan Pyhä Henki uudestisyntyneessä uskovassa vain !

3) Ei siis voi olla mitään pyhittymistä ja pyhitys elämää ennen syntymää, se on sula mahdottomuus, siis pyhittyminen vaatii sen, että ensin Elää !

Uudestisyntymätön taas on yhä ns. kuolleessa tilassa, eli uudestisyntymätön on siis Hengellisesti kuollut, koska ei ole vielä syntynyt Hengestä eli uudestisyntynyt !

Näiden kesyneiden eksyttäjien oppi on NIIIN järjetön ja kaukana Totuudesta, että sillä ei ole mittaa eikä määrää !

54

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdottomastinämä

      Uudestisyntymisessä tapahtuu vanhan ihmisen kuolema.
      Jos ensiksi tulee synnintunto.

      • näinymmärtänyt

        Uudesstisyntymän jälkeen "vanha ihminen" pidetään kasteessa kuolleena (olemme Kristukseen kastetut) ja uuden ihmisen ei pitäisi elää enää omien lihallisten tavoitteidenssa ohjailemana...tätä pidetään päivittäisenä ristin ottamisena, jossa vanha ihminen on kuollut. Erityisesti Paavali antaa tämän suuntaisia opetuksia, joissa uskova voi taistella syntiä vastaan ja elää uudessä elämässä Pyhässä Hengessä, jolloin ei lihan himoa täytä. Hänellä on paljon käytännösssä toimivia neuvoja uskovan vaellukseen, jossa ihminen liitettynä "oksana" "Kristus-viinipuuhun" alkaa tuottamaan hedelmää Jumalalle. Ei omin avuin ja omassa voimassa, vaan Kristuksen Hengessä, Pyhässä Hengessä, hän alkaa elämään ja toimimaan Jumalan lapsena Jumalan Voimassa.


      • synnittömätkö

        Ei voi uudestisyntyä ilman synnintuntoa !

        Siis ihmisen pitää ymmärtää selvästi se, että hän on se "maailman suurin syntinen", eli kokea se todellinen synnin tunto, ja se johtaa siihen, että ihminen etsii synneistään vapautusta.

        Eli synnintunto johtaa ristille ja Herran luo, ja vain sen syntiensä selvän tiedostamisen kautta voidaan sitten ottaa Armo ja Ristin työ ja Kristuksen veri vastaan.

        Siis se joka ei koe itseään syntiseksi, ei tarvitse Kristusta mihinkään oikeasti.


      • Ehdottomastinämä

        Uudesisyntyminen ei ole sama kuin uskovien kaste.


    • helluntailaisenakin

      Itse olen pitänyt aina uskoontuloa ja uudestisyntymistä samassa yhteydessä tapahtuvana, kuten muissakin evankelisissa liikkeissä ja seurakunnissa. Viime aikoina (ei tähän liittyen) on ollut todella paljon hämmennystä lisääviä kirjoituksia ja aloituksia, joissa hengelliset perusasiat, jotka ovat olleet itsestäänselvyyksiä "evankelisuudessa " jo satoja vuosia, aletaan kyseenalaistamaan. Näistä viesteistä käy ilmi myös se, että aloituksen tehneillä ei ole kaikesta päätellen edes erityistä perehtyneisyyttä edes aiheisiin, joihin voimakkaasti ottavat kantaa.

      • synnittömätkö

        Niin !

        Nämä kyllä itse väittävät tulleensa oikein erityis opetetuiksi, siis jopa ennen sitä uudestisyntymäänsä, eli käytännössä siis itse itseään opettaen, eikä niin, että Pyhä Henki olisi heitä opettanut !

        Mutta juuri tästä "itse itsensä opettaamisesta" johtuu se heidän eksymisensä, ja syvä ymmärtämättömyytensä näistä asioista.

        Siis jopa se Jumalan lapsi eli imeväinen eli vauvakin, joka on oikeasti itse uudestisyntynyt, tietää sen perus asian, että Ristille tullaan täysin syntisäkkinä ja syntisenä ja täysin ymmärtämättömänä.

        Mutta nämä "oppineet" siis eivät näitä perus asioitakaan ymmärrä, ja se siis kertoo ainakin minulle sen Totuuden, että nämä "opettajat" eivät siis itse ole koskaan uudestisyntyneet.

        Siksi heille nämä perus asiaatkin ovat vaikeita ja yhä hukassa, kun he siis eivät ole Hengellisiä, vaan vain luonnollisia ihmisiä, eli uskonnollisia.

        Siitä johtuu heidän omavanhurskautumis oppinsakin, eli he eivät ymmärrä hölkäsen pölähtävää Hengellisiistä asioista, vaikka kova into on muita opettaa eli viedä mukanaan harhaan.

        Sitä vain ihmettelen, että moni on lähtenyt tuollaiseenkin, eli noin selvään eksytykseen mukaan ?


      • Ehdottomastinämä

        Kasvu uskossa on eri asia kuin uudestisyntyminen.
        Uudestsyntyneelle ensin maitoruokaa ja sitten vasta vahvempaa ruokaa.


    • palatkaamuinaisille

      Vanhat tiet kertovat siitä miten ihminen tulee kurjana, synnin runtelemana ja sairaana Jeesuksen tykö katsomaan ja kuulemaan häntä. Nui vanhat kiristilliset opettajat kertovat miten sen jälkeen, kun ihminen on lähtenyt seuramaan Jeesusta tuo ihminen ymmärtää sen, että hänen on tehtävä parannus, jos aikoo pysyä Jeesuksen mukana.
      Palatkaa muinaisille kristinuskonteille. Vaikka teitä olisi opetettu satojen vuosien vanhoilla opeilla, en eivät ole tae muinaisista poluista.

      • kuulemastaan

        Eikös Lutherin Marttikin kerro syntyneensä uudeksi vuosien uskossa olon jälkeen?
        Olen sen jotakin kuullut ja lukenut.


      • synnittömätkö
        kuulemastaan kirjoitti:

        Eikös Lutherin Marttikin kerro syntyneensä uudeksi vuosien uskossa olon jälkeen?
        Olen sen jotakin kuullut ja lukenut.

        Luther puhui voimakkaasi sitä vastaan, että pelastuksen voisi ansaita, tai tehdä etukäteen jotain itse uudestisyntymisesnä eteen.

        Eräs korkea arvoinen katolilainen vielä kuilin vuoteellaan vastusti sitä Totuutta, että täysin syntisenä tullaan Jeesuksen luo, ja Luther kirjoitti hänelle selvän vastineen.


      • minäkinlukenut
        synnittömätkö kirjoitti:

        Luther puhui voimakkaasi sitä vastaan, että pelastuksen voisi ansaita, tai tehdä etukäteen jotain itse uudestisyntymisesnä eteen.

        Eräs korkea arvoinen katolilainen vielä kuilin vuoteellaan vastusti sitä Totuutta, että täysin syntisenä tullaan Jeesuksen luo, ja Luther kirjoitti hänelle selvän vastineen.

        Kyllä Luther kertoo monivuotisesta ahdistuksesta ennen uudestisyntymistään. Hän oli ollut vuosikausia uskossa ja ahdistuksessa mutta sai kokea armon ja sai syntyä uudeksi. Niin hän kertoo. Siitä löytyy tietoa vanhojen kristillisten pappien ja isien kirjeistä ja Lutherin omista kirjoituksista.
        Kannattaa hakea esille, sillä niin tärkeää tuo tieto on.


      • synnittömätkö
        minäkinlukenut kirjoitti:

        Kyllä Luther kertoo monivuotisesta ahdistuksesta ennen uudestisyntymistään. Hän oli ollut vuosikausia uskossa ja ahdistuksessa mutta sai kokea armon ja sai syntyä uudeksi. Niin hän kertoo. Siitä löytyy tietoa vanhojen kristillisten pappien ja isien kirjeistä ja Lutherin omista kirjoituksista.
        Kannattaa hakea esille, sillä niin tärkeää tuo tieto on.

        Ei pidä tulkita asioita oman pään mukaan !

        Kerrotko sinä, että miten määrität sen, että kuka on oikeasti uskossa ???

        Onko siis tapakristitty uskossa, eli ihminen joka on uskonnollinen ja itse sanoo uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen ?


      • VAROKAAaloittajaa
        minäkinlukenut kirjoitti:

        Kyllä Luther kertoo monivuotisesta ahdistuksesta ennen uudestisyntymistään. Hän oli ollut vuosikausia uskossa ja ahdistuksessa mutta sai kokea armon ja sai syntyä uudeksi. Niin hän kertoo. Siitä löytyy tietoa vanhojen kristillisten pappien ja isien kirjeistä ja Lutherin omista kirjoituksista.
        Kannattaa hakea esille, sillä niin tärkeää tuo tieto on.

        Täällä on muutama, jotka sitovat ihmiset ahdistukseen. Onko sitten ihme, että uskovaisten keskuudessa on paljon ahdistusta ja epätoivoa.
        Tämän ketjun aloittaja kuuluu niihin, joiden usko ei koskaan tuota sitä rauhaa ja vapautta minkä Jeesus tänne toi omalle kansalleen.

        Tiedän myöskin sen, että Martti Luther todellakin kertoo syntyneensä uudeksi monen vuoden uskontiellä kulkemisen jälkeen. Hän kertoo siitä miten ahdistettu hän oli ennen uudeksi syntymistään.

        Aloittaja ei ymmärrä niiden ihmisten kirjoituksia, joita jatkuvasti parjaa. Hän on täysin ulkopuolella ja osaton noiden ihmisten uskonlahjasta ja siksi haukkuu heitä omasta näkökulmastaan, joka ei johda vapautumiseen koskaan.


      • Hengessäkoeteltu

        Hedelmistään....
        Hyvä vilja ja rikkavilja.


      • synnittömätkö
        VAROKAAaloittajaa kirjoitti:

        Täällä on muutama, jotka sitovat ihmiset ahdistukseen. Onko sitten ihme, että uskovaisten keskuudessa on paljon ahdistusta ja epätoivoa.
        Tämän ketjun aloittaja kuuluu niihin, joiden usko ei koskaan tuota sitä rauhaa ja vapautta minkä Jeesus tänne toi omalle kansalleen.

        Tiedän myöskin sen, että Martti Luther todellakin kertoo syntyneensä uudeksi monen vuoden uskontiellä kulkemisen jälkeen. Hän kertoo siitä miten ahdistettu hän oli ennen uudeksi syntymistään.

        Aloittaja ei ymmärrä niiden ihmisten kirjoituksia, joita jatkuvasti parjaa. Hän on täysin ulkopuolella ja osaton noiden ihmisten uskonlahjasta ja siksi haukkuu heitä omasta näkökulmastaan, joka ei johda vapautumiseen koskaan.

        Yritä nyt ensin selvittää se, että mitä Raamattu opettaa Uskosta.

        Ja selvitä se, että miten Raamatun opettama Usko syntyy.

        Täytynee avata aiheesta uusi keskusteluketju, kun tämäkin perus asia on monelta pahasti hukassa.


    • nostetaan.tärkeää

      Varmistetaan, ettei asia unohdu !

    • RAKKAUSKAIKKIIN

      Minusta LähettiläsA, Sanansuojassa kirjoittavat oikeaa asiaa. Kyllä nyt sinun aloittajan pitäisi miettiä mitä kirjoitat kenestäkin.......
      Luuletko sinä itse olevasi oikeassa???????
      Näillä palstoilla on kyllä paljon jotka haukkuvat ilkeästikkin toisia..
      Onko JEESUS niin käskenyt tehä??????
      Pitäisikkö tutustua uudemman kerran PYHÄÄN KIRJAAN RAAMATTUUN......
      Minä ainakin olen saanut RAAMATUSTA aivan eri käsityksen. Siellä ensiksikin käsketään RAKASTAMAAN KAIKKIA.. TUNTUU ETTÄ HAUKKUJILTA ON JOTAKIN UNOHTUNUT..!!!!!!!!!
      Varmaan nyt minun kirjoitus teilataan......Ei haittaa... Olen vahvasti USKOSSA...
      minun apuni on KOLMIYHTEINEN JUMALA...
      AMEN..........

      • kamalaaaa

        RAKKAUSKAIKKIIN, sinä tunnet rakkautta vain ihmisoppeihin.


    • Voi voi et sinä aloittaja sitten yhtään lukenut miten Pyhä Henki meitä opettaa ja vie meidät kohti Uudstisyntyminen kun Pyhä Henki näyttää ulkoiset synnit toinen toisen perään kunnes tuo itsekäs ja ylpeä minä keskus lopulta kuoletetaan Kristuksessa jos suostutaan kuolla Kristuksessa Ristillä Kristuksen kanssa. Tämä on hyvin ristiriidassa se kanssa mitä sinun minä keskus kirjoitti meistä.. >>>> Mutta siitä alkaa sitten Raamatun opiskelu vaihe, jonka kautta ja avulla he itseopiskelun kautta siis saavuttavat omilla teoilla eli omalla opiskelullaan ja itse itsensä parantelullaan "uudestisyntymisen", ihan samoin kuin siis jehovantodistajien opissa ja heidän käytännössään on. <<<<

      • synnittömätkö

        Savis !

        Et ole vastannut sinulle esitettyihin kysymyksiin !

        Oletko itse yhä menossa kadotukseen ?

        Siis sinä yhä teet selvää syntiä, jopa toistat syntejä joista sinulle on huomautettu !

        Oppisi mukaan sellainen uskova ei ole vielä uudestisyntynyt !

        Jeesus taas selvästi opettaa, että uudestisyntymättömällä ei ole asiaa Taivasten Valtakuntaan !

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Oletko yhä siis menossa kadotukseen ?

        Näin se menee, jos siis uskomme noita oppejasi, joihin sinä itse uskot !

        Vastaatko kiitos vihdoin ?


    • Hyvin sanoi !! Ehdottomastinämä
      10.4.2018 11:12
      Uusi
      Uudestisyntymisessä tapahtuu vanhan ihmisen kuolema.
      Jos ensiksi tulee synnintunto.

    • Hyvin sanoi !!! synnittömätkö
      10.4.2018 12:34
      Ei voi uudestisyntyä ilman synnintuntoa !

      Siis ihmisen pitää ymmärtää selvästi se, että hän on se "maailman suurin syntinen", eli kokea se todellinen synnin tunto, ja se johtaa siihen, että ihminen etsii synneistään vapautusta.

      Eli synnintunto johtaa ristille ja Herran luo, ja vain sen syntiensä selvän tiedostamisen kautta voidaan sitten ottaa Armo ja Ristin työ ja Kristuksen veri vastaan.

      Siis se joka ei koe itseään syntiseksi, ei tarvitse Kristusta mihinkään oikeasti.

      • Herranluona

        Noin se on. Jokainen uudestisyntynyt on tunntenut syntilastin painon, tunnustanut synnit ja saanut ne anteeksi. Sen jälkeen uudestisyntynyt ei ole enää halunnut palata syntilastin alle.
        Itsessä on mahdotonta pysyä synninpainolastista erossa, mutta onneksi ei itse tarvikkaan sitä tehdä. Jeesusksella on voima pitää kansansa luonaan. Jos joku haluaa tahallaan lähteä syntiä tekemään, niin toki hän sen valinnan saa tehdä, mutta siitä on seuraamukset.


    • kamalaaaa

      Savsi ei ole omien sanojen mukaan uudesti syntynyt. Jeesus sanoo: Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      Savis ei ole sisällä Jumaln valtakunnassa, vaan on maailman lapsi.
      Se että kirjoittelee Raamatun jakeita, ei tee kenestäkään uskovaa ja Jeesuksen opetuslasta.

      • Tiedätkö miten vähän sun kommentti painaa? Omia mielipiteet mitä tuot on Jumalan edessä naurettavia..


      • kamalaaaa
        Savis kirjoitti:

        Tiedätkö miten vähän sun kommentti painaa? Omia mielipiteet mitä tuot on Jumalan edessä naurettavia..

        Savis tarkoititko, että Jumalan Sana on Jumalan edessä naurattavaa??? Sinähän pilkkaat Jumalaa. Kirjoitin: Jeesus sanoo: Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.


    • asiaonarvokas

      Uudestisyntyminen johtaa siihen, että ihminen tulee entistä herkemmäksi synnille. Hän tunnistaa synninhoukutukset ja kieltäytyy tekemästä syntiä.
      Ihana asia, että tästä tärkeästä asiasta puhutaan. Vaikka aloittaja onkin halunnut halventaa aloituksellaan muutamia, mutta eikö se niin ole, että pääasia, että asioista puhutaan:)
      Jos kukaan ei tee aloituksia olkoon halventavia tai ylistäviä, niin kalliit asiat jäävät hyvin harvan tietoisuuteen.

      • SIIIS

        MINÄ KIITÄN JUMALA ALOITUKSESTA ! SAADAAN AINAKIN KERTOA IHMISILLE ETTÄ KYSYKÄÄ JUMLALALTA NIINKUIN PAAVALI . UUDESTISYNTYYKÖ IHMINEN KUN HÄN TULEE USKOON. OIKEESTI . ÄLÄ KYSY ITTELTÄÄS EIKÄ LIHASTA..


    • wooiiii

      Uudesti syntyminen ja uskoon tulo ovat sama asia. Mutta on paljon uudesti syntymättömiä ihmisiä, jotka haluavat harrastaa uskonasioita. Täälläkin keskusteluissa on monia uskosta osattomia, uudesti syntymättämiä, jotka esiintyvät Raamatun ylimpinä opettajina.

      Uskon kautta on pääsy Jumalan luo. ...jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme, jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
      Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun (Jeesukseen ), ikinä kuole. Uskotko sen?"
      Mutta se, että kopioi tänne Raamatun jakeita paatoksella, ei tee ketään Jeesukseen uskovaksi.

      • Miten ? Jos Uudestisyntynyt on oksastettu Terveen puuhun joka antaa sinuun kautta Terveet hedelmät ja sieltä tulee vain myrkkyomenia jotka tappaa ihmisiä elikkä syntisiä hedelmiä niin kuin jokaisen uskontullut kohdalla on. Niin älä puhu tuollaista soopaa että uskontullut on uudestisyntynyt !!


      • syväsokeus
        Savis kirjoitti:

        Miten ? Jos Uudestisyntynyt on oksastettu Terveen puuhun joka antaa sinuun kautta Terveet hedelmät ja sieltä tulee vain myrkkyomenia jotka tappaa ihmisiä elikkä syntisiä hedelmiä niin kuin jokaisen uskontullut kohdalla on. Niin älä puhu tuollaista soopaa että uskontullut on uudestisyntynyt !!

        Eli sinä siis et ole uudestisyntynyt vieläkään ?

        Olet siis menossa yhä kadotukseen Jeesuksen selvien sanojen mukaan !

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Heikosti ovat asiasi siis Savis !

        Eikö sinua itseäsi pelota tämä tilasi ja tilanteesi ?


      • orjateivätperi
        Savis kirjoitti:

        Miten ? Jos Uudestisyntynyt on oksastettu Terveen puuhun joka antaa sinuun kautta Terveet hedelmät ja sieltä tulee vain myrkkyomenia jotka tappaa ihmisiä elikkä syntisiä hedelmiä niin kuin jokaisen uskontullut kohdalla on. Niin älä puhu tuollaista soopaa että uskontullut on uudestisyntynyt !!

        Savis ymmärtää Jumalan Sanaa. Nuo, jotka kertovat aina tekevänsä syntiä. Kertovat tekevänsä sitä joka päivä, eivät ole joko pääseet tuntemaan Jeesusta tai uhmaavat häntä.
        Ikään kuin Jeesus ei olisikaan tullut vapauttamaan orjia vapauteen tai sitten väittävät, että vasta taivaassa tuo vaapaus koittaa. Orjat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Se on perillisille valmistettu.


      • syväsokeus
        orjateivätperi kirjoitti:

        Savis ymmärtää Jumalan Sanaa. Nuo, jotka kertovat aina tekevänsä syntiä. Kertovat tekevänsä sitä joka päivä, eivät ole joko pääseet tuntemaan Jeesusta tai uhmaavat häntä.
        Ikään kuin Jeesus ei olisikaan tullut vapauttamaan orjia vapauteen tai sitten väittävät, että vasta taivaassa tuo vaapaus koittaa. Orjat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Se on perillisille valmistettu.

        Kuinka sokea oletkaan sille, että kuinka paljon ITSE oikeasti teet syntiä-

        Siis jos ja kun, harhaisessa päässäsi, kuvittelet itse itseäsi kovastikin puhtaaksi ja synnittömäksi.

        Sen määrää, että kuinka PALJON sinä oikeasti teet syntiä, sen kykenee arvioimaan vain Jumala itse !

        Mutta sinä siis kuvittelet näkeväsi itse itsesi ja oman syntisyytesi jopa paremmin, kuin itse Jumala !

        En voi kuin aina hämmästellä sitä, että kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden tajunsa.

        Pitää kai TAAS kertoa se, mikä on syntiä !

        1) Syntiä onJOKA IKINEN Jumalan tahdon vastainen teko !

        1b) Jotta ihminen kykenisi tuon näkemään, saati sitten estämään, omalla kohdallaan, hänen pitäisi tietää joka ikinen Raamatun ohje ja neuvo, ja lisäksi pitäisi hänen kyetä sitä soveltamaan JOKAIKISEEN elämänsä tapaukseen ja hetkeen !!!

        2) Syntiä on JOKA IKINEN Jumalan tahdon tekemättä jättäminen !

        2b) Eli jotta voisit tehdä Jumalan tahdon, sinun pitäisi KAIKEN AIKAA tietää se, että mikä on Jumalan tahto, JOKAIKISESSÄ ELÄMÄSI TILANTEESSA, siis PIENINTÄ PIIRTOA MYÖTEN ja sitten noudattaa sitä PILKULLEEN !!!

        3) Syntiä on JOKA IKINEN teko, joka ei tapahdu Uskosta !

        3b) Eli JOKA IKISESSÄ elämän ratkaisussa, sinun pitäisi tietää Jumalan taho varmasti, eli jokaisen tekoosi, tarvitsisit Uskon, että se on juuri niin, ETKÄ SAISI SIIS YHTÄÄN EPÄRÖIDÄ !!!

        Joten, minä JO tietämällä tiedän, että en ikipäivänä tuollaiseen vaellukseen uskovanakaan kykene !!!

        Mutta te väitätte siis, että tuo on täysin mahdollista ihmiselle !!!

        Näin sekaisin ja harhaisia te oikeasti olette, eli:

        KÄYTÄNNÖSSÄ TE SIIS VÄITÄTTE JOKO OLEVANNE JO ITSE JUMALA !!!

        TAI SITTEN TEISTÄ TULEE JUMALA !!!

        Mutta minä siis tietämällä tiedän olevani vain hyvin vajavainen ihminen/uskova, enkä mikään Kaikkitietävä Jumala !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • kenellekellotsoivat

      Savis, jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
      Oletko koskaan lukenut Jeesuksen opetusta: Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
      Huomaa sanat: "menkää" ja "löytävät".
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      Huomaa sanat: "sydämen uskolla".
      Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
      Huomaa sanat: "Jumalan tykö tulee" ja "etsivät".

    • myrkkyomenia

      Miksi Savis sinulta itseltäsi yhä tulee noita myrkky omenoita omasta suustasi ?

      Olet antanut jatkuvasti vääriä todistuksia lähimmäisistäsi täälläkin kirjoitettessasi.

      Ja vaikka sinulle on niistä huomautettu, et ole katunut ja tehnyt parannusta, saati että olisit pyytänyt niitä anteeksi.

      Eli sinä Savis siis itse elät jatkuvassa synnissä, eli niitä myrkky omenia tulee suustasi jatkuvalla ja loputtomalla syötöllä, etkä ole muuttanut toimintaasi, vaikka asiasta on sinua huomautettu.

      Eli oikeasti Savis, sinun oman oppisi mukaan, et sinä itse ole vielä uudestisyntynyt ja siten olet Raamatun mukaan yhä menossa kadotukseen.

      Aika vakava asia Savis !

      Suljet siis itse itseltäsi Taivaan portit, etkö tätä edes käsitä ?

    • vauvana.aletaan

      Nikodeemus oli oikeassa siinä ettei vanhana voi syntyä.
      Uusi elämä mikä alkaa ihmisessä, uudestisyntynyt on kuin pieni vauva, varsin avuton, joskus kiukkuilee, joskus ei tiedä mitä tehdä.
      Kuitenkin ihminen kasvaa uskossa, aina ei ihmisen tule olla maidon juojia, vaan pystyä syömään oikeaa ruokaa.

      Hepr.5:12. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
      13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
      14. mutta vahva ruoka on TÄYSI_IKÄISIÄ varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

      Jeesus sanoi: "Olkaa siis te täydellisiä" "Täydellinen, TELEIOS, tarkoittaa kypsää, aikuista, ehyttä, täysi-ikäistä.

      Tarkoitus on että ihmisestä tulisi aikuinen. Kuitenkaan kukaan ei synny aikuisena, vaan aikuiseksi kasvetaan. Vauvana synnytään. Uudestisyntynyt on kuin lapsi joka kasvaa aikuisuutta kohden.

    • No niin ! Odotin tuota ! Aina kun näytän teille miten ihana ja puhdas Elämä on jos joku on oikeasti Uudestisyntynyt niin saatana suuttuu ja yritetään saada pois katse hedelmästä ja piilottaa Jumalan totuuden Uudestisyntymisestä. Ja jos se on niin kuin kirjoitat että olen helvetissä eränä päivänä ? Niin mitä se sinua lohduttaa Lähettiläs antikristus tai orjat eivät peri tai kenellekellotsoivat tai myrkkyomenia oikeesti lohduttaako se että olette siinä minun vieressä helvetissä? olette kertoneet tekevänsä syntiä armahdettuja syntisenä ja että se on ihan okei ?? Synti vie helvettiin ja tulisi tehdä parannusta siitä !! Minunkin jos elän synnissä..

      • myrkkyomenia

        Eli kun kaikki ihmiset vääjäämättä tekevät syntiä, niin kaikki siis joutuvat kadotukseen !!!

        Sitäkö Savis haluat sanoa ???


    • tuomiolla

      Savis olet ihan oikeassa.. Meidät tuomitaan sen mukaan, miten täällä eletään....
      SIUNAUSTA KAIKILLE.......

      • wooiiii

        tuomiolla, sinä jaat tuomioita väärin.


    • tuomiolla

      En minä jaa mitään tuomiota, sehän on itsestään selvää........Ei kuule HERRA JEESUS KRISTUS jaa väärin tuomiota...LUEPPAS RAAMATTUA, siellähän kerrotaan kaikki, mitä tulee tapahtumaan.....

      • wooiiii

        tuomiolla, sinä pidät väryyden puolta olet siten osallisen pahuuteen.


    • Näinonasia

      Savis kirjoittaa asiaa.

    • Niin !! Kova on ollut yritys ylläpitää syntiä loppuun asti . Vaikka kaikki tietää että Jeesus on tullut ottamaan meiltä synnin pois. Ja että Hän puhdista ne jotka Hän laittaa itseesi . Elikkä Seurakuntaan,, joka Hän nostaa ylös. Muta ensin puhdistaa.. Kova on vastustus puolustaa synnin ja ylläpitää sen lihassa loppuun asti . Sitähän saatana halua ja saada ihmiset helvettiin kun he vastustavat Jeesus !! Ja monta antikristusta on ilmestynyt ja meistä ne ovat lähteneet.. Hyvä on karta näitä antikristuksia jotka armahtaa synti..

      • saviseutulainen

        Savis,

        en ole havainnut yhdenkään Jeesukseen Kristukseen uskovan, Hänen seuraajansa ja opetuslapsensa, täällä ( -kään ) puolustavan syntiä - saati "kovalla yrityksellä ylläpitää syntiä loppuun asti".
        Tämmöinen ajatuskin on mahdoton, sillä ei yksikään Jumalan armosta ylhäältä uudestisyntyä saanut Jumalan Pojan uskossa elävä saata surutta tahallista syntiä tehdä.
        Synti, joka ennen uskoontuloa, uudestisyntymää, tuotti tyydytystä ja huviakin, on tullut kauhistukseksi. Vaan, jos ( kun ) uskovakin ihminen joskus lankeaa, on hänen noustava tuosta lankeemuksestaan kuin olisi tuleen kaatunut.
        Katumuksessa ja parannuksessa, Jeesukseen Kristukseen turvaamalla, Häneltä apua ja voimaa synnin vastustamiseen anoen, saa uskova jatkaa Jumalan armosta kilvoitustaan Herran Jeesuksen osoittamalla tiellä. Tiellä, joka Hän itse on.

        Ei yksikään Jumalan armosta elävään Jeesuksen Kristuksen uskoon tulla saanut puolusta syntiä eikä halua "ylläpitää sitä lihassa loppuun asti"!


        P.S. Paavali on elämänsä loppumetreillä kiitollinen Jumalalle, että hän on saanut hyvän kilvoituksen kilvoitella - HÄN ON SAANUT SÄILYTTÄÄ USKONSA LOPPUUN ASTI.


    • Nimimerkki26

      midgets deserve prostitutes

    • siiis

      Miksi et ole nähnyt saviseutulainen ? Onko se sen takia että olet niin sokea? Käytetään käsikirjasta opittuja Perinäisopista fraaseja kuin veri puhdistaa meidät joka päivä? miten veri voi puhdistaa heidät joka päivä jos ei heillä on syntejä jotka he ylläpitää?? Isä katso meidät Jeesuksen läpi eikä huomaa meidän syntiä on fraasi joka on täysin epä raamatullinen koska Isä meidät tutkii ja näkee kyllä mitä meissä on. Vanhurskautettu syntinen? Siis syntinen jolle tarjotaan vanha feikkiarmonpeite että saa jatkaa loppuun asti synneistä eikä tarvitse välittää niistä koska opetetaan että se on vaan perkele joka syyttää jos hänessä havaitaan syntejä. Miten moni muu fraasi on uskonnollinen kasvu ja opetusohjelma yhdessä karismaattisten kanssa kehittänyt puolustusmekanismin syntisten päänmenoksi jotka pysyvät loppuun asti synnissä ?? hirvittävä tulee olemaan tuhoa koska ei kukaan Uudestisyntyy uskoon tulemisessa ja puhdistuu ja tulee puhtaaksi silloin ja saa jatkaa puhdistettuna ihana uskovaisena loppuun asti. Ei vaan ihminen uskoontulossa saa uskon kautta viisautta lukea Pyhä Raamattu pyytää anoa Pyhä Henki kastetta ja Uudestisyntyminen jossa hänet ympätään puuhun jossa ja josta alkaa tulla ihanat hedelmät puhdistettu oxan kautta !!

      • saviseutulainen

        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille. Room. 6: 12.



        Miten on tässä suhteessa pyhien laita? Apostoli nimenomaan opettaa, että ne, jotka ovat uskon kautta vanhurskautetut, ovat myös hengessänsä pyhitetyt, ovat sisällisessä yhteydessä Kristuksen kanssa ja ovat kuolleet synnille. Kuitenkin pitää hän tarpeellisena tällä tavalla heitä varoittaa: »Älköön siis synti hallitko - niin että olette kuuliaiset sen himoille.»

        Onpa siis pyhienkin suhteen sanottava, että »henki on altis, mutta liha on heikko», ja »Perkele pitää suurta vihaa». Koska siis Jumala ei tee pyhitystyötänsä meissä vastustamattomalla kaikkivaltiudellaan, vaan vaikuttaa meihin kuin henkisiin olentoihin sanallaan ja hengellään varoittaen, niin älkäämme olko suruttomia, älkäämme halveksiko varoitusta, luullen, ettei meitä vaara uhkaa.

        Vaikkapa olisimme miten heikkoja tahansa, niin, jos kuulemme, otamme vaarin ja tottelemme Herran ääntä, niin pelastumme. Vaikkapa syvyydestä huutaisimme: »me hukumme, koska emme voi Herran tahtoa täyttää.» Niin hän kyllä itse pitää huolen pelastumisestamme, kun vaan olemme hänen äänellensä kuuliaiset.

        Mutta jos katsomme ylen Herran varoitukset, niin synti sokaisee meidät, tulemme uneliaiksi ja kevytmielisiksi ja takerrumme synnin ja Perkeleen pauloihin. Siis, tämä lempeä varoitus sopii täydellisesti siihen, mitä apostoli sanoo henkemme pyhittämisestä ja Kristukseen liittymisestämme, sekä kuuluu niihin ulkonaisiin välikappaleihin, joiden kautta Jumala pyhityksen tekee täydelliseksi.

        Kuinka selvä, valaiseva ja terveellinen tämä varoitus onkaan! Apostolin sanoissa »Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille», huomaamme seuraavan ajatuksen: Vaikka ette, valitettavasti kyllä, voi päästä kokonaan irti synnistä, niin älkää kuitenkaan antako sen hallita itseänne, niin että te tekojenne kautta sitä palvelisitte.

        Jo se, että synti asuu teissä, että tunnette pahoja himoja, on rikos Jumalan pyhää lakia vastaan. Jos Jumala tuomitsisi teitä tämän lain mukaan, niin olisitte jo himojenne tähden tuomitut.

        Mutta koska tässä elämässä emme täydelleen voi synnistä vapautua, vaan täydellinen puhtaus kuuluu niihin uusiin taivaisiin ja uuteen maahan, jossa täydellinen vanhurskaus asuu, niin käyttäkää toki teille annettua armoa synnin vastustamiseen, niin ettei synti saa hallita teidän kuolevaisessa ruumiissanne, että sitä tottelisitte, vaan vaeltakaa Hengen mukaan, vaikka tunnette lihan kiusaukset itsessänne.

        Jos esimerkiksi joku on sinua loukannut joko sanoilla tahi teoilla, ja tunnet vihan syttyvän sydämessäsi, niin älä anna vihallesi valtaa, niin että sinäkin puhkeat koviin, sydämettömiin sanoihin ja tekoihin, vaan ota Daavidin neuvosta vaarin: »Vihastukaa ja älkää syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne, vuoteillanne, ja olkaa hiljaa!»
        ... jatkuu

        ( C.O.Rosenius )


      • saviseutulainen
        saviseutulainen kirjoitti:

        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille. Room. 6: 12.



        Miten on tässä suhteessa pyhien laita? Apostoli nimenomaan opettaa, että ne, jotka ovat uskon kautta vanhurskautetut, ovat myös hengessänsä pyhitetyt, ovat sisällisessä yhteydessä Kristuksen kanssa ja ovat kuolleet synnille. Kuitenkin pitää hän tarpeellisena tällä tavalla heitä varoittaa: »Älköön siis synti hallitko - niin että olette kuuliaiset sen himoille.»

        Onpa siis pyhienkin suhteen sanottava, että »henki on altis, mutta liha on heikko», ja »Perkele pitää suurta vihaa». Koska siis Jumala ei tee pyhitystyötänsä meissä vastustamattomalla kaikkivaltiudellaan, vaan vaikuttaa meihin kuin henkisiin olentoihin sanallaan ja hengellään varoittaen, niin älkäämme olko suruttomia, älkäämme halveksiko varoitusta, luullen, ettei meitä vaara uhkaa.

        Vaikkapa olisimme miten heikkoja tahansa, niin, jos kuulemme, otamme vaarin ja tottelemme Herran ääntä, niin pelastumme. Vaikkapa syvyydestä huutaisimme: »me hukumme, koska emme voi Herran tahtoa täyttää.» Niin hän kyllä itse pitää huolen pelastumisestamme, kun vaan olemme hänen äänellensä kuuliaiset.

        Mutta jos katsomme ylen Herran varoitukset, niin synti sokaisee meidät, tulemme uneliaiksi ja kevytmielisiksi ja takerrumme synnin ja Perkeleen pauloihin. Siis, tämä lempeä varoitus sopii täydellisesti siihen, mitä apostoli sanoo henkemme pyhittämisestä ja Kristukseen liittymisestämme, sekä kuuluu niihin ulkonaisiin välikappaleihin, joiden kautta Jumala pyhityksen tekee täydelliseksi.

        Kuinka selvä, valaiseva ja terveellinen tämä varoitus onkaan! Apostolin sanoissa »Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille», huomaamme seuraavan ajatuksen: Vaikka ette, valitettavasti kyllä, voi päästä kokonaan irti synnistä, niin älkää kuitenkaan antako sen hallita itseänne, niin että te tekojenne kautta sitä palvelisitte.

        Jo se, että synti asuu teissä, että tunnette pahoja himoja, on rikos Jumalan pyhää lakia vastaan. Jos Jumala tuomitsisi teitä tämän lain mukaan, niin olisitte jo himojenne tähden tuomitut.

        Mutta koska tässä elämässä emme täydelleen voi synnistä vapautua, vaan täydellinen puhtaus kuuluu niihin uusiin taivaisiin ja uuteen maahan, jossa täydellinen vanhurskaus asuu, niin käyttäkää toki teille annettua armoa synnin vastustamiseen, niin ettei synti saa hallita teidän kuolevaisessa ruumiissanne, että sitä tottelisitte, vaan vaeltakaa Hengen mukaan, vaikka tunnette lihan kiusaukset itsessänne.

        Jos esimerkiksi joku on sinua loukannut joko sanoilla tahi teoilla, ja tunnet vihan syttyvän sydämessäsi, niin älä anna vihallesi valtaa, niin että sinäkin puhkeat koviin, sydämettömiin sanoihin ja tekoihin, vaan ota Daavidin neuvosta vaarin: »Vihastukaa ja älkää syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne, vuoteillanne, ja olkaa hiljaa!»
        ... jatkuu

        ( C.O.Rosenius )

        ... jatkoa

        Odottakaa rukoillen Herralta armoa ja voimaa. Ja kun rukoilette Isä meidän rukousta, niin sanoessanne: »Ja anna meidän velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme», niin odottakaa kunnes suuttumuksenne menee ohitse.

        Tahi jos ahneuden himo tahtoo pettää sinua epärehellisyyteen työssäsi, tahi jos haureelliset halut viettelevät sinua sopimattomiin puheisiin tai töihin, jos ylpeyden himo houkuttelee sinua varojesi yli koreiluun ja pöyhkeilemiseen, niin valvo ja rukoile kaikkia synnin himoja ja kiusauksia vastaan.

        Käyttäkää kaikkia armon välikappaleita kuolettaaksenne ne, niin ettette seuraa ja palvele syntiä. Koska Jumala kieltää ja tuomitsee pienimmänkin synnin himon, niin onkin se jo heti ensimmäisissä oireissaan kuoletettava. Ja vaikka emme kokonaan synnistä pääse eroon niin kauan kuin elämme tässä synnin ja kuoleman ruumiissa tulee meidän kuitenkin estää, tukahduttaa ja kuolettaa se, niin ettei se saa meitä hallita.

        Luther sanoo: »Ei meidän syntimme sen takia ole anteeksi annettu, että me sitten saisimme nukkua suruttomuudessa ja tyydyttää lihan haluja, vaan päinvastoin. anteeksiannettu, että se vastoin on synti juuri sen takia anteeksi annettu, että se meissä tukahdutettaisiin ja kuoletettaisiin, niin ettei se haltijana, vaan orjana, eikä voisi meitä enää vahingoittaa.

        Sinun tulee hallita ja sanoa lihalle: Sinä olet saastaisuutta, ilkeyttä, kateutta, vihaa, kostoa ja pahoja himoja täynnä, mutta sinun täytyy vasten tahtoasi vähäksi aikaa tulla sidotuksi ja olla Hengen hallittavana. Sinä saastaisuus, ei sinulla ole täällä mitään tekemistä, sillä Henki hallitsee talossa. Valta on hänellä. Hänen tulee pitää sinua himoinesi ohjissa, jopa ristiinnaulita ja tukahduttaa sinut.»

        Näin rohkeasti emme tosin aina voi puhua. Mutta kun kilvoitus käy oikein kovaksi, on meidän kernaammin kyynelin ja rukouksin avuksi huudettava Herraa tietäen, että olemme hukassa, jos hän ottaa pois auttavan kätensä. Emme voi tehdä enempää kuin minkä hän meille antaa, mutta hänen kauttaan saamme sellaisen voiton, ettemme enää syntiä palvele, vaan yhä eteenkin päin vaellamme Hengessä.

        ( C.O.Rosenius )


    • SIIIS !!!! 1. Joh. 3:9
      Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. JA TÄSSÄ TULI TAAS VAHVASTI ESIIN MINKÄLAINEN SELLAINEN ON JOKA ON UUDESTISYNTYNYT..

      • onkojankutusjumlallista

        kuule, kun nyt tuon juttusi tänne laitoit heti aamulla, niin kerrotko muillekkin, millä testasit ettei se ole syntiä?

        jospa laitoitkin sen pelkästä lihallisesta vaikutteesta, saada olla jotain, saada olla oikeassa saada riidellä jne.!


      • savis.valehtelee

        Sinä yhä teet ITSE syntiä !

        Et siis ole itse uudestisyntynyt !

        Eli kun kaikki ihmiset vääjäämättä tekevät syntiä, niin kaikki siis joutuvat kadotukseen !!!

        Sitäkö Savis haluat sanoa ???


      • onkojankutusjumlallista kirjoitti:

        kuule, kun nyt tuon juttusi tänne laitoit heti aamulla, niin kerrotko muillekkin, millä testasit ettei se ole syntiä?

        jospa laitoitkin sen pelkästä lihallisesta vaikutteesta, saada olla jotain, saada olla oikeassa saada riidellä jne.!

        Halusin sanoa että Pyhä Raamattupaikassa jonka laitoin . Siinä oli san syntynyt joka viittaa Uudestisyntymiseen ja näyttää millainen on Uudestisyntynyt. Pyrkikää siihen..


    • Vain ani harvat pelastuu !!! Näin kertoo Pyhä Raamattu ja nämät uskonnolliset megafestarit missä ihmiset ilolla huutavat vaude antaavat elämä Jesselle niin kuin he sanovat ja sitten he ovat mukamas uudestisyntyneita. Teillä on kyllä suuri usko kun te tuollaista humbuugi showta uskotte.. Ja että siellä tapahtuu muuta kun sielullista tunnetila joka on ohi seuraava päivänä kun nuoret istuvat pubissa tai menee discoon.

      Sodomassa ja Gomorassa vain alle 1% pelastui. Siis Maailmasta jossa oli uskovia siellä Sodomassa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe