Irtisanoutuminen - pomo ei vastaa enää viesteihin

TiinaT

Työyhteisössä ja kulttuurissa monenlaista ongelmaa, parempi tarjous tuli ja lähdin. Omituista kyllä on lähinnä esimiehen käytös, saikulla viikkotolkulla ja ei vastaa edes työtodistus pyyntöihin. Velvollisuudet eli kohtelias viesti kiitos töistä ja todistus tulee postissa, olisivat kohteliaan käytöksen puitteissa. Monessakaan asiassa en ymmärrä pomon käytöstä, ei tunnu välittävän asiakkaiden asioistakaan, jotka olisivat ne tärkeimmät hoitaa.
No parhaan päätöksen tein? Harmittaa vaan asiakkaat, kukaan ei hoitane enää?

5

1166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlailen
    • PieniPiruVasempaan

Omitusta käytöstä olla sairas?

• ValintaUusi

Niinpä. Ei kannata liikaa murehtia asiakkaiden puolesta. Asiakkaat varmasti löytävät uuden palveluntarjoajan jos firman palvelut tai tarjonta eivät kohtaa/toimi/kelpaa lähtösi jälkeen. Asiakkaille on yleensä tarjolla muitakin firmoja ja laadukkaita palveluvaihtoehtoja. Vapaa markkinatalous ( simppelisti sanoen kapitalismi) kun mahdollistaa vaihtoehtojen valtaisan runsauden. Asiakkailla on varaa valita. Toki siinä olet täysin oikeassa että työtodistus pitää saada ajallansa ja oikein kirjoitettuna. Jos pomo on sairauslomalla - hänkin on ihminen ja voi sairastua - niin yleensä firmassa on joku toinen päällikkö joka pyydettäessä kirjoittaa työtodistuksen sinulle. Menestystä uudessa työssäsi. Sekin on valinta.

• MistäSitäTietää

Mistäs tiedät mikä pomoasi vaivaa eli olisiko burn outissa tai syövän kourissa. Oma terveys menee varmasti useimmalla jonkun todistuksen pyytelijän edelle. Työtodistuksia ei sairauslomalla kirjoitella ja kännykkä pysyy kiinni. Jos on saikulla niin kännykkä ja sähköposti pysyvät kiinni. Koeta saada yhteys ex-pomosi varamieheen jos on kiire saada työtodistus.

• Kokenut.Laatija

Siinä taas yksin vastuutaan pakoileva loispummiyrittäjä. Työtodistus on lain mukaan PAKKO antaa viivytyksettä. Viivyttely on rangaistavaa.

Jos työnantaja ei juopotteluputkensa takia pysty itse todistusta laatimaan/antamaan (kuten tällaisissa tapauksissa yleensä on) niin työnantaja on velvollinen valtuuttamaan siihen sellaisen joka sen pystyy tekemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3874
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2811
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2478
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      29
      1578
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1248
    Aihe