Ei herkän kannata pariutua

Kiville se menee kuitenkin:

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201708032200303808_rk.shtml

Aika tuttuas huttua mitä nuo kirjoittavat ja vaikken itse mielläkään itseäni varsinaisesti eritysiherkäksi kyllä nuo mistä kertovat on ihan tuttua huttua ja varmaankin jos ei varsinaisesti kieltäytyisi parisuhteesta moni herkempi sinkku, kuten minä varmaan ihan tietoisesti ei niin aktiivisesti sitä hae kuin monet muut.

74

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohhoh

Mistäs herkkyys laukesi yxkax? Kevättä rinnassa?

• Ein siihen vuodenajat eiköä mitkään muutkaan vaikuta, se on jatkuvasti läsnä. Mitä ne tuossa jutussa kertovat: kovat äänet, joskus kosketus, ärsyttävät keskustelubavaukset, kolisteleminen kurkkiminen jne. kyllä ne ärsyttää jos ei saa ihan omaa hiljaista aikaa väliin.

• josko.auttaisi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ein siihen vuodenajat eiköä mitkään muutkaan vaikuta, se on jatkuvasti läsnä. Mitä ne tuossa jutussa kertovat: kovat äänet, joskus kosketus, ärsyttävät keskustelubavaukset, kolisteleminen kurkkiminen jne. kyllä ne ärsyttää jos ei saa ihan omaa hiljaista aikaa väliin.

Ikävää tuollainen kun pitäisi se perhekin perustaa..

Ehkä joku mielialalääkitys? Se lienee aika yleistä...

• josko.auttaisi kirjoitti:

Niin no kun en muutenkaan koskaan mene lääkäriin niin mahtaisinkohan mitään mielialalääkkeitä lähteä hakemaan?

• ErityisErityis
        josko.auttaisi kirjoitti:

Nyt on kyllä pakko kommentoida, että et kai tosissasi meinaa mielialalääkitystä herkkyyteen / eritysiherkkyyteen??! Herkkyys EI OLE sairaus. Herkkyyden vuoksi tosin hyvin usein sairastutaan, koska paineet yhteiskunnan taholta ovat niin suuret.

• hota.pulveri
        ErityisErityis kirjoitti:

Nyt on kyllä pakko kommentoida, että et kai tosissasi meinaa mielialalääkitystä herkkyyteen / eritysiherkkyyteen??! Herkkyys EI OLE sairaus. Herkkyyden vuoksi tosin hyvin usein sairastutaan, koska paineet yhteiskunnan taholta ovat niin suuret.

Tauti on fibromyalgia. Mielialalääkityksestä voi olla apua, ja moni saakin siitä apua.

• Luin jostakin jutun, jossa erityisherkkä kertoi, miten hän aistii ihmisten tunnetiloja niin paljon herkemmin kuin muut. Esimerkiksi hän aistii pariskuntien välisen jännitteen jne. Kuka tahansa normaali ihminen pystyy aistimaan ihmisten välisen jännitteen, jos keskittyy muuhunkin kuin oman navan kaivamiseen. Ja aloituksen jutussa oli, että joka neljäs ihminen on erityisherkkä, kyllä se vähän liioittelulta kuulostaa.

• harmaalla

Fibromyalgia

Yhdeksi fibromyalgian syyksi on epäilty pitkäaikaisen stressin aiheuttamaa pahaa mieltä ja ahdistusta. Stressin lähteenä voi olla toistuva ja jatkuva ulkoinen ärsyke, kuten stressiä aiheuttava työ, kiire, liikenne, melu, ihmissuhteet, rahahuolet tai työttömyys. Fibromyalgiaa sairastavilla onkin todettu samanlaisia hormonierityksen muutoksia kuin pitkäaikaisesta stressistä kärsivillä ihmisillä. Vielä ei kuitenkaan tiedetä, onko stressi fibromyalgian syy vai onko stressi seuraus pitkäaikaisesta ja kivuliaasta taudista.

Unen vähäisyys tai huonolaatuisuus on tavallista fibromyalgiaa sairastavilla. Syvän unen aikana aivolisäke erittää kasvuhormonia, jolla on anabolista eli kudoksia vahvistavaa vaikutusta. Jos syvä uni puuttuu, kasvuhormonia ei pääse erittymään. Sairastuneilla on todettu kasvuhormonin erityksen vähenemistä. Fibromyalgian kaltaisia oireita on pystytty saamaan aikaan laboratorio-olosuhteissa, kun koehenkilöiden normaalia unta on häiritty.

Stressin, unihäiriön tai jonkin muun syyn aiheuttamat hormonierityksen häiriöt voivat vaikuttaa keskushermostoon siten, että kivun kokeminen voimistuu. Sairastuneet kokevat usein henkilökohtaiset ja sosiaaliset paineet ruumiillisina oireina, erityisesti kipuna.

Oireet
      Fibromyalgian tärkein oire on kehon eri osissa tuntuva lähes jatkuva kipu, johon vaikuttavat erilaiset ulkoiset tekijät. Potilaat kuvaavat kipua kolottavana, jäytävänä, polttavana, kirvelevänä tai viiltävänä. Kipua pahentavat kylmä, kostea ja vetoinen ympäristö sekä psyykkinen stressi. Saunassa kipu lievittyy, mutta saunan jälkeen kivut pahenevat (saunakrapula).

Fibromyalgiaa sairastavilla väsymys, uupumus ja voimattomuus, turvotuksen ja puutumisen tunne ovat myös yleisiä. Tuki- ja liikuntaelimistön kipujen lisäksi heillä voi olla päänsärkyä, kuukautis-, maha- ja virtsaelinkipuja. Monet potilaat kokevat niveltensä turpoavan, vaikka lääkäri ei tällaista havaitsisikaan.

Sairastuneet uupuvat ja väsyvät nopeasti henkisessä paineessa. Lähes kaikki potilaat kertovat kärsivänsä lepoa antamattomasta unesta.

• Ei ole mulla tuota. Vaikka huono olen ollut aina nukahtamaan/nukkumaan on mulla korkea kipukynnys enkä stressaa asioista keskimääräistä enempää, ennemminkin päinvastoin kun minä olen se jolle muut nillittää vaikeuksiaan. Eikä mulla ole mitään kroonisia kipujakaan niin en voi tuota allekirjoittaa.

• sönkko

Tyypillinen potilas tunnollinen ja pedantti

Noin 90 prosenttia fibromyalgiapotilaista on naisia. Tälle ei ole löydetty yksittäistä syytä, vaikka selvityksiä on tehty paljon. Tyypillisesti fibromyalgiapotilaat ovat kuitenkin hyvin tunnollisia, pikkutarkkoja ja pedantteja ihmisiä. Ehkä sen takia he rekisteröivät kaikki muutokset elimistössä niin tarkasti, Airaksinen sanoo.

• sönkko kirjoitti:

Noin 90 prosenttia fibromyalgiapotilaista on naisia. Tälle ei ole löydetty yksittäistä syytä, vaikka selvityksiä on tehty paljon. Tyypillisesti fibromyalgiapotilaat ovat kuitenkin hyvin tunnollisia, pikkutarkkoja ja pedantteja ihmisiä. Ehkä sen takia he rekisteröivät kaikki muutokset elimistössä niin tarkasti, Airaksinen sanoo.

No minä olen tunnollinen mutten kuitenkaan hirveän pikkutarkka enkä myöskään kovinkaan pedanttinen.

• erilainentapajatella
        sönkko kirjoitti:

Hän ei ole pikkutarkka enkä pedanttikaan, jonkin verran tunnollinen. Stressiä on aiheuttanut se, että viime vuosina on tapahtunut paljon sellaista mitä ei ole ymmärtänyt, paljon epämääräisyyksiä ja vaihtuvat työpaikat. Liian paljon ollut ihmisiä "esittämässä" jotain käsittämätöntä mikä hänen olisi pitänyt ymmärtää, mutta kun ei ole ymmärtänyt. Se olisi pitänyt lopettaa kauan sitten.

• crux

Aika hyvin naiset onnistuvat seulomaan tarjokkaat niin että herkät välttyvät parisuhteen ikävyyksiltä. Kova möly vaan päälle, rajut tavoitteet, suoraviivainen tyyli...siinä on mies joka tietää mitä tahtoo! Siinä on tosimies. Vähän se hakkaa joskus ja häipyy viikoksi jonnekin mutta se taas on täysin miehen vika eikä siitä voi naisen valintoja tietenkään kritisoida.

• Totta joo, mitähän siitäkin tulisi jos naiset ykskaks alkaisivat aktiivisiiksi, tekisivät lähentymisyrityksiä ja jatkuvasti kolukttelisivat herkkien sinkkumiesten ovilla. Onneksi on jännämiehet jotka pitävät naisia niin kiireisinä ettei ne ehdi iskuhommiin.

• Ikisinkkunainen
        Harmaaritari kirjoitti:

Totta joo, mitähän siitäkin tulisi jos naiset ykskaks alkaisivat aktiivisiiksi, tekisivät lähentymisyrityksiä ja jatkuvasti kolukttelisivat herkkien sinkkumiesten ovilla. Onneksi on jännämiehet jotka pitävät naisia niin kiireisinä ettei ne ehdi iskuhommiin.

Kaikkia naisiako ne pitävät kiireisinä?

• Ikisinkkunainen kirjoitti:

Kaikkia naisiako ne pitävät kiireisinä?

Joo, kaikki naiset ovat jännämiesten työllistämiä niin ettei niille jää aikaa tapailla kittejä 6 kunnollisia miehiä.

• Harmaaritari kirjoitti:

Joo, kaikki naiset ovat jännämiesten työllistämiä niin ettei niille jää aikaa tapailla kittejä 6 kunnollisia miehiä.

Onhan täällä vielä yksi kunnollinen mies paikalla...

(hymyä)

Nyt suru pois puserosta...:)

(silittää)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Onhan täällä vielä yksi kunnollinen mies paikalla...

(hymyä)

Nyt suru pois puserosta...:)

(silittää)

Ei tässä niin suruissaan olla, totesinpahan vaan tosiasioita ja minähän näin positiivistakin tuossa tilanteessa :)

Ei tässä niin suruissaan olla, totesinpahan vaan tosiasioita ja minähän näin positiivistakin tuossa tilanteessa :)

Sekin on tosiasia, että mie tulin silittämään... :)

Miten erikoisherkät reagoi jos silittää olkapäästä.

Aaaivan ihana viikonloppu, jäät ovat lähteneet, joutsenet tulleet ja kakskytastetta lämmintä!
        Maastouduin metsään ja järvenrannalle, ah! (tälläkin jalalla)

Sekin on tosiasia, että mie tulin silittämään... :)

Miten erikoisherkät reagoi jos silittää olkapäästä.

Aaaivan ihana viikonloppu, jäät ovat lähteneet, joutsenet tulleet ja kakskytastetta lämmintä!
        Maastouduin metsään ja järvenrannalle, ah! (tälläkin jalalla)

Juu, kiits :)

Se vähän riippuu, tokihan se mukavaa mutta jos ihan jatkuvaan hiveltää voi häiritäkin.

Juu, tuntui olevan ihan kesäkelit jo tänään, varmaan hyvä reissu sulla mutta älä ny hirveästi vielä rymyä sillä jalalla, vois mennä vaikeeks jos toinenkin nilkka särkyis niin ainakin varovainen pitää olla.

Juu, kiits :)

Se vähän riippuu, tokihan se mukavaa mutta jos ihan jatkuvaan hiveltää voi häiritäkin.

Juu, tuntui olevan ihan kesäkelit jo tänään, varmaan hyvä reissu sulla mutta älä ny hirveästi vielä rymyä sillä jalalla, vois mennä vaikeeks jos toinenkin nilkka särkyis niin ainakin varovainen pitää olla.

(pistää pienet kätöset selkänsä taakse)

Jo mä olin tällä töissäkin, viikonloppuduunia pukkasi. Ja mettäreissulla menin tasasia polkuja pitkin. Oli ihan hiljasta ja maa tuoksui keväälle, ja tuoreille puille, ihmisen parasta aikaa!

Pari mopedihäirikköä, mutta tajusivat pärrätä hittoon kun luimistin korvia :)

Et kai sinä vain sisällä kökkinyt koko päivää ja miettinyt sitä, mistä kohtaa ei saa hipeltää...Ulos, ylös ja lenkille hopiti hop. :)

Mulla on nyt palstalla pari asiaa sanottavana. Reaalielämä tekee hyvää. Täytyy kurkata läpi illankähmässä, mitä...

• Ikisinkkunainen
        Harmaaritari kirjoitti:

Siksi juuri en parisuhdetta halua koska miehet on jonkin tason jännämiehiä. En parisuhdetta enkä mitään muutakaan suhdetta.
        Mies kyllä ottaa mielellään jännänaisen.

(pistää pienet kätöset selkänsä taakse)

Jo mä olin tällä töissäkin, viikonloppuduunia pukkasi. Ja mettäreissulla menin tasasia polkuja pitkin. Oli ihan hiljasta ja maa tuoksui keväälle, ja tuoreille puille, ihmisen parasta aikaa!

Pari mopedihäirikköä, mutta tajusivat pärrätä hittoon kun luimistin korvia :)

Et kai sinä vain sisällä kökkinyt koko päivää ja miettinyt sitä, mistä kohtaa ei saa hipeltää...Ulos, ylös ja lenkille hopiti hop. :)

Mulla on nyt palstalla pari asiaa sanottavana. Reaalielämä tekee hyvää. Täytyy kurkata läpi illankähmässä, mitä...

En ihan koko päivää, kävin kylillä mutta ei siellä ihmisjoukoissa mitään mielenkiintoista ollut, olisikin olut tosiaan ihan järkevää käväistä vaikka jossain metsässä katsomassa löytyykö nuotiopaikkaa, ottaa kahvia ja makkaraa messiin. Nyt on turhan myöhäistä, pitäs mennä nukkumaan.

• Ikisinkkunainen kirjoitti:

Siksi juuri en parisuhdetta halua koska miehet on jonkin tason jännämiehiä. En parisuhdetta enkä mitään muutakaan suhdetta.
        Mies kyllä ottaa mielellään jännänaisen.

Joo me herkät ollaan hyviä olemaan häiritsemättä jännien parisuhdemarkkinoita.

En ihan koko päivää, kävin kylillä mutta ei siellä ihmisjoukoissa mitään mielenkiintoista ollut, olisikin olut tosiaan ihan järkevää käväistä vaikka jossain metsässä katsomassa löytyykö nuotiopaikkaa, ottaa kahvia ja makkaraa messiin. Nyt on turhan myöhäistä, pitäs mennä nukkumaan.

Köllähdä ajoissa, se on taas uamusella maanantai. Muistaakseni.

(huokaisu, vaikkei haluaisikaan...töissä hillitön viikko tulossa)

Hän toivottaa varuiksi hyvvää yötä. :)

Mun kylille oli tehty uusi nuotiopaikka!

Ehkä tulee kuntoiluratakin.... (hihkuu)

Hitto mie bodaisin hillittömät hauikset..

(naurua)

Joka ilta vetämässä leukoja...kyllä siinä kylän äijät ois ihmeissään :D

Köllähdä ajoissa, se on taas uamusella maanantai. Muistaakseni.

(huokaisu, vaikkei haluaisikaan...töissä hillitön viikko tulossa)

Hän toivottaa varuiksi hyvvää yötä. :)

No niinpä. Kun joskus osaiskin ajoissa mennä nukkumaan , aina tahtoo venyä tuo lähteminen, Ensin aattelin että katon eka erän, sitten että kai se menee tokakin ja sama kai se on kattoa toi viimenenkin. Juu, hyviä öitä sullekkii jo valmiiks :)

Mun kylille oli tehty uusi nuotiopaikka!

Ehkä tulee kuntoiluratakin.... (hihkuu)

Hitto mie bodaisin hillittömät hauikset..

(naurua)

Joka ilta vetämässä leukoja...kyllä siinä kylän äijät ois ihmeissään :D

Sehän on kiva, toivottavasti pysyy sitten kunnossa ettei vandaalit särje .

No ois kai ne, tai jos ei ihmeissään niin ainakin kyttäämässä. Varatutkin äijät siellä alkaa kulkemaan jos kovin siellä notkistelet, aiheutat pieneen kylään paljon aviokriisejä :D

No niinpä. Kun joskus osaiskin ajoissa mennä nukkumaan , aina tahtoo venyä tuo lähteminen, Ensin aattelin että katon eka erän, sitten että kai se menee tokakin ja sama kai se on kattoa toi viimenenkin. Juu, hyviä öitä sullekkii jo valmiiks :)

Et kai se sinäkin sitä joutavaa peliä katso...?

Miehilläkin ihan liikaa kampetta päällä, että naisille olis mitään iloa...Suojaa suojan päällä. Edes pysty tietämään, kuka siinä millonkin luistelee. Ottaa naisen hermoon.

Tietysti pieni tappelu erässään aina piristää, sillon miekin herään hetkeksi heh. Ehkä se kuitenkin on laitonta, ei kai sielläkään saisi mesoa..

Sehän on kiva, toivottavasti pysyy sitten kunnossa ettei vandaalit särje .

No ois kai ne, tai jos ei ihmeissään niin ainakin kyttäämässä. Varatutkin äijät siellä alkaa kulkemaan jos kovin siellä notkistelet, aiheutat pieneen kylään paljon aviokriisejä :D

No se on aina mahdollista. Laavu oli jo rikottu.

Mä en ukkomiehiin koske. Ja kyllä. Kyllä vaistoan kaukaa semmoset.

Voisin mä niissä kuntovempaimissa kokeilla paria kuperkeikkaa kesän aikana :D

Et kai se sinäkin sitä joutavaa peliä katso...?

Miehilläkin ihan liikaa kampetta päällä, että naisille olis mitään iloa...Suojaa suojan päällä. Edes pysty tietämään, kuka siinä millonkin luistelee. Ottaa naisen hermoon.

Tietysti pieni tappelu erässään aina piristää, sillon miekin herään hetkeksi heh. Ehkä se kuitenkin on laitonta, ei kai sielläkään saisi mesoa..

Juu, katten tuon ny poijes, osais kait ne ilman minuakin tuon hoitaa kyllä :D

juu, nuo on tylsiä nuo mm-kisat ja muut kun ei edes tappele niinko jossain nhl:ssä, vähän semmosta herrasmiespeliä.

Ei kun vaan keikkailemaan. Ny se peli loppu 8-1, aika tylsä oli.

Jep, nyt sitten tosiaan öitä, kai sitä ny jo pitää mennä :D

Ei kun vaan keikkailemaan. Ny se peli loppu 8-1, aika tylsä oli.

Jeeee! Suomi voittoooooooooooon!

Suomen pojat ottivat pässiä sarvista ja saparosta.

SISU. Se on sitä.

Untaaaaaa. :D

• Herkkiksille pitäs perustaa oma valtio...

Ei tulis kenellekkään sitä mielipahaa. :D

• Mä liityn siihen

(viittaa, huokaisu)

Ihmiset ovat mahdottomia.

Mä liityn siihen

(viittaa, huokaisu)

En miekään jaksa mitään kauheita ryysiksiä. :D

Vituttaa mennä töiden jälkeen kauppaan perjantaisin. :D

En siltikään mene lukkoon jos joku asia ei miellytä.

Ja välillä on tunteetki niin pinnassa kun olla jo voi.. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

En miekään jaksa mitään kauheita ryysiksiä. :D

Vituttaa mennä töiden jälkeen kauppaan perjantaisin. :D

En siltikään mene lukkoon jos joku asia ei miellytä.

Ja välillä on tunteetki niin pinnassa kun olla jo voi.. :D

Elä muuta virka.

Ei ruuhka ole munkaan juttu, välttelen niin paljon ku pystyn.

Saa sitä mieskin herkistellä, no miksipä ei?
        Ei se naisten yksinoikeus ole..

Kaikki tunteet pitää näyttää, ite oon sitä mieltä. Elämä on värikkäämpää ja aitoa.:)

• Olet ymmärtänyt eritysiherkkyydet väärin jos sekoitat sen johonkin mielipahajuttuihin.

Mä liityn siihen

(viittaa, huokaisu)

Ihmiset tosiaan on aika mahdottomia ja ennekaikkea ärsyttäviä.

Ihmiset tosiaan on aika mahdottomia ja ennekaikkea ärsyttäviä.

"Kaipaatko yksinäisyyttä vai laumaa"

Helppo vastaus. Omaa rauhaa. Ja omia ajatuksia.
        Itse tulen härdellistä levottomaksi..:/

Ruuhkasta menee pari päivää toipuessa. Niin on ollu aina.

Olet ymmärtänyt eritysiherkkyydet väärin jos sekoitat sen johonkin mielipahajuttuihin.

Näitä erityisherkkiä on alkanu ilmestymään niinkuin sieniä sateella.

Ja he pyrkivät kontrolloimaan muiden ihmisten sanomisia ja tekemisiä.

Elä muuta virka.

Ei ruuhka ole munkaan juttu, välttelen niin paljon ku pystyn.

Saa sitä mieskin herkistellä, no miksipä ei?
        Ei se naisten yksinoikeus ole..

Kaikki tunteet pitää näyttää, ite oon sitä mieltä. Elämä on värikkäämpää ja aitoa.:)

No miehillä ne tunteet tulee voimakkaana ja yks kerrallaan. :D

-Ärsyyntynyt.
        -Vihainen.
        -Ihastunut.

Ja vähän surullinen jos joku läheinen on kuollu.

• KonnaKettu kirjoitti:

No miehillä ne tunteet tulee voimakkaana ja yks kerrallaan. :D

-Ärsyyntynyt.
        -Vihainen.
        -Ihastunut.

Ja vähän surullinen jos joku läheinen on kuollu.

Mies on yksioikoisempi tapaus. Kai?

Nainen kokee kaikki tunteet yhdessä sekunnissa.

Joo, ja neuvo: Jos on tapahtunut menetys, niin miesten ei pitäisi yrittää näytellä kovaa. Miksei mies sillon sure, itke ja puhu. Ei ole hyväks alkaa leikkimään Kiinanmuuria.

• KonnaKettu kirjoitti:

Jaa no en minä mitenkään ketään kontrolloi, en vaan jaksa olla aina tekemisissä kaikkien kanssa.

Jaa no en minä mitenkään ketään kontrolloi, en vaan jaksa olla aina tekemisissä kaikkien kanssa.

Ihan normaali tunne..

Meinasin vaan sellasia tapauksia jotka vaativat työkavereiltaan, opiskelutovereiltaan tietynlaista käyttäytymistä..

Mies on yksioikoisempi tapaus. Kai?

Nainen kokee kaikki tunteet yhdessä sekunnissa.

Joo, ja neuvo: Jos on tapahtunut menetys, niin miesten ei pitäisi yrittää näytellä kovaa. Miksei mies sillon sure, itke ja puhu. Ei ole hyväks alkaa leikkimään Kiinanmuuria.

Jees me ollaan paljon suorapuheisempia.

En mie ainakaan ole yrittäny näytellä kovaa.. Kun ei itketä niin ei itketä.
        Saattaa tulla pikkasen tippa linssiin ja kattelen taivaanrantaa siinä miettiessäni.

Alkaa ahistamaan jos joku yrittää pakottaa kun ei ymmärrä minua. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Jees me ollaan paljon suorapuheisempia.

En mie ainakaan ole yrittäny näytellä kovaa.. Kun ei itketä niin ei itketä.
        Saattaa tulla pikkasen tippa linssiin ja kattelen taivaanrantaa siinä miettiessäni.

Alkaa ahistamaan jos joku yrittää pakottaa kun ei ymmärrä minua. :D

Joo, olen tarkkaillut miehiä ja noin se menee.

Hetken aikaa hiljaisia, mutta muuten ei ilmekään värähdä. Ehkä vain yksi erilainen juonne kasvoissa. Tosi vaikea silloin tulkita. Itsehän olen ehtinyt siinä vaiheessa ryöpytä kuin Niagara.

Mutta eroavaisuudet, ne ovat piristäviä.

Joo, olen tarkkaillut miehiä ja noin se menee.

Hetken aikaa hiljaisia, mutta muuten ei ilmekään värähdä. Ehkä vain yksi erilainen juonne kasvoissa. Tosi vaikea silloin tulkita. Itsehän olen ehtinyt siinä vaiheessa ryöpytä kuin Niagara.

Mutta eroavaisuudet, ne ovat piristäviä.

No eikö yks itkupilli ole jo ihan riittävästi. :D

Ite olen ollu aina lohduttajan roolissa. :)

• KonnaKettu kirjoitti:

No eikö yks itkupilli ole jo ihan riittävästi. :D

Ite olen ollu aina lohduttajan roolissa. :)

(naurahtaa)

Niin kai. Kai se riittää.

Lohduttajan kainalossa on hyvä ulista nenäliinojen kanssa, ai jai, kyllä se aina helpottaa kun joku päätä silittää ja sannoo, että elähän nyt..

(hymyä)

• gsrtywr
        KonnaKettu kirjoitti:

Jonkunhan se on pakko käytöstapoja vaatia, kun ääliöt eivät osaa säädellä itse omaa käytöstään ja sanomisiaan.

• gsrtywr kirjoitti:

Jonkunhan se on pakko käytöstapoja vaatia, kun ääliöt eivät osaa säädellä itse omaa käytöstään ja sanomisiaan.

Kuka ne hyvät käytöstavat määrittää..

Ei yks mies voi ruveta vaatimaan että kaikki muut mukautuvat hänen tarpeisiinsa.

Varo vaan ettet kato naista kohden 10 sek pidempään taikka tulee seksuaalinen häirintä syyte. :D
        Nainen saattaa pitää tuijotusta todella uhkaavana.

• Kyllä tosi asia on että kaikki kun tietää mikä on on mahdollista laatia sääntöjä. Ei miehillä legendaa ole että autoa on laittamassa kun tarvitsee omaa aikaa ihan lepuuttaakseen melusta korvia.💕

• Joo, miesluola on herkkää miestä varten, sitä varten ne äijät luolia kyhäävät ja autotalleihinsa mönkivät...ei niitä millään tahdo sieltä romun seasta löytää..

Eivät kestä emännän kälkätystä :D

Mä mietin tuota lähi järven joutsenpariskuntaakin, että millon ukko lähtee kälppimään kun eukko kalkattaa yötä päivää hah. Toistaiseks se on kuunnellut.

Joo, miesluola on herkkää miestä varten, sitä varten ne äijät luolia kyhäävät ja autotalleihinsa mönkivät...ei niitä millään tahdo sieltä romun seasta löytää..

Eivät kestä emännän kälkätystä :D

Mä mietin tuota lähi järven joutsenpariskuntaakin, että millon ukko lähtee kälppimään kun eukko kalkattaa yötä päivää hah. Toistaiseks se on kuunnellut.

joskus vaaditaan vain lepoa arjesta parempi miesluola kuin baaritiski.🤔

Kun Ukkosellani ei ole mies luolaa pyrin häipymään kaikkien lapsien kanssa päivittäin että saa oman rauhan hetkeksi.

• valtakunta kirjoitti:

joskus vaaditaan vain lepoa arjesta parempi miesluola kuin baaritiski.🤔

Kun Ukkosellani ei ole mies luolaa pyrin häipymään kaikkien lapsien kanssa päivittäin että saa oman rauhan hetkeksi.

Niin se on, ja parempi sekin kuin strippiluola..Samaa mieltä.

Joo, joskus pitää antaa vähän siimaa ja hävitä omille hommilleen. Kyllä ne sitten taas kainaloon kaipaavat :)

Jokainen tarttee omaa aikaa.

Niin se on, ja parempi sekin kuin strippiluola..Samaa mieltä.

Joo, joskus pitää antaa vähän siimaa ja hävitä omille hommilleen. Kyllä ne sitten taas kainaloon kaipaavat :)

Jokainen tarttee omaa aikaa.

Minä en kerkeä olemaan kuin tunnin pois kun tulee rakkauden osoitus viestejä, minusta se on antoisaa.

• valtakunta kirjoitti:

Minä en kerkeä olemaan kuin tunnin pois kun tulee rakkauden osoitus viestejä, minusta se on antoisaa.

Ihanko totta? No jopas, katsopas vain miekkosta...
        Hän rakastaakin sinnuu kovasti, pelkää, että joku vikittelee jos liian loitolle menet. :)

Mie neuvon, pie kiinni semmosesta miehestä. Se on ukkomatskua.

(lähettää pariskunnalle sydämiä)

Hän rakastaakin sinnuu kovasti, pelkää, että joku vikittelee jos liian loitolle menet. :)

En minä sitä kahleissa pidä, pelkään myös että häntä vikitellään.niin yritän sopeutua sellaiseen yritykseen jos jättää ettei ollut minua varten minua parempia kaikkine kykyineen löytyy entä kun löytyy luontone. Hän vaikuttaa että meillä on menneisyys ja se painaa mutta niin minuakin mutta hänelle iskee väliin sellainen tila että haluaa itsetuhoisuutta joten koen ettei halua olla kanssani.

• valtakunta kirjoitti:

En minä sitä kahleissa pidä, pelkään myös että häntä vikitellään.niin yritän sopeutua sellaiseen yritykseen jos jättää ettei ollut minua varten minua parempia kaikkine kykyineen löytyy entä kun löytyy luontone. Hän vaikuttaa että meillä on menneisyys ja se painaa mutta niin minuakin mutta hänelle iskee väliin sellainen tila että haluaa itsetuhoisuutta joten koen ettei halua olla kanssani.

Pidät nyt vain miehestä hyvää huolta olemalla just tuolleen oma itsesi. Mie uskon aina, että rakkaus voittaa vaikeuksienkin keskellä. Optimisti ei osaa muuta ajatella :)

Pitkässä liitossa, siinä on painoarvoa.

Hassua hän on erittäin mustasukkainen tästä paikasta. Ei kiellä mutta inhottavien sanojen kautta esittää mielipiteensä esiin.

Oon pitänyt taukoja mutta taas haluu keskustella muidenkin kanssa ihan vain jakaen ilot ja surut.
        Hänen kanssaan keskustelu on sellaista että hän asettuu vastapuolen linjalle sitä puolustaen kyseenalaistaen . Minusta se on todella raskasta keskustelua kuin vääntäisi rautalangasta, miten olen ymmärtänyt kuin mitä olen puhunut sana tarkkaan.

• valtakunta kirjoitti:

Hassua hän on erittäin mustasukkainen tästä paikasta. Ei kiellä mutta inhottavien sanojen kautta esittää mielipiteensä esiin.

Oon pitänyt taukoja mutta taas haluu keskustella muidenkin kanssa ihan vain jakaen ilot ja surut.
        Hänen kanssaan keskustelu on sellaista että hän asettuu vastapuolen linjalle sitä puolustaen kyseenalaistaen . Minusta se on todella raskasta keskustelua kuin vääntäisi rautalangasta, miten olen ymmärtänyt kuin mitä olen puhunut sana tarkkaan.

Ai tästä palstastako hän on mustasukkainen?

No johan nyt. On kai sinulla lupa jutella muidenkin kanssa..., mutta kyllä minä tavallaan käsitän, minulla on kokemusta siitä kun mies rupesi määrittämään, mitä minä saan syödä. Ihmeellistä hallintaa tai tahtoa siihen.

Sinun pitää sanoa, että voit hyvin kun saat kirjoittaa asioita ulos, ja se on itsestä huolehtimista, kun ajatus tuulettuu vieraidenkin ihmisten seurassa. Jaksat sitten kotonakin paremmin. Höh..

Eivät ne parisuhteet helppoja ole..

Pidät nyt vain miehestä hyvää huolta olemalla just tuolleen oma itsesi. Mie uskon aina, että rakkaus voittaa vaikeuksienkin keskellä. Optimisti ei osaa muuta ajatella :)

Pitkässä liitossa, siinä on painoarvoa.

Hän ei asetu minun linjalle vaan sen toisen 😩 varsinkaan kun se ei ole edes ollut paikalla silloin se vahvistaa sitä tunnetta että se on toisen puolella.
        Silloin herkästi suutun sille.
        Se käyttäytyy eri tavoin jonkun ihmisen päästä varpaista kertoo vihaten mutta auttaa minua sit jos kylää tulee ja erittäin seurallinen.
        Taas toisen kohdalla sama juttu inhoo mutta esim menee toiseen huoneeseen ettei edes kohtaa sitä.

Nämä asiat luon minulle tietyn tilan ettei ole täysin sananmittainen mies mutta taas toisten näkökulmista rakastaa ylikaiken.

• valtakunta kirjoitti:

Hän ei asetu minun linjalle vaan sen toisen 😩 varsinkaan kun se ei ole edes ollut paikalla silloin se vahvistaa sitä tunnetta että se on toisen puolella.
        Silloin herkästi suutun sille.
        Se käyttäytyy eri tavoin jonkun ihmisen päästä varpaista kertoo vihaten mutta auttaa minua sit jos kylää tulee ja erittäin seurallinen.
        Taas toisen kohdalla sama juttu inhoo mutta esim menee toiseen huoneeseen ettei edes kohtaa sitä.

Nämä asiat luon minulle tietyn tilan ettei ole täysin sananmittainen mies mutta taas toisten näkökulmista rakastaa ylikaiken.

Ok. Mie ymmärrän.

Sanoisin ettei rakastaan ainakaan pidä haukkua vieraiden läsnäollessa, tai arvostella. Se, se todellakin on sitten kurjaa. Paha mieli pitkän aikaa, ja joo, tuleehan siinä jo outo epäluottamuskin.

Mikä lie sitten semmoinen agenda..
        Joskus on nostettava kissa pöydälle ja sanottava, että älä tee mulle tuota.

Ai tästä palstastako hän on mustasukkainen?

No johan nyt. On kai sinulla lupa jutella muidenkin kanssa..., mutta kyllä minä tavallaan käsitän, minulla on kokemusta siitä kun mies rupesi määrittämään, mitä minä saan syödä. Ihmeellistä hallintaa tai tahtoa siihen.

Sinun pitää sanoa, että voit hyvin kun saat kirjoittaa asioita ulos, ja se on itsestä huolehtimista, kun ajatus tuulettuu vieraidenkin ihmisten seurassa. Jaksat sitten kotonakin paremmin. Höh..

Eivät ne parisuhteet helppoja ole..

Juu tästä palstasta. Eriksee tuo henkilöitä esiin jos oon joskus jostain maininnut joten en edes enää mainittu mutta sanon mene itse katsoo jos epäilyttää.

Se mies on äärimmäisen ihana mutta sit kun en mee tahdon mukaan äärimmäisen kiila kuin revittäisiin hukuksiin. Noh tästä varmasti vaan sitä ajan saatossa julittaa mieltään jatkuvien epätasapainon mielialan seassa Sinäänsä tämä suhde on hyvin opettavainen eikä ainakaan sotaisa mutta hyvin rajoittava minä tähtään hänen hyvään käytökseen ja käräytän sitä, jos on ollut erittäin törkeää.

• valtakunta kirjoitti:

Juu tästä palstasta. Eriksee tuo henkilöitä esiin jos oon joskus jostain maininnut joten en edes enää mainittu mutta sanon mene itse katsoo jos epäilyttää.

Se mies on äärimmäisen ihana mutta sit kun en mee tahdon mukaan äärimmäisen kiila kuin revittäisiin hukuksiin. Noh tästä varmasti vaan sitä ajan saatossa julittaa mieltään jatkuvien epätasapainon mielialan seassa Sinäänsä tämä suhde on hyvin opettavainen eikä ainakaan sotaisa mutta hyvin rajoittava minä tähtään hänen hyvään käytökseen ja käräytän sitä, jos on ollut erittäin törkeää.

Voi teidän kanssa..., mutta siun kivalla persoonalla ja riittävällä pitkämielisyydellä tuntuu, että kyllä teillä hommat kuitenkin lutviutuu...Vaiks on välillä sotaa ja riekkumistakin, niin parisuhdeihmiset näkee nekin vain rakkaina piirteinä. Onhan se ihan tervettäkin välillä vähän nahistella...

Mutta muistat kuitenkin pitää myös omat puolesi, jookos. Käsittääkseni sulla on aika paljon jaksettavaa arjessa kun on lapsia ja useampi... Äiti-ihmiset ovat tärkeitä -siitä kyllä saat miestäsikin muistuttaa.

Hei, mie toivotan teille kaikkea hyvää, pitkää pinnaa ja neuvottelutaitoja..

Olipa kiva juttuhetki. (Ja sinne miekkoselle kotiin terveisiä, että NAISTEN kesken!) :D

Hyvää yötä nyt, näkyillään. :)

Ok. Mie ymmärrän.

Sanoisin ettei rakastaan ainakaan pidä haukkua vieraiden läsnäollessa, tai arvostella. Se, se todellakin on sitten kurjaa. Paha mieli pitkän aikaa, ja joo, tuleehan siinä jo outo epäluottamuskin.

Mikä lie sitten semmoinen agenda..
        Joskus on nostettava kissa pöydälle ja sanottava, että älä tee mulle tuota.

En Sinäänsä harmittele että tiedostaminen tiettyjen heikkouksiin on hyvä tuoda julki mutta myös vaarallista jos osuu väärille henkilöille, jotka käyttävät hyödyksi heikkouksia.

En minä kerro ihmisille kaikkea kuin täällä puhun koska häpeän hänen puolestaan. Enkä edes ihan suorapuheinen täälläkään pysty olemaan.

Ongelmien puhuminen ei ole toisen haukkumista vaan niiden purkamista joita yritetään käydä läpitte. Joidenkin mielestä se on paha kun edes kertoo niistä mutta eihän koskaan ongelmia pystyttäis ratkoa jos niitä ei yritetä ratkaista.

Voi teidän kanssa..., mutta siun kivalla persoonalla ja riittävällä pitkämielisyydellä tuntuu, että kyllä teillä hommat kuitenkin lutviutuu...Vaiks on välillä sotaa ja riekkumistakin, niin parisuhdeihmiset näkee nekin vain rakkaina piirteinä. Onhan se ihan tervettäkin välillä vähän nahistella...

Mutta muistat kuitenkin pitää myös omat puolesi, jookos. Käsittääkseni sulla on aika paljon jaksettavaa arjessa kun on lapsia ja useampi... Äiti-ihmiset ovat tärkeitä -siitä kyllä saat miestäsikin muistuttaa.

Hei, mie toivotan teille kaikkea hyvää, pitkää pinnaa ja neuvottelutaitoja..

Olipa kiva juttuhetki. (Ja sinne miekkoselle kotiin terveisiä, että NAISTEN kesken!) :D

Hyvää yötä nyt, näkyillään. :)

Minun sankarini nukkuu. Eläkä peljästy kun jos muut ihmiset minua pelkää että minulle suututaan se on ihan hyvä hänen kestää myös mielikuvitteellisen mielipahansa kun minunkin on keskettävä. Hänen on totuttava etten katoa miksi katoaisin nytkään, kumminkin 10vuotta yli palstoilla ollut. Johonkin on purettava mieli.

• Kukas se siellä. Pusumuikkunen :)

Kyllä sinä haleja kestät, varsinkin kun halija ei yllä kuin polveen.

(naurua)

Kukas se siellä. Pusumuikkunen :)

Kyllä sinä haleja kestät, varsinkin kun halija ei yllä kuin polveen.

(naurua)

.. Mistäs nyt Tuulee ja miten Sanomasi liittyy mitenkään mun Kommenttiin?.. ;P.. *Lausuu Virallisen Kuuloisesti*.. ;D

• erästoinenherkkä

No olipas vaihteeksi fiksu aloitus, vaikka en linkkiä lukenutkaan. Herkän kannattaa:

1. Tuntea itsensä ja omat tarpeensa ja asettaa ne etusijalle.
      2. Ei olettaa, että muut asettavat ne etusijalle, mutta valita ympärilleen sellaisia ihmisiä, jotka ottavat ne herkän tarpeet huomioon.

Muutenhan herkkyys on rikkaus elämässä, myös ihmissuhteissa. Jos on saanut (hakenut, löytänyt) itselleen sen riittävän tilan, jää tilaa siihen muidenkin ymmärtämiseen, missä herkkä on yleensä hyvä ja ihmissuhteet siten antoisia.

Herkälle sopii toinen riittävän samalla tavalla herkkä, joka ymmärtää sitä herkkyyttä ihan omalla kokemuksella. Mutta sitten niiden herkkyyksien tarvii mennä riittävän sopivasti limittäin tai päällekkäin.

Herkälle sopii myös ei-herkkä vakaa tyyppi, joka haluaa ottaa herkän tarpeet huomioon eikä stressaannu siitä, että herkkä tarvii jotain "erityistä".

Välttää pitää: herkkiä, joiden kanssa herkkyydet eivät sovi yhteen, vaan toisen herkkyys hajottaa toista ja ei-herkkiä, joita ei kiinnosta herkän tarpeet. Mutta se tulee jo tuosta alun 2. kohdasta.

Herkän vahvuus on se kyky tuntea, sille pitää ottaa tilaa tavalla joka on hyvä itselle ja samalla oma vastuu siitä. Esim. jos tarvii säännöllistä ruokailurytmiä, niin pitää pitää itse se huoli siitä, että syö säännöllisesti eikä antaa nälän tulla ja sitten hajota siihen ja syyttää muita siitä että ei saanut syötävää tai vetää jotain turhaa draamaa päälle jota muiden pitäis sit sietää sillä perusteella että toinen on herkkä.

Mistä tullaan taas tohon kohtaan 1.

• Kiitti.riitti

Jos pitää valita sana joka kuvaa parhaiten erityisherkkää, sopivin lienee despootti. Erityisherkkä on ihmistyyppi jolta ei voi vaatia mitään, mutta se saa vaatia muilta kaiken.

Erityisherkät tulisi etsiä ihmisjoukoista jo murrosikään mennessä, ja sterilisoida heidät sekä tatuoida otsaan varoituskolmio. Peruskouluissa tulisi antaa lisäksi valistusta siitä ettei tavan ihmisen tulisi sekaantua erityisherkkiin.

Erityisherkkyydessä tehdyistä ihmisoikeusrikkomuksista tulisi antaa samat tuomiot kuin terrorismista.

• normaalieppu
        Kiitti.riitti kirjoitti:

Jos pitää valita sana joka kuvaa parhaiten erityisherkkää, sopivin lienee despootti. Erityisherkkä on ihmistyyppi jolta ei voi vaatia mitään, mutta se saa vaatia muilta kaiken.

Erityisherkät tulisi etsiä ihmisjoukoista jo murrosikään mennessä, ja sterilisoida heidät sekä tatuoida otsaan varoituskolmio. Peruskouluissa tulisi antaa lisäksi valistusta siitä ettei tavan ihmisen tulisi sekaantua erityisherkkiin.

Erityisherkkyydessä tehdyistä ihmisoikeusrikkomuksista tulisi antaa samat tuomiot kuin terrorismista.

Mitä ihmisoikeusrikkomuksia erityisherkkyydessä tehdään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7183
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4380
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3452
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      498
      3135
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      294
      2092
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1753
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1671
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1573
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe