Olen asunut pienessä kylässä itäsuomessa ja enkä juurikaan matkustellut, edes suomessa. Olen innokas ruuanlaittaja ja perheeni pitää suuresti pitsastani. Olen kehittänyt kinkku ananas pisan monen kokeilun jälkeen. Äskettäin kävin ensi kertaa isommassa kaupungissa, en sentään helsingissä. Olin tyrmistynyt! Kaikki pitseriat ovat varastaneet reseptini, kinkku ananas pitsan. Ettäs kehtaatte! Epäilen että joku on vuotanut tämän minun naamakirjasta!
Reseptini on ryöstetty
3
926
Vastaukset
Ruokareseptit ovat tekijänoikeuden suojaamia teoksia siinä missä muutkin teokset, tai ainakin niiden pitäisi olla. On kuitenkin ihmiselämälle hyvin tyypillistä, että eri makuja ja ravintoon käytettyjä raaka-aineita yhdistellään monin tavoin. On siis mahdollista, että samaan reseptiin päädytään sattumalta, mikäli kyseessä ei ole hyvin monimutkainen kemiallinen kokoonpano, kuten esimerkiksi Coca Cola.
Kertomasi mukaan olet reseptisi julkaissut sosiaalisessa mediassa. Kertomasi perusteella on mahdotonta sanoa, oliko julkaisu tarkoitettu rajoitetulle ihmisryhmälle vaiko kaikille mahdollisille kyseisen sosiaalisen median käyttäjille.
Käsite pitsa tarkoittaa perusmuodossaan vehnäjauhoista ja hiivasta leivottua pyöreää taikinalettua, mikä paistetaan täytteiksi kutsuttuine päällysteineen uunissa.
Pitsa on käsitteenä pyörinyt pitkin maailmaa jo niin pitkään, ettei kenelläkään ole tekijänoikeutta siihen. Mitä pitsan täytteisiin tulee, voi kuka tahansa ripotella mitä tahansa taikinaletun päälle ja paistaa sen uunissa. Ei siis ole millään tavalla tarkoituksenmukaista julistaa mitään "pitsatäytettä" kenenkään omaisuudeksi taikka ketään sellaisen keksijäksi.
Tilanne vertautuu täysin leivänpäällisiin. Kuka tahansa voi laittaa leipänsä päälle mitä tahansa, eikä sitä yhdistelmää voi patentoida.- Maikkiidästä
Hyvä että muistutit! Kahvilat ovat kopioineet munavoin myös! Hyvä kuulla sinun kaltaisen henkilön järjen ääntä. Sama nimimerkki onkin paljastanut osuvasti ufopalstalla mysteerejä. Erityisen kiintoisa kuvaus oli lateksiin pukeutuneet alienit, jotka erittivät outoa elämänmuotoa.
- pizzamiehentielläpitää
Se on PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA eikä mikään pitsa. PIZZA PIZZA sitä syödään kunnon PIZZA hahahaha tukehtukaa siihen pitsaan. PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172393
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44745Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164732Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684