Ateistit ja liberaalit, hyväksyttekö muslimeiden

miten.se.on

uskon ja Koraanin pitämisen Allahin sanana?

Missään en ole ainakaan huomannut, että muslimeiden uskoa kyseenallaistetaan ja solvataan samalla tavalla kuin kristittyjen.

101

1197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sosiaalipummi

Hyvä kysymys. Islamia pidetään eksoottisena ja kunnioitettavana mutta kristinuskoa typeränä.

• gqgqgqg

Hiljaisuu taitaa olla myöntävä vastaus....

• Uskontoja on paljon, ja niissä toimitaan tavallaan, ja opiskellaan kirjoja. Näin on; hyväksyi tai ei.

Eli tavallaan älytön kysymys. Allah tarkoittaa jumalaa. Se on arabiaa.

• Ateistina lasken islamin uskon samaan satu-osastoon kun muutkin uskonnot, mukaanlukien kotoinen kristinusko.

• Oletko sinä käynyt siellä sanomassa, että he ovat saatananpalvojia?

• MuuanAntiteisti

Antiteistina katson kaikkien uskontojen kuuluvan historian ja unohuksiin enkä hyväksy ainuttakaan uskontoa nykyaikana. Tanskassa tässä vasta ikään poistettiin erillinen jumalanpilkka laki, mikä on muutos parenpaan päin ja on toivottavaa että syvästi hävettävä Suomi ottaa mallia nyt kaikista pohjoismaista. Olisin itse erittäi tyytyväinen, jos uskonnollisuuden tilaisuuden härintä ja uskonnollisten tilojen tärvely dekriminalisoitaisiin täällä Suomessa tai tehdä yskonnoista/uskovaisista kokonaan lainsuojattomia. Tällöin uskontoja voisi vastustaa näkyvämmin ja kovin ottein.

• Yleisesti olisi hyvä hyväksyä toisen ihmisen arvot.

• Siis vaikkapa naisen pukeminen hattivatiksi? Jos se on ihmisen arvojen mukaista, niin kai siltä naiselta voi leikellä klitoriksen ja häpyhuulet myös pois?

Unohtamatta tietysti pikkupoikien esinahkoja, jotka todellakin joideniin ihmisten arvojen mukaan tulee leikata pois.

Kuulostaa järkevältä, koska jumala.

• he-ma kirjoitti:

Siis vaikkapa naisen pukeminen hattivatiksi? Jos se on ihmisen arvojen mukaista, niin kai siltä naiselta voi leikellä klitoriksen ja häpyhuulet myös pois?

Unohtamatta tietysti pikkupoikien esinahkoja, jotka todellakin joideniin ihmisten arvojen mukaan tulee leikata pois.

Kuulostaa järkevältä, koska jumala.

Jos nainen haluaa pukeutua hattivatiksi, niin eikö hän saisi niin tehdä?

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Mutta naisen pukeminen hattivatiksi: joku muu ehkä määrää.

Minusta on tärkeää ymmärtää m i k s i hän niin tekee.

Ainiin, unohdin ihmisarvoa halventavan imeväiskasteen, jota kristinuskonepäjumalaan uskovat käyttävät taikauskonsa vahvistamiseen.

Sori, tottakai nämä ovat normaaleja minkä tahansa itseään kunnioittavan taikauskoisyhteiskunnan tunnusmerkkejä.

• torre12 kirjoitti:

Mutta naisen pukeminen hattivatiksi: joku muu ehkä määrää.

Se ei tietenkään ole hyväksyttävää, ellei se ole vaikkapa työasu. Eerikan kommentissa mielestäni puhuttiin ihmisen omista arvoista ja niiden mukaan elämisestä.

• usko.vainen kirjoitti:

Minusta on tärkeää ymmärtää m i k s i hän niin tekee.

Onhan se tärkeää, mutta ei hän meidän hyväksyntäämme tai lupaamme tarvitse. Eikä hänellä ole velvollisuutta meille syitään selvittää.

• he-ma kirjoitti:

Ainiin, unohdin ihmisarvoa halventavan imeväiskasteen, jota kristinuskonepäjumalaan uskovat käyttävät taikauskonsa vahvistamiseen.

Sori, tottakai nämä ovat normaaleja minkä tahansa itseään kunnioittavan taikauskoisyhteiskunnan tunnusmerkkejä.

MItä ihmisarvoa halventavaa on lapsikasteessa?

Onhan se tärkeää, mutta ei hän meidän hyväksyntäämme tai lupaamme tarvitse. Eikä hänellä ole velvollisuutta meille syitään selvittää.

Kerrotko miksi musliminaiset peittävät jopa itsensä kokonaan🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Miksi kristinuskonharhaisten mielestä naiset ovat alisteisia miehille, kuten muhammadanisminharhaisuudessakin?

Molemmissa naisen ei tule julistaa epäjumalansa sanaa, vaan olla kuuliainen miehelleen?

Sairaita ovat nämä ihmisen omaksi kuvakseen luomat jumalat mielestäni.

• Jokaisella on oikeus omiin arvoihinsa ja niitä tulisi kunnioittaa. Jos minä uskon, se on minun arvoni, jos joku ei usko, se on hänen arvonsa, eikä minulla ole oikeutta vaatia häntä uskomaan , eikä hänellä ole oikeutta vaatia minua olemaan uskomatta. Minun arvoni eivät ole paremmat kuin toisen arvot, eikä hänen arvonsa ole paremmat kuin minun arvoni.

Jos taas puhutaan vaikka näistä ympärileikkauksista ja tyttöjen silpomisista, pitää ymmärtää se, että ne perustuvat arvoihin ja vain niiden kriminalisointi ei poista niitä tapoja. Toisaalta voidaan kysyä missä menee raja toisen kulttuurin arvoihin puuttumisessa.

MItä ihmisarvoa halventavaa on lapsikasteessa?

Onko kastettava lapsi kyvykäs ottamaan vastaan epäjumalasi ja kaiken sen saastan, jota tuo epäjumalasi edustaa?

• usko.vainen kirjoitti:

Tärkeintä on tietää "miksi hän niin tekee".

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Jokaisella on oikeus omiin arvoihinsa ja niitä tulisi kunnioittaa. Jos minä uskon, se on minun arvoni, jos joku ei usko, se on hänen arvonsa, eikä minulla ole oikeutta vaatia häntä uskomaan , eikä hänellä ole oikeutta vaatia minua olemaan uskomatta. Minun arvoni eivät ole paremmat kuin toisen arvot, eikä hänen arvonsa ole paremmat kuin minun arvoni.

Jos taas puhutaan vaikka näistä ympärileikkauksista ja tyttöjen silpomisista, pitää ymmärtää se, että ne perustuvat arvoihin ja vain niiden kriminalisointi ei poista niitä tapoja. Toisaalta voidaan kysyä missä menee raja toisen kulttuurin arvoihin puuttumisessa.

Noniin, näin yksinkertaista se on.

Jos arvot eivät kohtaa, on niitä tarkasteltava muun kuin taikauskojen perusteella.

Valitettavasti taikauskolle ei jää minkäänlaista sijaa, kun järkeä ryhdytään käyttämään.

Jopa kukkahattutätieerikatkin joutuvat pakostakin luopumaan taikamaailmastaan, kun joutuvat tosiasioiden eteen.

• he-ma kirjoitti:

Noniin, näin yksinkertaista se on.

Jos arvot eivät kohtaa, on niitä tarkasteltava muun kuin taikauskojen perusteella.

Valitettavasti taikauskolle ei jää minkäänlaista sijaa, kun järkeä ryhdytään käyttämään.

Jopa kukkahattutätieerikatkin joutuvat pakostakin luopumaan taikamaailmastaan, kun joutuvat tosiasioiden eteen.

Sinulla on oikeus mielipiteeseen ja sen esittämiseen vaikka sitten epäasiallisestikin, jos sen tyylilajin haluat valita.

• usko.vainen kirjoitti:

Koska Allah on kehottanut heitä siihen. Muita vähäisempiä syitä on esimerkiksi ehto, jonka mukaan sekä miesten että naisten tulee olla vaatimattomia. Silloin heitä molempia arvioidaan heidän älynsä ja ominaisuuksiensa mukaan, ei ulkonäön tai seksuaalisuuden perusteella.

Tuossa pari kohtaa Islam Perusteet sivustolta. Jos asia kiinnostaa enemmänkin, niin tuolta löytyy: http://www.islamopas.com/hijab.html

• he-ma kirjoitti:

Onko kastettava lapsi kyvykäs ottamaan vastaan epäjumalasi ja kaiken sen saastan, jota tuo epäjumalasi edustaa?

Minkä saastan?

• he-ma kirjoitti:

Ymmärräthän sinä varmaan, että lapsi joutuu ottamaan vastaan kaikenlaista vanhemmiltaan, opettajilta, kavereilta....yms. ?

• HuiviAlistajana
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Ei, sillä se on alostumisen merkki sekä länsimaisen etiikan ja moraalin vastaista. Naisen paikka ei ole alistua vaan olla itsenäinen ja vapaa yksilö.

Sinulla on oikeus mielipiteeseen ja sen esittämiseen vaikka sitten epäasiallisestikin, jos sen tyylilajin haluat valita.

Sinulla on oikeus hyväksyä kaikki ne raakuudet, joihin epäjumalien seuraajat syyllistyvät epäjumaliaan kunnioittaakseen.

Valitettavasti se ei tee sinua syyttömäksi rikoksista ihmiskuntaa vastaan, ellet pysty manaamaan esiin omaa jumalaasi ja siten todistamaan hänet ihan aikuisten oikeaksi uumalaksi.

• HuiviAlistajana kirjoitti:

Ei, sillä se on alostumisen merkki sekä länsimaisen etiikan ja moraalin vastaista. Naisen paikka ei ole alistua vaan olla itsenäinen ja vapaa yksilö.

Itsenäinen ja vapaa yksilö saa kai käyttää huivia, jos haluaa??

Koska Allah on kehottanut heitä siihen. Muita vähäisempiä syitä on esimerkiksi ehto, jonka mukaan sekä miesten että naisten tulee olla vaatimattomia. Silloin heitä molempia arvioidaan heidän älynsä ja ominaisuuksiensa mukaan, ei ulkonäön tai seksuaalisuuden perusteella.

Tuossa pari kohtaa Islam Perusteet sivustolta. Jos asia kiinnostaa enemmänkin, niin tuolta löytyy: http://www.islamopas.com/hijab.html

Ei Koraani käske naista peittämään itseään burghaan vaan pukeutumaan siveästi samoin kuin miestäkin🤓

Minkä saastan?

Et liene raamattuasi lukenut tai vaihtoehtoisesti ymmärtänyt?

• he-ma kirjoitti:

Sinulla on oikeus hyväksyä kaikki ne raakuudet, joihin epäjumalien seuraajat syyllistyvät epäjumaliaan kunnioittaakseen.

Valitettavasti se ei tee sinua syyttömäksi rikoksista ihmiskuntaa vastaan, ellet pysty manaamaan esiin omaa jumalaasi ja siten todistamaan hänet ihan aikuisten oikeaksi uumalaksi.

Raakuuksia ei voi hyväksyä. En ole tehnyt rikoksia ihmiskuntaa vastaan, oletko sinä? Ainakin käyttäydyt hyvin epäasiallisesti, mikä ei tietenkään ole rikos.

• VanhaTapa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Ymmärräthän sinä varmaan, että lapsi joutuu ottamaan vastaan kaikenlaista vanhemmiltaan, opettajilta, kavereilta....yms. ?

Ehkä pitaisi vain palata siihen vanhaan jossa vaadittiin kastettavaa ymmärtämään ja hyväksymään kaikki se asia mitä tälle oli opetettu ennen kuin tämä kastettiin. Kastetta tosin edelsi kolmen päivän paasto ja kastettaessa lausittiin uskontunnustus. Kaste myös oli riitti jonka kautta vihkiytynyt sai ottaa osaa Herran ehtoolliseen. Koska imeväiseltä puuttuu kyky puhua, eikä lapsella ole vielä ymmärrystä, ei heitä voi pitää vielä oikeustoimikelpoisina.

• VanhaTapa kirjoitti:

Ehkä pitaisi vain palata siihen vanhaan jossa vaadittiin kastettavaa ymmärtämään ja hyväksymään kaikki se asia mitä tälle oli opetettu ennen kuin tämä kastettiin. Kastetta tosin edelsi kolmen päivän paasto ja kastettaessa lausittiin uskontunnustus. Kaste myös oli riitti jonka kautta vihkiytynyt sai ottaa osaa Herran ehtoolliseen. Koska imeväiseltä puuttuu kyky puhua, eikä lapsella ole vielä ymmärrystä, ei heitä voi pitää vielä oikeustoimikelpoisina.

Lapsi joutuu väkisin omaksumaan perheensä mallit kunnes on riittävän vanha kyseenalaistamaan ne.

• HuiviAlistajana

Itsenäinen ja vapaa yksilö saa kai käyttää huivia, jos haluaa??

Ei saa, sillä jos nainen käyttää huivia tämä alistuu eikä ole ole enää vapaa ja itsenäinen. Se ei ole länsimaisen moraalin ja etiikan mukaista.

Tottakai.

Joulupukinkin totuusarvo selviää ajastaan, samoin hammaskeijun.

Jos aikuiset luulevat uskovansa ja uskottelevansa myös lapsilleen kostonhimoiseen, pikkumaiseen, sadistiseen ja ennenkaikkea olemattomaan epäjumalaansa rankaisten itse lapsiaan odottamatta tuon epäjumalan antamaa perseläpsyä, ollaan todellakin väärällä tiellä.

Eikö mielestäsi olisi hienoa, jos allahin seuraajat kaikessa rauhassa odottaisivat allahin itsensä katkovan vääräuskoisten kauloja? Maailma olisi paljon rauhallisempi.

Samoin kristinuskonharhaisten tulisi ihan ilmettäkään väräyttämättä ja propagandaa syöttämättä katsoa kuinka hienosti heidän epäjumalansa käännyttää vastasyntyneen huutamaan jeesusta isin ja äidin sijaan.

• VanhaTapa

Lapsi joutuu väkisin omaksumaan perheensä mallit kunnes on riittävän vanha kyseenalaistamaan ne.

Lapsi voisi ottaa vasta kasteen sitten kun on tarpeeksi vanha ymmärtämään mistä asiasta on kyse ja käsittelemään sitä, jos siis niin haluaa. Sillä mimittäin ei ole mikään pakko, kuten ei apostolienkaan aikaan ollut mitään pakkoa ottaa vaan kaste oli vapaaehtoinen ja sen sai jos niin itse halusi. Eniten arvostan tätä varhaiskristillistä vapaaehtoisuutta, joka lapsikasteen myötä on kokonaan kadonnut.

• he-ma kirjoitti:

Tottakai.

Joulupukinkin totuusarvo selviää ajastaan, samoin hammaskeijun.

Jos aikuiset luulevat uskovansa ja uskottelevansa myös lapsilleen kostonhimoiseen, pikkumaiseen, sadistiseen ja ennenkaikkea olemattomaan epäjumalaansa rankaisten itse lapsiaan odottamatta tuon epäjumalan antamaa perseläpsyä, ollaan todellakin väärällä tiellä.

Eikö mielestäsi olisi hienoa, jos allahin seuraajat kaikessa rauhassa odottaisivat allahin itsensä katkovan vääräuskoisten kauloja? Maailma olisi paljon rauhallisempi.

Samoin kristinuskonharhaisten tulisi ihan ilmettäkään väräyttämättä ja propagandaa syöttämättä katsoa kuinka hienosti heidän epäjumalansa käännyttää vastasyntyneen huutamaan jeesusta isin ja äidin sijaan.

No joo....

Raakuuksia ei voi hyväksyä. En ole tehnyt rikoksia ihmiskuntaa vastaan, oletko sinä? Ainakin käyttäydyt hyvin epäasiallisesti, mikä ei tietenkään ole rikos.

Et naisena tätä tietysti ymmärrä, mutta olen miesfeministi ja olen puolustanut naisten oikeuksia henkeni uhalla.

Syyllistyt koko ajan rikokseen ihmiskuntaa vastaan väittämällä jumalaasi olemassaolevaksi. Tuo epäjumalasi määrää sinut alamaiseksi miespuolisille, joten jospa kuuntelet epäjumalasi määräyksiä ja pidät pääsi kiinni?

• VanhaTapa kirjoitti:

Lapsi voisi ottaa vasta kasteen sitten kun on tarpeeksi vanha ymmärtämään mistä asiasta on kyse ja käsittelemään sitä, jos siis niin haluaa. Sillä mimittäin ei ole mikään pakko, kuten ei apostolienkaan aikaan ollut mitään pakkoa ottaa vaan kaste oli vapaaehtoinen ja sen sai jos niin itse halusi. Eniten arvostan tätä varhaiskristillistä vapaaehtoisuutta, joka lapsikasteen myötä on kokonaan kadonnut.

Vanhemmat voivat toki jättää lapsensa kastamatta niin halutessaan.

• he-ma kirjoitti:

Et naisena tätä tietysti ymmärrä, mutta olen miesfeministi ja olen puolustanut naisten oikeuksia henkeni uhalla.

Syyllistyt koko ajan rikokseen ihmiskuntaa vastaan väittämällä jumalaasi olemassaolevaksi. Tuo epäjumalasi määrää sinut alamaiseksi miespuolisille, joten jospa kuuntelet epäjumalasi määräyksiä ja pidät pääsi kiinni?

Minun ymmärryksessäni ei ole mitään erityisempää vikaa. Sinä olet epäasiallinen ja epäilemättä sinulla on siihen syysi, mutta ei se silti tee siitä hyväksyttävää.

• Koska epäjumalani mitä?
        Minun Jumalani ei ole epäjumala. Sinä voit ajatella Hänestä mitä haluat ja voit toki raivota täällä ja purkaa turhautumisiasi epäasialliseen tyyliisi, se antanee sinulle jonkin tyydytyksen?

• HuiviAlistajana kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi elää länsimaisen etiikan ja moraalin mukaisesti? Luulisin, että suuri osa naisista käyttävät niitä ihan omasta tahdostaan.

Koska epäjumalani mitä?
        Minun Jumalani ei ole epäjumala. Sinä voit ajatella Hänestä mitä haluat ja voit toki raivota täällä ja purkaa turhautumisiasi epäasialliseen tyyliisi, se antanee sinulle jonkin tyydytyksen?

Epäjumasi voit helposti todistaa ihan aikuisten oikeaksi jumalaksi manaamalla hänet esiin tai osallistumalla amputoidun raajan rukouksellaparannustapahtumaani... ainiin, tästä jo jänistit, koska et uskonpuutteessasi halunnut itseäsi ja epäjumalaasi häpäistä.

Häpeäist edes tai pukeutuisit burkhaan ja vaikenisit, kuten epäjumalasi kirjassa käsketään.

• he-ma kirjoitti:

Epäjumasi voit helposti todistaa ihan aikuisten oikeaksi jumalaksi manaamalla hänet esiin tai osallistumalla amputoidun raajan rukouksellaparannustapahtumaani... ainiin, tästä jo jänistit, koska et uskonpuutteessasi halunnut itseäsi ja epäjumalaasi häpäistä.

Häpeäist edes tai pukeutuisit burkhaan ja vaikenisit, kuten epäjumalasi kirjassa käsketään.

Sinun aiheesi pyörivät tuossa samassa teemassa...amputoidun raajan ympärillä. Onko sinulta amputoitu raaja?

• usko.vainen kirjoitti:

Ei Koraani käske naista peittämään itseään burghaan vaan pukeutumaan siveästi samoin kuin miestäkin🤓

Vai niin. Sinä tunnut tietävän asiasta enemmän kuin minä. Kopioin vastaukseni Islam Perusteet -sivustolta, niin kuin vastauksestani kävi ilmi. Kerro sinä, miksi he pukeutuvat burghaan?

• he-ma kirjoitti:

Et liene raamattuasi lukenut tai vaihtoehtoisesti ymmärtänyt?

Kyllä, en näe saastaa siellä. Mutta mikä sinusta on saastaa vai etkö osaa nimetä sitä?

Vai niin. Sinä tunnut tietävän asiasta enemmän kuin minä. Kopioin vastaukseni Islam Perusteet -sivustolta, niin kuin vastauksestani kävi ilmi. Kerro sinä, miksi he pukeutuvat burghaan?

Osoita se kohta postauksestasi mssä sanoataan, että naisen pitää peittää itsensä niin, ettei hänestä näy mitään😳‼️

usko.vainen ainoasaan nälvii jokaista kirjoitusta.

• usko.vainen kirjoitti:

Osoita se kohta postauksestasi mssä sanoataan, että naisen pitää peittää itsensä niin, ettei hänestä näy mitään😳‼️

En ole kirjoittanut, että naisen pitäisi peittää itsensä niin, ettei hänestä näy mitään. Näkyyhän hänestä aina silmät kuitenkin. Mutta vastaa nyt sinä vuorostasi. Se olisi reilua.

En ole kirjoittanut, että naisen pitäisi peittää itsensä niin, ettei hänestä näy mitään. Näkyyhän hänestä aina silmät kuitenkin. Mutta vastaa nyt sinä vuorostasi. Se olisi reilua.

Kyllä sinä kirjoitit 21:03
        Jos et tiedä, että burgha on sellainen, että se peittää naisen kokonaan niin sitten puhuit tietämättäsi.

• usko.vainen kirjoitti:

Jos et tiedä, että burgha on sellainen, että se peittää naisen kokonaan niin sitten puhuit tietämättäsi.

On siinä sellainen ristikko, että silmät näkee sen läpi, ei tosin kovin selkeästi. Burka muuten kirjoitetaan ilman h:ta. Me molemmat kirjoitimme sen väärin.

• usko.vainen kirjoitti:

Odotan yhä sinun vastaustasi, vaikka tuntuu, että turhaan.

On siinä sellainen ristikko, että silmät näkee sen läpi, ei tosin kovin selkeästi. Burka muuten kirjoitetaan ilman h:ta. Me molemmat kirjoitimme sen väärin.

Ei siitä näe läpi vaan siitä näkee läpi ja uusimmissa malleissa näkee vain toisella silmällä.
        Et esittänyt sitä kohtaa postauksestasi missä sanotaan, että nainen pitää peittää tällä tavalla 😏

• usko.vainen kirjoitti:

Ei siitä näe läpi vaan siitä näkee läpi ja uusimmissa malleissa näkee vain toisella silmällä.
        Et esittänyt sitä kohtaa postauksestasi missä sanotaan, että nainen pitää peittää tällä tavalla 😏

"Ei siitä näe läpi vaan siitä näkee läpi" Mitä?
        En esittänyt kohtaa postauksessani, koska sitä ei ole.

Odotan yhä sinun vastaustasi, vaikka tuntuu, että turhaan.

Saat varmasti odottaa aika kauan....

"Ei siitä näe läpi vaan siitä näkee läpi" Mitä?
        En esittänyt kohtaa postauksessani, koska sitä ei ole.

Niin, Allah ei ole käskenyt naisen peittä itseään tuolla tavalla. Mistä luulet sitten sen johtuvan, että niin tekevät😳❓

• usko.vainen kirjoitti:

Niin, Allah ei ole käskenyt naisen peittä itseään tuolla tavalla. Mistä luulet sitten sen johtuvan, että niin tekevät😳❓

Yksi syy varmaan on pelko kivitetyksi tulemisesta tai huonon naisen maineen välttämiseksi.

Yksi syy varmaan on pelko kivitetyksi tulemisesta tai huonon naisen maineen välttämiseksi.

Miksi tuollaista pekäisivät😳❓Mistä uhka tulee❓

• usko.vainen kirjoitti:

Koska joillain alueilla se on todellisuutta. Uhka tulee kenties fundamentalistien taholta.

Saat varmasti odottaa aika kauan....

Näyttää siltä, että olet oikeassa.

• usko.vainen kirjoitti:

Miehiltä miehiltä. Itse olen nähnyt kaavusta huolimatta silmät.

Koska joillain alueilla se on todellisuutta. Uhka tulee kenties fundamentalistien taholta.

Mutta kun missään Koraanissa ei käsketä kivittää naista joka ei ole peittänyt itseään🤔

• usko.vainen kirjoitti:

Mutta kun missään Koraanissa ei käsketä kivittää naista joka ei ole peittänyt itseään🤔

Niin, ja?

Niin, ja?

Sitä vaan, että puhut pötyä kuj sanoit
        "Koska Allah on kehottanut heitä siihen."

Ei Allah todellakaan ole kehoittanut heitä. Joten kuka kehoittaa ja miksi,😳❓

• usko.vainen kirjoitti:

Sitä vaan, että puhut pötyä kuj sanoit
        "Koska Allah on kehottanut heitä siihen."

Ei Allah todellakaan ole kehoittanut heitä. Joten kuka kehoittaa ja miksi,😳❓

Jos kerran tiedät asian paremmin kuin minä, niin kerro sinä kuka kehoittaa ja miksi.

Jos kerran tiedät asian paremmin kuin minä, niin kerro sinä kuka kehoittaa ja miksi.

Myönnät siis, että Koraanissa ei olekaan naisille käskyä peittää itsensä kuten väitit🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Myönnät siis, että Koraanissa ei olekaan naisille käskyä peittää itsensä kuten väitit🤓❓

En ole väittänyt noin.

En ole väittänyt noin.

Mihin sitten väitit Allahin heitä kehottaneen😳❓

• usko.vainen kirjoitti:

Mihin sitten väitit Allahin heitä kehottaneen😳❓

Onko Allah Koraani?

En ole väittänyt noin.

usko.vainen kirjoitti:

Kusenjuuret
        Koska Allah on kehottanut heitä siihen. Muita vähäisempiä syitä on esimerkiksi ehto, jonka mukaan sekä miesten että naisten tulee olla vaatimattomia

• usko.vainen kirjoitti:

usko.vainen kirjoitti:

Kusenjuuret
        Koska Allah on kehottanut heitä siihen. Muita vähäisempiä syitä on esimerkiksi ehto, jonka mukaan sekä miesten että naisten tulee olla vaatimattomia

Noin sanottiin siellä Islam Perusteet -sivulla.

Noin sanottiin siellä Islam Perusteet -sivulla.

Älä postaa sellaista mitä et pystyntodeksi osoittamaan. Missään Koraanissa eli Allahin sanassa ei puhuta mitään tuollaista kuten et itsekään sitä löydä postauksestasi😏

• "Profeetta, sano vaimoillesi ja tyttärillesi ja uskovaisille naisille, että heidän tulee hunnuttaa kasvonsa; näin on sopivinta, jotta heidät kunniallisiksi naisiksi huomataan, niin ettei heitä tunkeilevasti lähestytä; Jumala on kaikessa viisas ja laupias "

lainaus sieltä samalta islamin perusteet sivustolta

• usko.vainen kirjoitti:

Älä postaa sellaista mitä et pystyntodeksi osoittamaan. Missään Koraanissa eli Allahin sanassa ei puhuta mitään tuollaista kuten et itsekään sitä löydä postauksestasi😏

Pomotteletko taas?

• usko.vainen kirjoitti:

En ole Koraanista maininnut mitään. Postaathan sinäkin asioita, joita et pysty todeksi osoittamaan. Miksi meille on eri säännöt?

• Esitteletkö taas kompastuskiviäsi?

En ole Koraanista maininnut mitään. Postaathan sinäkin asioita, joita et pysty todeksi osoittamaan. Miksi meille on eri säännöt?

Missä Allah sitten on sitten tuon kehoituksensa esittänyt?

usko.vainen kirjoitti:

Kuusenjuuret kirjoitti:
        Koska Allah on kehottanut heitä siihen.

• usko.vainen kirjoitti:

usko.vainen kirjoitti:

Kuusenjuuret kirjoitti:

Ymmärräthän sen, että minä en tunne kaikkia musliminaisia, joten en osaa sanoa kaikkien puolesta. Ehkä Allah puhuu heille tai se löytyy sieltä Koraanista. Eerikahan tuossa jo postasi aika hyvän otoksen tähän asiaan.

• usko.vainen kirjoitti:

usko.vainen kirjoitti:

Kuusenjuuret kirjoitti:

Tuo " koska Allah on kehoittanut heitä siihen" on ihan suora kopio tuolta islamin perusteet sivustolta.

• "Sano uskovaisille miehille, että he luovat katseensa maahan ja hillitsevät halujaan. Tämä on heille säädyllisintä, ja Jumala tietää mitä he tekevät. Sano myös uskovaisille vaimoille, että luovat silmänsä maahan ja hillitsevät halujaan eivätkä näyttele sulouttaan tavallisuudesta poiketen ja että huntu verhoaa heidän povensakin. Älkööt he näyttäkö sulouttaan muille kuin miehilleen..."

(Koraani 24:30-31)

Ymmärräthän sen, että minä en tunne kaikkia musliminaisia, joten en osaa sanoa kaikkien puolesta. Ehkä Allah puhuu heille tai se löytyy sieltä Koraanista. Eerikahan tuossa jo postasi aika hyvän otoksen tähän asiaan.

No miten niiden musliminaisten kohdalla on jotka tunnet ja heidän perusteellaan sanot, että Allah on kehottanut heitä siihen🤓❓ Miten on heitä kehottanut❓

"Sano uskovaisille miehille, että he luovat katseensa maahan ja hillitsevät halujaan. Tämä on heille säädyllisintä, ja Jumala tietää mitä he tekevät. Sano myös uskovaisille vaimoille, että luovat silmänsä maahan ja hillitsevät halujaan eivätkä näyttele sulouttaan tavallisuudesta poiketen ja että huntu verhoaa heidän povensakin. Älkööt he näyttäkö sulouttaan muille kuin miehilleen..."

(Koraani 24:30-31)

Missä tuossa käsketään verhota koko nainen 😳❓

• usko.vainen kirjoitti:

No miten niiden musliminaisten kohdalla on jotka tunnet ja heidän perusteellaan sanot, että Allah on kehottanut heitä siihen🤓❓ Miten on heitä kehottanut❓

Olen tainnut jo pariin otteeseen kirjoittaa, että kopioin tuon sieltä Islam Perusteet -sivulta.

• usko.vainen kirjoitti:

Missä tuossa käsketään verhota koko nainen 😳❓

Missä olen sanonut, että siiinä sanottaisi niin?

Olen tainnut jo pariin otteeseen kirjoittaa, että kopioin tuon sieltä Islam Perusteet -sivulta.

Miski sitten sanoit, ettet tunne ka i k k i a musliminaisia jos et tunne yhtään😳❓

Nyt saatte Tiuhti ja Viuhti jatkaa kaksistaan minä alan nukkumaan💤😴

• usko.vainen kirjoitti:

Miski sitten sanoit, ettet tunne ka i k k i a musliminaisia jos et tunne yhtään😳❓

Ehkä sinä joskus joudut pysähtymään tuon kielen synnin kohdalla.
        Hyvää yötä

• usko.vainen kirjoitti:

Olenko sanonut jossain, etten tunne yhtään? Sinä kyllä olet mestari vetämään oletuksia toisten kirjoituksista. Huomaatko muuten sen, että minä olen vastaillut sinun kysymyksiisi, joihinkin jopa useampaan kertaan, mutta sinä et ole vieläkään vastannut minulle. Mutta hyvää yötä, Jeesus myötä.

• riidankylväjä.olet

Ehkä sinä joskus joudut pysähtymään tuon kielen synnin kohdalla.
        Hyvää yötä

Sinä olet riidanhenki ja pahansuopa syyttäjä joka ei osaa muuta kuin jankuttaa tuon toisen samanlaisen homottajan kanssa.

• riidankylväjä.olet kirjoitti:

Sinä olet riidanhenki ja pahansuopa syyttäjä joka ei osaa muuta kuin jankuttaa tuon toisen samanlaisen homottajan kanssa.

Tarkoitatko usko.vaista?

• Suomen kielessä käytetään kysymysmerkkiä osoittamaan kysymystä. Olen esittänyt jo kaksi kysymystä, joihin tosin en kumpaankaan ole saanut vastausta.

• usko.vainen kirjoitti:

Tollo. Kysyttiin MIKSI heillä on kaapu.

Ja Eerikatässämoi ansiokkaasti sanoo, että Koraanissa käsketään musliminaisia verhoilemaan itsensä. Mistä kaivoit sen, että Koraani ei käske kivittämään jos ei käytä- siitä ei ollut puhekaan.

• "Missään en ole ainakaan huomannut, että muslimeiden uskoa kyseenallaistetaan ja solvataan samalla tavalla kuin kristittyjen."

Hahahahahahahahahahaha aaahahahahahahahahaha oletko kenties sokea, kuuro vai molempia?

• Kieltämättä on aika kummallista, jos ei ole törmännyt muslimien uskon kyseenalaistamiseen...

• kerro.toki

Kieltämättä on aika kummallista, jos ei ole törmännyt muslimien uskon kyseenalaistamiseen...

Missä olet sen kyseenalaistanut?

• kerro.toki kirjoitti:

Missä olet sen kyseenalaistanut?

En missään, en näe järkevänä kyseenalaistaa toisen arvoja.

• AinoanElämänTuhlausta

Pääasia on että saa uhriutua palvellessaan mielikuvitusolentoja, olennosta riippumatta.

• KimJongIl

Evoluutiotako palvelet?

• KimJongIl kirjoitti:

Evoluutiotako palvelet?

Heh. Tollo, miten palvellaan evoluutiota?

• uskonnot_shittiä

Kaikki uskonnot perustuvat luuloihin ja uskomuksiin sekä juutalaisuus myös valheisiin. Eli yhtä oikeita ja aitoja ovat.

• luterilainen

Koraani on muslimeille Jumalan (Allahin) sanaa samalla tavalla kuin Raamattu on meille.

• Ja samalla "korkein auktoriteetti".

Mutta koska Koraani on pitkälti Raamatun kopio, eivät muslimitkaan tee Koraanin mukaan kuin joitakin asioita. Sen jälkeen on laadittu sharia-laki, ja sitä noudatetaan ehkä paremmin?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      297
      1353
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe