Väärän profeetan ja väärän tuomarin tuntomerkkejä

unitaari

Väärä profeetta ja väärä tuomari antaa vääriä ennustuksia, jotka eivät toteudu. Hän opettaa väärin Jumalan sanaa(, jos yleensä sitä opettaa ja muita neuvoo). Hän neuvoo väärin lähimmäisiään.

Hän kohtelee väärin lähimmäisiään ja korottaa itseään sen sijaan, että korottaisi Jeesusta kristusta ja isää Jumalaa.

Hän tekeytyy nöyräksi, vaikka on ylpeä ja täynnä omaa erinomaisuuttaan.

Hän luulee olevansa erehtymätön kuullessaan "Pyhän Hengen ääntä" tai "Herran ääntä" ja tuomitsee lähimmäiset sen äänen sanoman mukaan antikristuksiksi ja/tai Pyhää Henkeä pilkanneiksi henkilöiksi, jotka eivät voi saada enää syntiään anteeksi, koska ovat syyllistyneet anteeksiantamattomaan syntiin.

Pyhän hengen pilkasta on opetuskirjoitus sivulla

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2018/04/23/pyhan-hengen-pilkka/

Tuolta löytyy lisää väärän profeetan ja väärän tuomarin tunnusmerkkejä ja piirteitä.

Lisättäköön vielä tunnusmerkiksi se, että väärä profeetta saattaa opettaa muita luopumaan Herrasta (Jumalasta). (5Moos 13:1-11; 18:20-22)

17

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unitaari-eikirj

      Väärä profeetta ja väärä tuomari toimii niin kuin vanhan testamentin profeetat tai niin hän luulee toimivansa. Hän yrittää saada ihmiset kääntymään hänen puoleensa kaikissa asioissa, koska vain hänellä on "Jumalan vastaukset" omalle kansalleen. Hän yrittää saada muut ihmiset riippuvaiseksi itsestään sen sijaan, että johdattaisi heitä hyvän paimenen Jeesuksen kristuksen luokse ja saisi ihmiset riippuvaisiksi Jumalasta. Hän yrittää saada ihmiset turvautumaan itseensä sen sijaan, että he turvautuisivat Jumalaan ja Jeesuksen kristuksen opetuksiin.

      Väärä profeetta ja väärä tuomari vaatii itselleen ehdotonta auktoriteettia, jota ei saa kyseenalaistaa. Hän kieltää kaiken arvostelun itseään kohtaan ja syyttää muita "Pyhän Hengen pilkasta" tai jostakin muusta vakavasta synnistä, jos nämä uskaltavat arvostella häntä ja hänen toimintaansa - jopa sitä henkeä, jonka voimalla ja jonka johdatuksessa hän toimii. Väärälle profeetalle ja tuomarille on tyypillistä haukkua arvostelijoitaan antikristukseksi tai langettaa heistä kadotustuomioita, joita ei kukaan voi peruuttaa, koska ne ovat hänen mukaansa "Pyhän Hengen langettamia tuomioita".

      Väärä profeetta ja väärä tuomari eroaa Vanhan testamentin profeetoista siten, että hän ei paljasta langettamistaan henkilöistä yliluonnollisia asioita, jotka yleensä vain Jumalan pyhä henki tai vaihtoehtoisesti tietäjähenki (riivaaja) voivat tietää. Hän ei ennusta arvostelijoilleen jotakin sairautta tai kuolemaa, joka sitten toteutuisi, mutta Vanhan testamentin profeetat ennustivat sellaista, kun langettivat peruuttamattomia rangaistuksia ja ne myös toteutuivat (ennustukset koskivat tosin vain ruumiin sairautta tai kuolemaa, eivät iankaikkisuutta). Väärä profeetta ja väärä tuomari voi ennustaa jotakin tuollaista, mutta se ei tapahdu, mitä hän ennustaa, koska hän on väärä profeetta eikä Jumala puhu hänen kauttaan.

    • Lisättäköön vielä tunnusmerkiksi se, että väärä profeetta saattaa opettaa muita luopumaan Herrasta (Jumalasta), mutta tekee sen ehkä niin ovelasti, että vain harvat huomaavat sen. (5Moos 13:1-11; 18:20-22) Hän yrittää saada muut ihmiset seuraamaan samaa villitsevää riivaajahenkeä, jonka vallassa ja johdossa itse toimii, mutta väittää sen olevan "Jumalan Pyhä Henki", jolla hän tarkoittaa "Jumalan kolmatta persoonaa" kolmiyhteisen jumalan opin mukaan.

      • Vaikka mikään demoni ei vaikuttaisi väärän profeetan ja väärä tuomarin toimintaan, niin hän toimii silti sielullisesti ja tuo esiin "riivaajien viisautta". (Jaak 3:13-18) Hän on sielullinen sen sijaan, että olisi hengellinen, mutta juuri nämä sielulliset ja nöyräksi tekeytyvät luulevat olevansa kaikkein hengellisimpiä uskovien joukossa.


      • doctor_t

        Unitaari, oletko katsonut liikaa televisiosta ohjelmia salaliittoteorioista? Näyttää siltä, että sinä elät salaliittojen maailmassa.

        Etkö huomaa, ettei sinua ota kukaan vakavasti, koska kirjoittelet muutenkin mitä sattuu? Eikä sinulla ole ollenkaan itsekritiikkiä?


    • tässätotuus

      Matuttaja Sipilä on palvoo kultaista vasikkaa. Hän on siis saatananapalvoja ja johtaa maamme lopulliseen tuhoon..

    • Kun väärää profeettaa ja väärää tuomaria arvostellaan, niin hän suuttuu, sillä onhan sen sama kuin käydä itseään Jumalaa vastaan hyökkäykseen, jos joku ei usko hänen sanojaan, että ne ovat ”Pyhän Hengen puhetta”. Väärän profeetan ja väärän tuomarin tuntomerkkejä ovat alituiset riidat ja kinastelut muiden uskovaisten ja uskosta osattomien kanssa. Väärä profeetta ja väärä tuomari on riidanhaluinen ja fanaattinen, niin että pyhän hengen hyvä hedelmä ei tule hänessä näkyviin. Väärä profeetta ja väärä tuomari ei tule toimeen muiden uskovien kanssa, koska ei arvosta heitä ja koska terveessä uskossa olevat kristityt eivät seuraa väärää profeettaa.

      Väärä profeetta ja väärä tuomari kerää itselleen kannattajia samanmielisistä ihmisistä, joita käännyttää omien oppiensa tukijaksi ja ohjaa heitä esimerkillään haastamaan riitaa eri tavalla uskovien ja uskosta osattomien kanssa: hän hajottaa seurakuntaa eri puolueisiin, jotka ovat toisiaan vastaan. Väärä profeetta ja väärä tuomari ei kunnioita toisia ihmisiä. Hän on kärsimätön ja anteeksiantamaton, niin että ei anna uskossaan nuorille aikaa mielenmuutokseen ja opetusten tarkistamiseen. Jos joku rohkenee olla eri mieltä väärän profeetan ja väärän tuomarin kanssa jostakin opetuksen kohdasta, niin hän saa kuulla siitä pian kunniansa, sillä onhan hän uskaltanut kyseenalaistaa ”Pyhän Hengen opetuksen” ja ”Herran sanan”.

      • funtsaas.vähän

        Eikös ole tarkoitettu niin, että Jumala tuomari tuomitsee ja tuomittu heitetään tuliseen järveen. Tässä systeemissä ei ole valitusmahdollisuutta hovioikeuteen eikä Hannu Karpolle.


    • Väärä profeetta ja väärä tuomari samaistaa itsensä Jeesukseen niin että pitää itseään erehtymättömänä ja virheettömänä langettaessaan tuomioita muille tai opettaessaan ”Jumalan seurakuntaa”. Väärä profeetta ja väärä tuomari voi olla ja usein onkin narsisti. Hän ei kestä tervettä koettelua ja arvostelua, niin että olisi valmis kyseenalaistamaan omat aiemmat näkemyksensä tai tunnustaisi ne edes ihmisiltä opituksi, sillä meillä ei ole paljon muita opetuksia kuin ihmisten kautta tulleita. Jotkut ovat tosin väittäneet saaneensa opetuksensa suoraan herralta Jeesukselta ilmestyksessä tai näyssä tai nähneensä enkeleitä, jotka ovat heitä opettaneet, mutta kaikki opetukset ja niin sanotut ”Herran sanat” ovat tulleet meille ihmisten suun ja käsien kautta.

      Jumala tahtoo, että me koettelemme ihan kaiken. Jumala tahtoo ennen muuta sen, että me koettelemme henkiä, ovatko ne Jumalasta vai eivät. Jumalan pyhä henki tahtoo, että me tunnistamme sen muiden henkien joukosta ja seuraamme vain Jeesusta kristusta emmekä ketään muita: että me noudatamme Jeesuksen sanoja, käskyjä ja opetuksia, jotka hän on antanut Jumalan hengen vaikutuksesta uuteen liittoon Jumalan seurakunnalle. Väärät profeetat ja väärät tuomarit eivät tahdo tulla koetelluiksi, sillä he eivät tahdo jäädä kiinni epätosista sanoistaan ja suoranaisista valheistaan. Heihin vaikuttavat henget salaavat myös itsensä ja tekeytyvät ”Pyhäksi Hengeksi”, jota ei ole lupa koetella ja tutkia, vaikka Jumala itse tahtoo hänen henkeään tutkittavan.

      Meidän tulee tutkia erityisen tarkasti myös Raamatun kirjoituksia, sillä meidän pitää pystyä erottamaan, mitkä niistä ovat Jumalan hengen vaikutuksesta syntyneitä ja mitkä eivät ole. Vähintä, mitä pitää pystyä erottamaan, on se sanoma, joka on Jumalasta ja mikä ei ole Jumalasta. Raamatussa on asiavirheitä, ristiriitoja, taruja, legendoja ja vääriä uskomuksia, jotka tulee pystyä erottamaan totuuden sanan ja Jumalan sanan joukosta. Tässä on apuna Jumalan antama pyhä henki, sillä hän (Jumala) johdattaa meitä kaikkeen totuuteen ja avaa ymmärryksemme käsittämään kirjoitukset oikein, Jumalan tahdon mukaan. Meidän on annettava toisillemme aikaa, sillä olemme eri vaiheessa matkalla kohti luvattua palkintoa.

      Väärä profeetta ja väärä tuomari eivät anna sellaisille uskoville aikaa kasvaa, jotka rohkenevat kyseenalaistaa heidän sanansa: onko se Jumalasta vai ei. He suuttuvat ja käyvät taisteluun niitä uskovaisia vastaan, jotka eivät alistu heidän valtaansa eivätkä suostu pitämään heitä suuremmassa arvossa kuin muita uskovia. He etsivät omaa kunniaansa ja korottavat omaa egoaan muiden kustannuksella, vaikka tekeytyvät hyvin nöyriksi. Jumala varjelkoon meitä vääristä profeetoista ja vääristä tuomareista, niin että antaa meille hengellistä viisautta ja ymmärrystä, jotta voimme erottaa väärät profeetat Jumalan profeetoista ja väärät opettajat Jumalan valitsemista opettajista.

    • Jälleen mielenkiintoinen monologi unitaarilta.

      • capiche

        En tavallisesti lue monen kommenttikentän monologeja, mutta tässä oli hyvää asiaa.


      • dfss

        Kristitty.net on itse väärä profeetta. Hän on jakanut omavaltaisia vääriä tuomioprofetioita käyttämällä väärin Pyhän Hengen nimeä, sarkastisessa ivailussa ja kostamistarkoituksessa. Hän tunnusti myöhemmin, että oli itse keksinyt koko jutun. Hän kuvittelee voivansa saada synnin anteeksi, mutta ei saa sitä anteeksi. Kristitty.net on itse väärä profeetta ja kadotuksen lapsi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245


    • JeesuksenKoroittama

      Väärä profeetta "korottaa Jeesusta Kristusta ja Isää Jumalaa".

      Tuo teidän "Jeesuksen korottelunne" on suoraa jumalanpilkkaa. Te pidätte itseänne Jumalan vertaisina, Jeesusta ylempinä, joiden käsissä on muka "Jeesuksen korottaminen". Te olette jumalanpilkkaajia. Karismaattiset villihenget ovat saaneet teidät luulemaan itsestänne perättömiä. Ja aina siihen liittyy jumalanpilkka, tavalla tai toisella.

      Kukaan ihminen ei koroita Jeesusta, sillä Hän on jo korkealla ja jos ei olisikaan, niin keitä te itse luulette olevanne? Langenneita enkeleitä. Tekö koroitatte myös Isää?!

      Jeesus on ristintyöllään koroittanut meidät, aidot kristityt syvältä synnin suosta, vetänyt meidät ylös omalla kädellään, Hän on koroittanut meidät korkeammalle kuin meille kuuluukaan.

      Psalmi 40:
      1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
      2 Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
      3 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.
      4 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
      5 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!

      Jeesus kumartui alas minua kohti, nosti minut ylös, koroitti.

      Jo Pietari hurmahengessään pilkkasi Jeesusta, sanomalla Hänelle vasten kasvoja "kuolevansa Jeesuksen puolesta!" Jeesus kysyi ällistyneenä: "SINÄKÖ kuolet MINUN puolestani?"

      Matt. 16:23 :
      Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

      Johannes 13: 37,38
      37 Pietari sanoi hänelle: "Herra, miksi en nyt voi seurata sinua? Henkeni minä annan sinun edestäsi."
      38 Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."

      Pietari luuli koroittavansa Jeesusta muka itse antamalla henkensä tuon "avuttoman" puolesta! (Jumalanpilkkaa.) Jeesus ei Pietarin hengenantamisia tarvinnut. Jeesus Itse antoi henkensä sekä Pietarin että koko maailman puolesta. Pietarista ei ollut kuin kieltäjäksi, tämän Pietari itse itsestään osoitti.
      .

    • fdfh

      Unitaarin kirjoituksessa on selviä asiavirheitä. Lopetin artikkelin lukemisen kesken, kun havaitsin sen olevan hyvin heikkotasoinen ja Raamatun vastainen.

      Unitaarin kirjoitteluun vaikuttaa se, että Suomi24:lla on tuotu esille hänen kirjoituksensa, missä hän pilkkasi Pyhää Henkeä. Hänen kirjoittama artikkeli lienee nyt vastaveto, jossa hän yrittää antaa onnettoman meriselityksen asiasta. Tämän linkin takana on todisteet hänen tekemästä Pyhän Hengen pilkasta, eikä unitaarin tekemästä synnistä kyllä jää mitään epäselväksi.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15086725/isan-ja-pojan-ja-pyhan-hn-nimeen-myohempi-lisays#comment-92026867

      Unitaari yrittää ottaa maalitauluksi ne profeetat, jotka ovat jotain tuomioita julistaneet, että hän saisi jatkaa omaa eksyttämistä Suomi24:lla. Kannattaa huomioida, että unitaari edustaa uskontoa, jota kutsutaan unitarismiksi. Se on Jehovan todistajien tapainen väärä uskonto, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen olevan Herra ja Jumala. Tämän takia unitaari vastustaa myös lakia.

      • rajua.on

        Olipa raju ja peloton heitto unitaarilta :

        " Ilmestyskirjan kolme saastaista henkeä ovat "Isä ja Poika ja Pyhä Henki", jotka eivät ole Raamatun ilmoittaman Jumalan yksi pyhä henki ja se henki, joka yhdistää isän ja pojan ja kaikki valitut toisiinsa. Kyseeessä ovat saastaiset riivaajien henget, joita lähes koko nimeltään kristitty maailma seuraa ja kumartaa jumalanaan. (Ilm 16:13ss.; vrt. 9:1ss.) "

        Ei ihme, että häntä nyt pelottaa, itse en ikinä lähtisi tuollaisia kirjoittelemaan.

        Huh huh !

        Onko koko tämän ripulin tarkoitus vain yrittää peitellä ja häivyttää tuo asia ?

        Siis selitellä pois, ja tämäkö on yritys todistella itselle, että en ole Pyhän Hengen pilkkaan syyllistynyt ja että vika on kokonaan muissa, eikä hänessä itsessään ?


      • fdfh
        rajua.on kirjoitti:

        Olipa raju ja peloton heitto unitaarilta :

        " Ilmestyskirjan kolme saastaista henkeä ovat "Isä ja Poika ja Pyhä Henki", jotka eivät ole Raamatun ilmoittaman Jumalan yksi pyhä henki ja se henki, joka yhdistää isän ja pojan ja kaikki valitut toisiinsa. Kyseeessä ovat saastaiset riivaajien henget, joita lähes koko nimeltään kristitty maailma seuraa ja kumartaa jumalanaan. (Ilm 16:13ss.; vrt. 9:1ss.) "

        Ei ihme, että häntä nyt pelottaa, itse en ikinä lähtisi tuollaisia kirjoittelemaan.

        Huh huh !

        Onko koko tämän ripulin tarkoitus vain yrittää peitellä ja häivyttää tuo asia ?

        Siis selitellä pois, ja tämäkö on yritys todistella itselle, että en ole Pyhän Hengen pilkkaan syyllistynyt ja että vika on kokonaan muissa, eikä hänessä itsessään ?

        Hän yrittää nimenomaan antaa onnetonta meriselitystä asiasta. Unitaari on Saatanan kätyri, joka on vain häiriköimässä ja eksyttämässä helluntailaisia. Hänen uskontonsa on unitarismi, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen olevan Herra ja Jumala. Eli hän on opillisesti lähellä Jehovan todistajaa.


    • Väärä profeetta ja väärä tuomari saattaa toimia keskustelupalstoilla internetissä nimimerkin takaa, niin että häntä ei voida tunnistaa. Raamatun profeetat toimivat aina omalla nimellään, niin että jokainen tiesi, keitä he ovat. Raamatun profeetat eivät pelänneet muita ihmisiä, sillä he luottivat Jumalaan ja olivat valmiit ottamaan vastaan sen, mikä heitä kohtasi, olipa se sitten vapaus tai vankeus, onnettomuus tai onni, elämä tai kuolema. He olivat jättäneet itsensä kokonaan Herran haltuun sen sijaan, että olisivat luottaneet itseensä tai muihin ihmisiin: he eivät pelänneet ihmisiä tai kiinni jäämistä.

      Väärät profeetat ja tuomarit pelkäävät paljastuvansa: että heidän nimensä tulee julki. He voivat toimia monen eri nimimerkin takaa huutaessaan puskista herjaavia sanojaan ja langettaessaan peruuttamattomia "Jumalan tuomioita" lähimmäisistä. He ovat ottaneet röyhkeästi itselleen Jumalan tehtävän ja pysyttelevät piilossa niin kuin varkaat ja ryövärit tai murhamiehet, jotka pakenevat esivaltaa ja oikeuslaitoksen langettamaa oikeudenmukaista tuomiota. Jumalan profeetat eivät salaa omaa henkilöllisyyttään vaan toimivat omalla nimellään. He kantavat myös vastuun ihmisten ja Jumalan edessä profetioistaan sekä langettamistaan tuomioista, jos sellaisia langettavat.

      Väärät profeetat ja tuomarit ovat pelkureita, jotka huutelevat puskista omia häpeitään, sillä heidän mielettömyytensä ja häiriintyneisyytensä sekä suuruuden hulluutensa on ilmeinen kaikille muille paitsi heille itselleen ja heidän kannattajilleen. Se, mistä he muita tuomitsevat, siihen he ovat itse syypäitä. He häpäisevät julki meidän herramme Jeesuksen kristuksen nimen ja pilkkaavat armon henkeä väärillä profetioillaan ja väärillä tuomioillaan sekä armon vastaisilla opetuksilla, jos ovat toraisteja, jotka elävät vielä vanhassa liitossa, tai jos opettavat muita Jeesuksen kristuksen armolle ja Jumalan sanan totuudelle vieraita harhaoppeja. Jopa uskosta osattomat huomaavat heidän harhaisuutensa, mikä aiheuttaa häväistystä meidän Jumalamme nimelle, sillä he väittävät toimivansa hänen käskystään ja lähettämänään.

      • kirjoitusten_mukaan

        Raamatussa on viisas neuvo: Älä anna helmiä sioille eikä koirille. Sen takia Raamatussa on myös Malakian kirja, joka on anonyymi erisnimi, kun väärille saarnaajille annettiin potkut. Tuomituille ei anneta tilaisuutta tulla raatelemaan Jumalan profeettoja. Tämä on viisasta. Kukaan ei halua tuomittujen kaveriksi.

        Sinäkin ole tehnyt rikosilmoituksen Kristitty.netistä, joka kuitenkaan ei ole profeetta vaan väärä profeetta. Tämä osoittaa, että teidän välinne ovat niin kireät, että voi tehdä harkitsemattomia tekoja.

        Eli ei anneta koirille ja sioille helmiä. Ette saa mitään merkkejä profeetoilta myöskään. Todistan Jumalan Sanalla, että näin on.

        Matt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

        Matt 12:38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!" 39 Mutta Jeesus vastasi heille:

        "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki. 40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        41 Niniven asukkaat nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettavat sille tuomion. He kääntyivät, kun Joona saarnasi heille, ja tässä teillä on enemmän kuin Joona! 42 Etelän kuningatar herää tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettaa sille tuomion. Hän tuli maan ääristä saakka kuulemaan Salomon viisautta, ja tässä teillä on enemmän kuin Salomo!

        Ilm 2:16 Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe