Kasettikeskiön kestoikä?

Gianttiska

Onko kuskissa, pyörässä vai huollossa vika kun saan kasettikeskiön toistuvasti rutisemaan?

Nyt olisi menossa jo kolmas keskiölaakeri. Muissa fillareissa keskiöt ovat kestäneet.

Fillarina Giant Roughroad (29" maasturi/hybridi). Normaali kasettikeskiö ja Octalink kammet.

Miten saan keskiön kestämään enemmän kuin vuoden kerrallaan?

14

1650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiuyty

      Kai siihen nyt parempiakin kasettikeskiöitä saa tai sitten vaihtaa koko keskiö kampineen Hollowtech 2. Minullakin kasettikeskiö laajenee raskaaksi polkea lämpösellä ilmalla.Mutta se onkin 300 euron pyörä.

    • Markus79

      Minä ostin joskus halvimman muovirunkoisen keskiön hajonneen tilalle ja se kesti maastoajoa tasan yhden lenkin. Kannattaa pyytää huoltoa laittamaan hieman tasokkaampi keskiö niin toimii pitkään.

    • Maantiepyöräilijä

      Vika on vain ja ainoastaan pyörän hintaluokassa.

      • Just_joo_

        Ei ole.

        Vika on vain ja ainoastaan keskiössä, jos niitä on jo kolmas menossa. Vähän laadukkaampi tilalle, niin pitäisi alkaa kestää. Muita osia tai itse pyörää ei tällä tiedolla voi arvostella.


      • Maantiepyöräilijä

        Lienee luetun ymmärryksessä sinulla parannettavaa. En ehdi kirjoitella tänne mutuja tai arvauksia, enkä mielipiteitä, vaan kokemukseen ja opittuun perustuvaa FAKTAA. Eli, kertaus on opintojen äiti: Vika on vain ja ainoastaan pyörän hintaluokassa.


    • pippur

      Mistä kolosta tuokin vänkääjä on noussut?
      Tyyrin puoleisia nuo uudenmalliset kammet. Toisaalta itse laakeri ei maksa kovin paljoa. Sinkulaan ostin kammet E.Baysta. Maksoin postikuluineen liki 66 euroa. Laakerin ostin Chainreactioncycle.comista noin 15 euroa. Mutta piti työkalu myös hankkia, Niin koko hoidolle tuli hintaa satasen verran.

      • Maantiepyöräilijä

        Kyllä vain 100 euroa, sillä saa juuri ja juuri välttävät ajokäsineet. Taasen kunnollisia kampisarjoja saattaa hyvällä tuurilla alkaa saamaan noin 500 eurolla ja vielä puhutaan halpois sarjasta.


    • pippur

      Maantiepyöräilijä, takaisin sinne koloosi,hus!

    • kova_luu

      Neliskanttikammet irtokuulilla vuodelta -85, smuutti.

    • kun_rahan_pitää_näkyä

      Jotkut saavat tehtyä pyöräilystä kalliimpaa kuin autoilusta.

    • Voisiko tuon keskiön kierteet vaatia huoltoa/oikaisua? En tiedä kuinka usein uudessa pyörässä se on vikana, mutta jos kasettikeskiön kiinnitys vetää keskiön vinoon, niin laakerit ei kestä. Sen oikaisun periaatteessa voi tehdä itse (ostaa työkalun), mutta halvempaa teettää muualla.

    • Anonyymi

      Mulla on vidu hyvä fillari

    • Anonyymi

      Shimanon un-55? neliskanttikammille, 10 tuhatta täynnä ja täysin smuutti.

    • Anonyymi

      Jos kuskilla on runttaava ajotyyli, niin osat kuluvat nopeammin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2988
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1900
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1572
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1360
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      78
      1231
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      263
      1172
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      971
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      831
    Aihe