Please, älkää vastatko koulukysymyksiin täällä.
Nämä tyypit haluavat oikopolun insinööriksi, FM:ksi, Lääkäriksi...
Haluaisitko sinä, että kun rakkaimpasi on sairaana, niin yksi näistä
Suomi24-oppilaista on hoivaamassa häntä ja päättämässä hänen
elämästään?
Vetoomus tietäjille
11
718
Vastaukset
- teekkuri
Sen verran tässä on kouluja itsekin koluttu, että tiedän korkeakouluopiskelun olevan pelkkää tiedonkeruuta ja kopiointia. Aivan sama se on sitten mistä sen tiedon hankkii, helpoiten sen varmaan saa täältä , ja onneksi täällä on muutama sellainen vastaaja joka antaa oikeaa tietoa. Peruskoulutasolla oppilaiden pitää kyllä ainakin yrittää selviytyä itse , ja olen huomannut että moni niin tekeekin.
Tämän sivuston tarkoitus kuitenkin on auttaa opiskelijoita tehtävissään, vai mitä luulet tuon lauseen tuolla ylhäällä pääsivulla tarkoittavan: " Onko yhtälö liian vaikea" ?- EiPelkoa
Samaa mieltä. Nuo eiliset peruslaskut ovat sellaisia,että jos ei niitä hallitse, niin ei ole pelkoa siitä, että olisi joskus lekurina vastassa. Vaikka täällä apua annetaankin, niin kokeissa feilaavat, kun eivät kuitenkaan ymmärtäneet ratkaisun ideaa eivätkä osaa sitä soveltaa.
- Arvaustoimisto
EiPelkoa kirjoitti:
Samaa mieltä. Nuo eiliset peruslaskut ovat sellaisia,että jos ei niitä hallitse, niin ei ole pelkoa siitä, että olisi joskus lekurina vastassa. Vaikka täällä apua annetaankin, niin kokeissa feilaavat, kun eivät kuitenkaan ymmärtäneet ratkaisun ideaa eivätkä osaa sitä soveltaa.
Ikävää on se, että täällä voi saada jopa täysin harhaanjohtavia ohjeita. Jos ei itse osaa laskuja, niin voi olla vaikea arvioida, mikä ratkaisuista on opettajalle kelpaava. Täytyisi odottaa useampia vastauksia ja veikata, mikä niistä on oikea.
Lääkäripelko on todellakin turha. Paljon muutakin pitää lääkärin osata kuin matematiikkaa. Paitsi, jos on valelääkäri. Niinkö?
Kun kriittisessä tilassa oleva potilas tuodaan hoidettavaksesi, alat googlettaa ja somettaa vastauksia vai?
- HippuliHei
Mitäpä jos sitten kirjoittaisitte sen vastauksen selvennyksineen, että miten se lasketaan :)
Vai eikö ylimielisyydeltään pysty? - huvittunutm
Sikäli huvittavaa, että matematiikkapalsta on tieteen alla, mutta kysymyksissä ei ole tieteen kanssa paljoakaan tekemistä. Lähinnä peruslaskuja, jotka ovat hyvälle lukiolaiselle helposti laskettavissa.
- Orwell-1984
Eiköhän tuo Tiede-lehti kuitenkin ole ns. populaaritieteellinen julkaisu joten eivät kai sen keskustelupalstat ole varsinaisia tieteellisiä foorumeita. Mutta saathan sinä olla asiattomasti huvittunut, huvinsa kullakin!
Minä kyllä etsisin sovinnolla varsinaista tiedettä ihan muualta. - Orwell-1984
Orwell-1984 kirjoitti:
Eiköhän tuo Tiede-lehti kuitenkin ole ns. populaaritieteellinen julkaisu joten eivät kai sen keskustelupalstat ole varsinaisia tieteellisiä foorumeita. Mutta saathan sinä olla asiattomasti huvittunut, huvinsa kullakin!
Minä kyllä etsisin sovinnolla varsinaista tiedettä ihan muualta.Tämä olikin Keskustelu24-palsta eikä tuo Tiede-lehden palsta. Olen lueskellut kumpaakin joten sotkin tässä. Mutta sama kommenttini pätee.
Enpä tiedä miksi toisten auttaminen olsi tuomittavaa.Itse en tosin ole kovin paljon autellut lähinnä siksi, että palstalla on niin aktiivisia auttajia ettei tällainen harvemmin lukeva juuri mukaan ehdi.
Kuten NoinhanSeOn mainitsi ratkaisuja ei useinkaan selitellä. Tällaiset "ratkaisut" eivät liene kysyjille kovin hyödyllisiä, pääasiahan tehtävissä on se, miten ratkaiseminen suoritetaan, eikä lopullinen, mahdollisesti numeerinen, tulos.
Esim. noissa "sanallisissa" tehtävissä kysyjien tulisi saattaa tehtävä matemaattiseen muotoon, yhtälöiksi. Kaikille tehtävässä esiintyville suureille annetaan nimet, niin tunnetuille kuin tuntemattomille. Sitten vain pitää yrittää muodostaa suureitten välille yhtälöitä ja löytää niitten tuntemattomien arvot kun tunnetuille annetaan ne tehtävässä määritellyt arvot. Jotenkin näyttää siltä, että kysyjät eivät "uskalla" ruveta nimeämään suureita vaan katselevat tehtävää jotenkin "sormi suussa". Kynää ja paperia vaan rohkeasti käyttämään, kyllä se siitä...
- NoinhanSeOn
Tehtävien kirjo täällä vaihtelee. Suuri osa on todellakin helppoja perustehtäviä, jotka selviäisivät paremmin opintomateriaaliin perehtymällä varsinkin, kun täällä ei ratkaisua useinkaan selitetä. Välistä on vaikeampia, joiden kanssa kysyjä kertoo taistelleensa mutta ei ole selvinnyt. Jos vaikkapa valmistautuu kokeisiin ja ratkoo tehtäviä, joita ei käsitellä oppitunneilla, on kai kohtuulista auttaa sellaisessa tilanteessa. Sitten harvemmin on todella haastavia tehtäviä, joiden kanssa osaajien on mukava askarrella.
- nähtyvalitettavanusein
Korkeakouluopiskelu on monelle pelkkää kopioimista. Osa opettajista ei vaihda laskuharjoitustehtäviä vuosittain, joten sopivasti verkostoitumalla vastaukset kiertää. Mahtaako opettaja sitten miettiä miten ihminen voi saada täydet pisteet laskuharjoituksista, mutta kokeesta hylätyn.
Tuskin täällä mitään kummempaa vahinkoa saa aikaan vaikka auttaisikin. - sen_nähnyt
Jos on laskussa ongelma, niin hyvä se on täällä käydä tarkistamassa. Monet lukevat noita kirjoja kuitenkin esim. avoimen korkeakoulun puolella vapaaehtoisesti - tai lisäävät oppimääräänsä harrastuneisuuttaan tai vasta jatkokoulutuksen vaatimuksista silloin, kun on ehtinyt jo aiemmin opitusta puolet. Miksi ei saisi kysyä tehtävään silloin apua kun sitä tarvitsee? Eri asia sitten, jos kaikkiin kymmeneen tehtävään tulee vastausten kalastelua.
Matematiikan taso korkeakoululla todellakin on joillekin pieni järkytys - toisaalta ylitetään kirkkasti lukion oppimäärä - toisaalta asia opetetaan sellaisessa ympäristössä jossa sitä ei voi oppia jos ei ole asiaa ymmärtänyt(eli lukenut kirjasta itse) ja samalla kertaa luentomateriaali voi olla tosiaan niin ala-arvoista, että asiat on ensin vain kopioitava - jos ne sitten vaikka ymmärtäisi myöhemmin: Ei ole enää hyvää oppimisjärjestelmää käytössä, jossa opin saisi lähes kuka tahansa lukion tapaan kaadettuna aivoihin ja lähes valmiiksi pureskeltuna. On vain listat suoritettavista tehtävistä ja luennoijat, jotka yrittävät opettaa asioita riittämättömässä ajassa(mistä seuraa lisää kopiointia).
Osa oppinut homman meiningin jo aikaisemmin(eli tekemällä itse pärjää) - osalle työmäärä tulee järkytyksenä ja toisaalta aiemmilla (väärillä) oppimismetodeilla ei enää olekaan relevanssia. Silti olen järkyttynyt siitä, kuinka vähän työelämässä oikeasti hyödynnetään mitään opittua oikeasti: Se kopiointi voi olla monella ihan riittävä taso homman hanskaamiseen. Suomessa ei näytä olevan tapana hyödyntää vastaluettua tietoa vaan hommaa kysytään aina isolla rahalla jostain muualta maailmalta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.38116247- 2646271
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113698- 1972777
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142332- 1372239
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101670Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481469- 901224
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216