Mistä saada ystäviä ?

Masentunutjayksinäinen

Olen kahden pienen lapsen kotiäiti ja todella yksinäinen. Minulle ei ole ainuttakaan ystävää jonka kanssa jutella,kahvitella,shoppailla ja kyläillä. Mistä ihmeestä te muut kotiäidit olette löytäneet ystäviä? Alkaa harmittaa kun lapsillanikaan ei ole koskaan ketään leikkiseuraa :/

37

1793

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastenkerho

      Vie lapsenne:

      - kirjaston lukukerhoon
      - uimahalliin lasten vesijumppaan
      - seurakuntanne pyhäkouluun
      - aloita parintunnin lastenkerho kotonasi (jonne kutsut naapurin lapset vanhempineen)

      Tuossa nyt muutama idea jotka heti pomppasivat mieleen. Noissa kaikissa tapaat muitakin vanhempia, teille kaikille yhteistä keskusteltavaa: lapsenne.
      Noista vanhemmista usein saa hyvät ystävät!

      • Totanoina

        Meidän pienessä kylässä/kaupungissa ei ole mitään tuommoisia ja naapurissamme asuu vain vanhoja ihmisiä ja paljon vanhempia kuin minä joidenka lapset ovat jo jotain lukio ikäisiä.
        Kaikki perhekerhot sun muutkin ovat aina maksullisia ja niihin otetaan vain tietty määrä perheitä kerrallaan :/


    • lastenkerho

      Entäs pyhäkoulu. Siellä sunnuntaisin voitte tavata muitakin ihmisiä, lapsia, aikuisia, nuoria, vanhoja. Ei maksa mitään.

      Entäs kun kutsut seuraavalla kauppareissulla näkemiäsi aitejä/isiä lapsineen ruokaostoksilla, yhteiseen lasten touhupäivään/tuntiin. Ensin omassa kodissasi, sitten voitte vuorotella.
      Ei maksa mitään.

      Entäs jos vain rohkeasti itse ottaisit yhteyttä tuntemiisi tai miehesi tuntemiin vanhempiin joilla eri ikäisiä lapsia ja järjestät yhteisiä tapaamisia lasten ehdoilla.

      Entäs kirjasto? Niin pientä kylää ei Suomessa olekkaan jossa ei olisi kirjastoa. Mene sinne lastesi kanssa lukemaan satuja. Tarpeeksi usein kun käytte, alat huomaamaan muitakin äitejä/isiä lapsineen. Keskustelua vain alkuun, he todennäkoisesti kovin ilahtuisivat keskustelukumppanista!
      Ei maksa mitään.

      Kaikki nuo ovat ilmaisia, ainoa mitä vaatii on pikkiriikkisen sinun oma-alotteisuutta. Saat huomata että ei se niin vaikeaa ole.

    • Kylläseon

      No ei olla mitään uskovaisia enkä ole koskaan kuullutkaan mistään pyhäkoulusta.
      Kuka muka menee kaupassa vaan randomina juttelemaan tuntemattomalle ihmiselle että hei olisitko mun kaveri.. kuulostaa pikkasen oudolta..
      Miten ottaa yhteyttä kun en tunne ketään toisia vanhempia eikä tunne miehenikään??
      No joo on täällä kirjasto mutta meidän lapsia einole koskaan kiinnostanut lukeminen eikä he osaa olla hiljaa ja paikoillaan. Kirjastossa kyllä käyn mutta ei siellä ole kuin vanhuksia ja koululaisia istumassa koneella.
      Kyllä se ujolle ihmiselle on vaikeaa.
      Leikkipuistoissakin käydään harvase päivä mutta ne on aina ihan tyhjiä eli sieltäkään ei juttu seuraa löydä.
      Netistäkin kun katsoin kerhoja jotka olisi ilmaisia niin nekin kaikki nyt loppuvat kesäksi.

    • lastenkerho

      Todella ikävää että teidän perhe on ainoa jolla on pieniä lapsia ja ettei teitä kiinnosta mikään.

      Pyhäkoulu ei ole vain uskovaisia varten! Sinne kelpuutetaan kaikki seurakunnan jäsenet, oli uskovainen tai ei.

      Kuule, kyllä se niin on että ystävät hankitaan, heitä ei niin vain saada. Ja tuonkin eteen on nähtävä vaivaa.
      Ehkä turhaan aristelet ottaa yhteyttä, jututtaa muita? Esim. noilla kirjaston vanhuksilla on lapsia ja lastenlapsia. Vaihtamalla muutaman ystävällisen sana heidän kanssaan, saattaisi avata ovet uusiin tuttavuuksiin.

      Nyt ainakin tiedät että netistä loydät kerhoja ensi syksyksi. Laita niihin hakemukset vetämään jo hyvissä ajoin kesän aikana.

      • Jooo

        Noh syksyllä alkaa työt että sitten ei enään kerhoihin kerkeä..


    • äitimyös

      heippa missäpäin asustelet? minäkin olen yksinäinen, ei ole yhtään kavereita, tällä hetkellä vielä äitiyslomalla ja tiedän tunteesi. voit ainakin laittaa mailia jos haluat. Itse asun hämeen seudulla
      [email protected]

      • Apa

        Itse asun kymenlaaksossa :/


    • Ystävän saaminen on monesta tekijästä kiinni, mutta se on selvää, että jos ei mene muiden ihmisten luokse, ei voi tutustua uusiin ihmisiin. Tutustuminen on joskus takkuilevaa, joskus sisältää pettymyksiä, mutta useimmiten se rikastuttaa ja avarruttaa elämää suuresti. Potentiaalinen ystävä voi lymyillä samoin ajatuksin ihan nurkan takana.

      Oletkin jo saanut ehdotuksia, miten sinne 'nurkan taakse' näkisi.
      Muistutan, että seurakunnilla on myös paljon muuta toimintaa perheille kuin pyhäkoulut. Seurakunnat järjestävät avoimia perhekerhoja, perheretkiä ja leirejä, yhteislauluitoja, juhannuksen viettoa, konsertteja jne monenlaista toimintaa ympäri vuoden. Osallistua voi myöls muun kuin oman alueen toimintaan, esim kesällä mökkipaikkakunnalla. On selvää, että kesäisin toiminta on vähäisempää, koska työntekijät ovat pääsääntöisesti rippileireillä ja toki kesälomilla, mutta silti toimintaa varmasti jossain lähistöllä on. Oman srk Facebook- tai nettisivuilta saa ajankohtaista tietoa.

      Myös muut toimijat kuten MLL, kaupungin perhetyö, eri järjestöt ja yhdistykset järjestävät kaikenlaista luontoretkestä festareiedn lastenohjelmaan. Toki leikkipuistot ja uimarannat tarjoavat kohtaamispaikkoja myös.

      Kaikkia näitä väyliä käyttämällä voit päästä luonteviin vuorovaikutustilanteisiin muiden lapsiperheiden kanssa. On sitten omasta toiminnastasi kiinni, miten antautdut tutustumaan ja ylläpitämään ystävyyden kehittymistä hyvänpäiväntuttujen kanssa


      Merja, diakoni

      • ei.varsinkaan.kirkkoon

        Miksi haluaisin tukea kirkkoa, jonka toimintaa en hyväksy.


      • Luolaanmars
        ei.varsinkaan.kirkkoon kirjoitti:

        Miksi haluaisin tukea kirkkoa, jonka toimintaa en hyväksy.

        “Ei varsinkaan kirkkoon “on ahdasmielinen ikä-, uskonto-, ihonväri-, yhteiskuntarasisti jonka on paras tosiaankin pysyä pois ihmisten ilmoilta. Sille kelpaa vain ikioma tynnyri ja luola!
        Parasta jättää tuon tason ihmiset omaan pimeyteensä. He kun kynsin hampain haluavat sitä.


      • riihessä
        Luolaanmars kirjoitti:

        “Ei varsinkaan kirkkoon “on ahdasmielinen ikä-, uskonto-, ihonväri-, yhteiskuntarasisti jonka on paras tosiaankin pysyä pois ihmisten ilmoilta. Sille kelpaa vain ikioma tynnyri ja luola!
        Parasta jättää tuon tason ihmiset omaan pimeyteensä. He kun kynsin hampain haluavat sitä.

        ja kommentoija oli Pirkkopappa, ei kirjautunut.


      • Luolaanmars

        "Luolaanmars" ei ole Pirkkopappa. "Luolaanmars" on täydellisesti toinen ihminen jolla on oma näkemys ihmisestä jolle mitkään ehdotukset eivät sovi.


      • riihessä kirjoitti:

        ja kommentoija oli Pirkkopappa, ei kirjautunut.

        Hei.
        En kommentoi täällä "ei kirjautuneena" kuten varmaan arvaatkin, joten ei sun tarvitse yrittää tuollaista, ei se mene läpi, kuten huomasit.'
        Hyvää kesää,
        Pirkko-pappi


      • towuroeqoyeo
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.
        En kommentoi täällä "ei kirjautuneena" kuten varmaan arvaatkin, joten ei sun tarvitse yrittää tuollaista, ei se mene läpi, kuten huomasit.'
        Hyvää kesää,
        Pirkko-pappi

        OHOS... Kirkko otti kärkevän ja riitahenkisen kannanoton. Erikoista...


      • towuroeqoyeo kirjoitti:

        OHOS... Kirkko otti kärkevän ja riitahenkisen kannanoton. Erikoista...

        Hei taas.
        Mikä oli kärkevää ja riitahenkistä, kun kerroin, ihan vaan asiallisesti, etten kommentoi täällä kirjautumatta. Voi hyvin,
        Pirkko-pappi


      • elää-
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.
        En kommentoi täällä "ei kirjautuneena" kuten varmaan arvaatkin, joten ei sun tarvitse yrittää tuollaista, ei se mene läpi, kuten huomasit.'
        Hyvää kesää,
        Pirkko-pappi

        Äärimmäisen naivi kommentti ja käsittämätöntä, että virkamies provosoituu tällä tavalla. Ei ole kirkon edun mukaista kirjoittaa alatyylisesti missään. Kirkon ja muiden valtion insituutioiden edustajien tulee kirjoittaa passiivissa, ei aktiivissa.

        -eikä edes vanhaksi tarvinnut


      • 2028
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.
        En kommentoi täällä "ei kirjautuneena" kuten varmaan arvaatkin, joten ei sun tarvitse yrittää tuollaista, ei se mene läpi, kuten huomasit.'
        Hyvää kesää,
        Pirkko-pappi

        Voiko tuollaisen arvata? En luottaisi pelkkään sanaan, mutta tosi on, kirkossa mennään arvauspohjalla.


    • Turhayrittää

      Olen todella ujo joten en ole koskaan uskaltanut mennä mihinkään tuollaisiin ja mies ei halua kanssani tuollaisiin kerhoihin lähteä on kyllä sosiaalinen mutta ei pidä ihmisistä.

      Nyt mies yrittää saada oman kaverinsa tyrtöystävästä minulle kaveria ja olen hänen kanssaan nyt parikertaa nähnyt, mutta oli sanonut miehelleni että olen kyllä mukava mutta kun en puhu oikein mitään. Niin en puhu koska olen ujo enkä keksi mitään puhuttavaa !

      Tämän takia en uskalla ystävystyä kenenkään kanssa koska en kelpaa kenellekkään..

      Aloittaja

      • oppeliini1

        Mutta etkö sinä kuuntele ja katsele uutisia? Etkö ole kiinnostunut terveellisistä aterioista, varsinkin kun on jo lapsiakin? Etkö ole kiinnostunut kyläpahasenne maantieteellisestä sijainnista, maanteiden kunnosta, teille aiheutuneista kelirikoista? Etkö ole kiinnostunt lastenne koulutusmahdollisuuksista? Lastenne mahdollisista harrastuksista, ellei heillä vielä niitä ole?
        Noista ja muista yleisistä asioista on helppo aloittaa keskustelu.

        Etkö ole kiinnostunut katsomaan muiden ihmisten napaa, sen sijaan että tuijottaisit vain omaasi, miten kelvoton se on?
        Kuinka kukaan voi oppia tuntemaan ketään ellei kysele! Se on ilmaista tiedonhankintaa ja lähes jokainen osaa kertoa, ellei mistään muusta, niin ainakin itsestään. Mutta jostain on aloitettava kyselemällä.


      • Aloi

        Ujona ihmisenä se on todella vaikeaa. Vaikka kuinka yrittää jutella niin se ei koskaan riitä vaan aina pitäisi puhua enemmän.

        Minulla kun tuo tutustuminen vie aikaa.

        Toiseksi minulla on todella huono itsetunto ja pidän itseäni todella ällöttävänä rumana lihavana tylsänä tyhmänä joka ei koskaan voisi saada ystäviä niin senkin takia minun on vaikea jutella muille, ajattelen aina että miksi tuo haluaisi muka minulle jutella kun maailmassa on paljon parempiakin ihmisiä...


      • Oppeliini1

        Kuinka sinä voit halventaa Luojan sinulle suomaa tervettä kehoa, terveitä aisteja, kaikkea hyvää mitä sinulla jo on? Terveet ihanat lapset, aviomies, koti, ei tarvitse nähdä nälkää?

        Miksi et kiittäisi Luojaasi kaikesta tuosta. Avaa silmäsi vain huomioimaan kaikkiea tuota ja toisia ihmisiä. Takaan että suurin osa naapureistasi haluaisi sinusta ja perheestäsi ystäviä. Voit aluksi tervehtiä ystävällisesti ja muutamalla sanalla huomioida muita. Ei se sen kummempaa ole. Siitâ se keskustelu ja tuttavuus alkaa. Se on ihan normaalia kanssakäyntiä.Sinun ei tarvitse töräyttää: haluuksää olla mun ja lasteni kaaa?

        Kukaan ei kysele onko sinulla hyvä vai huono itsetunto! Vain ole ystävällinen muille, annat hyvän esimerkin lapsillennekin.

        Arvosta, todella arvosta kaikkea hyvää mitä sinulle on roppakaupalla annettuja jota itse omilla valinnoillasi olet saanut aikaiselsi!


      • Apalo

        Kyllähän noita naapureita tervehtii aina kun näkee, mutta kun ovat vanhempia kuin me niin ei niistä ystäviä saa.

        Huono itsetunto nyt on lähtöisin jo lapsuudesta asti ja on huonontunut vain koko ajan ja siksi en uskokkaan että kukaan koskaan haluaisi minusta ystävää, koska minä en vain yksinkertaisesti koskaan riitä.

        Olisi edes töitä niin ei tarvitsisi murehtia koko päivää tätä yksinäisyyttä.


      • keski-ikäinen

        Miksi ihmeessä vanhemmista ihmisistä ei saa ystäviä? Itselleni on usein parhaat ystävät olleet minua vanhempia ihmisiä. Eri-ikäisiin ihmisiin tutustuminen tuo elämään muutakin kuin sitä yhtä ja samaa mitä samanikäisten kaveriesi kanssa jankkaisit.


      • App

        Heillä ihan eri elämäntilanteet ja ovat työssäkäyviä ihmisiä enkä itse ainakaan osaisi minkään eläkeläisten kanssa jutella


      • keski-ikäinen

        Mitä väliä sillä on jos ihmiset on erilaisissa elämäntilanteissa? Eihän sitä tarvitse koko elämäänsä vuodattaa ensi tapaamisella, eikä muutenkaan pidä olla liian avomielinen. Siinähän on oppimiskokemus jos opettelee vähän tutustumaan myös ihmisiin jotka eivät ole siellä hiekkalaatikolla istujia. Sitten kun rohkaistuu niin jo alkaa luonnostaan syntymään niitä kontakteja.

        Sitä en sitten tiedä, jos itse puhut koko ajan vain vauvanvaipoista ja neuvolakäynneistä jne, jaksavatko ihmiset kuunnella? Eläkeikäiset usein kaipaavat kuuntelijaa etkä siten niin paljon joutuisi itse puhumaankaan. Muta jos mieluummin murehdit yksinäisyyttäsi kuin rohkeasti otat kontaktia, niin valinta on sinun.


      • Niiinno

        En puhu koskaan mistään lapsiin liittyvästä vain ja ainoastaan jos joku kysyy jotain heihin liittyvää

        Aloittaja


    • AlfaOse

      Niin monen ongelmaksi koituu sen toisen ihmisen kohtaamisen pelko. "Kuinka minun tulee käyttäytyä? Tai Mitä minun kuuluu sanoa?" "Mitä jos toinen ei pidäkään minusta tai teen itseni naurunalaiseksi!?" Sinusta löytyy kyllä se todellinen ja rohkea sinä, kun vaan uskallat näyttää sen. Et ole yhtään huonompi kuin kukaan mukaan! Käy vaikka katsomassa... https://youtu.be/oEfbFM4V3Fs

    • itsekinujo
    • ylihilseen

      Masentunutjayksinäinen käyttää kaiken energiansa torjuakseen kaikki mahdolliset ystävät. Jokaiseen ystäväntapaamisehdotukseen hän käyttää hirveästi energiaa keksiäkseen mikä jokaisesssa ehdotuksessa on vikana, heittäen aina välillä "mutku mä oon nii ujo".

      AP ei ole ujo! Onhan hän kyennyt luomaan kontaktin mieheen ja hankkimaan lapsia hänen kanssaan. Ujot eivät kykene tuohon!

      AP.lle ei kelpaa nuoret eikä vanhat eikä ketkään siltä väliltä. Ei uskovat eikä pakant, ei mustat, valkoiset eikä keltaiset. Ei työssäkäyvät eikä työttömät!

      Hänelle kelpa vain ikioma itsensä seura.

      Miksi hän valittaa, on todella vaikea ymmärtää.

      • Aloittajavaaan

        Voi vittu onneks sä näytät tietävän mun elämästä paremmin ku mä itse. En voi muuta ku nauraa.

        Mä olen ujo ja asun pienellä paikkakunnalla joten ystäviä on todella vaikea saada.

        Entiset ystävät eivät pitäneet lapsista joten lähtivät menemään kun tulin raskaaksi.

        Haluan ystävän joka pitää lapsista ja kellä niitä itselläänkin on. En halua mitään kurttuista eläkeläistä jota vien pyörätuolissa lenkille...

        Kaikki naapurimme ovat työssäkäyviä joten he ovat harvoin kotona joten miten sellaisten kanssa kerkee ystävystyä.

        Minulla on diagnoosi vaikeasta masennuksesta, todella huonosta itsetunnosta ja ahdistuneisuushäiriöstä joten ystäviä ei ole helppo saada.

        Ja koska en harrasta mitään (eikä sellaiseen olisi edes mahdollisuutta koska lapset) ei niitä ystäviä sitä kauttakaan löydä.


      • Aloittajavaaan kirjoitti:

        Voi vittu onneks sä näytät tietävän mun elämästä paremmin ku mä itse. En voi muuta ku nauraa.

        Mä olen ujo ja asun pienellä paikkakunnalla joten ystäviä on todella vaikea saada.

        Entiset ystävät eivät pitäneet lapsista joten lähtivät menemään kun tulin raskaaksi.

        Haluan ystävän joka pitää lapsista ja kellä niitä itselläänkin on. En halua mitään kurttuista eläkeläistä jota vien pyörätuolissa lenkille...

        Kaikki naapurimme ovat työssäkäyviä joten he ovat harvoin kotona joten miten sellaisten kanssa kerkee ystävystyä.

        Minulla on diagnoosi vaikeasta masennuksesta, todella huonosta itsetunnosta ja ahdistuneisuushäiriöstä joten ystäviä ei ole helppo saada.

        Ja koska en harrasta mitään (eikä sellaiseen olisi edes mahdollisuutta koska lapset) ei niitä ystäviä sitä kauttakaan löydä.

        Minun kanssani kävi niin toisten äitien kanssa jättivät hoitamaan minut pikkusijaan ja painelevat tyttöjen iltaan. Lopulta irtisanouduin kuin myös toiset yrittivät kaveerata ukkoseni kanssa ja saivat sit mennä.

        Sen vuoksi en ole sen koommin toisten äitejä halunnut ystävystyä.

        Noh mutta kun olen tarpeeksi tylsäkin niin eipä kukaan muukaan vaikka tykkään leikkiä.😱


      • Kauheata

        Ompas käynyt kurjasti..
        :(


      • tämähymyilyttitässä
        Aloittajavaaan kirjoitti:

        Voi vittu onneks sä näytät tietävän mun elämästä paremmin ku mä itse. En voi muuta ku nauraa.

        Mä olen ujo ja asun pienellä paikkakunnalla joten ystäviä on todella vaikea saada.

        Entiset ystävät eivät pitäneet lapsista joten lähtivät menemään kun tulin raskaaksi.

        Haluan ystävän joka pitää lapsista ja kellä niitä itselläänkin on. En halua mitään kurttuista eläkeläistä jota vien pyörätuolissa lenkille...

        Kaikki naapurimme ovat työssäkäyviä joten he ovat harvoin kotona joten miten sellaisten kanssa kerkee ystävystyä.

        Minulla on diagnoosi vaikeasta masennuksesta, todella huonosta itsetunnosta ja ahdistuneisuushäiriöstä joten ystäviä ei ole helppo saada.

        Ja koska en harrasta mitään (eikä sellaiseen olisi edes mahdollisuutta koska lapset) ei niitä ystäviä sitä kauttakaan löydä.

        Apn mukaan hänen miehensä on ...sosiaalinen... mutta ....vihaa ihmisiä.....
        Hmm...mitenkähän tuollainen sosiaalisuus ilmenee?


    • palstakorvaaystävän

      Palstalta. Täällä on ihmisiä, jotka ei pysty oleen ystäviä irl.

    • Ikinuorekas79

      Kirjoita yksinäiselle kiltille 39v miehelle.asun jkl
      Käyn töissä,lenkkeilen mutta yksinäisyys valtaa mielen.
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe