Kasettikeskiön kestoikä?

Gianttiska

Onko kuskissa, pyörässä vai huollossa vika kun saan kasettikeskiön toistuvasti rutisemaan?

Nyt olisi menossa jo kolmas keskiölaakeri. Muissa fillareissa keskiöt ovat kestäneet.

Fillarina Giant Roughroad (29" maasturi/hybridi). Normaali kasettikeskiö ja Octalink kammet.

Miten saan keskiön kestämään enemmän kuin vuoden kerrallaan?

14

2237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiuyty

Kai siihen nyt parempiakin kasettikeskiöitä saa tai sitten vaihtaa koko keskiö kampineen Hollowtech 2. Minullakin kasettikeskiö laajenee raskaaksi polkea lämpösellä ilmalla.Mutta se onkin 300 euron pyörä.

• Markus79

Minä ostin joskus halvimman muovirunkoisen keskiön hajonneen tilalle ja se kesti maastoajoa tasan yhden lenkin. Kannattaa pyytää huoltoa laittamaan hieman tasokkaampi keskiö niin toimii pitkään.

• Maantiepyöräilijä

Vika on vain ja ainoastaan pyörän hintaluokassa.

• Just_joo_

Ei ole.

Vika on vain ja ainoastaan keskiössä, jos niitä on jo kolmas menossa. Vähän laadukkaampi tilalle, niin pitäisi alkaa kestää. Muita osia tai itse pyörää ei tällä tiedolla voi arvostella.

• Maantiepyöräilijä

Lienee luetun ymmärryksessä sinulla parannettavaa. En ehdi kirjoitella tänne mutuja tai arvauksia, enkä mielipiteitä, vaan kokemukseen ja opittuun perustuvaa FAKTAA. Eli, kertaus on opintojen äiti: Vika on vain ja ainoastaan pyörän hintaluokassa.

• pippur

Mistä kolosta tuokin vänkääjä on noussut?
      Tyyrin puoleisia nuo uudenmalliset kammet. Toisaalta itse laakeri ei maksa kovin paljoa. Sinkulaan ostin kammet E.Baysta. Maksoin postikuluineen liki 66 euroa. Laakerin ostin Chainreactioncycle.comista noin 15 euroa. Mutta piti työkalu myös hankkia, Niin koko hoidolle tuli hintaa satasen verran.

• Maantiepyöräilijä

Kyllä vain 100 euroa, sillä saa juuri ja juuri välttävät ajokäsineet. Taasen kunnollisia kampisarjoja saattaa hyvällä tuurilla alkaa saamaan noin 500 eurolla ja vielä puhutaan halpois sarjasta.

• pippur

Maantiepyöräilijä, takaisin sinne koloosi,hus!

• kova_luu

Neliskanttikammet irtokuulilla vuodelta -85, smuutti.

• kun_rahan_pitää_näkyä

Jotkut saavat tehtyä pyöräilystä kalliimpaa kuin autoilusta.

• Voisiko tuon keskiön kierteet vaatia huoltoa/oikaisua? En tiedä kuinka usein uudessa pyörässä se on vikana, mutta jos kasettikeskiön kiinnitys vetää keskiön vinoon, niin laakerit ei kestä. Sen oikaisun periaatteessa voi tehdä itse (ostaa työkalun), mutta halvempaa teettää muualla.

• Anonyymi

Mulla on vidu hyvä fillari

• Anonyymi

Shimanon un-55? neliskanttikammille, 10 tuhatta täynnä ja täysin smuutti.

• Anonyymi

Jos kuskilla on runttaava ajotyyli, niin osat kuluvat nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe