Reseptini on ryöstetty

MaikkiIdästä

Olen asunut pienessä kylässä itäsuomessa ja enkä juurikaan matkustellut, edes suomessa. Olen innokas ruuanlaittaja ja perheeni pitää suuresti pitsastani. Olen kehittänyt kinkku ananas pisan monen kokeilun jälkeen. Äskettäin kävin ensi kertaa isommassa kaupungissa, en sentään helsingissä. Olin tyrmistynyt! Kaikki pitseriat ovat varastaneet reseptini, kinkku ananas pitsan. Ettäs kehtaatte! Epäilen että joku on vuotanut tämän minun naamakirjasta!

3

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruokareseptit ovat tekijänoikeuden suojaamia teoksia siinä missä muutkin teokset, tai ainakin niiden pitäisi olla. On kuitenkin ihmiselämälle hyvin tyypillistä, että eri makuja ja ravintoon käytettyjä raaka-aineita yhdistellään monin tavoin. On siis mahdollista, että samaan reseptiin päädytään sattumalta, mikäli kyseessä ei ole hyvin monimutkainen kemiallinen kokoonpano, kuten esimerkiksi Coca Cola.

Kertomasi mukaan olet reseptisi julkaissut sosiaalisessa mediassa. Kertomasi perusteella on mahdotonta sanoa, oliko julkaisu tarkoitettu rajoitetulle ihmisryhmälle vaiko kaikille mahdollisille kyseisen sosiaalisen median käyttäjille.

Käsite pitsa tarkoittaa perusmuodossaan vehnäjauhoista ja hiivasta leivottua pyöreää taikinalettua, mikä paistetaan täytteiksi kutsuttuine päällysteineen uunissa.

Pitsa on käsitteenä pyörinyt pitkin maailmaa jo niin pitkään, ettei kenelläkään ole tekijänoikeutta siihen. Mitä pitsan täytteisiin tulee, voi kuka tahansa ripotella mitä tahansa taikinaletun päälle ja paistaa sen uunissa. Ei siis ole millään tavalla tarkoituksenmukaista julistaa mitään "pitsatäytettä" kenenkään omaisuudeksi taikka ketään sellaisen keksijäksi.

Tilanne vertautuu täysin leivänpäällisiin. Kuka tahansa voi laittaa leipänsä päälle mitä tahansa, eikä sitä yhdistelmää voi patentoida.

• Maikkiidästä

Hyvä että muistutit! Kahvilat ovat kopioineet munavoin myös! Hyvä kuulla sinun kaltaisen henkilön järjen ääntä. Sama nimimerkki onkin paljastanut osuvasti ufopalstalla mysteerejä. Erityisen kiintoisa kuvaus oli lateksiin pukeutuneet alienit, jotka erittivät outoa elämänmuotoa.

• pizzamiehentielläpitää

Se on PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA eikä mikään pitsa. PIZZA PIZZA sitä syödään kunnon PIZZA hahahaha tukehtukaa siihen pitsaan. PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      19
      1037
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72