Miksi kaikki adventistit eivät osallistu jalkojenpesu sapattirituaaliin?
Jalkojenpesun vihaaminen
25
440
Vastaukset
- jooeisitäjeesustataas
Miksi joku yleensäkään osallistuu uskonnolliseen rituaaliin. Käsittämätöntä.
Paras kuulemani perustelu on, että uskovaisten joukkoon ujuttautumalla saa helpoiten naista. Jalkojen pesu ei kuulu adventistien tavalliseen sapattiohjelmaan.
Se on mukana ehtoolliskokouksessa.
Toisin kuin luterilaiset, adventistit eivät vietä ehtoollista aamupäivällä vaan illalla, tavallisesti perjantaina. Eikä se ole suinkaan joka viikko.
Tämän kerron sillä pikku varauksella, että tapakulttuurissa on tapahtunut muutoksia tämän vuosituhannen puolella.- TattiJalass
Minä osallistuin jalkojenpesuun. Seurauksena kynsisieni sekä jalkasieni. Nyt rukoilen Jumalan parantavan nämä vaivat.
- hovissa.vielä.tilaa
Mene hrty-liskoprofeetan parannettavaksi. Hän loihee sienesi veke.
- TattiJalas
hovissa.vielä.tilaa kirjoitti:
Mene hrty-liskoprofeetan parannettavaksi. Hän loihee sienesi veke.
Rukoilin polvillani Jumalalta apua tähän jalkojenpesun myötä syntyneeseen sieniongelmaan. Rukoukseni kuultiin. Nyt on pari sientä hävinnyt. Olivat semmosia nyrkin kokoisia tatteja.
Halleluja!!! - Unohda.Liskoprofeettakin
TattiJalas kirjoitti:
Rukoilin polvillani Jumalalta apua tähän jalkojenpesun myötä syntyneeseen sieniongelmaan. Rukoukseni kuultiin. Nyt on pari sientä hävinnyt. Olivat semmosia nyrkin kokoisia tatteja.
Halleluja!!!Toivottavasti et heittänyt niitä menemään, sillä niistähän voisi tehdä tattimuhennosta!
Ja nyt kun näin tarkemmin ajattelee, niin älä ihmeessä rukoile niiden parantamista, sillä näinhän sinä voit olla omavarainen. Ei tarvitse lähteä tattimetsään, kun on itsellä sienikasvusto omasta takaa ja kulkee vielä mukana kaikkialle.
- Adventisti
Jalkojen pesu ei ole sapattirituaali. Mutta miksi kysyt? Miksi kaikkien pitäisi osallistua? En muista ikinä osallistuneeni jalkojen pesuun. Minusta Jeesus ei antanut esimerkkiä jalkojen pesusta vaan siitä nöyrästä palvelevasta asenteesta, joka Kristityllä pitäisi olla. Sen demonstroimiseksi Jeesus pesi opetuslastensa jalat.
- Vihaanjalkojenpesua
Naiset eivät saa sapattirituaalissa pestä miesten jalkoja kuin poikkeustapauksissa.
Eivät edes miespastorin jalkoja. - Otson
Vihaanjalkojenpesua kirjoitti:
Naiset eivät saa sapattirituaalissa pestä miesten jalkoja kuin poikkeustapauksissa.
Eivät edes miespastorin jalkoja.Miksiköhän ei muka? Pesihän nainen Jeesuksen jalat öljyllä...
" Minusta Jeesus ei antanut esimerkkiä jalkojen pesusta vaan siitä nöyrästä palvelevasta asenteesta, joka Kristityllä pitäisi olla. Sen demonstroimiseksi Jeesus pesi opetuslastensa jalat."
Juuri näin.
Mutta sen sijaan että palvelisi oikeasti muita, adventisteilla on keksittynä tämä maanmainio tapa toteuttaa Jeesuksen esimerkki, toteuttamatta sitä.- ei.ole.noin
Tulkitset Jeesuksen sanat väärin. Kyllä tämä on selkeä sana jalkojenpesun asetuksesta:
Joh. 13:12-17 "Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin VELVOLLISET PESEMÄÄN toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen TEETTE."
Se on kirjaimellisesti noin. Siksi adventtikirkon ehtoolliseen kuuluu jalkojenpesu. - Adventisti
ei.ole.noin kirjoitti:
Tulkitset Jeesuksen sanat väärin. Kyllä tämä on selkeä sana jalkojenpesun asetuksesta:
Joh. 13:12-17 "Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin VELVOLLISET PESEMÄÄN toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen TEETTE."
Se on kirjaimellisesti noin. Siksi adventtikirkon ehtoolliseen kuuluu jalkojenpesu.Antamasi teksti voidaan tulkita kummalla tavalla tahansa. Jos sitä luetaan kuin Piru Raamattua niin ilman muuta...pesulle mars.
- Teologian-PROF
Muinaisessa palestiinassa toisiinsa seksuaalista vetovoimaa tuntevilla miesporukoilla oli tapana kokoontua yhteen syömään, juomaan, humaltumaan ja kylpemään. Oli myös tapana pestä kumppani huolellisesti ennen ateriaa. Opetuslapsetkin pesivät siis toisiaan ennen seksiaktiin ryhtymistä. Yläsali oli siis suljettu tila, jossa oli tapana harrastaa sen ajan irstailuja muiden silmiltä salassa.
- pyhpyh29387489234
Sairaat paskapuheesi otetaan tuomiolla esiin sinua vastaan.
- SusJeeJeeSus
Hyvä on tehdä pesut ennen miesaktia. Jos ilmassa löyhkää muukin, kuin Pyhä henki, niin kyllä se on aika tehokas seksintappaja.
Taivaassa saa sekstailla Jeesuksen kanssa. Ja siellä on aina puhtaat paikat miehilläkin. - kunnia.ja.omatunto
SusJeeJeeSus kirjoitti:
Hyvä on tehdä pesut ennen miesaktia. Jos ilmassa löyhkää muukin, kuin Pyhä henki, niin kyllä se on aika tehokas seksintappaja.
Taivaassa saa sekstailla Jeesuksen kanssa. Ja siellä on aina puhtaat paikat miehilläkin.Sinun kunniasi näkyy huuliltasi, todistuksena sydämesi saastaisuudesta.
Jopa viisas ateisti häpeää kirjoitustasi, mutta hulluus yhtyy siihen.
- Sairaita-lahkoja
Toisten ihmisten jalkojen pesu ei ole enää nykyaikaa, vaan lähinnä brutaalia ja iljettävää, ellei kyseessä ole sitten vammainen tai vanhus, joka ei omia jalkojaan kykene enää pesemään.
Jonkun gurun lihan syöminen ja veren juominen se vasta vastenmielinen rituaali on. Sellaiset, jotka vaikkapa vain mielikuvitustasolla tekevät ko. rituaalia, ovat päästään ja ajatusmaailmaltaan hyvin sairaita.- pyhpyh3924872348
Sairaat paskapuheesi otetaan tuomiolla esiin sinua vastaan. Ettäs tiedät.
- pohdihan.viisastu
Katsotaanpa näitä väittämiäsi "sairaita" lahkoja.
https://yle.fi/uutiset/3-9565872
sitten seuraava.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/375348-mallia-jeesuksesta-vantaan-papit-pesevat-nyt-ohikulkijoiden-jalkoja
Ja sitten voisit miettiä puheittesi arvoa.
Mietipä sitten maailmasi "sairasta" menoa. Mitähän näkisit, kestääkö verrata perustukseltasi asiaa??? Tuskin.
- Pedon_esimerkki
Myös adventistien "rakastama" peto Paavi pesee jalkoja.
Adventismi on pedon uus-uskonnollinen jatkumo.- osallistujalkojenpesuun
Onhan se outoa että jotkut eivät osallistu jalkojenpesulle Adventtikirkossa mutta se kuvastaa sitä että nämä vihaavat jalkojenpesua ja pesurituaaleja.
Jalkojenpesuun ja sapatin viettoon ei tarvita kirkkoa ollenkaan, usko tai älä. - kirjoitukset.sanovat
osallistujalkojenpesuun kirjoitti:
Onhan se outoa että jotkut eivät osallistu jalkojenpesulle Adventtikirkossa mutta se kuvastaa sitä että nämä vihaavat jalkojenpesua ja pesurituaaleja.
Jalkojenpesuun ja sapatin viettoon ei tarvita kirkkoa ollenkaan, usko tai älä.Et tunne kirjoituksia, siksi puhut läpiä päähäsi.
- adventisti
osallistujalkojenpesuun kirjoitti:
Jalkojenpesuun ja sapatin viettoon ei tarvita kirkkoa ollenkaan, usko tai älä.Ei se ole lainkaan outoa. Jalkojen pesu on vapaaehtoinen Adventtikirkossa.
- 7.pvn.pyh.jätökset.666
Peseekö ne Adv.pyhäinjätökset siellä ehdollisbileissä keskijalankin?
- Pastori.Helsingistä
Joidenkin adventistipastoreiden hartaana sydämen toiveena on ollut päästä pesemään nuorten poikien 'keskijalkoja' ihan ehtoollisen ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle493304Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472772Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1342552Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572281Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552004- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241154