Kasettikeskiön kestoikä?

Gianttiska

Onko kuskissa, pyörässä vai huollossa vika kun saan kasettikeskiön toistuvasti rutisemaan?

Nyt olisi menossa jo kolmas keskiölaakeri. Muissa fillareissa keskiöt ovat kestäneet.

Fillarina Giant Roughroad (29" maasturi/hybridi). Normaali kasettikeskiö ja Octalink kammet.

Miten saan keskiön kestämään enemmän kuin vuoden kerrallaan?

14

2188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiuyty

Kai siihen nyt parempiakin kasettikeskiöitä saa tai sitten vaihtaa koko keskiö kampineen Hollowtech 2. Minullakin kasettikeskiö laajenee raskaaksi polkea lämpösellä ilmalla.Mutta se onkin 300 euron pyörä.

• Markus79

Minä ostin joskus halvimman muovirunkoisen keskiön hajonneen tilalle ja se kesti maastoajoa tasan yhden lenkin. Kannattaa pyytää huoltoa laittamaan hieman tasokkaampi keskiö niin toimii pitkään.

• Maantiepyöräilijä

Vika on vain ja ainoastaan pyörän hintaluokassa.

• Just_joo_

Ei ole.

Vika on vain ja ainoastaan keskiössä, jos niitä on jo kolmas menossa. Vähän laadukkaampi tilalle, niin pitäisi alkaa kestää. Muita osia tai itse pyörää ei tällä tiedolla voi arvostella.

• Maantiepyöräilijä

Lienee luetun ymmärryksessä sinulla parannettavaa. En ehdi kirjoitella tänne mutuja tai arvauksia, enkä mielipiteitä, vaan kokemukseen ja opittuun perustuvaa FAKTAA. Eli, kertaus on opintojen äiti: Vika on vain ja ainoastaan pyörän hintaluokassa.

• pippur

Mistä kolosta tuokin vänkääjä on noussut?
      Tyyrin puoleisia nuo uudenmalliset kammet. Toisaalta itse laakeri ei maksa kovin paljoa. Sinkulaan ostin kammet E.Baysta. Maksoin postikuluineen liki 66 euroa. Laakerin ostin Chainreactioncycle.comista noin 15 euroa. Mutta piti työkalu myös hankkia, Niin koko hoidolle tuli hintaa satasen verran.

• Maantiepyöräilijä

Kyllä vain 100 euroa, sillä saa juuri ja juuri välttävät ajokäsineet. Taasen kunnollisia kampisarjoja saattaa hyvällä tuurilla alkaa saamaan noin 500 eurolla ja vielä puhutaan halpois sarjasta.

• pippur

Maantiepyöräilijä, takaisin sinne koloosi,hus!

• kova_luu

Neliskanttikammet irtokuulilla vuodelta -85, smuutti.

• kun_rahan_pitää_näkyä

Jotkut saavat tehtyä pyöräilystä kalliimpaa kuin autoilusta.

• Voisiko tuon keskiön kierteet vaatia huoltoa/oikaisua? En tiedä kuinka usein uudessa pyörässä se on vikana, mutta jos kasettikeskiön kiinnitys vetää keskiön vinoon, niin laakerit ei kestä. Sen oikaisun periaatteessa voi tehdä itse (ostaa työkalun), mutta halvempaa teettää muualla.

• Anonyymi

Mulla on vidu hyvä fillari

• Anonyymi

Shimanon un-55? neliskanttikammille, 10 tuhatta täynnä ja täysin smuutti.

• Anonyymi

Jos kuskilla on runttaava ajotyyli, niin osat kuluvat nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2287
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      35
      2143
    3. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      64
      1683
    4. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1667
    5. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      80
      1612
    6. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      52
      1492
    7. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1460
    8. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      83
      1149
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1027
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      905
    Aihe