Lapioimista

Lapioitteko mielummin vartalon oikealta vai vasemmalta puolelta? Minä oikealta

81

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieluummin en lapioi. Se lapion kirskahdus kiviin, peräänantamatotn tärähdys sormissa kun kolahtaa isoon murikkaan, joi, ei kiitos.

      • Kai nyt sentään lunta lapioit?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kai nyt sentään lunta lapioit?

        Enpä muista milloin lumen kanssa ois lapiuota tarvinnut, kola on paljon tehokkaampi siinä hommassa.


    • Oikean puoleiselta.

      • Oikealta varmaan yleisempää


      • Pikku hiekkakakut hyvin valmistuu


      • valtakunta kirjoitti:

        Pikku hiekkakakut hyvin valmistuu

        Sun pitää muistaa muksuille opettaa oikea lapiointitekniikka, jos ne jo hiekkakakkuja väärin lapioi tulee vanhemmiten ongelmia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sun pitää muistaa muksuille opettaa oikea lapiointitekniikka, jos ne jo hiekkakakkuja väärin lapioi tulee vanhemmiten ongelmia.

        Viimeksi yrittivät lapioida maapallon toiselle puolelle hiekkalaatikolla ja sit rapsuttelivat kalliota ehkä tai niin tuumasin. Sit nostin ilmaan että- työmiehet räjäytteleee kallioita ettei siitä muuten läpi pääse.ja lopulta tyttö hihkas-räjäytetään tää.äiti saanko räjäyttää?


    • Anteeksi nyt Pujis, mutta en ymmärrä kysymystä.

      Siis mä lapioin silleen että lapio on kehon keskilinjasta oikeaan mutta heitän roinat vasemmalle.

      Eli onko se sitten oikealta vai vasemmalta?

      • Ymmärtäisin että se on silloin oikealta, oikealta oletaan vasemmalle heitetään, -ta ja -lle ratkaisee.


      • Oikealta vasen käsi alempana, vasemmalta ylempänä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Oikealta vasen käsi alempana, vasemmalta ylempänä

        Ei vaan aina oikea käsi ylempänä.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Oikealta vasen käsi alempana, vasemmalta ylempänä

        Kyllä se sitten on oikealta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei vaan aina oikea käsi ylempänä.

        Mutt jos oikea käsi on ylempänä vasemmalta lapioidessa niin roinia ei voi heittää oikealle?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei vaan aina oikea käsi ylempänä.

        Testaappas nyt jollain kepillä


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutt jos oikea käsi on ylempänä vasemmalta lapioidessa niin roinia ei voi heittää oikealle?

        Jaa miten niin ei muka voi? heittää vasemmalla ja kiertää kroppaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa miten niin ei muka voi? heittää vasemmalla ja kiertää kroppaa.

        Tuntuu että oikee käsi hirttää kiinni. Tai iskee lapiolla ihteään.



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tuossa ottaa vasemmalta, heittää oikealle, oikea käsi ylempänä:

        https://tuirenpihamaa.files.wordpress.com/2010/04/pict2536.jpg

        Tuossa ottanut oikealta, heittämässä vasemmalle, oikea käsi ylempänä:

        https://www.agnesian.com/blog/how-shovel-snow-safely

        Tässä on prkl joku kompa. Oon varma, etten osaa lapioida muuten kun oikealta vasemmalle, aina oikea käsi ylhäällä. Siirrän varmaan kotsatkin aina silleen, että se onnistuu ja metsässäkin pyörin ympyrää niin kauan, että asento on oikea.

        Pakko mennä huomenna kokeilemaan, miten teen sen käytännössä.

        Mulla olisi muuten lapioitavaa. Monta kuutioita. Jotenkin alkoi into hiipua lapiontihommiin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tässä on prkl joku kompa. Oon varma, etten osaa lapioida muuten kun oikealta vasemmalle, aina oikea käsi ylhäällä. Siirrän varmaan kotsatkin aina silleen, että se onnistuu ja metsässäkin pyörin ympyrää niin kauan, että asento on oikea.

        Pakko mennä huomenna kokeilemaan, miten teen sen käytännössä.

        Mulla olisi muuten lapioitavaa. Monta kuutioita. Jotenkin alkoi into hiipua lapiontihommiin.

        Teippaa aluksi vasen käsi lapion varteen ja oikea kahvaan niin ei vahingossa vaihdu ja sitten vaan kokeilemaan molemmin puolin lapiointia .


      • epäusko

      • Harmaaritari kirjoitti:

        Teippaa aluksi vasen käsi lapion varteen ja oikea kahvaan niin ei vahingossa vaihdu ja sitten vaan kokeilemaan molemmin puolin lapiointia .

        En minä ole koskaan edes miettinyt asiaa, miten sitä lapiota heiluttelen. Kunhan meen ja teen. Tätä juttua en osaa assosioida en sitten mitenkään.

        *ymmällä*


      • elisakettu kirjoitti:

        En minä ole koskaan edes miettinyt asiaa, miten sitä lapiota heiluttelen. Kunhan meen ja teen. Tätä juttua en osaa assosioida en sitten mitenkään.

        *ymmällä*

        Äkkiä sen lapiohommissa tajuaa, miten selviää helpommalla


      • elisakettu kirjoitti:

        En minä ole koskaan edes miettinyt asiaa, miten sitä lapiota heiluttelen. Kunhan meen ja teen. Tätä juttua en osaa assosioida en sitten mitenkään.

        *ymmällä*

        Ei tainnut pujotteilja arvatakaan miten kinkkisen asian heitti ilmoille. Seuraavaksi se varmaan kysyy kumpi ensin justo vai kinkku? muna vai kana? miten päin vessapaperirulla telineeseen? kummasta päästä banaani avataan? Kyllä elämä on arvoituksia täynnä ja monet voi tietämättään elää väärin koko ikänsä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tainnut pujotteilja arvatakaan miten kinkkisen asian heitti ilmoille. Seuraavaksi se varmaan kysyy kumpi ensin justo vai kinkku? muna vai kana? miten päin vessapaperirulla telineeseen? kummasta päästä banaani avataan? Kyllä elämä on arvoituksia täynnä ja monet voi tietämättään elää väärin koko ikänsä.

        Pääasia että tavara lentää, tyylillä ei niin väliä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Pääasia että tavara lentää, tyylillä ei niin väliä

        Sinkkumiehenä ei kannata tuota sanoa!


    • Vasemmalta. Oikea käsi ylempänä.

      • Eikös oikea käsi ole alempana, vasemmalta lapioidessa?


      • epäusko
        pujotteIija kirjoitti:

        Eikös oikea käsi ole alempana, vasemmalta lapioidessa?

        Ei ole, vaan ylempänä. Lapioin samalla tavalla kuin minkkilaukku.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Eikös oikea käsi ole alempana, vasemmalta lapioidessa?

        Kyllä mulla ainakion oikea käsi on aina ylempänä (kahvassa) lapioin sitten itsestä nähden oikealta, vasemmalta tai edestä.,


      • epäusko kirjoitti:

        Ei ole, vaan ylempänä. Lapioin samalla tavalla kuin minkkilaukku.

        Siis kädet ristissä?


      • epäusko
        pujotteIija kirjoitti:

        Siis kädet ristissä?

        Ei ole ristissä. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä mulla ainakion oikea käsi on aina ylempänä (kahvassa) lapioin sitten itsestä nähden oikealta, vasemmalta tai edestä.,

        Jos lapioi vartalon vasemmalta puolelta, niin että oikea käsi on kahvassa, niin silloin kädet ovat ristissä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Jos lapioi vartalon vasemmalta puolelta, niin että oikea käsi on kahvassa, niin silloin kädet ovat ristissä

        No ei tasan ole , et taida vaan osata :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Jos lapioi vartalon vasemmalta puolelta, niin että oikea käsi on kahvassa, niin silloin kädet ovat ristissä

        Nuo ei ole selvänä selvästi lapiota koskaan kädessä pitäneetkään. Mä sentään olen muutaman kerran, oikea käsi ylhäällä.

        Kirveessä mulla on oikea käsi edessä. Darkkispa osaa sen kyllä just ihan parhaiten.


      • scrg kirjoitti:

        Nuo ei ole selvänä selvästi lapiota koskaan kädessä pitäneetkään. Mä sentään olen muutaman kerran, oikea käsi ylhäällä.

        Kirveessä mulla on oikea käsi edessä. Darkkispa osaa sen kyllä just ihan parhaiten.

        Juu, voihan sitä tietysti kädet ristissäkin lapioida, jos haluaa ylimääräistä haastetta


      • Eiku joo, nyt alan ymmärtää pujottelijan näkökantaa. Siis niiku työnnetään sieltä kysytyltä vartalon puolelta. Eiku mä siis työnnän oikeaLTA. Ja vasemmaLLE. Oikea käsi kahvassa. Kirveessä vasen käsi edessä. Sitä on kyllä helpompi vaihdella.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Juu, voihan sitä tietysti kädet ristissäkin lapioida, jos haluaa ylimääräistä haastetta

        Kyllä mä ymmärrän sen liikkeen, jossa pelkästään oikea käsi on kahvassa ja vedetään kasasta tavaraa itseensä päin. Mutta ei silloin mitään heitetä.

        Ennen kun kunnilla/kaupungeilla oli lapiomiehiä, niillä oli kuulemma lapionvarsi ketjusta ettei päässyt nojailemaan.


      • scrg kirjoitti:

        Kyllä mä ymmärrän sen liikkeen, jossa pelkästään oikea käsi on kahvassa ja vedetään kasasta tavaraa itseensä päin. Mutta ei silloin mitään heitetä.

        Ennen kun kunnilla/kaupungeilla oli lapiomiehiä, niillä oli kuulemma lapionvarsi ketjusta ettei päässyt nojailemaan.

        Ota anna oikealta, tarjoa aina vasemmalta vai mite se meni?


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Ota anna oikealta, tarjoa aina vasemmalta vai mite se meni?

        Kyllä ei vasemmalta kukaan anna tai tarjoa mitään, vaan aina ovat vain ottamassa. :P


      • EdesUnissa
        scrg kirjoitti:

        Kyllä ei vasemmalta kukaan anna tai tarjoa mitään, vaan aina ovat vain ottamassa. :P

        Tuo sanonta onkin päivitetty nykyisin muotoon:
        "Ota oikealta ja vie vasemmalta"


    • epäusko

      Vasemmalta puolelta.

    • Sekä että, vaihtelen puolta.

      • Onnistuu multakin vasemmalta aivan hyvin, on meinaan tullut harjoiteltua aika paljon


      • mää.oon.niin.kaunis

        zorra tarttee ketjuvartisen lapion


      • Kakkulapio

        Molemmin puolin. Haravoin myös molemmin puolin. Ja viikatettakin heiluttelen molemin puolin. Olen monipuolisesti kaksiulotteinen ja minulla on suunnaton mielipidehäiriö :D


      • Kakkulapio kirjoitti:

        Molemmin puolin. Haravoin myös molemmin puolin. Ja viikatettakin heiluttelen molemin puolin. Olen monipuolisesti kaksiulotteinen ja minulla on suunnaton mielipidehäiriö :D

        Se on heleppoa, kun on kaksikätinen. :D


    • pomo

      Delegoin työmiehelle

      • Etpä taida löytää ainakaan palstalta lapiointitaitoista työmiestä, heti menisi useimmilta kädet ristiin tai taskuun.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Etpä taida löytää ainakaan palstalta lapiointitaitoista työmiestä, heti menisi useimmilta kädet ristiin tai taskuun.

        Eipäs aleta morkkaamaan siellä!

        *heristää lapiota*


      • flowersreally
        elisakettu kirjoitti:

        Eipäs aleta morkkaamaan siellä!

        *heristää lapiota*

        Kunhan ei täristä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Eipäs aleta morkkaamaan siellä!

        *heristää lapiota*

        Et osu kun on väärässä kädessä ja väärä käsi ylhäällä :D


    • flowersreally

      No nyt on diippiä shittiä.

      • Milloinka on tullut lapioitua?


      • flowersreally
        pujotteIija kirjoitti:

        Milloinka on tullut lapioitua?

        Viime viikolla. Mut ihan soraa se oli.


      • flowersreally kirjoitti:

        Viime viikolla. Mut ihan soraa se oli.

        Soran lapioiminen on hyvää treeniä


    • Pitää sitten muistaa ottaa leftin tai rightin lapio oman kätisyyden mukaan. Muuten ei kuti lähde kunnolla.

      • Lätkämaila on lefti


      • Scrg_lensi_ulos

        Lätkämaila leftinä, pesäpalloa mailalla oikealta, pesä/lento/koripalloa oikealla, tenniksen rysty kahdella kädellä ja lisäksi potkin palloa oikealla, hyppään oikealla. Vain tikanheitto sujuu kohtuullisesti myös vasurilla.


      • Scrg_lensi_ulos kirjoitti:

        Lätkämaila leftinä, pesäpalloa mailalla oikealta, pesä/lento/koripalloa oikealla, tenniksen rysty kahdella kädellä ja lisäksi potkin palloa oikealla, hyppään oikealla. Vain tikanheitto sujuu kohtuullisesti myös vasurilla.

        Nyt kun aloin miettimään, niin en ole varma ponnistanko oikealla vai vasemmalla


      • pujotteIija kirjoitti:

        Nyt kun aloin miettimään, niin en ole varma ponnistanko oikealla vai vasemmalla

        Jos lähtee seisaaltaan nojautumaan eteenpäin eikä tietoisesti mieti juttua, niin se jalka kumpi kuin huomaamatta tulee eteen estämään kaatumisen on jotenkin "luontainen" hyppyjalka. Tällainen testi tehtiin kakarana.


      • scrg kirjoitti:

        Jos lähtee seisaaltaan nojautumaan eteenpäin eikä tietoisesti mieti juttua, niin se jalka kumpi kuin huomaamatta tulee eteen estämään kaatumisen on jotenkin "luontainen" hyppyjalka. Tällainen testi tehtiin kakarana.

        Korkeushyppyä oikealla, pituushypystä en menis vieläkään vannomaan


      • pujotteIija kirjoitti:

        Lätkämaila on lefti

        Eikös lätkämailaa vois kehitellä niin, että olisi lapa kummassakin päässä..Vois sitten aina tilanteen mukaan lätkiä kummalta puolelta lystää ja mailaa heilutella kuin melaa..jepjep.

        Ai niin mä lapioi(si)n oikealta.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Korkeushyppyä oikealla, pituushypystä en menis vieläkään vannomaan

        Yöjuoksua vasemmalla ja oikealla vuorotahtiin, syrjähyppyä keskimmäisellä...


    • Mies meni kauppaan, lapio.
      Mies tuli kaupasta, kuoppa.

      • Tuo on mulle ihan uus juttu


      • Kun palstalainen menee kauppaan sille on helppo myydä kaikkea tuplana, se tarvii vasemman ja oikean käden lapion, vasemman ja oikean käden vasaran ja vaikka mitä molempiin käsiin ja vielä molewmminkätiset turvavaljaat ettei mene kädet ristiin puuhastellessa. Otitkos sä sen kanootin oikea- vai vasenkätisenä?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kun palstalainen menee kauppaan sille on helppo myydä kaikkea tuplana, se tarvii vasemman ja oikean käden lapion, vasemman ja oikean käden vasaran ja vaikka mitä molempiin käsiin ja vielä molewmminkätiset turvavaljaat ettei mene kädet ristiin puuhastellessa. Otitkos sä sen kanootin oikea- vai vasenkätisenä?

        Mela on oikeakätiselle.

        Vakasti.. Ens vkl viimeistään pitäis päästä testaamaan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mela on oikeakätiselle.

        Vakasti.. Ens vkl viimeistään pitäis päästä testaamaan.

        Niin mutta jos pitää meloa toiselta puolelta pitäis olla sitten vasenkätinen mela, tai jos sulla on leftin kanootti sitten se varmaan vetää vasemmalle niin että voit meloa koko ajan rightin melalla. Minä kyllä varmistaisin tuon asian kauppiaalta enen kuin merelle tai järvelle uskaltaisin :D


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mela on oikeakätiselle.

        Vakasti.. Ens vkl viimeistään pitäis päästä testaamaan.

        Nonnii! Eipähän sit ihmetellä, jos Ruåttalaiset on nostaneet valmiuttaan... Wuppis on vaan ”reenaamassa”.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta jos pitää meloa toiselta puolelta pitäis olla sitten vasenkätinen mela, tai jos sulla on leftin kanootti sitten se varmaan vetää vasemmalle niin että voit meloa koko ajan rightin melalla. Minä kyllä varmistaisin tuon asian kauppiaalta enen kuin merelle tai järvelle uskaltaisin :D

        Joo.

        Lapio.


    • Mä pystyn lapioimaan kummaltakin puolelta, mut luonnollisesti oon ”lefti”.

      Joskus levittelin ”virtasta” ja opin talikoimaan kummaltakin puolelta. Siitä se lähti... olkapäät vaati molemmankätisyyttä.

      Rigtinä viskaan ”taakse” pitemmälle. Oikeakätisenä oikea on vahvempi käsi.

      • Mä oon erikoistunut viljan lapioimiseen


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mä oon erikoistunut viljan lapioimiseen

        Vilja menee vaikka lumilapiolla. Mutta koetappa vaikka 32mm mursketta! Kärkilaiolla ja ei pysty lyömään kasaan, vaan on ”vuoltava” evästä lapioon...

        Täytin joskus 32 kuutiolla laajennusta käsin... ei sopinut koneet tontille. 16 kuution kohdalla ei enää edes koskenut... tunto meni olkapäistä...


      • Dissident kirjoitti:

        Vilja menee vaikka lumilapiolla. Mutta koetappa vaikka 32mm mursketta! Kärkilaiolla ja ei pysty lyömään kasaan, vaan on ”vuoltava” evästä lapioon...

        Täytin joskus 32 kuutiolla laajennusta käsin... ei sopinut koneet tontille. 16 kuution kohdalla ei enää edes koskenut... tunto meni olkapäistä...

        Mursketta en muistaakseni ole lapioinut, soraa kylläkin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mursketta en muistaakseni ole lapioinut, soraa kylläkin

        No et ole menettänyt mitään. Ehkä hartia/yläselän säryn korkeintaan.

        Mutta sama se on työkoneilla. Mursketta pitää nostattaa kauhaan siivuina...samalla kun ajaa penkkaan, pitää nostattaa...


    • duunari.chocha

      Pääsin kaupungin duunarix, ke olen horoskoopissakin Lapio

      Lumenlunitikn on kevyempää lapioida sontatalikolla

    • Lentopallomailat on vielä käsittelemättä. Ensiapukouluttajan mukaan yleisin seurusteluvammojen aiheuttaja, joten sinkuille ennakkovaroitus. Ei koske ätmejä.

    • K_Oloneuvos

      Lapioin samalta puolelta kuin jännämiehet

    • guylapio

      Lunta lapioin, enimmäkseen oikealta puolelta.

    • betoniharjoittelija

      Kivistä vetistä betonimössöä on hyvä lapioida 20 tuntia päivässä suoraan myllystä tulevaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe