Puolukoita

51

648

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä puolukoista, mutta jotkut omput ja marjat pakkasella jotenkin käy...???

      Ilmankos oli maukkaita... pörräsit siis pöhnässä metikössä.

      Heh..

      • Ai se johtuikin tuosta, kun alkoi laulattamaan


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ai se johtuikin tuosta, kun alkoi laulattamaan

        Heh..

        Jossain Ruotsissa oli mystisesti kuollut nainen väkivaltaisesti. Hirvi oli vetänyt omppuja pakkaskelissä ja päihtynyt...kännipäissään hyökkäs naisen kimppuun.

        Ja onhan ne täällä Suomessakin hyppineet sisätiloihin känniörvelöissään ompuista.


      • Dissident kirjoitti:

        Heh..

        Jossain Ruotsissa oli mystisesti kuollut nainen väkivaltaisesti. Hirvi oli vetänyt omppuja pakkaskelissä ja päihtynyt...kännipäissään hyökkäs naisen kimppuun.

        Ja onhan ne täällä Suomessakin hyppineet sisätiloihin känniörvelöissään ompuista.

        Aika outo paikka hehetellä kun aika surkea juttu kuitenkin sille naiselle.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Aika outo paikka hehetellä kun aika surkea juttu kuitenkin sille naiselle.

        No eläpäs nyt ala siellä marisemaan turhia....

        Hehettelin Puikkarin puolukkapöhnää!

        Mutta tosiaan...tilhetkin lentelee syksyllä kännishä!


      • Ahhaa.. Kalevalassa Marjatta oli syönyt puolukan ja tullut raskaaksi. Puolukka oli vielä puhunut Marjatalle..

        Alkaa rivien välistä selviämään tämänkin tarun juoni...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ahhaa.. Kalevalassa Marjatta oli syönyt puolukan ja tullut raskaaksi. Puolukka oli vielä puhunut Marjatalle..

        Alkaa rivien välistä selviämään tämänkin tarun juoni...

        Mitähän sieniä säkin välillä käyt napsimassa?




      • Dissident kirjoitti:

        Nonnii...

        Jo minä prkele arvasin! Sieniä napostelet ja saat sellaiset "visiot" että pärjäät mullekin älyyttömyyksissä!

        Jäit kiinni "touppingista"!!!! Ryöjäke!

        Tsihhii... ja sammakoita nuolen..ihan kuten Homer Simpsoneissa.

        Oikeesti.. en mä ole noita syönyt..

        Tietääkseni! Apuva..

        Sienestys kiinnostais, mutta samalla pelottaa kun ne on niin samannäkösiä.. Jalka ja hattu kaikilla. Eikä kukaan niistä edes nosta hattua, tai pistä jalalla koreasti..

        Kärpässienen tiedän. Siinäpä se.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tsihhii... ja sammakoita nuolen..ihan kuten Homer Simpsoneissa.

        Oikeesti.. en mä ole noita syönyt..

        Tietääkseni! Apuva..

        Sienestys kiinnostais, mutta samalla pelottaa kun ne on niin samannäkösiä.. Jalka ja hattu kaikilla. Eikä kukaan niistä edes nosta hattua, tai pistä jalalla koreasti..

        Kärpässienen tiedän. Siinäpä se.

        Nyt tuli biisi mieleen...

        https://youtu.be/rBMo3z98nxY

        No ehkä sä oot vaan syntymähöpö kuitenkin...


      • Dissident kirjoitti:

        Nyt tuli biisi mieleen...

        https://youtu.be/rBMo3z98nxY

        No ehkä sä oot vaan syntymähöpö kuitenkin...

        Sepäs oli sopivan höpö ja söpö kipale..

        Tauko.

        Ai niin mä kävin kattoo sen leffan...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sepäs oli sopivan höpö ja söpö kipale..

        Tauko.

        Ai niin mä kävin kattoo sen leffan...

        Ilmsn mua? Nyyh...

        No et paljasta mitään, vaikka jatko-osaks se kuitenkin meni...ja dramatiikkaa oli...

        Mä veikkaan, että nuolijätkän perheeseen iski nyt toi tarina..eeetkä kerro.. et mittään..


      • Dissident kirjoitti:

        Ilmsn mua? Nyyh...

        No et paljasta mitään, vaikka jatko-osaks se kuitenkin meni...ja dramatiikkaa oli...

        Mä veikkaan, että nuolijätkän perheeseen iski nyt toi tarina..eeetkä kerro.. et mittään..

        Mitäs et tullu..Kyllä mä sulle lähetin monta viestiä..

        Telepaattisesti.

        Veikkasit väärin..

        Jatko, no totta munasarjassa... he..

        Katottiin 3D, mutta ukolla on joku ihme vika näkettimissä, että se näkee niillä laseillakin ihan vaan 2D.. joku syvyysnäköongelma..Silmät on lapsena leikattu.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitäs et tullu..Kyllä mä sulle lähetin monta viestiä..

        Telepaattisesti.

        Veikkasit väärin..

        Jatko, no totta munasarjassa... he..

        Katottiin 3D, mutta ukolla on joku ihme vika näkettimissä, että se näkee niillä laseillakin ihan vaan 2D.. joku syvyysnäköongelma..Silmät on lapsena leikattu.

        Ainii.. Mun mielestä oli kiinnostavaa ku leffa loppu ja valot sytty, niin about kolmasosa lähti menee, ja loput jäi sitkeesti odottamaan mitä uutta lopputekstien jälkeen tulee Marvellin tyyliin..
        Samulel L. Jacksonki sitten näyttäytyi..

        Tosifanit tunnisti siitä..

        Ukko se oli jo hyppimässä tuolilta ylös ja alas ...ja kyseli että mennääks jo, mennääks jo.. ja et miksei mennä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ainii.. Mun mielestä oli kiinnostavaa ku leffa loppu ja valot sytty, niin about kolmasosa lähti menee, ja loput jäi sitkeesti odottamaan mitä uutta lopputekstien jälkeen tulee Marvellin tyyliin..
        Samulel L. Jacksonki sitten näyttäytyi..

        Tosifanit tunnisti siitä..

        Ukko se oli jo hyppimässä tuolilta ylös ja alas ...ja kyseli että mennääks jo, mennääks jo.. ja et miksei mennä..

        Joo. Ai vitsi kun löytyis jostain sellainen Marvel-faninainen....vois ristiin sylki suusta lentäen selittää kohtaukset ja muut. Eikä ottais itseensä, jos näyttäs vaikka mallia, miten Hulkki viskoi tyyppejä..

        Aijai...ois sellainen kyllä aikas hotpoppa nainen...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Ai vitsi kun löytyis jostain sellainen Marvel-faninainen....vois ristiin sylki suusta lentäen selittää kohtaukset ja muut. Eikä ottais itseensä, jos näyttäs vaikka mallia, miten Hulkki viskoi tyyppejä..

        Aijai...ois sellainen kyllä aikas hotpoppa nainen...

        Siellähän meitä oli leffasali pullollaan..

        Semmonen vinkki että se black panther kannattais käydä katsoo eka....https://youtu.be/iSwppsDP7jM


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Siellähän meitä oli leffasali pullollaan..

        Semmonen vinkki että se black panther kannattais käydä katsoo eka....https://youtu.be/iSwppsDP7jM

        Aijaa...

        No pitää koittaa keretä katselee, tosin voi olla, että odotan, että tulevat Filmtowniin ja vuokraan sieltä, sekä katson omassa olohuoneessa omalla pikku leffateatterilla. Kieh! Tulee halvemmaks ja voihan siihen kylkeen ottaa muutaman silmäparin lisää...

        Jaahans...ois siivouspäivä töissä. Ja käyn investoimassa pari mattoa. Ruohomattoa ja eteismattoa. Oli vähän vaikea mittailla, kun puuttui mitta...mutta mittasin mopinvarrella ja sitten viivottimella mittailin sen...Näppärää, mutta kätevää.

        Jos nyt imurois ja moppais, sitten kävis kaupoilla ja syömässä, eiks olekin suunnitelma?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Siellähän meitä oli leffasali pullollaan..

        Semmonen vinkki että se black panther kannattais käydä katsoo eka....https://youtu.be/iSwppsDP7jM

        Tää on hyvä kertaus..
        https://youtu.be/X4ueRoRRfJ0

        Oletsä Doctor Strangen nähnyt?
        Guardianssit ei muuten ole missään sivuosassa siinä leffassa, eikä Groot ole enää baby, vaan teini..


      • Dissident kirjoitti:

        Aijaa...

        No pitää koittaa keretä katselee, tosin voi olla, että odotan, että tulevat Filmtowniin ja vuokraan sieltä, sekä katson omassa olohuoneessa omalla pikku leffateatterilla. Kieh! Tulee halvemmaks ja voihan siihen kylkeen ottaa muutaman silmäparin lisää...

        Jaahans...ois siivouspäivä töissä. Ja käyn investoimassa pari mattoa. Ruohomattoa ja eteismattoa. Oli vähän vaikea mittailla, kun puuttui mitta...mutta mittasin mopinvarrella ja sitten viivottimella mittailin sen...Näppärää, mutta kätevää.

        Jos nyt imurois ja moppais, sitten kävis kaupoilla ja syömässä, eiks olekin suunnitelma?

        Suunnitelmalta kuulostaa...ei ehkä hirveen mielenkiintoselta semmoselta, mutta suunnitelmalta silti..

        Mä pesin lattiat höyrymopilla jus sopivasti vähän ennen kuin alkoi kurakelit.. Ihme koira kun ei käytä kenkiä, eikä edes tassujaan pyyhi..

        Jaa, ne kult.setelit käy kuulemma myös Flamingon kylpylään..pitkään aikaan siellä käynytkään..siellä on mukava se yks sauna, jossa kuulee linnunlaulua ja onhan siellä baarikin.. Siis aikuistenosastolla, minne ei mukulat pääse. Jos menis sinne lillumaan..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suunnitelmalta kuulostaa...ei ehkä hirveen mielenkiintoselta semmoselta, mutta suunnitelmalta silti..

        Mä pesin lattiat höyrymopilla jus sopivasti vähän ennen kuin alkoi kurakelit.. Ihme koira kun ei käytä kenkiä, eikä edes tassujaan pyyhi..

        Jaa, ne kult.setelit käy kuulemma myös Flamingon kylpylään..pitkään aikaan siellä käynytkään..siellä on mukava se yks sauna, jossa kuulee linnunlaulua ja onhan siellä baarikin.. Siis aikuistenosastolla, minne ei mukulat pääse. Jos menis sinne lillumaan..

        Elä lillu liian pitkään...tulet ruttuseks...

        Joo. Joskus joutuu näitäkin hommia tekee...ei auta...jumala..vita!


      • Dissident kirjoitti:

        Elä lillu liian pitkään...tulet ruttuseks...

        Joo. Joskus joutuu näitäkin hommia tekee...ei auta...jumala..vita!

        Lillukan varteen takerruit.. Niitäkin voi syödä, siis lillukoita.

        Se oli vaan yks idis...en mä mihkään jaksa männä.. Lillun himassa vappuun asti.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Lillukan varteen takerruit.. Niitäkin voi syödä, siis lillukoita.

        Se oli vaan yks idis...en mä mihkään jaksa männä.. Lillun himassa vappuun asti.

        Tiedän lillukat ja ketunleivät joo...

        Mä laitan sen kiukaan piipun kuntoon. Tahtoo saunomaan. Ehkä lauantaiks sais valmiiks...luulisin...


      • Dissident kirjoitti:

        Tiedän lillukat ja ketunleivät joo...

        Mä laitan sen kiukaan piipun kuntoon. Tahtoo saunomaan. Ehkä lauantaiks sais valmiiks...luulisin...

        Mun piti googlaa ketunleipä... pettuleivän tiedän.

        Mun pitäs toi vaatekomero pistää tänään järjestykseen.. hohhoi.. Tai ehkä mä käperryn sinne piiloon kuin muurahaiskäpy..tai siili..tai jotain...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mun piti googlaa ketunleipä... pettuleivän tiedän.

        Mun pitäs toi vaatekomero pistää tänään järjestykseen.. hohhoi.. Tai ehkä mä käperryn sinne piiloon kuin muurahaiskäpy..tai siili..tai jotain...

        Se on vähän isompilehtinen kuin apila ja vaaleempi. Hiukan suolainen maku. Varsia en oo natustellut. Kuusikoissa viihtyy..

        Mä tulin jo kotiin. Otan sohvalla päivätirsat. Tuli kyllä hienot niistä matoista. Ja työpaikasta siisti kuin mikä. Maanantaina pitäis jatkaa vielä siivoiluhommia muualla, sitten tiistaina alkaiskin jo vuorotyö taas.. aah...pääsee lepäilee...

        Se on unia...sano!


      • Dissident kirjoitti:

        Se on vähän isompilehtinen kuin apila ja vaaleempi. Hiukan suolainen maku. Varsia en oo natustellut. Kuusikoissa viihtyy..

        Mä tulin jo kotiin. Otan sohvalla päivätirsat. Tuli kyllä hienot niistä matoista. Ja työpaikasta siisti kuin mikä. Maanantaina pitäis jatkaa vielä siivoiluhommia muualla, sitten tiistaina alkaiskin jo vuorotyö taas.. aah...pääsee lepäilee...

        Se on unia...sano!

        Unia.

        Joo, nyt sai rätit kyytiä ja makkarin lattialla on vuori vaatteita..

        Pistän ne jonnekin vaatekeräykseen..ja ehkä ne menee lopulta jonnekin maahan missä ne on alunperin valmistettukin...

        Hullu maailma.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Unia.

        Joo, nyt sai rätit kyytiä ja makkarin lattialla on vuori vaatteita..

        Pistän ne jonnekin vaatekeräykseen..ja ehkä ne menee lopulta jonnekin maahan missä ne on alunperin valmistettukin...

        Hullu maailma.

        Unet otettu jo...

        Ja piippuakin muurailtu pikkuisen alkuun...

        Ruokakin tehty ja syöty...nyt taas makoilen selällään sohvalla...

        Vai lähti vaatteita kierrätykseen? No mikä jottei. Mulla suhtkoht selkeet vaatejutskat...ainoa, että pitäisi pestä talvivaatteet ja säilöä kesäks varastoon. Ja oishan tuota pyykkiäkin kasa odottamassa pesua...pitäisköhän kobeellinen pyöräyttää? Ei jaksais isompia tehdä...


    • Onkohan kunnon puolukoita vai olisiko sellaisia joita pakkanen pannut...

      • Kunnolla olikin pannut


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kunnolla olikin pannut

        Tunnen yhden Pakkasen...Nainen on.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tunnen yhden Pakkasen...Nainen on.

        Minä tunnen mies Pakkasen


      • pujotteIija kirjoitti:

        Minä tunnen mies Pakkasen

        Onko se purru sua?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Onko se purru sua?

        Ei ole, enkä minä ole purrut Meiju Suvasta


      • Kyl ne ainakin puolukoille maistuivat


      • Kyl nuo iha puolukanvarpuja on.


      • puolukkametsätlähellä
        minkkilaukku kirjoitti:

        Kyl nuo iha puolukanvarpuja on.

        Lehdistä erottaa ja puolukan väri on tummemman punainen kuin karpalon. Minä kävin lapsena puolukassa vanhempieni ja siskojeni kanssa. Asuin silloin Lapissa maalla, noin kolmekymmentä kilometriä oli matkaa kirkonkylälle.


      • puolukkametsätlähellä kirjoitti:

        Lehdistä erottaa ja puolukan väri on tummemman punainen kuin karpalon. Minä kävin lapsena puolukassa vanhempieni ja siskojeni kanssa. Asuin silloin Lapissa maalla, noin kolmekymmentä kilometriä oli matkaa kirkonkylälle.

        Puolukka kasvaa vähän siellä ja täällä. Karpaloiden luo pitää mennä saappaat jalassa ja ennen kuin niitä näkee voi muusta ympäristöstä aistia niiden läheisyyden.


      • puolukkametsätlähellä kirjoitti:

        Lehdistä erottaa ja puolukan väri on tummemman punainen kuin karpalon. Minä kävin lapsena puolukassa vanhempieni ja siskojeni kanssa. Asuin silloin Lapissa maalla, noin kolmekymmentä kilometriä oli matkaa kirkonkylälle.

        Niin no mulle juurikin marjojen syvemmän punaisen värin vuoksi mieleen tuli karpalo niistä vaikka lehdet näytti puolukan lehdiltä.


    • luonnosta

      Onpa ihana kuva, tulis hyvä taulu kun suurentais ja kehystäis.

      • Kännykamera on varmaan parhaimmillaan tuollaisissa lähikuvissa


    • natriumbentsoaatti

      Puolukoissa oleva natriumbentsoaatti säilöö marjat

      natriumbentoaatia myydäänki säilöntäaineena mm.Atamon

    • Jorma.Typy-

      Oi, muistatko Marjatta

      ku lapsen poimittiin puolukoita paskasta

    • Mustikki

      Mustikoita ei taida enää löytyä?

      • Eipä taida, nehän on jo syksyllä ihan mauttomiakin


    • Murkkupesän kuvasin samalla reissulla, kukahan tuohon pitäisi istuttaa, ilman housuja?
      https://aijaa.com/4NxhBt

      • Täällä ollaan tehty metsäreissu marjoineen päivineen, ohhoh..

        Tuossa pikku pesässä saisi äkkiä hierovan dayspa-hetken...

        (naurua)

        Kun menet oikein lähelle tuota, kuuletko kun ne sihisevät sinulle? :'D

        Aikanaan minulle oli pieni varsan tihulainen; se ei ymmärtänyt ettei kaviolla olisi saanut mennä muurahaispesää sohimaan. Voi sitä suurten korvien heiluntaa kun murkut kipaisivat kinttua pitkin hevosen kyytiin, kyllä siinä pieni turpa pärisi :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Täällä ollaan tehty metsäreissu marjoineen päivineen, ohhoh..

        Tuossa pikku pesässä saisi äkkiä hierovan dayspa-hetken...

        (naurua)

        Kun menet oikein lähelle tuota, kuuletko kun ne sihisevät sinulle? :'D

        Aikanaan minulle oli pieni varsan tihulainen; se ei ymmärtänyt ettei kaviolla olisi saanut mennä muurahaispesää sohimaan. Voi sitä suurten korvien heiluntaa kun murkut kipaisivat kinttua pitkin hevosen kyytiin, kyllä siinä pieni turpa pärisi :D

        Jotain ääntä ainakin kuuluu, kun on paljon murkkuja. Oon aatellut joskus testata murkkupesään istumista


      • pujotteIija kirjoitti:

        Jotain ääntä ainakin kuuluu, kun on paljon murkkuja. Oon aatellut joskus testata murkkupesään istumista

        Ei kannata hyvä mies, höh ja hah samassa paketissa :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei kannata hyvä mies, höh ja hah samassa paketissa :)

        Vois saada hyvää kihelmöintiä aikaan, ja sitten jos metsästä bongaa naisen ....niin niin....


    • Nehän on kuin parhaat vuotensa nähneet ja juoksunsa juosseet yh-mammat ja muut yli-ikäiset naiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3469
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      88
      2943
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      55
      2386
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2328
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      87
      2158
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1747
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1716
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1697
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      280
      1615
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1499
    Aihe